Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1134 din 18 septembrie 2008

privind aprobarea Strategiei de restructurare a Companiei Nationale „Posta Romana" - S.A. in vederea declansarii procesului de privatizare a acesteia

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 689 din 9 octombrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Strategia de restructurare a Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A. în vederea declanşării procesului de privatizare a acesteia, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - (1) Se mandatează Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei să întreprindă măsurile necesare pentru implementarea Strategiei de restructurare a Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A.

(2) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei colaborează cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale implicate în procesul de restructurare în vederea privatizării Companiei Naţionale „Posta Română"- S.A.

Art. 3. - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei va acorda mandat special reprezentanţilor săi în Adunarea generală a acţionarilor şi în Consiliul de administraţie ale Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A. pentru aprobarea exercitării competenţelor specifice corespunzătoare fiecărei etape de realizare a procesului de restructurare în vederea declanşării procesului de privatizare.

Art. 4. - Comisia prevăzută la art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 728/2005 privind unele măsuri pentru declanşarea procesului de privatizare a Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A., cu completările ulterioare, şi la pct. 3.1.1 „Descrierea proiectului" din anexa A1 „Termeni de referinţă" la Contractul de consultanţă şi servicii financiare pentru restructurarea Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A. în vederea privatizării, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.658/2006, va monitoriza procesul de implementare a strategiei de restructurare prevăzute la art. 1 şi va discuta optimizarea măsurilor luate cu acţionarul Fondul „Proprietatea" şi cu reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Poştă şi Comunicaţii.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,

Constantin Teodorescu,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

ANEXĂ

STRATEGIA

de restructurare a Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A. în vederea declanşării procesului de privatizare a acesteia

1. Generalităţi

1.1.  Prezenta strategie stabileşte metodele de restructurare a Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A., denumită în continuare CNPR, în vederea privatizării.

1.2.  Restructurarea CNPR în vederea privatizării reprezintă unul dintre obiectivele Guvernului, prevăzut în Programul de guvernare 2004-2008.

In vederea declanşării procesului de privatizare a CNPR, prin Hotărârea Guvernului nr. 728/2005 privind unele măsuri pentru declanşarea procesului de privatizare a Companiei Naţionale „Poşta Română" - S.A. s-a prevăzut încheierea de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a unui contract de consultanţă cu un consultant internaţional specializat care să presteze servicii de consultanţă în legătură cu restructurarea CNPR în vederea privatizării. Prin Hotărârea Guvernului nr. 1.658/2006 s-a mandatat Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei să semneze contractul de consultanţă şi servicii financiare pentru restructurarea CNPR în   vederea   privatizării   cu  firma   Roland   Berger  Strategy Consultants GmbH. Intre alte obligaţii care îi reveneau consultantului, principalele obiective au privit propunerea unei strategii de restructurare în vederea privatizării, care să fie supusă iniţial aprobării Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi ulterior Guvernului.

2. Prezentarea CNPR

CNPR este o societate comercială cu capital majoritar de stat, acţionarii acesteia fiind statul român, reprezentat de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, care deţine 74,99486% din capitalul social, şi Fondul „Proprietatea", care deţine 25,00514% din capitalul social.

CNPR este entitatea desemnată ca furnizor naţional de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, fiind de asemenea şi organismul responsabil de îndeplinirea obligaţiilor rezultate din aderarea României la Uniunea Poştală Universală, denumită în continuare U.P.U. In această calitate, CNPR trebuie să asigure condiţiile necesare integrării serviciilor poştale naţionale în sistemul celor internaţionale.

In prezent, CNPR este organizată în 10 direcţii regionale, 41 de structuri judeţene, 3 sucursale specializate şi o filială. Fiecare direcţie regională are în subordine şi administrează oficii judeţene de poştă şi centre regionale de tranzit.

In anul 2007, CNPR a înregistrat un profit net de 25.480.590 lei, la o cifră de afaceri de 1.043.799.710 lei.

3.  Obiectivele strategiei de restructurare

Obiectivele prezentei strategii sunt axate pe două direcţii majore:

a)  măsuri de restructurare strategică ce au ca obiectiv creşterea competitivităţii CNPR şi accesul la segmente cu potenţial de creştere pentru a asigura o dezvoltare şi profitabilitate durabile şi o atractivitate sporită a CNPR pentru privatizare;

b)  măsuri de restructurare operaţională ce au ca obiectiv eficientizarea activităţilor din cadrul CNPR şi reducerea bazei de costuri.

4.  Prezentarea strategiei de restructurare

4.1. Măsuri de restructurare strategică

4.1.1.  In urma analizei portofoliului de servicii oferite în prezent şi posibil de lansat de către CNPR au fost selectate următoarele segmente cu potenţial de creştere pe termen mediu şi lung: corespondenţa, servicii pe pieţe concurenţiale şi servicii financiare. Analiza a luat în calcul potenţialul fiecărui segment de piaţă, poziţia curentă a CNPR şi capabilităţile interne existente sau potenţiale ce pot fi accesate pentru creşterea veniturilor pe fiecare segment.

4.1.2.   Pentru serviciile de corespondenţă, măsurile de restructurare au ca obiective o mai bună acoperire a aşteptărilor clienţilor prin îmbunătăţirea calităţii şi a orientării către client şi securizarea clienţilor strategici în contextul viitoarei liberalizări a serviciilor poştale şi implică următoarele acţiuni:

a) îmbunătăţirea gestiunii clienţilor majori prin reorganizarea departamentului de vânzări şi ajustarea proceselor interne în aşa fel încât să permită un control eficient al acestora şi securizarea clienţilor strategici;

b)  creşterea calităţii serviciului de corespondenţă printr-un program de excelenţă operaţională ce include automatizarea centrelor de tranzit, înnoirea parcului auto şi consolidarea structurii şi controlului prin înfiinţarea unei direcţii de operaţiuni poştale la nivel naţional;

c)  dezvoltarea şi lansarea unui produs de corespondenţă prioritară ce respectă cerinţele de calitate ale Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.

4.1.3. O altă serie de măsuri vizează reorientarea strategică a CNPR pentru îmbunătăţirea poziţiei competitive pe segmentele deja deschise competiţiei.

4.1.4. Măsurile pentru segmentul serviciilor financiare includ următoarele:

a)  dezvoltarea distribuţiei de servicii financiare (credite, carduri, depozite, asigurări);

b)   creşterea portofoliului de furnizori pentru care se colectează facturi, rate etc. şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate la ghişeu;

c)  crearea Direcţiei de dezvoltare reţea cu responsabilitate strategică pentru administrarea portofoliului de servicii distribuite prin reţeaua de subunităţi poştale.

4.2. Măsuri de restructurare operaţională

4.2.1. Analiza detaliată efectuată de consultantul Roland Berger Strategy Consultants a luat în considerare diverse zone cu potenţial de reducere a bazei de costuri a CNPR şi a identificat o serie de măsuri ce pot conduce la o reducere a bazei de costuri, după cum urmează:

a) optimizarea structurii regionale şi a personalului-suport;

b)optimizarea personalului pentru activităţile de transport;

c)  optimizarea funcţiei de achiziţii prin implementarea unui concept organizaţional şi procedural îmbunătăţit;

d) optimizarea reţelei de subunităţi poştale cu activitate de prezentare;

e) implementarea unui sistem TI de gestiune şi planificare a resurselor întreprinderii şi a unui sistem de management al costurilor.

5. Efectul financiar al măsurilor de restructurare în vederea privatizării CNPR

Măsura

Investiţii (milioane lei)

Impact asupra rezultatelor financiare (milioane lei)

2008

2009

2010

2011

2012

Restructurare strategică

Corespondenţă

- Automatizare sortare

Bucureşti şi Cluj

177

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

-7

-13

5

8

9

9

17

6

5

5

- Innoire flotă

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

-4

-17

-16

-15

-13

12

63

66

68

70

- Implementare poştă hibridă

1

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

-1

5

8

9

10

18

56

59

62

66

- Corespondenţă prioritară

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

-4

6

-10

-7

-4

18

18

38

38

38

Marketing direct

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri

2

5

7

8

9

9

13

16

17

18

Expres şi curierat

104

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri

-6

6

19

36

52

77

110

151

197

254

Servicii financiare

4

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

2

11

20

28

37

0.1

0.1

0.2

0.2

0.2

Măsura

Investiţii (milioane lei)

Impact asupra rezultatelor financiare (milioane lei)

2008

2009

2010

2011

2012

Restructurare operationala

Optimizarea personalului- suport în direcţiile regionale de poştă

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

8

37

40

42

43

-27

Optimizarea personalului însoţitor transport

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

-1

8

8

8

9

10

2

3

3

3

Optimizarea funcţiei de achiziţii

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

24

25

26

-24

-25

-26

Optimizarea reţelei de retail

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

-1

18

38

40

41

-12

-14

0

0

0

Implementarea unui sistem Planificarea resurselor întreprinderii (TI)

25

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

- din care costuri:

Efect combinat al măsurilor de restructurare1)

311

Impact net asupra profitului brut înainte de dobândă, impozite, depreciere şi amortizare

33

127

202

236

267

6. Etapele implementării strategiei de restructurare

Implementarea prezentei strategii va avea loc în perioada 2008-2012.

Principalele etape care vor trebui parcurse din punct de vedere legal în vederea implementării prezentei strategii, ulterior aprobării sale de către Guvern, constau în următoarele:

a) aprobarea de către consiliul de administraţie şi adunarea generală a acţionarilor a măsurilor necesar a fi luate pentru îmbunătăţirea poziţiei competitive a CNPR pe segmentele deschise competiţiei;

b)  încheierea unor contractate de achiziţie în vederea implementării unui sistem TI de gestiune şi planificare a resurselor întreprinderii, a unui sistem de management al costurilor, precum şi în vederea înnoirii parcului auto;

c) aprobarea prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei a programului de restructurare a personalului;

d) aprobarea de către Consiliul de administraţie şi Adunarea Generală Extraordinară a acţionarilor CNPR a reducerii numărului de direcţii regionale de poştă ca urmare a comasării cu alte sucursale si înfiinţării Direcţiei de dezvoltare reţea si

Direcţiei de operaţiuni poştale şi a măsurilor de optimizare expuse mai sus, însoţită de modificarea contractelor de muncă ale salariaţilor aferenţi sucursalelor desfiinţate sau nou-înfiinţate;

e) aprobarea de către Consiliul de administraţie al CNPR a organigramei şi regulamentelor interne ca urmare a modificărilor ce urmează a fi implementate în cadrul procesului de restructurare;

f)  notificarea şi consultarea cu sindicatele, precum şi cu autorităţile teritoriale de muncă în ceea ce priveşte măsurile de optimizare a personalului expuse mai sus.

7. Concluzii

Prin prezenta strategie se au în vedere:

a) poziţionarea competitivă a CNPR pe segmentele de piaţă cu potenţial de creştere prin măsurile de restructurare strategică ce implică atât dezvoltarea competenţelor interne, cât şi încheierea de parteneriate strategice în zonele în care capabilităţile interne sunt insuficiente;

b) lansarea de produse noi, inovative şi un management eficient al portofoliului de produse şi servicii;

c) evoluţia pozitivă a profitabilităţii CNPR prin eficientizarea activităţilor si reducerea costurilor.

1) Include menţinerea salariilor la nivelul real din luna decembrie 2007 în cursul anului 2008; nu corespunde cu suma măsurilor individuale datorită efectelor combinate (sinergii şi evitări de costuri) ale măsurilor.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1134/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1134 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1134/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu