Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.128 din 21.03.2018

pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 266 din 27 martie 2018



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. XIII alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă modul de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018. Articolul 2Secretariatul General al Guvernului execută operaţiunile financiare privind sumele prevăzute în bugetul propriu, destinate sprijinirii organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care funcţionează potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute la lit. a), precum şi realizării activităţilor şi proiectelor interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi de combatere a intoleranţei, cuprinse la lit. b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018. Articolul 3(1) Suma de 115.763 mii lei prevăzută la lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018 se repartizează conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(2) Secretariatul General al Guvernului alocă lunar sau trimestrial sumele destinate sprijinirii organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, altele decât cele care primesc subvenţii de la bugetul de stat potrivit dispoziţiilor cap. III, respectiv art. 18-27 din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinse la lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018, respectiv în anexa la prezenta hotărâre, în cadrul prevederilor trimestriale, pe baza solicitărilor cuprinse în formularul A1, prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.(3) Solicitările cuprinse în formularul A1 se transmit Departamentului pentru Relaţii Interetnice lunar, până la data de 10 a fiecărei luni, sau trimestrial, până la data de 10 a primei luni din trimestru.(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), primele solicitări cuprinse în formularul A1 din anul 2018 se transmit Departamentului pentru Relaţii Interetnice în termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.(5) Netransmiterea formularului A1 în termenele prevăzute la alin. (3) şi (4) echivalează cu neincluderea sumei în creditele bugetare solicitate Secretariatului General al Guvernului, în vederea deschiderii acestora. Articolul 4(1) Gradul anterior de utilizare a fondurilor prevăzute în legea bugetului de stat pentru organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, altele decât cele care primesc subvenţii de la bugetul de stat în baza dispoziţiilor art. 18-27 din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu va afecta deschiderile lunare de fonduri bugetare, potrivit prevederilor art. 56 din Legea bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018.(2) Sumele rămase necheltuite la sfârşitul anului la organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale se reportează în anul următor, putând fi utilizate cu aceeaşi destinaţie, potrivit prevederilor art. XIII alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare. Articolul 5(1) Categoriile de cheltuieli prevăzute de legea bugetului de stat pentru sprijinirea parţială a activităţii organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sunt următoarele:a)cheltuieli materiale pentru funcţionarea sediilor organizaţiilor şi sucursalelor/filialelor acestora, ale centrelor culturale şi comunitare, pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor aferente, pentru asigurarea securităţii şi pazei acestora, precum şi pentru cheltuieli conexe de expertiză şi audit; b)cheltuieli de personal şi cheltuieli conexe care decurg din aplicarea legislaţiei muncii; c)cheltuieli necesare pentru perfecţionarea şi formarea continuă a personalului; d)cheltuieli pentru editarea, tipărirea şi distribuţia de carte, publicaţii, precum şi de manuale şcolare; e)cheltuieli pentru realizarea, publicarea şi difuzarea materialelor multimedia şi de presă scrisă, cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea de emisiuni radio-tv, precum şi cheltuieli aferente difuzărilor acestora pe canalele media; f)cheltuieli pentru organizarea/participarea la întruniri ale membrilor, conform statutului, şi la alte asemenea manifestări, organizate în ţară şi în străinătate; g)cheltuieli pentru organizarea/participarea la acţiuni culturale, ştiinţifice, educaţionale, sportive, simpozioane, schimburi de experienţă, tabere, cursuri de formare/ perfecţionare, vizite de documentare şi de studiu în domeniile protejării şi promovării identităţii etnice, lingvistice şi culturale, precum şi în domeniul managementului operaţional, organizate în ţară şi în străinătate; h)cheltuieli pentru investiţii în bunuri mobile şi imobile necesare desfăşurării activităţilor organizaţiilor şi comunităţii; i)cheltuieli privind asigurarea proprietăţii intelectuale; j)cheltuieli privind cofinanţarea şi participarea la programe şi proiecte realizate din fonduri naţionale, europene şi internaţionale; k)asistenţă juridică, taxe notariale, expertiză juridică şi extrajudiciară, audit. (2) Prin cheltuieli materiale pentru funcţionarea sediilor organizaţiilor şi sucursalelor/filialelor acestora, ale centrelor culturale şi comunitare, pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor aferente, pentru asigurarea securităţii şi pazei acestora, precum şi pentru cheltuieli conexe de expertiză şi audit se înţelege: cheltuieli necesare bunei funcţionări, cum ar fi chiria, taxa de concesionare, impozit şi alte taxe, asigurare, energia electrică, energia termică, combustibil, apă, salubritate, servicii de poştă, telecomunicaţii şi internet, obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile, carburanţi, lubrifianţi, piese de schimb şi consumabile pentru mijloacele de transport proprii sau închiriate, servicii specializate cu caracter financiar-contabil, servicii specializate în domeniul resurselor umane şi în cel al achiziţiilor, alte servicii cu caracter administrativ-gospodăresc, lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor aferente; servicii de pază, protecţie şi P.S.I. prestate de societăţi specializate sau de personal calificat în domeniu; servicii de expertiză şi audit, în legătură cu imobilele organizaţiilor (sedii, sucursale/filiale, centre culturale şi comunitare). (3) Prin cheltuieli de personal şi cheltuieli conexe care decurg din aplicarea legislaţiei muncii se înţelege: cheltuieli directe şi indirecte cu salariile; salarii şi drepturi băneşti asimilate acestora stabilite prin negociere în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi obligaţiile aferente acestora; contracte civile; transport, cazare, diurnă şi alte drepturi băneşti ocazionate de deplasări în ţară şi în străinătate; servicii specializate de medicina muncii.(4) Prin cheltuieli necesare pentru perfecţionarea şi formarea continuă a personalului se înţelege: taxe de participare la cursuri şi programe de perfecţionare şi formare profesională; achiziţii de servicii de perfecţionare şi formare profesională. (5) Prin cheltuieli pentru editarea, tipărirea şi distribuţia de carte, publicaţii precum şi de manuale şcolare se înţelege: editare, redactare şi tehnoredactare, tipărire, traducere, difuzare, cu excepţia manualelor şcolare asigurate pentru învăţământul obligatoriu; abonamente publicaţii; obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile, alte bunuri şi servicii necesare, piese de schimb pentru mijloacele fixe şi obiectele de inventar proprii, utilizate, închirieri de mijloace şi echipamente necesare, comandarea şi/sau realizarea de sondaje de opinie, studii, cercetări sociologice; chiria, taxa de concesionare, impozite şi alte taxe, asigurare, energia electrică, energia termică, combustibil, apă, salubritate, alte servicii cu caracter administrativ-gospodăresc, lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor în care se desfăşoară activitatea de editare, tipărire şi distribuţia de carte, publicaţii, precum şi de manuale şcolare. (6) Prin cheltuieli pentru realizarea, publicarea şi difuzarea materialelor multimedia şi de presă scrisă, cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea de emisiuni radio-tv, precum şi cheltuieli aferente difuzărilor acestora pe canalele media se înţelege: editare, redactare, traducere, tipărire, realizare, distribuţie şi difuzare, obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile, recuzită, achiziţie şi/sau închiriere de spaţii de emisie, cheltuieli aferente utilizării de frecvenţe radio, închiriere echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), închiriere şi amenajare spaţiu necesar, transport, cazare, diurnă şi alte drepturi băneşti ocazionate de deplasări în ţară în scopul realizării şi difuzării de materiale multimedia şi emisiuni radio şi/sau tv, onorarii; chirie, taxa de concesionare, impozite şi alte taxe, asigurare, energia electrică, energia termică, combustibil, apă, salubritate, alte servicii cu caracter administrativ-gospodăresc, lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor în care se desfăşoară activitatea de realizare, publicare şi difuzare a materialelor multimedia şi de presă scrisă, realizare şi difuzare de emisiuni radio-tv. (7) Prin cheltuieli pentru organizarea/participarea la întruniri ale membrilor, conform statutului, şi alte asemenea manifestări, organizate în ţară şi în străinătate, se înţelege: închiriere şi amenajare spaţiu necesar, închiriere echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), servicii de traducere, editare, tipărire, realizare şi difuzare materiale de comunicare publică pe orice suport, transport, cazare, diurnă şi alte drepturi băneşti ocazionate de deplasări în ţară şi în străinătate, trataţii, taxe de participare pentru persoane participante şi/sau persoane invitate care nu sunt angajate în cadrul organizaţiei; cotizaţii/contribuţii ale organizaţiei în calitatea sa de membru în organizaţii neguvernamentale, internaţionale, nepolitice, din domeniul drepturilor omului şi al minorităţilor naţionale.(8) Prin cheltuieli pentru organizarea/participarea la acţiuni culturale, ştiinţifice, educaţionale, sportive, simpozioane, schimburi de experienţă, tabere, cursuri de formare/ perfecţionare, vizite de documentare şi de studiu în domeniile protejării şi promovării identităţii etnice, lingvistice şi culturale, precum şi în domeniul managementului operaţional, organizate în ţară şi în străinătate, se înţelege: închirieri spaţii şi echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), servicii de traducere, spaţii de emisie radio şi/sau tv, recuzită şi amenajarea spaţiului necesar, cazare, transport, masă sau diurnă, după caz, trataţii, cadouri, premii în obiecte, în bani, burse, onorarii, taxe de participare, editare, tipărire, realizare şi difuzare materiale de comunicare publică pe orice tip de suport, achiziţii de bunuri şi servicii necesare, inclusiv costume populare, instrumente muzicale şi accesorii pentru ansamblurile artistice.(9) Prin cheltuieli pentru investiţii în bunuri mobile şi imobile necesare desfăşurării activităţilor organizaţiilor şi comunităţii se înţelege: investiţii în bunuri mobile şi imobile necesare desfăşurării activităţii organizaţiilor şi comunităţii, în scopul păstrării şi promovării identităţii etnice, lingvistice, culturale şi religioase.(10) Prin cheltuieli privind asigurarea proprietăţii intelectuale se înţelege: cheltuieli privind înregistrarea naţională sau internaţională a mărcilor; cheltuieli privind înregistrarea mărcii comunitare; cheltuieli privind înregistrarea naţională sau internaţională a desenelor sau a modelelor; cheltuieli privind înregistrarea desenelor sau a modelelor comunitare; cheltuieli privind înregistrarea drepturilor de autor; cheltuieli privind folosirea unor opere, de exemplu: remuneraţia datorată pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental, contravaloarea închirierii operelor de artă etc.; cheltuieli ocazionate cu realizarea de opere derivate; cheltuieli aferente contractelor de cesiune a drepturilor de autor; cheltuieli aferente contractelor de licenţă; cheltuieli privind apărarea drepturilor de proprietate intelectuală.(11) Prin cheltuieli privind cofinanţarea şi participarea la programe şi proiecte realizate din fonduri naţionale, europene şi internaţionale se înţelege: cofinanţarea programelor şi proiectelor realizate din fonduri naţionale, europene şi internaţionale; participarea prin activităţi susţinute financiar în cadrul programelor şi proiectelor realizate din fonduri naţionale, europene şi internaţionale, cofinanţate.(12) Prin asistenţă juridică, taxe notariale, expertiză juridică şi extrajudiciară, audit se înţelege: servicii de asistenţă juridică, expertiză judiciară şi extrajudiciară, taxe notariale, audit, privind activitatea organizaţiilor, cu excepţia serviciilor de expertiză şi audit, în legătură cu imobilele organizaţiilor. Articolul 6(1) Organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale raportează Departamentului pentru Relaţii Interetnice lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se întocmeşte, modul de utilizare a fondurilor alocate, conform formularului A2, prevăzut în anexa la prezenta hotărâre. (2) Organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale raportează trimestrial, până la data de 25 a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se întocmeşte, modul de utilizare a fondurilor alocate, conform formularului A3, prevăzut în anexa la prezenta hotărâre. Articolul 7Formularele A1, A2, A3 vor fi semnate de preşedintele asociaţiei sau de persoana împuternicită în acest sens conform prevederilor statutului şi vor fi certificate de responsabilul financiar-contabil. Articolul 8Angajarea cheltuielilor şi efectuarea plăţilor din sumele cuprinse în anexă se realizează numai în moneda naţională (leu). Articolul 9Organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale conduc evidenţa financiar-contabilă conform planului de conturi aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.103/2017 privind aprobarea Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, cu completările ulterioare, şi evidenţiază distinct sumele primite de la bugetul de stat şi cheltuielile efectuate din aceste sume. Articolul 10(1) Răspunderea privind legalitatea, oportunitatea, necesitatea sumelor solicitate, utilizarea şi justificarea acestora în limita şi destinaţiile cuprinse în anexă, respectarea disciplinei financiare în vigoare, realitatea şi exactitatea datelor, informaţiilor şi documentelor transmise Departamentului pentru Relaţii Interetnice revin organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale. (2) Organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale au obligaţia de a respecta principiile de economicitate, eficienţă şi eficacitate în utilizarea sumelor alocate de la bugetul de stat, precum şi în cazul sumelor rămase neutilizate la data de 31 decembrie 2017 şi reportate în anul 2018, în conformitate cu prevederile art. XIII alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2009, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare. Articolul 11(1) Departamentul pentru Relaţii Interetnice centralizează lunar sau trimestrial sumele necesare organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale transmise de acestea şi solicită lunar sau trimestrial Secretariatului General al Guvernului creditele bugetare care urmează a fi deschise, conform formularelor A1. (2) Sumele solicitate de organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi alocate acestora se vor încadra, la nivelul întregului an, în limita aprobată prin anexă şi în repartizarea pe trimestre aprobată Secretariatului General al Guvernului de Ministerul Finanţelor Publice. Articolul 12(1) Departamentul pentru Relaţii Interetnice realizează monitorizarea în ceea ce priveşte respectarea destinaţiilor legale de către organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale în procesul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat, pe baza rapoartelor întocmite de organizaţii conform art. 6. (2) Departamentul pentru Relaţii Interetnice elaborează un raport de monitorizare prin care verifică încadrarea în destinaţiile legale a sumelor alocate de la bugetul de stat, pe baza rapoartelor depuse de către organizaţii în termenele prevăzute la art. 6. Articolul 13Suma de 4.000 mii lei prevăzută la lit. b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018 se alocă de către Secretariatul General al Guvernului pentru activităţi şi proiecte interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi de combatere a intoleranţei, realizate la iniţiativa Departamentului pentru Relaţii Interetnice sau în parteneriat, precum şi pentru finanţări nerambursabile potrivit prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 14(1) Secretariatul General al Guvernului alocă sumele pentru finanţări nerambursabile potrivit prevederilor Legii nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare, la solicitarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice, pe baza bugetelor estimative ale proiectelor, întocmite de iniţiatori, în limita sumei prevăzute în programul anual pentru acordarea finanţărilor nerambursabile, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a. (2) Departamentul pentru Relaţii Interetnice elaborează Ghidul de finanţare a proiectelor interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, şi a proiectelor de combatere a intoleranţei, care se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului. Articolul 15Secretariatul General al Guvernului alocă sumele pentru activităţi şi proiecte interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi de combatere a intoleranţei, realizate la iniţiativa Departamentului pentru Relaţii Interetnice ori în parteneriat cu structuri din ţară şi din străinătate (instituţii publice, organizaţii neguvernamentale, asociaţii şi fundaţii, organisme internaţionale etc.), pe baza devizelor estimative de cheltuieli întocmite şi certificate de Departamentul pentru Relaţii Interetnice în ceea ce priveşte legalitatea, oportunitatea, necesitatea şi economicitatea acestora. Articolul 16Departamentul pentru Relaţii Interetnice justifică fondurile prevăzute la art. 14 şi 15 prin documente legale aprobate de secretarul de stat al Departamentului pentru Relaţii Interetnice. Articolul 17
(1) Suma de 4.000 mii lei prevăzută la lit. b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018 se utilizează de Departamentul pentru Relaţii Interetnice pentru activităţi şi proiecte interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, şi proiecte de combatere a intoleranţei prevăzute la art. 14 şi 15 care vizează:a)promovarea diversităţii etnice, a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi a dialogului intercultural; b)cultivarea bunei cunoaşteri şi înţelegeri între minorităţile naţionale, precum şi între majoritate şi minorităţi naţionale; c)perfecţionarea cadrului legislativ şi instituţional privind minorităţile naţionale; d)promovarea de politici şi proiecte de combatere a intoleranţei; e)continuarea parteneriatului cu societatea civilă, instituţiile publice şi autorităţile locale; f)întărirea capacităţii instituţionale de monitorizare şi de lucru a Departamentului pentru Relaţii Interetnice, inclusiv în parteneriat cu instituţii publice, organizaţii neguvernamentale, asociaţii şi fundaţii din ţară şi din străinătate, precum şi cu organisme internaţionale; g)contribuţia Departamentului pentru Relaţii Interetnice la implementarea proiectului transnaţional Dunărea „Schimbarea discursului, schimbarea practicilor: romii ca resursă umană - RARE", cod proiect: DTP1 – 1 – 320 – 4.1; h)participarea la diferite programe şi colaborări europene şi internaţionale.
(2) Activităţile şi proiectele se pot realiza prin:a)organizarea şi participarea la seminare, colocvii, simpozioane, conferinţe, congrese, mese rotunde, reuniuni, întâlniri de lucru, şedinţe, plenare, ateliere, workshopuri desfăşurate în ţară şi în străinătate; b)organizarea şi participarea la evenimente culturale, interculturale şi sportive desfăşurate în ţară şi în străinătate care promovează cultura toleranţei şi a diversităţii etnice, de interes naţional şi internaţional (festivaluri, spectacole, concursuri, competiţii, reuniuni, expoziţii, lansări de carte, târguri etc.); c)organizarea şi participarea la activităţi educaţionale desfăşurate în ţară şi în străinătate (tabere, şcoli de vară, călătorii, vizite de documentare şi de studiu, vizite de lucru, concursuri, traininguri etc.); d)organizarea şi participarea la acţiuni în cooperare cu organisme internaţionale, organizaţii neguvernamentale şi instituţii publice din ţară şi din străinătate; e)organizarea şi participarea la schimburi de experienţă, vizite de documentare şi de studiu, cursuri, traininguri, programe de pregătire, formare şi perfecţionare în ţară şi în străinătate, în domenii utile promovării diversităţii etnice şi culturale, dezvoltării relaţiilor interetnice, precum şi în domeniul managementului instituţional şi organizaţional, în scopul întăririi capacităţii instituţionale de monitorizare şi de lucru a Departamentului pentru Relaţii Interetnice; f)realizarea, editarea, tipărirea, achiziţionarea, traducerea şi difuzarea de materiale documentare şi de informare (broşuri, buletine informative, pliante, albume, publicaţii periodice, cărţi, manuale şcolare, antologii, postere, bannere, calendare, agende, enciclopedii, afişe, compact-discuri, DVD-uri, multimedia etc.); g)comandarea şi/sau realizarea de filme documentare; h)comandarea şi/sau achiziţionarea de rechizite, materiale consumabile şi materiale promoţionale, materiale de informare; i)vizite ale unor invitaţi străini cu acoperirea cheltuielilor de transport internaţional şi de sejur pe teritoriul României, conform prevederilor legale în vigoare; j)achiziţionarea de spoturi (publicitare), închirierea şi achiziţionarea de spaţii de emisie şi de comunicare în mass-media şi internet; k)reconfigurarea structurii şi actualizarea paginii web a Departamentului pentru Relaţii Interetnice; l)achiziţionarea de servicii de internet, multimedia şi audiovideo, servicii de design şi programare, branding, identitate vizuală; m)comandarea realizării de sondaje de opinie, studii şi cercetări în domeniul relaţiilor interetnice; n)achiziţionarea unor servicii de publicitate, de consultanţă în gestionarea şi evaluarea proiectelor, precum şi consultanţă în relaţii cu publicul; o)realizarea de campanii de informare publică şi imagine; p)abonamente la publicaţii în domeniu; q)realizarea de programe şi emisiuni în parteneriat cu Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune şi difuzarea acestora pe frecvenţe radio, tv şi internet; r)alte activităţi necesare şi oportune pentru păstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identităţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase a persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale.
(3) Pentru activităţile şi proiectele interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi de combatere a intoleranţei se pot acoperi următoarele cheltuieli:a)cazare, transport (auto, feroviar, naval şi aerian) şi indemnizaţie de delegare pentru deplasările în ţară ale salariaţilor Departamentului pentru Relaţii Interetnice, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare; b)cazare, transport, diurnă şi alte cheltuieli pentru deplasările în străinătate ale persoanelor salariate în cadrul Departamentului pentru Relaţii Interetnice, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare; c)comunicaţii telefonice şi internet; d)masă, la un barem de 85 lei/zi/persoană, trataţii (apă, ceai şi/sau cafea) la un barem de 6,5 lei/zi/persoană, cazare în regim de maximum 3 stele în structuri de cazare turistice, pentru participanţii la activităţile şi proiectele realizate la iniţiativa Departamentului pentru Relaţii Interetnice sau în parteneriat şi pentru participanţii la proiectele finanţate de departament, potrivit Legii nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare; e)transport persoane (auto cu microbuz sau autocar, feroviar, naval şi aerian) pentru participanţii la activităţile şi proiectele realizate la iniţiativa Departamentului pentru Relaţii Interetnice sau în parteneriat şi pentru participanţii la proiectele finanţate de departament, potrivit Legii nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare; f)transport recuzită (costume, decoruri, instrumente muzicale, exponate) cu mijloace auto (autoutilitare, autocamioane, camioane) pentru activităţile şi proiectele realizate la iniţiativa Departamentului pentru Relaţii Interetnice sau în parteneriat, precum şi pentru proiectele finanţate de departament, potrivit Legii nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare; g)trataţii, reprezentare, mese oficiale, cocteiluri, cadouri şi vizionarea unor spectacole pentru delegaţiile străine, oferite de către secretarul de stat, subsecretarii de stat, conform normativelor de cheltuieli aprobate prin ordin al secretarului general al Guvernului; h)taxe de participare la cursuri, traininguri, programe de pregătire, formare şi perfecţionare în ţară şi în străinătate, taxe de vizitare, taxe poştale, bilete la spectacole, taxe de viză, poliţe de asigurare pentru deplasări în străinătate şi asigurări medicale; i)premiul pentru literatura în limba maternă şi premiul pentru literatura în limbile minorităţilor naţionale, precum şi premii în obiecte; j)onorarii şi transport (auto, feroviar, naval şi aerian) pentru lectori, traineri, formatori în cadrul seminarelor, conferinţelor, congreselor, colocviilor, simpozioanelor, atelierelor, workshopurilor, şcolilor de vară, precum şi pentru artişti şi meşteşugari în cadrul spectacolelor, expoziţiilor, târgurilor; k)editare, tipărire, multiplicare, difuzare, servicii de traducere (text, simultană, subtitrare); realizarea de obiecte promoţionale, de materiale de informare, filme documentare; realizare de sondaje de opinie, studii şi cercetări, realizarea de campanii de informare publică şi imagine; achiziţia de servicii de publicitate, de consultanţă în gestionarea şi evaluarea proiectelor, de consultanţă în relaţii cu publicul, achiziţii de servicii de design şi programare, branding, identitate vizuală; l)achiziţii de bunuri şi servicii, inclusiv servicii de organizare a expoziţiilor, târgurilor, seminarelor, spectacolelor, conferinţelor, congreselor, colocviilor, simpozioanelor, atelierelor, workshopurilor, şcolilor de vară, a altor evenimente culturale, de arhivare şi managementul datelor, servicii de catering, servicii de pregătire, formare şi perfecţionare profesională, închirierea, amenajarea şi decorarea/dotarea spaţiilor destinate manifestărilor; închiriere de bunuri mobile şi imobile, inclusiv aparatură de sonorizare şi lumini, de traducere, echipamente informatice şi audiovideo.
Articolul 18Răspunderea pentru utilizarea sumelor alocate pentru realizarea de activităţi şi proiecte interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi de combatere a intoleranţei, realizate la iniţiativa Departamentului pentru Relaţii Interetnice sau în parteneriat, revine Departamentului pentru Relaţii Interetnice. Articolul 19Răspunderea pentru utilizarea sumelor alocate pentru finanţări nerambursabile acordate potrivit prevederilor Legii nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare, revine beneficiarilor sumelor. Articolul 20
(1) La solicitarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice şi cu aprobarea ordonatorului de credite se pot acorda avansuri de până la 30% din valoarea contractelor de finanţare încheiate pentru derularea de activităţi şi proiecte interetnice, de promovare a identităţii culturale, lingvistice, religioase şi a drepturilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi de combatere a intoleranţei, fără solicitarea unei scrisori de garanţie bancară.
(2) Pentru sumele avansate potrivit alin. (1), beneficiarii prezintă, până la data de 23 noiembrie 2018, documente justificative cu privire la utilizarea acestora. În caz contrar, sumele avansate se restituie integral până la data de 7 decembrie 2018.
PRIM-MINISTRUVASILICA-VIORICA DĂNCILĂContrasemnează:Secretarul general al Guvernului,Ioana-Andreea LambruDepartamentul pentru Relaţii Interetnice,Lacziko Enikő Katalin,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Eugen Orlando TeodoroviciANEXĂ Modul de repartizare a sumelor prevăzute la lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018**) Repartizare aprobată în şedinţa plenară a Consiliului Minorităţilor Naţionale din data de 17 ianuarie 2018.

Nr. crt. Organizaţia Sume aprobate - mii lei -
1 Asociaţia Italienilor din România - RO.AS.IT. 2.600,81
2 Asociaţia Liga Albanezilor din România 2.194,53
3 Asociaţia Macedonenilor din România 2.938,18
4 Asociaţia Partida Romilor „Pro-Europa" 17.043,29
5 Comunitatea Ruşilor Lipoveni din România 6.688,89
6 Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România 4.006,72
7 Forumul Democrat al Germanilor din România 9.558,17
8 Uniunea Democrată Maghiară din România 26.157,48
9 Uniunea Armenilor din România 5.215,95
10 Uniunea Bulgară din Banat - România 4.315,76
11 Uniunea Croaţilor din România 3.074,45
12 Uniunea Culturală a Rutenilor din România 1.855,85
13 Uniunea Democrată Turcă din România 4.711,56
14 Uniunea Democratică a Slovacilor şi Cehilor din România 4.259,31
15 Uniunea Elenă din România 4.665,56
16 Uniunea Polonezilor din România 3.159,12
17 Uniunea Sârbilor din România 4.775,17
18 Uniunea Ucrainenilor din România 8.542,20
TOTAL 115.763,00

Formular A1 Organizaţia ............... Suma solicitată de la bugetul de stat pentru luna ......... sau trimestrul ...... 2018 (lei)

1 Suma totală solicitată de la bugetul de stat
Cheltuieli necesare estimate conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018 Suma solicitată
- lei -
1 Cheltuieli materiale pentru funcţionarea sediilor organizaţiilor şi sucursalelor/filialelor acestora, ale centrelor culturale şi comunitare, pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor aferente, pentru asigurarea securităţii şi pazei acestora, precum şi cheltuieli conexe de expertiză şi audit
2 Cheltuieli de personal şi cheltuieli conexe care decurg din aplicarea legislaţiei muncii
3 Cheltuieli necesare pentru perfecţionarea şi formarea continuă a personalului
4 Cheltuieli pentru editarea, tipărirea şi distribuţia de carte, publicaţii, precum şi de manuale şcolare
5 Cheltuieli pentru realizarea, publicarea şi difuzarea materialelor multimedia şi de presă scrisă, cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea de emisiuni radio-tv, precum şi cheltuieli aferente difuzărilor acestora pe canalele media
6 Cheltuieli pentru organizarea/participarea la întruniri ale membrilor conform statutului şi alte asemenea manifestări, organizate în ţară şi în străinătate
7 Cheltuieli pentru organizarea/participarea la acţiuni culturale, ştiinţifice, educaţionale, sportive, simpozioane, schimburi de experienţă, tabere, cursuri de formare/perfecţionare, vizite de documentare şi de studiu în domeniile protejării şi promovării identităţii etnice, lingvistice şi culturale, precum şi în domeniul managementului operaţional, organizate în ţară şi în străinătate
8 Cheltuieli pentru investiţii în bunuri mobile şi imobile necesare desfăşurării activităţilor organizaţiilor şi comunităţii
9 Cheltuieli privind asigurarea proprietăţii intelectuale
10 Cheltuieli privind cofinanţarea şi participarea la programe şi proiecte realizate din fonduri naţionale, europene şi internaţionale
11 Asistenţă juridică, taxe notariale, expertiză juridică şi extrajudiciară, audit

Preşedinte Nume, prenume ........ ............... Semnătură, ştampilă ........ ............... Responsabil financiar-contabil Nume, prenume ........ ............... Semnătură, ........ ............... Formular A2 Organizaţia ........ ............... Cheltuieli efectuate în luna .............. 2018 pe destinaţii conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018

Cheltuieli efectuate conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018 Suma cheltuită
- lei -
1 Cheltuieli materiale pentru funcţionarea sediilor organizaţiilor şi sucursalelor/filialelor acestora, ale centrelor culturale şi comunitare, pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale imobilelor aferente, pentru asigurarea securităţii şi pazei acestora, precum şi pentru cheltuieli conexe de expertiză şi audit. (1.1 + 1.2 + 1.3 + 1.4 + 1.5), din care:
1.1 funcţionarea sediilor, sucursalelor/filialelor, ale centrelor culturale şi comunitare
1.2 servicii specializate cu caracter financiar-contabil, în domeniul resurselor umane şi în cel al achiziţiilor, alte servicii cu caracter administrativ-gospodăresc
1.3 lucrări de întreţinere şi reparaţii
1.4 cheltuieli pentru asigurarea securităţii şi pazei
1.5 cheltuieli conexe de expertiză şi audit
2 Cheltuieli de personal şi cheltuieli conexe care decurg din aplicarea legislaţiei muncii (2.1 + 2.2) din care:
2.1. cheltuieli de personal
2.2. cheltuieli conexe care decurg din aplicarea legislaţiei muncii
3 Cheltuieli necesare pentru perfecţionarea şi formarea continuă a personalului
Cheltuieli efectuate conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018 Suma cheltuită
- lei -
4 Cheltuieli pentru editarea, tipărirea şi distribuţia de carte, publicaţii, precum şi de manuale şcolare (4.1 + 4.2 + 4.3 + 4.4), din care:
4.1 carte
4.2 publicaţii
4.3 manuale şcolare
4.4 cheltuieli necesare realizării activităţii de editare, tipărire şi distribuţie de carte, publicaţii, precum şi de manuale şcolare
5 Cheltuieli pentru realizarea, publicarea şi difuzarea materialelor multimedia şi de presă scrisă, cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea de emisiuni radio-tv, precum şi cheltuieli aferente difuzărilor acestora pe canalele media (5.1 + 5.2 + 5.3 + 5.4), din care:
5.1 cheltuieli necesare activităţii de realizare, publicare şi difuzare a materialelor multimedia şi de presă scrisă, cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea de emisiuni radio-tv, precum şi cheltuieli aferente difuzărilor acestora pe canalele media
5.2 cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea materialelor multimedia
5.3 cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea materialelor de presă scrisă
5.4 cheltuieli pentru realizarea şi difuzarea unor emisiuni radio-tv
6 Cheltuieli pentru organizarea/participarea la întruniri ale membrilor conform statutului şi alte asemenea manifestări, organizate în ţară şi în străinătate (6.1 + 6.2 + 6.3), din care:
6.1 întruniri ale membrilor în ţară conform statutului
6.2 alte asemenea manifestări în ţară şi în străinătate
6.3 cotizaţii/contribuţii ale organizaţiei în calitate de membru în organizaţii neguvernamentale internaţionale, nepolitice din domeniul drepturilor omului şi minorităţilor naţionale
7 Cheltuieli pentru organizarea/participarea la acţiuni culturale, ştiinţifice, educaţionale, sportive, simpozioane, schimburi de experienţă, tabere, cursuri de formare/perfecţionare, vizite de documentare şi de studiu în domeniile protejării şi promovării identităţii etnice, lingvistice şi culturale, precum şi în domeniul managementului operaţional, organizate în ţară şi în străinătate (7.1 + 7.2 + 7.3), din care:
7.1 acţiuni culturale, ştiinţifice, educaţionale, sportive, simpozioane în ţară şi străinătate
7.2 tabere, schimburi de experienţă, programe de pregătire, de formare şi perfecţionare, vizite de documentare şi de studiu în ţară şi străinătate
7.3 acţiuni în domeniul managementului operaţional
8 Cheltuieli pentru investiţii în bunuri mobile şi imobile necesare desfăşurării activităţilor organizaţiilor şi comunităţii (8.1 + 8.2), din care:
8.1 bunuri mobile
8.2 bunuri imobile
9 Cheltuieli privind asigurarea proprietăţii intelectuale
10 Cheltuieli privind cofinanţarea şi participarea la programe şi proiecte realizate din fonduri naţionale, europene şi internaţionale (10.1 + 10.2), din care:
10.1 Cofinanţarea şi participarea la programe şi proiecte realizate din fonduri naţionale
10.2 Cofinanţarea şi participarea la programe şi proiecte realizate din fonduri europene şi internaţionale
11 Asistenţă juridică, taxe notariale, expertiză juridică şi extrajudiciară, audit (11.1 + 11.2 + 11.3 + 11.4), din care: 11.1 asistenţă juridică 11.2 taxe notariale 11.3 expertiză juridică şi extrajudiciară 11.4 audit
12 Total cheltuieli efectuate din suma provenită de la bugetul de stat în luna ................ 2018
Cheltuieli efectuate din sume provenite din alte surse

Preşedinte Nume, prenume ................ Semnătură, ştampilă ........ ................ Responsabil financiar-contabil Nume, prenume ........ .......... Semnătură, ........ ............ Formular A3*) *) Formularul A3 este reprodus în facsimil.Raport privind cheltuielile efectuate în trimestrul .......2108, pe destinaţii, conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2018, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2018 nr. 2/2018 Model -


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 128/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 128 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 128/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu