DECIZIE Nr. 633 din 14 martie 2001
pentru aprobarea Normelor tehnice privind realizarea supravegherii si
controlului vamal ulterior
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 150 din 27 martie 2001
Directorul general al Directiei Generale a Vamilor,
in temeiul prevederilor art. 374 din Hotararea Guvernului nr. 626/1997
privind aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei,
avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 170/2001 privind
organizarea si functionarea Directiei Generale a Vamilor,
emite urmatoarea decizie:
1. Se aproba Normele tehnice privind realizarea supravegherii si controlului
vamal ulterior, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezenta
decizie.
2. Directia supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale si
serviciile supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul
directiilor regionale vamale interjudetene vor aduce la indeplinire
dispozitiile prezentei decizii.
Directorul general al Directiei Generale a Vamilor,
Dinu Mihail Gheorghe
ANEXA 1
NORME TEHNICE
privind realizarea supravegherii si controlului vamal ulterior
I. Dispozitii generale
Art. 1
Supravegherea vamala si controlul vamal ulterior cuprind orice actiune a
autoritatii vamale intreprinsa in vederea asigurarii respectarii reglementarilor
vamale si a altor norme aplicabile marfurilor si bunurilor aflate sub
supraveghere vamala.
Art. 2
Supravegherea vamala si controlul vamal ulterior se realizeaza de Directia
Generala a Vamilor prin Directia supraveghere vamala si lupta impotriva
fraudelor vamale si prin serviciile supraveghere vamala si lupta impotriva
fraudelor vamale din cadrul directiilor regionale vamale interjudetene.
Art. 3
Directia supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv
serviciile supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul
directiilor regionale vamale interjudetene, reprezinta corpul de control
specializat in prevenirea, combaterea, constatarea si sanctionarea fraudei de
orice natura in domeniul vamal, care urmareste modul de aplicare si de
respectare a legislatiei privind importul, exportul, regimurile suspensive,
precum si alte regimuri vamale realizate de persoanele fizice si juridice,
romane sau straine, pe intregul teritoriu al Romaniei.
Art. 4
Personalul Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor
vamale are competenta de control, potrivit atributiilor, pe intregul teritoriu
al tarii, in baza programului de activitate si in cazurile dispuse de
directorul general al Directiei Generale a Vamilor sau de directorul general
adjunct care coordoneaza activitatea directiei. Controlul se va efectua cu
prioritate la persoane fizice si juridice si, in functie de constatari si
necesitati, se va extinde si la birourile vamale de control si vamuire.
Art. 5
Personalul din cadrul serviciilor supraveghere vamala si lupta impotriva
fraudelor vamale din cadrul directiilor regionale vamale interjudetene executa
actiuni de control la agentii economici din zona de competenta teritoriala, in
baza sarcinilor stabilite prin programele de activitate. In cazul misiunilor
sau actiunilor de control, investigatii, supraveghere, cercetare operativa sau
insotire, care nu sufera amanare, personalul serviciilor supraveghere vamala si
lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul directiilor regionale vamale
interjudetene poate actiona si in afara razei teritoriale de competenta, pe
baza unei cereri motivate a sefului de serviciu sau a directorului directiei
regionale vamale interjudetene, aprobata de conducerea Directiei supraveghere
vamala si lupta impotriva fraudelor vamale.
Art. 6
In exercitarea atributiilor legale personalul de specialitate din cadrul
Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv
din serviciile supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale din
cadrul directiilor regionale vamale interjudetene, este investit cu exercitiul
autoritatii publice, beneficiind de protectie potrivit legii.
Art. 7
Actiunile de control asupra mijloacelor de transport, precum si la
depozite, locuri de productie sau de comercializare se pot efectua la orice ora
din zi sau din noapte, iar la agentii economici controlul se va face, de
regula, in zilele in care acestia sunt in activitate, tinandu-se seama de
prevederile legale in vigoare.
II. Programarea si organizarea activitatilor
Art. 8
Activitatea de supraveghere vamala si control vamal ulterior se desfasoara
pe baza de programe trimestriale aprobate de conducerea Directiei Generale a
Vamilor.
Art. 9
Proiectul programului de activitate se intocmeste de Directia supraveghere
vamala si lupta impotriva fraudelor vamale pana la data de 10 a ultimei luni
din trimestru, pe baza sarcinilor primite de la conducerea Ministerului
Finantelor Publice si a Directiei Generale a Vamilor.
Se au in vedere, de asemenea, propunerile serviciilor si birourilor din
cadrul Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale.
Alte actiuni ce urmeaza sa fie realizate se inscriu in programul de activitate
pe baza sesizarii altor organe sau a propunerilor altor directii din structura
centrala sau teritoriala a Directiei Generale a Vamilor.
Art. 10
Propunerile pentru proiectul programului de activitate facute de serviciile
supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale, insusite de directorul
directiei regionale vamale interjudetene, se inainteaza Directiei supraveghere
vamala si lupta impotriva fraudelor vamale pana la data de intai a ultimei luni
din trimestru.
Art. 11
Dupa aprobarea programului de activitate intocmit de Directia supraveghere
vamala si lupta impotriva fraudelor vamale aceasta directie va transmite, pana
la data de 25 a ultimei luni din trimestru, programele aprobate pentru fiecare
directie regionala vamala interjudeteana.
Art. 12
Actiunile ordinare de supraveghere vamala si control vamal ulterior se
desfasoara pe baza de ordin de control/misiune aprobat de conducerea Directiei
supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale sau de directorul
directiei regionale vamale interjudetene (model prezentat in anexa nr. 1), iar
actiunile extraordinare (operative), pe baza de ordin de control/misiune
aprobat de seful serviciului supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor
vamale sau, in cazuri temeinic justificate, pe baza legitimatiei de control.
Art. 13
Evidenta actiunilor de supraveghere vamala si control vamal ulterior se va
organiza potrivit regulilor stabilite de Directia supraveghere vamala si lupta
impotriva fraudelor vamale.
Art. 14
In situatiile in care in efectuarea controalelor tematice nu se pot
respecta duratele stabilite prin program directorul general adjunct al
Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv
directorul directiei regionale vamale interjudetene, va analiza conditiile
concrete si va putea dispune prelungirea duratei actiunii fara a influenta
realizarea celorlalte actiuni prevazute in programul de activitate.
Art. 15
Informarea si documentarea sistematica a intregului aparat al Directiei
supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale asupra reglementarilor
vamale si fiscale care apar, precum si pregatirea actiunilor de control se
desfasoara la sediul Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor
vamale sau al directiilor regionale vamale interjudetene lunar sau ori de cate
ori este necesar.
III. Intocmirea actelor de control
Art. 16
Organele de control ale Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva
fraudelor vamale, respectiv ale serviciilor supraveghere vamala si lupta
impotriva fraudelor vamale din cadrul directiilor regionale vamale
interjudetene, intocmesc de regula urmatoarele documente:
a) proces-verbal de control;
b) proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
c) proces-verbal preliminar;
d) nota de constatare;
e) nota unilaterala;
f) proces-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de
probe.
Procesul-verbal de control
Art. 17
Procesul-verbal de control constituie titlu de creanta pentru diferentele
de drepturi vamale si alte sume cuvenite bugetului de stat. Constatarile
inscrise in procesul-verbal de control (model prezentat in anexa nr. 2) trebuie
sa fie proprii organelor de control, bazate pe date si documente expuse clar si
precis, eliminandu-se orice elemente si descrieri personale neconcludente, care
incarca nejustificat continutul procesului-verbal de control.
Neregulile constatate se vor consemna in procesul-verbal de control in mod
obligatoriu, precizandu-se in mod concret actele normative incalcate (articol,
alineat), cu determinarea exacta a influentelor asupra datoriei vamale cuvenite
bugetului de stat (taxe vamale, accize, T.V.A., alte taxe stabilite prin acte
normative).
In procesul-verbal de control se vor inscrie, la fiecare abatere
constatata, masurile luate operativ in timpul controlului, cu mentionarea
documentelor intocmite, sau masurile ce vor fi luate in continuare de
persoanele fizice ori juridice controlate, cu indicarea termenului de
comunicare la Directia supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale
sau la directiile regionale vamale interjudetene.
Termenul de comunicare la Directia supraveghere vamala si lupta impotriva
fraudelor vamale sau la directiile regionale vamale interjudetene va fi
stabilit de organul de control.
Procesul-verbal de control se semneaza de organul de control si de
persoanele fizice si juridice, prin reprezentantii legali ai acestora, si se
inregistreaza la registratura organului de control in termen de maximum 3 zile
de la incheierea controlului. Procesul-verbal de control in care sunt
consemnate fapte ce atrag raspunderea materiala sau penala, dupa caz, se
semneaza obligatoriu si de persoanele facute raspunzatoare.
Data comunicarii rezultatelor controlului este considerata data semnarii de
catre agentul economic sau de reprezentantul sau legal a procesului-verbal de
control.
Art. 18
In cazul in care conducerea sau salariatii agentilor economici controlati
au unele obiectii asupra constatarilor organelor de control, acestea vor fi
clarificate si solutionate inainte de semnarea procesului-verbal de control.
Daca se mentin obiectiile, acestea vor fi prezentate in scris o data cu
semnarea procesului-verbal de control sau in termen de 5 zile lucratoare de la
aceasta data.
In situatia in care se refuza semnarea procesului-verbal de control,
rezultatele controlului vor fi comunicate prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire, data primirii de catre agentii economici a scrisorii
fiind data comunicarii.
In cazul in care scrisoarea recomandata este returnata, procesul-verbal de
control ramane valabil in forma redactata de organul de control.
Obiectiile formulate prin contestatie se vor inainta si se vor solutiona conform
reglementarilor legale in vigoare.
Art. 19
La procesul-verbal de control se vor anexa situatii, tabele, acte,
documente si note explicative privind sustinerea constatarilor.
Tabelele sau situatiile se intocmesc in cazurile in care este necesara
sintetizarea expunerii constatarilor in procesul-verbal de control. Tabelele si
situatiile anexate la procesul-verbal de control vor fi semnate de organele de
control si de conducerea si salariatii persoanelor juridice controlate, dupa
caz.
Documentele sau actele necesare pentru consemnarea ori fundamentarea
constatarilor se anexeaza, dupa necesitati, in copie certificata de organul de
control si de seful compartimentului de la care emana actul. Acestea se
anexeaza in original cand sunt considerate fictive sau dubioase ori cand exista
indicii ca se va urmari sustragerea sau distrugerea lor. In acest caz se lasa
persoanelor juridice, persoanelor fizice si birourilor vamale de control si
vamuire controlate copii certificate de conducerea acestora si de organele de
control.
Pentru clarificarea cauzelor si imprejurarilor care au condus la
nerespectarea prevederilor legale organele de control pot solicita note
explicative persoanelor care se fac vinovate de abaterile constatate si
consemnate in procesul-verbal de control si pot fi stabilite anumite raspunderi
in sarcina acestora, precum si a altor persoane care pot sa contribuie la
clarificarea problemelor aflate in control.
Notele explicative se pot lua in orice etapa a controlului, cu conditia ca
organele de control sa fie in masura sa puna intrebari precise si sa combata
eventualele raspunsuri necorespunzatoare. Organele de control vor analiza
raspunsurile primite, iar concluziile desprinse din analiza vor fi avute in
vedere la intocmirea procesului-verbal de control.
Daca cei in cauza refuza sa dea nota explicativa sau sa raspunda la unele
intrebari, organele de control vor formula intrebarile printr-o adresa scrisa
(inregistrata la persoana juridica controlata), stabilind termenul in cadrul
caruia trebuie primit raspunsul.
In cazul in care nu se primeste raspuns in termenul stabilit, organul de
control va consemna refuzul in procesul-verbal de control (anexand o copie de
pe adresa), aplicand sanctiunile prevazute de lege.
In cazul efectuarii controlului prin inventariere, la procesul-verbal de
control se vor anexa situatiile privind cantitatile existente, precum si
declaratiile gestionarilor luate inainte de inceperea inventarierii.
In cazul ridicarii de documente/preluarii de mostre/prelevarii de probe se
intocmeste proces-verbal de ridicare a documentelor/preluare de
mostre/prelevare de probe (model prezentat in anexa nr. 3).
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
Art. 20
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor se incheie
in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, potrivit carora organele de
control ale Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale,
respectiv ale serviciilor supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor
vamale din cadrul directiilor regionale vamale interjudetene, sunt organe
constatatoare.
Pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor se va intocmi
proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (model prezentat
in anexa nr. 4).
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor va cuprinde
mentiunile prevazute de lege.
Lipsa din procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor a
mentiunilor privind numele si prenumele contravenientului, fapta savarsita si
data comiterii acesteia sau lipsa semnaturii agentului constatator atrage
nulitatea procesului-verbal.
Atat in cazul in care organul constatator aplica sanctiunea, dispunand si
confiscarea, cat si atunci cand sanctiunea si confiscarea se aplica de un alt
organ, organul constatator va descrie bunurile supuse confiscarii in
procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor si va lua in
privinta lor masurile de conservare sau de valorificare prevazute de dispozitiile
legale. Despre masurile luate se fac mentiunile corespunzatoare in
procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor.
Daca bunurile confiscate apartin altei persoane decat contravenientului, in
procesul-verbal se vor mentiona numele, prenumele si domiciliul persoanei
fizice ori denumirea si sediul persoanei juridice, in masura in care aceste
date sunt cunoscute.
La constatarea, stabilirea, sanctionarea si incasarea contraventiilor se
vor aplica prevederile legilor speciale si generale cu privire la contraventii.
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor se
intocmeste, de regula, in 3 exemplare.
Procesul-verbal preliminar
Art. 21
In cazul in care din control a rezultat savarsirea unor fapte prevazute de
legea penala, se incheie un proces-verbal preliminar care va fi inaintat
organelor de cercetare penala competente, impreuna cu mijloacele materiale de
proba (corpul delict, buletinul de analiza etc.).
Nota de constatare
Art. 22
Notele de constatare se intocmesc atunci cand in timpul controlului se fac
constatari a caror reconstituire ulterioara nu este intotdeauna posibila sau
care nu pot fi dovedite ori in alte situatii apreciate de organele de control.
In notele de constatare se consemneaza situatiile de fapt, precum si
masurile luate operativ pentru remedierea diferentelor constatate. In situatii
mai deosebite este indicata folosirea martorilor la stabilirea realitatii
faptelor constatate. Notele de constatare se semneaza de organul de control, de
conducatorul persoanei juridice si de persoanele la care se refera constatarea
ori, dupa caz, de martori.
Nota unilaterala
Art. 23
Notele unilaterale se intocmesc in cazul in care in urma controlului nu
s-au constatat abateri.
In aceste note organele de control vor mentiona concret documentele
controlate si constatarile facute.
Procesul-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de
probe
Art. 24
Atunci cand este cazul, se vor ridica documente, se vor prelua mostre
si/sau se vor preleva probe, in vederea determinarii naturii marfii. Pentru
prelevarea probelor si preluarea mostrelor se vor respecta prevederile
metodologiilor stabilite.
Probele vor fi numerotate, cantarite, ambalate si sigilate, iar restul
cantitatii (martorii) va fi pastrat in birourile vamale de control si vamuire
unde a avut loc evenimentul, respectandu-se procedura de pastrare si asigurare.
Probele prelevate pentru analiza, cu toate caracteristicile explicit descrise,
vor fi mentionate in procesul-verbal intocmit la locul de prelevare (model
prezentat in anexa nr. 3).
Pe baza analizelor calitative si cantitative de specialitate, efectuate de
laboratorul de analiza droguri, se vor emite buletine de analiza, care vor fi
transmise impreuna cu restul probei biroului vamal de control si vamuire unde a
avut loc evenimentul.
Inregistrarea actelor de control si valorificarea constatarilor controlului
Art. 25
Procesul-verbal de control si notele de constatare impreuna cu anexele si
celelalte documente referitoare la controlul efectuat se inregistreaza
obligatoriu la organul care a dispus controlul.
In cazul in care actul de control se perfecteaza la sediul persoanei fizice
sau juridice controlate, se inregistreaza si la aceasta.
Art. 26
Masurile care se dispun si se iau pe baza actelor de control legal
intocmite de organele de control ale Directiei supraveghere vamala si lupta
impotriva fraudelor vamale si de cele ale serviciilor supraveghere vamala si
lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul directiilor regionale vamale
interjudetene se adreseaza, in toate cazurile, persoanelor fizice sau
reprezentantului legal al persoanei juridice controlate ori al biroului vamal
de control si vamuire.
Art. 27
La actele de control incheiate se anexeaza notele de prezentare, care
cuprind in principal urmatoarele:
a) organele sau persoanele, dupa caz, in afara persoanelor fizice si
juridice controlate sau a biroului vamal de control si vamuire, care au
contribuit la savarsirea faptelor constatate;
b) problemele care necesita control in continuare, facandu-se propuneri
corespunzatoare;
c) masurile ce trebuie luate in continuare de catre persoanele fizice si
juridice sau de biroul vamal de control si vamuire controlat, precum si de
organul care a dispus controlul.
IV. Evidenta, urmarirea si raportarea rezultatelor activitatii de control
Art. 28
Serviciile si birourile din cadrul Directiei supraveghere vamala si lupta
impotriva fraudelor vamale si, respectiv, serviciile supraveghere vamala si
lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul directiilor regionale vamale
interjudetene vor asigura, ori de cate ori este necesar, urmarirea, la
persoanele fizice si juridice controlate si la birourile vamale de control si
vamuire, a aplicarii masurilor stabilite in timpul controlului, precum si
raportarea rezultatelor controlului.
Art. 29
In cazul in care prin actele de control incheiate s-au stabilit obligatii
de plata in sarcina celor controlati, acestea vor fi virate la bugetul statului
conform legislatiei in vigoare. Daca obligatiile de plata nu sunt achitate in
timpul controlului, acestea vor fi transmise spre urmarire si incasare
compartimentelor specializate printr-o adresa la care se vor anexa copii de pe
actele intocmite, ce reprezinta titlu executoriu. Organele de urmarire si
incasare vor confirma primirea acestora.
V. Dispozitii finale
Art. 30
In masura in care dispozitiile legale nu dispun altfel, prevederile
prezentelor norme tehnice referitoare la incheierea actelor de control se
aplica si activitatii de control ulterior desfasurate de personalul birourilor
vamale de control si vamuire, unde exista obligatia efectuarii acestuia conform
procedurii de vamuire aplicate.
Art. 31
Orice dispozitii contrare prezentelor norme isi inceteaza aplicarea.
Art. 32
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme tehnice.
ANEXA 1
la normele tehnice
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
DIRECTIA SUPRAVEGHERE VAMALA SI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALE
Serviciul (Biroul) ..............................................*)/
DIRECTIA REGIONALA VAMALA INTERJUDETEANA ........................
Serviciul supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale
ORDIN DE CONTROL/MISIUNE Nr. ...../......
Inspectorii*): ......................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
sunt autorizati sa efectueze: ............................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
la .......................................................................
(denumirea si adresa)
..........................................................................
cu*) ..................................................................,
incepand cu data de .................................................... .
.......................................
(semnatura si stampila autorizata)
------------
*) Se inscrie, dupa caz, serviciul (biroul) Directiei supraveghere vamala
si lupta impotriva fraudelor vamale sau al directiei regionale vamale
interjudetene.
*) Se inscriu numele, prenumele si numarul legitimatiei de serviciu sau al
actului de identitate.
*) In cazul in care pe timpul executarii controlului sau al indeplinirii
misiunii se utilizeaza mijloace de transport, acestea vor fi mentionate in
ordinul de control/misiune.
ANEXA 2
la normele tehnice
PROCES-VERBAL DE CONTROL
(ziua.... luna ..... anul ....)
Subsemnatii .........................................., inspectori in
cadrul Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale -
Serviciul (Biroul) ........................./ Directiei regionale vamale
interjudetene ................................................ - Serviciul
supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale, in baza hotararilor
Guvernului nr. 626/1997 si nr. 170/2001, precum si a Ordinului de
control/misiune nr. .............. din .........................., am efectuat
in perioada ............................ controlul
......................................................................
................................................................................
................................................................................
(denumirea exacta a tematicii controlului si perioada supusa verificarii)
la .............................................................................
...............................................................................
(denumirea agentului economic, fara prescurtari)
din
...........................................................................,
(localitatea si sediul)
inmatriculata in registrul comertului sub nr. ......................, cod
fiscal ............................................. .
Unitatea este reprezentata de ......................................... .
(numele, prenumele si functia)
Din controlul efectuat au rezultat constatarile inscrise mai jos:
(ordinea in care se redau datele si elementele legate de fiecare
constatare)
- continutul constatarii (concret, clar, precis);
- dispozitii legale incalcate (numarul, data, articolul si alineatul);
- consecintele economice (financiare, bugetare) ale constatarii, cu
evaluarea exacta a acestora;
- masurile luate operativ in timpul controlului, cu mentionarea
documentului pe baza caruia s-au materializat;
- masurile ce urmeaza sa fie luate in continuare.
La terminarea controlului au fost restituite toate actele si documentele
puse la dispozitie organelor de control.
Procesul-verbal s-a intocmit in doua exemplare, dintre care un exemplar,
inregistrat sub nr. ................ din ....................................,
a fost lasat unitatii verificate, iar celalalt exemplar a fost luat de organele
de control.
Organe de control, Presedinte (Director),
.......................... ..........................
ANEXA 3
la normele tehnice
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
DIRECTIA SUPRAVEGHERE VAMALA SI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALE
Serviciul (Biroul) ............................................/
DIRECTIA REGIONALA VAMALA INTERJUDETEANA ......................
Serviciul supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale
Adresa ..........................................................
PROCES-VERBAL
de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe
Incheiat in ziua ....., luna ...., anul .....
Subsemnatul/subsemnatii ...................................................,
inspector/inspectori in cadrul Directiei Generale a Vamilor - Directia
supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale - Serviciul (Biroul)
......................./Directia regionala vamala interjudeteana
.................................... - Serviciul supraveghere vamala si lupta
impotriva fraudelor vamale, avand in vedere prevederile hotararilor Guvernului
nr. 626/1997 si nr. 170/2001, am procedat la ridicarea de documente/preluarea
de mostre/prelevarea de probe de la ...............................................
...............................................................................,
dupa cum urmeaza:
..............................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
..............................................................................
.
Aceste documente/mostre/probe raman la dispozitia organului de control pana
la clarificarea cazului.
Drept care am incheiat prezentul proces-verbal in ........ exemplare,
dintre care unul ramane la ................................................, de
la care s-au ridicat documentele/mostrele/probele.
Organele de control Reprezentantul
ale Directiei supraveghere vamala agentului economic,
si lupta impotriva fraudelor vamale/
Directiei regionale vamale interjudetene
......................................... ......................
......................................... ......................
......................................... ......................
ANEXA 4
la normele tehnice
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
DIRECTIA SUPRAVEGHERE VAMALA SI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALE
Serviciul (Biroul) ............................................/
DIRECTIA REGIONALA VAMALA INTERJUDETEANA ......................
Serviciul supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale
PROCES-VERBAL
de constatare si sanctionare a contraventiilor
Incheiat in ziua .............., luna .............., anul ......, ora ....
Subsemnatul ............................., avand functia de
................ in cadrul Serviciului (Biroului) ..........................
din cadrul Directiei supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor
vamale/Directiei regionale vamale interjudetene ........................ -
Serviciul supraveghere vamala si lupta impotriva fraudelor vamale, in urma
controlului efectuat la ............., am constatat urmatoarele:
......................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Fapta/faptele constatata/constatate constituie contraventia prevazuta la
art. .......... din ............ si este/sunt sanctionata/sanctionate cu amenda
de ................................................. .
De savarsirea abaterilor se face raspunzator ...........................,
cu adresa declarata in ................., str. ...................... nr.
........, bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul
......................, reprezentat de ........................., cu domiciliul
in ...................., str. ................................ nr. ....., bl.
......, et. ...., ap. ...., sectorul/judetul ......................... .
1. Se amendeaza cu ............... lei, conform ..........................
.
2. Totodata, conform prevederilor .......................,
contravenientului i-au fost confiscate urmatoarele bunuri:
.......................................
...............................................................................,
pentru care s-au luat urmatoarele masuri:
......................................
................................................................................
................................................................................
..............................................................................
.
3. Contravenientul a formulat urmatoarele obiectii si a indicat urmatoarele
probe de care intelege sa se serveasca:
........................................
..............................................................................
.
Cu drept de plangere la ........................................., in
termen de 15 zile de la comunicarea prezentului proces-verbal.
In prezenta martorilor asistenti:
1. ............................., in varsta de ......... ani, fiul/fiica
lui ........................ si al .........................,
domiciliat/domiciliata in ........................., str.
............................... nr. ........, bl. ....., sc. ....., et. .....,
ap. ...., sectorul/judetul ..................., telefon ......................,
si
2. (similar)
...............................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in 3 exemplare, dintre care unul a
fost inmanat contravenientului.
Organul constatator, Contravenient,
........................... .........................
........................... .........................
........................... .........................