Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 320 din 24 august 2005

pentru aprobarea Regulamentului Institutului National al Magistraturii

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII


SmartCity3

              PLENUL
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 850 din 20 septembrie 2005

    In temeiul art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 24 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere dispozitiile art. 106 lit. b) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul Institutului National al Magistraturii, cuprins in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 160/2004 pentru aprobarea Regulamentului Institutului National al Magistraturii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
    Art. 3
    Prezenta hotarare va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

             Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                           judecator dr. Dan Lupascu

    ANEXA 1

                                 REGULAMENTUL
                  Institutului National al Magistraturii

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Institutul National al Magistraturii, denumit in continuare Institut, este organizat si functioneaza potrivit Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, astfel cum au fost modificate si completate, precum si prevederilor prezentului regulament.
    (2) Institutul este institutie publica aflata sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Institutul are personalitate juridica si sediul in municipiul Bucuresti.
    (4) Institutul realizeaza formarea initiala a judecatorilor si procurorilor, formarea profesionala continua a judecatorilor si procurorilor in functie, precum si formarea formatorilor, in conditiile legii.
    (5) Institutul nu face parte din sistemul national de invatamant si educatie si nu este supus dispozitiilor legale referitoare la acreditarea institutiilor de invatamant superior si recunoasterea diplomelor.

    CAP. 2
    Structura organizatorica a Institutului

    Art. 2
    (1) Structura organizatorica a Institutului include:
    a) organele de conducere;
    b) departamentul de formare initiala;
    c) departamentul de formare continua;
    d) departamentul de formare a formatorilor;
    e) departamentul economico-administrativ.
    (2) Departamentele prevazute la alin. (1) colaboreaza in vederea indeplinirii atributiilor ce le revin. Personalul acestora exercita atributiile stabilite prin fisa postului, intocmita de conducatorul departamentului si aprobata de directorul Institutului.

    CAP. 3
    Conducerea Institutului

    Art. 3
    Organele de conducere ale Institutului sunt: consiliul stiintific, directorul, 2 directori adjuncti si directorul executiv.
    Art. 4
    (1) Consiliul stiintific este format din 13 membri, dupa cum urmeaza: un judecator al Inaltei Curti de Casatie si Justitie; un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; un judecator al Curtii de Apel Bucuresti; un procuror de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti, 3 profesori universitari de la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii "Babes-Bolyai din Cluj-Napoca; 3 reprezentanti alesi ai personalului de instruire din cadrul Institutului; un reprezentant al auditorilor de justitie; un reprezentant al asociatiilor profesionale, legal constituite, ale judecatorilor si procurorilor, precum si directorul Institutului.
    (2) Durata mandatului membrilor consiliului stiintific este de 3 ani si poate fi reinnoit, cu exceptia reprezentantului auditorilor de justitie, care este ales pentru un an.
    (3) Consiliul stiintific este convocat de catre directorul Institutului sau, dupa caz, o treime din numarul membrilor sai, consiliul pedagogic ori de Consiliul Superior al Magistraturii.
    (4) Sedintele consiliului stiintific sunt prezidate de catre directorul Institutului, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre membrii consiliului stiintific, desemnat de acesta.
    Art. 5
    (1) Desemnarea judecatorilor si procurorilor in consiliul stiintific se face dintr-o lista de 3 propuneri, inaintata Consiliului Superior al Magistraturii de catre colegiile de conducere ale instantelor si parchetelor prevazute la art. 4 alin. (1).
    (2) Profesorii universitari de la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca vor fi recomandati de decanatele celor 3 facultati, la solicitarea Institutului, transmisa cu 3 luni inainte de expirarea mandatelor.
    (3) Reprezentantii personalului de instruire din cadrul Institutului sunt alesi prin vot secret, in adunarea generala a acestuia, convocata si prezidata de directorul Institutului.
    (4) Reprezentantul auditorilor de justitie este ales prin vot secret, in adunarea generala a auditorilor de justitie, convocata si prezidata de directorul Institutului. Alegerea se face in cel mult 30 de zile de la inceputul anului de invatamant.
    (5) Reprezentantul asociatiilor profesionale, legal constituite, ale judecatorilor si procurorilor este desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii dintre propunerile formulate de aceste asociatii. Criteriile de selectie a candidatilor se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, dupa consultarea tuturor asociatiilor profesionale legal constituite.
    Art. 6
    (1) Institutul este obligat sa solicite Consiliului Superior al Magistraturii, in conditiile prezentului regulament, desemnarea noilor membri cu cel putin 3 luni anterior expirarii mandatelor membrilor in functie.
    (2) Criteriile de selectie prevazute la art. 5 alin. (5) vor fi stabilite in termen de 30 de zile de la publicarea prezentului regulament in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Desemnarea reprezentantului asociatiilor profesionale, legal constituite, ale judecatorilor si procurorilor se va face in termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (2).
    Art. 7
    (1) Consiliul stiintific hotaraste asupra problemelor care privesc organizarea si functionarea Institutului.
    (2) Consiliul stiintific are urmatoarele atributii:
    a) aproba planurile de invatamant pentru cursurile de formare initiala si cursurile de formare continua a judecatorilor si procurorilor, organizate sau, dupa caz, coordonate de Institut;
    b) propune Consiliului Superior al Magistraturii numarul anual de cursanti ai Institutului, data si locul organizarii concursului de admitere la Institut, tematica si bibliografia pentru concursul de admitere si programul de formare profesionala a auditorilor de justitie;
    c) propune Consiliului Superior al Magistraturii programul de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor;
    d) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea si revocarea din functie a directorului si a directorilor adjuncti ai Institutului;
    e) avizeaza numirea si eliberarea din functie a personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor;
    f) propune Consiliului Superior al Magistraturii structura organizatorica, statele de functii si statele de personal ale Institutului;
    g) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor de admitere, de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor pentru concursul de admitere la Institut, concursul de admitere in magistratura, examenul de capacitate, concursul pentru promovarea judecatorilor si procurorilor in functii de executie si concursul sau examenul pentru numirea acestora in functii de conducere, in conditiile legii;
    h) avizeaza proiectul de buget al Institutului;
    i) aproba Regulamentul de ordine interioara al caminului auditorilor de justitie si Regulamentul bibliotecii Institutului;
    j) propune Consiliului Superior al Magistraturii modificarea regulamentului Institutului;
    k) aproba programul relatiilor externe ale Institutului.
    (3) Consiliul stiintific hotaraste asupra oricaror alte probleme care privesc organizarea si functionarea Institutului, stabilite de lege, regulamente ori de Consiliul Superior al Magistraturii.
    Art. 8
    (1) Consiliul stiintific isi desfasoara activitatea in prezenta a doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu votul majoritatii membrilor prezenti.
    (2) Sedintele consiliului stiintific sunt ordinare sau extraordinare.
    (3) Consiliul stiintific se intruneste lunar in sedinta ordinara.
    (4) Lucrarile sedintei se inregistreaza si se consemneaza intr-un proces-verbal care va fi semnat de participantii la sedinta.
    (5) Hotararile consiliului stiintific se semneaza de directorul Institutului sau, dupa caz, de membrul desemnat care a prezidat sedinta.
    Art. 9
    (1) Consiliul stiintific al Institutului are ca organ consultativ consiliul pedagogic.
    (2) Din consiliul pedagogic fac parte directorul si directorii adjuncti ai Institutului, sefii de catedra, titularii de disciplina, precum si 2 reprezentanti ai coordonatorilor de practica, unul pentru grupele de judecatori si unul pentru grupele de procurori.
    (3) Cei 2 reprezentanti ai coordonatorilor de practica sunt alesi anual, in adunarile generale ale acestora, convocate si prezidate de directorul Institutului.
    Art. 10
    Consiliul pedagogic al Institutului analizeaza si formuleaza propuneri privind:
    a) directiile de studiu ale Institutului;
    b) programul de invatamant (curriculum) si programele analitice intocmite pentru fiecare disciplina din cadrul formarii initiale;
    c) domeniile si temele cuprinse in programul de formare continua a judecatorilor si procurorilor;
    d) modul de organizare a activitatii de formare initiala si activitatii de formare continua, precum si masurile necesare indeplinirii obiectivelor de studiu ale Institutului;
    e) orice alte aspecte privind activitatea de studiu desfasurata de Institut.
    Art. 11
    (1) Consiliul pedagogic se intruneste lunar sau ori de cate ori este necesar, la convocarea directorului Institutului sau a unei treimi din numarul membrilor sai.
    (2) Consiliul pedagogic isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu majoritatea voturilor membrilor prezenti.
    (3) Lucrarile consiliului pedagogic sunt conduse de persoana desemnata la inceputul sedintei dintre membrii sai.
    (4) Lucrarile consiliului pedagogic se inregistreaza si se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de participantii la sedinta.
    (5) Hotararile consiliului pedagogic se semneaza de persoana care a prezidat sedinta.
    Art. 12
    (1) Directorul Institutului si directorii adjuncti sunt numiti pentru un mandat de 3 ani de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului stiintific al Institutului, din randul personalului de instruire de specialitate juridica al Institutului, al judecatorilor si procurorilor sau al cadrelor didactice din invatamantul superior juridic acreditat potrivit legii.
    (2) Directorul Institutului si adjunctii acestuia pot fi revocati din functie in conformitate cu dispozitiile art. 50 din Legea nr. 303/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator.
    (3) Directorul executiv este numit si revocat din functie in conditiile legii.
    Art. 13
    (1) Directorul Institutului are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) asigura conducerea curenta a activitatii Institutului;
    b) convoaca consiliul stiintific al Institutului in sedinte ordinare si extraordinare si stabileste proiectul ordinii de zi;
    c) reprezinta Institutul in relatiile cu autoritatile si institutiile publice, persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate;
    d) este ordonator secundar de credite;
    e) numeste si elibereaza din functie, prin decizie, personalul Institutului National al Magistraturii, in conditiile legii;
    f) ia masuri pentru executarea hotararilor consiliului stiintific al Institutului.
    (2) Directorul Institutului exercita orice alte atributii prevazute de lege sau regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii sau de Consiliul stiintific al Institutului.
    (3) Directorul Institutului poate delega directorilor adjuncti o parte din atributiile sale.
    Art. 14
    (1) Directorii adjuncti ai Institutului au, in principal, urmatoarele atributii:
    a) asigura respectarea programelor de studiu si a normelor de disciplina interioara;
    b) asigura elaborarea, dupa caz, a proiectelor de curriculum, de politici si strategii de formare a judecatorilor si procurorilor;
    c) coordoneaza departamentele incredintate de directorul Institutului;
    d) asigura elaborarea proiectului statului de functii si de personal;
    e) asigura elaborarea proiectului programului de relatii externe al Institutului;
    f) asigura efectuarea lucrarilor necesare pentru relatiile cu autoritatile si institutiile publice, cu specialistii romani sau straini, precum si cu reprezentantele diplomatice straine din Romania, in vederea promovarii intereselor Institutului in raporturile cu acestea;
    g) asigura relatiile cu mass-media si cu publicul;
    h) efectueaza lucrarile privind primirea in audienta la conducerea Institutului.
    (2) Directorii adjuncti exercita orice alte atributii prevazute de lege sau regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii, Consiliul stiintific sau de directorul Institutului.
    (3) Directorul Institutului stabileste, prin decizie, atributiile fiecarui director adjunct.
    Art. 15
    (1) Directorul executiv conduce activitatea departamentului economico-administrativ.
    (2) Atributiile directorului executiv sunt stabilite prin decizie de catre directorul Institutului.

    CAP. 4
    Departamentul de formare initiala

    Art. 16
    (1) Durata formarii profesionale a auditorilor de justitie este de 2 ani. Dupa absolvirea primului an de studiu auditorii de justitie opteaza, in ordinea mediilor si in raport cu numarul posturilor stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii, pentru functia de judecator sau procuror.
    (2) Programul de formare a auditorilor de justitie se elaboreaza de catre personalul de instruire al Institutului, in cadrul catedrelor, si se supune spre avizare consiliului stiintific.
    (3) Programul de formare prevazut la alin. (2) se aproba de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Consiliului stiintific al Institutului.
    Art. 17
    (1) In primul an de studiu formarea profesionala a auditorilor de justitie se axeaza pe aprofundarea cunostintelor necesare pentru profesiile de judecator si procuror, conform programului de formare.
    (2) Numarul de conferinte si dezbateri tematice pentru fiecare disciplina este prevazut in programul de invatamant si se desfasoara in conformitate cu programele analitice aprobate.
    (3) Programul de invatamant are la baza programele analitice pentru fiecare disciplina, cu precizarea temelor si subtemelor, precum si a numarului de ore alocat pentru fiecare.
    (4) Nota acordata auditorilor de justitie la sfarsitul primului an de studii, la fiecare materie, reprezinta media dintre nota obtinuta pentru activitatea desfasurata la dezbaterile tematice si nota obtinuta la evaluarea finala.
    (5) Media finala a primului an de studii reprezinta media notelor obtinute la fiecare materie, conform alin. (4).
    Art. 18
    (1) Activitatea auditorilor de justitie din cel de-al doilea an de studii se desfasoara conform programului de practica, in cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor, sub indrumarea tutorilor de practica, alternativ cu modulele stabilite conform programei Institutului.
    (2) Tutorii de practica sunt judecatori si procurori de la instante si, respectiv, parchete, care fac parte din personalul de instruire al Institutului. Tutorii sunt recomandati de conducerile instantelor si parchetelor, propusi de consiliul stiintific si numiti de Consiliul Superior al Magistraturii.
    (3) Auditorii de justitie din cel de-al doilea an de studii continua, in paralel cu stagiile de practica, formarea in cadrul Institutului, conform programului de formare initiala, sub forma de module, cu caracter preponderent practic.
    (4) Auditorii de justitie din cel de-al doilea an de studii sustin pe parcursul anului testari la sfarsitul fiecarei etape a stagiului de practica, precum si la terminarea fiecarui modul, conform programului de practica si programului de invatamant.
    (5) Nota acordata auditorilor de justitie la sfarsitul celui de-al doilea an de studii reprezinta media dintre notele obtinute la testarile mentionate la alin. (4), conform programului de formare initiala.
    Art. 19
    (1) Formatorii sunt obligati sa respecte programa analitica si orarul. In mod exceptional, modificarea orarului si a programelor analitice sau inlocuirea formatorilor se poate face de directorul Institutului, cu acordul consiliului stiintific.
    (2) In cadrul fiecarei catedre/discipline se organizeaza lunar sau ori de cate ori este nevoie sedinta membrilor acesteia, la convocarea titularului de catedra/disciplina, in scopul asigurarii pregatirii unitare a auditorilor de justitie.
    Art. 20
    (1) Personalul de instruire evalueaza activitatea desfasurata de auditorii de justitie, prin acordarea de note sau, dupa caz, calificative intr-o fisa individuala.
    (2) Criteriile de evaluare se aproba de Consiliul stiintific al Institutului, la propunerea consiliului pedagogic.
    (3) Notele si calificativele se centralizeaza la incheierea fiecarei perioade de studiu sau stagiu de practica si au pondere in media finala de absolvire.
    (4) Nota minima admisa la fiecare proba este 5,00 (cinci).
    (5) Contestarea notelor la probele si examenele din timpul formarii profesionale nu este admisa. Auditorii de justitie au dreptul sa ceara recorectarea lucrarilor in termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor la sediul Institutului.
    (6) Proba sau examenul la care nu s-a obtinut nota minima prevazuta la alin. (4) mai poate fi sustinuta/sustinut o singura data, in prima sesiune anuntata de Institut. Nepromovarea la cea de-a doua sesiune atrage exmatricularea din Institut, in baza hotararii consiliului stiintific.
    Art. 21
    Trimestrial sau ori de cate ori este necesar consiliul stiintific face analiza modului de desfasurare a procesului de invatamant si a stagiilor de practica, avand in vedere si opiniile auditorilor de justitie.

    CAP. 5
    Departamentul de formare continua

    Art. 22
    Departamentul de formare continua este organizat si functioneaza in conformitate cu prevederile Regulamentului privind modul de desfasurare a cursurilor de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor si atestare a rezultatelor obtinute, aprobat prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 23
    Institutul elaboreaza programul anual de formare continua a judecatorilor si procurorilor, pe care il supune aprobarii Consiliului Superior al Magistraturii pana cel mai tarziu in luna noiembrie a anului in curs, pentru anul urmator.
    Art. 24
    Institutul coordoneaza activitatea de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor, realizata de curtile de apel si de parchetele de pe langa acestea, prin avizarea tematicii de pregatire, furnizarea materialelor documentare si formarea formatorilor.

    CAP. 6
    Departamentul de formare a formatorilor

    Art. 25
    Institutul realizeaza formarea formatorilor, conform dispozitiilor art. 93 alin. (1) din Legea nr. 304/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 26
    Selectia candidatilor care si-au anuntat intentia de a deveni formatori ai Institutului se realizeaza de catre o comisie numita prin hotarare a consiliului stiintific, conform unei proceduri publice si transparente, cu aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia de recrutare a formatorilor Institutului, aprobata de Consiliul Superior al Magistraturii.
    Art. 27
    (1) Dupa etapa de pregatire si evaluare finala a formatorilor, consiliul stiintific propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea acestora.
    (2) In mod exceptional, consiliul stiintific poate folosi ca formatori la formarea continua si alti specialisti decat cei aflati pe lista de formatori, situatie care va fi comunicata de indata Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare.
    Art. 28
    Personalul de instruire al Institutului poate beneficia de formare in domeniul tehnicilor pedagogice.

    CAP. 7
    Departamentul economico-administrativ

    Art. 29
    Departamentul economico-administrativ este format din:
    a) serviciul financiar-contabil;
    b) serviciul resurse umane;
    c) serviciul secretariat, protocol si administrativ;
    d) serviciul documentare.
    Art. 30
    Serviciul financiar-contabil are urmatoarele atributii:
    a) asigura buna desfasurare a activitatii financiar-contabile;
    b) angajeaza, alaturi de director, prin semnatura directorului executiv sau, in lipsa acestuia, a inlocuitorului sau Institutul in toate operatiunile patrimoniale;
    c) organizeaza efectuarea lucrarilor de planificare financiara, intocmirea lucrarilor cu privire la veniturile si cheltuielile Institutului, planul de casa, fondul pentru salarii, precum si a altor lucrari financiar-contabile, conform legii;
    d) organizeaza si asigura controlul gestiunii si efectuarea inventarierii patrimoniului Institutului;
    e) pastreaza registrele si dosarele administrative privind activitatea financiar-contabila;
    f) indeplineste orice alte atributii cu caracter financiar-contabil prevazute de lege sau incredintate de conducerea Institutului.
    Art. 31
    Serviciul resurse umane are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor, personal contractual si functionari publici din cadrul Institutului;
    b) asigura si raspunde de respectarea conditiilor cerute de lege privind incadrarile in grilele si gradele salariale;
    c) completeaza carnetele de munca si registrul de evidenta a salariatilor;
    d) urmareste intocmirea fiselor de evaluare a salariatilor;
    e) urmareste intocmirea si pastrarea declaratiilor de interese, declaratiilor de avere si a celorlalte declaratii prevazute de lege ale personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor si ale functionarilor publici;
    f) propune actualizarea statului de functii si a statului de personal;
    g) indeplineste orice alte atributii referitoare la resursele umane, incredintate de conducerea Institutului.
    Art. 32
    Serviciul secretariat, protocol si administrativ are urmatoarele atributii:
    a) pastreaza dosarele auditorilor de justitie;
    b) intocmeste foile matricole, cataloagele si alte evidente necesare privind activitatile de invatamant, frecventarea si absolvirea cursurilor si elibereaza atestate auditorilor de justitie;
    c) primeste si distribuie corespondenta Institutului, redacteaza corespondenta trimisa de acesta sub semnatura directorului sau a directorilor adjuncti;
    d) asigura arhivarea documentelor primite sau elaborate in Institut si raspunde de pastrarea si conservarea acestora;
    e) comunica celorlalte compartimente datele si documentele necesare, in vederea indeplinirii atributiilor ce le revin;
    f) raspunde de activitatea administrativ-gospodareasca a Institutului, asigurand aprovizionarea cu bunurile necesare si gestionarea acestora;
    g) duce la indeplinire masurile stabilite pentru asigurarea conditiilor corespunzatoare de lucru in Institut, conform normelor de protectie a muncii si celor pentru paza cladirii si a bunurilor, precum si pentru paza contra incendiilor, conform legii;
    h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau incredintate de conducerea Institutului.

    CAP. 8
    Personalul Institutului

    SECTIUNEA I
    Dispozitii comune

    Art. 33
    In cadrul Institutului isi desfasoara activitatea urmatoarele categorii de personal:
    a) judecatori si procurori;
    b) personal de specialitate juridica asimilat magistratilor;
    c) functionari publici;
    d) personal contractual;
    e) cadre didactice din invatamantul superior, acreditat conform legii.
    Art. 34
    (1) Personalul de instruire al Institutului este asigurat, de regula, din randul judecatorilor si procurorilor in functie, care pot fi detasati in cadrul Institutului, cu acordul lor si cu avizul consiliului stiintific, conform legii.
    (2) Pentru desfasurarea procesului de formare profesionala Institutul poate folosi, in conditiile legii, si cadre didactice din invatamantul juridic superior acreditat potrivit legii, alti specialisti romani si straini, precum si personal de specialitate juridica prevazut la art. 86 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Personalul de instruire al Institutului are obligatia de a asigura desfasurarea programelor de formare initiala, de formare continua a judecatorilor si procurorilor, precum si de formare profesionala a formatorilor, pe baza programelor aprobate.
    Art. 35
    (1) Personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor indeplineste atributii specifice de organizare si instruire in cadrul departamentelor de formare initiala, de formare continua si de formare a formatorilor.
    (2) Salarizarea personalului de instruire al Institutului prin plata cu ora se face in functie de numarul de ore de seminar sau de curs sustinute, de indemnizatia bruta lunara a functiei de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie si de norma didactica stabilita conform art. 80 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Personalul prevazut la alin. (1) beneficiaza de drepturile si are indatoririle prevazute de lege pentru judecatori si procurori.
    Art. 36
    (1) Posturile de functionari publici se ocupa in conformitate cu prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Ocuparea posturilor de catre personalul contractual se face in conformitate cu prevederile Codului muncii.
    (3) Personalul de conducere al Institutului, personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor, functionarii publici si personalul contractual raspund penal, disciplinar si civil, conform legii.
    Art. 37
    Colaboratorii externi ai Institutului National al Magistraturii sunt salarizati conform legii.

    SECTIUNEA a II-a
    Ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor

    Art. 38
    (1) Poate ocupa un post de executie de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor, in departamentele de formare a judecatorilor si procurorilor din cadrul Institutului, persoana care indeplineste conditiile prevazute la art. 13 alin. (2) lit. a) - e) din Legea nr. 303/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si a promovat concursul organizat de Institut.
    (2) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor a persoanelor care indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1) se face prin decizie a directorului Institutului.
    Art. 39
    (1) Pentru inscrierea la concurs, candidatii vor prezenta urmatoarele acte:
    a) actul de identitate, in copie;
    b) certificatul de nastere si certificatul de casatorie, in copie;
    c) diploma de licenta si foaia matricola a anilor de studii, in copie;
    d) certificatul de cazier judiciar;
    e) certificatul de cazier fiscal;
    f) cerere-tip;
    g) curriculum vitae;
    h) carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in specialitate, in copie;
    i) chitanta de plata a taxei de inscriere;
    j) doua fotografii color tip "buletin".
    (2) Copiile actelor mentionate la alin. (1) vor fi certificate spre conformitate.
    (3) Candidatii vor depune si o recomandare privind profilul profesional si moral de la ultimul loc de munca. Candidatii care nu au mai fost angajati anterior vor depune o recomandare de la ultima institutie de invatamant absolvita.
    (4) Candidatii sunt obligati sa depuna la dosar o adeverinta medicala eliberata de medicul de familie, din care sa reiasa ca sunt apti pentru exercitarea functiei.
    Art. 40
    (1) Examinarea candidatilor se face prin sustinerea unei probe scrise la o limba straina, la alegere dintre engleza si franceza, a unei probe scrise de verificare a cunostintelor teoretice si a unui interviu.
    (2) Tematica pentru probele de concurs si bibliografia, data si locul sustinerii concursului, numirea comisiilor de concurs, numarul de posturi scoase la concurs, precum si cuantumul taxei de inscriere la concurs se propun de catre directorul Institutului si se aproba de consiliul stiintific.
    (3) Data si locul sustinerii concursului si numarul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs si cuantumul taxei de inscriere se aduc la cunostinta celor interesati prin afisare la sediul Institutului, prin intermediul mass-media si prin publicarea pe pagina de Internet a Institutului, cu cel putin 30 de zile inainte de data concursului. Tematica si bibliografia se afla in permanenta pe site-ul Institutului, incepand cu data anuntarii concursului si pe toata durata acestuia.
    (4) Cererile-tip pentru inscrierea la concurs se depun cu cel putin 15 zile inainte de data concursului la serviciul resurse umane al Institutului.
    (5) Consiliul stiintific al Institutului numeste comisia de examinare si comisia de contestatii.
    Art. 41
    (1) Comisia de examinare intocmeste cu o zi inaintea concursului 3 variante de subiecte pentru limba straina, care se depun in plicuri separate si sigilate.
    (2) Cele 3 plicuri sigilate vor fi prezentate de un delegat al comisiei de examinare, in ziua concursului, in sala de desfasurare a acestuia.
    (3) Un reprezentant al candidatilor va proceda la tragerea la sorti a plicului cu subiecte, care va fi desigilat si prezentat de delegatul comisiei de examinare. Delegatul comisiei de examinare comunica subiectele, ora de incepere si ora de incheiere a concursului.
    (4) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise la limba straina este de 2 ore din momentul comunicarii subiectelor.
    (5) Intrarea candidatilor in salile de concurs se face pe baza listelor intocmite pentru fiecare sala si a actului de identitate. Dupa verificarea identitatii, fiecare candidat pastreaza, la vedere, actul de identitate, pana la predarea lucrarii scrise. Pe lista se mentioneaza prezenta fiecarui candidat.
    (6) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba.
    (7) Inainte de a se comunica subiectele, candidatii inscriu numele si prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila Institutului.
    (8) Pe toata durata desfasurarii probei scrise la limba straina, in salile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care supravegheaza desfasurarea probei si persoanele desemnate cu aplicarea stampilei pe coltul indoit al colilor destinate probei scrise.
    (9) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii primesc coli de hartie avand stampila Institutului. Se poate folosi numai cerneala sau pix cu pasta de culoare albastra.
    (10) La expirarea timpului prevazut la alin. (4), responsabilul de sala strange lucrarile in ordinea predarii lor de catre candidati, sub semnatura, dupa care le preda comisiei de examinare, care le inscrie intr-un borderou.
    (11) Daca examinarea se face in mai multe sali, se intocmeste cate un borderou pentru lucrarile din fiecare sala.
    (12) Lucrarea se considera predata de candidat dupa verificarea starii acesteia de catre responsabilul de sala si dupa semnarea borderoului de catre candidat.
    (13) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea temporara a salii de concurs se poate face numai cu insotitor.
    (14) Frauda dovedita se sanctioneaza cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri, responsabilul de sala intocmeste un proces-verbal despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul-verbal va fi comunicat candidatului si comisiei de examinare.
    (15) Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa la limba straina candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7.
    (16) Rezultatele se afiseaza la sediul Institutului si pe pagina de Internet a acestuia.
    (17) Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba scrisa la limba straina pot depune contestatie la serviciul resurse umane din cadrul Institutului in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor.
    (18) In vederea solutionarii contestatiilor, colturile lucrarii se lipesc din nou.
    (19) Contestatiile se solutioneaza de comisia de contestatii in termen de 48 de ore de la inregistrare. Nota obtinuta la contestatii este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.
    Art. 42
    (1) Candidatii admisi la proba scrisa la limba straina sustin o lucrare scrisa de verificare a cunostintelor teoretice la doua dintre urmatoarele discipline: drept civil, dreptul familiei, drept comercial, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, organizare judiciara, elemente de drept comunitar si protectia europeana a drepturilor omului.
    (2) Disciplinele la care candidatii sustin lucrarea scrisa de verificare a cunostintelor teoretice se aproba, pentru fiecare post vacant, de consiliul stiintific al Institutului, la propunerea directorului acestuia.
    (3) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise de verificare a cunostintelor teoretice se stabileste de comisia de examinare si nu poate depasi 4 ore.
    (4) Dispozitiile art. 41 alin. (5) - (14) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 43
    (1) Corectarea lucrarilor scrise de verificare a cunostintelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de examinare.
    (2) Lucrarea scrisa la fiecare dintre materiile de concurs se noteaza cu note de la 1 la 10.
    (3) Nota lucrarii scrise de verificare a cunostintelor teoretice o reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la fiecare dintre materiile de concurs.
    (4) Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice, candidatii trebuie sa obtina cel putin media 7, dar nu mai putin de nota 5 la fiecare materie de concurs.
    (5) Dispozitiile art. 41 alin. (16) - (19) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 44
    (1) Candidatii care au fost declarati admisi la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice sustin un interviu in fata comisiei de examinare, in scopul identificarii aptitudinilor specifice functiei pentru care candideaza.
    (2) Prestatia candidatului la interviu se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei.
    (3) Nota finala la interviu o reprezinta media aritmetica a notelor acordate de catre fiecare membru al comisiei.
    (4) Nu se admit contestatii cu privire la notele obtinute la interviu.
    Art. 45
    (1) Media generala de promovare a concursului este cel putin 7, in limita posturilor scoase la concurs.
    (2) Media generala a concursului o reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la proba scrisa la limba straina, proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice si interviu.
    Art. 46
    (1) In termen de 3 zile de la data finalizarii concursului, comisiile de examinare predau intregul material de concurs serviciului resurse umane din cadrul Institutului, care va lua masuri pentru afisarea rezultatelor concursului la sediul Institutului si pe pagina de Internet a acestuia.
    (2) Repartizarea candidatilor declarati admisi la concurs se face in ordinea descrescatoare a mediilor generale obtinute, in limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul si in functie de optiunea candidatilor si de probele de concurs sustinute.
    Art. 47
    (1) Lucrarile scrise si celelalte documente relevante privind concursul se anexeaza la dosarele profesionale ale candidatilor declarati admisi.
    (2) Orice alte documente privind concursul se arhiveaza si se pastreaza potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
    (3) Taxa de inscriere se restituie candidatilor care isi anunta retragerea cu cel putin 15 zile inainte de prima proba de concurs.

    CAP. 9
    Drepturile si obligatiile auditorilor de justitie

    Art. 48
    (1) Auditorii de justitie au, in principal, urmatoarele drepturi:
    a) sa beneficieze de o pregatire unitara pentru functia de judecator sau procuror;
    b) sa utilizeze mijloacele de documentare puse la dispozitie prin intermediul bibliotecii Institutului;
    c) sa beneficieze de cazare in caminul Institutului, in limita locurilor disponibile si in ordinea rezultatelor obtinute la concursul de admitere in Institut sau, dupa caz, la finalul anului intai de studiu;
    d) sa participe la elaborarea unor publicatii sau studii de specialitate, a unor lucrari literare ori stiintifice sau la emisiuni audiovizuale, cu exceptia celor cu caracter politic.
    (2) Auditorii de justitie au orice alte drepturi prevazute de lege sau de regulamente.
    Art. 49
    (1) Auditorii de justitie au urmatoarele obligatii:
    a) sa-si indeplineasca cu competenta si corectitudine indatoririle ce le revin si sa-si respecte obligatiile cu caracter administrativ stabilite prin legi, regulamente si ordine de serviciu;
    b) sa respecte regulamentul Institutului, regulamentul bibliotecii si regulamentul caminului Institutului;
    c) sa respecte orarul fixat de conducerea Institutului, precum si normele de conduita prevazute de lege;
    d) sa nu se serveasca de actele pe care le indeplinesc in exercitarea atributiilor de serviciu pentru a-si exprima sau manifesta convingeri politice;
    e) sa aiba o atitudine echidistanta, fara influente legate de rasa, sex, religie, nationalitate, precum si de statutul socioeconomic, politic si cultural al unei persoane ori alte asemenea criterii discriminatorii;
    f) sa nu dezvaluie sau sa foloseasca pentru alte scopuri decat cele legate direct de exercitarea profesiei informatiile pe care le-au obtinut in aceasta calitate;
    g) in cazul in care, potrivit legii, lucrarile au un caracter confidential, sa pastreze materialele respective in incinta Institutului, instantei sau parchetului si sa nu permita consultarea lor decat in cadrul prevazut de lege si de regulament;
    h) sa foloseasca resursele si mijloacele materiale care le sunt puse la dispozitie, conform destinatiei lor, exclusiv in interesul dobandirii de cunostinte profesionale.
    (2) Auditorii de justitie au orice alte obligatii prevazute de lege sau de regulamente.
    (3) Absentele auditorilor de justitie de la cursuri ori de la stagiile de practica se consemneaza in foile de prezenta de catre personalul de instruire sau, dupa caz, de tutorii de practica.
    Art. 50
    (1) In cazul in care auditorii de justitie savarsesc o abatere de la indatoririle ce le revin potrivit dispozitiilor legale si regulamentare, pot fi sanctionati disciplinar de catre directorul Institutului sau, dupa caz, de consiliul stiintific.
    (2) Constituie abateri disciplinare urmatoarele fapte:
    a) desfasurarea de activitati publice cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice in exercitarea atributiilor ce le revin;
    b) atitudinile ireverentioase fata de colegi, de personalul de instruire si de conducere al Institutului, precum si fata de persoanele cu care intra in contact in perioada efectuarii stagiului;
    c) absentele nemotivate de la cursuri, daca acestea depasesc 8 ore intr-o luna.
    (3) Sanctiunile disciplinare ce pot fi aplicate auditorilor de justitie sunt urmatoarele:
    a) avertismentul;
    b) diminuarea indemnizatiei cu pana la 15% pe o perioada de la o luna la 3 luni sau proportional cu numarul absentelor nemotivate, daca acestea depasesc 8 ore intr-o luna;
    c) diminuarea bursei proportional cu numarul absentelor nemotivate, daca acestea depasesc 8 ore intr-o luna;
    d) exmatricularea din Institut.
    Art. 51
    (1) Avertismentul se aplica, in scris, de catre directorul Institutului, in termen de 30 de zile de la constatarea abaterii, si poate fi contestat la consiliul stiintific, in termen de 30 de zile de la comunicare.
    (2) Sanctiunile prevazute la art. 50 alin. (3) lit. b), c) si d) se aplica de consiliul stiintific al Institutului, in termenul prevazut la alin. (1).
    (3) Decizia sau, dupa caz, hotararea de sanctionare se motiveaza si se comunica in termen de 10 zile de la aplicarea sanctiunii.
    (4) Hotararile consiliului stiintific prevazute la alin. (1) si (2) pot fi atacate la instanta de contencios administrativ si fiscal competenta.
    (5) Sanctiunile aplicate auditorilor de justitie prin hotarari irevocabile se consemneaza in dosarul personal al acestora.
    Art. 52
    (1) Aplicarea sanctiunii disciplinare este in mod obligatoriu precedata de efectuarea cercetarii cu privire la faptele care constituie incalcari ale prevederilor legale sau regulamentare.
    (2) Cercetarea prealabila se efectueaza de catre unul dintre directorii adjuncti. In cursul acestei proceduri se stabilesc faptele si urmarile acestora, imprejurarile in care au fost savarsite, existenta sau inexistenta vinovatiei si orice alte date concludente. Sunt obligatorii ascultarea auditorului cercetat si verificarea apararilor acestuia.
    (3) Cercetarea se finalizeaza printr-un referat, in care se consemneaza rezultatul constatarilor. Persoana cercetata are dreptul sa cunoasca toate actele cercetarii si sa solicite probe in aparare.
    (4) Raspunderea disciplinara se prescrie in termen de un an de la savarsirea faptei.
    Art. 53
    Auditorii de justitie raspund pentru pagubele aduse patrimoniului Institutului, conform dispozitiilor legale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 320/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 320 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu