E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1164 din 17 octombrie 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, precum si pentru stabilirea unor masuri privind organizarea si functionarea Comisiei speciale de retrocedare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 805 din  6 noiembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 2 alin. (1) si (3), precum si al art. 5^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, cuprinse in anexa nr. 1.
    Art. 2
    (1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se infiinteaza Comisia speciala de retrocedare.
    (2) Se aproba componenta Comisiei speciale de retrocedare, prevazuta in anexa nr. 2, precum si regulamentul de organizare si functionare al acesteia, prevazut in anexa nr. 3.
    (3) Pentru exercitiul bugetar al anului 2002 vor fi prevazute in bugetul Ministerului Administratiei Publice fondurile necesare in vederea desfasurarii activitatii Comisiei speciale de retrocedare.
    (4) Cheltuielile de personal, pentru cazare, transport si diurna, ocazionate de deplasarile in teritoriu dispuse de Comisia speciala de retrocedare, vor fi suportate de fiecare autoritate al carei membru este desemnat in comisie.
    Art. 3
    Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si unitatile implicate in restituirea in natura sau acordarea despagubirilor prevazute de lege vor duce la indeplinire dispozitiile prezentei hotarari.
    Art. 4
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.139/2000 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri care au apartinut cultelor religioase din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 611 din 28 noiembrie 2000, precum si Hotararea Guvernului nr. 967/2000 privind constituirea Comisiei speciale de retrocedare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 24 octombrie 2000.
    Art. 5
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Autoritatea pentru urmarirea aplicarii
                         unitare a Legii nr. 10/2001
                         Adrian Marasoiu,
                         secretar de stat

                         Ministrul culturii si cultelor,
                         Razvan Theodorescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002

    Ordonanta de urgenta*):
    "Art. 1
    (1) Imobilele care au apartinut cultelor religioase din Romania si au fost preluate in mod abuziv, cu sau fara titlu, de statul roman, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, altele decat lacasele de cult, compuse din constructii impreuna cu terenul aferent, existente in natura, se retrocedeaza fostilor proprietari, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Sunt imobile, in sensul prezentei ordonante de urgenta, constructiile impreuna cu anexele acestora si terenurile aferente lor, cu oricare dintre destinatiile avute la data preluarii in mod abuziv, precum si bunurile mobile devenite imobile prin incorporare in aceste constructii.
    (3) Prin centru de cult se intelege institutia, cu sediul in Romania, care coordoneaza toate unitatile locale ale unui cult religios. Prin centru eparhial se intelege institutia care are jurisdictie asupra unui numar de unitati locale de cult situate intr-o anumita zona geografica a tarii.
    (4)*)
    (5) In toate cazurile cererile de retrocedare a imobilelor prevazute la alin. (1) se pot depune la Comisia speciala de retrocedare, prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a acesteia. Dupa acest termen nu se mai pot formula cereri de restituire sau de retrocedare. Actele doveditoare ale drepturilor solicitate se pot depune in termenul util stabilit de comisie.
    (6) In cazul in care imobilele care fac obiectul cererilor de retrocedare sunt afectate unor activitati de interes public din invatamant si cercetare, sanatate sau sunt destinate functionarii unor asezaminte social-culturale, sedii ale partidelor politice legal inregistrate, misiuni diplomatice, oficii consulare, reprezentante ale organizatiilor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, solicitantul retrocedarii poate opta pentru:
    a) restituirea numai a nudei proprietati, caz in care imobilul respectiv isi va pastra afectatiunea pe o perioada de pana la 5 ani de la data deciziei de retrocedare. In aceasta perioada proprietarul este scutit de plata impozitului pe proprietate si, totodata, va fi beneficiarul unei chirii in cuantumul stabilit prin hotarare a Guvernului. In acest interval plata cheltuielilor de intretinere aferente imobilului respectiv revine utilizatorilor;
    b) acordarea de masuri reparatorii prin echivalent, in conditiile Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.
    (7) O data cu imobilele retrocedate in natura se restituie si acele bunuri mobile destinate, la data preluarii, functionarii cultului, daca acestea au fost preluate impreuna cu imobilul respectiv si daca acestea mai exista la data depunerii cererii de retrocedare. Detinatorul actual al imobilului, la solicitarea si in prezenta reprezentantului cultului religios care a depus cererea de retrocedare, va proceda la efectuarea inventarului bunurilor mobile existente in imobil, in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de retrocedare. In cazul nerespectarii acestui termen se va urma procedura prevazuta la art. 42 alin. (2) - (4) din Legea nr. 10/2001."
------------
    *) Este reprodus textul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 501/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 561 din 31 iulie 2002.
    *) Alin. (4) a fost abrogat prin Legea nr. 501/2002.

    Norme metodologice:
    1. Sunt considerate abuzive acele preluari de proprietate, cu privire la imobile apartinand cultelor religioase, care s-au produs in temeiul sau ca efect al unor acte normative ori administrative emise in intervalul 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, denumit in continuare perioada de referinta, daca nu s-au acordat despagubiri juste si echitabile in raport cu perioada preluarii. In cazul in care s-au platit despagubiri, dar acestea sunt considerate neindestulatoare, restituirea in natura sau, dupa caz, acordarea celorlalte masuri reparatorii prevazute de Legea nr. 10/2001 este conditionata de restituirea despagubirilor primite sau de scaderea valorii acestora, dupa caz, in conditiile stabilite de aceeasi lege.
    2. Sunt considerate abuzive si preluarile fara titlu ale imobilelor care au apartinut cultelor religioase in perioada de referinta a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000.
    3. Nu sunt considerate abuzive acele preluari efectuate in temeiul unui titlu emis in perioada de referinta care urmareau repunerea in situatia juridica anterioara Dictatului de la Viena.
    4. Nu pot face obiectul retrocedarii lacasele de cult, respectiv bisericile, manastirile, sinagogile, moscheile, templele sau orice alte constructii care sunt destinate oficierii de slujbe religioase. Calificarea ca lacas de cult se face de catre Comisia speciala de retrocedare in urma analizei situatiei fiecarui caz.
    5. Pot face obiectul retrocedarii numai acele constructii care existau fizic la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000.
    6. Prin sintagma teren aferent se intelege suprafata de teren afectata utilizarii constructiei retrocedabile in limita imprejmuirilor existente.
    7. Nu fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 terenurile agricole situate in extravilanul localitatilor, deoarece acestea fac obiectul legilor speciale de restituire din domeniul fondului funciar.
    8. Comisia speciala de retrocedare are plenitudine de competenta in solutionarea fazei administrative a cererilor de retrocedare, cu privire la calificarea preluarilor ca fiind abuzive sau nu, la calificarea preluarilor ca fiind cu titlu sau fara titlu.
    9. Cererile de retrocedare pot fi depuse la Comisia speciala de retrocedare pana la data de 31 ianuarie 2003. Termenul prevazut de art. 1 alin. (5) prima teza din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002, este un termen de decadere. Neexercitarea dreptului conferit de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 inlauntrul termenului stabilit are ca principala consecinta pierderea dreptului subiectiv la actiune cu privire la revendicarea oricaror imobile de natura celor prevazute la art. 1 alin. (1) si (2) din aceeasi ordonanta de urgenta.
    10. Calificarea incidentei prevederilor art. 1 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002, revine Comisiei speciale de retrocedare. In aceste cazuri Comisia speciala de retrocedare va comunica solicitantului aceasta calificare si il va invita sa opteze pentru una dintre variantele prevazute la lit. a) si b), iar in cazul optarii pentru varianta prevazuta la lit. b), sa precizeze masurile reparatorii prin echivalent, prevazute de Legea nr. 10/2001, de care acesta doreste sa beneficieze.
    11. Prin sintagma acte doveditoare prevazuta la art. 1 alin. (5) teza finala din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002, se intelege:
    a) orice inscrisuri care atesta dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului, la data preluarii abuzive (act de vanzare-cumparare, tranzactie, donatie, extras de carte funciara, act sub semnatura privata etc.);
    b) orice acte juridice sau declaratii care permit incadrarea preluarii ca fiind abuziva, cu titlu sau fara titlu;
    c) orice acte care intemeiaza prezumtia existentei dreptului de proprietate al solicitantului asupra imobilului, la data preluarii abuzive (extras de carte funciara, istoric de rol fiscal, procesul-verbal intocmit cu ocazia preluarii, orice act emanand de la o autoritate din perioada de referinta, care atesta direct sau indirect faptul ca bunul respectiv apartinea solicitantului, pentru mediul rural - extras de pe registrul agricol);
    d) acte care permit recunoasterea calitatii de beneficiar al retrocedarii (actul de infiintare, dovada continuarii sau reluarii activitatii cultului religios);
    e) expertize judiciare sau extrajudiciare de care solicitantul intelege sa se prevaleze in sustinerea cererii sale;
    f) orice acte sau inscrisuri pe care solicitantul intelege sa le foloseasca in dovedirea cererii sale.
    12. Se admit numai copii legalizate sau certificate de pe actele doveditoare referitoare la proprietate si la calitatea de cult religios indreptatit la retrocedare.
    13. Pentru anumite situatii complexe Comisia speciala de retrocedare, in virtutea plenitudinii de competenta, poate dispune elaborarea, de catre istorici si/sau juristi cu experienta, de rapoarte si informari cu privire la evolutia istorica si juridica a preluarii respective. De asemenea, Comisia speciala de retrocedare poate efectua audieri ale unor persoane avizate care pot furniza informatii utile si poate dispune deplasari la locul situarii imobilului ale unor specialisti si intocmirea unor note de constatare. Actele intocmite cu ocazia efectuarii acestor proceduri sunt considerate acte doveditoare pentru solutionarea fazei administrative a retrocedarii.
    14. In cazul in care doi solicitanti pretind a fi reprezentantii aceluiasi cult indreptatit la retrocedare, solutionarea cererilor de retrocedare se va face numai dupa expirarea termenului prevazut la art. 1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002.
    15. In cazul in care solicitantul retrocedarii opteaza pentru restituirea nudei proprietati conform prevederilor art. 1 alin. (6) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002, starea de nuda proprietate va exista pana la punerea in posesie, dar nu mai mult de 5 ani.
    16. Masurile reparatorii prin echivalent, prevazute la art. 1 alin. (6) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002, vor consta in compensarea cu alte bunuri ori servicii oferite in echivalent de detinatorul actual al imobilului, in acordarea de actiuni la societati comerciale tranzactionate pe piata de capital, de titluri de valoare nominala folosite exclusiv in procesul de privatizare sau de despagubiri banesti. Aceste masuri reparatorii pot fi combinate.
    17. Prin cheltuieli de intretinere, in sensul ordonantei de urgenta, se intelege cheltuielile necesare si utile pentru buna functionare a activitatilor desfasurate in imobilul respectiv si de natura a conserva aceeasi stare a imobilului de la data restituirii nudei proprietati pana la punerea in posesie.
    Efectuarea unor lucrari de inlocuire sau de schimbare a retelei de canalizare, a instalatiei de alimentare cu apa, inclusiv obiectele sanitare, a instalatiei de incalzire centrala sau a sobelor de incalzire, inlocuirea tamplariei de lemn uzate - usi si ferestre, repararea sarpantei, a invelitorii, a jgheaburilor si burlanelor, precum si retencuirea peretilor interiori sau exteriori se pot face numai cu acordul nudului proprietar.
    18. In categoria bunurilor destinate functionarii cultului, in sensul prevederilor art. 1 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, introdus prin Legea nr. 501/2002, se includ utilajele, instalatiile, precum si dotarile aferente existente in imobil la data preluarii acestuia.
    Restituirea acestora o data cu imobilul solicitat se va face numai in masura in care acestea mai exista fizic la data depunerii cererii de retrocedare.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 2
    (1) In scopul verificarii indeplinirii conditiilor prevazute la art. 1 se va constitui, prin hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Comisia speciala de retrocedare, care va fi formata din:
    a) un reprezentant din partea Ministerului Culturii si Cultelor;
    b) un reprezentant din partea Ministerului Justitiei;
    c) un reprezentant din partea Ministerului Administratiei Publice;
    d) un reprezentant din partea Ministerului Finantelor Publice;
    e) un reprezentant din partea Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Membrii Comisiei speciale de retrocedare vor fi nominalizati de conducatorul autoritatii din care acestia fac parte. La lucrarile Comisiei speciale de retrocedare va lua parte, cu statut de invitat, si un reprezentant din partea cultului religios solicitant, pentru a sustine cererea.
    (3) Atributiile si regulamentul de organizare si functionare ale Comisiei speciale de retrocedare vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (4) Secretariatul Comisiei speciale de retrocedare va fi asigurat de Ministerul Administratiei Publice.
    (5) Comisia speciala de retrocedare va analiza documentatia prezentata de solicitanti pentru fiecare imobil si va dispune, prin decizie motivata, retrocedarea imobilelor solicitate de cultele religioase sau, dupa caz, respingerea cererii de retrocedare, daca se apreciaza ca aceasta nu este intemeiata.
    (6) Deciziile Comisiei speciale de retrocedare vor putea fi atacate cu contestatie la instanta de contencios administrativ in a carei raza teritoriala este situat imobilul solicitat, in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora. Hotararea pronuntata de instanta de contencios administrativ este supusa cailor de atac potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990."

    Norme metodologice:
    1. Daca o data cu cererea de retrocedare s-au depus acte doveditoare si solicitantul precizeaza in mod expres faptul ca nu mai are alte probe de administrat, Comisia speciala de retrocedare va dispune prin decizie motivata asupra cererii solicitantului, in termen de 60 de zile de la data depunerii acesteia.
    2. In cazul in care se apreciaza ca documentatia este incompleta si este necesara completarea acesteia, termenul de 60 de zile curge de la data depunerii actelor suplimentare solicitate de Comisia speciala de retrocedare.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 3
    (1) Cererile de retrocedare se depun, prin centrul eparhial sau, dupa caz, centrul de cult, la Comisia speciala de retrocedare.
    (2) Pentru fiecare imobil solicitantul va pune la dispozitie Comisiei speciale de retrocedare, in vederea stabilirii dreptului de proprietate asupra imobilelor, actele sau orice alte dovezi necesare pentru stabilirea calitatii de fost proprietar, in conditiile ce se vor stabili prin regulamentul prevazut la art. 2 alin. (3)."

    Norme metodologice:
    1. Cererea de retrocedare se va face pentru fiecare imobil solicitat si va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
    - denumirea si sediul solicitantului, indicarea actului de infiintare sau de recunoastere, dupa caz;
    - datele de identificare si puterile acordate reprezentantului solicitantului;
    - datele de identificare a imobilului solicitat la retrocedare (constructia si terenul aferent);
    - indicarea actelor doveditoare de care solicitantul intelege sa se prevaleze in sustinerea cererii;
    - daca este posibil, desemnarea optiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000;
    - indicarea adresei postale certe la care urmeaza sa se faca comunicarile oficiale.
    2. Cererile de retrocedare se depun la secretariatul Comisiei speciale de retrocedare care functioneaza in cadrul Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Smardan nr. 3, sectorul 3. Cererile de retrocedare pot fi depuse direct prin reprezentantul desemnat de solicitant, ocazie cu care se va elibera o dovada scrisa in acest sens, sau pot fi transmise si prin posta, cu confirmare de primire Documentul eliberat de secretariat sau, dupa caz, data postei face deplina dovada a depunerii cererii de retrocedare la acea data.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 4
    (1) Dreptul de proprietate asupra imobilului solicitat se redobandeste pe baza deciziei Comisiei speciale de retrocedare sau a hotararii judecatoresti ramase definitive, dupa caz.
    (2) Dispozitiile legale privind protectia chiriasilor, persoane fizice, se aplica in mod corespunzator, fara a putea depasi termenul de 5 ani prevazut la art. 5 alin. (2).
    (3) Pentru imobilele preluate fara titlu, care au destinatie de scoli, spitale, gradinite, centre de plasament, aziluri de batrani, se vor incheia contracte de inchiriere, pe o durata de 5 ani de la data emiterii deciziei de retrocedare, intre noii proprietari si utilizatorii acestora. In aceasta perioada proprietarul este scutit de plata impozitului pe proprietate, iar cheltuielile de intretinere aferente imobilului respectiv se vor suporta de utilizatori. Limitele maxime ale chiriei aferente acestor contracte se vor stabili prin hotarare a Guvernului, pe categorii de utilizatori.
    (4) Litigiile legate de eventualele imbunatatiri aduse imobilelor care se retrocedeaza in conditiile prezentei ordonante de urgenta de catre fostii detinatori vor fi solutionate intre proprietari si chiriasi, in conditiile legii.
    (5) Despagubirile banesti se vor acorda in conditiile stabilite de art. 38 - 40 din Legea nr. 10/2001."

    Norme metodologice:
    1. Prin imbunatatiri aduse imobilelor care se retrocedeaza se intelege acele lucrari prin care s-au creat corpuri de cladiri sau extinderi de cladiri. Nu se includ in aceste categorii lucrarile de reparatii curente, capitale, consolidari, transformari sau modificari structurale.
    2. Prevederea art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, care face trimitere la dispozitiile legale privind protectia chiriasilor, se refera la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 241/2001. Termenul de 5 ani la care face trimitere art. 4 alin. (3) incepe sa curga de la data crearii noii situatii juridice a imobilului retrocedat, respectiv de la data emiterii deciziei de retrocedare. Daca prin procedura administrativa s-a retrocedat in natura un imobil facand obiectul unui contract de inchiriere, noul proprietar poate sa mentina in vigoare respectivul contract de inchiriere (subrogandu-se in drepturile fostului locator), caz in care termenul de 5 ani curge de la data deciziei de retrocedare, fie poate solicita incheierea unui nou contract de inchiriere cu parcurgerea procedurii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, caz in care termenul noului contract de inchiriere incepe sa curga de la aceeasi data (data emiterii deciziei de retrocedare).
    3. Termenul de 5 ani pentru contractele prevazute la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, modificat prin Legea nr. 501/2002, este un termen maxim. Acest termen poate fi redus daca entitatea care utilizeaza imobilul are posibilitatea predarii acestuia intr-o perioada mai scurta.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 5
    (1) Proprietarii care vor redobandi dreptul de proprietate asupra imobilelor in temeiul prezentei ordonante de urgenta vor incheia cu detinatorii actuali ai acestor imobile un protocol de predare-preluare, in mod obligatoriu, in termen de 60 de zile de la data ramanerii definitive a deciziei Comisiei speciale de retrocedare, termen dupa care, daca protocolul nu a fost semnat, se va incheia in prezenta executorului judecatoresc un proces-verbal de constatare unilaterala a preluarii imobilului.
    (2) Proprietarii vor intra in posesia bunurilor imobile solicitate in termen de cel mult 5 ani de la redobandirea dreptului de proprietate, in cazul imobilelor prevazute la art. 1 alin. (6) si la art. 4 alin. (2) si (3), in conditiile stabilite de protocolul prevazut la alin. (1)."

    Norme metodologice:
    1. Protocolul incheiat in conditiile art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, modificat prin Legea nr. 501/2002, intre proprietarul care a redobandit dreptul de proprietate si detinatorii actuali ai acestor imobile va cuprinde si datele referitoare la starea fizica a imobilului, la instalatiile existente in cladiri, precum si alte date de identificare referitoare la starea cladirii.
    2. Restituirea in natura a imobilelor preluate abuziv se face in starea in care se afla acestea la data intocmirii protocolului si libere de orice sarcini.

    ANEXA 2

                               COMPONENTA
                     Comisiei speciale de retrocedare

    1. Comisia speciala de retrocedare va fi formata din urmatorii membri:
    a) Marasoiu Adrian - secretar de stat la Ministerul Administratiei Publice, presedinte al Comisiei speciale de retrocedare;
    b) Silviu Clim - consilier la Ministerul Justitiei;
    c) Stefan Ionita - director general la Ministerul Culturii si Cultelor;
    d) Nicoleta Iacob - consilier juridic la Ministerul Finantelor Publice;
    e) Attila Marko - subsecretar de stat la Secretariatul General al Guvernului.
    2. Inlocuirea membrilor Comisiei speciale de retrocedare se face prin decizie a primului-ministru.

    ANEXA 3

                             REGULAMENT
privind organizarea si functionarea Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania

    Dispozitii generale
    Art. 1
    (1) Obiectul prezentului regulament il constituie organizarea, functionarea, competentele, precum si dotarea Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, denumita in continuare Comisie.
    (2) Prezentul regulament stabileste, in conditiile legii, procedurile de retrocedare a imobilelor care au apartinut cultelor religioase din Romania si care au fost preluate in mod abuziv, cu sau fara titlu, de statul roman, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.
    (3) Comisia are sigiliu propriu.

    Organizarea, functionarea si competentele Comisiei
    Art. 2
    (1) Presedintele Comisiei este reprezentantul Ministerului Administratiei Publice.
    (2) Vicepresedintele Comisiei va fi desemnat la prima sedinta, prin votul majoritatii membrilor acesteia.
    Art. 3
    Comisia functioneaza la sediul Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001, situat in municipiul Bucuresti, str. Smardan nr. 3, sectorul 3.
    Art. 4
    (1) Secretariatul tehnic al Comisiei va fi asigurat de Ministerul Administratiei Publice prin Autoritatea pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001, care pune la dispozitie spatiul, personalul si serviciile administrative necesare in vederea bunei desfasurari a activitatii Comisiei si secretariatului tehnic al acesteia.
    (2) Componenta, organizarea si atributiile secretariatului tehnic al Comisiei vor fi stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001.
    Art. 5
    (1) Dupa primirea cererilor de retrocedare si a documentatiilor aferente imobilelor detinute de statul roman sau de unitatile administrativ-teritoriale, presedintele Comisiei sau, in lipsa acestuia, vicepresedintele fixeaza un termen in vederea analizarii si solutionarii cererilor cultelor religioase depuse la secretariatul tehnic al Comisiei.
    (2) In vederea solutionarii cererilor depuse Comisia solicita toate actele sau orice alte dovezi necesare pentru stabilirea calitatii de proprietar sau, dupa caz, pentru efectuarea de expertize ale caror costuri vor fi suportate de centrul eparhial sau de centrul de cult solicitant.
    (3) La termenul fixat este invitat sa participe un reprezentant al cultului religios respectiv, in vederea sustinerii cererii de retrocedare in baza documentelor legale prezentate.
    Art. 6
    Comisia va lucra in sedinta cu minimum 4 membri si va decide cu o majoritate de 3 voturi.
    Art. 7
    (1) Comisia isi desfasoara lucrarile saptamanal si ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau, in lipsa acestuia, a vicepresedintelui.
    (2) Comisia dispune, printr-o decizie motivata, cu privire la cererea cultului religios respectiv.
    (3) Forma si continutul deciziei se stabilesc de Comisie.
    Art. 8
    (1) Decizia poate fi atacata in conditiile art. 2 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata si modificata prin Legea nr. 501/2002.
    (2) Hotararea pronuntata de instanta de contencios administrativ este supusa cailor de atac, potrivit prevederilor art. 2 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, aprobata si modificata prin Legea nr. 501/2002.
    (3) Comisia este reprezentata in instanta prin persoane desemnate de presedintele Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001.
    Art. 9
    Decizia Comisiei sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca ramasa definitiva constituie titlu de proprietate.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1164/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1164 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu