Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.713 din 13.09.2018

privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor pentru îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale în România
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 789 din 14 septembrie 2018



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1
(1) Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor pentru îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale în România, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Cheltuielile pentru îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale în România, din cuprinsul Notei de fundamentare prevăzute la alin. (1), se realizează în cadrul următoarelor proiecte:a)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud-Est"; b)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud" c)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud-Vest"; d)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Vest"; e)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Nord-Vest"; f)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Nord-Est"; g)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Centru".
Articolul 2Finanţarea proiectelor prevăzute la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în limita sumelor anuale aprobate cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice. Articolul 3 Se desemnează secretarul de stat şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne responsabil de modul de implementare a proiectelor menţionate la art. 1 potrivit prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ Contrasemnează: Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici p. Ministrul fondurilor europene, Mihaela Virginia Toader, secretar de stat ANEXĂNOTĂ DE FUNDAMENTARE referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor pentru îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale în România În contextul actual ce surprinde starea de operativitate a ambulanţelor din cadrul serviciilor publice de ambulanţă şi structurilor SMURD, care funcţionează în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene, grav afectată din cauza uzurii fizice şi morale, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă se concentrează pe îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale în România. Întrucât capacitatea de a răspunde nevoilor beneficiarilor este un aspect esenţial al sistemului de sănătate, analizat atât prin măsurători sistematice ale satisfacţiei şi percepţiilor utilizatorilor, cât şi prin reflectarea acestuia în dezbaterea publică şi în mass-media, se impune implementarea unor proiecte, prin achiziţia de echipamente (ambulanţe). Un indicator utilizat pentru aprecierea comparativă a acestei dimensiuni a sistemului de sănătate este procentul autoraportat al nevoilor de asistenţă medicală nesatisfăcute care la nivelul întregii populaţii din România este de 6,5% în 2016, unul dintre cele mai mari din Europa, comparativ cu alte state ca Franţa - 1,3%, Germania - 0,3% sau Norvegia - 1,1%. Acest indicator este definit ca procent al populaţiei care percepe o nevoie de sănătate nesatisfăcută (examinare sau tratament) pentru motive care includ atât probleme de acces (nu îşi poate permite, listă de aşteptare, distanţa prea mare etc.), cât şi aspecte care reflectă inadecvarea ofertei de servicii în raport cu nevoile şi aşteptările beneficiarilor. Conform ultimelor statistici ale EUROSTAT, se arată că populaţia României în anul 2017 a fost aproximativ 19,6 milioane de locuitori, iar în anul 2030 va ajunge la aproximativ 18 milioane de locuitori, adică va scădea cu aproximativ 8,1%. Deşi populaţia totală a României se află pe un trend descendent, populaţia cu vârsta peste 65 de ani este într-o continuă creştere. Astfel, în anul 2017 populaţia cu vârsta peste 65 de ani este de aproximativ 3,49 milioane de locuitori, adică aproximativ 18% din totalul populaţiei. Conform EUROSTAT, în anul 2030 populaţia cu vârsta peste 65 de ani va ajunge la 3,95 milioane locuitori, adică va creşte cu aproximativ 13%, reprezentând aproximativ 22% din totalul populaţiei în anul 2030. Parcul de ambulanţe, atât pentru serviciile publice de ambulanţă, cât şi pentru SMURD, este învechit. Zilnic peste 400 de ambulanţe sunt scoase din stare de operativitate din cauza defecţiunilor tehnice. Această situaţie afectează grav capacitatea operativă a serviciilor publice de ambulanţă şi SMURD, populaţia fiind în situaţia de a nu putea beneficia de servicii de medicină de urgenţă acolo unde este nevoie. În ţară există judeţe în care nu mai sunt în stare de funcţionare niciuna dintre ambulanţele de tip C, ambulanţe care asigură asistenţă medicală de urgenţă la cel mai înalt nivel, astfel existând riscul ca viaţa unor pacienţi să fie pusă în pericol şi să nu poată fi salvată. O altă problemă cu care se confruntă populaţia este timpul mare în care are acces la serviciile medicale de urgenţă, acest lucru conducând de cele mai multe ori la apariţia complicaţiilor, care pentru tratare necesită internarea în spital sau creşterea duratei de internare. Cei mai afectaţi de aceste deficienţe sunt locuitorii comunităţilor defavorizate care se află, de cele mai multe ori, la o distanţă mai mare faţă de centrele urbane şi au un acces mai dificil la servicii medicale de specialitate. Din această cauză aceştia nu pot să beneficieze în timp util de asistenţă medicală de urgenţă, prim ajutor calificat şi de transport către structurile spitaliceşti de primiri urgenţe. Privind resursele serviciilor de ambulanţă judeţene, orice perioadă de întârziere va agrava această situaţie având în vedere că peste 1.000 de ambulanţe au peste 500.000 de kilometri parcurşi în regim de urgenţă, iar 450 dintre acestea au peste 600.000 de kilometri, în condiţiile în care durata optimă de exploatare este de 200.000-300.000 de kilometri. În cazul SMURD, media perioadei de indisponibilitate raportate la totalul resurselor este de 3 săptămâni/an/ambulanţă, în ultimul an fiind întâlnite situaţii în care într-un judeţ nicio ambulanţă SMURD nu a fost disponibilă mai multe zile din cauza defecţiunilor tehnice. Astfel, din cauza mediei de peste 100 de ambulanţe SMURD defecte zilnic, peste 800 de unităţi administrativ-teritoriale sunt neacoperite zilnic raportat la existentul de resurse, fără a lua în calcul necesarul acestora, care este mult mai mare în raport cu timpul de răspuns stabilit de legislaţie. Concret, zilnic, pentru aproximativ 2 milioane de persoane nu poate fi asigurată asistenţa medicală de urgenţă printr-o intervenţie rapidă în cazul unor urgenţe medicale majore care pun în pericol imediat viaţa. Soluţiile adoptate, reparaţii şi modernizări, nu au oferit decât o rezolvare pe termen scurt a situaţiei, dar problema operativităţii ambulanţelor continuă să se degradeze, cu implicaţii negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse de acest gen, asupra timpului de răspuns la urgenţe şi, implicit, asupra calităţii serviciilor furnizate către populaţie, situaţie care poate fi tradusă prin pierderi de vieţi omeneşti. Este de subliniat faptul că odată cu defectarea unei ambulanţe şi scoaterea acesteia din starea de operativitate zilnică, înlocuirea cu o altă resursă este imposibil de realizat din cauza lipsei ambulanţelor funcţionale aflate în rezerva operativă a unităţilor, în condiţiile în care aceasta ar trebui să se cifreze la 25% din totalul resurselor (162 de ambulanţe). Pentru finanţarea achiziţiei de ambulanţe vor fi utilizate fondurile europene, ca urmare a atragerii acestora prin proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă prin Programul operaţional regional (POR) 2014-2020. În direcţia îndeplinirii cu succes a misiunilor din zona de responsabilitate a fost adoptată Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2017 privind desemnarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, sens în care Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă va semna acorduri-cadru şi contracte subsecvente. Prin achiziţia centralizată a ambulanţelor se realizează economii substanţiale ca urmare a creşterii cantităţilor achiziţionate. Astfel, cele 7 proiecte: „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud-Est", „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud", „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud-Vest", „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Vest", „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Nord-Vest", „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Nord-Est" şi „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Centru", ce au fost depuse spre finanţare din fondurile Programului operaţional regional (POR) 2014-2020, au ca scop creşterea calităţii serviciilor medicale din faza prespitalicească prin îmbunătăţirea nivelului de dotare cu echipamente de transport şi alte echipamente specifice pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi primului ajutor calificat şi prin operaţionalizarea de noi echipaje ale SMURD, prin dotarea acestora cu o parte dintre noile echipamente achiziţionate. În aceste condiţii, aceste proiecte vor contribui la îmbunătăţirea accesului la serviciile de urgenţă prespitaliceşti prin reducerea timpului în care pacientul ajunge la unităţile şi compartimentele de primiri urgenţe, respectiv a timpului în care acesta este investigat, consultat şi i se administrează primele tratamente medicale recomandate. Valoarea totală a ambulanţelor din cele 7 proiecte „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale" este de 476.857 mii lei. În conformitate cu prevederile art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, este necesară aprobarea Guvernului pentru notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente pentru categoriile de investiţii incluse la poziţia C „Alte cheltuieli de investiţii", a căror valoare depăşeşte 30 milioane lei, în care se încadrează şi cheltuielile de capital din cadrul celor 7 proiecte după cum urmează: a)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud-Est", prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 23 buc. x 221,74 mii lei = 5.100,02 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 57 buc. x 376,96 mii lei = 21.486,59 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 68 buc. x 426,85 mii lei = 29.025,75 mii lei; Ambulanţe tip C - 18 buc. x 543,26 mii lei = 9.778,73 mii lei; Total Regiune Sud Est = 65.391,08 mii lei. b)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud", prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 39 buc. x 221,74 mii lei = 8.647,85 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 65 buc. x 376,96 mii lei = 24.502,25 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 86 buc. x 426,85 mii lei = 36.709,03 mii lei; Ambulanţe tip C - 15 buc. x 543,26 mii lei = 8.148,94 mii lei; Total Regiune Sud = 78.008,08 mii lei. c)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Sud-Vest" prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 27 buc. x 221,74 mii lei = 5.986,98 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 43 buc. x 376,96 mii lei = 16.209,18 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 68 buc. x 426,85 mii lei = 29.025,75 mii lei; Ambulanţe tip C - 13 buc. x 543,26 mii lei = 7.062,41 mii lei; Total Regiune Sud Vest = 58.284,32 mii lei. d)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Vest", prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 30 buc. x 221,74 mii lei = 6.652,2 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 42 buc. x 376,96 mii lei = 15.832,22 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 57 buc. x 426,85 mii lei = 24.330,4 mii lei; Ambulanţe tip C - 16 buc. x 543,26 mii lei = 8.692,2 mii lei; Total Regiune Vest = 55.507,03 mii lei. e)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Nord-Vest", prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 40 buc. x 221,74 mii lei = 8.869,59 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 52 buc. x 376,96 mii lei = 19.601,8 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 82 buc. x 426,85 mii lei = 35.001,64 mii lei; Ambulanţe tip C - 20 buc. x 543,26 mii lei = 10.865,25 mii lei; Total Regiune Nord Vest = 74.338,28 mii lei. f)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Nord-Est", prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 43 buc. x 221,74 mii lei= 9.534,81 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 60 buc. x 376,96 mii lei = 22.617,46 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 -72 buc. x 426,85 mii lei = 30.733,14 mii lei; Ambulanţe tip C - 18 buc. x 543,26 mii lei = 9.778,73 mii lei; Total Regiune Nord-Est = 72.664,15 mii lei. g)„Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale - Regiunea Centru", prin achiziţionarea de:Ambulanţe tip A - 40 buc. x 221,74 mii lei = 8.869,59 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 56 buc. x 376,96 mii lei = 21.109,63 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 72 buc. x 426,85 mii lei = 30.733,14 mii lei; Ambulanţe tip C - 22 buc. x 543,26 mii lei = 11.951,78 mii lei; Total Regiune Centru = 72.664,15 mii lei. Total ambulanţe pe regiuni de dezvoltare: Ambulanţe tip A - 242 buc. x 221,74 mii lei = 53.661 mii lei; Ambulanţe tip B 4x2 - 375 buc. x 376,96 mii lei = 141.359 mii lei; Ambulanţe tip B 4x4 - 505 buc. x 426,85 mii lei = 215.559 mii lei; Ambulanţe tip C- 122 buc. x 543,26 mii lei = 66.278 mii lei; TOTAL VALOARE = 476.857 mii lei.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 713/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 713 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 713/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu