E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.151 din 13.03.2012

privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 190 din 23 martie 2012



SmartCity1


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 22 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. Articolul 3În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, la propunerea directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale se aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia. PRIM-MINISTRU MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Claudia Boghicevici Ministrul administraţiei şi internelor, Gabriel Berca p. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat
ANEXĂSTATUT PROPRIU de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, denumită în continuare Agenţia, este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială. Articolul 2(1) Agenţia are în subordine agenţii pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate cu personalitate juridică.(2) Agenţiile teritoriale, în funcţie de nevoile locale şi pentru eficientizarea activităţii proprii, pot organiza în subordine agenţii locale. Capitolul IIAtribuţiile Agenţiei şi ale agenţiilor teritoriale Articolul 3(1) În realizarea obiectivelor sale, Agenţia îndeplineşte, în principal, atribuţiile prevăzute de art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011.(2) Pentru realizarea obiectivelor sale în domeniul inspecţiei sociale, Agenţia îndeplineşte şi următoarele atribuţii specifice:a)asigură exercitarea activităţilor de inspecţie la nivel naţional în domeniul sistemului naţional de asistenţă socială, în scopul respectării drepturilor sociale ale cetăţenilor; b)desfăşoară activităţi de monitorizare pentru aplicarea unitară a prevederilor legale referitoare la administrarea fondurilor pentru plata beneficiilor de asistenţă socială, precum şi a celor alocate pentru susţinerea şi dezvoltarea serviciilor sociale, a proiectelor, programelor şi politicilor din domeniu; c)formulează propuneri de îmbunătăţire a activităţii, organizării şi a metodei de acordare a beneficiilor de asistenţă socială şi serviciilor sociale; d)controlează furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi din punctul de vedere al eficienţei şi performanţei acestora în îndeplinirea obiectivelor stabilite în conformitate cu standardele de calitate şi de cost, conform reglementărilor în vigoare; e)dispune, în condiţiile legii, suspendarea ori încetarea temporară sau definitivă a serviciului social în cazul încălcării grave a prevederilor legale în domeniu şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor dispuse; f)solicită comisiilor de acreditare retragerea acreditării şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor dispuse în cazul în care constată neconformităţi în funcţionarea serviciilor sociale; g)elaborează şi difuzează metodologii, proceduri de inspecţie socială, instrucţiuni şi ghiduri specifice activităţii de inspecţie socială; h)elaborează planul anual de inspecţie pentru implementarea politicii sistemului naţional de beneficii de asistenţă socială; i)controlează respectarea standardelor de calitate în acordarea serviciilor sociale publice şi private; j)acţionează la nivel naţional pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor oricăror acte sau fapte care încalcă principiile şi normele din domeniul asistenţei sociale stabilite prin convenţiile internaţionale la care România este parte sau prin reglementările Uniunii Europene; k)efectuează analize de risc în vederea eficientizării activităţii de inspecţie socială; l)înregistrează, centralizează şi sintetizează informaţiile referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile sociale acordate de aceştia; m)propune autorităţilor administraţiei publice, precum şi persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, luarea măsurilor pentru respectarea prevederilor legale încălcate, stabilirea răspunderii juridice a persoanelor vinovate, după caz, precum şi remedierea deficienţelor constatate în urma activităţii de inspecţie; n)dispune în cazul autorităţilor administraţiei publice, precum şi în cazul persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, în condiţiile legii, acordarea, suspendarea sau încetarea, după caz, a drepturilor sociale atunci când se constată că acestea nu au fost acordate în conformitate cu prevederile legale; o)constată şi sancţionează neîndeplinirea măsurilor dispuse în urma activităţii de inspecţie socială, în condiţiile legii. (3) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse prin lege în domeniul său de competenţă. Articolul 4(1) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011, agenţiile teritoriale îndeplinesc următoarele atribuţii specifice:a)asigură exercitarea activităţilor de inspecţie la nivel teritorial în domeniul sistemului naţional de asistenţă socială, în scopul respectării drepturilor sociale ale cetăţenilor; b)desfăşoară activităţi de control, precum şi de monitorizare a modului în care sunt stabilite şi acordate beneficiile de asistenţă socială la nivel teritorial; c)promovează acţiuni de informare şi conştientizare a cetăţenilor asupra drepturilor sociale şi stabilesc programe de colaborare cu societatea civilă; d)controlează respectarea prevederilor legale privind accesul egal şi nediscriminatoriu al cetăţenilor la drepturile sociale; e)propun suspendarea ori încetarea temporară sau definitivă a serviciului social în cazul încălcării grave a prevederilor legale în domeniu şi urmăresc îndeplinirea măsurilor dispuse; f)propun autorităţilor administraţiei publice, precum şi persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, luarea măsurilor pentru respectarea prevederilor legale încălcate, stabilirea răspunderii juridice a persoanelor vinovate, după caz, precum şi remedierea deficienţelor constatate în urma activităţii de inspecţie; g)dispun în cazul autorităţilor administraţiei publice, precum şi în cazul persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, acordarea, suspendarea sau încetarea, după caz, a drepturilor sociale atunci când se constată că acestea nu au fost acordate în conformitate cu prevederile legale; h)constată şi sancţionează neîndeplinirea măsurilor dispuse în urma activităţii de inspecţie socială; i)constată contravenţiile şi, după caz, aplică sancţiunile prevăzute de lege, prin inspectorii sociali; j)sesizează organele competente, în cazul în care se constată săvârşirea faptelor care încalcă prevederile legale a căror cercetare nu se află în sfera proprie de competenţă; k)desfăşoară activităţi de cercetare şi analiză socială, pentru cunoaşterea realităţii sociale, ca urmare a controlului sau a rezultatelor acestuia, şi formulează propuneri de îmbunătăţire a activităţii, organizării şi a metodei de acordare a beneficiilor de asistenţă socială şi a serviciilor sociale; l)elaborează situaţii statistice şi analize specifice activităţii de control desfăşurate la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti. (2) Agenţiile teritoriale îndeplinesc orice alte atribuţii dispuse prin lege în domeniul lor de competenţă.(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, agenţiile teritoriale cooperează cu autorităţile administraţiei publice locale, cu organizaţiile guvernamentale, cu societatea civilă, precum şi cu partenerii sociali. Capitolul IIIStructura organizatorică şi numărul maxim de posturi ale Agenţiei, la nivel central şi local Articolul 5(1) Structura organizatorică a aparatului central al Agenţiei este prevăzută în anexa nr. 1.(2) Structura organizatorică cadru a agenţiilor teritoriale este prevăzută în anexa nr. 2.(3) Atribuţiile compartimentelor constituite potrivit structurilor organizatorice prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, la propunerea directorului general al Agenţiei. Articolul 6Prin decizie a directorului general al Agenţiei, în cadrul structurilor organizatorice prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, se pot organiza servicii, birouri sau compartimente, conform legii, în funcţie de necesităţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor. Articolul 7(1) Agenţia funcţionează cu un număr maxim de 1438 de posturi, finanţate de la bugetul de stat, funcţionari publici şi personal contractual, din care 87 de posturi pentru aparatul central şi 1351 de posturi pentru agenţiile teritoriale.(2) Statul de funcţii pentru aparatul central al Agenţiei se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.(3) Repartizarea numărului de posturi şi statul de funcţii pentru agenţiile teritoriale se aprobă prin decizie a directorului general al Agenţiei. Capitolul IVConducerea Agenţiei Articolul 8(1) Agenţia este condusă de un director general, funcţie publică de conducere, având, în principal, atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011.(2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011, directorul general îndeplineşte următoarele funcţii specifice:a)organizează, controlează şi îndrumă metodologic activitatea Agenţiei şi a structurilor sale subordonate, exercitând toate prerogativele stabilite de lege; b)elaborează propuneri de îmbunătăţire a cadrului legislativ din domeniul de competenţă al Agenţiei şi le înaintează Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru promovare; c)coordonează elaborarea proiectelor şi programelor internaţionale în domeniul de activitate al Agenţiei, în limita competenţelor prevăzute de lege; d)asigură şi urmăreşte punerea în aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate al Agenţiei, aprobat de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale; e)prezintă ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale rapoarte şi analize cu privire la indicatorii statistici aferenţi domeniului de competenţă al Agenţiei; f)aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor teritoriale şi locale; g)aprobă metodologia, procedurile de inspecţie socială, instrucţiunile, manualele operaţionale şi ghidurile specifice activităţii de inspecţie socială; h)aprobă componenţa şi repartizarea echipelor de inspectori sociali care realizează activităţile de inspecţie la nivel naţional; i)aprobă planul anual de audit intern şi evaluare anuală a activităţii agenţiilor teritoriale şi ia toate măsurile legale pentru îmbunătăţirea activităţii acestora; j)reprezintă Agenţia în raporturile cu autorităţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice publice sau private, cu organismele internaţionale în domeniu, precum şi în relaţiile cu mass-media şi cu societatea civilă; k)îndeplineşte orice altă atribuţie prevăzută de lege sau, după caz, delegată de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale. (3) Directorul general al Agenţiei poate delega calitatea de ordonator secundar de credite, în condiţiile legii, directorului general adjunct sau, după caz, unuia dintre ceilalţi directori. Prin actul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării.(4) În situaţia în care directorul general al Agenţiei nu poate să îşi exercite temporar atribuţiile, acestea sunt exercitate de directorul general adjunct sau, după caz, de un director desemnat prin decizie a directorului general. Capitolul VDispoziţii speciale privind activitatea de inspecţie socială Articolul 9Constatările rezultate în urma activităţii de inspecţie socială şi măsurile propuse de către inspectorii sociali sunt consemnate de către aceştia în procese-verbale de control. Modelul procesului-verbal de control se aprobă de către directorul general al Agenţiei. Articolul 10Nerespectarea dispoziţiilor legale din domeniul asistenţei sociale rezultate în urma activităţii de inspecţie şi sancţiunile dispuse de către inspectorii sociali sunt consemnate de către aceştia în procese-verbale de constatare a contravenţiei şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale. Modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale. Articolul 11(1) Contestaţiile formulate împotriva proceselor-verbale de control încheiate de inspectorii sociali sunt soluţionate potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Contestaţiile formulate împotriva proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale încheiate de inspectorii sociali sunt soluţionate potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul VIDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 12Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Agenţie şi pentru agenţiile teritoriale este prevăzut în anexa nr. 3. Articolul 13Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul statut. ANEXA Nr. la statut
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a aparatului central al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
ANEXA Nr. la statut
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ CADRU a agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti *) Postul de director executiv adjunct este înfiinţat la Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a municipiului Bucureşti, numit prin decizie a directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în condiţiile legii.
ANEXA Nr. 3la statut PARCUL NORMAT de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială

Nr. crt. Denumirea instituţiei Tipul mijlocului de transport Parcul normat Consumul lunar de carburanţi - litri/lună/mijloc de transport
1. Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială - activitate de inspecţie socială - autoturism - autoturism - aparat central - 6*) - agenţii judeţene de plăţi şi inspecţie socială şi Agenţia de Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti - 85 (câte două pentru fiecare agenţie judeţeană şi 3 pentru cea a municipiului Bucureşti) - câte un autoturism la nivelul fiecărei agenţii judeţene şi un autoturism la nivelul municipiului Bucureşti 150 100 150

*) 3 autoturisme se folosesc pentru activitatea de inspecţie socială.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 151/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 151 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu