Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 97 din 18 mai 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 512 din 19 octombrie 2000


SmartCity3


    Ioan Muraru            - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Gabriela Dragomirescu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Gabriel Cristea si Arina Ioana Cristea in Dosarul nr. 16.372/1999 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor: Gabriel Cristea, Arina Ioana Cristea, Rodica Maria Cleja Cerna si Gheorghita Mihalcea, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca nefondata. Se apreciaza ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 nu contravine Constitutiei, ci, dimpotriva, aceste dispozitii au scopul de a proteja chiriasii din imobilele restituite fostilor proprietari atat in baza Legii nr. 112/1995, cat si prin hotarari judecatoresti.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 27 octombrie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 16.372/1999, Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptie de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Gabriel Cristea si Arina Ioana Cristea intr-o cauza avand ca obiect evacuarea acestora din locuinta.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 "contravin dispozitiilor art. 4 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 20 alin. (1), art. 21 alin. (1) si (2), art. 22 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1), art. 51, art. 54, art. 114 alin. (4) si art. 128 din Constitutie. Dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 incalca in mod flagrant dispozitiile principiale ale Constitutiei cu privire la: egalitatea in drepturi a cetatenilor, egalitatea acestora in fata legii, Declaratia Universala a Drepturilor Omului, dreptul de acces la justitie, dreptul la viata si integritate fizica si psihica, dreptul la un nivel de trai decent, obligativitatea respectarii legilor, dreptul de acces la caile de atac in justitie."
    Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece prin dispozitiile ordonantei criticate nu se incalca principiile si drepturile constitutionale garantate prin art. 4 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 20 alin. (1), art. 21 alin. (1) si (2), art. 22 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1), art. 51, 54, art. 114 alin. (4) si art. 128, ci se incearca sa se ajunga la o solutie de compromis atat pentru proprietari, cat si pentru chiriasi.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece egalitatea dintre cetateni nu impiedica stabilirea unor restrictii sau limitari ale dreptului de proprietate, inchirierea fiind, in dreptul civil, un simplu act de administrare care nu afecteaza atributul dispozitiei, ca prerogativa a dreptului de proprietate. Se mai arata ca, desi prin ordonanta se impun unele restrictii ale dreptului de proprietate privind imobilele nationalizate si redobandite de fostii proprietari (prelungirea contractelor de inchiriere, impunerea unor limite maxime ale chiriei), sunt prevazute si o serie de dispozitii favorabile proprietarilor (evacuarea, pe calea ordonantei presedintiale a chiriasului care refuza nejustificat sa incheie un nou contract, recursul impotriva hotararii judecatoresti in materia schimbului obligatoriu de locuinta). Pe de alta parte, potrivit art. 41 alin. (1) din Constitutie, continutul si limitele dreptului de proprietate sunt stabilite prin lege. Guvernul precizeaza ca prelungirea prin lege a contractelor de inchiriere isi are temeiul in art. 43 din Constitutie, potrivit caruia statul este obligat sa ia masuri de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent, iar prin art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului se stabileste ca dreptul la un nivel de trai corespunzator cuprinde si dreptul la locuinta. Referirea la art. 22 si 49 din Constitutie este considerata neconcludenta in rezolvarea exceptiei, intrucat nu este incalcat dreptul la viata si la integritate fizica si psihica si nu este restrans nici exercitiul unor drepturi sau al unor libertati. In privinta incalcarii art. 21, referitor la accesul liber la justitie, si a art. 128, referitor la folosirea cailor de atac, Guvernul arata ca ordonanta acorda proprietarilor posibilitatea de a se adresa justitiei, in cazul prevazut la art. 11 alin. (2), iar la art. 25 din ordonanta este reglementata calea de atac a recursului. Se considera ca fiind irelevanta invocarea de catre autorii exceptiei a dispozitiilor art. 51 si 54 din Constitutie. In final, Guvernul considera ca Ordonanta de urgenta nr. 40/1999 a fost adoptata cu respectarea conditiilor de emitere a ordonantelor de urgenta, prevazute la art. 114 alin. (4) din Constitutie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, in legatura cu care se sustine ca incalca prevederile art. 4 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 20 alin. (1) si (2), art. 21, art. 22 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1), art. 51, 54, art. 114 alin. (4) si ale art. 128 din Constitutie.
    I. Autorii exceptiei considera ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 contravine dispozitiilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, referitoare la conditiile in care Guvernul poate adopta ordonante de urgenta.
    In conformitate cu prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie, "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. [...]" Autorii exceptiei sustin ca nu pot fi considerate cazuri exceptionale: "reglementarea incheierii si derularii contractelor dintre proprietari si chiriasi, modificarea raporturilor dintre proprietari si chiriasi, reglementarea schimbului obligatoriu de locuinta, redefinirea institutiei ordonantei presedintiale, regimul probatiunii in dreptul civil", dar recunosc ca "singura imprejurare care putea justifica adoptarea unei ordonante de urgenta era incetarea efectelor Legii nr. 17/1994 pentru prelungirea sau reinnoirea contractelor de inchiriere privind unele suprafete locative".
    Examinand, sub acest prim aspect, exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 a fost adoptata cu respectarea cerintelor art. 114 alin. (4) din Constitutie. Cazul exceptional avut in vedere de Guvern la adoptarea acestei ordonante a fost necesitatea reglementarii de urgenta a prelungirii contractelor de inchiriere, a caror valabilitate expira la data de 8 aprilie 1999, conform Legii nr. 17/1994, tergiversarea reglementarii putand crea conflicte sociale.
    Ordonanta are ca scop protectia chiriasilor prin: prelungirea contractelor de inchiriere pentru o perioada de, dupa caz, 5 sau 3 ani, asigurarea stabilitatii in viitor a drepturilor lor locative prin acordarea dreptului chiriasului la reinnoirea contractului de inchiriere si crearea unor garantii impotriva unei evacuari abuzive, precum si a unui drept de preemtiune in cazul in care proprietarul intentioneaza sa vanda locuinta. Capitolul II al ordonantei reglementeaza schimbul obligatoriu de locuinte, cuprinzand dispozitii menite sa asigure atat exercitarea de catre proprietari a prerogativelor dreptului de proprietate, cat si exercitarea dreptului chiriasilor la o locuinta salubra si avand dependintele strict necesare. Capitolul III al aceleiasi ordonante reglementeaza modul de stabilire si de plata a chiriei, modalitatile de negociere a noului cuantum al acesteia si norme de protectie a chiriasului cu privire la nivelul chiriei, care nu poate depasi 25% din venitul lunar pe familie, in cazul in care acest venit este sub nivelul salariului mediu pe economie. Ordonanta reglementeaza si aspecte privind modificarea si revizuirea chiriei in conditiile cresterii ratei inflatiei, fiind interzisa expres rezilierea contractului sau evacuarea chiriasului pentru motivul ca acesta nu este de acord cu majorarea chiriei. Capitolul IV cuprinde dispozitii finale privind solutionarea litigiilor dintre chiriasi si proprietari, drepturile chiriasilor care au facut imbunatatiri necesare si utile locuintei, precum si alte dispozitii.
    Curtea observa ca reglementarea de urgenta a acestor raporturi juridice dintre proprietari si chiriasi se impunea nu numai sub aspectul prelungirii contractelor de inchiriere, astfel cum au sustinut in motivarea exceptiei autorii acesteia, ci si sub celelalte aspecte reglementate de ordonanta.
    De altfel, la aceeasi solutie de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate se ajunge si pe baza argumentelor infatisate in opinia separata formulata la Decizia Curtii Constitutionale nr. 15 din 25 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, opinie pe care autorii acesteia, membri ai completului de judecata, o mentin si in cauza de fata.
    II. Autorii exceptiei considera ca prevederile ordonantei contravin si dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 4 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 20 alin. (1), art. 21, art. 22 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1), art. 51, 54 si 128. De asemenea, in dezbaterile din fata Curtii Constitutionale reprezentanta acestora a sustinut ca au fost incalcate si alte texte din Constitutie, si anume art. 2 alin. (1), art. 45 alin. (2) si art. 72 alin. (3) lit. k).
    Cu privire la extinderea controlului de constitutionalitate in raport cu aceste din urma prevederi constitutionale, Curtea constata ca nu este legal sesizata, deoarece in cererea prin care s-a ridicat exceptia de neconstitutionalitate in fata instantei, precum si in incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale nu a fost invocata incalcarea acestor dispozitii, iar potrivit art. 144 lit. c) din Legea fundamentala, Curtea se pronunta numai "asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea legilor si a ordonantelor". Totodata, conform art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, "Sesizarea Curtii Constitutionale se dispune de catre instanta in fata careia s-a ridicat exceptia de neconstitutionalitate, printr-o incheiere care va cuprinde punctele de vedere ale partilor, opinia instantei asupra exceptiei, si va fi insotita de dovezile depuse de parti. [...]"
    In consecinta, Curtea va examina exceptia controland conformitatea dispozitiilor ordonantei cu urmatoarele texte constitutionale:
    Art. 4 alin. (2)
    "Romania este patria comuna si indivizibila a tuturor cetatenilor sai, fara deosebire de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala.";
    Art. 16 alin. (1)
    "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    Art. 20 alin. (1)
    "Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.";
    Art. 21
    "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    Art. 22 alin. (1)
    "Dreptul la viata precum si dreptul la integritate fizica si psihica ale persoanei sunt garantate.";
    Art. 43 alin. (1)
    "Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.";
    Art. 49 alin. (1)
    "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.";
    Art. 51
    "Respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.";
    Art. 54
    "Cetatenii romani, cetatenii straini si apatrizii trebuie sa-si exercite drepturile si libertatile constitutionale cu buna-credinta, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti.";
    Art. 128
    "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    Autorii exceptiei au mai invocat si incalcarea dreptului fiecarei persoane la un nivel de viata corespunzator asigurarii sanatatii sale, bunastarii proprii si a familiei, drept recunoscut prin art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului si, totodata, violarea prevederilor art. 20 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora "Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte".
    Curtea constata ca referirile autorilor exceptiei la prevederile art. 4 alin. (2), art. 49 alin. (1) si ale art. 54 din Constitutie sunt irelevante, intrucat prin nici o dispozitie a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 nu se creeaza discriminari intre cetateni pe criterii de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala; nu sunt puse in discutie restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale si nici exercitarea cu buna-credinta a unor asemenea drepturi sau libertati.
    Cu privire la sustinerea ca prin aceeasi ordonanta a fost incalcat principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor, consacrat prin art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea retine ca dispozitiile ordonantei nu contravin acestui principiu, deoarece egalitatea intre cetateni nu impiedica stabilirea unor restrictii sau limitari ale dreptului de proprietate.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate privind incalcarea art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, Curtea Constitutionala considera ca aceasta este neintemeiata, deoarece prin ordonanta supusa controlului de constitutionalitate Guvernul a avut in vedere tocmai apararea acestor drepturi fundamentale ale omului, ratiunea adoptarii ordonantei fiind protectia chiriasilor si prelungirea contractelor de inchiriere.
    Pentru aceleasi considerente Curtea retine ca nu au fost incalcate nici dispozitiile art. 43 alin. (1) din Constitutie, prin care este consacrata obligatia statului de a asigura cetatenilor un nivel de trai decent, si nici prevederile constitutionale ale art. 22 alin. (1), potrivit carora dreptul la viata, dreptul la integritate fizica si psihica ale persoanei sunt garantate.
    Curtea Constitutionala nu poate retine nici critica referitoare la incalcarea prevederilor art. 21 din Constitutie privind accesul liber la justitie. Liberul acces al partilor la justitie nu este ingradit prin dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, ci, dimpotriva, acest drept este confirmat prin solutionarea cauzei de catre instanta de judecata, precum si prin solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate de catre Curtea Constitutionala.
    Curtea Constitutionala constata, de asemenea, ca nu sunt intemeiate nici criticile referitoare la incalcarea art. 128 din Constitutie, referitor la folosirea cailor de atac, deoarece, potrivit ordonantei criticate, partile interesate pot exercita calea de atac a recursului in conditiile reglementate prin ordonanta, iar potrivit art. 125 alin. (3) din Constitutie, "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege".
    Curtea Constitutionala retine ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 nu sunt incalcate, asa cum sustin autorii exceptiei, nici prevederile art. 51 din Legea fundamentala referitoare la respectarea Constitutiei si a legilor. Indatorirea fundamentala a cetatenilor de respectare a legilor nu este de natura sa impiedice Guvernul sa adopte, in cazuri exceptionale, solutii urgente, diferite de reglementarile anterioare. Daca aceasta prevedere fundamentala ar fi interpretata in sensul invocat de autorii exceptiei, ar insemna ca autoritatea legiuitoare a tarii - Parlamentul - si, in temeiul art. 114, Guvernul sa nu isi poata indeplini atributiile constitutionale, pentru ca in acest fel s-ar ajunge la incalcarea art. 51 din Constitutie referitor la respectarea Constitutiei si a legilor.
    Fata de motivele aratate, Curtea Constitutionala urmeaza sa respinga exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, care nu contravin dispozitiilor din Constitutie invocate in sustinerea acesteia.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Gabriel Cristea si Arina Ioana Cristea in Dosarul nr. 16.372/1999 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 18 mai 2000.

                   PRESEDINTE,
           prof. univ. dr. Ioan Muraru

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 97/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 97 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 97/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu