Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 201 din 22 martie 1991

privind infiintarea Societatii comerciale de magazine pe actiuni "Prodas" Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 88 din 23 aprilie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Societatea comerciala pe actiuni "Prodas" Bucuresti, cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 11, sectorul 3, prin preluarea activului si pasivului de la Intreprinderea "Prodas", care se desfiinteaza.
    Capitalul social initial, stabilit pe baza bilantului la 30 septembrie 1990, are urmatoarea structura:
    - mijloace fixe la valoarea ramasa    20.249 mii lei;
    - mijloace circulante si alte active     625 mii lei.
    Valoarea capitalului societatii va fi corectata dupa finalizarea evaluarii patrimoniului in termen de 30 de zile de la data prezentei hotariri.
    Art. 2
    Societatea comerciala pe actiuni "Prodas" Bucuresti se infiinteaza ca societate pe actiuni, cu personalitate juridica.
    Obiectul de activitate al societatii este prevazut in statutul anexat.
    Art. 3
    Societatea comerciala pe actiuni "Prodas" Bucuresti isi desfasoara activitatea in conformitate cu legislatia romana si cu statutul propriu.
    Art. 4
    Personalul trecut la societate de la Intreprinderea "Prodas" Bucuresti se considera transferat in interesul serviciului.
    Personalul incadrat cu salariul mai mic are dreptul, timp de trei luni, la diferenta pina la salariul tarifar avut si la sporul de vechime, dupa caz.
    Art. 5
    Anexa face parte integranta din prezenta hotarire.

                             PRIM-MINISTRU
                              PETRE ROMAN

    ANEXA 1

                           STATUTUL
    Societatii comerciale "Prodas" - S.A. Bucuresti

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este Societatea comerciala "Prodas" - S.A. Bucuresti.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de sediul societatii, capitalul social si numarul de inregistrare din registrul comertului.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea comerciala "Prodas" - S.A. Bucuresti este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, localitatea Bucuresti, Calea Victoriei nr. 11. Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati din tara si strainatate.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate al societatii

    Art. 5
    Obiectul de activitate al Societatii comerciale "Prodas" - S.A. Bucuresti va fi urmatorul:
    a) comercializarea cu amanuntul catre populatie si pentru consumuri colective a produselor agroalimentare cit si a altor marfuri achizitionate atit din productia interna cit si din import;
    b) comercializarea diverselor produse din si pentru agricultura pe baza de contract de vinzare-cumparare sau de comision catre alti agenti economici;
    c) operatiuni de export, import si schimburi de marfuri cu parteneri din strainatate, in numele si contul unor agenti economici din agricultura, pe baza de comision cit si operatiuni in nume si cont propriu;
    d) derularea unor actiuni de cooperare vizind retehnologizarea unor sectoare sau agenti economici din agricultura;
    e) prestarea de servicii, respectiv de alimentatie publica, transporturi interne, externe, expeditii internationale, service auto etc. pentru populatie sau alti agenti economici interni sau externi;
    f) asigurarea bazei materiale diversilor agenti economici din agricultura cu perceperea comisionului ce se cuvine de la acestia, cit si desfacerea de marfuri prin consignatie;
    g) producerea de bauturi alcoolice, nealcoolice, preparate din carne, precum si alte produse agroalimentare si bunuri de larg consum, inclusiv comercializarea la intern si extern a acestora;
    h) achizitionarea ambalajelor de la populatie si repunerea in circuitul economic.
    Art. 6
    Pentru asigurarea sistemului informational, Societatea comerciala "Prodas" - S.A. Bucuresti isi organizeaza oficiul de calcul propriu.
    Art. 7
    Obiectul de activitate poate fi completat sau modificat de adunarea generala a actionarilor sau de consiliul imputernicitilor statului in conditiile stabilite de lege.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 8
    Capitalul social
    Capitalul social initial al societatii comerciale este in valoare de 20.874 mii lei si se compune din: mijloace fixe in valoare de 20.249 mii lei si mijloace circulante in valoare de 625 mii lei.
    Capitalul social initial este impartit in 20.874 actiuni nominative in valoare de 1.000 lei fiecare, subscris in intregime de statul roman in calitate de actionar unic si varsat integral la data constituirii societatii comerciale.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 9
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
    Art. 10
    Reducerea sau marirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege. Majorarea sau reducerea capitalului societatii atita timp cit capitalul este integral de stat se poate face numai cu aprobarea organului care a infiintat societatea.
    Art. 11
    Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza acestuia de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuate in conditiile prezentului statut.
    Art. 12
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decit un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se face in conditiile si cu procedura prevazuta de lege, salariatii "Prodas" - S.A. beneficiind de un drept de preferinta in raport cu tertii.
    Cesiunea actiunilor se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se mentioneaza pe titlu.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie al societatii si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 14
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remuneratia, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg directorul, il descarca de activitate si il revoca. Directorul este presedintele consiliului de administratie;
    d) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administratie, directorului, comisiei de cenzori, in conformitate cu prevederile legii;
    e) stabilesc bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pe exercitiul urmator;
    f) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de beneficii si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
    g) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabilesc competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor, aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
    h) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
    i) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii;
    l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii etc.;
    m) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, a directorului si a cenzorilor pentru paguba pricinuita societatii;
    n) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
    Hotaririle in problemele prevazute la literele i), j) si k) vor putea fi aduse la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat constituirea societatii, in perioada in care statul este actionar unic.
    Art. 15
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, in cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor, reprezentind cel putin o treime din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor doi ani de la infiintarea societatii.
    Adunarea generala va fi convocata de administrator, ori de cite ori va fi nevoie, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii.
    Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
    Art. 16
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 1/2 din capitalul social, iar la a doua convocare, oricare ar fi partea de capital reprezentata de actionarii prezenti, cu majoritatea.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin trei patrimi din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin o doime din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie iar, in lipsa acestuia, de catre unul din vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii adunarii generale doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarii care l-au intocmit.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatului.
    Art. 17
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotaririle adunarilor se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicare de miini.
    La propunerea persoanei care prezideaza, sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide cu majoritate simpla ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru luarea sau revocarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 18
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, numit potrivit legii, pina la crearea conditiilor de constituire a adunarii generale a actionarilor.
    Consiliul imputernicitilor statului se intruneste in prezenta a trei patrimi din numarul total si hotaraste valabil cu votul a jumatate plus unu din numarul total, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale ordinare si in prezenta a patru cincimi din votul a trei patrimi din membri, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Membrii consiliului imputernicitilor statului isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau institutia de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii sau participa la societati comerciale cu care respectivele societati intretin relatii de afaceri sau au interese contrare, deoarece primesc indemnizatii stabilite de aceste consilii.
    Periodic consiliul imputernicitilor statului prezinta Ministerului Agriculturii si Alimentatiei - Departamentul agriculturii de stat un raport asupra activitatii desfasurate de societatea comerciala si un program pentru perioada urmatoare, iar la incheierea mandatului sau, prezinta raportul asupra intregii activitati desfasurate.
    Consiliul imputernicitilor statului indeplineste orice alte atributii care deriva din legislatia in vigoare, precum si din statutul societatii.
    Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta de drept la data cind se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie compus din 9 administratori alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari.
    Alegerea administratorilor se face dintre persoanele care au calitatea de actionari.
    Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana propusa de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Sint incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie, al comisiei de cenzori si de director persoanele care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa sau luare de mita, precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile comerciale.
    Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul Departamentului agriculturii de stat.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte. Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
    La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai doi vicepresedinti.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a o treime din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte iar, in lipsa acestuia, de unul din vicepresedinti desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin o doime din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul din vicepresedinti desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintele, membrii consiliului de administratie, directorul si adjunctii sai raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii.
    In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii, pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri, potrivit competentelor acordate;
    e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
    f) stabileste tactica si strategia de marketing;
    g) aproba incheierea sau realizarea contractelor, potrivit competentelor acordate;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite in adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori formata din trei membri, care trebuie sa fie asociati, cu exceptia cenzorilor contabili.
    Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
    Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar, verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar, controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificarea statutului si obiectului societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani consecutiv, cu exceptia primilor doi ani de la constituirea societatii sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii si cenzorii supleanti se aleg pe o perioada de maximum trei ani si pot fi realesi.
    Sint incompatibile cu calitatea de cenzori persoanele care intra sub incidenta art. 17 alin. 4 si cei care sint rude sau afini pina la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma pentru alte functii decit aceea de cenzori un salariu sau o remuneratie de la administrator sau de la societate.

    CAP. 7
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Personalul societatii
    Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea generala a actionarilor. In perioada cit statul este actionar unic, personalul de conducere si cenzorii vor fi numiti de consiliul imputernicitilor statului cu acordul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei - Departamentul agriculturii de stat.
    Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii comerciale.
    Nivelul salariilor pentru personalul activitatii, pe categorii de functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege.
    Pina la aprobarea legislatiei in domeniu, salarizarea se face conform legislatiei in vigoare.
    Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii sint stabilite de catre consiliul de administratie sau de catre director.
    Art. 24
    Amortizarea fondurilor fixe
    Consiliul de administratie stabileste in conditiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.
    Art. 25
    Societatea va tine evidenta contabila in lei si in valuta pentru operatiunile de comert exterior si va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi in conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor. Bilantul si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
    Art. 26
    Calculul si repartizarea beneficiilor
    Beneficiul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    Din beneficiul societatii se pot constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii si dezvoltarii de produse noi, investitiilor, reparatiilor, precum si pentru alte activitati stabilite de adunarea generala a actionarilor.
    Din beneficiul anual se stabileste fondul de rezerva care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului prevazut in bilantul anual (constituirea lui efectuindu-se pina cind se va atinge maximum a cincea parte din capitalul social), precum si alte cote prevazute in reglementarile in vigoare.
    Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal rezultind beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale societatii.
    Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate, in conditiile legii, in cel mult doua luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 27
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 28
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este unic actionar, transformarea formei juridice a societatii se va face numai cu aprobarea organului care a infiintat-o.
    Noua societate va indeplini formalitatile de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.
    Art. 29
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    - imposibilitatea realizarii obiectului social;
    - hotarirea adunarii generale;
    - falimentul;
    - pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    - numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    - in orice alte situatii, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial.
    Art. 30
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se face in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 31
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj potrivit legii.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 201/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 201 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 201/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu