Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 156 din  2 aprilie 1992

privind achizitiile guvernamentale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din 21 mai 1992


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Contractele comerciale de orice fel, destinate consumului propriu al unei entitati guvernamentale, precum si contractele de concesionare sau inchiriere, al caror echivalent este de minimum 33.336.226 lei, inclusiv prestarile de servicii aferente - daca valoarea nu depaseste valoarea marfurilor -, reprezinta achizitii guvernamentale si sunt incheiate exclusiv de catre entitati guvernamentale sau alte persoane juridice romane autorizate in acest scop de Guvern (denumite in prezenta hotarare entitati cumparatoare).
    Valoarea minima a contractelor de achizitii guvernamentale se modifica prin hotarari ale Guvernului, ori de cate ori rata inflatiei creste cu peste 10% fata de cota de referinta.
    Art. 2
    Contractele de achizitii guvernamentale nu pot fi compuse din comenzi partiale, in scopul incadrarii sub valoarea minima prevazuta la art. 1, si nici nu pot avea ca obiect exclusiv prestari de servicii.
    Regimul juridic al contractelor comerciale si civile ( concesionari, inchirieri ) este cel stabilit de dreptul material roman in vigoare.
    Art. 3
    Marfurile si furnizorii care cad sub incidenta achizitiilor guvernamentale vor fi supuse tratamentului aplicabil marfurilor si furnizorilor nationali si celui acordat marfurilor si furnizorilor din orice tara partenera de contract, potrivit clauzei natiunii celei mai favorizate.
    De la aceste prevederi se excepteaza taxele vamale si alte taxe si impozite aplicate la frontiera cu ocazia importurilor, metodele de aplicare a acestora, precum si reglementarile si formalitatile de import.
    Art. 4
    Produsele care fac obiectul contractelor de achizitii guvernamentale sunt supuse licentierii la import, potrivit reglementarilor in domeniu.
    Art. 5
    Incheierea contractelor de achizitii guvernamentale se realizeaza exclusiv pe baza de licitatii, organizate in sistem deschis, selectiv sau unic de catre entitatile cumparatoare.
    Licitatiile deschise permit participarea tuturor furnizorilor interesati, nationali si straini. Licitatiile selective permit participarea furnizorilor nationali si straini calificati de catre entitatea cumparatoare. Licitatiile unice permit participarea unui singur furnizor national sau strain.
    La conditii egale, entitatea cumparatoare va putea adjudeca licitatia in favoarea unui furnizor national.
    In cazul unor credite B.I.R.D., licitatia poate fi adjudecata in favoarea unui furnizor national, daca nivelul de pret oferit de acesta este cu cel mult 10% mai mare decat nivelul cel mai competitiv oferit de un furnizor strain.
    Art. 6
    Regulamentul privind procedurile de organizare si desfasurare ale licitatiilor este cel prevazut in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
    Art. 7
    Lista entitatilor cumparatoare este cea prevazuta in anexa nr. 2 la aceasta hotarare.
    Entitatile mentionate in aceasta anexa vor putea aplica prevederile prezentei hotarari si la alte produse decat cele prevazute, daca valoarea lor depaseste valoarea inscrisa la art. 1 din prezenta hotarare, cu acordul prealabil al Ministerului Comertului si Turismului.
    Celelalte entitati nenominalizate in prezenta hotarare vor putea aplica prevederile prezentei hotarari cu acordul prealabil al Ministerului Comertului si Turismului.
    Art. 8
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

                    PRIM-MINISTRU
                   THEODOR STOLOJAN

                            Contrasemneaza:
                            Ministrul comertului
                            si turismului,
                            Constantin Fota

                            Ministrul economiei
                            si finantelor,
                            George Danielescu

    ANEXA 1

                     REGULAMENT
privind procedurile de organizare si desfasurare ale licitatiilor pentru achizitiile guvernamentale
    Incheierea contractelor care au ca obiect achizitiile guvernamentale se realizeaza exclusiv pe baza de licitatii ale caror proceduri de organizare si desfasurare se reglementeaza prin prezentul regulament.
    Art. 1
    Calificarea furnizorilor participanti la licitatii deschise si licitatii selective
    1.1. In procesul de calificare a furnizorilor, entitatile cumparatoare vor asigura tratament egal furnizorilor nationali si straini.
    1.2. Procedurile de calificare vor fi unice pentru toate licitatiile organizate de entitati cumparatoare si vor cuprinde, in principal, urmatoarele reguli:
    a) conditiile de participare la licitatii vor fi publicate cu cel putin 60 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea documentatiilor, in cazul licitatiilor deschise si selective, si se vor transmite o data cu invitatia de participare, astfel incat sa fie primite de furnizori cu cel putin 40 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea documentelor;
    b) conditiile de participare la licitatii, garantiile financiare, calificarile tehnice, referintele necesare pentru stabilirea capacitatii financiare, comerciale si tehnice a participantilor, precum si verificarea calificarilor vor fi egale pentru toti, indiferent daca acestia sunt nationali sau straini;
    c) dupa organizarea primei licitatii, fiecare entitate cumparatoare va deschide o lista permanenta de furnizori calificati pentru urmatoarele licitatii de acelasi gen; inscrierea de noi furnizori pe lista permanenta se va efectua la cererea acestora si pe baza deciziei entitatii cumparatoare; furnizorii inscrisi pe lista permanenta sunt considerati calificati; pentru licitatiile urmatoare, entitatea cumparatoare va anunta din oficiu furnizorii calificati; furnizorii calificati care au fost inscrisi pe lista permanenta vor fi anuntati de entitatea cumparatoare in cazul in care au fost radiati de pe aceasta lista sau lista a fost anulata.
    Prevederile de la lit. a) - c) nu impiedica excluderea unui furnizor in caz de lipsa de bonitate, faliment sau declaratii false.
    1.3. Entitatile cumparatoare nu vor pune la dispozitia nici unui furnizor potential informatii privind o anumita achizitie guvernamentala, de natura sa-l favorizeze pe acesta in cadrul licitatiei.
    Orice informatie transmisa unui furnizor va fi comunicata simultan tuturor celorlalti furnizori interesati.
    Art. 2
    Publicitatea in cazul licitatiilor deschise si al licitatiilor selective
    2.1. Anuntul de participare la fiecare licitatie deschisa sau selectiva va fi publicat de entitatea cumparatoare, in presa, in termenul prevazut la alin. 1.2. lit. a).
    2.2.  Fiecare anunt referitor la o licitatie va cuprinde urmatoarele informatii:
    a) daca licitatia este deschisa sau selectiva;
    b) natura achizitiei guvernamentale ( cumparare, concesionare, inchiriere sau combinatii ale acestora );
    c) natura si cantitatea marfurilor care urmeaza a fi achizitionate, inclusiv eventuala intentie de suplimentare a cantitatii, precum si termenul pana la care aceasta majorare urmeaza a fi decisa;
    d) termenele si conditiile de livrare si de plata a marfurilor;
    e) adresa la care se depun ofertele si data finala de depunere a acestora, precum si limba de circulatie internationala in care se redacteaza oferta; furnizorii nationali pot depune oferte in limba romana;
    f) adresa entitatii cumparatoare care organizeaza licitatia si care poate furniza informatii suplimentare pentru obtinerea specificatiilor tehnice/caietelor de sarcini si a altor documente;
    g) lista datelor si informatiilor economice, tehnice si financiare ce urmeaza a fi prezentate de catre furnizorii interesati;
    h) suma si conditiile de plata aferente documentatiei referitoare la licitatie.
    2.3. Un rezumat al anuntului de participare la licitatie va fi publicat intr- una din publicatiile mentionate la alin. 2.1., in limbile engleza, franceza sau spaniola si va contine:
    a) obiectul achizitiei guvernamentale;
    b) data limita pana la care se poate depune oferta; si
    c) adresa entitatii cumparatoare de la care se pot obtine documente referitoare la licitatie.
    2.4. In cazul licitatiilor selective, entitatea cumparatoare va transmite invitatia de participare la cat mai multi furnizori nationali si straini, astfel incat licitatia sa se desfasoare in conditii de competitivitate si nediscriminare.
    2.5. Pentru cazurile in care entitatile cumparatoare detin liste permanente ale furnizorilor calificati, acestea vor publica, anual, in publicatiile mentionate la alin. 2.1., un aviz care va cuprinde urmatoarele:
    a) furnizorii inscrisi in listele permanente si marfurile sau categoriile de marfuri destinate achizitionarii pe baza acestor liste;
    b) conditiile ce trebuie indeplinite de furnizorii potentiali pentru inscrierea lor in listele permanente, precum si metodele de verificare utilizate de entitatile cumparatoare cu privire la indeplinirea acestor conditii;
    c) durata de valabilitate a listelor permanente si formalitatile de reinnoire a acestora.
    2.6. Entitatile cumparatoare vor declansa imediat procedura de calificare pentru furnizorii care nu sunt inscrisi in listele lor permanente si care solicita in mod expres calificarea in vederea participarii la licitatiile organizate de ele, astfel incat furnizorii in cauza sa nu fie impiedicati, in mod arbitrar, sa participe la licitatiile respective.
    2.7. In cazul in care o entitate cumparatoare nu a intocmit o lista permanenta de furnizori calificati, aceasta va invita la licitatia selectiva furnizori potentiali, cu conditia ca invitarea sa nu se faca in conditii discriminatorii si cu respectarea limitelor de timp stabilite la alin. 1.2. lit. a)
    2.8. Orice modificare a avizului de participare la licitatie poate fi facuta numai inainte de data limita stabilita pentru prezentarea documentatiei si atrage dupa sine declararea corespunzatoare a acestei date.
    Publicarea modificarilor si, dupa caz, transmiterea noilor conditii catre furnizorii calificati se fac cu respectarea acelorasi proceduri mentionate la alin. 2.1.-2.4. de mai sus.
    2.9. In cazul in care pana la data limita stabilita pentru primirea documentatiei nu a fost depusa nici o oferta, se va putea proceda la reanuntarea licitatiei in aceleasi conditii, dar cu posibilitatea reducerii datei limita la 25 de zile de la data publicarii noului anunt. Acelasi termen este valabil si pentru cazul unei noi licitatii determinate de majorarea cantitatii.
    2.10. Termenele mentionate la alin. 1.2. lit. a) sunt minimale, acestea putand fi mai mari in functie de natura, obiectul si scopul contractului ce urmeaza a fi incheiat prin licitatie, astfel incat sa permita furnizorilor pregatirea si prezentarea ofertelor in timp util.
    2.11. Termenele prevazute la alin. 1.2. lit. a) si 2.9. pot fi mai scurte, in caz de urgenta dovedita de catre entitatea cumparatoare, dar nu mai putin de 10 zile.
    2.12. Documentatia referitoare la licitatie, pusa la dispozitia furnizorilor interesati de catre entitatea cumparatoare, va cuprinde, in principal;
    a) adresa entitatii careia trebuie sa i se transmita oferta;
    b) adresa la care se pot solicita informatii suplimentare;
    c) limbile in care se poate depune oferta;
    d) data limita pana la care se poate depune oferta;
    e) persoanele admise sa asiste la deschiderea ofertelor si data, ora si locul acestei deschideri;
    f) conditiile cu caracter economic si tehnic, garantiile financiare, precum si informatiile si documentele solicitate furnizorilor;
    g) specificatia completa a marfii supuse licitatiei, inclusiv certificatele de conformitate la care trebuie sa raspunda marfa respectiva;
    h) criteriile de adjudecare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele decat pretul, care se iau in considerare la evaluarea ofertelor, cum si elementele de calcul ce se includ in evaluarea preturilor de oferta, precum ar fi: costul transportului, asigurarea si inspectia, iar in cazul produselor straine, si taxele vamale si alte taxe si impozite la frontiera, precum si moneda de plata;
    i) modalitatea si conditiile de plata;
    j) orice alte termene si/sau conditii.
    Art. 3
    Prezentarea, primirea si deschiderea ofertelor si adjudecarea acestora in cazul licitatiilor deschise si selective
    3.1. Prezentarea si primirea ofertelor se vor face in urmatoarele conditii:
    a) Ofertele se depun sau se transmit prin posta, ca regula generala, prin scrisoare recomandata semnata de persoanele imputernicite ale furnizorului interesat.
    Ofertele pot fi depuse/transmise si prin telex, telegraf sau telefax, caz in care ofertele trebuie confirmate ulterior, in cel mai scurt timp, prin copii semnate de catre persoanele imputernicite ale furnizorului interesat.
    Ofertele prezentate telefonic nu se iau in considerare.
    b) Erorile involuntare din oferte pot fi corectate in perioada dintre deschiderea ofertelor si adjudecarea lor, fara ca prin aceasta sa se modifice elemente esentiale ale ofertelor, care ar favoriza furnizorul respectiv in cadrul licitatiei.
    c) Orice intarziere in primirea ofertelor, rezultata din culpa entitatii cumparatoare, nu va fi imputata participantilor; astfel de oferte vor fi considerate ca primite in termen si conforme.
    d) Entitatile cumparatoare pot prevedea in procedurile de acceptare a ofertelor si alte conditii specifice, dupa caz.
    3.2. Deschiderea ofertelor se va face in prezenta participantilor sau a reprezentantilor lor sau in prezenta unor martori impartiali, care nu au interes in licitatia respectiva. Deschiderea ofertelor va fi consemnata intr-un proces-verbal, care se pastreaza de catre entitatea cumparatoare la dispozitia autoritatilor guvernamentale interesate.
    Pentru a fi luata in considerare, o oferta trebuie sa indeplineasca cerintele cuprinse in anuntul de participare la licitatie sau in documentatia de licitatie si sa emane de la furnizori care au indeplinit conditiile de participare la licitatie.
    In cazul in care, cu ocazia deschiderii ofertelor, se constata la o oferta un nivel de pret mult redus in comparatie cu cel al celorlalte oferte, entitatea cumparatoare poate solicita furnizorului respectiv asigurari suplimentare din care sa rezulte ca acesta poate indeplini conditiile oferite, cu respectarea prevederilor legale referitoare la concurenta neloiala.
    3.3. Cu exceptia cazului cand, din ratiuni de interes public, entitatea cumparatoare decide sa nu mai incheie contractul privind achizitia guvernamentala respectiva, oferta va fi adjudecata in favoarea participantului la licitatie care a fost recunoscut ca fiind deplin capabil sa execute contractul si a carui oferta, indiferent daca se refera la produse nationale sau straine, este fie cea mai competitiva, fie cea mai avantajoasa, potrivit criteriilor de evaluare stabilite in anuntul si/sau documentatia de participare la licitatie.
    In cazul in care, in urma evaluarii ofertelor prezentate in licitatie, entitatea cumparatoare considera ca nici una dintre acestea nu este vadit cea mai avantajoasa conform criteriilor de evaluare stabilite, aceasta va putea continua negocierile cu primii 3 furnizori clasati, in conditii de tratament egal, pana la incheierea contractului.
    3.4. De regula, entitatile cumparatoare nu vor actiona si nici nu vor favoriza adjudecarea ofertelor pe criterii de cumparari in contrapartida sau alte facilitati similare oferite de furnizori.
    Astfel de exceptii pot fi prevazute in contracte, daca valoarea contrapartidei sau a altor facilitati similare acopera un procent rezonabil din valoarea totala a contractului si daca prin aceasta nu este favorizat un furnizor, in functie de procentul respectiv.
    De asemenea, adjudecarea in favoarea unui furnizor nu trebuie determinata de acordarea suplimentara a tehnologiei de fabricatie a produsului achizitionat.
    Cazurile in care achizitia guvernamentala vizeaza si importul de tehnologie sunt limitate la maximum.
    Art. 4
    Specificatii tehnice
    4.1. La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentru marfurile ce urmeaza a fi achizitionate prin licitatii deschise sau selective, entitatea cumparatoare va tine seama de:
    a) necesitatea definirii marfii in functie de parametrii tehnico-calitativi ai acesteia si mai putin in raport cu aspectul sau forma ei;
    b) incadrarea in standarde si norme internationale sau reglementari si norme nationale recunoscute pe plan international.
    4.2. Caietele de sarcini sau specificatiile tehnice nu vor impune o anumita marca de fabrica sau de comert, un brevet, un model sau un tip de produs si nici nu vor indica o origine a marfii sau un producator determinat.
    4.3. Entitatea cumparatoare nu va apela la firme care ar putea avea interese in desfasurarea unei licitatii, pentru consultatii si obtinerea de date si informatii necesare in elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice.
    Art. 5
    Licitatii unice
    5.1. Licitatii unice se pot organiza in urmatoarele conditii:
    a) cand oferta unica nu este folosita pentru eludarea competitiei;
    b) in lipsa ofertelor in cadrul licitatiilor deschise sau selective sau cand furnizorii nu prezinta oferte compatibile sau care nu indeplinesc conditiile de participare la licitatie;
    c) in cazul in care achizitia guvernamentala se refera la lucrari de arta sau la produse protejate prin drepturi exclusive (brevete, drepturi de autor) si nu exista posibilitati de achizitie a unor produse similare sau de inlocuire satisfacatoare;
    d) cand achizitia guvernamentala prezinta caracter de urgenta datorat unor evenimente imprevizibile si independente de vointa entitatii cumparatoare si cand organizarea de licitatii deschise sau selective nu ar permite achizitionarea, in timp util, a marfurilor in cauza;
    e) pentru cumpararea de piese de schimb necesare instalatiei sau produsului achizitionat prin licitatie sau prin extinderea unor astfel de achizitii, respectiv majorarea stocului initial de produse, daca schimbarea furnizorului ar duce la cumpararea de produse/piese de schimb care nu sunt compatibile cu achizitia de baza;
    f) cand achizitia guvernamentala se refera la prototipuri sau produse cap de serie realizate in decursul unui contract special de cercetare, experimentare, studiu sau dezvoltare originala; achizitiile ulterioare vor fi conforme cu regulile referitoare la licitatii deschise sau selective.
    5.2. In cazul licitatiilor unice, entitatea cumparatoare va intocmi un raport referitor la contractul adjudecat, cuprinzand numele entitatii cumparatoare, valoarea si natura marfurilor achizitionate si tara de origine si va indica elementele care au determinat decizia de organizare a licitatiei unice, potrivit conditiilor mentionate la alin. 5.1. de mai sus.
    Raportul se pastreaza la entitatea cumparatoare, la dispozitia autoritatilor guvernamentale interesate.
    Art. 6
    Informare si examinare ulterioara
    6.1. Entitatile cumparatoare care au organizat licitatia pentru achizitii guvernamentale vor publica in presa, nu mai tarziu de 60 de zile de la adjudecarea ofertelor, o comunicare cu urmatorul continut:
    a) natura si cantitatea marfurilor care fac obiectul ofertei adjudecate;
    b) numele si adresa entitatii cumparatoare;
    c) data adjudecarii;
    d) numele si adresa cistigatorului licitatiei;
    e) valoarea de adjudecare sau oferta cea mai mare si cea mai mica luate in considerare la adjudecare;
    f) dupa caz, elemente de identificare a anuntului de participare la licitatie prevazut la art. 2 de mai sus;
    g) categoria de licitatie utilizata;
    h) dupa caz, justificarea utilizarii unei anumite categorii de licitatie.
    6.2. Entitatile cumparatoare vor pune la dispozitie, in cel mai scurt timp posibil, la cererea oricarui furnizor, informatii referitoare la motivele pentru care acesta nu a fost inscris pe lista furnizorilor calificati sau nu a fost invitat sau admis la licitatie.
    6.3. Entitatile cumparatoare vor anunta, in maximum 7 zile lucratoare calculate de la data adjudecarii, furnizorii care au participat la licitatie si au pierdut, despre adjudecarea ofertei respective, valoarea ofertelor luate in considerare, precum si numele si adresa cistigatorului licitatiei.
    6.4. La cererea expresa a unui furnizor participant la licitatie, entitatile cumparatoare vor comunica acestuia, in cel mai scurt timp posibil, informatii referitoare la motivele respingerii ofertei sale, inclusiv cu privire la caracteristicile si avantajul relativ al ofertei adjudecate.
    6.5. Entitatile cumparatoare vor desemna o persoana sau un compartiment insarcinat cu indeplinirea atributiilor specificate la alin. 6.1.-6.4. de mai sus.
    Aceeasi persoana sau acelasi compartiment va analiza contestatiile adresate cu privire la organizarea si desfasurarea licitatiilor si adjudecarea ofertelor si va raspunde la cererile de informatii suplimentare solicitate de furnizorii nemultumiti, in scopul solutionarii rapide si echitabile a neintelegerilor aparute intre entitatile cumparatoare si furnizor.
    Art. 7
    Informatii confidentiale si exceptii
    7.1. Entitatile cumparatoare nu sunt obligate sa furnizeze informatii considerate ca esentiale pentru protejarea intereselor lor si nici informatii confidentiale cunoscute din ofertele participantilor la licitatii.
    7.2. Dispozitiile prezentului regulament nu se refera la furnizarea, de catre entitatile cumparatoare, de informatii si date cu privire la sectorul de aparare si ordine publica.
    7.3. Restrictiile prevazute in reglementarile privind regimul de import si export, referitoare la protectia moralitatii si securitatii publice, a vietii si sanatatii persoanelor, animalelor si plantelor, se aplica si achizitiilor guvernamentale.
    7.4. Achizitionarea de produse de la institutii filantropice si de produse realizate de handicapati sau de detinuti este exclusa de la prevederile prezentului regulament.

    ANEXA 2

                       LISTA
entitatilor care efectueaza achizitii guvernamentale si produsele care fac obiectul acestora
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt.     Entitatea           Produsul
-------------------------------------------------------------------------------
1. Guvernul Romaniei         - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - aparatura de telecomunicatii
                             - aparatura de inregistrare si redare a sunetului
                             - autovehicule si piese de schimb aferente
                             - mobilier
                             - utilaje de tiparit si legat publicatii
2. Ministerul Justitiei      - articole pentru birou
                             - aparatura de telecomunicatii
                             - aparatura de inregistrare si redare a sunetului
                               si imaginii
                             - masini de tiparit
                             - tehnica de calcul
  Directia Penitenciarelor   - autovehicule, inclusiv piese de schimb
                             - confectii si incaltaminte
                             - produse alimentare
3. Ministerul                - tehnica de calcul
   Afacerilor Externe        - articole de birou
                             - autovehicule si piese de schimb aferente
                             - aparatura de inregistrare si redare a sunetului
                               si imaginii
                             - grupuri electrogene
                             - mobilier
                             - covoare si alte acoperitoare de podele
                             - sisteme de protectie impotriva efractiilor
                             - detectoare de metal
                             - aparatura de tele si videocomunicatie
                             - aparatura de uz casnic
4. Ministerul Industriei     - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - aparatura de telecomunicatii
                             - aparatura de masura si control
                             - aparatura de inregistrare si redare
                               a sunetului si imaginii
                             - masini de tiparit
5. Ministerul                - tehnica de calcul
   Lucrarilor Publice        - articole de birou
   si Amenajarii             - aparatura de telecomunicatii
   Teritoriului
6. Ministerul                - autovehicule si mijloace de transport si
  Apararii Nationale          ridicat, precum si piesele de schimb aferente
                             - utilaje, instalatii si masini-unelte
                             - aparatura si instrumente de laborator
                             - utilaje de terasare, amenajare hidrotehnica
                               si constructii
                             - aparatura de masura si control
                             - aparate de uz gospodaresc
                             - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - aparatura de telecomunicatii si teletransmisii
                             - aparatura si instrumente medicale
                             - material sportiv
                             - uniforme
                             - incaltaminte
                             - lenjerie
                             - casti
                             - materiale electrice
                             - combustibili
                             - carburanti
                             - lubrifianti
                             - medicamente si alte produse farmaceutice
                             - insecticide si dezinfectanti
                             - articole textile si de pielarie
                             - lemn si produse din lemn
                             - produse chimice
                             - alimente
                             - utilaje frigorifice
                             - utilaje de preparat hrana
                             - utilaje si articole agricole
7. Ministerul de Interne     - utilaje pentru stingerea incendiilor
                             - casti
                             - scuturi
                             - bastoane
                             - produse chimice
                             - uniforme
                             - incaltaminte
                             - autovehicule si piese de schimb
                             - elicoptere si piese de schimb
                             - carburanti
                             - echipamente de telecomunicatii
                               si teletransmisii
                             - aparatura de masura si control
                             - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - aparatura si instrumente de laborator
                             - aparatura de inregistrare si redare a sunetului
                               si imaginii
                             - grupuri electrogene
                             - aparatura de detectie a metalelor
                               si explozivilor
                             - utilaje frigorifice
8. Ministerul Transporturilor- echipamente pentru dirijarea si asigurarea
                               securitatii traficului aerian, auto, maritim,
                               fluvial si feroviar (pentru controlul efectuat
                               de minister)
                             - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - aparatura de telecomunicatii.
9. Ministerul
   Comertului si Turismului  - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - aparatura de telecomunicatii
                             - autoturisme.
10. Ministerul
    Economiei si Finantelor  - masini de tiparit
                             - aparatura de masura si control
                             - tehnica de calcul
                             - metale neferoase si articole din metale
                               neferoase
                             - echipamente si materiale tehnice pentru
                               punctele vamale
                             - articole de birou.
11. Ministerul Agriculturii  - tehnica de calcul
    si Alimentatiei          - articole de birou
                             - aparatura de telecomunicatii
                             - autoturisme
                             - aparatura de masura si control
                             - aparatura medicala veterinara
                             - produse medicale si farmaceutice veterinare
                             - aparate fotografice si optice
                             - reactivi si alte produse chimice.
                             - aparatura de laborator
12. Ministerul Comunicatiilor- aparatura si echipamente de telecomunicatii
                             - aparatura si echipamente postale
                             - autovehicule si piese de schimb aferente
                             - echipamente de transport
                             - confectii si incaltaminte
                             - articole de birou
                             - tehnica de calcul
13. Ministerul Mediului      - echipamente si instrumente de control al
                               gradului de poluare
                             - tehnica de calcul
                             - articole de birou
14. Ministerul
    Invatamantului           - articole de birou
    si Stiintei              - tehnica de calcul
                             - aparatura didactica de laborator
                             - aparatura de inregistrare si redare a sunetului
                               si imaginii
15. Ministerul Culturii      - articole de birou
                             - aparatura de inregistrare si redare a sunetului
                               si imaginii
                             - tehnica de calcul.
16. Ministerul Sanatatii     - aparatura medicala
                             - instrumente medicale si produse farmaceutice
                             - aparatura si alte mijloace de transport utilitar
                             - tehnica de calcul
                             - articole de birou
                             - reactivi si alte produse chimice
17. Ministerul Muncii        - articole de birou
   si Protectiei Sociale     - tehnica de calcul.
18. Ministerul               - articole de birou
    Tineretului si Sportului - tehnica de calcul.
19. Agentia Nationala pentru - articole de birou
   Privatizare si Dezvoltarea
   Intreprinderilor Mici     - tehnica de calcul.
   si Mijlocii
20. Agentia Romana           - tehnica de calcul
    de Dezvoltare            - articole de birou.
21. Prefecturi               - tehnica de calcul
                               articole de birou.

                                                                              


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 156/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 156 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 156/1992
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu