Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1083 din 5 septembrie 2007

pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 942/2006

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 627 din 12 septembrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 1 august 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:

„NORME

de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii"

2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, responsabil pentru îndeplinirea funcţiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, finanţate din fonduri publice şi care intră sub incidenţa legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.

(2)   Verificarea priveşte etapele procesului de achiziţie publică, după publicarea anunţului de participare până la atribuirea şi semnarea contractului. In cazul în care nu are loc semnarea contractului, activitatea de verificare încetează la data expirării termenului legal de contestare a comunicării rezultatului procedurii de atribuire.

(3)  Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (2), în situaţiile reglementate de lege în care este permisă încheierea contractului fără publicarea prealabilă a anunţului de participare, verificarea Unităţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice, denumită în continuare U.C.V.A.P., priveşte etapele procesului de achiziţie începând cu transmiterea invitaţiei de participare la negociere până la atribuirea şi semnarea contractului. In cazul în care nu are loc semnarea contractului, activitatea de verificare încetează la data expirării termenului legal de contestare a comunicării rezultatului procedurii de atribuire.

(4)  Fac obiectul verificării, în sensul prevederilor alin. (1), aspectele procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor cu valorile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2007, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă.

(5) Verificarea aspectelor procedurale în domeniul achiziţiilor publice se exercită de către Ministerul Economiei şi Finanţelor prin U.C.VA.P, care funcţionează la nivel de direcţie generală, şi prin structurile subordonate, care funcţionează în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, denumite în continuare compartimente de verificare a achiziţiilor publice, şi în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bucureşti, Serviciul de verificare a achiziţiilor publice.

(6)  Verificarea aspectelor procedurale se efectuează prin urmărirea directă a modului de derulare a procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice şi de concesiune de servicii, precum şi prin verificarea documentelor emise în legătură cu procedura respectivă."

3.  La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) U.C.VA.P, prin aparatul central şi teritorial, verifică procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice şi de concesiune de servicii organizate de către autorităţile contractante."

4.  La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) U.C.VA.P funcţionează în coordonarea directă a ministrului economiei şi finanţelor, iar structurile subordonate funcţionează în directa coordonare a directorului executiv al direcţiilor generale ale finanţelor publice teritoriale."

5. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - (1) Pentru îndeplinirea funcţiei de verificare procedurală, U.C.VA.P exercită următoarele atribuţii principale:

a)  coordonează şi îndrumă activitatea aparatului propriu privind aplicarea unitară a procedurilor de verificare în domeniul achiziţiilor publice;

b)   asigură stabilirea şi aplicarea unui cadru unitar de elaborare şi implementare a procedurilor de verificare pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

c)  urmăreşte şi verifică respectarea legislaţiei în domeniu privind derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

d)   analizează documentaţia întocmită de autoritatea contractantă în scopul atribuirii contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

e) întocmeşte note intermediare ori de câte ori, pe parcursul unei proceduri de achiziţie publică, se constată neconformităţi în aplicarea legislaţiei în domeniu;

f)  emite avizul cu caracter consultativ, pe baza notelor intermediare neînsuşite de către autorităţile contractante cărora le-au fost transmise acestea, în situaţia în care sunt neconcordanţe în aplicarea legislaţiei în domeniu;

g) elaborează raportul de activitate pentru fiecare procedură de atribuire a contractului de achiziţie publică, a contractului de concesiune de lucrări publice şi a contractului de concesiune de servicii, supusă verificării.

(2) U.C.VA.P. promovează comunicarea şi bunele relaţii cu organizaţiile şi entităţile interesate în probleme de achiziţii publice, de concesiuni de lucrări publice şi de concesiuni de servicii.

(3) In exercitarea atribuţiilor sale, U.C.VA.P colaborează cu Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, denumită în continuare A.N.R.M.A.P., operatorul Sistemului electronic de achiziţii publice, Consiliul naţional de soluţionare a contestaţiilor, autorităţile de management, cu alte structuri de control şi instituţii publice. In acest scop, U.C.VA.P va încheia protocoale cu autorităţile şi cu instituţiile implicate."

6.  La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - (1) Verificarea aspectelor procedurale exercitată de U.C.VA.P. nu limitează în niciun fel atribuţiile autorităţilor de management, ale A.N.R.M.A.P. sau ale Consiliului naţional de soluţionare a contestaţiilor care decurg din aplicarea prevederilor legale în domeniul achiziţiilor publice."

7. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. -Activitatea de verificare procedurală în domeniul achiziţiilor publice se exercită de U.C.V.A.R şi de structurile subordonate, pe bază de programe anuale, trimestriale şi lunare, aprobate de ministrul economiei şi finanţelor."

8. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - (1) Proiectul programului de activitate pentru întregul aparat al U.C.V.A.P. se întocmeşte, într-o primă formă, până la sfârşitul anului curent pentru anul următor şi cuprinde principalele direcţii de acţiuni pe care observatorii le vor desfăşura.

(2) La întocmirea proiectului programului de activitate se au în vedere: informaţiile din programele anuale de achiziţii publice, transmise de autorităţile contractante către U.C.V.A.P., din anunţurile de participare publicate sau din invitaţiile de participare, în cazul procedurilor de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, precum şi priorităţile convenite din cooperarea cu A.N.R.M.A.P. şi cu autorităţile de management."

9.  La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - (1) Programele de activitate trimestriale şi lunare pot fi actualizate periodic în situaţia modificării condiţiilor prevăzute la art. 7 alin. (2), care au stat la baza elaborării acestora, şi vor fi înscrise separat la «Alte acţiuni»."

10.   După articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 91, cu următorul cuprins:

„Art. 91. - (1) Analiza de risc se realizează pentru toate procedurile de atribuire a contractelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă şi pentru care a fost înştiinţat U.C.V.A.P.

(2) Stabilirea baremului pe baza criteriilor prevăzute la art. 9 va împărţi procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii în categorii de risc scăzut, mediu şi mare.

(3) Procedura de stabilire a baremului şi modul de împărţire pe categorii de risc vor fi cuprinse în Manualul operaţional pentru activitatea de observare şi verificare.

(4)  Rezultatul analizei de risc se va comunica autorităţilor contractante, numai pentru procedurile selectate în vederea verificării procedurale.

(5)  Selectarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice şi de concesiune de servicii, ce urmează a fi supuse verificării procedurale, este efectuată de către U.C.V.A.P, iar autorităţile contractante nu pot face obiecţii cu privire la aceasta.

(6)  Informaţiile din fişa de prezentare se referă la criteriile prevăzute la art. 9 şi se utilizează pentru întocmirea analizei de risc. Autoritatea contractantă este responsabilă pentru corectitudinea informaţiilor înscrise în fişa de prezentare."

11. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 11. - (1) Pentru procedura de achiziţie selectată în vederea verificării, conducătorul U.C.V.A.P. sau al structurilor subordonate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice teritoriale are obligaţia de a emite decizia de verificare către autoritatea contractantă şi de a o transmite de îndată acesteia, împreună cu rezultatul analizei de risc.

(2) Decizia de verificare către autoritatea contractantă conţine numele observatorilor desemnaţi şi solicitarea de prezentare a documentaţiei aferente procedurii de achiziţie."

12. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 12. - Verificarea conformităţii procedurii de atribuire cu prevederile legislaţiei în vigoare se realizează pe baza unor elemente-cheie ce trebuie urmărite în fiecare etapă procedurală, în funcţie de calendarul şi tipul procedurii. Toate verificările se efectuează de îndată, pe baza instrucţiunilor cuprinse în Manualul operaţional pentru activitatea de observare şi verificare."

13.  Alineatele (1) şi (3) ale articolului 13 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 13. - (1) In acţiunea de verificare a procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, a contractului de concesiune de lucrări publice şi a contractului de concesiune de servicii, observatorii prevăzuţi la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă urmăresc, prioritar, următoarele elemente-cheie:

a)  respectarea regulilor şi principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

b)  modul în care se aplică şi se respectă procedura de achiziţie;

c) acurateţea documentelor supuse verificării;

d)  modul în care se aplică de către autorităţile contractante criteriile de calificare şi selecţie a ofertanţilor şi criteriile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

e) semnarea de către autoritatea contractantă a contractului cu ofertantul a cărui ofertă a fost declarată ca fiind câştigătoare.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(3) Autorităţile contractante vor asigura accesul neîngrădit al observatorilor la toate documentele şi informaţiile legate de procedura de achiziţie publică supusă verificării şi vor informa de îndată observatorii asupra oricăror modificări ulterioare aduse, în condiţiile legii, a documentelor care au fost prezentate. Aceştia pot solicita, în scris, preşedintelui comisiei de evaluare din cadrul autorităţii contractante, în cazuri temeinic justificate, informaţii suplimentare scrise, de natură să conducă la lămurirea aspectelor procedurale legate de derularea procedurii de atribuire."

14. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 14. -In exercitarea atribuţiilor de serviciu, observatorii desemnaţi pentru efectuarea verificării aspectelor procedurale întocmesc:

a) nota intermediară - imediat ce se constată abateri în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice pe parcursul procedurii de atribuire. Nota intermediară conţine şi recomandările pentru corectarea abaterilor. Această notă se înregistrează la autoritatea contractantă şi se anexează la raportul de activitate;

b) raportul de activitate - pentru fiecare procedură de achiziţie publică verificată, după finalizarea activităţii de observare, în care consemnează principalele constatări, anexând toate notele intermediare, precum şi avizul consultativ, dacă este cazul. Acest raport se întocmeşte şi în cazul în care nu se ajunge la semnarea contractului. Raportul de activitate se înregistrează la structura U.C.V.A.R din care fac parte observatorii şi se transmite la autoritatea contractantă în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea activităţii de verificare."

15.  După alineatul (1) al articolului 14 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Data finalizării activităţii de verificare este:

a) data transmiterii de către autoritatea contractantă a copiei contractului semnat de către părţi, dar nu mai târziu de 3 zile de la semnarea acestuia;

b) data expirării termenului legal de contestare a comunicării rezultatului procedurii, prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care nu are loc semnarea contractului."

16. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 15. -Avizul consultativ prevăzut la art. 5 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă se emite de structura U.C.V.A.R când se constată neconcordanţe neremediate în urma notelor intermediare emise de observatori şi se transmite autorităţii contractante în cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea activităţii de verificare."

17.  La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 17. - (1) Autoritatea contractantă, pe baza notelor intermediare emise de observatori şi a avizului consultativ emis de structura U.C.V.A.R, poate dispune:

a) modificarea, încetarea, revocarea şi anularea actelor în legătură cu procedura verificată;

b) continuarea procesului de atribuire a contractului de achiziţie publică, a contractului de concesiune de lucrări publice sau a contractului de concesiune de servicii."

18. Articolul 18 se modifica şi va avea următorul cuprins:

„Art. 18. - (1) Funcţionarii publici din U.C.V.A.R, denumiţi în continuare observatori, răspund de îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în funcţiile publice pe care le deţin, precum şi a atribuţiilor ce le sunt delegate, potrivit legii.

(2)  Observatorii răspund de constatările înscrise în notele intermediare, în avizul consultativ, precum şi în raportul de activitate pentru fiecare procedură de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice şi de concesiune de servicii verificată, potrivit Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată.

(3) Observatorii nu sunt răspunzători pentru situaţia în care constatările înscrise în documentele prevăzute la alin. (2) se dovedesc a fi eronate ca urmare a furnizării de către autoritatea contractantă a unor informaţii şi documente incorecte şi/sau incomplete."

19.  La articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 21. - (1) Observatorii sunt obligaţi să urmeze forme de perfecţionare profesională organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la cererea U.C.V.A.R"

20. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 23. -In scopul aplicării prezentelor norme, U.C.V.A.R va elabora Manualul operaţional pentru activitatea de observare şi verificare a atribuirii contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, care va fi aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri."

21. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 25. - U.C.V.A.R va prezenta ministrului economiei şi finanţelor raportul anual asupra activităţii de verificare desfăşurate de aparatul central şi teritorial."

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Anna Horvath,

secretar de stat

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

Marius Gogescu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1083/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1083 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1083/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu