Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 314 din 14 aprilie 2005

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 361 din 28 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 1 lit. a) si al art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea institutiilor publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 20^1 din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea si improspatarea produselor din rezervele proprii ale fortelor destinate apararii nationale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 980/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 657 din 19 octombrie 2001.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Directorul Serviciului de Informatii Externe,
                       Gheorghe Fulga

                       p. Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Bodu,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                                  REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Bunurile materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe, care nu mai sunt necesare, sunt excedentare in raport cu prevederile normelor de inzestrare ori nu mai sunt prevazute de acestea, cele a caror utilizare nu mai este oportuna sau nu se mai justifica din punct de vedere economic, cele atipice, precum si cele pe care Serviciul de Informatii Externe nu mai are dreptul sa le foloseasca, dar care pot fi utilizate in mod curent de alte persoane juridice ori fizice, se scot din functiune in conditiile legii si pot fi valorificate in starea fizica in care se afla sau ca materiale si piese rezultate in urma casarii acestora, prin:
    a) licitatie publica cu strigare;
    b) valorificare directa fara organizare de licitatie;
    c) selectie de oferte sau negociere directa;
    d) transmitere fara plata la alte institutii publice.
    (2) Bunurile materiale de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale, precum si cele care, datorita caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate se scot din functiune potrivit legii si pot fi valorificate in starea fizica in care se afla sau sub forma rezultatelor obtinute din casarea acestora, prin agenti economici romani acreditati in producerea si/sau comercializarea acestora, prin:
    a) negociere directa;
    b) selectie de oferte;
    c) transmitere fara plata la alte institutii publice din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
    (3) Bunurile materiale care fac obiectul rezervelor proprii se scot din rezerve in conditiile legii si se valorifica potrivit dispozitiilor alin. (1) sau (2), in functie de natura acestora.
    (4) Mijloacele destinate obtinerii, verificarii, prelucrarii si stocarii informatiilor privitoare la siguranta nationala se valorifica numai sub forma rezultatelor obtinute din casarea acestora, prin agenti economici specializati in colectarea si/sau reciclarea deseurilor, pe baza de selectie de oferte; prin exceptie, unele bunuri materiale de aceasta natura pot fi valorificate prin procedurile prevazute la alin. (1), numai daca ordonatorul principal de credite constata ca prin aceasta nu se aduce atingere metodelor si mijloacelor de munca specifice Serviciului de Informatii Externe.
    (5) Produsele, ansamblurile, subansamblurile, piesele de schimb si alte materiale aflate in existent, care nu mai sunt necesare, sunt excedentare in raport cu prevederile tabelelor de inzestrare, normelor si normativelor de consum ori nu mai sunt prevazute de acestea, cele a caror utilizare nu mai este oportuna sau nu se mai justifica din punct de vedere economic, cele atipice, precum si cele pe care Serviciul de Informatii Externe nu mai are dreptul sa le foloseasca, de natura celor care pot fi utilizate in mod curent de alte persoane juridice sau fizice, a armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale ori a mijloacelor destinate obtinerii, verificarii, prelucrarii si stocarii informatiilor privitoare la siguranta nationala, pot fi valorificate potrivit dispozitiilor alin. (1), (2) sau (4), in functie de natura acestora.
    Art. 2
    (1) Nu fac obiectul valorificarii:
    a) aparatura, obiectele si materialele de secretizare, suportii de memorie din tehnica de calcul sau alte componente speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informatii si date cu caracter secret. Acestea se scot din functiune sau se declaseaza, dupa caz, si se caseaza potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe;
    b) deseurile nerefolosibile, care se distrug.
    (2) Nu se valorifica la persoanele fizice si agentii economici neautorizati bunurile materiale care, prin destinatia lor, ar putea fi utilizate in scopuri care afecteaza siguranta nationala si individuala sau colectiva.
    Art. 3
    (1) In cazul in care cheltuielile de valorificare si/sau de pastrare a bunurilor materiale nu se justifica din punct de vedere economic ori starea tehnica nu permite valorificarea lor in starea in care se afla, bunurile materiale vor fi scoase din functiune sau vor fi declasate, dupa caz, si apoi casate cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
    (2) Rezultatele obtinute in urma casarii se valorifica, prin selectie de oferte, prin agentii economici specializati in colectarea si reciclarea deseurilor.
    Art. 4
    Valorificarea bunurilor materiale in starea fizica in care se afla sau sub forma rezultatelor obtinute din casarea acestora, precum si procedurile de valorificare se aproba de ordonatorul principal de credite, la propunerea structurilor stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.
    Art. 5
    In sensul prezentului regulament, prin bunuri materiale se intelege produsele, echipamentele si orice alte obiecte de orice fel si cu orice descriere, cu exceptia cladirilor si terenurilor.
    Art. 6
    Pentru bunurile materiale scoase din functiune sau declasate, aprobate pentru valorificare, se interzice efectuarea oricaror lucrari care determina consumuri de materiale, de energie sau de manopera ori care urmaresc schimbarea starii tehnice avute la data scoaterii din functiune, cu exceptia celor destinate casarii ori dezafectarii de tehnica specific militara.

    CAP. 2
    Evaluarea bunurilor materiale

    Art. 7
    Evaluarea bunurilor materiale care urmeaza a se valorifica in starea fizica in care se afla se face de catre o comisie de evaluare numita prin ordin al ordonatorului principal de credite, compusa din cel putin 3 membri, din care, in mod obligatoriu, fac parte reprezentanti ai structurilor financiar-contabila, de logistica si specialisti in domeniul de utilizare a bunurilor materiale care se valorifica.
    Art. 8
    (1) Comisia de evaluare stabileste pretul minim de incepere a procedurii si intocmeste un raport de evaluare care va fi supus aprobarii ordonatorului principal de credite, in conformitate cu prevederile normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.
    (2) Prin raportul de evaluare, comisia va supune totodata spre aprobare ordonatorului principal de credite salturile de supralicitare si eventualele preturi diminuate, corespunzatoare situatiilor prevazute la art. 24 alin. (2) si, respectiv, la art. 28 lit. b) si c).
    Art. 9
    La evaluarea bunurilor materiale se vor avea in vedere procedura si criteriile stabilite prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe, precum si pretul pietei la bunuri materiale de acelasi fel.
    Art. 10
    Bunurile materiale care se valorifica prin transmitere fara plata la alte institutii publice se evalueaza la valoarea cu care sunt inregistrate in evidenta contabila.

    CAP. 3
    Valorificarea bunurilor materiale

    SECTIUNEA 1
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare prin licitatie publica cu strigare

    Art. 11
    (1) Licitatiile publice cu strigare se organizeaza de catre structura stabilita prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.
    (2) Valorificarea bunurilor materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe se realizeaza, de regula, prin aplicarea procedurii de licitatie.
    Art. 12
    (1) Seful structurii organizatoare numeste, cu cel putin 30 de zile inainte de data tinerii licitatiei, comisia de licitatie formata din minimum 3 membri cu experienta profesionala si probitate morala, in urmatoarea componenta:
    a) presedintele comisiei de licitatie;
    b) membri:
    (i) specialisti in domeniile logistic, financiar si juridic;
    (ii) specialisti in domeniul de utilizare a bunurilor materiale care se valorifica;
    c) secretarul comisiei de licitatie.
    (2) Nu pot face parte din comisia de licitatie persoanele din componenta comisiei de evaluare a bunurilor materiale care fac obiectul procedurii respective.
    Art. 13
    In vederea asigurarii transparentei, structura organizatoare va publica un anunt de vanzare cu cel putin 15 zile inainte de data tinerii licitatiei.
    Art. 14
    Anuntul de vanzare se publica intr-un cotidian de circulatie la nivel national si va contine cel putin urmatoarele informatii:
    a) denumirea si adresa structurii organizatoare a licitatiei;
    b) obiectul licitatiei;
    c) locul si data pana la care se poate obtine documentatia licitatiei, precum si pretul acesteia;
    d) locul, data si ora tinerii licitatiei, precum si datele de desfasurare a urmatoarelor licitatii in caz de neadjudecare;
    e) numarul de telefon si/sau fax la care pot fi obtinute informatii suplimentare.
    Art. 15
    (1) Organizatorul licitatiei intocmeste si pune la dispozitie persoanelor juridice si fizice interesate, contra cost, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data desfasurarii licitatiei, documentatia licitatiei, care cuprinde:
    a) caietul de sarcini;
    b) fisele tehnice ale bunurilor materiale scoase la licitatie, in care se vor face si precizari referitoare la starea tehnica de functionare a acestora;
    c) proiectul contractului de vanzare-cumparare si modelul declaratiei de acceptare a acestuia;
    d) liste, cataloage si altele asemenea, daca este cazul.
    (2) Caietul de sarcini cuprinde:
    a) obiectul licitatiei;
    b) cantitatea oferita;
    c) locul unde pot fi vizionate bunurile materiale;
    d) conditiile de admitere la licitatie, precum si clauzele privind pierderea garantiei de participare;
    e) valoarea taxei de participare si modalitatile de achitare;
    f) cota garantiei de participare la licitatie si modul de constituire;
    g) pretul de incepere a licitatiei si valoarea saltului de supralicitare;
    h) termenul limita de prezentare a documentelor de catre participantii la licitatie;
    i) data, locul si ora de desfasurare a licitatiei;
    j) modul de desfasurare a licitatiei;
    k) modalitatile de plata;
    l) adresa, numarul de telefon si numarul de fax ale departamentului care se va ocupa de solutionarea contestatiilor;
    m) alte conditii si precizari pe care comisia de licitatie considera ca este necesar sa le introduca.
    (3) Caietul de sarcini se aproba de ordonatorul principal de credite.
    (4) Costul documentelor prevazute la alin. (1), numite "documentatia licitatiei", reprezinta contravaloarea redactarii si multiplicarii acestora.
    Art. 16
    (1) Orice persoana fizica sau juridica, denumita in continuare licitator, care a obtinut un exemplar al documentatiei licitatiei elaborate de organizatorul licitatiei, are dreptul de a solicita, in scris, clarificari.
    (2) Organizatorul licitatiei are obligatia de a raspunde, in scris, inainte de termenul de depunere a documentelor, la orice solicitare de clarificari formulata de licitatori.
    (3) Organizatorul licitatiei are obligatia de a comunica aceste clarificari catre toti participantii la procedura.
    Art. 17
    Modificarea documentelor licitatiei, efectuata de organizator din proprie initiativa sau la solicitarea justificata a licitatorilor, se notifica in scris tuturor licitatorilor, cu cel putin 5 zile inainte de termenul limita de depunere a documentelor de participare la licitatie.
    Art. 18
    (1) Taxa de participare la licitatie este stabilita de comisia de licitatie, in functie de cheltuielile ocazionate de organizarea si desfasurarea licitatiei.
    (2) Taxa de participare la licitatie achitata nu se restituie.
    Art. 19
    (1) Garantia de participare la licitatie, stabilita de organizatorul licitatiei, reprezinta 5 - 10% din pretul de pornire si se depune in contul organizatorului licitatiei sau la casieria acestuia, in forma si pana la data stabilita prin caietul de sarcini.
    (2) Licitatorii pierd garantia de participare daca pe timpul desfasurarii licitatiei nu ofera cel putin pretul de pornire.
    (3) Garantia de participare se restituie, in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data desfasurarii licitatiei, licitatorilor carora, desi au oferit cel putin pretul de pornire, nu li s-au adjudecat bunurile materiale sau celor care nu s-au prezentat la licitatie.
    Art. 20
    (1) La licitatiile publice cu strigare poate participa orice persoana juridica sau fizica care a cumparat caietul de sarcini si care prezinta urmatoarele documente:
    a) chitanta de achitare a taxei de participare la licitatie, eliberata de casieria organizatorului licitatiei;
    b) dovada depunerii garantiei de participare;
    c) declaratia de acceptare a modelului contractului de vanzare-cumparare;
    d) copie de pe codul unic de inregistrare la registrul comertului sau de pe certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor, dupa caz, si de pe codul de identificare fiscala, pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice, copie de pe actul de identitate.
    (2) Documentele de participare la licitatie se primesc de organizator pana la data stabilita in caietul de sarcini.
    (3) Licitatorii pot participa la licitatie si prin reprezentanti desemnati de acestia, prin procura autentificata de un notar public.
    Art. 21
    (1) Solicitantilor care prezinta chitantele de plata a taxelor de participare la licitatie li se permite sa examineze bunurile materiale, fara punerea in functiune si fara efectuarea de probe.
    (2) Cu ocazia examinarii bunurilor materiale, potrivit alin. (1), nu se admit consumuri de energie, de carburanti si lubrifianti sau de piese de schimb si alte materiale.
    Art. 22
    (1) La licitatie nu pot participa, in calitate de licitator, persoanele din componenta comisiei de evaluare, a comisiei de licitatie si nici sotul sau rudele ori afinii acestora pana la gradul IV inclusiv.
    (2) Inainte de inceperea licitatiei, persoanele care alcatuiesc comisia de licitatie semneaza o declaratie pe propria raspundere, prin care se angajeaza sa respecte prevederile alin. (1).
    Art. 23
    (1) Comisia de licitatie analizeaza documentele prezentate si intocmeste lista cu licitatorii acceptati, cu doua zile inainte de data desfasurarii licitatiei excluzandu-i de la participare pe cei care nu au prezentat, in totalitate si pana la termenul stabilit, documentele de participare prevazute in caietul de sarcini.
    (2) Comisia de licitatie are obligatia de a incheia un proces-verbal in care se va consemna rezultatul activitatilor prevazute la alin. (1).
    Art. 24
    (1) Desfasurarea procedurii de licitatie se realizeaza in prezenta tuturor membrilor comisiei, sedintele fiind conduse de presedintele comisiei de licitatie.
    (2) In ziua si la ora stabilite pentru inceperea licitatiei, in cazul in care sunt cel putin 2 licitatori, presedintele comisiei de licitatie verifica daca sunt indeplinite conditiile legale pentru desfasurarea licitatiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenta licitatorilor prin completarea unui tabel cu datele de identificare a acestora, citeste lista celor exclusi si motivele excluderii, dupa care anunta obiectul licitatiei si pretul initial de vanzare de la care se porneste strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitatie.
    (3) Licitatorii prezinta oferta de pret prin strigare; oferta de pret trebuie sa respecte conditiile de salt precizate la deschiderea licitatiei; presedintele comisiei de licitatie anunta cu glas tare si clar suma oferita de licitator.
    (4) Daca la a treia strigare a ultimei oferte nu se ofera o suma mai mare, presedintele comisiei de licitatie anunta adjudecarea bunului licitat in favoarea licitatorului care a oferit ultima suma.
    (5) Dupa anuntarea verbala a castigatorului, presedintele comisiei de licitatie declara inchisa licitatia, iar secretarul comisiei intocmeste un proces-verbal care se semneaza de membrii comisiei de licitatie si de licitatori.
    (6) Dosarul licitatiei, care contine procesele-verbale si toate documentele privind organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare, se arhiveaza la sediul organizatorului licitatiei, constituind baza legala a incheierii contractului de vanzare-cumparare.
    Art. 25
    (1) Orice persoana fizica sau juridica care sufera, risca sa sufere sau a suferit un prejudiciu, ca o consecinta directa a unui act nelegal ori a unei decizii nelegale a organizatorului licitatiei, are dreptul de a formula o contestatie pe care o depune la sediul organizatorului licitatiei, in termen de doua zile lucratoare de la incheierea procedurii.
    (2) Organizatorul este obligat sa solutioneze contestatiile in termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acestora si sa comunice hotararea in scris; in acest sens se numeste o comisie formata din 3 - 5 persoane, altele decat cele care fac parte din comisia de licitatie.
    Art. 26
    (1) Castigatorul licitatiei are obligatia sa semneze contractul de vanzare-cumparare si sa achite integral pretul bunului adjudecat, in termen de 10 zile lucratoare de la data licitatiei.
    (2) Daca s-a formulat o contestatie la licitatie, contractul de vanzare-cumparare se semneaza in termen de 5 zile lucratoare de la solutionarea acesteia, in conditiile stabilite prin hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor.
    Art. 27
    (1) Castigatorul licitatiei, care nu se prezinta sau refuza sa semneze contractul de vanzare-cumparare in conditiile stabilite la art. 26, pierde garantia de participare la licitatie.
    (2) In situatiile prevazute la alin. (1), organizatorul licitatiei negociaza vanzarea bunurilor materiale cu ceilalti licitatori, in ordinea descrescatoare a pretului licitat de acestia, pentru fiecare dintre bunurile materiale in cauza si incheie contractul de vanzare-cumparare cu cel care a oferit pretul cel mai mare.
    (3) Pretul negociat nu poate fi mai mic decat pretul oferit cu ocazia licitatiei.
    Art. 28
    In cazul in care la licitatie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se procedeaza dupa cum urmeaza:
    a) daca s-a prezentat un singur licitator, a carui oferta este corespunzatoare, comisia adjudeca bunurile materiale in favoarea acestuia, la pretul initial; se intocmeste un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele parti, care va constitui temeiul legal al incheierii contractului de vanzare-cumparare;
    b) daca nu s-a prezentat nici un licitator, licitatia se repeta dupa trecerea a cel putin 15 zile de la data organizarii precedentei licitatii, iar pretul initial se diminueaza cu pana la 20%; daca la licitatia repetata s-a prezentat un singur licitator, a carui oferta este corespunzatoare, se procedeaza conform prevederilor lit. a), pretul de adjudecare fiind pretul initial diminuat cu pana la 20%;
    c) daca la a doua licitatie nu s-a prezentat nici un licitator, licitatia se repeta dupa cel putin 5 zile, iar pretul initial se diminueaza cu pana la 40%; daca s-a prezentat un singur licitator, a carui oferta este corespunzatoare, se procedeaza in conformitate cu prevederile lit. a), pretul de adjudecare fiind pretul initial diminuat cu pana la 40%;
    d) daca la licitatia repetata dupa 5 zile nu s-a prezentat cel putin un licitator, comisia de licitatie informeaza in scris ordonatorul principal de credite, care dispune masuri in vederea valorificarii bunurilor materiale.
    Art. 29
    (1) Organizatorul licitatiei poate sa anuleze licitatia pana la inchiderea acesteia, in una dintre urmatoarele situatii:
    a) nu au fost intrunite conditiile de calificare de nici unul dintre licitatori;
    b) nici un licitator nu a oferit pretul de pornire.
    (2) Decizia de anulare a licitatiei obliga organizatorul sa restituie garantiile de participare, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (1) lit. b).

    SECTIUNEA a 2-a
    Organizarea si desfasurarea procedurilor de valorificare prin selectie de oferte si prin negociere directa

    Art. 30
    (1) Procedura selectiei de oferte de pret consta in solicitarea, prin transmiterea unor invitatii de participare si fara obligatia publicarii unui anunt, a unor oferte de pret de la cel putin 2 potentiali cumparatori, denumiti in continuare ofertanti.
    (2) Seful structurii organizatoare numeste, cu cel putin 10 zile inainte de data desfasurarii selectiei de oferte, comisia de selectie formata din minimum 3 persoane cu experienta profesionala si probitate morala, in urmatoarea componenta:
    a) presedintele comisiei de licitatie;
    b) membri:
    (i) specialisti in domeniile logistic, financiar si juridic;
    (ii) specialisti in domeniul de utilizare a bunurilor materiale care se valorifica;
    c) secretarul comisiei de selectie.
    (3) Nu pot face parte din comisia de selectie persoanele din componenta comisiei de evaluare a bunurilor materiale care fac obiectul procedurii respective.
    Art. 31
    (1) Invitatiile de participare la aceasta procedura trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
    a) denumirea si adresa structurii organizatoare a licitatiei;
    b) obiectul selectiei de oferte;
    c) cantitatea oferita;
    d) informatii privind starea bunurilor materiale ce fac obiectul selectiei de oferte;
    e) pretul minim de incepere a procedurii;
    f) modalitatea de depunere sau de transmitere a ofertei;
    g) locul si termenul limita de depunere sau de transmitere a ofertei;
    h) data si locul deschiderii ofertelor;
    i) modalitatile de plata;
    j) adresa, numarul de telefon si numarul de fax ale departamentului care se va ocupa de solutionarea contestatiilor;
    k) alte conditii si precizari pe care comisia de selectie considera ca este necesar sa le introduca.
    (2) Structura organizatoare poate stabili drept conditie de admitere la selectia de oferte depunerea unei garantii de participare in cuantum de 5 - 10% din preturile minime de incepere a procedurii stabilite in urma evaluarii bunurilor. In acest caz, cota garantiei de participare, modul de constituire si clauzele privind pierderea acesteia vor fi precizate in invitatiile de participare.
    (3) Fiecare ofertant are voie sa prezinte o singura oferta de pret, pe care nu o poate schimba.
    (4) Ofertele de pret semnate de ofertant se depun sau se transmit la sediul organizatorului selectiei de oferte.
    Art. 32
    (1) Ofertele se deschid la data si in locul indicate in invitatia de participare.
    (2) Dupa verificarea modului de respectare a regulilor formale de depunere si prezentare a ofertelor si a documentelor care le insotesc, presedintele comisiei de selectie va proceda la deschiderea plicurilor, avand obligatia de a anunta urmatoarele:
    a) denumirea (numele) ofertantilor;
    b) retragerile de oferte;
    c) existenta documentelor solicitate;
    d) pretul oferit;
    e) orice alte detalii si precizari pe care comisia de selectie le considera necesare.
    Art. 33
    (1) Comisia de selectie are obligatia de a analiza ofertele depuse, de a le evalua pe cele corespunzatoare si de a stabili oferta castigatoare.
    (2) Evaluarea ofertelor se face pe baza criteriului "pretul cel mai mare" si se realizeaza prin compararea preturilor ofertelor; clasamentul se intocmeste in ordinea descrescatoare a preturilor, stabilindu-se astfel oferta castigatoare.
    (3) Rezultatele analizei si evaluarii se consemneaza intr-un proces-verbal.
    Art. 34
    Contractul de vanzare-cumparare se incheie cu ofertantul care a oferit pretul cel mai mare.
    Art. 35
    (1) Eventualele contestatii formulate de ofertanti se depun la sediul organizatorului procedurii, in termen de doua zile lucratoare de la data comunicarii rezultatelor selectiei de oferte.
    (2) Contestatiile depuse se solutioneaza, iar contractele, in astfel de situatii, se incheie prin aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 25 alin. (2) si, respectiv, ale art. 26 alin. (2).
    Art. 36
    (1) Castigatorul selectiei de oferte este obligat sa semneze contractul de vanzare-cumparare si sa achite integral pretul bunului adjudecat, in termen de 10 zile lucratoare de la data comunicarii rezultatelor selectiei de oferte.
    (2) Castigatorul selectiei de oferte, care nu se prezinta sau refuza sa semneze contractul de vanzare-cumparare in conditiile stabilite la alin. (1), pierde garantia de participare la licitatie, in cazul in care a fost solicitata.
    (3) In situatia in care castigatorul selectiei de oferte nu se prezinta sau refuza sa semneze contractul de vanzare-cumparare in conditiile stabilite la alin. (1), structura organizatoare a selectiei de oferte negociaza vanzarea bunurilor materiale cu ceilalti ofertanti, in ordinea descrescatoare a preturilor oferite de acestia pentru fiecare dintre bunurile materiale in cauza si incheie contractul de vanzare-cumparare cu cel care a oferit pretul cel mai mare.
    (4) Pretul negociat nu poate fi mai mic decat pretul oferit cu ocazia selectiei de oferte.
    Art. 37
    (1) Structura organizatoare nu are obligatia de a repeta procedura de valorificare prin selectie de oferte in cazul in care primeste o singura oferta. In acest caz, bunurile materiale se pot adjudeca in favoarea singurului ofertant, preturile de vanzare urmand a fi stabilite prin negociere directa.
    (2) In cazul aplicarii procedurii selectiei de oferte, cand mai multi ofertanti ofera acelasi pret, egal sau mai mare decat cel de evaluare a bunului, se aplica procedura de valorificare prin negociere directa. In acest caz, comisia de selectie organizeaza sedinta de negociere in cel mult 10 zile de la organizarea selectiei.
    (3) Negocierea directa se desfasoara dupa cum urmeaza:
    a) consultarea ofertantului, negocierea pretului si stabilirea prevederilor finale privind continutul clauzelor contractuale, intocmindu-se in acest sens un proces-verbal care se semneaza de catre ambele parti;
    b) incheierea contractului de vanzare-cumparare.
    Art. 38
    De asemenea, procedura de valorificare prin negociere directa se poate organiza, cu aprobarea ordonatorului principal de credite si in urmatoarele cazuri:
    a) valorificarea bunurilor materiale presupune luarea unor masuri speciale de securitate;
    b) organizarea unei alte proceduri de valorificare nu se justifica din punct de vedere economic.
    Art. 39
    Selectia de oferte poate fi aprobata inainte de desfasurarea altei proceduri, la propunerea motivata a structurii organizatoare, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.

    SECTIUNEA a 3-a
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare directa fara organizare de licitatie

    Art. 40
    (1) Valorificarea directa fara organizare de licitatie consta in schimbarea bunului material cu altul nou avand aceeasi destinatie si caracteristici tehnico-functionale cel putin egale cu ale bunului schimbat, acceptata de producator sau de alt ofertant.
    (2) Eventualele diferente de pret, solicitate de producatorul bunului nou sau de alt ofertant, se aproba de ordonatorul principal de credite, pe baza propunerilor formulate de structura organizatoare, vizate pentru control financiar preventiv propriu.
    Art. 41
    Valorificarea directa fara organizare de licitatie poate fi aprobata inainte de desfasurarea altei proceduri, la propunerea motivata a structurii organizatoare, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.

    SECTIUNEA a 4-a
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare prin transmitere fara plata la alte institutii publice

    Art. 42
    (1) Bunurile materiale care se apreciaza ca prezinta interes pentru alte institutii publice pot fi propuse pentru valorificare prin transmitere fara plata.
    (2) Listele cu bunurile materiale prevazute la alin. (1) se transmit institutiilor publice potential interesate, carora li se comunica si termenul pana la care pot formula raspunsul.
    (3) In cazul in care raspunsul institutiilor publice nu este transmis in termenul stabilit, structura organizatoare formuleaza propuneri de valorificare prin celelalte proceduri prevazute de prezenta hotarare, cu respectarea regulilor stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.
    Art. 43
    Transmiterea fara plata la alta institutie publica se face prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe si prin proces-verbal de predare-preluare, aprobat de ordonatorii principali de credite ai institutiilor publice care predau si, respectiv, care preiau.
    Art. 44
    (1) La cererea expresa a unor institutii publice si cu aprobarea ordonatorului principal de credite, bunurile materiale pot fi transmise fara plata, inainte de organizarea oricarei alte proceduri de valorificare.
    (2) Bunurile materiale culturale clasate sau susceptibile de a fi clasate, care sunt scoase din functiune, pot fi valorificate numai prin transmitere fara plata Ministerului Culturii si Cultelor.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 45
    (1) Bunurile materiale de natura celor care pot fi utilizate in mod curent de alte persoane juridice sau fizice, care nu au putut fi valorificate in starea fizica in care se afla prin organizarea uneia dintre procedurile prevazute la art. 1 alin. (1), se caseaza cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
    (2) Rezultatele obtinute in urma casarii se valorifica, prin selectie de oferte, la agenti economici specializati in colectarea si reciclarea deseurilor.
    Art. 46
    (1) Bunurile materiale de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale care nu au putut fi valorificate in starea fizica in care se afla, prin procedurile prevazute la art. 1 alin. (2), se caseaza cu aprobarea ordonatorului principal de credite, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe.
    (2) Rezultatele obtinute in urma casarii armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale, precum si rezultatele casarii mijloacelor prevazute la art. 1 alin. (4) se valorifica prin agenti economici specializati, pe baza de selectie de oferte sau negociere directa, cu conditia ca structura organizatoare sa asigure luarea tuturor masurilor astfel incat, prin operatiile efectuate, deseurile sa nu poata fi utilizate in scopul reconstituirii bunurilor materiale din care provin.
    Art. 47
    Veniturile realizate din valorificarea bunurilor materiale se inregistreaza ca venituri bugetare si se vireaza la bugetul de stat.
    Art. 48
    Organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu, precum si inregistrarile contabile ale modificarilor patrimoniale determinate de procesul valorificarii bunurilor materiale se efectueaza potrivit legii.
    Art. 49
    In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament se emit si se aproba, prin ordin al directorului Serviciului de Informatii Externe, norme metodologice care prevad atributiile si limitele de competenta ale structurilor interne, modalitatea de calcul al pretului de pornire pe categorii de bunuri, precum si alte detalii tehnice privind organizarea si desfasurarea procedurilor de valorificare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 314/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 314 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 314/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu