HOTARARE Nr. 156 din 2 aprilie 1992
privind achizitiile guvernamentale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 99 din 21 mai 1992
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Contractele comerciale de orice fel, destinate consumului propriu al unei
entitati guvernamentale, precum si contractele de concesionare sau inchiriere,
al caror echivalent este de minimum 33.336.226 lei, inclusiv prestarile de
servicii aferente - daca valoarea nu depaseste valoarea marfurilor -,
reprezinta achizitii guvernamentale si sunt incheiate exclusiv de catre
entitati guvernamentale sau alte persoane juridice romane autorizate in acest
scop de Guvern (denumite in prezenta hotarare entitati cumparatoare).
Valoarea minima a contractelor de achizitii guvernamentale se modifica prin
hotarari ale Guvernului, ori de cate ori rata inflatiei creste cu peste 10%
fata de cota de referinta.
Art. 2
Contractele de achizitii guvernamentale nu pot fi compuse din comenzi
partiale, in scopul incadrarii sub valoarea minima prevazuta la art. 1, si nici
nu pot avea ca obiect exclusiv prestari de servicii.
Regimul juridic al contractelor comerciale si civile ( concesionari,
inchirieri ) este cel stabilit de dreptul material roman in vigoare.
Art. 3
Marfurile si furnizorii care cad sub incidenta achizitiilor guvernamentale
vor fi supuse tratamentului aplicabil marfurilor si furnizorilor nationali si
celui acordat marfurilor si furnizorilor din orice tara partenera de contract,
potrivit clauzei natiunii celei mai favorizate.
De la aceste prevederi se excepteaza taxele vamale si alte taxe si impozite
aplicate la frontiera cu ocazia importurilor, metodele de aplicare a acestora,
precum si reglementarile si formalitatile de import.
Art. 4
Produsele care fac obiectul contractelor de achizitii guvernamentale sunt
supuse licentierii la import, potrivit reglementarilor in domeniu.
Art. 5
Incheierea contractelor de achizitii guvernamentale se realizeaza exclusiv
pe baza de licitatii, organizate in sistem deschis, selectiv sau unic de catre
entitatile cumparatoare.
Licitatiile deschise permit participarea tuturor furnizorilor interesati,
nationali si straini. Licitatiile selective permit participarea furnizorilor
nationali si straini calificati de catre entitatea cumparatoare. Licitatiile
unice permit participarea unui singur furnizor national sau strain.
La conditii egale, entitatea cumparatoare va putea adjudeca licitatia in
favoarea unui furnizor national.
In cazul unor credite B.I.R.D., licitatia poate fi adjudecata in favoarea
unui furnizor national, daca nivelul de pret oferit de acesta este cu cel mult
10% mai mare decat nivelul cel mai competitiv oferit de un furnizor strain.
Art. 6
Regulamentul privind procedurile de organizare si desfasurare ale
licitatiilor este cel prevazut in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
Art. 7
Lista entitatilor cumparatoare este cea prevazuta in anexa nr. 2 la aceasta
hotarare.
Entitatile mentionate in aceasta anexa vor putea aplica prevederile
prezentei hotarari si la alte produse decat cele prevazute, daca valoarea lor
depaseste valoarea inscrisa la art. 1 din prezenta hotarare, cu acordul
prealabil al Ministerului Comertului si Turismului.
Celelalte entitati nenominalizate in prezenta hotarare vor putea aplica
prevederile prezentei hotarari cu acordul prealabil al Ministerului Comertului
si Turismului.
Art. 8
Prezenta hotarare intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemneaza:
Ministrul comertului
si turismului,
Constantin Fota
Ministrul economiei
si finantelor,
George Danielescu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind procedurile de organizare si desfasurare ale licitatiilor pentru
achizitiile guvernamentale
Incheierea contractelor care au ca obiect achizitiile guvernamentale se
realizeaza exclusiv pe baza de licitatii ale caror proceduri de organizare si
desfasurare se reglementeaza prin prezentul regulament.
Art. 1
Calificarea furnizorilor participanti la licitatii deschise si licitatii
selective
1.1. In procesul de calificare a furnizorilor, entitatile cumparatoare vor
asigura tratament egal furnizorilor nationali si straini.
1.2. Procedurile de calificare vor fi unice pentru toate licitatiile
organizate de entitati cumparatoare si vor cuprinde, in principal, urmatoarele
reguli:
a) conditiile de participare la licitatii vor fi publicate cu cel putin 60
de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea documentatiilor, in
cazul licitatiilor deschise si selective, si se vor transmite o data cu
invitatia de participare, astfel incat sa fie primite de furnizori cu cel putin
40 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea documentelor;
b) conditiile de participare la licitatii, garantiile financiare,
calificarile tehnice, referintele necesare pentru stabilirea capacitatii
financiare, comerciale si tehnice a participantilor, precum si verificarea calificarilor
vor fi egale pentru toti, indiferent daca acestia sunt nationali sau straini;
c) dupa organizarea primei licitatii, fiecare entitate cumparatoare va
deschide o lista permanenta de furnizori calificati pentru urmatoarele
licitatii de acelasi gen; inscrierea de noi furnizori pe lista permanenta se va
efectua la cererea acestora si pe baza deciziei entitatii cumparatoare;
furnizorii inscrisi pe lista permanenta sunt considerati calificati; pentru
licitatiile urmatoare, entitatea cumparatoare va anunta din oficiu furnizorii
calificati; furnizorii calificati care au fost inscrisi pe lista permanenta vor
fi anuntati de entitatea cumparatoare in cazul in care au fost radiati de pe
aceasta lista sau lista a fost anulata.
Prevederile de la lit. a) - c) nu impiedica excluderea unui furnizor in caz
de lipsa de bonitate, faliment sau declaratii false.
1.3. Entitatile cumparatoare nu vor pune la dispozitia nici unui furnizor
potential informatii privind o anumita achizitie guvernamentala, de natura sa-l
favorizeze pe acesta in cadrul licitatiei.
Orice informatie transmisa unui furnizor va fi comunicata simultan tuturor
celorlalti furnizori interesati.
Art. 2
Publicitatea in cazul licitatiilor deschise si al licitatiilor selective
2.1. Anuntul de participare la fiecare licitatie deschisa sau selectiva va
fi publicat de entitatea cumparatoare, in presa, in termenul prevazut la alin.
1.2. lit. a).
2.2. Fiecare anunt referitor la o licitatie va cuprinde urmatoarele
informatii:
a) daca licitatia este deschisa sau selectiva;
b) natura achizitiei guvernamentale ( cumparare, concesionare, inchiriere
sau combinatii ale acestora );
c) natura si cantitatea marfurilor care urmeaza a fi achizitionate,
inclusiv eventuala intentie de suplimentare a cantitatii, precum si termenul
pana la care aceasta majorare urmeaza a fi decisa;
d) termenele si conditiile de livrare si de plata a marfurilor;
e) adresa la care se depun ofertele si data finala de depunere a acestora,
precum si limba de circulatie internationala in care se redacteaza oferta;
furnizorii nationali pot depune oferte in limba romana;
f) adresa entitatii cumparatoare care organizeaza licitatia si care poate
furniza informatii suplimentare pentru obtinerea specificatiilor
tehnice/caietelor de sarcini si a altor documente;
g) lista datelor si informatiilor economice, tehnice si financiare ce
urmeaza a fi prezentate de catre furnizorii interesati;
h) suma si conditiile de plata aferente documentatiei referitoare la
licitatie.
2.3. Un rezumat al anuntului de participare la licitatie va fi publicat
intr- una din publicatiile mentionate la alin. 2.1., in limbile engleza,
franceza sau spaniola si va contine:
a) obiectul achizitiei guvernamentale;
b) data limita pana la care se poate depune oferta; si
c) adresa entitatii cumparatoare de la care se pot obtine documente
referitoare la licitatie.
2.4. In cazul licitatiilor selective, entitatea cumparatoare va transmite
invitatia de participare la cat mai multi furnizori nationali si straini,
astfel incat licitatia sa se desfasoare in conditii de competitivitate si
nediscriminare.
2.5. Pentru cazurile in care entitatile cumparatoare detin liste permanente
ale furnizorilor calificati, acestea vor publica, anual, in publicatiile
mentionate la alin. 2.1., un aviz care va cuprinde urmatoarele:
a) furnizorii inscrisi in listele permanente si marfurile sau categoriile
de marfuri destinate achizitionarii pe baza acestor liste;
b) conditiile ce trebuie indeplinite de furnizorii potentiali pentru
inscrierea lor in listele permanente, precum si metodele de verificare
utilizate de entitatile cumparatoare cu privire la indeplinirea acestor
conditii;
c) durata de valabilitate a listelor permanente si formalitatile de
reinnoire a acestora.
2.6. Entitatile cumparatoare vor declansa imediat procedura de calificare
pentru furnizorii care nu sunt inscrisi in listele lor permanente si care
solicita in mod expres calificarea in vederea participarii la licitatiile
organizate de ele, astfel incat furnizorii in cauza sa nu fie impiedicati, in
mod arbitrar, sa participe la licitatiile respective.
2.7. In cazul in care o entitate cumparatoare nu a intocmit o lista
permanenta de furnizori calificati, aceasta va invita la licitatia selectiva
furnizori potentiali, cu conditia ca invitarea sa nu se faca in conditii
discriminatorii si cu respectarea limitelor de timp stabilite la alin. 1.2.
lit. a)
2.8. Orice modificare a avizului de participare la licitatie poate fi
facuta numai inainte de data limita stabilita pentru prezentarea documentatiei
si atrage dupa sine declararea corespunzatoare a acestei date.
Publicarea modificarilor si, dupa caz, transmiterea noilor conditii catre
furnizorii calificati se fac cu respectarea acelorasi proceduri mentionate la
alin. 2.1.-2.4. de mai sus.
2.9. In cazul in care pana la data limita stabilita pentru primirea
documentatiei nu a fost depusa nici o oferta, se va putea proceda la
reanuntarea licitatiei in aceleasi conditii, dar cu posibilitatea reducerii
datei limita la 25 de zile de la data publicarii noului anunt. Acelasi termen
este valabil si pentru cazul unei noi licitatii determinate de majorarea
cantitatii.
2.10. Termenele mentionate la alin. 1.2. lit. a) sunt minimale, acestea
putand fi mai mari in functie de natura, obiectul si scopul contractului ce
urmeaza a fi incheiat prin licitatie, astfel incat sa permita furnizorilor
pregatirea si prezentarea ofertelor in timp util.
2.11. Termenele prevazute la alin. 1.2. lit. a) si 2.9. pot fi mai scurte,
in caz de urgenta dovedita de catre entitatea cumparatoare, dar nu mai putin de
10 zile.
2.12. Documentatia referitoare la licitatie, pusa la dispozitia
furnizorilor interesati de catre entitatea cumparatoare, va cuprinde, in
principal;
a) adresa entitatii careia trebuie sa i se transmita oferta;
b) adresa la care se pot solicita informatii suplimentare;
c) limbile in care se poate depune oferta;
d) data limita pana la care se poate depune oferta;
e) persoanele admise sa asiste la deschiderea ofertelor si data, ora si
locul acestei deschideri;
f) conditiile cu caracter economic si tehnic, garantiile financiare, precum
si informatiile si documentele solicitate furnizorilor;
g) specificatia completa a marfii supuse licitatiei, inclusiv certificatele
de conformitate la care trebuie sa raspunda marfa respectiva;
h) criteriile de adjudecare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele
decat pretul, care se iau in considerare la evaluarea ofertelor, cum si
elementele de calcul ce se includ in evaluarea preturilor de oferta, precum ar
fi: costul transportului, asigurarea si inspectia, iar in cazul produselor
straine, si taxele vamale si alte taxe si impozite la frontiera, precum si moneda
de plata;
i) modalitatea si conditiile de plata;
j) orice alte termene si/sau conditii.
Art. 3
Prezentarea, primirea si deschiderea ofertelor si adjudecarea acestora in
cazul licitatiilor deschise si selective
3.1. Prezentarea si primirea ofertelor se vor face in urmatoarele conditii:
a) Ofertele se depun sau se transmit prin posta, ca regula generala, prin
scrisoare recomandata semnata de persoanele imputernicite ale furnizorului
interesat.
Ofertele pot fi depuse/transmise si prin telex, telegraf sau telefax, caz
in care ofertele trebuie confirmate ulterior, in cel mai scurt timp, prin copii
semnate de catre persoanele imputernicite ale furnizorului interesat.
Ofertele prezentate telefonic nu se iau in considerare.
b) Erorile involuntare din oferte pot fi corectate in perioada dintre
deschiderea ofertelor si adjudecarea lor, fara ca prin aceasta sa se modifice
elemente esentiale ale ofertelor, care ar favoriza furnizorul respectiv in
cadrul licitatiei.
c) Orice intarziere in primirea ofertelor, rezultata din culpa entitatii
cumparatoare, nu va fi imputata participantilor; astfel de oferte vor fi
considerate ca primite in termen si conforme.
d) Entitatile cumparatoare pot prevedea in procedurile de acceptare a ofertelor
si alte conditii specifice, dupa caz.
3.2. Deschiderea ofertelor se va face in prezenta participantilor sau a
reprezentantilor lor sau in prezenta unor martori impartiali, care nu au
interes in licitatia respectiva. Deschiderea ofertelor va fi consemnata intr-un
proces-verbal, care se pastreaza de catre entitatea cumparatoare la dispozitia
autoritatilor guvernamentale interesate.
Pentru a fi luata in considerare, o oferta trebuie sa indeplineasca
cerintele cuprinse in anuntul de participare la licitatie sau in documentatia
de licitatie si sa emane de la furnizori care au indeplinit conditiile de
participare la licitatie.
In cazul in care, cu ocazia deschiderii ofertelor, se constata la o oferta
un nivel de pret mult redus in comparatie cu cel al celorlalte oferte,
entitatea cumparatoare poate solicita furnizorului respectiv asigurari
suplimentare din care sa rezulte ca acesta poate indeplini conditiile oferite,
cu respectarea prevederilor legale referitoare la concurenta neloiala.
3.3. Cu exceptia cazului cand, din ratiuni de interes public, entitatea
cumparatoare decide sa nu mai incheie contractul privind achizitia
guvernamentala respectiva, oferta va fi adjudecata in favoarea participantului
la licitatie care a fost recunoscut ca fiind deplin capabil sa execute
contractul si a carui oferta, indiferent daca se refera la produse nationale
sau straine, este fie cea mai competitiva, fie cea mai avantajoasa, potrivit
criteriilor de evaluare stabilite in anuntul si/sau documentatia de participare
la licitatie.
In cazul in care, in urma evaluarii ofertelor prezentate in licitatie,
entitatea cumparatoare considera ca nici una dintre acestea nu este vadit cea
mai avantajoasa conform criteriilor de evaluare stabilite, aceasta va putea
continua negocierile cu primii 3 furnizori clasati, in conditii de tratament
egal, pana la incheierea contractului.
3.4. De regula, entitatile cumparatoare nu vor actiona si nici nu vor
favoriza adjudecarea ofertelor pe criterii de cumparari in contrapartida sau
alte facilitati similare oferite de furnizori.
Astfel de exceptii pot fi prevazute in contracte, daca valoarea
contrapartidei sau a altor facilitati similare acopera un procent rezonabil din
valoarea totala a contractului si daca prin aceasta nu este favorizat un
furnizor, in functie de procentul respectiv.
De asemenea, adjudecarea in favoarea unui furnizor nu trebuie determinata
de acordarea suplimentara a tehnologiei de fabricatie a produsului
achizitionat.
Cazurile in care achizitia guvernamentala vizeaza si importul de tehnologie
sunt limitate la maximum.
Art. 4
Specificatii tehnice
4.1. La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice
pentru marfurile ce urmeaza a fi achizitionate prin licitatii deschise sau selective,
entitatea cumparatoare va tine seama de:
a) necesitatea definirii marfii in functie de parametrii tehnico-calitativi
ai acesteia si mai putin in raport cu aspectul sau forma ei;
b) incadrarea in standarde si norme internationale sau reglementari si
norme nationale recunoscute pe plan international.
4.2. Caietele de sarcini sau specificatiile tehnice nu vor impune o anumita
marca de fabrica sau de comert, un brevet, un model sau un tip de produs si
nici nu vor indica o origine a marfii sau un producator determinat.
4.3. Entitatea cumparatoare nu va apela la firme care ar putea avea
interese in desfasurarea unei licitatii, pentru consultatii si obtinerea de
date si informatii necesare in elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor
tehnice.
Art. 5
Licitatii unice
5.1. Licitatii unice se pot organiza in urmatoarele conditii:
a) cand oferta unica nu este folosita pentru eludarea competitiei;
b) in lipsa ofertelor in cadrul licitatiilor deschise sau selective sau
cand furnizorii nu prezinta oferte compatibile sau care nu indeplinesc
conditiile de participare la licitatie;
c) in cazul in care achizitia guvernamentala se refera la lucrari de arta
sau la produse protejate prin drepturi exclusive (brevete, drepturi de autor)
si nu exista posibilitati de achizitie a unor produse similare sau de inlocuire
satisfacatoare;
d) cand achizitia guvernamentala prezinta caracter de urgenta datorat unor
evenimente imprevizibile si independente de vointa entitatii cumparatoare si
cand organizarea de licitatii deschise sau selective nu ar permite
achizitionarea, in timp util, a marfurilor in cauza;
e) pentru cumpararea de piese de schimb necesare instalatiei sau produsului
achizitionat prin licitatie sau prin extinderea unor astfel de achizitii,
respectiv majorarea stocului initial de produse, daca schimbarea furnizorului
ar duce la cumpararea de produse/piese de schimb care nu sunt compatibile cu
achizitia de baza;
f) cand achizitia guvernamentala se refera la prototipuri sau produse cap
de serie realizate in decursul unui contract special de cercetare,
experimentare, studiu sau dezvoltare originala; achizitiile ulterioare vor fi
conforme cu regulile referitoare la licitatii deschise sau selective.
5.2. In cazul licitatiilor unice, entitatea cumparatoare va intocmi un
raport referitor la contractul adjudecat, cuprinzand numele entitatii
cumparatoare, valoarea si natura marfurilor achizitionate si tara de origine si
va indica elementele care au determinat decizia de organizare a licitatiei
unice, potrivit conditiilor mentionate la alin. 5.1. de mai sus.
Raportul se pastreaza la entitatea cumparatoare, la dispozitia
autoritatilor guvernamentale interesate.
Art. 6
Informare si examinare ulterioara
6.1. Entitatile cumparatoare care au organizat licitatia pentru achizitii
guvernamentale vor publica in presa, nu mai tarziu de 60 de zile de la
adjudecarea ofertelor, o comunicare cu urmatorul continut:
a) natura si cantitatea marfurilor care fac obiectul ofertei adjudecate;
b) numele si adresa entitatii cumparatoare;
c) data adjudecarii;
d) numele si adresa cistigatorului licitatiei;
e) valoarea de adjudecare sau oferta cea mai mare si cea mai mica luate in
considerare la adjudecare;
f) dupa caz, elemente de identificare a anuntului de participare la
licitatie prevazut la art. 2 de mai sus;
g) categoria de licitatie utilizata;
h) dupa caz, justificarea utilizarii unei anumite categorii de licitatie.
6.2. Entitatile cumparatoare vor pune la dispozitie, in cel mai scurt timp
posibil, la cererea oricarui furnizor, informatii referitoare la motivele
pentru care acesta nu a fost inscris pe lista furnizorilor calificati sau nu a
fost invitat sau admis la licitatie.
6.3. Entitatile cumparatoare vor anunta, in maximum 7 zile lucratoare
calculate de la data adjudecarii, furnizorii care au participat la licitatie si
au pierdut, despre adjudecarea ofertei respective, valoarea ofertelor luate in
considerare, precum si numele si adresa cistigatorului licitatiei.
6.4. La cererea expresa a unui furnizor participant la licitatie,
entitatile cumparatoare vor comunica acestuia, in cel mai scurt timp posibil,
informatii referitoare la motivele respingerii ofertei sale, inclusiv cu privire
la caracteristicile si avantajul relativ al ofertei adjudecate.
6.5. Entitatile cumparatoare vor desemna o persoana sau un compartiment
insarcinat cu indeplinirea atributiilor specificate la alin. 6.1.-6.4. de mai
sus.
Aceeasi persoana sau acelasi compartiment va analiza contestatiile adresate
cu privire la organizarea si desfasurarea licitatiilor si adjudecarea ofertelor
si va raspunde la cererile de informatii suplimentare solicitate de furnizorii
nemultumiti, in scopul solutionarii rapide si echitabile a neintelegerilor
aparute intre entitatile cumparatoare si furnizor.
Art. 7
Informatii confidentiale si exceptii
7.1. Entitatile cumparatoare nu sunt obligate sa furnizeze informatii
considerate ca esentiale pentru protejarea intereselor lor si nici informatii
confidentiale cunoscute din ofertele participantilor la licitatii.
7.2. Dispozitiile prezentului regulament nu se refera la furnizarea, de
catre entitatile cumparatoare, de informatii si date cu privire la sectorul de
aparare si ordine publica.
7.3. Restrictiile prevazute in reglementarile privind regimul de import si
export, referitoare la protectia moralitatii si securitatii publice, a vietii
si sanatatii persoanelor, animalelor si plantelor, se aplica si achizitiilor
guvernamentale.
7.4. Achizitionarea de produse de la institutii filantropice si de produse
realizate de handicapati sau de detinuti este exclusa de la prevederile
prezentului regulament.
ANEXA 2
LISTA
entitatilor care efectueaza achizitii guvernamentale si produsele care fac
obiectul acestora
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Entitatea Produsul
-------------------------------------------------------------------------------
1. Guvernul Romaniei - tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicatii
- aparatura de inregistrare si redare a sunetului
- autovehicule si piese de schimb aferente
- mobilier
- utilaje de tiparit si legat publicatii
2. Ministerul Justitiei - articole pentru birou
- aparatura de telecomunicatii
- aparatura de inregistrare si redare a sunetului
si imaginii
- masini de tiparit
- tehnica de calcul
Directia Penitenciarelor - autovehicule, inclusiv piese de schimb
- confectii si incaltaminte
- produse alimentare
3. Ministerul - tehnica de calcul
Afacerilor Externe - articole de birou
- autovehicule si piese de schimb aferente
- aparatura de inregistrare si redare a sunetului
si imaginii
- grupuri electrogene
- mobilier
- covoare si alte acoperitoare de podele
- sisteme de protectie impotriva efractiilor
- detectoare de metal
- aparatura de tele si videocomunicatie
- aparatura de uz casnic
4. Ministerul Industriei - tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicatii
- aparatura de masura si control
- aparatura de inregistrare si redare
a sunetului si imaginii
- masini de tiparit
5. Ministerul - tehnica de calcul
Lucrarilor Publice - articole de birou
si Amenajarii - aparatura de telecomunicatii
Teritoriului
6. Ministerul - autovehicule si mijloace de transport si
Apararii Nationale ridicat, precum si piesele de schimb aferente
- utilaje, instalatii si masini-unelte
- aparatura si instrumente de laborator
- utilaje de terasare, amenajare hidrotehnica
si constructii
- aparatura de masura si control
- aparate de uz gospodaresc
- tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicatii si teletransmisii
- aparatura si instrumente medicale
- material sportiv
- uniforme
- incaltaminte
- lenjerie
- casti
- materiale electrice
- combustibili
- carburanti
- lubrifianti
- medicamente si alte produse farmaceutice
- insecticide si dezinfectanti
- articole textile si de pielarie
- lemn si produse din lemn
- produse chimice
- alimente
- utilaje frigorifice
- utilaje de preparat hrana
- utilaje si articole agricole
7. Ministerul de Interne - utilaje pentru stingerea incendiilor
- casti
- scuturi
- bastoane
- produse chimice
- uniforme
- incaltaminte
- autovehicule si piese de schimb
- elicoptere si piese de schimb
- carburanti
- echipamente de telecomunicatii
si teletransmisii
- aparatura de masura si control
- tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura si instrumente de laborator
- aparatura de inregistrare si redare a sunetului
si imaginii
- grupuri electrogene
- aparatura de detectie a metalelor
si explozivilor
- utilaje frigorifice
8. Ministerul Transporturilor- echipamente pentru dirijarea si asigurarea
securitatii traficului aerian, auto, maritim,
fluvial si feroviar (pentru controlul efectuat
de minister)
- tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicatii.
9. Ministerul
Comertului si Turismului - tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicatii
- autoturisme.
10. Ministerul
Economiei si Finantelor - masini de tiparit
- aparatura de masura si control
- tehnica de calcul
- metale neferoase si articole din metale
neferoase
- echipamente si materiale tehnice pentru
punctele vamale
- articole de birou.
11. Ministerul Agriculturii - tehnica de calcul
si Alimentatiei - articole de birou
- aparatura de telecomunicatii
- autoturisme
- aparatura de masura si control
- aparatura medicala veterinara
- produse medicale si farmaceutice veterinare
- aparate fotografice si optice
- reactivi si alte produse chimice.
- aparatura de laborator
12. Ministerul Comunicatiilor- aparatura si echipamente de telecomunicatii
- aparatura si echipamente postale
- autovehicule si piese de schimb aferente
- echipamente de transport
- confectii si incaltaminte
- articole de birou
- tehnica de calcul
13. Ministerul Mediului - echipamente si instrumente de control al
gradului de poluare
- tehnica de calcul
- articole de birou
14. Ministerul
Invatamantului - articole de birou
si Stiintei - tehnica de calcul
- aparatura didactica de laborator
- aparatura de inregistrare si redare a sunetului
si imaginii
15. Ministerul Culturii - articole de birou
- aparatura de inregistrare si redare a sunetului
si imaginii
- tehnica de calcul.
16. Ministerul Sanatatii - aparatura medicala
- instrumente medicale si produse farmaceutice
- aparatura si alte mijloace de transport utilitar
- tehnica de calcul
- articole de birou
- reactivi si alte produse chimice
17. Ministerul Muncii - articole de birou
si Protectiei Sociale - tehnica de calcul.
18. Ministerul - articole de birou
Tineretului si Sportului - tehnica de calcul.
19. Agentia Nationala pentru - articole de birou
Privatizare si Dezvoltarea
Intreprinderilor Mici - tehnica de calcul.
si Mijlocii
20. Agentia Romana - tehnica de calcul
de Dezvoltare - articole de birou.
21. Prefecturi - tehnica de calcul
articole de birou.