E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 262 din 13 martie 2002

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 218 din  1 aprilie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea institutiilor publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 20^1 din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea si improspatarea produselor din rezervele proprii ale fortelor destinate apararii nationale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Valorificarea la intern si extern a bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale se efectueaza de catre Compania Nationala "Romtehnica" - S.A.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 660/2000 pentru aprobarea Regulamentului privind valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 384 din 17 august 2000.

                 PRIM-MINISTRU
                 ADRIAN NASTASE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul apararii nationale,
                        Ioan Mircea Pascu

                        Ministrul finantelor publice,
                        Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale se efectueaza, la propunerea sefului Statului Major General si cu aprobarea organelor competente, potrivit legii.
    Art. 2
    In sensul prezentului regulament, prin bunuri se intelege produsele, echipamentele si orice alte obiecte, de orice fel si cu orice fel de descriere, cu exceptia cladirilor si terenurilor.
    Art. 3
    (1) Fac obiectul valorificarii:
    a) mijloacele fixe scoase din functiune, obiectele de inventar si alte materiale declasate sau deseurile refolosibile rezultate in urma casarii sau demolarii;
    b) bunurile care nu au putut fi improspatate sau cand pastrarea in depozitare ar duce la deprecieri sau stari periculoase de orice fel, stabilite prin analize si incercari in laboratoare si poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate in vigoare;
    c) tehnica, utilajele, loturile PSA, piesele de schimb, agregatele, ansamblurile, subansamblurile si materialele de orice fel, in starea in care se afla si indeplinesc cel putin una dintre urmatoarele conditii: nu mai sunt necesare, au devenit excedentare, nu mai sunt prevazute in inzestrarea armatei, nu se mai fabrica sau, datorita uzurii fizice ori morale, nu mai corespund destinatiei sau fac obiectul inlocuirii cu altele performante de acelasi tip;
    d) alte bunuri din existent, indiferent de starea acestora, in scopul rezolvarii unor nevoi ale Ministerului Apararii Nationale.
    (2) Bunurile care pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate se valorifica la persoane fizice si/sau juridice romane.
    (3) Bunurile care implica apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala, definite conform prevederilor legale in vigoare, se valorifica la extern, iar la intern numai catre agentii economici producatori ai acestor bunuri.
    Art. 4
    (1) Nu fac obiectul valorificarii:
    a) aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informatii si date cu caracter secret. Acestea se scot din functiune sau se declaseaza, dupa caz, si se caseaza potrivit normelor in vigoare;
    b) deseurile nerefolosibile care se distrug.
    (2) Nu se valorifica la persoanele fizice si agentii economici neautorizati bunurile care, prin destinatia lor, pot fi utilizate in scopuri care afecteaza siguranta nationala si individuala sau colectiva.
    Art. 5
    Bunurile se valorifica in starea si la locul in care se gasesc la data transmiterii documentelor pentru aprobarea valorificarii sau in centre de colectare. Bunurile raman in evidenta si in administrarea unitatilor detinatoare sau a centrelor de colectare pana la predarea lor efectiva.
    Art. 6
    (1) Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricaror lucrari care necesita manopera si materiale din fondurile Ministerului Apararii Nationale pentru schimbarea starii tehnice, cu exceptia cazurilor prevazute de prezentul regulament.
    (2) Bunurile aprobate la valorificare se pastreaza in starea tehnica si de completare in raspunderea unitatilor detinatoare, potrivit documentelor de evaluare, pana la finalizarea procedurii de valorificare si predare la cumparator.
    Art. 7
    Competentele de stabilire a bunurilor supuse valorificarii, cu exceptia celor date, conform prevederilor legale, in competenta altor organisme, se reglementeaza prin instructiuni de aplicare a prezentului regulament, aprobate prin ordin al ministrului apararii nationale, denumite in continuare instructiuni.
    Art. 8
    (1) Compania Nationala "Romtehnica" - S.A., denumita in continuare Companie, este abilitata sa valorifice bunurile aprobate.
    (2) Coordonarea unitara a activitatilor premergatoare si ulterioare valorificarii in cadrul Ministerului Apararii Nationale, precum si interfata cu Compania se realizeaza de Comandamentul Logistic, denumit in continuare structura specializata.
    Art. 9
    Bunurile aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale pot fi valorificate astfel:
    a) prin licitatie publica deschisa cu strigare tehnica de lupta dezafectata de dotarea specific militara, precum si bunurile care pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate, inclusiv deseurile feroase si neferoase;
    b) prin selectie de oferte sau negociere directa pentru bunurile care implica apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala, de natura armamentului, munitiei, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale, precum si cele care, datorita caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate;
    c) prin valorificare directa fara organizare de licitatie, in cazul in care producatorul sau alt ofertant accepta, prin compensare valorica, schimbarea bunului cu altul nou, din aceeasi categorie, cu cel putin aceiasi parametri, sau in alte situatii aprobate de ordonatorul principal de credite, la propunerea transmisa pe cale ierarhica de structura abilitata. Procedura de compensare valorica se stabileste prin instructiuni, plecand de la preturile legal negociate pentru aceste produse la data ultimei negocieri, actualizate la data valorificarii;
    d) prin transmitere, fara plata, la alte institutii publice, in conditiile legii.

    CAP. 2
    Evaluarea bunurilor

    Art. 10
    (1) Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare se face de catre o comisie de evaluare numita, in cazul valorificarii la extern, prin ordin al ordonatorului principal de credite, iar in cazul valorificarii la intern, prin ordin al ordonatorului de credite in a carui administrare nemijlocita se afla acestea.
    (2) Comisia este compusa din cel putin 3 membri din care, in mod obligatoriu, va face parte un reprezentant al structurii financiar-contabile si alti specialisti cunoscatori ai bunurilor care se vor valorifica.
    Art. 11
    (1) Comisia de evaluare intocmeste un raport de evaluare a bunurilor care urmeaza sa fie valorificate. Pretul initial de vanzare, structura acestuia si, dupa caz, preturile corectate sau medii vor fi aprobate conform competentelor stabilite prin instructiuni.
    (2) La evaluarea bunurilor se vor avea in vedere procedurile si criteriile stabilite prin instructiuni, precum si pretul pietei la bunuri de acelasi fel.
    (3) In cazul in care cheltuielile de valorificare si/sau de pastrare a bunurilor nu se justifica din punct de vedere economic, bunurile vor fi scoase din functiune, dupa caz, declasate si casate cu aprobarea ordonatorului de credite, conform competentelor stabilite.

    CAP. 3
    Valorificarea la intern

    SECTIUNEA 1
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare prin licitatie publica deschisa cu strigare

    Art. 12
    (1) Valorificarea bunurilor prevazute la art. 9 lit. a) se face prin organizarea de licitatie publica deschisa cu strigare.
    (2) Licitatia se organizeaza de catre Companie.
    Art. 13
    La licitatiile de vanzare a bunurilor poate participa orice persoana fizica sau juridica care prezinta pana la data tinerii sedintei de licitatie urmatoarele:
    a) documentul din care sa rezulte constituirea garantiei de participare;
    b) copie de pe certificatul de inmatriculare in registrul comertului si de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
    c) chitanta de achitare a taxei de participare, eliberata de casieria organizatorului licitatiei;
    d) declaratia de acceptare a proiectului de contract de vanzare-cumparare prevazut de caietul de sarcini;
    e) alte documente prevazute de legislatia in vigoare si solicitate de organizatorul licitatiei.
    Art. 14
    (1) Conducatorul Companiei numeste prin decizie, cu cel putin 30 de zile lucratoare inainte de data tinerii licitatiei, comisia de licitatie, formata din cel putin 3 membri cu probitate morala, in urmatoarea componenta:
    a) presedintele si secretarul comisiei de licitatie, din partea organizatorului licitatiei;
    b) membri, specialisti cu experienta profesionala in domeniu.
    (2) Nu pot face parte din comisia de licitatie membrii comisiilor de evaluare.
    Art. 15
    (1) Nu pot participa la licitatie, in calitate de cumparatori, membrii comisiilor de evaluare si ai celor de licitatie si nici sotul/sotia sau rudele ori afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv.
    (2) Membrii comisiilor de licitatie au obligatia de a semna pe propria raspundere o declaratie prin care se angajeaza sa respecte prevederile alin. (1).
    Art. 16
    (1) Garantia de participare la licitatie este stabilita de comisia de licitatie, reprezinta 3 - 10% din valoarea bunurilor si se depune cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de data desfasurarii licitatiei.
    (2) Garantia de participare se returneaza participantilor carora nu li s-a adjudecat bunul licitat, incepand cu cea de-a 3-a zi lucratoare de la data inchiderii licitatiei.
    Art. 17
    Organizatorul licitatiei intocmeste urmatoarele:
    a) caietul de sarcini;
    b) anuntul publicitar;
    c) tabelul cuprinzand persoanele care participa la licitatie.
    Art. 18
    (1) Caietul de sarcini se intocmeste in baza informatiilor transmise de structura specializata si cuprinde cel putin urmatoarele:
    a) obiectul licitatiei;
    b) cantitatea oferita si locul de depozitare sau de pastrare;
    c) pretul de incepere a licitatiei, precum si valoarea salturilor de supralicitare;
    d) modalitatile de plata;
    e) termenul limita de prezentare a documentelor de catre licitator;
    f) data si locul de desfasurare a licitatiei;
    g) modul de desfasurare a licitatiei;
    h) valoarea taxei de participare, cuantumul si modul de constituire a garantiei care trebuie sa fie depusa de catre solicitanti pentru a fi admisi la licitatie, locul si data depunerii;
    i) proiectul de contract de vanzare-cumparare;
    j) modelul declaratiei licitatorului de acceptare a proiectului de contract de vanzare-cumparare;
    k) clauze asiguratorii privind pierderea garantiei de participare la licitatie, in cazul in care castigatorul licitatiei renunta la cumpararea bunului si refuza semnarea contractului de vanzare-cumparare, si privind neadmiterea la licitatie a persoanelor care nu prezinta toate documentele sau care prezinta documente incomplete ori incorect intocmite;
    l) alte conditii si precizari pe care comisia de licitatie le considera necesare.
    (2) Caietul de sarcini se aproba de conducatorul Companiei.
    Art. 19
    (1) Caietul de sarcini si fisa tehnica se pun la dispozitie solicitantilor, contra cost, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data desfasurarii licitatiei.
    (2) Costul documentelor prevazute la alin. (1) reprezinta contravaloarea redactarii si multiplicarii acestora.
    Art. 20
    (1) Anuntul publicitar se face printr-o publicatie cu circulatie la nivel national. In scopul asigurarii unei transparente maxime, anuntul publicitar se poate face si prin Internet, pe site-ul Ministerului Apararii Nationale si/sau al Companiei, sau prin alte mijloace de informare, cu cel putin 15 zile lucratoare inainte de data stabilita pentru licitatie.
    (2) Anuntul privind vanzarea prin licitatie contine urmatoarele informatii:
    a) denumirea si adresa organizatorului licitatiei;
    b) locul, data si ora inceperii licitatiei;
    c) locul si data la care se poate obtine caietul de sarcini;
    d) numarul de fax sau adresa de e-mail la care se pot obtine informatii suplimentare.
    Art. 21
    (1) Persoana care a achizitionat caietul de sarcini, denumita in continuare licitator, are dreptul sa examineze conditiile, formularele, termenii si specificatiile din documentele licitatiei, iar in cazul in care are nevoie de informatii suplimentare in legatura cu acestea, le solicita in scris organizatorului licitatiei.
    (2) Acesta raspunde in scris la toate solicitarile primite, inainte de termenul limita de depunere a documentelor de catre licitatori.
    Art. 22
    (1) Organizatorul licitatiei poate aduce modificari documentelor licitatiei, din proprie initiativa sau ca urmare a solicitarii licitatorilor.
    (2) Modificarile la documentele de licitatie vor fi notificate in scris tuturor licitatorilor, prin telex, fax sau Internet, cu cel putin 7 zile lucratoare inainte de termenul limita de depunere a documentelor.
    (3) Omiterea vreunei informatii in documentele de participare la licitatie sau prezentarea unor documente necorespunzatoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
    Art. 23
    Taxa de participare la licitatie se determina in functie de cheltuielile de organizare si desfasurare a licitatiei si se achita la sediul organizatorului licitatiei, cu cel putin 7 zile lucratoare inainte de data licitatiei.
    Art. 24
    (1) Solicitantilor care prezinta chitanta de plata a taxei de participare la licitatie li se va permite examinarea bunurilor la locul in care se afla, fara punerea in functiune sau fara efectuarea probelor de rulaj.
    (2) Nu se admit consumuri de energie, de carburanti si lubrifianti sau de piese de schimb si materiale.
    Art. 25
    (1) Comisia de licitatie analizeaza documentele prezentate de licitatori cu doua zile lucratoare inainte de inceperea licitatiei si intocmeste lista cuprinzand ofertantii acceptati, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au indeplinit conditiile sau care nu au prezentat, in totalitate si la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini.
    (2) Cu aceasta ocazie comisia verifica:
    a) dosarul cu documentele de organizare a licitatiei;
    b) daca publicitatea s-a facut conform prevederilor prezentului regulament;
    c) documentele privind calificarea participantilor la licitatie.
    Art. 26
    (1) Licitatia se desfasoara in prezenta tuturor membrilor comisiei de licitatie, iar sedinta este condusa de catre presedintele comisiei.
    (2) La data si ora stabilite pentru inceperea licitatiei, in cazul in care sunt cel putin 2 participanti, presedintele comisiei de licitatie anunta obiectul licitatiei, face prezenta participantilor si constata daca sunt indeplinite conditiile legale pentru desfasurarea acesteia.
    (3) Desfasurarea in continuare a licitatiei se face astfel:
    a) presedintele anunta pretul initial de vanzare de la care se porneste strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite;
    b) participantii la licitatie prezinta oferta de pret prin strigari. Oferta trebuie sa respecte conditiile de salt precizate la deschiderea licitatiei;
    c) presedintele comisiei de licitatie anunta cu glas tare si clar suma oferita de licitator;
    d) daca la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, presedintele comisiei de licitatie anunta adjudecarea licitatiei in favoarea participantului care a oferit ultima suma;
    e) licitatia se declara inchisa dupa anuntarea verbala a castigatorului de catre presedintele comisiei de licitatie si dupa intocmirea procesului-verbal care se semneaza de catre membrii comisiei de licitatie si de catre participantii la licitatie.
    (4) Procesul-verbal al licitatiei, impreuna cu documentele privind organizarea si desfasurarea acesteia, se arhiveaza la sediul organizatorului licitatiei, constituind baza legala a incheierii contractului de vanzare-cumparare.
    Art. 27
    (1) Pentru bunurile care fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune aflate in administrarea institutiilor publice, de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001, in situatia in care se prezinta un singur participant, comisia negociaza pretul de vanzare pornind de la pretul initial al licitatiei.
    (2) Rezultatul negocierii se inscrie intr-un proces-verbal de negociere semnat de ambele parti, care va constitui temei legal pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare.
    (3) Pretul rezultat din negociere nu poate fi mai mic decat cel stabilit ca pret de pornire la procedura prin licitatie.
    (4) In situatia in care bunul nu a fost adjudecat sau nu s-a prezentat nici un participant, organizatorul licitatiei informeaza in scris structura specializata, pentru ca aceasta sa dispuna masuri de valorificare prin celelalte proceduri prevazute la art. 9 ori casarea, dupa caz.
    Art. 28
    (1) Pentru bunurile care fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea si improspatarea produselor din rezervele proprii ale fortelor destinate apararii nationale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu modificarile ulterioare, in cazul in care nu s-au prezentat cel putin 2 participanti la licitatie sau daca nici un ofertant din cei prezenti nu a oferit pretul de pornire, se incheie proces-verbal de constatare, urmand ca licitatia sa se repete.
    (2) Repetarea licitatiei se face dupa trecerea a cel mult 15 zile lucratoare de la data primirii noilor conditii de valorificare din partea structurii specializate.
    (3) In cazul in care nici de aceasta data nu se prezinta la licitatie cel putin 2 participanti si nu se ofera cel putin pretul de pornire, licitatia se va relua in conditiile alin. (2).
    (4) In situatia in care dupa a treia licitatie bunul nu a fost adjudecat sau nu a fost oferit cel putin pretul de pornire a licitatiei, organizatorul licitatiei informeaza in scris structura specializata, pentru ca aceasta sa dispuna masuri de scoatere din functiune sau declasare si valorificare prin transmitere fara plata sau casare, dupa caz.
    Art. 29
    (1) Participantii la licitatie pot formula contestatii in cazul in care considera ca nu s-au respectat dispozitiile legale si precizarile din caietul de sarcini referitoare la organizarea si desfasurarea licitatiei.
    (2) Contestatiile se depun la sediul organizatorului licitatiei in termen de 24 de ore de la incheierea acesteia.
    Art. 30
    Organizatorul licitatiei este obligat sa solutioneze contestatia in termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acesteia si sa comunice rezultatul in scris. In acest sens va fi numita o comisie formata din 3 - 5 membri, altii decat cei care fac parte din comisia de licitatie.
    Art. 31
    (1) In termen de 10 zile lucratoare de la adjudecare sau de la solutionarea contestatiilor persoana careia i s-a adjudecat bunul licitat este obligata sa semneze contractul de vanzare-cumparare si sa achite pretul acestuia. Cumparatorul va intra in posesia bunurilor in momentul achitarii integrale a pretului.
    (2) Daca persoana care a castigat licitatia renunta la cumpararea bunului sau nu indeplineste conditiile prevazute la alin. (1), aceasta pierde garantia depusa.
    (3) In aceasta situatie organizatorul licitatiei negociaza cu ceilalti ofertanti, pornind de la pretul licitat de fiecare, in ordine descrescatoare, si semneaza contractul de vanzare-cumparare cu cel care a oferit pretul cel mai bun.
    (4) In caz de neadjudecare, in functie de categoria bunurilor, se procedeaza conform art. 27 alin. (4) sau art. 28 alin. (4).
    Art. 32
    (1) Organizatorul licitatiei are dreptul de a anula licitatia pana la inchiderea acesteia in una dintre situatiile urmatoare:
    a) nu a fost asigurat un nivel corespunzator al concurentei la licitatiile organizate pentru bunurile prevazute la art. 28;
    b) nici unul dintre ofertanti nu a indeplinit conditiile de calificare;
    c) au fost prezentate numai oferte necorespunzatoare sau in circumstante exceptionale. Circumstantele exceptionale se enunta si se definesc in instructiuni.
    (2) Decizia de anulare a licitatiei creeaza pentru organizatorul acesteia obligatia de a comunica in scris tuturor participantilor la licitatie atat incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au asumat prin depunerea de oferte, cat si motivul anularii, precum si obligatia de a returna garantia de participare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare prin selectie de oferte sau negociere directa

    Art. 33
    (1) Valorificarea bunurilor prevazute la art. 9 lit. b) si a celor care se gasesc in situatia prevazuta la art. 27 alin. (4) si la art. 28 alin. (4) se face prin organizarea selectiei de oferte de pret sau a negocierii directe.
    (2) Deseurile rezultate in urma delaborarilor se valorifica prin agentii economici romani producatori de munitii, prin procedura de negociere directa. Costul delaborarii munitiilor poate fi platit si prin deseurile rezultate, valoarea acestora urmand sa fie negociata in raport cu pretul de bursa al metalelor respective la data negocierii. Preturile pulberilor si explozivilor rezultati din delaborare se negociaza potrivit legii.
    Art. 34
    Numirea comisiei se face conform regulilor stabilite la art. 14 si 15.
    Art. 35
    (1) Selectia de oferte de pret reprezinta procedura simplificata prin care se solicita, fara publicarea unui anunt publicitar, oferte de pret de la cel putin 2 potentiali cumparatori.
    (2) In acest sens se trimit invitatii de participare care vor cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
    a) obiectul selectiei de oferta de pret;
    b) modalitatea de transmitere a ofertei;
    c) cantitatea oferita;
    d) pretul minim de incepere a procedurii;
    e) starea bunurilor supuse valorificarii;
    f) termenul limita de prezentare a ofertei.
    (3) Fiecare ofertant are voie sa faca o singura oferta de pret pe care nu o poate schimba.
    (4) Ofertele de pret se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, in plic inchis si sigilat, pana la data si ora precizate, semnate de ofertantul interesat. Ofertele sunt analizate in prezenta membrilor comisiei. Rezultatul analizei ofertelor de pret se consemneaza intr-un proces-verbal.
    (5) Contractul de vanzare-cumparare se incheie cu persoana care a oferit pretul cel mai mare.
    (6) Daca un singur ofertant a raspuns la solicitare, bunurile se valorifica catre acesta prin negociere directa.
    Art. 36
    (1) Negocierea directa reprezinta procedura prin care se negociaza clauzele contractuale, inclusiv pretul, cu un singur cumparator.
    (2) Rezultatele negocierii se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de ambele parti si care constituie baza stabilirii valorii contractului de vanzare-cumparare.

    SECTIUNEA a 3-a
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare directa fara organizare de licitatie

    Art. 37
    Prin valorificare directa fara organizare de licitatie se intelege procedura prin care se schimba bunurile aprobate pentru valorificare cu altele noi, avand cel putin aceiasi parametri, sau in alte situatii, cu alte bunuri din aceeasi categorie, la care nu se aplica procedurile specificate la art. 9 lit. a) si b).
    Art. 38
    Valorificarea directa se aproba de ministrul apararii nationale la propunerea sefului Statului Major General.

    SECTIUNEA a 4-a
    Organizarea si desfasurarea procedurii de valorificare prin transmitere fara plata

    Art. 39
    Transmiterea fara plata se executa conform prevederilor legale, dupa desfasurarea procedurilor prevazute la art. 9 lit. a) - c).
    Art. 40
    Listele cu bunurile ce urmeaza sa fie valorificate prin transmitere fara plata se comunica de catre structura specializata institutiilor publice interesate.
    Art. 41
    La cererea expresa a unor institutii publice, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, bunurile se pot transmite fara plata si inaintea desfasurarii procedurilor prevazute la art. 9 lit. a) - c).

    CAP. 4
    Valorificarea la extern

    Art. 42
    Ministrul apararii nationale este abilitat si are competente privind valorificarea la extern a bunurilor, astfel:
    a) sa supuna aprobarii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, anual si ori de cate ori este nevoie, tehnica de lupta din urmatoarele categorii care fac obiectul valorificarii: aeronave, submarine, nave de lupta maritime si fluviale, tancuri si complexuri de rachete, armament, munitie si rachete din stocuri, la care gradul de asigurare este sub 80%;
    b) sa aprobe modalitatea de valorificare la extern a bunurilor prevazute de lege;
    c) sa aprobe valorificarea armamentului, munitiilor si a rachetelor din stocuri, la care gradul de asigurare este peste 80% .
    Art. 43
    Valorificarea la extern a bunurilor se efectueaza direct catre parteneri externi.
    Art. 44
    Aprobarea ministrului apararii nationale privind conditiile de valorificare, inclusiv pretul extern, constituie mandat pentru Companie in vederea semnarii contractului de export.
    Art. 45
    Aprobarile ministrului apararii nationale pentru valorificarea la extern a bunurilor sunt valabile in anul calendaristic respectiv, cu exceptia cazurilor in care prin aprobare se specifica altfel.
    Art. 46
    (1) Operatiunile de sortare, verificare si incarcare a produselor pe mijloacele de transport pe parcurs intern, precum si paza acestora de la locul de depozitare pana la locul de incarcare pe mijlocul de transport extern se executa, dupa caz, de Ministerul Apararii Nationale sau de institutii sau agenti specializati.
    (2) Cheltuielile ocazionate de executarea acestor operatiuni sunt achitate de Companie, acestea urmand sa fie deduse din pretul extern.
    Art. 47
    La solicitarea Companiei structuri abilitate din Ministerul Apararii Nationale sau agenti economici autorizati si stabiliti de aceasta vor executa operatiuni de dezafectare de dotarea specific militara, reinscriptionare, reconditionare si/sau reparatii sau modificari ale produselor. Contravaloarea operatiunilor este suportata de partenerul extern.
    Art. 48
    Circulatia documentelor, forma si continutul acestora privind valorificarea la extern vor fi reglementate prin instructiuni.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 49
    Pentru realizarea activitatii de valorificare conform prevederilor prezentului regulament, Compania incheie un contract de comision cu Ministerul Apararii Nationale prin ordonatorul de credite abilitat, prin care se va stabili si comisionul datorat Companiei pentru serviciile de valorificare prestate de aceasta.
    Art. 50
    Compania si structura specializata vor intocmi si vor prezenta periodic conducerii Ministerului Apararii Nationale informari privind valorificarea bunurilor. Periodicitatea si continutul informarilor se stabilesc prin instructiuni.
    Art. 51
    Materialele refolosibile si deseurile care nu au putut fi valorificate sau in legatura cu care ordonatorul de credite in gestiunea caruia se afla a fundamentat ca nu se justifica economic organizarea de licitatii se valorifica cu avizul esalonului superior, prin negociere directa cu agentii economici care au ca obiect de activitate achizitionarea de materiale refolosibile.
    Art. 52
    Organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu, precum si inregistrarile contabile si documentele justificative ale modificarilor patrimoniale determinate de procesul valorificarii bunurilor se efectueaza potrivit legii.
    Art. 53
    In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament se aproba, prin ordin al ministrului apararii nationale, instructiuni de aplicare a acestuia.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 262/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 262 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 262/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu