Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1438 din  2 septembrie 2004

pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si a celor de protectie speciala a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 872 din 24 septembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 107 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Se aproba regulamentele-cadru de organizare si functionare a serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si a celor de protectie speciala a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai, prevazute in anexele nr. 1 - 3 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) Serviciile prevazute la alin. (1) pot functiona numai pe baza licentei eliberate de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului.
    Art. 2
    (1) In cadrul serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si al celor de protectie speciala a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai se pot desfasura, in interesul copiilor, activitati de voluntariat.
    (2) Persoanele care desfasoara activitatile prevazute la alin. (1) trebuie sa aiba acordul organelor de conducere ale persoanei juridice care a infiintat sau in structura careia functioneaza serviciul respectiv, sa prezinte cazierul judiciar si sa incheie un contract cuprinzand drepturile si obligatiile concrete ce ii revin pe perioada in care desfasoara activitati de voluntariat, in conditiile Legii voluntariatului nr. 195/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 3
    (1) Autoritatile ori persoanele juridice prevazute de lege aproba regulamentul propriu de organizare si functionare a serviciilor pe care le infiinteaza, pe baza prevederilor regulamentului-cadru specific fiecarui tip de serviciu.
    (2) Atributiile fiecarui tip de serviciu, prevazute in regulamentul-cadru, se completeaza si cu alte atributii, in functie de caracteristicile serviciului si de nevoile unitatilor administrativ-teritoriale in care isi desfasoara activitatea.
    Art. 4
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Dan Mircea Popescu

                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         Ministrul delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gheorghe Emacu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         p. Secretarul de stat
                         al Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Copilului si Adoptie,
                         Vali Sonia Botezatu

    ANEXA 1

                             REGULAMENT-CADRU
    de organizare si functionare a serviciilor de tip rezidential

    Art. 1
    (1) Serviciile de tip rezidential au rolul de a asigura protectia, cresterea si ingrijirea copilului separat, temporar sau definitiv, de parintii sai, ca urmare a stabilirii, in conditiile legii, a masurii plasamentului.
    (2) Din categoria serviciilor de tip rezidential fac parte centrele de plasament, centrele de primire a copilului in regim de urgenta si centrele maternale. In sensul prezentului regulament, centrele de plasament includ si casele de tip familial.
    (3) Serviciile de tip rezidential pot avea caracter specializat, in functie de nevoile si de caracteristicile copiilor protejati.
    Art. 2
    (1) Serviciile de tip rezidential pot fi infiintate prin:
    a) hotarare a consiliului judetean sau, dupa caz, a consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti;
    b) hotarare a unor organisme private acreditate.
    (2) Serviciile de tip rezidential infiintate de autoritatile administratiei publice locale se organizeaza numai in structura directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului, in regim de componente functionale ale acestora, fara personalitate juridica.
    (3) Serviciile de tip rezidential pot fi infiintate de organismele private acreditate numai cu aprobarea consiliului judetean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
    Art. 3
    Principiile care stau la baza activitatii serviciilor de tip rezidential sunt:
    a) respectarea si promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului;
    b) deschiderea catre comunitate;
    c) asigurarea in mod adecvat a unor modele de rol si statut social, prin incadrarea in unitate a unui personal mixt si deschiderea centrului catre comunitate;
    d) egalitatea sanselor si nediscriminarea;
    e) asistarea copiilor in realizarea si exercitarea drepturilor lor;
    f) respectarea demnitatii copilului;
    g) ascultarea opiniei copilului si luarea in considerare a acesteia, tinandu-se cont de varsta si de gradul sau de maturitate;
    h) mentinerea relatiilor personale ale copilului si contacte directe cu parintii, rudele, precum si cu alte persoane fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atasament;
    i) mentinerea impreuna a fratilor;
    j) promovarea unui model familial de ingrijire a copilului;
    k) asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a copilului;
    l) asigurarea protectiei copilului pe o perioada determinata, pana la integrarea sau reintegrarea acestuia in familia naturala, extinsa sau substitutiva;
    m) asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii copilului;
    n) asigurarea unei interventii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
    o) asigurarea confidentialitatii si a eticii profesionale.
    Art. 4
    Beneficiarii serviciilor de tip rezidential sunt:
    a) copiii separati, temporar sau definitiv, de parintii lor, ca urmare a stabilirii, in conditiile legii, a masurii plasamentului in acest tip de serviciu;
    b) copiii pentru care a fost dispus, in conditiile legii, plasamentul in regim de urgenta;
    c) tinerii care au implinit varsta de 18 ani si care beneficiaza, in conditiile legii, de protectie speciala;
    d) cuplurile parinte/reprezentant legal - copil, in situatia constatarii riscului de abandon al copilului din motive neimputabile parintelui/reprezentantului legal sau in situatia includerii acestuia intr-un program de restabilire a legaturilor familiale;
    e) copiii neinsotiti de catre parinti sau de alt reprezentant legal, care solicita o forma de protectie in conditiile reglementarilor legale privind statutul si regimul refugiatilor.
    Art. 5
    (1) Accesul beneficiarilor in cadrul serviciilor de tip rezidential se face in baza:
    a) masurilor de plasament dispuse in conditiile legii de catre comisiile pentru protectia copilului sau instanta judecatoreasca;
    b) dispozitiilor de plasament in regim de urgenta, emise de catre directorul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau de catre instanta judecatoreasca;
    c) dispozitiei de admitere a cuplului mama - copil in cadrul centrului maternal, emisa de organele de conducere ale persoanei juridice in structura careia functioneaza acest tip de serviciu, precum si contractului de rezidenta a mamei.
    (2) Contractul de rezidenta reprezinta conventia incheiata intre mama si organele de conducere ale persoanei juridice in structura careia functioneaza centrul maternal, care reglementeaza obiectivele interventiei, drepturile si obligatiile partilor, conditiile si modul de incetare a acordarii serviciului, precum si perioada pe care se acorda acesta.
    (3) Contractul prevazut la alin. (2) se incheie pe o perioada de maximum 12 luni.
    Art. 6
    Serviciile de tip rezidential indeplinesc urmatoarele atributii, in functie de specificul si de nevoile fiecarei categorii de beneficiari:
    a) asigura cazarea, hrana, cazarmamentul, echipamentul si conditiile igienico-sanitare necesare protectiei speciale a copiilor, tinerilor si, dupa caz, mamelor care beneficiaza de acest tip de serviciu, in functie de nevoile si de caracteristicile fiecarei categorii de beneficiari;
    b) asigura, dupa caz, supravegherea starii de sanatate, asistenta medicala, recuperare, ingrijire si supraveghere permanenta a beneficiarilor;
    c) asigura paza si securitatea beneficiarilor;
    d) asigura beneficiarilor protectie si asistenta in cunoasterea si exercitarea drepturilor lor;
    e) asigura accesul beneficiarilor la educatie, informare, cultura;
    f) asigura educatia informala si nonformala a beneficiarilor, in vederea asimilarii cunostintelor si a deprinderilor necesare integrarii sociale;
    g) asigura socializarea beneficiarilor, dezvoltarea relatiilor cu comunitatea;
    h) asigura climatul favorabil dezvoltarii personalitatii copiilor;
    i) asigura participarea beneficiarilor la activitati de grup si la programe individualizate, adaptate nevoilor si caracteristicilor lor;
    j) asigura interventie de specialitate;
    k) contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse in planul individualizat de protectie;
    l) urmaresc modalitatile concrete de punere in aplicare a masurilor de protectie speciala, integrarea si evolutia beneficiarilor in cadrul serviciului si formuleaza propuneri vizand completarea sau modificarea planului individualizat de protectie sau imbunatatirea calitatii ingrijirii acordate;
    m) asigura posibilitati de petrecere a timpului liber.
    Art. 7
    (1) Organizarea, numarul de posturi si categoriile de personal pentru serviciile de tip rezidential se aproba, dupa caz, prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sau prin hotarare a organelor de conducere ale organismelor private acreditate, pregatirea personalului fiind adaptata caracteristicilor si nevoilor de ingrijire ale copiilor protejati, precum si obiectivelor respectivului serviciu.
    (2) Structura orientativa a personalului serviciilor de tip rezidential este formata din urmatoarele categorii:
    a) personal de conducere;
    b) personal de educare si ingrijire - educator, educator puericultor, educator specializat, pedagog social, supraveghetor de noapte;
    c) personal de specialitate - psiholog, medic, asistent social, kinetoterapeut, logoped, fizioterapeut, psihopedagog, instructor de educatie, asistent medical;
    d) personal administrativ;
    e) personal de intretinere si paza.
    (3) Ponderea categoriilor de personal prevazute la alin. (2) se stabileste luandu-se in considerare necesitatea asigurarii unei ingrijiri de calitate si adaptate nevoilor copiilor protejati in cadrul serviciilor de tip rezidential, in functie de specificul activitatilor derulate putand fi antrenate si alte categorii de personal.
    (4) Pachetul de servicii medicale, precum si modul de acordare a acestora se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si al secretarului de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului.
    Art. 8
    (1) Conducerea serviciilor de tip rezidential este asigurata de un sef de centru, asimilat din punct de vedere al salarizarii cu seful de serviciu.
    (2) Ocuparea postului de sef de centru se face prin concurs sau, dupa caz, prin examen, in conditiile legii.
    (3) Candidatii pentru ocuparea postului de sef de centru trebuie sa fie absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului universitar de lunga durata in domeniul stiintelor socioumane, cu vechime de minimum 2 ani in specialitate, sau absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului superior, cu experienta de minimum 3 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului.
    (4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), postul de sef de centru poate fi ocupat si de candidati absolventi ai studiilor liceale sau postliceale de specialitate, cu experienta de minimum 5 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului.
    Art. 9
    (1) Seful de centru asigura conducerea serviciului de tip rezidential si raspunde de buna functionare si de indeplinirea atributiilor care revin acestui serviciu.
    (2) Seful de centru indeplineste, in conditiile legii, urmatoarele atributii principale:
    a) desfasoara activitati pentru promovarea imaginii centrului in comunitate;
    b) asigura, in cadrul serviciului, promovarea principiilor si normelor prevazute de Conventia O.N.U. cu privire la drepturile copilului; ia in considerare si analizeaza orice sesizare care ii este adresata, referitoare la incalcari ale drepturilor copilului in cadrul serviciului pe care il conduce;
    c) raspunde de calitatea activitatilor desfasurate de personalul din cadrul serviciului si dispune, in limita competentei, masuri de organizare care sa conduca la imbunatatirea acestor activitati sau, dupa caz, formuleaza propuneri in acest sens;
    d) asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor desfasurate de personalul serviciului si propune organului competent sanctiuni disciplinare pentru salariatii care nu isi indeplinesc in mod corespunzator atributiile;
    e) organizeaza activitatea personalului si asigura respectarea timpului de lucru si a regulamentului de organizare si functionare;
    f) indeplineste orice alte atributii prevazute in fisa postului sau care i-au fost delegate in mod expres.

    ANEXA 2

                            REGULAMENT-CADRU
    de organizare si functionare a serviciilor de zi

    Art. 1
    (1) Serviciile de zi au rolul de a asigura mentinerea, refacerea si dezvoltarea capacitatilor copilului si ale parintilor sai, pentru depasirea situatiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa.
    (2) Din categoria serviciilor de zi fac parte:
    a) centrele de zi;
    b) centrele de consiliere si sprijin pentru parinti;
    c) centrele de asistenta si sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale;
    d) serviciile de monitorizare, asistenta si sprijin al femeii gravide predispuse sa isi abandoneze copilul.
    (3) Serviciile de zi pot avea caracter specializat, in functie de nevoile si de caracteristicile copiilor si ale parintilor lor.
    (4) Serviciile de zi pot fi organizate si in complexuri de servicii cuprinzand doua sau mai multe tipuri de servicii prevazute la alin. (2).
    Art. 2
    (1) Serviciile de zi pot fi infiintate, dupa caz, prin hotarare a consiliului local, hotarare a consiliului judetean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti ori prin hotarare a unor organisme private acreditate sa desfasoare activitati de protectie a drepturilor copilului sau protectie speciala a acestuia.
    (2) Consiliile locale pot infiinta servicii de zi in mod autonom sau prin asociere, potrivit nevoilor identificate in comunitatea respectiva.
    (3) Serviciile de zi, infiintate de consiliile locale, se organizeaza ca unitati cu personalitate juridica in subordinea acestora si sub coordonarea serviciului public de asistenta sociala de la nivelul municipiilor si oraselor sau, dupa caz, sub coordonarea persoanelor cu atributii de asistenta sociala din aparatul propriu al consiliilor locale comunale.
    (4) Serviciile de zi infiintate de consiliul judetean sau de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti functioneaza ca unitati fara personalitate juridica in structura Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului si se adreseaza numai copiilor care beneficiaza de o masura de protectie speciala.
    Art. 3
    Principiile care stau la baza activitatii serviciilor de zi sunt:
    a) respectarea si promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului; egalitatea sanselor si nediscriminarea;
    b) asistarea copiilor in realizarea si exercitarea drepturilor lor;
    c) respectarea demnitatii copilului;
    d) ascultarea opiniei copilului si luarea in considerare a acesteia, tinandu-se cont de varsta si de gradul sau de maturitate;
    e) asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a copilului;
    f) asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii copilului;
    g) asigurarea unei interventii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
    h) asigurarea confidentialitatii si a eticii profesionale;
    i) responsabilizarea parintilor cu privire la exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor parintesti;
    j) primordialitatea responsabilitatii parintilor cu privire la respectarea si garantarea drepturilor copilului.
    Art. 4
    Beneficiarii serviciilor de zi sunt:
    a) copiii si parintii carora li se acorda prestatii si servicii destinate prevenirii separarii lor;
    b) copiii care au beneficiat de o masura de protectie speciala si au fost reintegrati in familie;
    c) copiii care beneficiaza de o masura de protectie speciala;
    d) parintii ai caror copii beneficiaza de o masura de protectie speciala;
    e) copiii neinsotiti de parinti sau de alt reprezentant legal, care solicita o forma de protectie in conditiile reglementarilor legale privind statutul si regimul refugiatilor.
    Art. 5
    (1) Accesul beneficiarilor in cadrul serviciilor de zi se face in baza planului de servicii pentru situatiile prevazute de art. 4 lit. a) sau in baza planului individualizat de protectie pentru situatiile prevazute de art. 4 lit. b), c), d) si e).
    (2) Admiterea beneficiarilor in baza planului de servicii si, respectiv, in baza planului individualizat de protectie se face prin dispozitie a primarului si, respectiv, prin dispozitie a conducatorului persoanei juridice in a carei structura functioneaza serviciul.
    Art. 6
    Serviciile de zi indeplinesc urmatoarele atributii, in functie de specificul si de nevoile fiecarei categorii de beneficiari:
    a) asigura un program educational adecvat varstei, nevoilor, potentialului de dezvoltare si particularitatilor copiilor;
    b) asigura activitati recreative si de socializare;
    c) asigura copiilor consiliere psihologica si orientare scolara si profesionala;
    d) asigura parintilor consiliere si sprijin;
    e) dezvolta programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale parintilor si a violentei in familie;
    f) asigura programe de abilitare si reabilitare;
    g) contribuie la depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai;
    h) contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse in planul de servicii sau, dupa caz, in planul individualizat de protectie.
    Art. 7
    (1) Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal pentru serviciile de zi se aproba prin hotarare a consiliului local, a consiliului judetean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sau prin hotarare a organelor de conducere ale organismelor private acreditate, pregatirea personalului fiind adaptata caracteristicilor si nevoilor de ingrijire ale copiilor protejati, precum si obiectivelor respectivului serviciu.
    (2) Structura orientativa a personalului serviciilor de zi este formata din urmatoarele categorii:
    a) personal de conducere: director;
    b) personal de educare si ingrijire: educator, educator specializat;
    c) personal de specialitate: psiholog, medic, asistent social, kinetoterapeut, logoped, fizioterapeut, psihopedagog, asistent medical;
    d) contabil;
    e) administrator;
    f) personal de intretinere si paza.
    (3) Ponderea categoriilor de personal prevazute la alin. (2) se stabileste luandu-se in considerare necesitatea asigurarii unei ingrijiri de calitate si adaptate nevoilor beneficiarilor serviciilor de zi, in functie de specificul activitatilor derulate putand fi antrenate si alte categorii de personal.
    (4) Pachetul de servicii medicale, precum si modul de acordare a acestora se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si al secretarului de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului.
    Art. 8
    (1) Conducerea serviciilor de zi infiintate de consiliile locale este asigurata de un director.
    (2) Ocuparea postului de director se face prin concurs sau, dupa caz, prin examen, in conditiile legii.
    (3) Candidatii pentru ocuparea postului de director trebuie sa fie absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului universitar de lunga durata, in domeniul stiintelor socioumane, cu vechime de minimum un an in specialitate, sau absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului superior, cu experienta de minimum 2 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului.
    (4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3) postul de director poate fi ocupat si de candidati absolventi ai studiilor liceale sau postliceale de specialitate, cu experienta de minimum 3 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului.
    (5) Dupa angajare directorul beneficiaza de un curs de formare initiala, iar activitatea sa este analizata trimestrial in primul an de activitate.
    Art. 9
    (1) Directorul asigura conducerea serviciului de zi sau a complexului de servicii de zi si raspunde de buna functionare si de indeplinirea atributiilor care revin acestui serviciu.
    (2) Directorul indeplineste, in conditiile legii, urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta serviciul in relatiile cu autoritatile si institutiile publice, cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate, precum si in justitie;
    b) exercita atributiile ce revin serviciului in calitate de persoana juridica;
    c) exercita functia de ordonator de credite;
    d) intocmeste proiectul bugetului propriu al serviciului si contul de incheiere a exercitiului bugetar;
    e) propune autoritatilor sau persoanelor juridice care au infiintat sau, dupa caz, care finanteaza serviciul aprobarea structurii organizatorice si a numarului de personal;
    f) numeste si elibereaza din functie personalul din cadrul serviciului, in conditiile legii;
    g) elaboreaza proiectele rapoartelor generale privind activitatea serviciului;
    h) desfasoara activitati pentru promovarea imaginii serviciului/complexului in comunitate;
    i) asigura, in cadrul serviciului, promovarea principiilor si normelor prevazute de Conventia O.N.U. cu privire la drepturile copilului; ia in considerare si analizeaza orice sesizare care ii este adresata, referitoare la incalcari ale drepturilor copilului in cadrul serviciului pe care il conduce;
    j) asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor desfasurate de personalul serviciului si aplica sanctiuni disciplinare pentru salariatii care nu isi indeplinesc in mod corespunzator atributiile.
    (3) Directorul indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege sau prin hotarare a autoritatilor ori persoanelor juridice care au infiintat sau, dupa caz, care finanteaza serviciul.
    Art. 10
    (1) Conducerea serviciilor de zi infiintate de catre consiliile judetene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, este asigurata de un coordonator, asimilat din punct de vedere al salarizarii cu seful de serviciu.
    (2) Ocuparea postului de coordonator se face prin concurs sau, dupa caz, prin examen, in conditiile legii.
    (3) Candidatii pentru ocuparea postului de coordonator trebuie sa fie absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului universitar de lunga durata, in domeniul stiintelor socioumane, cu vechime de minimum 2 ani in specialitate, sau absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului superior, cu experienta de minimum 3 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului.
    (4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), postul de coordonator poate fi ocupat si de candidati absolventi ai studiilor liceale sau postliceale de specialitate, cu experienta de minimum 5 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului.
    Art. 11
    (1) Coordonatorul asigura conducerea serviciului de zi si raspunde de buna functionare si de indeplinirea atributiilor care revin acestui serviciu.
    (2) Coordonatorul indeplineste, in conditiile legii, urmatoarele atributii principale:
    a) desfasoara activitati pentru promovarea imaginii centrului in comunitate;
    b) asigura, in cadrul serviciului, promovarea principiilor si normelor prevazute de Conventia O.N.U. cu privire la drepturile copilului; ia in considerare si analizeaza orice sesizare care ii este adresata, referitoare la incalcari ale drepturilor copilului in cadrul serviciului pe care il conduce;
    c) raspunde de calitatea activitatilor desfasurate de personalul din cadrul serviciului si dispune, in limita competentei, masuri de organizare care sa conduca la imbunatatirea acestor activitati sau, dupa caz, formuleaza propuneri in acest sens;
    d) asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor desfasurate de personalul serviciului si propune organului competent sanctiuni disciplinare pentru salariatii care nu isi indeplinesc in mod corespunzator atributiile;
    e) organizeaza activitatea personalului si asigura respectarea timpului de lucru si a regulamentului de organizare si functionare.
    (3) Coordonatorul indeplineste orice alte atributii prevazute in fisa postului sau care i-au fost delegate in mod expres.

    ANEXA 3

                             REGULAMENT-CADRU
    de organizare si functionare a serviciilor de tip familial

    Art. 1
    (1) Serviciile de tip familial au rolul de a asigura, la domiciliul unei persoane fizice sau familii, cresterea si ingrijirea copilului separat, temporar sau definitiv, de parintii sai.
    (2) Serviciile de tip familial pot avea caracter specializat, in functie de nevoile si de caracteristicile copiilor protejati.
    Art. 2
    (1) Serviciile de tip familial pot fi organizate de consiliul judetean, respectiv de consiliul local al sectoarelor municipiului Bucuresti sau de organismele private acreditate.
    (2) Consiliile judetene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, organizeaza serviciile de tip familial drept compartimente distincte numai in structura Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului.
    (3) Organismele private acreditate organizeaza serviciile de tip familial drept compartimente distincte sau ca activitate prestata de un compartiment cu mai multe atributii.
    Art. 3
    Serviciile de tip familial pot functiona numai pe baza licentei eliberate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului.
    Art. 4
    Principiile care stau la baza activitatii serviciilor de tip familial sunt:
    a) respectarea si promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului;
    b) egalitatea sanselor si nediscriminarea;
    c) asistarea copiilor in realizarea si exercitarea drepturilor lor;
    d) respectarea demnitatii copilului;
    e) respectarea istoriei personale, a personalitatii, familiei biologice si traditiilor copilului;
    f) ascultarea opiniei copilului si luarea in considerare a acesteia, tinandu-se cont de varsta si de gradul sau de maturitate;
    g) mentinerea relatiilor personale ale copilului si a contactelor directe cu parintii, rudele, precum si cu alte persoane fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atasament;
    h) mentinerea fratilor impreuna;
    i) asigurarea protectiei copilului pe o perioada determinata, pana la integrarea sau reintegrarea acestuia in familia naturala, extinsa sau substitutiva;
    j) asigurarea unui statut egal in cadrul familiei pentru copilul aflat in plasament;
    k) promovarea unui model familial de ingrijire a copilului;
    l) asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a copilului;
    m) asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii copilului;
    n) asigurarea unei interventii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
    o) asigurarea confidentialitatii si a eticii profesionale.
    Art. 5
    Beneficiarii serviciilor de tip familial sunt:
    a) copiii pentru care urmeaza a fi instituita tutela, in conditiile legii;
    b) copiii fata de care a fost stabilita, in conditiile legii, incredintarea in vederea adoptiei;
    c) copiii separati, temporar sau definitiv, de parintii lor, ca urmare a stabilirii, in conditiile legii, a masurii plasamentului;
    d) copiii pentru care a fost dispus, in conditiile legii, plasamentul in regim de urgenta;
    e) tinerii care au implinit varsta de 18 ani si care beneficiaza, in conditiile legii, de protectie speciala.
    Art. 6
    Serviciile de tip familial asigura:
    a) evaluarea, in urma sesizarii, a nevoilor copilului;
    b) revizuirea periodica a evaluarii nevoilor copilului;
    c) intocmirea si revizuirea planului individualizat de protectie pentru copil;
    d) monitorizarea si inregistrarea evolutiilor inregistrate in implementarea planului individualizat de protectie;
    e) realizarea instruirii specifice a familiei extinse sau substitutive cu privire la nevoile copilului, inaintea plasarii acestuia;
    f) informarea in scris, inainte de mutarea copilului, a familiei extinse sau substitutive, referitor la drepturile si obligatiile legale ce ii revin cu privire la persoana copilului pe durata plasarii;
    g) intocmirea conventiei de plasament, atunci cand este cazul;
    h) coordonarea activitatilor privind mutarea copilului in familia extinsa sau substitutiva;
    i) organizarea, coordonarea si monitorizarea activitatilor in care sunt implicati alti specialisti, atunci cand nevoile copilului impun aceste interventii;
    j) mentinerea relatiilor copilului cu familia naturala, cu exceptia situatiei copilului adoptat, sau cu orice alte persoane relevante pentru viata acestuia;
    k) evaluarea capacitatii solicitantilor de a oferi ingrijire potrivita copilului separat, temporar sau definitiv, de parintii sai;
    l) identificarea nevoilor de pregatire si potentialului fiecarei familii care solicita ocrotirea unui copil separat, temporar sau definitiv, de parintii sai;
    m) pregatirea solicitantului in functie de nevoile identificate ale acestuia;
    n) intocmirea, pastrarea si actualizarea documentatiei referitoare la situatia copiilor care beneficiaza de acest serviciu si, respectiv, la situatia familiilor care il asigura;
    o) sprijinirea si monitorizarea activitatii de crestere si ingrijire a copilului si asigurarea faptului ca familiile sunt informate, accepta, inteleg si actioneaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    p) organizarea procesului de potrivire a copilului cu familia extinsa sau substitutiva;
    q) furnizarea de informatii familiei extinse sau substitutive privind tipurile de sprijin disponibil;
    r) furnizarea de informatii privind procedurile ce vor fi urmate in cazul suspiciunilor de abuz, neglijare sau orice alta plangere impotriva familiei;
    s) evaluarea, anual sau ori de cate ori este nevoie, a activitatii fiecarei familii, conform dispozitiilor legale;
    t) participarea personalului propriu la programe de pregatire specifica, in functie de nevoile de formare identificate.
    Art. 7
    (1) Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal pentru serviciile de tip familial se aproba, dupa caz, prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sau prin hotarare a organelor de conducere ale organismelor private acreditate, numarul si pregatirea personalului fiind adaptate caracteristicilor si nevoilor de ingrijire ale copiilor protejati, precum si obiectivelor respectivului serviciu.
    (2) Structura orientativa a personalului serviciilor de tip familial este formata din urmatoarele categorii:
    a) personal de conducere - sef compartiment;
    b) personal de specialitate   asistent social, asistent maternal.
    (3) In functie de specificul activitatilor derulate in cadrul serviciilor de tip familial pot fi antrenate si alte categorii de personal.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1438/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1438 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu