Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.1274 din 21.12.2011

privind metodologia de calcul pentru determinarea costului standard pe elev/preşcolar/an şi finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, finanţate din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar pentru anul 2012
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 937 din 29 decembrie 2011



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 104 alin. (3) şi (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 9 alin. (1) şi (3) din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Capitolul I Dispoziţii generale Articolul 1(1) Finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se asigură prin bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi de învăţământ, din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată.(2) Finanţarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi a contribuţiilor aferente acestora pentru unităţile de învăţământ se face pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar/an.(3) Standardele de cost pe elev/preşcolar/an pentru cheltuielile prevăzute la alin. (2) se determină pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, în funcţie de numărul de elevi, de limba de predare, de alţi indicatori specifici de învăţământ şi de mediul urban/rural.(4) Finanţarea cheltuielilor cu formarea continuă şi evaluarea personalului, a cheltuielilor cu evaluarea periodică internă a elevilor, a cheltuielilor materiale şi pentru servicii, precum şi a cheltuielilor cu întreţinerea curentă se face pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar/an.(5) Standardele de cost pe elev/preşcolar/an se determină pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu în funcţie de mărimea şi tipul unităţilor de învăţământ, mediul urban/rural şi coeficienţii de temperatură pe zone geografice. Capitolul IIMetodologia de calcul Articolul 2(1) Fundamentarea standardului de cost pe elev pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru coeficientul 1, corespunzător standardului de cost pe elev din învăţământul gimnazial din mediul urban, se realizează potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 1.(2) Standardele de cost per elev/preşcolar/an pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2) sunt prevăzute în anexa nr. 2.(3) Standardele de cost per elev/preşcolar/an prevăzute în anexa nr. 2 sunt determinate prin aplicarea coeficienţilor de diferenţiere, prevăzuţi în anexa nr. 3, la valoarea coeficientului 1. Standardul de cost pe elev/an pentru coeficientul 1 este 2.230 lei.(4) Pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, standardul de cost pe elev/preşcolar/an pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2) este determinat prin aplicarea coeficienţilor de corecţie aferenţi, prevăzuţi în anexa nr. 3, la standardul de cost pe elev/preşcolar/an pentru nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu.(5) Unităţilor de învăţământ care au în componenţă şi elevi ce studiază numai limba maternă a minorităţilor li se alocă suplimentar coeficientul prevăzut în anexa nr. 3.(6) Standardele de cost pe elev pentru cheltuieli cu salariile stabilite prin lege şi contribuţiile aferente acestora, pentru activitatea de cămine-cantine, se calculează în funcţie de numărul de elevi cazaţi din şcoli gimnaziale, licee şi şcoli în care se desfăşoară învăţământ profesional. Sumele se alocă unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică în a căror administrare se află căminele-cantinele, indiferent de unitatea de învăţământ la care studiază elevii. Articolul 3(1) Fundamentarea standardului de cost per elev/preşcolar/an privind cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalului, cheltuielile cu evaluarea periodică internă a elevilor, cheltuielile materiale şi pentru servicii, precum şi cheltuielile cu întreţinerea curentă - coeficientul 1 se realizează conform anexei nr. 4.(2) Standardele de cost pe elev/preşcolar/an pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (4) sunt prevăzute în anexa nr. 5.(3) Standardele de cost pe elev/preşcolar/an prevăzute în anexa nr. 5 sunt determinate prin aplicarea coeficienţilor de diferenţiere, prevăzuţi în anexa nr. 6, la valoarea coeficientului 1. Standardul de cost pe elev/preşcolar/an pentru coeficientul 1 este de 264 lei. Capitolul IIIModalitatea de alocare Articolul 4(1) Unităţile de învăţământ cu personalitate juridică transmit în termen de 15 zile, la începutul anului bugetar, ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale de care aparţin şi inspectoratelor şcolare numărul de elevi/preşcolari pe nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu pentru întreaga unitate cu personalitate juridică. Directorii unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică răspund de corectitudinea datelor transmise.(2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale transmit datele comunicate conform alin. (1) direcţiei generale a finanţelor publice judeţene atât pentru întreaga unitate administrativ-teritorială, cât şi pentru fiecare unitate de învăţământ cu personalitate juridică, în vederea repartizării sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată.(3) Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată, aprobate prin legea bugetului de stat pentru anul 2012, pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se face prin decizie a directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratelor şcolare.(4) Stabilirea nivelului sumelor aferente unei unităţi administrativ-teritoriale se face prin înmulţirea numărului de elevi/preşcolari cu standardele de cost prevăzute în anexele nr. 2 şi 5.(5) Creditele bugetare destinate finanţării cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (4) ale unităţilor de învăţământ a căror finanţare se asigură din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată se modifică în mod corespunzător numărului de elevi/preşcolari care frecventează efectiv unitatea de învăţământ. Numărul efectiv de elevi care frecventează unitatea de învăţământ, pe baza căruia se recalculează bugetele, se stabileşte conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.(6) Pentru unităţile de învăţământ din zonele izolate în care numărul de elevi este redus, fiind generat de izolare lingvistică, pot fi alocate sume suplimentare, potrivit prevederilor art. 5 alin. (4). Articolul 5(1) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale răspund de repartizarea sumelor pe unităţi de învăţământ, pe baza numărului de elevi/preşcolari şi a standardelor de cost prevăzute în anexele nr. 2 şi 5, şi le supun aprobării autorităţilor deliberative.(2) Directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, în calitate de ordonator terţiar de credite, răspunde de încadrarea în bugetul aprobat pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar/an.(3) Plata cheltuielilor cu salariile stabilite conform legii şi a contribuţiilor aferente acestora se face pe baza statelor de plată ale unităţilor de învăţământ verificate şi validate de către inspectoratele şcolare judeţene, respectiv de inspectoratul şcolar al municipiului Bucureşti, potrivit precizărilor aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice.(4) În cazuri excepţionale, inclusiv cele prevăzute la art. 4 alin. (6), atunci când sumele calculate nu asigură plata drepturilor salariale prevăzute la art. 1 alin. (2) sau nu asigură plata cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (4) la unele unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în cadrul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată, aprobate judeţului/municipiului Bucureşti prin legea bugetului de stat pe anul 2012, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratelor şcolare, pot efectua redistribuiri ale sumelor repartizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti cu această destinaţie.(5) În situaţia prevăzută la alin. (4) redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică din cadrul aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale se aprobă de consiliul local, la propunerea primarului, cu avizul conform al inspectoratului şcolar.(6) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, potrivit prevederilor alin. (4) şi (5), conduce implicit la modificarea bugetelor iniţiale aprobate, calculate pe baza standardelor de cost.(7) Aprobarea redistribuirii sumelor pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2) si (4) în cadrul unităţii de învăţământ care solicită suplimentarea sumelor alocate se va face după verificarea de către inspectoratul şcolar a modului de angajare şi utilizare a cheltuielilor alocate pe baza standardelor de cost, care fac parte din finanţarea de baza. Articolul 6Pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1, autorităţile administraţiei publice locale alocă pe lângă sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată şi sume din bugetele proprii ale acestora. Articolul 7Din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, pentru cheltuielile prevăzute la ar. 1 alin. (4), se suportă exclusiv cheltuielile aferente anului 2012. Articolul 8Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică pentru învăţământul special şi centrele de resurse şi asistenţă educaţională, finanţarea acestora realizându-se în conformitate cu prevederile art. 110 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 9Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul administraţiei şi internelor, Constantin-Traian Igaş Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu ANEXA Nr. 1METODOLOGIA DE CALCUL pentru determinarea costului standard per elev pentru coeficientul 1 Capitolul ICostul standard per elev pentru coeficientul 1 pentru cheltuielile cu salariile calculate conform legii şi contribuţiile aferente Articolul 1(1) Prin cost standard per elev se înţelege suma medie necesară acoperirii cheltuielilor de bază cu pregătirea didactică a unui elev etalon pe parcursul unui an calendaristic.(2) Costul standard se calculează anual, fiind aplicabil începând cu anul următor stabilirii acestuia.(3) Modelul de referinţă pentru calcularea costului standard îl reprezintă elevul din nivelul de şcolarizare gimnazial, filiera teoretică, mediul urban. Articolul 2Costul standard se realizează prin determinarea şi însumarea tuturor componentelor care intră în cadrul cheltuielilor cu salariile şi contribuţiile aferente în cuantum corespunzător pentru un elev care urmează un proces didactic la nivelul de calitate specificat prin lege. Articolul 3Costul standard per elev se determină potrivit formulei: cost standard total = cost standard personal didactic de predare + cost standard alt personal, în care costul standard total reprezintă suma dintre costul standard personal didactic de predare la catedră şi costul standard pentru celelalte activităţi/persoane care nu desfăşoară activitate didactică de predare, respectiv directorii de şcoli, directorii adjuncţi pentru activitatea degrevată, de conducere, îndrumare şi control, precum şi personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic. Capitolul IICostul standard/elev pentru personalul didactic de predare Articolul 4Principala componentă a costului normativ o reprezintă cheltuielile cu personalul de predare, respectiv costul standard didactic per elev, şi reprezintă cheltuielile salariale anuale brute medii pentru un cadru didactic împărţite la numărul mediu de elevi pe cadru didactic. Articolul 5(1) Costul standard/elev pentru personalul didactic de predare se determină potrivit formulei: cost standard didactic/(elev) = cheltuielile salariale brute (cadru didactic)/(elevi/cadru didactic).(2) Salariul brut reprezintă salariul de încadrare la care se adaugă sporurile şi indemnizaţiile, precum şi contribuţiile angajatorului către bugete.(3) Determinarea cheltuielilor salariale medii anuale brute cu un cadru didactic se obţin ca medie ponderată a cheltuielilor cu fiecare categorie de cadre didactice ponderate cu procentul existent al membrilor din categoria respectivă în sistemul actual din învăţământul românesc gimnazial. Ponderile se stabilesc prin prelucrarea datelor privind personalul didactic activ în învăţământul gimnazial la nivel naţional.(4) Valoarea cheltuielilor salariale pentru fiecare categorie este determinată pe baza reglementărilor legale în vigoare. În cadrul cheltuielilor salariale brute sunt incluse toate tipurile de cheltuieli: salarii, sporuri, sume compensatorii, contribuţii etc. Articolul 6(1) Raportul elevi-cadre didactice, respectiv numărul mediu de elevi per cadru didactic, se determină potrivit formulei: elevi pe cadru didactic = medie elevi(clasa)* ore pe săptămână(cadru didactic)/ore pe săptămână(elev), prin multiplicarea numărul mediu de elevi pe clasă cu norma didactică medie şi raportând rezultatul la numărul mediu de ore ale unui elev pe săptămână, stabilit conform prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Pentru numărul de elevi pe clasă se folosesc valorile medii stabilite prin lege diminuate pentru mediul rural.(3) Numărul de ore pentru un cadru didactic pe săptămână, respectiv norma didactică, reprezintă numărul de ore pe săptămână pe care trebuie să le predea la o clasă un cadru didactic pentru normă întreagă. Norma didactică este considerată cea standard, excepţiile fiind integrate prin creşterea proporţională a cheltuielilor salariale pentru simplitate. Pentru numărul de ore este utilizată valoarea maximă, singura specificată de lege. Capitolul IIICostul standard pentru personalul de conducere, îndrumare şi control, personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic Articolul 7Personalul, altul decât cadrele didactice de predare, ale cărui salarii trebuie incluse în finanţarea de bază este format din: a)directorii de şcoală; b)directorii adjuncţi de şcoală; c)personalul didactic auxiliar; d)personalul nedidactic. Articolul 8Metodologia de repartizare a finanţării de bază are în vedere aplicarea standardelor de calitate pentru învăţământul preuniversitar, actele normative care reglementează salarizarea personalului didactic şi nedidactic, reglementările privind volumul şi structura personalului nedidactic, obligaţiile privind formarea continuă, schimbările curriculare cu impact asupra necesarului de manuale. Articolul 9(1) Repartizarea alocaţiei bugetare pentru finanţarea de bază a învăţământului preuniversitar pe entităţi, respectiv judeţe, autorităţi locale, şcoli, se face pe baza cuantumului total al sumei alocate şi a unor informaţii specifice, precum numărul şi structura elevilor fizici.(2) Informaţiile prevăzute la alin. (1) sunt transmise de către entităţi în termen de 15 zile de la începutul anului/semestrului şcolar. Articolul 10(1) Repartizarea sumelor se realizează luându-se în calcul numărul de elevi fizici pe diferite niveluri de învăţământ, medii de învăţământ, respectiv urban/rural, filieră, profil, limba de predare, cu o eventuală ajustare în funcţie de densitatea populaţiei şcolare şi/sau a elevilor în clasă şi coeficienţii de diferenţiere a costurilor pe elev.(2) Coeficienţii de diferenţiere prevăzuţi la alin. (1) se calculează, pentru fiecare nivel de învăţământ, pe baza costului standard, care determină numărul de elevi echivalenţi, şi alţi indicatori de calitate asociaţi nivelului de calificare al cadrelor didactice. ANEXA Nr. 2STANDARDELE DE COST PER ELEV/PREŞCOLAR/AN pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora
Nr. crt. Nivelul/filiera/profilul Forma de învăţământ Numărul mediu de elevi pe clasă Standardele de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri - lei - Standardele de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri (pentru învăţământul în limbile minorităţilor) - lei -
Urban Rural Urban Rural Urban Rural
1 Învăţământ preşcolar cu program normal zi 20 18 1.478 1.617 1.478 1.617
2 Învăţământ preşcolar cu program prelungit/săptămânal zi 20 20 2.712 2.712 2.712 2.712
3 Învăţământ primar zi 22 18 1.701 2.027 2.041 2.432
3.1 Învăţământ primar care integrează copii cu cerinţe educative speciale* zi 2.892 3.445 3.470 4.134
4 Învăţământ primar „step-by-step“ zi 22 18 3.167 3.167 3.800 3.800
5 Învăţământ primar „A doua şansă“ - 15 12 1.311 1.579 1.573 1.895
Nr. crt. Nivelul/filiera/profilul Forma de învăţământ Numărul mediu de elevi pe clasă Standardele de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri Standardele de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri (pentru învăţământul în limbile minorităţilor) - lei -
Urban Rural Urban Rural Urban Rural
6 Învăţământ primar vocaţional (altul decât specializarea muzică) zi 22 18 2.141 2.560 2.505 2.995
7 Învăţământ primar cu specializarea muzică zi 22 18 3.791 3.791 4.175 4.991
7.1 Învăţământ primar cu specializarea muzică în regim suplimentar zi 1.867 2.239 1.867 2.239
8 Învăţământ gimnazial zi 25 20 2.230 2.727 2.549 3.117
8.1 Învăţământ gimnazial care integrează copii cu cerinţe educative speciale* zi 3.791 4.636 4.333 5.299
9 Învăţământ gimnazial „A doua şansă“ - 15 12 1.485 1.784 1.697 2.039
10 Învăţământ gimnazial vocaţional (altul decât specializarea muzică) zi 25 20 2.676 3.280 3.024 3.706
10.1 Învăţământ gimnazial vocaţional (altul decât specializarea muzică) în regim suplimentar zi 446 553 446 553
11 Învăţământ gimnazial cu specializarea muzică zi 25 20 4.906 4.906 5.040 6.179
11.1 Învăţământ gimnazial cu specializarea muzică în regim suplimentar zi 2.230 2.741 2.230 2.741
12 Învăţământ gimnazial FR 25 20 903 1.070 1.032 1.223
13 Învăţământ liceal teoretic zi 28** 28 2.119 2.119 2.401 2.401
14 Învăţământ liceal teoretic seral 28** 28 1.652 1.652 1.872 1.872
15 Învăţământ liceal tehnologic, militar, pedagogic şi teologic zi 28** 28 2.306 2.306 2.612 2.612
16 Învăţământ liceal tehnologic seral 28** 28 1.797 1.797 2.036 2.036
17 Învăţământ liceal de arte plastice şi vizuale, coregrafie, teatru, arhitectură şi sportiv zi 28** 28 2.944 2.944 3.297 3.297
18 Învăţământ liceal specializarea muzică zi 28** 28 6.021 6.021 5.744 5.744
19 Învăţământ liceal FR 28** 28 870 870 986 986
20 Învăţământ şcoli de arte si meserii, an de completare zi 24 22 2.442 2.656 2.686 2.922
21 Învăţământ postliceal/maiştri zi 30 30 2.442 2.442 2.686 2.686
22 Cantine-cămine (elevi cazaţi) 883 883 883 883

* Standardele de cost se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi în şcoala de masă. ** Începând cu anul şcolar 2012-2013, pentru clasele de intrare vor fi 30 de elevi/clasă, iar pentru clasele a XII-a pot fi 28 elevi/clasă. ANEXA Nr. 3COEFICIENŢII DE DIFERENŢIERE pentru standardele de cost/elev/preşcolar/an şi coeficienţii de corecţie pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora

Nr. crt. Nivelul/filiera/profilul Forma de învăţământ Coeficienţii de diferenţiere ai standardelor de cost pe medii şi pe niveluri, faţă de coeficient 1 (urban gimnazial) Coeficienţi de corecţie pentru învăţământul în limbile minorităţilor
Urban Rural Urban Rural
1 Învăţământ preşcolar cu program normal zi 0,663 0,725 0,000 0,000
2 Învăţământ preşcolar cu program prelungit/săptămânal zi 1,216 1,216 0,000 0,000
3 Învăţământ primar zi 0,763 0,909 0,200 0,200
3.1 Învăţământ primar integrat* zi 1,297 1,545 0,200 0,200
Nr. crt. Nivelul/filiera/profilul Forma de învăţământ Coeficienţii de diferenţiere ai standardelor de cost pe medii şi pe niveluri, faţă de coeficient 1 (urban gimnazial) Coeficienţi de corecţie pentru învăţământul în limbile minorităţilor
Urban Rural Urban Rural
4 Învăţământ primar step-by-step zi 1,420 1,420 0,200 0,200
5 Învăţământ primar A doua şansă - 0,588 0,708 0,200 0,200
6 Învăţământ primar vocaţional (fără muzică) zi 0,960 1,148 0,170 0,170
7 Învăţământ primar cu profil de muzică zi 1,700 1,700 0,170 0,170
7.1 Învăţământ primar cu profil de muzică suplimentar zi 0,837 1,004 0,000 0,000
8 Învăţământ gimnazial zi 1,000 1,223 0,143 0,143
8.1 Învăţământ gimnazial integrat* zi 1,700 2,079 0,143 0,143
9 Învăţământ gimnazial A doua şansă - 0,666 0,800 0,143 0,143
10 Învăţământ gimnazial vocaţional (fără muzică) zi 1,200 1,471 0,130 0,130
10.1 Învăţământ gimnazial vocaţional (fără muzică) suplimentar zi 0,200 0,248 0,000 0,000
11 Învăţământ gimnazial cu profil muzică zi 2,200 2,200 0,130 0,130
11.1 Învăţământ gimnazial cu profil muzică suplimentar zi 1,000 1,229 0,000 0,000
12 Învăţământ gimnazial FR 0,405 0,480 0,143 0,143
13 Învăţământ liceal teoretic zi 0,950 0,950 0,133 0,133
14 Învăţământ liceal teoretic seral 0,741 0,741 0,133 0,133
15 Învăţământ liceal tehnologic, militar, pedagogic şi teologic zi 1,034 1,034 0,133 0,133
16 Învăţământ liceal tehnologic seral 0,806 0,806 0,133 0,133
17 Învăţământ liceal de arte plastice şi vizuale, coreografie, teatru, arhitectura şi sportiv zi 1,320 1,320 0,120 0,120
18 Învăţământ liceal de muzică zi 2,700 2,700 0,120 0,120
19 Învăţământ liceal FR 0,390 0,390 0,133 0,133
20 Învăţământ şcoli de arte şi meserii, an de completare zi 1,095 1,191 0,100 0,100
21 Postliceal/maiştrii zi 1,095 1,095 0,100 0,100
22 Cantine-cămine (elevi cazaţi) - 0,396 0,396 0,000 0,000

* Coeficienţii de diferenţiere se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi în şcoala de masă. ANEXA Nr. 4FUNDAMENTAREA costului standard per elev privind cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalului, cheltuielile cu evaluarea periodică internă a elevilor, cheltuielile materiale şi pentru servicii, precum şi cheltuielile cu întreţinerea curentă - coeficientul 1 Articolul 1Termeni şi definiţii(1) Criteriul de calcul reprezintă mulţimea elementelor de aceeaşi natură care influenţează variaţia cheltuielilor cu formarea continuă şi evaluarea personalului, a cheltuielilor cu evaluarea periodică internă a elevilor, a cheltuielilor materiale şi pentru servicii, precum şi a cheltuielilor cu întreţinerea curentă, denumite în continuare cheltuieli materiale, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, la nivel naţional.(2) Criteriile de calcul reprezentative sunt acele criterii de calcul considerate a influenţa în mod direct variaţia cheltuielilor materiale la nivel naţional.(3) Criteriile de calcul suplimentare sunt acele criterii de calcul necesare determinării cu acurateţe sporită a costului standard per elev, considerate a influenţa în mod indirect variaţia cheltuielilor materiale, generând coeficienţi specifici de corecţie.(4) Criteriile de calcul reprezentative sunt folosite la determinarea costului standard per elev privind „Cheltuielile materiale“ - coeficientul 1.(5) Criteriile de calcul reprezentative sunt folosite la determinarea coeficienţilor de corecţie aferenţi costului standard per elev.(6) Coeficienţii de corecţie sunt acei factori determinaţi pe baza criteriilor de calcul reprezentative care adaptează situaţional costul standard per elev. Articolul 2Criterii de calcul Criteriile de calcul utilizate, care guvernează variaţia cheltuielilor materiale la nivel naţional, sunt: 1. Criteriul de calcul 1: Praguri numerice de elevi/preşcolari cumulat, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din România 2. Criteriul de calcul 2: Tipurile de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat din România 3. Criteriul de calcul 3: Mediul administrativ-teritorial în care este localizată unitatea de învăţământ 4. Criteriul de calcul 4*: Zona de temperatură în care este încadrat judeţul unde este situată unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, conform hărţii de temperaturi medii multianuale elaborată de Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie (INMH). * Criteriul de calcul 4 generează coeficienţi de corecţie specifici prezentaţi în anexa nr. 5 şi în anexa nr. 6. Criteriul de calcul 4 nu este folosit pentru determinarea costului standard per elev privind „Cheltuielile materiale“ - coeficientul 1. Articolul 3Criterii de calcul reprezentative Se consideră criterii de calcul reprezentative: 1. criteriul de calcul 1 2. criteriul de calcul 2 3. criteriul de calcul 3 Articolul 4Criterii de calcul suplimentare Se consideră criteriu de calcul suplimentar criteriul de calcul 4. Articolul 5Elementele componente ale criteriilor de calcul
(1) Criteriul de calcul 1 corespunzător pragurilor numerice de elevi/preşcolari cumulat, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din România

Criteriul de calcul 1
0-150 elevi/preşcolari
151-300 elevi/preşcolari
301-600 elevi/preşcolari
601-1.000 elevi/preşcolari
peste 1.000 elevi/preşcolari

(2) Criteriul de calcul 2 corespunzător tipurilor de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat din România

Criteriul de calcul 2*
Grădiniţă
Şcoală I-IV
Şcoală I-VIII
Şcoală V-VIII
Grup şcolar
Liceu
Colegiu
Şcoală postliceală
SAM - şcoală de arte şi meserii

* Pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care au în componenţa lor mai multe tipuri de învăţământ, conform clasificaţiei criteriului de calcul 2, se va lua în calcul forma cea mai înaltă de învăţământ.
(3) Criteriul de calcul 3 corespunzător mediului administrativ-teritorial în care este localizată unitatea de învăţământ

Criteriul de calcul 3
Mediu urban
Mediu rural

(4) Criteriul de calcul 4 corespunzător zonei de temperatură în care este încadrat judeţul unde este situată unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, conform hărţii temperaturilor medii multianuale elaborate de INMH

Criteriul de calcul 4,*
Zona 1
Zona 2
Zona 3
Zona 4
Zona 5
Zona 6

* Clasificaţia zonelor de temperatură conform hărţii temperaturilor medii multianuale elaborate de INMH.

Criteriul de calcul 4,,*
Zona 1 - Călăraşi, Constanţa, Dolj, Giurgiu, Olt, Tulcea, Teleorman
Zona 2 -– Arad, Bucureşti, Brăila, Dâmboviţa, Gorj, Galaţi, Ilfov, Ialomiţa, Mehedinţi , Timiş
Zona 3 - Argeş, Bihor, Buzău, Iaşi, Prahova, Satu Mare
Zona 4 - Botoşani, Cluj, Mureş, Sălaj, Vrancea
Zona 5 - Alba, Bacău, Braşov, Caraş-Severin, Neamţ, Sibiu, Vâlcea
Zona 6 - Bistriţa-Năsăud, Covasna, Hunedoara, Harghita, Maramureş, Suceava

* Apartenenţa judeţelor la zonele de temperatură conform hărţii temperaturilor medii multianuale furnizate de INMH. Criteriul 4 corespunzător zonei de temperatură va fi folosit în cadrul metodologiei de calcul al coeficienţilor de corecţie. Articolul 6Coeficienţii de corecţie Coeficienţii de corecţie sunt determinaţi utilizându-se o metodologie unică de calcul pe baza criteriilor de calcul reprezentative stabilite la art. 3. Coeficienţii de corecţie sunt prezentaţi în anexa nr. 5. Articolul 7Procedura de calcul al costului standard per elev privind „Cheltuielile materiale“ - coeficientul 1(1) Etapele de calcul al valorilor „cheltuielii medii per elev“ pentru fiecare element al criteriilor de calcul sunt următoarele:Etapa 1: Se utilizează datele privind cheltuielile materiale referitoare la un exerciţiu bugetar finalizat. Etapa 2: Se iau în calcul cheltuielile materiale, conform clasificaţiei bugetare în vigoare. Etapa 3: Se utilizează succesiv criteriile de calcul 1, 2, 3, respectiv elementele acestora, definite la art. 5. Etapa 4: Se determină numărul unităţilor de învăţământ atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor discretizat pe mediul unităţii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative. Etapa 5: Se determină cheltuielile aferente numărului unităţilor de învăţământ determinate la etapa 4, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor discretizat pe mediul unităţii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative. Etapa 6: Se determină numărul de elevi/preşcolari cumulat, corespunzător numărului unităţilor de învăţământ determinate la etapa 4, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor discretizat pe mediul unităţii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative. Etapa 7: Se determină cheltuiala medie per elev pentru fiecare criteriu de calcul reprezentativ, respectiv pentru fiecare element al criteriului de calcul reprezentativ utilizat, după formulele: 7.1. La nivel naţional:
(2) Agregarea rezultatelor obţinute în vederea calculării costului standard per elev privind „Cheltuielile materiale“ - coeficientul 1Etapa 1: Pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel naţional pentru fiecare element al criteriului. Etapa 2: Pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean pentru fiecare element al criteriului. Etapa 3: Pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean - mediul urban, pentru fiecare element al criteriului. Etapa 4: Pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean - mediul rural, pentru fiecare element al criteriului. Etapa 5: Utilizând cele 4 valori medii obţinute pentru fiecare criteriu de calcul, reprezentând variaţia cheltuielilor medii per elev în cele 4 paliere analizate, respectiv naţional, judeţean, judeţean urban şi judeţean rural, se calculează o medie, obţinând astfel câte un cost mediu per elev specific fiecărui criteriu. Etapa 6: Pentru a obţine costul standard per elev privind „Cheltuielile materiale“ - coeficientul 1 se realizează media între costurile medii per elev specifice fiecărui criteriu, acestea reprezentând variaţia cheltuielilor medii per elev în funcţie de fiecare criteriu de calcul utilizat.
ANEXA Nr. 5*STANDARDELE DE COST PER ELEV/PREŞCOLAR pentru cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalului, cheltuielile cu evaluarea periodică internă a elevilor, cheltuielile materiale şi pentru servicii, precum şi cheltuielile cu întreţinerea curentă * Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 6*COEFICIENŢII DE DIFERENŢIERE pentru standardele de cost per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalului, cheltuielile cu evaluarea periodică internă a elevilor, cheltuielile materiale şi pentru servicii, precum şi cheltuielile cu întreţinerea curentă * Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1274/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1274 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1274/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu