Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 562 din 16 decembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 202 din 10 martie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Dana Titian            - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de Hach Elena, Benedek Andreea, Arama Ionel, Gherta Constantin, Chindea Codruta, Darabana Dragos, Romanescu Adriana, Deneanu Alina, Fleckhammer Robert, Dumitrescu Camelia, Steff Mihaela, Chichernea Oana, Cardasol Cristina, Campean Daniela, Arsenescu Nadia, Parlog Bogdan Ciprian, Dinu Irina, Corca Gabriela Sanda, Morar Angela, Gavrila Eugenia, Narinescu Cornelia, Ferentz Gabriela, Stroie Livia, Jalea (Voicu) Angelica, Paraschiv Simona Manuela, Neagu Mihaela, Moarcas Alexandra, Lacan-Rus Elena Mihaela, Nistor Nela Marcela, Radutoiu Ioan Florin, Comaniciu Anca, Druga Vasile, Achim Gheorghe, Fulop Eugenia, Matei Maria, Ichim Cristian, Lazar Ioan, Ungureanu Elena, Ceapa Mihaela, Petrisor Carmen, Chirciu Gabriela, Serbanuca Mihaela, Banucu Ana, Sandru Camelia Adriana, Godan Dumitru Ionel, Pielaru Ion, Roncea Elena Mirela, Sofletea Elena Marcela, Opris Steluta Camelia, Albu Mariana, Radulet Vionela, Hasfalean Magdalena, Petrescu Camelia, Neagu Creola, Dicu Razvan Cosmin, Borcoman Catalin, Cor Alexandru, Coman Luminita, Drilea Marian, Neagu Cristina Paula, Glica Ioan, Teleky Lucretia, Toroiman Alen, Campeanu Cristiana, Mates Daniela Sanda, Caciula (Bogdan) Ioana, Diaconu Ramona, Scutea Gabriela, Bica Alina, Sulu Marius, Dobrescu Cristina, Fenehciu Elisabeta, Orghidan Liliana, Craciun Camelia, Cucu Simona, Gigea Calboreanu, Volosciuc Maria, Barbalata Ana Roxana, Saramet Adrian, Simion Eugeniu, Handrea Ovidiu, Orzea Ilie, Popeneciu Ionel, Bancila Madalina, Coliban Irina, Panaitescu Andreea, Benga Sorin, Vasilescu Nicolae, Carlan Ioan, Juravschi Constantin, Vasilache Sorin, Stoica Gabriel Doru, Selaru Valentin, Enescu Cristina, Popa Maria, Negulici Victoria, Livadaru Marcela, Haidet Cristina, Moraru Emilia, Codruz (Stanbeca) Carmen, Barbalata Ana si Dragomir Marilena in Dosarul nr. 4.166/M/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In acest sens arata ca drepturile reglementate de dispozitiile criticate nu se regasesc printre drepturile fundamentale reglementate de Constitutie, prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente in cauza dedusa judecatii.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 26 octombrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 4.166/M/2004, Tribunalul Brasov - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996, introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000, dispune ca magistratii si celelalte categorii de personal salariat, potrivit acestei legi, pe perioada concediului de odihna au dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, si la o prima egala cu indemnizatia bruta sau cu salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu. Acest drept legal nu a fost acordat in practica datorita faptului ca aplicarea art. 41^1 din Legea nr. 50/1996 a fost suspendata pana la 1 ianuarie 2002 prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, iar prin art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, aceasta suspendare a fost prelungita pana la 31 decembrie 2002, prin art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 pana la 31 decembrie 2003 si prin art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 pana la 31 decembrie 2004. Considera ca prin dispozitiile legale criticate a fost restrans exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista vreuna din situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie, in care, prin lege, se poate restrange exercitiul unor drepturi. De asemenea, sustin ca sunt incalcate si prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul la concediu de odihna platit, care include si dreptul la prima de vacanta.
    Tribunalul Brasov - Sectia civila considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, textele de lege criticate contravenind atat dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie, cat si dispozitiilor art. 53 din Constitutie. In acest sens arata ca suspendarea aplicarii dispozitiilor care prevad acordarea unei prime de vacanta prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si prelungirea termenului de suspendare echivaleaza cu restrangerea exercitiului dreptului de a beneficia de prima de vacanta, aducand atingere existentei acestui drept, fara a fi incidente vreuna din situatiile prevazute de dispozitiile art. 53 din Constitutie.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Arata ca este atributia legiuitorului sa dispuna suspendarea aplicarii unui act normativ sau a unei dispozitii dintr-un act normativ, acest eveniment legislativ fiind expres reglementat de lege tocmai pentru a nu aduce atingere drepturilor sau libertatilor persoanelor. Dispozitiile criticate nu privesc drepturi fundamentale ale cetatenilor statuate de Constitutie. De asemenea, arata ca prima de concediu este un drept salarial suplimentar, care nu este prevazut de Constitutie, ci a fost reglementat cu scopul imbunatatirii calitatii vietii salariatilor, in masura in care resursele financiare ale bugetului permit aceasta, dispozitiile art. 53 din Constitutie nefiind relevante in cauza dedusa judecatii.
    Avocatul Poporului, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 fata de art. 41 alin. (2) din Constitutie, arata ca aceasta este neintemeiata, textele de lege criticate instituie o masura temporara, motivata de faptul ca in bugetul de stat pe anul 2004 nu sunt prevazute sume cu aceasta destinatie, stabilirea cuantumului si a principalelor destinatii ale alocatiilor bugetare constituind atributul exclusiv al legiuitorului. De asemenea, arata ca dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si cele ale art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 nu pun in discutie restrangeri ale exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale, neputandu-se astfel retine nici incalcarea prevederilor art. 53 din Constitutie. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 si a celor ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002, apreciaza ca, potrivit principiului anualitatii bugetului, aceste legi au fost in vigoare in cursul anului 2002, respectiv 2003. In consecinta, ele nu mai erau in vigoare la data sesizarii Curtii Constitutionale, fiind incidente prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ce au ca obiect dispozitii legale in vigoare.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, precum si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003.
    Textele de lege criticate au urmatorul continut:
    - Art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001: "De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000.";
    - Art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002.";
    - Art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001, cu modificarile ulterioare, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2003.";
    - Art. (9) alin. (7) din Legea nr. 507/2003:
    (7) Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2004."
    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (2) si art. 53 alin. (1), care au urmatorul continut:
    - Art. 41 alin. (2): "Salariatii au dreptul la masuri de protectie sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii specifice, stabilite prin lege.";
    - Art. 53 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav."
    Prin art. I pct. 38 din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 a fost introdus articolul 41^1, care dispune ca magistratii si celelalte categorii de personal salarizate in baza acestei legi au dreptul pe perioada concediului de odihna, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu indemnizatia bruta sau, dupa caz, salariul de baza brut, din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat. Prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 a fost suspendata aplicarea acestor prevederi pana la data de 1 ianuarie 2002, acest termen fiind prelungit, succesiv, prin Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003 si prin Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, pana la 31 decembrie 2002, 31 decembrie 2003, 31 decembrie 2004, respectiv 31 decembrie 2005.
    Curtea retine ca, potrivit dispozitiilor art. 138 alin. (2) din Constitutie, care consacra principiul anualitatii bugetului de stat, legile nr. 743/2001 si nr. 631/2002 au fost in vigoare in cursul anului 2002, respectiv 2003, perioade pentru care s-a aprobat bugetul de stat. In consecinta, legile criticate nemaifiind in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate este contrara dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala decide numai asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante in vigoare. In acest sens este si jurisprudenta Curtii Constitutionale, care prin Decizia nr. 61 din 26 februarie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 23 aprilie 2002, a retinut ca principiul anualitatii bugetului de stat este de natura constitutionala. Acest principiu se aplica atat actului legislativ denumit buget, cat si componentelor sale, care, subsumandu-se intregului, adica bugetului in ansamblul lui, nu pot fi separate de el.
    De asemenea, Curtea constata ca si dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 au avut o aplicabilitate temporara, ele fiind in vigoare intre 2 martie 2001, data publicarii ordonantei in Monitorul Oficial al Romaniei, si 1 ianuarie 2002. In consecinta, nemaifiind in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate este contrara dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Curtea urmand a respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ca inadmisibila.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, Curtea constata ca textul art. 53 din Constitutie stabileste conditiile si limitele restrangerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertati. El are in vedere insa drepturile si libertatile fundamentale inscrise in capitolul II al titlului II din Constitutia Romaniei, nu si alte drepturi. Or, cele cuprinse in dispozitiile de lege criticate se refera la beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, ceea ce nu constituie un drept constitutional fundamental, prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente in cauza. Astfel, legiuitorul este in drept sa acorde aceste drepturi, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, exceptie ridicata de Hach Elena, Benedek Andreea, Arama Ionel, Gherta Constantin, Chindea Codruta, Darabana Dragos, Romanescu Adriana, Deneanu Alina, Fleckhammer Robert, Dumitrescu Camelia, Steff Mihaela, Chichernea Oana, Cardasol Cristina, Campean Daniela, Arsenescu Nadia, Parlog Bogdan Ciprian, Dinu Irina, Corca Gabriela Sanda, Morar Angela, Gavrila Eugenia, Narinescu Cornelia, Ferentz Gabriela, Stroie Livia, Jalea (Voicu) Angelica, Paraschiv Simona Manuela, Neagu Mihaela, Moarcas Alexandra, Lacan-Rus Elena Mihaela, Nistor Nela Marcela, Radutoiu Ioan Florin, Comaniciu Anca, Druga Vasile, Achim Gheorghe, Fulop Eugenia, Matei Maria, Ichim Cristian, Lazar Ioan, Ungureanu Elena, Ceapa Mihaela, Petrisor Carmen, Chirciu Gabriela, Serbanuca Mihaela, Banucu Ana, Sandru Camelia Adriana, Godan Dumitru Ionel, Pielaru Ion, Roncea Elena Mirela, Sofletea Elena Marcela, Opris Steluta Camelia, Albu Mariana, Radulet Vionela, Hasfalean Magdalena, Petrescu Camelia, Neagu Creola, Dicu Razvan Cosmin, Borcoman Catalin, Cor Alexandru, Coman Luminita, Drilea Marian, Neagu Cristina Paula, Glica Ioan, Teleky Lucretia, Toroiman Alen, Campeanu Cristiana, Mates Daniela Sanda, Caciula (Bogdan) Ioana, Diaconu Ramona, Scutea Gabriela, Bica Alina, Sulu Marius, Dobrescu Cristina, Fenehciu Elisabeta, Orghidan Liliana, Craciun Camelia, Cucu Simona, Gigea Calboreanu, Volosciuc Maria, Barbalata Ana Roxana, Saramet Adrian, Simion Eugeniu, Handrea Ovidiu, Orzea Ilie, Popeneciu Ionel, Bancila Madalina, Coliban Irina, Panaitescu Andreea, Benga Sorin, Vasilescu Nicolae, Carlan Ioan, Juravschi Constantin, Vasilache Sorin, Stoica Gabriel Doru, Selaru Valentin, Enescu Cristina, Popa Maria, Negulici Victoria, Livadaru Marcela, Haidet Cristina, Moraru Emilia, Codruz (Stanbeca) Carmen, Barbalata Ana si Dragomir Marilena in Dosarul nr. 4.166/M/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia civila.
    2. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de aceiasi autori, in acelasi dosar al aceleiasi instante.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 16 decembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 562/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 562 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 562/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu