Hotărârea Nr.398 din 08.06.2018privind aprobarea Strategiei naţionale anti-doping pentru perioada 2018-2022 şi a Planului de acţiune pentru implementarea acesteia ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 517 din 25 iunie 2018
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 7 pct. 1 şi 2 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi art. 11 lit. f) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Strategia naţională anti-doping pentru perioada 2018-2022, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale anti-doping pentru perioada 2018-2022, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Finanţarea obiectivelor prevăzute în Strategia naţională anti-doping pentru perioada 2018-2022 se face în limita fondurilor aprobate anual prin legile bugetare, precum şi alte surse constituite potrivit legii. Articolul 4 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Ioana-Andreea Lambru Preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping, Graziela Elena Vâjială p. Ministrul tineretului şi sportului, Cosmin Răzvan Butuza, secretar de stat Ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa p. Ministrul sănătăţii, Dan-Octavian Alexandrescu, secretar de stat Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici ANEXA Nr. 1STRATEGIA NAŢIONALĂ ANTI-DOPING PENTRU PERIOADA 2018-2022 Capitolul IIntroducere În conformitate cu dispoziţiile art. 7 pct. 1 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia Naţională Anti-Doping, denumită în continuare Agenţia, elaborează şi supune spre aprobare Guvernului Strategia naţională anti-doping. Strategia naţională anti-doping pentru perioada 2018-2022, denumită în continuare Strategia, este elaborată în scopul concentrării/coordonării mai eficiente a activităţilor şi resurselor pentru următorii 5 ani, stabilind în acest sens obiectivele generale şi specifice pe direcţiile de acţiune asumate de toate instituţiile şi autorităţile implicate în reducerea amplorii fenomenului dopajului, precum şi în vederea prevenirii şi combaterii producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc. Prezenta strategie reprezintă rezultatul unui proces transparent de consultare a instituţiilor şi autorităţilor guvernamentale, respectiv: Ministerul Tineretului şi Sportului, Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul General al Poliţiei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, Ministerul Public, Direcţia de investigare a infracţiunilor de criminalitate organizată şi terorism, Ministerul Justiţiei, Autoritatea Naţională a Vămilor, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei Naţionale, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, Agenţia Naţională a Medicamentului, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român şi structurile sportive. Strategia respectă prevederile Codului Mondial Anti-Doping, România ca ţară semnatară a Codului s-a angajat în mod automat să respecte o serie de cerinţe legale, tehnice şi operaţionale, care sunt incluse în Cod şi în Standardele internaţionale, şi stabileşte obiectivele generale şi specifice, principalele direcţii de acţiune, programele şi indicatorii de performanţă necesari pentru monitorizarea şi evaluarea eficienţei activităţii de prevenire şi combatere a dopajului în sport, precum şi a activităţii de prevenire şi combatere a producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante. Prezenta strategie se implementează în intervalul 2018-2022 şi urmează Strategiei naţionale anti-doping pentru perioada 2013-2017, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 221/2013. Implementarea Strategiei se realizează prin planul de acţiune aferent, care va fi promovat împreună cu Strategia, prin aceeaşi hotărâre a Guvernului. Aprobarea Strategiei de către Guvernul României reprezintă o garanţie a asumării acesteia ca document de politici publice în domeniu, conferind caracterul formal, precum şi răspunsurile necesare în ceea ce priveşte fenomenul dopajului. Elaborarea prezentei strategii a avut ca punct de plecare, pe de o parte, evaluarea Strategiei naţionale anti-doping pentru perioada 2007-2012, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 894/2007, a Strategiei naţionale anti-doping pentru perioada 2013-2017, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 221/2013 şi, pe de altă parte, actele normative în domeniu apărute ulterior aprobării acesteia. Capitolul IIDefinirea problemei În societatea contemporană nu se poate vorbi despre performanţă în sport, în general, avându-se în vedere şi sportul recreativ, fără a se vorbi despre dopaj şi de implicaţiile acestuia, de alterarea valorilor sportului şi a principiilor sportive, dar mai ales de implicaţiile acestuia asupra sănătăţii sportivilor şi a practicanţilor de sport recreativ. În acest context, în ultimii ani, statele lumii au acordat o mai mare importanţă activităţii anti-doping prin crearea de organizaţii specializate în prevenirea şi combaterea dopajului în sport şi implementarea de strategii anti-doping, cu obiective şi direcţii de acţiune similare. Agenţia este responsabilă cu implementarea politicilor anti-doping la nivel naţional, atât la nivelul sportului de performanţă, cât şi la nivelul sportului recreativ practicat în mod organizat. Fenomenul de dopaj însă este un fenomen complex care presupune o abordare multidisciplinară, un efort conjugat al tuturor organismelor şi organizaţiilor cu responsabilităţi în sport. În vederea prevenirii şi combaterii dopajului în sport se impune, mai întâi de toate, existenţa unei legislaţii naţionale armonizate cu legislaţia internaţională în domeniu, implementarea unor programe educative coerente care să acopere publicul-ţintă şi a unui program de testare eficient, care să contribuie la diminuarea fenomenului de dopaj. În ultimii ani s-a constatat că fenomenul de dopaj s-a extins la practicanţii de sport recreativ din sălile de culturism şi fitness, motiv pentru care s-a impus extinderea activităţii de prevenire şi combatere a dopajului şi la nivelul acestora. Însă, spre deosebire de mediul sportiv, care este reglementat de Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi de actele normative subsecvente acesteia, activitatea sălilor de culturism şi fitness nu este o activitate reglementată din punctul de vedere al legislaţiei referitoare la activităţile sportive. În consecinţă, pentru prevenirea şi combaterea consumului de substanţe dopante în rândul practicanţilor de sport recreativ s-a creat cadrul legislativ care reglementează acest domeniu. Astfel, pe de o parte, s-au creat premisele diminuării surselor de distribuţie a substanţelor interzise în sălile de culturism şi fitness şi, pe de altă parte, s-a redus piaţa pentru sportivi ţinând cont de faptul că nu mai pot fi comercializate în România, fără drept, substanţe interzise/ dopante şi produse care conţin substanţe interzise/dopante. Strategia îşi propune reformarea anumitor mentalităţi ale sistemului actual, alocarea de resurse umane suficiente, instruirea şi perfecţionarea personalului calificat, precum şi eforturi financiare care trebuie asumate. Capitolul IIICadrul juridic existent În perioada 2007-2017 au fost elaborate, adoptate, modificate şi completate acte normative având ca obiect reglementarea utilizării suplimentelor nutritive de către sportivi şi prevenirea şi combaterea traficului ilicit de substanţe cuprinse în Lista interzisă. Astfel, au fost adoptate de către Guvern şi Parlament următoarele acte normative: a)Ordonanţa Guvernului nr. 59/2006 privind utilizarea suplimentelor nutritive de către sportivi, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 511/2006; b)Legea nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad de mare risc, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; c)Hotărârea Guvernului nr. 956/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc.În prezent, ca urmare a modificărilor legislative intervenite în organizarea autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale de specialitate prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia este organizată ca instituţie publică în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, având autonomie decizională în domeniul anti-doping. Cadrul legislativ care stă la baza fundamentării prezentei strategii cuprinde: A. Documente internaţionale şi regionale a)Codul Mondial Anti-Doping, elaborat de Agenţia Mondială Anti-Doping, denumit în continuare Codul, adoptat la Conferinţa Mondială asupra Dopajului în Sport - Copenhaga, 3-5 martie 2003, asumat de România prin semnarea Memorandumului de la Copenhaga în anul 2003; b)Convenţia împotriva dopajului, adoptată în cadrul Consiliului Europei la Strasbourg la 16 noiembrie 1989, ratificată prin Legea nr. 171/1998, şi Protocolul adiţional la Convenţia împotriva dopajului, adoptat la Varşovia la 12 septembrie 2002 şi ratificat prin Legea nr. 302/2006; c)Convenţia internaţională împotriva dopajului în sport, adoptată în cadrul Conferinţei Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură la Paris la 19 octombrie 2005, acceptată prin Legea nr. 367/2006.B. Legislaţia naţională I. Acte normative ale Parlamentului şi Guvernului a)Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare; b)Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; c)Hotărârea Guvernului nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000; d)Hotărârea Guvernului nr. 311/2003 privind aprobarea înfiinţării pe lângă Ministerul Tineretului şi Sportului a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, cu modificările şi completările ulterioare; e)Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; f)Ordonanţa Guvernului nr. 59/2006 privind utilizarea suplimentelor nutritive de către sportivi, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 511/2006; g)Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2006 privind regimul juridic al precursorilor de droguri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 186/2007, cu modificările ulterioare; h)Legea nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; i)Hotărârea Guvernului nr. 1.522/2006 privind aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Agenţiei Naţionale Anti-Doping, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; j)Hotărârea Guvernului nr. 221/2013 privind aprobarea Strategiei naţionale antidoping pentru perioada 2013-2017 şi a Planului de acţiune pentru implementarea acesteia; k)Hotărârea Guvernului nr. 521/2016 privind atribuţiile, organizarea, funcţionarea, numărul de posturi şi structura organizatorică ale Laboratorului de control doping şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.522/2006 privind aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Agenţiei Naţionale Anti-Doping, cu modificările şi completările ulterioare; l)Hotărârea Guvernului nr. 244/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi desfăşurarea controlului doping, cu modificările şi completările ulterioare;II. Acte normative emise de preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping a)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 95/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping; b)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 96/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de apel; c)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 160/2011 privind aprobarea taxei pentru autorizarea desfăşurării activităţilor în sălile de culturism sau de fitness, precum şi a Metodologiei de organizare a cursului de instruire anti-doping, cu modificările ulterioare; d)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 1/2012 pentru aprobarea condiţiilor tehnice ale camerei pentru produse cu substanţe interzise, a procedurii de depozitare şi păstrare a substanţelor dopante cu grad mare de risc ridicate în vederea confiscării şi a formularelor proceselorverbale prevăzute la art. 26 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 956/2011; e)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 42/2012 pentru aprobarea procedurii de control privind prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc şi a formularului-tip de proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, cu modificările ulterioare; f)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 27/2017 pentru aprobarea formularului-tip al procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor prevăzute de Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport; g)Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. 156/2012 pentru aprobarea formularului-tip de proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor. Capitolul IVPrincipii generale Strategia se implementează cu respectarea următoarelor principii: 1. Principiul păstrării confidenţialităţii şi al respectării drepturilor şi integrităţii sportivilor; 2. Principiul responsabilităţii, care presupune asumarea responsabilităţii pentru acţiunile întreprinse şi activităţile realizate. Agenţia, prin activităţile desfăşurate, are rolul de a fi apărătorul valorilor şi spiritului sportului, aşa cum sunt descrise în Cod, promovând în acelaşi timp onestitatea şi buna-credinţă. 3. Principiul integrităţii profesionale - în activitatea lor, reprezentanţii Agenţiei vor manifesta atât integritate morală, cât şi profesională. În demersurile lor profesionale nu vor îngădui, nu vor instiga şi nu vor consimţi la nicio formă de discriminare. 4. Principiul continuităţii - activităţile desfăşurate în cadrul programelor naţionale anti-doping au un caracter permanent şi se bazează pe experienţa anterioară acumulată la nivel naţional şi internaţional. 5. Principiul eficienţei şi profesionalismului - Agenţia adoptă întotdeauna o abordare profesionistă în realizarea activităţilor, care vor fi continuu evaluate, atât din punctul de vedere al rezultatelor concrete, cât şi al managementului instituţional. Prin profesionalismul lor şi prin profilul lor moral, reprezentanţii Agenţiei vor promova imaginea şi credibilitatea instituţională a acesteia. 6. Principiul cooperării structurale - în baza căruia Agenţia şi instituţiile partenere ale acesteia implicate în prevenirea şi combaterea dopajului la nivel naţional şi internaţional trebuie să coopereze îndeaproape. 7. Principiul abordării etice - realizarea activităţilor conform celor mai înalte standarde ale comportamentului etic; dezvoltarea şi aplicarea politicilor, procedurilor şi practicilor care să reflecte dreptatea, echitatea şi integritatea; 8. Principiul celor mai bune practici şi al inovaţiei - referirea la standardele celor mai bune practici şi aplicarea acestora în toate sectoarele de activitate, precum şi dezvoltarea unor soluţii inovatoare în soluţionarea problemelor. Capitolul VMisiune, viziune şi obiective generale Secţiunea 1Misiune şi viziune – Promovarea, coordonarea şi monitorizarea la nivel naţional a luptei împotriva dopajului în sport prin adoptarea şi implementarea politicilor şi reglementărilor anti-doping în conformitate cu legislaţia în vigoare; – O lume în care să se aprecieze şi să se promoveze un sport curat – Protejarea sănătăţii, promovarea corectitudinii şi egalităţii pentru sportivii din toate sporturile Secţiunea a 2-aObiective generale În conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 104/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, obiectivele generale ale strategiei sunt: 1. programele şi reglementările anti-doping conforme cu Codul Mondial Anti-Doping să se aplice în mod eficient în toate sporturile, astfel încât sportivii curaţi să aibă încredere că participă la o competiţie corectă şi să nu fie afectată încrederea publicului în integritatea sportului; 2. prevenirea şi combaterea fenomenului de dopaj la nivel naţional prin creşterea gradului de conştientizare asupra consecinţelor practicării dopajului şi realizarea unui număr relevant de teste în competiţie şi în afara competiţiei, fără aviz prealabil; 3. elaborarea şi derularea de proiecte şi programe de cercetare ştiinţifică în domeniu; 4. prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc; 5. reafirmarea angajamentului României şi consolidarea poziţiei de partener credibil şi activ în efortul global de luptă împotriva dopajului în sport; 6. dezvoltarea instituţională în vederea implementării politicilor adoptate în domeniu. Capitolul VIDirecţii de acţiune Secţiunea 1Programul de educaţie, informare şi prevenire Obiectiv general Creşterea gradului de conştientizare şi educare a sportivilor, a personalului asistent şi a celorlalţi factori implicaţi asupra pericolelor şi consecinţelor practicării dopajului în sport Obiective specifice 1. Creşterea gradului de conştientizare asupra riscurilor utilizării substanţelor şi/sau metodelor interzise de către sportivi 2. Crearea unui mediu activ în lupta anti-doping şi dezvoltarea de atitudini şi practici pentru practicarea sportului fără dopaj 3. Dezvoltarea unui sistem informaţional pentru facilitarea accesului publicului-ţintă la informaţiile relevante din domeniu 4. Educarea şi responsabilizarea sportivilor din loturile naţionale şi olimpice în raport cu exigenţele Jocurilor Olimpice şi Jocurilor Paralimpice 5. Promovarea programelor educative, a valorilor eticii, integrităţii şi fairplay-ului în sport prin implicarea sportivilor activi sau retraşi din activitatea sportivă 6. Dezvoltarea de parteneriate cu unităţile de învăţământ cu profil sportiv pentru iniţierea şi derularea unor proiecte privind lupta împotriva dopajului în sport 7. Dezvoltarea de parteneriate cu unităţile de învăţământ superior cu profil sportiv pentru introducerea cursului anti-doping în programele de învăţământ ale acestora 8. Creşterea gradului de implicare şi responsabilizare a personalului asistent şi a familiei sportivului în practicarea unui sport curat şi adoptarea unui stil de viaţă sănătos 9. Informarea mass-mediei din România asupra politicilor şi legislaţiei care guvernează activitatea anti-doping, pentru o cunoaştere corectă a fenomenului dopajului în sport 10. Dezvoltarea de parteneriate cu organisme naţionale şi internaţionale din domeniul sănătăţii, cu organisme profesionale pentru informarea personalului medical cu privire la reglementările anti-doping 11. Dezvoltarea unor parteneriate educative cu entităţile care desfăşoară activităţi de culturism şi fitness Secţiunea a 2-aProgramul de testare doping Obiectiv general Realizarea unui număr relevant de teste în competiţie şi în afara competiţiei, fără aviz prealabil, pentru protejarea sănătăţii sportivilor şi a dreptului fundamental al acestora de a practica un sport curat Obiective specifice 1. Elaborarea şi realizarea Planului naţional anual de testare, într-un mod relevant, coerent şi integrat 2. Stabilirea Lotului de testare înregistrat şi gestionarea acestuia conform normelor interne şi internaţionale în vigoare 3. Stabilirea Lotului de sportivi pentru paşaportul biologic şi gestionarea acestuia conform normelor interne şi internaţionale în vigoare 4. Formarea şi perfecţionarea ofiţerilor de control doping în conformitate cu standardul ocupaţional aprobat 5. Gestionarea rezultatelor controlului doping şi a scutirilor de uz terapeutic, conform normelor interne şi internaţionale în vigoare 6. Administrarea eficientă şi promovarea sistemului ADAMS al Agenţiei Mondiale Anti-Doping Secţiunea a 3-aProgramul de cercetare ştiinţifică Obiectiv general Realizarea de cercetări ştiinţifice în domeniu Obiective specifice 1. Elaborarea şi coparticiparea la proiecte de cercetare ştiinţifică în domeniu 2. Diseminarea rezultatelor cercetărilor efectuate 3. Implementarea de modele de bună practică aplicabile domeniului Secţiunea a 4-aProgramul de prevenire şi combatere a producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante Obiectiv general Implementarea măsurilor privind combaterea traficului ilicit de substanţe dopante în sălile de culturism şi fitness Obiective specifice 1. Asigurarea autorizării funcţionării sălilor de culturism şi fitness din punctul de vedere al reglementărilor anti-doping, în conformitate cu normele legale în vigoare 2. Asigurarea serviciilor de instruire anti-doping a personalului din cadrul sălilor de culturism şi fitness, cu respectarea normelor legale în vigoare 3. Asigurarea controlului aplicării normelor privind combaterea traficului ilicit de substanţe dopante în sălile de culturism şi fitness 4. Gestionarea substanţelor dopante confiscate, în condiţiile legii Secţiunea a 5-aProgramul de cooperare internaţională Obiectiv general Reafirmarea angajamentului României şi consolidarea poziţiei de partener credibil şi activ în efortul global de luptă împotriva dopajului în sport Obiective specifice 1. Intensificarea şi dezvoltarea relaţiilor de colaborare cu Agenţia Mondială Anti-Doping (Agenţia) pentru realizarea şi implementarea programelor Agenţiei 2. Extinderea şi diversificarea relaţiilor de colaborare cu structuri ale Consiliului Europei, Uniunii Europene şi UNESCO cu responsabilităţi în domeniul anti-doping 3. Intensificarea cooperării bilaterale cu organizaţiile naţionale anti-doping ale statelor semnatare Codului 4. Asigurarea reprezentării României în cadrul evenimentelor internaţionale în domeniul luptei împotriva dopajului în sport, promovarea şi susţinerea unor reprezentanţi români în organismele de conducere, în comisiile şi comitetele forurilor internaţionale în domeniul anti-doping 5. Intensificarea colaborării cu structurile sportive internaţionale şi alte organizaţii cu responsabilităţi în domeniul anti-doping Secţiunea a 6-aProgramul de dezvoltare instituţională Obiectiv general Organizarea, funcţionarea şi coordonarea activităţii Agenţiei, astfel încât să asigure îndeplinirea misiunii, a obiectivelor generale şi specifice Obiective specifice 1. Îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al calităţii la nivelul Agenţiei 2. Identificarea problemelor şi stabilirea politicilor publice în domeniul anti-doping şi în domeniul combaterii traficului ilicit de substanţe dopante 3. Îmbunătăţirea cadrului legislativ şi armonizarea legislaţiei naţionale în domeniile de activitate ale Agenţiei cu reglementările internaţionale în domeniu 4. Dezvoltarea sistemului de control intern/managerial în cadrul Agenţiei 5. Utilizarea resurselor Agenţiei în condiţii de economicitate, eficienţă, eficacitate pentru realizarea obiectivelor şi misiunii acesteia 6. Formarea şi perfecţionarea continuă a experţilor anti-doping din cadrul Agenţiei 7. Organizarea şi asigurarea accesului la informaţiile de interes public Capitolul VIIRezultatele aşteptate ale politicilor anti-doping după implementarea Strategiei Rezultatele aşteptate după implementarea Strategiei, respectiv a politicilor anti-doping sunt: 1. reducerea gradului de folosire a substanţelor şi metodelor interzise de către sportivii de performanţă; 2. realizarea unui număr relevant anual de probe de control doping, raportat la numărul de sportivi, la riscul la dopaj al disciplinelor sportive şi la Documentul tehnic pentru analize specifice în sport (TDSSA); 3. menţinerea Sistemului de management al calităţii; 4. facilitarea integrării programelor anti-doping în programele guvernamentale prin educaţie, cercetare ştiinţifică, sănătate publică şi alte iniţiative conexe; 5. dezvoltarea de reguli şi modele pentru structurile sportive privind coordonarea programelor de educaţie anti-doping; 6. dezvoltarea proiectului - paşaportul biologic al sportivului, proiect internaţional al Agenţiei Mondiale Anti-Doping, în urma dezvoltării metodelor de măsurare a parametrilor biologici ai sportivilor şi completarea bazei internaţionale de date cu aceşti parametri pentru fiecare sportiv; 7. scăderea disponibilităţii substanţelor interzise pe piaţa ilicită, identificarea şi confiscarea substanţelor interzise şi a suplimentelor alimentare ce conţin prohormoni şi substanţe interzise, identificarea şi închiderea laboratoarelor clandestine de producere a substanţelor dopante; 8. funcţionarea unui sistem de coordonare a politicii anti-doping care să evidenţieze dacă intervenţiile din domeniul combaterii traficului de substanţe dopante sunt echilibrate şi eficiente din punct de vedere logistic şi financiar; 9. creşterea gradului de conştientizare, de către publicul-ţintă, a efectelor adverse ale substanţelor dopante asupra calităţii vieţii, sănătăţii şi siguranţei la nivel individual şi social; 10. adoptarea legislaţiei specifice domeniului, actualizată şi armonizată cu normele internaţionale existente în domeniul dopajului; 11. crearea unei baze de date cu paşapoartele biologice ale cât mai multor sportivi, un instrument facil de identificare a dopajului. Capitolul VIIIRezultatul acţiunilor Obiectivele generale şi specifice propuse sunt de natură să genereze până în anul 2022 un impact favorabil asupra calităţii vieţii, sănătăţii şi siguranţei individuale şi sociale, educarea publicului-ţintă în spiritul unui sport curat şi sensibilizarea acestuia vizavi de aspectele importante ale problematicii anti-doping. În acest sens, Planul de acţiune aferent Strategiei detaliază şi stabileşte concret măsurile şi intervenţiile din domeniul reducerii consumului de substanţe dopante, precum şi în domeniul combaterii traficului ilicit de substanţe dopante, pornind de la o abordare coerentă şi eficientă. Capitolul IXIndicatori Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei cuprinde activităţi/acţiuni şi indicatori cantitativi şi calitativi aferenţi fiecărei acţiuni asumate de instituţiile responsabile. Capitolul XImplicaţii pentru buget Realizarea obiectivelor strategice ale Agenţiei necesită un suport financiar adecvat, fără de care lupta în faţa fenomenului de dopaj rămâne ineficientă. Pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a Strategiei se folosesc, ca surse de finanţare, subvenţiile acordate de la bugetul de stat şi veniturile proprii ale Agenţiei. Identificarea şi dezvoltarea mecanismelor financiare, inclusiv a componentelor legislative pentru punerea în aplicare a acestora, contribuie la consolidarea rolului instituţiilor naţionale implicate şi creşterea capacităţii de reacţie a acestora la dinamica fenomenului de dopaj, utilizând în principal atragerea şi valorificarea optimă a fondurilor externe nerambursabile. Agenţia doreşte colaborarea cu terţe persoane şi instituţii din ţară şi străinătate interesate atât în susţinerea financiară a proiectelor de prevenire şi combatere a traficului şi consumului de substanţe şi a metodelor interzise, cât şi a programelor de educaţie şi cercetare. Pentru intervalul 2018-2022 al procesului de implementare aferent Strategiei estimăm următorul efort bugetar:
Programe bugetare |
Valoare - lei - |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Programul de educaţie, informare şi prevenire |
1.101.923 |
1.373.077 |
1.373.077 |
1.517.308 |
1.517.308 |
2. Programul de testare doping |
1.803.462 |
2.111.538 |
2.111.538 |
2.371.154 |
2.371.154 |
3. Programul de cercetare ştiinţifică |
801.538 |
938.462 |
938.462 |
1.053.846 |
1.053.846 |
4. Programul de prevenire şi combatere a producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
1.603.077 |
1.876.923 |
1.876.923 |
2.107.692 |
2.107.692 |
5. Programul de cooperare internaţională |
630.769 |
769.231 |
769.231 |
826.923 |
826.923 |
6. Programul de dezvoltare instituţională |
4.959.231 |
5.830.769 |
5.830.769 |
6.523.077 |
6.523.077 |
TOTAL AN: |
10.900.000 |
12.900.000 |
12.900.000 |
14.400.000 |
14.400.000 |
Capitolul XIImplicaţii juridice În plan legislativ se impune evaluarea actelor normative aplicabile domeniului prevenirii şi combaterii dopajului în sport şi prevenirii şi combaterii producerii şi traficului ilicit de substanţe cuprinse în Lista interzisă - Standard internaţional al Agenţiei Mondiale Anti-Doping, demersurile legislative urmărind, cu precădere, clarificarea competenţelor şi responsabilităţilor structurilor cu atribuţii în materie. Iniţiativele legislative de modificare şi/sau de completare a unor acte normative se vor realiza pe baza cerinţelor şi oportunităţilor rezultate din Strategie. Demararea procedurilor referitoare la modificarea legislaţiei privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, ca urmare a noilor modificări ale Codului, precum şi continuarea procedurilor de modificare şi completare a Legii nr. 104/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul XIIProceduri de monitorizare şi evaluare Monitorizarea Strategiei va fi efectuată prin colectarea regulată şi sistematică de date şi informaţii cu privire la activităţile prevăzute în planul de acţiune al acesteia, utilizânduse instrumente precum: rapoarte de activitate lunare, trimestriale, semestriale şi/sau anuale, după caz, chestionare de evaluare; situaţii statistice; studii privind impactul social şi economic al rezultatelor obţinute şi al modalităţilor propuse pentru atingerea acestora; sistemul de evaluare a ofiţerilor de control doping; participarea la conferinţe, congrese, simpozioane cu lucrări ştiinţifice; utilizarea semnalelor venite din partea instituţiilor cu care Agenţia cooperează şi din partea mass-mediei cu privire la activitatea de control desfăşurată. Pentru evaluarea performanţei măsurilor propuse, procesul de monitorizare se va desfăşura atât pe parcursul implementării, cât şi după implementarea măsurilor. Pe parcursul implementării Strategiei, unele activităţi pot produce rezultate care să conducă la modificări ale modului în care au fost concepute activităţile. Capitolul XIIIEtape ulterioare şi instituţii responsabile Pe baza rezultatelor evaluării Strategiei, la sfârşitul acestei perioade se va elabora şi implementa o nouă strategie, avânduse în vedere contextul intern şi internaţional al fenomenului dopajului. Instituţiile responsabile cu implementarea noii strategii se vor stabili la acel moment, în funcţie de noile obiective, acţiuni şi competenţe. ANEXA Nr. 2PLANUL DE ACŢIUNE pentru implementarea Strategiei naţionale anti-doping pentru perioada 2018-2022 1. Programul de educaţie, informare şi prevenire Obiectiv general: Creşterea gradului de conştientizare şi educare a sportivilor, a personalului asistent şi a celorlalţi factori implicaţi asupra pericolelor şi consecinţelor practicării dopajului în sport
Obiective specifice |
Activităţi |
Rezultate |
Indicatori de evaluare |
Termen de evaluare |
Termen de finalizare |
Responsabili |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Creşterea gradului de conştientizare asupra riscurilor utilizării substanţelor şi/sau metodelor interzise de către sportivi |
1.1. Derularea Campaniei „Nu Dopajului!": Modulul I |
Cunoaşterea normelor legale în domeniul anti-doping şi conştientizarea implicaţiilor utilizării substanţelor şi metodelor interzise |
Număr de acţiuni educative Derularea în proporţie de 100% a acţiunilor prevăzute în Planul anual de educaţie |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
1.2. Derularea Campaniei „Primii paşi pentru un sport curat" |
Idem pct. 1.1 |
Număr de acţiuni educative Derularea în proporţie de 100% a acţiunilor prevăzute în Planul anual de educaţie |
Anual prin raport de evaluare |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
1.3. Lansarea unei campanii educative pentru sportivii juniori |
Idem pct. 1.1 |
Număr de acţiuni educative organizate Derularea în proporţie de 100% a acţiunilor prevăzute în Planul anual de educaţie |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
1.4. Lansarea unor campanii pentru Jocurile Olimpice de tineret |
Idem pct. 1.1 |
Număr de acţiuni educative Derularea în proporţie de 100% a acţiunilor prevăzute în Planul anual de educaţie Promovarea 100% a cursurilor de instruire anti-doping, prin obţinerea Atestatului de instruire anti-doping de către toţi sportivii componenţi ai loturilor olimpice |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
2. Crearea unui mediu activ în lupta anti-doping şi dezvoltarea de atitudini şi practici pentru practicarea sportului fără dopaj |
2.1. Încheierea de protocoale bilaterale de cooperare |
Implicarea şi responsabilizarea instituţiilor şi autorităţilor publice centrale şi locale, a organizaţiilor naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în domeniul sportului în prevenirea şi combaterea dopajului în sport |
Încheierea a cel puţin unui protocol de colaborare anual |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
2.2. Difuzarea de spoturi şi materiale audio-video educative pe canalele media |
Implicarea mass-mediei în promovarea şi susţinerea, prin mijloace specifice, a programelor, proiectelor şi campaniilor educative |
Difuzarea unui spot anual |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
|
2.3. Colaborarea cu Agenţia Mondială Anti-Doping (ANAD) în vederea derulării Campaniei educative „Athlete Outreach" prin participarea la 90% din competiţiile internaţionale organizate pe teritoriul României |
Facilitarea accesului sportivilor la programele desfăşurate de organizaţia mondială anti-doping în parteneriat cu organizaţiile anti-doping |
Număr de acţiuni educative la campionatele internaţionale desfăşurate pe teritoriul României |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
3. Dezvoltarea unui sistem informaţional pentru facilitarea accesului publicului-ţintă la informaţiile relevante din domeniu |
3.1. Afişarea pe site-ul ANAD a informaţiilor cu caracter educativ şi actualizarea permanentă a acestora |
Facilitarea accesului la informaţiile şi materialele cu caracter educativ şi creşterea numărului de beneficiari |
Număr de vizitatori/beneficiari mai mare faţă de anii precedenţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
3.2. Postarea pe pagina de Facebook a informaţiilor utile pentru sportivi şi personalul asistent şi a materialelor cu caracter informativ-educativ Postarea informaţiilor despre acţiunile şi activităţile desfăşurate de ANAD, precum şi a fotografiilor de la aceste acţiuni |
Facilitarea accesului la informaţiile, materialele cu caracter educativ şi evenimentelor desfăşurate de ANAD Creşterea vizibilităţii ANAD în mediul social |
Creşterea în fiecare an a numărului de persoane care urmăresc pagina de Facebook a ANAD |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
3.3. Dezvoltarea platformei e-learning pentru sportivi şi antrenori |
Accesul comod şi eficient la informaţiile şi cunoştinţele cele mai noi, metode noi şi eficiente de predare, învăţare şi evaluare a cunoştinţelor, instruire şi formare permanentă |
Creşterea numărului de utilizatori faţă de anii precedenţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
3.4. Realizarea şi difuzarea de materiale informativ-educative (print, audio şi audiovideo) |
Numărul de materiale informativ-educative (cel puţin un material informativ-educativ nou pe an) |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
4. Educarea şi responsabilizarea sportivilor din loturile naţionale şi olimpice în raport cu exigenţele jocurilor olimpice şi ale jocurilor paralimpice |
4.1. Lansarea campaniei educative pentru Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE): - „Buenos Aires 2018 - Şansa sportivilor curaţi!" - „Sarajevo 2019 - Şansa sportivilor curaţi!" - „Baku 2019 - Şansa sportivilor curaţi!" - „Laussanne 2020 - Şansa sportivilor curaţi!" - „Kosice 2021 - Şansa sportivilor curaţi!" - „Vuokatti 2021 - Şansa sportivilor curaţi!" |
Creşterea gradului de educare şi responsabilizare a sportivilor juniori din loturile naţionale şi olimpice |
Promovarea 100% a cursurilor de instruire anti-doping, prin obţinerea Atestatului de instruire anti-doping de către toţi sportivii componenţi ai loturilor olimpice |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
4.2. Lansarea Campaniei educative pentru Jocurile Olimpice de Iarnă „Şansa sportivilor curaţi" - „Pyeongchang 2018 - Şansa sportivilor curaţi!" - „Beijing 2022 - Şansa sportivilor curaţi!" |
Creşterea gradului de educare şi responsabilizare a sportivilor seniori din loturile naţionale şi olimpice - sporturi de iarnă |
Derularea în proporţie de 100% a acţiunilor prevăzute în Planul anual de educaţie Promovarea 100% a cursurilor de instruire anti-doping, prin obţinerea atestatului de instruire anti-doping de către toţi sportivii componenţi ai loturilor olimpice |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
4.3. Lansarea Campaniei educative pentru Jocurile Olimpice de Vară „Tokyo 2020 - Şansa sportivilor curaţi" |
Creşterea gradului de educare şi responsabilizare a sportivilor din loturile naţionale şi olimpice - sporturi de vară |
Număr de cursuri anti-doping adresate sportivilor din lotul olimpic lărgit Număr de atestate eliberate pentru sportivii calificaţi la jocurile olimpice |
2020 |
2020 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
5. Promovarea programelor educative, a valorilor eticii, integrităţii şi fairplay-ului în sport prin implicarea sportivilor activi sau retraşi din activitatea sportivă |
5.1. Participarea sportivilor de elită în campaniile educative |
Implicarea sportivilor de elită, prin conceptul de role-model, în promovarea programelor educative, a valorilor eticii, integrităţii şi fairplay-ului în sport |
2 sportivi de elită pe an, implicaţi în acţiunile educative |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
6. Dezvoltarea de parteneriate cu unităţile de învăţământ pentru iniţierea şi derularea unor proiecte privind lupta împotriva dopajului în sport |
6.1. Organizarea unor acţiuni în baza parteneriatelor |
Creşterea gradului de implicare a unităţilor de învăţământ în derularea unor proiecte privind lupta împotriva dopajului în sport |
Număr de acţiuni educative organizate în parteneriat Număr de sportivi participanţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
6.2. Informarea elevilor cu privire la riscul utilizării substanţelor şi/sau metodelor interzise |
Întărirea atitudinilor elevilor de a practica un sport curat, fără dopaj |
Număr de acţiuni educative |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
6.3. Încheierea de parteneriate cu unităţile de învăţământ cu profil sportiv în scopul formării şi educării viitorilor sportivi |
Introducerea unor activităţi extracurriculare cu tematică anti-doping în programa şcolară |
Număr de activităţi extra-curriculare cu tematică anti-doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
7. Dezvoltarea de parteneriate cu unităţile de învăţământ gimnazial, liceal şi superior pentru introducerea cursului anti-doping în programele de învăţământ ale acestora |
7.1. Încheierea de parteneriate cu unităţile de învăţământ superior cu profil sportiv în scopul introducerii cursului anti-doping în curricula programelor de studii universitare |
Acumularea informaţiei primare cu privire la activitatea anti-doping de către potenţialii sportivi şi personalul asistent al sportivilor |
Număr de instituţii de învăţământ superior în care se efectuează cursuri anti-doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice şi ARCIS |
7.2. Încheierea de parteneriate cu unităţile de învăţământ liceale şi gimnaziale cu profil sportiv în scopul introducerii cursului anti-doping în extracurricular programelor de studii |
Acumularea informaţiei primare cu privire la activitatea anti-doping de către potenţialii sportivi şi personalul asistent al sportivilor |
Număr de instituţii de învăţământ liceale şi gimnaziale în care se efectuează cursuri anti-doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
8. Creşterea gradului de implicare şi responsabilizare a personalului asistent şi a familiei sportivului în practicarea unui sport curat şi adoptarea unui stil de viaţă sănătos |
8.1. Organizarea unor campanii de educare, cursuri anti-doping, conferinţe cu tematică anti-doping |
Implicarea şi responsabilizarea personalului asistent şi a familiei sportivului în practicarea unui sport curat şi adoptarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea acestora la: cursuri anti-doping, acţiuni educative periodice, conferinţe Participarea trimestrială a unui număr de participanţi |
Număr de cursuri anti-doping organizate pentru personalul asistent Numărul personalului asistent participant la cursurile anti-doping Număr de atestate eliberate pentru personalul asistent participant la jocurile olimpice Număr de acţiuni educative organizate pe categorii de participanţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
8.2. Realizarea unor lecţii deschise |
Crearea unor legături adulţi - copii în vederea implementării unor atitudini anti-doping |
Număr de lecţii deschise realizate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
9. Informarea mass-mediei din România asupra politicilor şi legislaţiei care guvernează activitatea anti-doping, pentru o cunoaştere corectă a fenomenului dopajului în sport |
9.1. Organizarea unor întâlniri periodice de informare şi transmiterea comunicatelor de presă |
Informarea corectă a mass-mediei |
Număr de întâlniri şi comunicate de presă (cel puţin o conferinţă de presă anual) |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
10. Dezvoltarea de parteneriate cu organisme naţionale şi internaţionale din domeniul sănătăţii, cu organisme profesionale pentru informarea personalului medical cu privire la reglementările anti-doping |
10.1. Încheierea unor parteneriate de cooperare cu organismele naţionale şi internaţionale din domeniul sănătăţii şi organizaţiile profesionale |
Informarea farmaciştilor şi medicilor asupra Listei interzise şi procedurii de acordare a scutirilor de uz terapeutic (SUT), în vederea evitării prescrierii tratamentelor cu substanţe şi metode cuprinse în Lista interzisă |
Încheierea a cel puţin unui parteneriat anual cu entităţi naţionale şi internaţionale din domeniul sănătăţii |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
10.2. Acţiuni de informare şi educare a personalului medical |
Creşterea conştientizării aspectelor anti-doping în rândul personalului medical, în special al medicilor de medicină sportivă, fizioterapeuţilor sportivi, dar şi al medicilor şi farmaciştilor, în general |
Număr de acţiuni organizate Număr de participanţi la acţiunile de educare/informare |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
11. Dezvoltarea unor parteneriate educative cu entităţile care desfăşoară activităţi de culturism şi fitness |
11.1. Încheierea unor parteneriate de cooperare |
Informarea administratorilor Informarea practicanţilor de sport recreativ |
Derularea în proporţie de 100% a acţiunilor planificate anual |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
2. Programul de testare doping Obiectiv general: Realizarea unui număr relevant de teste în competiţie şi în afara competiţiei, fără aviz prealabil, pentru protejarea sănătăţii sportivilor şi a dreptului fundamental al acestora de a practica un sport curat
Obiective specifice |
Activităţi |
Rezultate |
Indicatori de evaluare |
Termen de evaluare |
Termen de finalizare |
Responsabili |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Elaborarea şi realizarea Planului naţional anual de testare relevant, coerent şi integrat |
1.1. Planificarea testărilor în competiţie şi în afara competiţiei |
Planul naţional anual de testare, cu un număr minim de 3.000 de probe anual, în competiţie şi în afara competiţiei, din care cel puţin 40% în afara competiţiei |
Număr de probe planificate anual |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
1.1.1 Solicitarea şi centralizarea acţiunilor sportive interne şi internaţionale ale federaţiilor sportive naţionale 1.1.2. Introducerea datelor în programul Risk assessment |
Creşterea cu 20% a numărului de teste doping efectuate la disciplinele sportive cu risc crescut şi mediu la dopaj, precum şi la sportivii cadeţi, juniori şi tineret |
Număr de probe recoltate anual |
1.2. Recoltarea probelor conform planificării |
2. Stabilirea Lotului de testare înregistrat şi gestionarea acestuia conform normelor interne şi internaţionale în vigoare |
2.1. Centralizarea loturilor naţionale şi olimpice şi includerea sportivilor în Lotul de testare înregistrat 2.1.1. Consultarea cu federaţiile internaţionale cu privire la sportivii români componenţi ai loturilor de testare înregistrate |
Lotul de testare înregistrat |
Minimum 100 de sportivi incluşi în Lotul de testare înregistrat anual |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
2.2. Completarea datelor de localizare, în termen, a sportivilor prin Sistemul de administrare şi management anti-doping al Agenţiei Mondiale Anti-Doping |
Monitorizarea sportivilor din Lotul de testare înregistrat |
Verificarea datelor de localizare de minimum 4 ori pe an pentru fiecare sportiv din Lotul de testare înregistrat |
Anual |
2022 |
2.3. Testarea sportivilor din Lotul de testare înregistrat |
Monitorizarea sportivilor din Lotul de testare înregistrat |
Minimum 3 testări/sportiv/an/fără aviz prealabil, în afara competiţiei |
Anual |
2022 |
3. Administrarea eficientă şi promovarea Sistemului de administrare şi management anti-doping al Agenţiei Mondiale Anti-Doping |
3.1. Crearea conturilor de localizare pentru sportivii din Lotul de testare înregistrat şi pentru sportivii calificaţi la Jocurile Olimpice |
Conturi de localizare pentru sportivi |
Minimum 100 de conturi de localizare create |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
3.2. Deblocarea conturilor de localizare a sportivilor |
Conturi de localizare deblocate |
Minimum 100 de conturi de localizare deblocate |
Anual |
2022 |
4. Formarea şi perfecţionarea ofiţerilor de control în conformitate cu standardul ocupaţional aprobat |
4.1. Organizarea cursului de formare profesională şi perfecţionare a ofiţerului control doping |
Eliberarea de atestate pentru ofiţer control doping |
Promovarea a cel puţin 90% dintre cursanţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
4.2 Instruirea şi perfecţionarea anuală a ofiţerilor de control doping |
Actualizarea cunoştinţelor legate de procedura de control doping |
Minimum două instruiri pe an |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
5. Gestionarea rezultatelor controlului doping şi a scutirilor de uz terapeutic, conform normelor interne şi internaţionale în vigoare |
5.1. Verificarea rezultatelor de laborator în programul ADAMS |
Statistica controalelor doping |
Număr de sportivi care au încălcat reglementările anti-doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare programe social-educative |
5.2. Încălcarea reglementărilor anti-doping la 3 abateri privind localizarea aceluiaşi sportiv în 12 luni |
Informarea sportivilor şi a structurilor sportive specifice cu privire la o posibilă încălcare a reglementărilor anti-doping |
Număr de posibile încălcări ale reglementărilor anti-doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
5.3. Întocmirea notificărilor pentru sportivii care au încălcat reglementările anti-doping |
Informarea sportivilor şi a structurilor sportive specifice cu privire la o posibilă încălcare a reglementărilor anti-doping |
Număr de posibile încălcări ale reglementărilor anti-doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
5.4. Organizarea audierilor pentru sportivii şi personalul asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping pe parcursul controlului doping |
Se stabileşte dacă au fost încălcate reglementările anti-doping. |
Numărul deciziilor |
Anual |
2022 |
Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping şi Comisia de apel |
5.5. Gestionarea cazurilor de încălcări ale reglementărilor anti-doping pentru sportivii care nu au solicitat întrunirea comisiei de audiere |
Întocmirea deciziilor de către Agenţie |
Numărul deciziilor |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
5.6. Primirea şi analiza solicitării de scutire pentru uz terapeutic şi comunicarea acestora în Sistemul de administrare şi management anti-doping, pentru sportivii de nivel naţional |
Scutiri pentru uz terapeutic aprobate şi respinse |
|
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
3. Programul de cercetare ştiinţifică Obiectiv general: Elaborarea şi dezvoltarea de proiecte şi de programe de cercetare ştiinţifică în domeniu
Obiective specifice |
Activităţi |
Rezultate |
Indicatori de evaluare |
Termen de evaluare |
Termen de finalizare |
Responsabili |
1. Elaborarea şi coparticiparea la proiecte de cercetare ştiinţifică în domeniu |
1.1. Documentarea ştiinţifică premergătoare redactării proiectelor |
Bibliografie relevantă |
Număr de proiecte de cercetare ştiinţifică |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
1.2. Redactarea proiectelor de cercetare ştiinţifică şi depunerea acestora în cadrul programelor de cercetare naţionale şi internaţionale |
Cel puţin un proiect aplicat spre finanţare |
Număr de proiecte depuse |
1.3. Cooptarea reprezentanţilor instituţiilor de învăţământ superior sau institutelor de cercetare în vederea realizării de proiecte de cercetare comune |
Cel puţin un proiect comun cu alţi parteneri |
Număr de parteneri cooptaţi |
1.4. Implementarea rezultatelor proiectelor |
|
|
2. Diseminarea rezultatelor cercetărilor efectuate |
2.1. Participarea cu lucrări la manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale şi publicarea de articole în reviste de specialitate |
Cel puţin o participare la manifestări ştiinţifice în domeniu Cel puţin două lucrări ştiinţifice publicate în reviste de specialitate |
Număr de participări la manifestări ştiinţifice Număr de lucrări ştiinţifice publicate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
3. Implementarea de modele de bună practică aplicabile domeniului |
3.1. Identificarea de modele de bună practică 3.2. Aplicarea modelelor de bună practică 3.3. Evaluarea aplicabilităţii în practică a modelelor |
Cel puţin un model de bună practică implementat în sistem |
Număr de modele de bună practică implementate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
4. Programul de prevenire şi combatere a producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante Obiectiv general: Implementarea măsurilor privind combaterea traficului ilicit de substanţe dopante în sălile de culturism şi fitness
Obiective specifice |
Activităţi |
Rezultate |
Indicatori de evaluare |
Termen de evaluare |
Termen de finalizare |
Responsabili |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Asigurarea autorizării funcţionării sălilor de culturism şi fitness din punctul de vedere al reglementărilor anti-doping, în conformitate cu normele legale în vigoare |
1.1. Primirea şi verificarea dosarelor de autorizare în conformitate cu normele legale în vigoare |
Obţinerea certificatului de funcţionare anti-doping de către sălile de culturism sau fitness nou-înfiinţate şi cele ce urmează a se reautoriza |
Număr de cereri de autorizare primite |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
|
1.2. Analizarea dosarelor de autorizare |
|
|
|
|
|
1.3. Eliberarea certificatelor de funcţionare din punctul de vedere al reglementărilor anti-doping |
Certificate de funcţionare anti-doping eliberate |
Număr de certificate de autorizare eliberate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
1.4. Actualizarea bazei de date |
Bază de date actualizată |
Grad de realizare 100% |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
2. Asigurarea serviciilor de instruire anti-doping a personalului din cadrul sălilor de culturism şi fitness, cu respectarea normelor legale în vigoare |
2.1. Primirea şi verificarea dosarelor de înscriere la cursul de instruire anti-doping |
Obţinerea atestatului de instruire anti-doping de către reprezentanţii sălilor de culturism sau fitness |
Număr de cereri de înscriere la curs primite |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
2.2. Organizarea şi desfăşurarea cursului de instruire anti-doping şi eliberarea atestatelor de instruire |
Organizarea mai multor serii de curs instruire anti-doping, anual |
Cel puţin 3 serii pe an Număr de persoane instruite |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
2.3. Crearea şi gestionarea bazei de date cu privire la persoanele participante la cursul de instruire anti-doping |
Bază de date actualizată |
Grad de realizare 100% |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
3. Controlul aplicării normelor privind combaterea traficului ilicit de substanţe dopante în sălile de culturism şi fitness |
3.1. Întocmirea Planului anual de control |
Plan anual de control al sălilor de culturism şi fitness |
200 de săli de culturism şi fitness controlate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
3.2. Instruirea agenţilor constatatori |
Agenţi constatatori instruiţi cu privire la modificările legislative |
Număr de agenţi constatatori instruiţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
3.3. Verificarea sălilor de culturism sau fitness din punctul de vedere al reglementărilor anti-doping |
Entităţi verificate din punct de vedere anti-doping |
Număr de sancţiuni contravenţionale aplicate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Gestionarea substanţelor dopante confiscate, în condiţiile legii |
4.1. Primirea substanţelor dopante, în baza procesului-verbal |
Substanţe dopante primite în custodie |
Cantitatea de substanţe dopante primite în custodie |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
4.2. Distrugerea substanţelor dopante confiscate, cu respectarea procedurilor aprobate |
Substanţe dopante distruse |
Cantitatea de substanţe dopante distruse |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
5. Programul de cooperare internaţională Obiectiv general: Reafirmarea angajamentului României şi consolidarea poziţiei de partener credibil şi activ în efortul global de luptă împotriva dopajului în sport
Obiective specifice |
Activităţi |
Rezultate |
Indicatori de evaluare |
Termen de evaluare |
Termen de finalizare |
Responsabili |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Intensificarea şi dezvoltarea relaţiilor de colaborare cu Agenţia Mondială Anti-Doping pentru realizarea şi implementarea programelor Agenţiei Naţionale Anti-Doping |
1.1. Participarea activă la reuniunile şi activităţile Agenţiei Mondiale Anti-Doping şi la procesul de revizuire a Codului Mondial Anti-Doping şi a documentelor aferente acestuia |
Implementarea 100% la nivel naţional a deciziilor majore adoptate de acest for |
Situaţia României în Raportul privind respectarea Codului Mondial Anti-Doping, întocmit de Agenţia Mondială Anti-Doping |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
1.2. Respectarea prevederilor Codului Mondial Anti-Doping |
Armonizarea legislaţiei naţionale cu Codul Mondial Anti-Doping şi cu standardele internaţionale aferente, inclusiv modelele de bună practică actualizate sau modificate |
Grad de realizare 100% |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
2. Extinderea şi diversificarea relaţiilor de colaborare cu structuri ale Consiliului Europei, ale Uniunii Europene şi ale UNESCO cu responsabilităţi în domeniul anti-doping |
2.1. Participarea în mod direct la reuniunile şi activităţile grupurilor de lucru şi ale grupurilor consultative ale Consiliului Europei - Grupul de monitorizare, Grupul consultativ ştiinţific, Grupul consultativ pe probleme legale, Grupul de experţi privind prevenirea şi educaţia anti-doping, Grupul consultativ privind respectarea angajamentelor şi CAHAMA - Comitetul ad-hoc pentru Agenţia Mondială Anti-Doping |
Implementarea la nivel naţional a deciziilor adoptate în cadrul sesiunilor de lucru ale acestor instituţii europene |
Participări internaţionale în proporţie de 100% Implementarea 100% a propunerilor cuprinse şi aprobate în rapoartele întocmite ca urmare a participării la reuniunile structurilor Consiliului Europei |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
|
2.2. Organizarea şi găzduirea de evenimente internaţionale în domeniul anti-doping în România |
Promovarea imaginii României din perspectiva de gazdă a unui eveniment internaţional notabil în domeniu |
Cel puţin un eveniment internaţional organizat şi găzduit de România |
În funcţie de calendarul evenimentelor la nivel internaţional |
În funcţie de calendarul evenimentelor la nivel internaţional |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
2.3. Participarea activă la activităţile şi şedinţele Grupurilor de experţi anti-doping ale Comisiei Europene |
Susţinerea şi consolidarea poziţiei României faţă de politicile anti-doping la nivel european |
Participarea în proporţie de 80% la reuniunile internaţionale |
Anual |
Anual |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
2.4. Participarea la conferinţele statelor părţi la Convenţia Internaţională împotriva Dopajului în Sport a UNESCO, precum şi la procesul de luare de decizii prin corespondenţă aplicabil în perioada dintre conferinţe |
Adoptarea modificărilor la anexele Convenţiei Internaţionale împotriva Dopajului în Sport a UNESCO şi efectuarea demersurilor necesare respectării acestora la nivel naţional |
Participarea în proporţie de 80% la reuniunile internaţionale Adoptarea modificărilor necesare respectării Convenţiei la nivel naţional |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
3. Intensificarea cooperării bilaterale cu organizaţiile naţionale anti-doping ale statelor semnatare ale Codului Mondial Anti-Doping |
3.1. Organizarea de schimburi de experienţă bilaterale cu organizaţiile naţionale anti-doping ale ţărilor semnatare ale Codului Mondial Anti-Doping, pe baza protocoalelor de cooperare internaţională semnate cu acestea |
Efectuarea şi găzduirea de vizite de lucru în cadrul acordurilor bilaterale aflate în derulare Efectuarea şi găzduirea de traininguri ale specialiştilor anti-doping Dezvoltarea de proiecte de cercetare comune şi aplicarea în vederea câştigării de granturi pentru finanţarea acestora |
Număr de vizite efectuate şi găzduite: participarea în procent de 80% la acţiunile cuprinse în Planul acţiunilor internaţionale O sesiune de pregătire pe an Număr de proiecte de cercetare dezvoltate şi granturi câştigate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
3.2. Iniţierea de întâlniri bilaterale în vederea încheierii de noi protocoale bilaterale de cooperare internaţională |
Negocierea termenilor şi încheierea de noi protocoale bilaterale de cooperare |
Număr de protocoale bilaterale de cooperare: cel puţin un protocol de colaborare anual |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
4. Asigurarea reprezentării României în cadrul evenimentelor internaţionale în domeniul luptei împotriva dopajului în sport şi promovarea şi susţinerea unor reprezentanţi români în organismele de conducere, comisiile şi comitetele forurilor internaţionale în domeniul anti-doping |
4.1. Promovarea imaginii României şi a experţilor anti-doping români prin participarea cu postere şi lucrări ştiinţifice la manifestările ştiinţifice internaţionale în domeniul anti-doping |
Elaborarea de lucrări ştiinţifice, realizarea de postere şi publicarea de articole în reviste de specialitate |
Număr de lucrări ştiinţifice şi postere prezentate: cel puţin o lucrare/poster pe an Număr de articole ştiinţifice publicate: cel puţin un articol ştiinţific publicat anual |
Anual |
Anual |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
4.2. Promovarea poziţiei, intereselor şi imaginii României prin participarea la conferinţe, congrese, simpozioane şi workshopuri internaţionale la care ANAD este invitată |
Menţinerea poziţiei şi a imaginii pe care România le deţine în acest moment în domeniul luptei împotriva dopajului în sport la nivel global, acela de pol de putere în Europa de Est |
Participarea în proporţie de 80% la manifestările internaţionale în domeniul luptei împotriva dopajului în sport |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
4.3. Schimb eficient de date, bune practici şi acţiuni comune desfăşurate în cadrul manifestărilor internaţionale în domeniu |
Recunoaşterea eficienţei programului anti-doping aplicat la nivel naţional de către partenerii internaţionali în lupta împotriva dopajului în sport |
Număr de intervenţii şi participări active ale experţilor români în cadrul manifestărilor internaţionale la care participă |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
|
4.4. Susţinerea candidaturii şi, ulterior, a poziţiei experţilor anti-doping români în comisiile şi comitetele forurilor internaţionale în domeniul anti-doping |
Susţinerea şi consolidarea poziţiei României prin participarea la procesul de luare a deciziilor din cadrul comisiilor şi comitetelor forurilor internaţionale |
Număr de experţi români promovaţi şi susţinuţi în diverse poziţii sau funcţii în cadrul comisiilor şi comitetelor forurilor internaţionale |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
5. Intensificarea colaborării cu structurile sportive internaţionale şi alte organizaţii cu responsabilităţi în domeniul anti-doping |
5.1. Dezvoltarea unor relaţii concrete de colaborare cu federaţiile sportive internaţionale şi alte organisme internaţionale, care să permită un schimb constant de experienţă şi informaţii în domeniu |
Transmiterea reciprocă de rapoarte de informare relevante |
Număr de protocoale bilaterale |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
5.2. Menţinerea calităţii de membru şi participarea la activităţile INADO - Institutul Organizaţiilor Naţionale Anti-Doping |
Menţinerea poziţiei câştigate de România în asociaţia organizaţiilor naţionale anti-doping |
Număr de participări la şedinţe şi activităţi |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative şi Serviciul relaţii publice |
6. Programul de dezvoltare instituţională Obiectiv general: Organizarea, funcţionarea şi coordonarea activităţii Agenţiei Naţionale Anti-Doping, astfel încât să asigure îndeplinirea misiunii, a obiectivelor generale şi specifice
Obiective specifice |
Activităţi |
Rezultate |
Indicatori de evaluare |
Termen de evaluare |
Termen de finalizare |
Responsabili |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Menţinerea certificării sistemului de management al calităţii la nivelul ANAD în conformitate cu standardul SR EN ISO 9001:2015 |
1.1. Orientarea către client prin oferirea unor servicii de calitate pe măsura aşteptării clienţilor naţionali şi internaţionali. Îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al calităţii |
Certificatul de la firma de certificare prin care domeniul de activitate al ANAD este certificat |
Raportul auditului de supraveghere anuală de la firma de certificare Raportul auditului de recertificare de la firma de certificare |
Anual La fiecare 3 ani |
2022 La fiecare 3 ani |
Agenţia Naţională Anti-Doping |
2. Identificarea problemelor şi stabilirea politicilor publice în domeniul anti-doping şi în domeniul combaterii traficului ilicit de substanţe dopante |
2.1. Analizarea şi evaluarea activităţii de control privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport şi a prevenirii şi combaterii producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante |
Diminuarea cazurilor de dopaj ca urmare a încălcării reglementărilor anti-doping, precum şi diminuarea fenomenului de producere şi trafic al substanţelor dopante |
Statistica controalelor doping Raportări ale analizelor şi evaluărilor efectuate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Compartimentul testare şi programe social-educative |
3. Îmbunătăţirea cadrului legislativ şi armonizarea legislaţiei naţionale în domeniile de activitate ale ANAD cu reglementările internaţionale în domeniu |
3.1. Armonizarea legislaţiei naţionale conform reglementărilor în domeniu |
Legislaţie armonizată în domeniu |
Număr de acte normative iniţiate/avizate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. şi D.J.R.U. |
4. Dezvoltarea sistemului de control intern/managerial în cadrul ANAD |
4.1. Implementarea standardelor de control intern/managerial - Realizarea Programului de dezvoltare a SCIM la termenele stabilite - Organizarea unui sistem unitar de monitorizare a performanţelor pe baza rapoartelor de monitorizare la nivelul compartimentelor - Responsabilizarea personalului cu privire la gestionarea riscurilor, prin menţionarea atribuţiilor specifice în fişele de post - Actualizarea procedurilor formalizate, ca urmare a modificărilor legislative şi organizatorice intervenite în derularea activităţii procedurate - Operaţiunea de autoevaluare a SCIM la nivelul compartimentelor să |
Sistem de control intern implementat/conform |
Număr de standarde implementate conform OSGG nr. 400/2015 Gradul de implementare 100% |
Anual |
2022 |
Comisia pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a sistemului de control intern managerial din cadrul Agenţiei Naţionale Anti-Doping |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
nu se realizeze pe răspunsuri subiective şi explicaţii asociate criteriilor generale de evaluare, care să conducă la o supraevaluare a stadiului implementării standardelor de control intern managerial |
|
|
|
|
|
5. Utilizarea resurselor în condiţii de economicitate, eficienţă, eficacitate pentru realizarea obiectivelor şi misiunii entităţii |
5.1. Execuţia bugetară, cu respectarea principiilor de economicitate, eficienţă şi eficacitate |
Realizarea obiectivelor ANAD cu costuri minime şi rezultate optime |
Gradul de îndeplinire a obiectivelor raportat la resursele utilizate |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.E.A.A.P. |
6. Formarea şi perfecţionarea continuă a experţilor anti-doping din cadrul ANAD |
6.1. Participarea la cursuri de perfecţionare |
Personal calificat |
Număr de cursuri de perfecţionare |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. şi D.J.R.U. |
6.2. Organizarea de cursuri de formare |
7. Organizarea şi asigurarea accesului la informaţiile de interes public |
7.1. Postarea pe pagina oficială a ANAD a informaţiilor de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare |
Actualizarea permanentă |
Afişarea tuturor informaţiilor prevăzute de Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare |
Anual |
2022 |
Agenţia Naţională Anti-Doping D.G.T.A.S.I.R.P.I. Serviciul relaţii publice |
|