Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1211 din 4 octombrie 2007

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2006 privind finantarea unor proiecte de investitii care necesita o perioada mai lunga de un an pana la finalizare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 709 din 19 octombrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006 privind finanţarea unor proiecte de investiţii care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006 privind finanţarea unor proiecte de investiţii care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

p. Ministrul apărării,

Corneliu Dobriţoiu,

secretar de stat

ANEXA

NORME   METODOLOGICE

de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006 privind finanţarea unor proiecte de investiţii care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare

CAPITOLUL I

Domeniul de aplicare

1.1. Asigurarea finanţării unor proiecte de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii de importanţă prioritară a căror durată de realizare este mai mare de 12 luni se realizează din bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006 privind finanţarea unor proiecte de investiţii care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare, şi ale prezentelor norme metodologice.

1.2.  Prin durată de realizare a unui proiect de investiţii sau a altei cheltuieli de investiţii (aşa cum este definit acest termen prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare) se înţelege perioada de timp estimată a se scurge între momentul începerii activităţilor de realizare şi momentul recepţiei acestora.

1.3.  Finanţarea proiectelor de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii se asigură cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare.

1.4. Avizul prealabil al Ministerului Economiei şi Finanţelor prevăzut la art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare, se acordă pe baza unei solicitări formulate de către ordonatorul principal de credite care conţine în mod obligatoriu următoarele elemente: denumirea proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii propuse a se finanţa, valoarea estimată a acesteia, costurile de finanţare estimate, sursa de finanţare şi tipuri de cheltuieli potrivit clasificaţiei bugetare, eşalonarea plăţilor ce urmează a se realiza, costurile utilizării în practică a proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii. In baza datelor furnizate în solicitarea ordonatorului principal de credite, Ministerul Economiei şi Finanţelor calculează implicaţiile bugetare ale aprobării de către Guvern a finanţării unor astfel de categorii de investiţii, astfel încât Guvernul să fie informat despre acestea la momentul analizării cererii de aprobare a acestora. Ministerul Economiei şi Finanţelor furnizează Guvernului aceste calcule împreună cu situaţia angajamentelor României ce decurg din Pactul de creştere şi stabilitate şi din Programul de convergenţă. 1.5. Definiţii:

a) ordonatori principali de credite - definiţi în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;

b) autoritate contractantă - definită în conformitate cu art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  furnizor - persoana juridică desemnată în urma unei proceduri de atribuire a contractului de achiziţie publică, care livrează produsele, prestează serviciile sau execută lucrările necesare în vederea realizării proiectului de investiţii sau cheltuielii de investiţii care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare;

d) finanţator- instituţie financiară care asigură finanţarea proiectului până la realizarea acestuia şi care este desemnată în urma unei proceduri de achiziţie publică a serviciilor financiare, organizată şi derulată de autoritatea contractantă în numele şi pentru furnizor.

CAPITOLUL II

Etapele de derulare a procesului investiţional pentru un proiect de investiţii/o cheltuială de investiţii

2.1. Derularea procesului investiţional pentru un proiect de investiţii sau pentru o cheltuială de investiţii finanţată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare, se realizează prin parcurgerea următoarelor etape:

A. etapa de planificare;

B. etapa de programare, avizare şi aprobare;

C. etapa de programare bugetară;

D. etapa de contractare a investiţiei şi a finanţării acesteia;

E. etapa de realizare a investiţiei;

F.  etapa de plată a investiţiei.

A.  Etapa de planificare

In etapa de planificare ordonatorul principal de credite derulează toate activităţile pe care le consideră necesare în vederea identificării proiectelor de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii propuse pentru a fi finanţate şi pentru asigurarea eventualelor finanţări.

Această etapă se consideră finalizată după realizarea următoarelor activităţi:

a)  stabilirea proiectelor de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii propuse pentru a fi finanţate şi a termenelor de livrare a acestora;

b)  fundamentarea caracterului prioritar al proiectului de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii;

c)  stabilirea valorii estimate de realizare a proiectului de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii, fără a se avea în vedere costul finanţării;

d) formularea cerinţei estimate de finanţare;

e) identificarea şi cuantificarea costurilor estimate de finanţare;

f) identificarea principalelor elemente de risc tehnic şi financiar.

B. Etapa de programare, avizare şi aprobare

In etapa de programare, avizare şi aprobare ordonatorii principali de credite desfăşoară toate activităţile necesare în vederea fundamentării, avizării şi aprobării unui proiect de investiţii sau a unei cheltuieli de investiţii care urmează a se finanţa în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare.

Această etapă se consideră finalizată după realizarea următoarelor activităţi:

a) actualizarea informaţiilor rezultate în etapa de planificare;

b) stabilirea valorii totale estimate a proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii, în baza documentaţiilor tehnico-economice, respectiv a notelor de fundamentare;

c) stabilirea profilului de finanţare multianual pentru proiectul de investiţii sau pentru cheltuiala de investiţii, după caz;

d)  stabilirea necesarului de credite multianuale, sursa de finanţare, tipuri de cheltuieli potrivit clasificaţiei bugetare;

e) identificarea şi cuantificarea principalelor riscuri;

f) iniţierea proiectului de hotărâre a Guvernului privind proiectul de investiţii sau altă cheltuială de investiţii finanţată şi însuşirea prin semnarea de către conducerea instituţiei publice iniţiatoare a notei de fundamentare a acestei hotărâri;

g) avizarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a notei de fundamentare, conform pct. 1.4;

h) la avizarea notei de fundamentare, Ministerul Economiei şi Finanţelor va avea în vedere ca în anii bugetari următori cheltuielile ocazionate de plata obiectivelor de investiţii să se încadreze în proiecţiile bugetare anuale, astfel încât să nu creeze presiuni mari pe bugetele anumitor ani;

i) adoptarea de către Guvernul României a hotărârii de aprobare a proiectului de investiţii şi a valorii acestuia, în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare, şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

C. Etapa de programare bugetară

In etapa de programare bugetară în cadrul procesului bugetar anual, ordonatorii principali de credite derulează activităţile necesare în vederea fundamentării şi cuprinderii în proiectul de buget anual a creditelor de angajament necesare contractării şi a creditelor bugetare necesare efectuării plăţilor, de la momentul finalizării obiectivelor sau livrării produselor cuprinse în proiectul de investiţii sau cheltuiala de investiţii, potrivit prevederilor art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare.

Această etapă se consideră finalizată după realizarea următoarelor activităţi:

a) analizarea şi actualizarea informaţiilor aprobate în etapa de programare, avizare şi aprobare a proiectului de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii;

b) identificarea şi fundamentarea necesarului de credite de angajament şi de credite bugetare specifice titlurilor „Active nefinanciare", „Dobânzi" şi „Bunuri şi servicii" pentru fiecare an de derulare a procesului investiţional. La titlul „Active nefinanciare" se înscriu creditele de angajament corespunzătoare valorii proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii, în anul semnării contractului de achiziţie, iar la creditele bugetare se înscriu la valoarea din anul/anii efectuării plăţii. La titlul „Dobânzi" se asigură în totalitate creditele bugetare aferente finanţării proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii. La titlul „Bunuri şi servicii" se asigură creditele bugetare aferente plăţii comisioanelor bancare, comisioanelor de administrare, primelor de asigurare şi a altor activităţi specifice activităţii de creditare, angajare şi derulare a proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii care nu se regăsesc la celelalte titluri de cheltuieli;

c) identificarea necesarului de cheltuieli aferent plăţilor TVA, în raport cu momentul livrării proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii şi planificarea acestuia;

d) întocmirea şi semnarea de către ordonatorul principal de credite a fişei proiectului/cheltuielii de investiţie, al cărui model este prezentat în anexa la prezentele norme metodologice, şi transmiterea acesteia cu ocazia formulării propunerilor pentru proiectul de buget sau cu ocazia rectificării bugetului. Reflectarea tuturor creditelor de angajament şi a creditelor bugetare necesare pentru fiecare an de derulare a obiectivului de investiţie, pe tipuri de cheltuieli, potrivit clasificaţiei bugetare şi surse de finanţare;

e) întocmirea şi transmiterea către Ministerul Economiei şi Finanţelor a formularului anexă la bugetul ordonatorului principal de credite care va beneficia de proiectul de investiţie respectiv sau de cheltuiala de investiţii, urmând ca acesta să fie aprobat odată cu bugetul ordonatorului principal de credite.

Această etapă se consideră încheiată atunci când în legea bugetului de stat, respectiv în ordonanţa Guvernului de rectificare a legii bugetului de stat, după caz, a fost inclus obiectivul de investiţie pentru care se precizează în mod expres nivelul creditelor de angajament şi bugetare pentru fiecare an de derulare a finanţării proiectului, pe tipuri de cheltuieli, potrivit clasificaţiei bugetare, şi surse de finanţare.

D. Etapa de contractare a investiţiei şi a finanţării acesteia

Această etapă cuprinde ansamblul activităţilor parcurse în vederea încheierii contractului/contractelor de achiziţie a produselor, serviciilor sau lucrărilor care fac obiectul proiectului de investiţie sau al cheltuielii de investiţii, a încheierii contractului/contractelor de finanţare a proiectului respectiv, precum şi a încheierii între părţile implicate în tranzacţie, adică finanţatorul, furnizorul, ordonatorul principal de credite, autoritatea contractantă sau Ministerul Economiei şi Finanţelor, a acordului sau acordurilor, după caz, de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei, precum şi a celorlalte contracte necesare finanţatorului, după caz, pentru implementarea, respectiv derularea contractului de finanţare.

Instrumentele ce pot fi folosite în vederea administrării riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei sunt cele prevăzute în art. 7 alin. (1) pct. 141 din Ordonanţa de urgenţă Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007.

Etapa de contractare a obiectivului de investiţie şi a finanţării acestuia constă în atribuirea şi angajarea unuia sau mai multor contracte de achiziţie publică destinate realizării obiectivului de investiţii aprobat sau a cheltuielilor de investiţii, urmând ca finanţarea acestor contracte să se realizeze de către finanţatori, până la momentul finalizării acestora.

In aplicarea dispoziţiilor art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare, documentaţia tranzacţiei poate să prevadă: (i) compensarea obligaţiilor rezultate între oricare dintre părţile implicate; sau (ii) transferul de creanţe între părţile implicate, dacă astfel de operaţiuni sunt de esenţa respectivelor instrumente şi tehnici de administrare a riscurilor şi obligaţiilor financiare.

Etapa de contractare a investiţiei şi a finanţării acesteia se va realiza cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul achiziţiilor publice. Această etapă constă în:

a)  atribuirea şi încheierea unuia sau mai multor contracte/ acorduri-cadru pentru serviciile financiare în vederea asigurării finanţării pe perioada realizării proiectului de investiţii, până la finalizarea acestuia. Acest contract/acord-cadru va fi numit în continuare contract de finanţare;

b)  atribuirea şi încheierea unuia sau mai multor contracte/ acorduri-cadru pentru furnizarea produselor, prestarea serviciilor sau execuţia lucrărilor care fac obiectul proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii. Acest contract/acord-cadru va fi numit în continuare contract de furnizare a investiţiei;

c)  încheierea între Ministerul Economiei şi Finanţelor şi finanţatorul selectat în urma unei proceduri de atribuire a contractului de achiziţie publică de servicii financiare a unui acord de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei;

d) încheierea celorlalte acorduri de administrare a riscurilor sau contracte ce se impun pentru implementarea, respectiv derularea contractului de finanţare, denumite în continuare contracte adiacente finanţării.

Contractul de finanţare se va încheia între furnizorul şi finanţatorul (ofertantul) desemnat câştigător în urma aplicării procedurii de achiziţie publică.

Contractul de furnizare a investiţiei se va încheia între autoritatea contractantă şi furnizorul (ofertantul) desemnat câştigător în urma aplicării procedurii de achiziţie publică.

Contractele adiacente finanţării pot fi încheiate între finanţator şi părţile implicate, altele decât Ministerul Economiei şi Finanţelor, după cum va fi necesar în implementarea sau derularea contractului de finanţare.

Procedura de achiziţie publică a serviciilor de finanţare se va organiza şi derula de către autoritatea contractantă, în numele şi pentru furnizor, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, aşa cum prevede art. 9 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca furnizorul să încheie contractul cu instituţia finanţatoare desemnată câştigătoare în urma acestei proceduri.

Acordul de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei se va încheia între Ministerul Economiei şi Finanţelor şi finanţatorul care a încheiat contractul de finanţare cu furnizorul.

După finalizarea obiectivului de investiţii sau a livrărilor prevăzute în contractul de furnizare, se va proceda la plata către instituţia finanţatoare potrivit documentaţiei tranzacţiei. In acest sens, documentaţia tranzacţiei poate dispune că autoritatea contractantă va plăti către furnizor, într-un interval de timp specificat, sumele prevăzute în contract, iar furnizorul va plăti instituţiei finanţatoare sumele datorate potrivit contractului de finanţare.

Atribuirea şi încheierea contractelor/acordurilor menţionate mai sus se vor realiza având în vedere următoarele prevederi suplimentare:

1. Referitor la contractul de furnizare a investiţiei, în documentaţia de atribuire a contractului se vor preciza:

a) finanţarea obiectivului de investiţie se realizează conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006, aprobată prin Legea nr. 126/2007, cu completările ulterioare;

b) termene limită de finalizare acceptate;

c)  termene limită de plată, începând cu data finalizării obiectivului de investiţie, într-un interval de timp specificat, până la acoperirea valorii totale contractate;

d)  obligaţia corelării semnării contractului de furnizare a investiţiei cu semnarea contractului de finanţare, astfel încât graficele de execuţie, de eşalonare a plăţilor, de restituire a sumelor finanţate sau alte elemente necesare să poată fi consultate/însuşite de către ofertanţi, respectiv contractanţi, după caz;

e) modalitatea de plată în funcţie de realizarea stadiilor fizice sau a tranşelor de furnizare, pe parcursul derulării contractului până la finalizarea obiectivului de investiţii, se va stabili având în vedere şi condiţiile contractului de finanţare;

f) obligaţia furnizorului de a respecta prevederile legale în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, în situaţia în care va solicita asigurarea finanţării din alte surse decât cele proprii pe perioada derulării contractului;

g)   obligaţia furnizorului de a împuternici autoritatea contractantă pentru organizarea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de finanţare;

h) obligaţia furnizorului de a încheia contractul de finanţare cu finanţatorul selectat, precum şi eventualele contracte adiacente finanţării, în termenii rezultaţi din procedura de atribuire organizată de autoritatea contractantă;

i) modelul de contract propus va cuprinde clauze care se vor corela cu menţiunile prevăzute la etapele E şi F din prezentele norme metodologice;

j) furnizorul poate cesiona drepturile din contractul de furnizare numai finanţatorului;

k) contractul de furnizare va cuprinde în anexă condiţiile de finanţare pe care furnizorul le-a contractat cu finanţatorul.

2.  Referitor la contractul de finanţare:

a)   condiţiile de finanţare care se vor impune prin documentaţia de atribuire pentru contractul de finanţare se vor aproba de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi ordonatorul principal de credite;

b) autoritatea contractantă organizează, în numele şi pentru furnizor, procedura de atribuire a serviciilor financiare, comisia de evaluare fiind compusă din reprezentanţi desemnaţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, ai ordonatorului principal de credite şi ai furnizorului;

c) se pot solicita oferte pentru finanţare, luând în considerare valoarea estimată a contractului de furnizare a investiţiei, departajarea acestora realizându-se în funcţie de elemente distincte ale finanţării care se referă la costurile acesteia, de exemplu: dobânzi, comisioane, garanţii, termene de plată;

d)  pentru reducerea riscurilor de neplată către finanţator, furnizorul poate să încaseze plăţile de la autoritatea contractantă într-un cont deschis la banca finanţatoare sau într-o bancă desemnată de finanţator;

e)  condiţiile de finanţare cele mai avantajoase ofertate de instituţiile finanţatoare, în baza cărora se încheie contractul cu finanţatorul, vor constitui anexă la contractul de furnizare a investiţiei;

f) furnizorul va încheia contractul de finanţare cu instituţia financiară câştigătoare, după primirea deciziei de atribuire a contractului de la autoritatea contractantă care va organiza şi derula procedura respectivă.

3. Din comisiile de evaluare a ofertelor, constituite de autorităţile contractante pentru atribuirea contractelor sus-menţionate, vor face parte, alături de persoanele prevăzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, şi reprezentanţi ai structurilor de audit intern, prevenire a fraudelor şi asistenţă juridică, constituite la nivelul ordonatorului principal de credite.

In vederea încheierii acordului de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei, autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica Ministerului Economiei şi Finanţelor informaţii privind finanţatorul câştigător, valoarea contractului de furnizare a investiţiei, graficul de realizare a investiţiei, graficul de eşalonare a plăţilor, precum şi orice alte informaţii necesare pentru încheierea respectivului acord.

E. Etapa de realizare a investiţiei

Această etapă reprezintă totalitatea activităţilor desfăşurate de autoritatea contractantă şi Ministerul Economiei şi Finanţelor în vederea derulării activităţilor după momentul semnării contractului de furnizare până la momentul livrării investiţiei către beneficiar.

Această etapă se consideră finalizată dacă sunt îndeplinite următoarele cerinţe:

a)  beneficiarul a semnat documentele de recepţie a fazelor în conformitate cu prevederile contractului de furnizare;

b) furnizorul a emis şi a transmis finanţatorului facturile cu privire la valoarea fazelor recepţionate de beneficiar în conformitate cu prevederile contractului de furnizare;

c)   finanţatorul a realizat plăţile către furnizor conform acordului de finanţare încheiat între aceştia;

d)  finanţatorul a transmis furnizorului graficul de plăţi, pe tipuri de cheltuieli (rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente), ca urmare a realizării plăţilor către acesta;

e) furnizorul şi-a însuşit graficul furnizat de finanţator şi l-a transmis beneficiarului;

f) beneficiarul a luat în evidenţă angajamentul legal şi bugetar ca urmare a realizării fazei de finanţare, la titlul „Dobânzi", respectiv „Bunuri şi servicii";

g) Ministerul Economiei şi Finanţelor a fost informat de către beneficiar asupra nivelului creditelor de angajament realizate şi al creditelor bugetare necesare;

h) finanţatorul a efectuat recalcularea costurilor aferente etapelor derulate şi a stabilit obligaţiile de plată rezultate ca urmare a finanţării până la faza curentă a investiţiei, după cum a fost prevăzut în contractul de finanţare, întocmind în acelaşi timp şi un grafic estimativ pentru plăţile estimate a se realiza până la finalizarea investiţiei;

i) furnizorul a primit de la finanţator graficul cu obligaţiile de plată către acesta, şi l-a însuşit şi l-a transmis beneficiarului;

j) beneficiarul a luat în evidenţă, după caz, angajamentul legal şi cel bugetar realizat ca urmare a recalculării periodice a costurilor de finanţare, la titlul „Dobânzi", respectiv „Bunuri şi servicii";

k) Ministerul Economiei şi Finanţelor a fost informat de către beneficiar asupra influenţelor financiare rezultate ca urmare a recalculării costurilor de finanţare;

l) în situaţia existenţei unor întârzieri în derularea fazelor de execuţie, furnizorul a plătit penalităţile către finanţator în sumă egală cu costurile pe care finanţatorul le-ar fi perceput beneficiarului, evitându-se astfel obligarea beneficiarului la plata unor costuri suplimentare ca urmare a nerealizări! în termen a acestor faze;

m) furnizorul a realizat produsul şi l-a livrat beneficiarului în conformitate cu documentaţia prevăzută în contractul de furnizare;

n) valoarea de transfer a investiţiei este egală cu valoarea de achiziţie, fără a se avea în vedere costurile de finanţare;

o) sunt interzise gajarea şi/sau cesionarea totală sau parţială de către furnizor a creanţelor sale împotriva beneficiarului până la finalizarea tuturor obligaţiilor stipulate în contractul de achiziţie, cu excepţia cazului în care astfel de operaţiuni au loc între furnizor şi una sau mai multe dintre celelalte părţi implicate, potrivit documentaţiei tranzacţiei.

F. Etapa de plată a investiţiei

Această etapă reprezintă totalitatea activităţilor desfăşurate de autoritatea contractantă, Ministerul Economiei şi Finanţelor, furnizor şi finanţator din momentul livrării obiectivului de investiţie de furnizor beneficiarului până în momentul plăţii tuturor obligaţiilor aferente documentaţiei tranzacţiei.

Această etapă se consideră finalizată dacă sunt îndeplinite următoarele cerinţe:

a) finanţatorul a transmis periodic, conform contractului de finanţare, obligaţiile de plată ce revin furnizorului, pe tipuri de activităţi (rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente), pentru următorul termen de plată şi estimativ pentru întregul acord, până la finalizare;

b)  furnizorul şi-a însuşit obligaţiile de plată rezultate din documentele transmise de finanţator şi a comunicat beneficiarului obligaţiile ce îi revin acestuia, respectiv estimările până la finalizare;

c) furnizorul a întocmit şi a transmis beneficiarului facturile care consemnează obligaţiile de plată ce îi revin, la termenele prevăzute în contractul de finanţare, câte una pentru plata investiţiei, una pentru plata dobânzii şi una pentru plata celorlalte cheltuieli;

d)  beneficiarul a efectuat toate plăţile conform facturilor transmise de furnizor şi potrivit documentaţiei tranzacţiei pentru realizarea şi finanţarea obiectivului de investiţie;

e) finanţatorului i-au fost rambursate toate sumele conform documentaţiei tranzacţiei;

f)   beneficiarul a înregistrat în contabilitate investiţia la valoarea de achiziţie;

g)  beneficiarul a înregistrat în contabilitate costurile de finanţare evidenţiate separat (dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente);

h) finanţatorul a transmis Ministerului Economiei şi Finanţelor o notificare privind încetarea oricăror efecte ale acordului de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei.

Inregistrarea în contabilitate a obiectivelor de investiţii realizate, precum şi a cheltuielilor de investiţii se efectuează potrivit Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare.

ANEXA (la normele metodologice)

MINISTERUL ................................................

Capitolul...........................................................

Cod..................................................................

FIŞA

proiectului/cheltuielii de investiţie „....", realizat/realizată conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2006

A.  Date generale

1.  Date geografice

1.1. Judeţ/Sector

1.2.  Municipiu/Oraş/Comună

1.3. Amplasament

2.  Date referitoare la aprobarea iniţierii investiţiei

2.1.  Numărul şi data acordului Ministerului Economiei şi Finanţelor

2.2.  Numărul şi data aprobării studiului de fezabilitate (hotărâre a Guvernului/ordin/decizie/decret)

B.  Date privind principalii indicatori tehnico-economici aprobaţi

1. Valoarea totală aprobată (lei) (în preţuri lună/anul)

2. Capacităţi aprobate (în unităţi fizice)

3.  Durata de realizare aprobată (număr de luni)

C.  Date privind derularea lucrărilor

1. Valoarea totală la deschiderea finanţării (lei) (în preţuri luna/anul)

2.  Durata de realizare contractuală (număr de luni)

3.  Data începerii investiţiei (luna/anul)

4.  Data programată a terminării şi PIF (luna/an)

5. Valoarea decontată până la 31.12.200... (lei)

6. Valoarea programată în 200... (lei)

7. Valoarea rămasă de finanţat la 31.12.200... (lei)

D.  Eşalonarea valorii rămase de finanţat, sursele de finanţare, titluri de cheltuieli, tipuri de cheltuieli şi costurile de funcţionare şi de întreţinere după punerea în funcţiune a investiţiei

I. - Credite de angajament

II. - Credite bugetare

                                                                                                                                                                                                                          - lei -

Surse de finanţare,

tipuri de cheltuieli, titluri de cheltuieli şi costuri de funcţionare

I/II

Total

Cheltuieli

efectuate

până la

31.12.200..

Program 200...

Eşalonarea valorii rămase de finanţat

Propuneri 200...

Estimări

20...

20...

20...

20...

20...

20...

20...

20...

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

TOTAL

I

II

I. Total surse de finanţare, din care:

I

II

I.1.1. Surse proprii

I

II

I.1.2. Credite interne

II

I.1.3. Credite externe

I

II

I.1.4. Buget de stat

I

II

I.1.5. Alte surse

I

II

II. Titlul „Bunuri şi servicii"

I

II

II.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

II.1.1. Surse proprii

I

II

II.1.2. Credite interne

I

II

II.1.3. Credite externe

I

II

II.1.4. Buget de stat

I

II

II.1.5. Alte surse

I

II

III. Titlul „Dobânzi"

I

II

III.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

III.1.1. Surse proprii

I

II

III.1.2. Credite interne

I

II

III.1.3. Credite externe

I

II

III.1.4. Buget de stat

I

II

III.1.5. Alte surse

I

II

X. Titlul „Active nefinanciare"

I

II

X.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

X.1.1. Surse proprii

I

II

X.1.2. Credite interne

I

II

X.1.3. Credite externe

I

II

X.1.4. Buget de stat

I

II

X.1.5. Alte surse

I

II

                                                                                                                                                                                                                          - lei -

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

A. Obiective de investiţii noi

I

II

TOTAL

I

II

A.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

A.1.1. Surse proprii

I

II

A.1.2. Credite interne

I

II

A.1.3. Credite externe

I

II

A.1.4. Buget de stat

I

II

A.1.5. Alte surse

I

II

A.II. Titlul „Bunuri şi servicii"

I

II

A.II.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

A.II.1.1. Surse proprii

I

II

A.II.1.2. Credite interne

I

II

A.II.1.3. Credite externe

I

II

A.II.1.4. Buget de stat

I

II

A.II.1.5. Alte surse

I

II

A.III. Titlul „Dobânzi"

I

II

A.III.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

A.III.1.1. Surse proprii

I

II

A.III.1.2. Credite interne

I

II

A.III.1.3. Credite externe

I

II

A.III.1.4. Buget de stat

I

II

A.III.1.5. Alte surse

I

II

A.X. Titlul

„Active nefinanciare"

I

II

A.X.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

A.X.1.1. Surse proprii

I

II

A.X.1.2. Credite interne

I

II

A.X.1.3. Credite externe

I

II

A.X.1.4. Buget de stat

I

II

A.X.1.5. Alte surse

I

II

B. Dotări independente

I

II

TOTAL

I

II

B.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

B.1.1. Surse proprii

I

II

B.1.2. Credite interne

I

II

B.1.3. Credite externe

I

II

B.1.4. Buget de stat

I

II

B.1.5. Alte surse

I

II

B.II. Titlul „Bunuri şi servicii"

I

II

B.II.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

B.II.1.1. Surse proprii

I

II

B.II.1.2. Credite interne

I

II

B.II.1.3. Credite externe

I

II

B.II.1.4. Buget de stat

I

II

B.II.1.5. Alte surse

I

II

B.III. Titlul „Dobânzi"

I

II

B.III.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

B.III.1.1. Surse proprii

I

II

B.III.1.2. Credite interne

I

II

B.III.1.3. Credite externe

I

II

                                                                                                                 

                                                                                                                                                                                                                          - lei -

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

B.III.1.4. Buget de stat

I

II

B.III.1.5. Alte surse

I

II

B.X. Titlul

„Active nefinanciare"

I

II

B.X.1. Total surse de finanţare, din care:

I

II

B.X.1.1. Surse proprii

I

II

B.X. 1.2. Credite interne

I

II

B.X. 1.3. Credite externe

I

II

B.X. 1.4. Buget de stat

I

II

B.X. 1.5. Alte surse

I

II

2. Proiecţia costurilor de funcţionare şi întreţinere după PIF (preliminări)

I

II

Ordonator principal de credite,

...................................................


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1211/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1211 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1211/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu