DECIZIE Nr. 562 din 16 decembrie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe
anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe
anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe
anul 2004 nr. 507/2003
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 202 din 10 martie 2005
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecator
Aspazia Cojocaru - judecator
Constantin Doldur - judecator
Kozsokar Gabor - judecator
Acsinte Gaspar - judecator
Petre Ninosu - judecator
Ion Predescu - judecator
Serban Viorel Stanoiu - judecator
Dana Titian - procuror
Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea
bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea
bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea
bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de Hach Elena, Benedek
Andreea, Arama Ionel, Gherta Constantin, Chindea Codruta, Darabana Dragos,
Romanescu Adriana, Deneanu Alina, Fleckhammer Robert, Dumitrescu Camelia, Steff
Mihaela, Chichernea Oana, Cardasol Cristina, Campean Daniela, Arsenescu Nadia,
Parlog Bogdan Ciprian, Dinu Irina, Corca Gabriela Sanda, Morar Angela, Gavrila
Eugenia, Narinescu Cornelia, Ferentz Gabriela, Stroie Livia, Jalea (Voicu)
Angelica, Paraschiv Simona Manuela, Neagu Mihaela, Moarcas Alexandra, Lacan-Rus
Elena Mihaela, Nistor Nela Marcela, Radutoiu Ioan Florin, Comaniciu Anca, Druga
Vasile, Achim Gheorghe, Fulop Eugenia, Matei Maria, Ichim Cristian, Lazar Ioan,
Ungureanu Elena, Ceapa Mihaela, Petrisor Carmen, Chirciu Gabriela, Serbanuca
Mihaela, Banucu Ana, Sandru Camelia Adriana, Godan Dumitru Ionel, Pielaru Ion,
Roncea Elena Mirela, Sofletea Elena Marcela, Opris Steluta Camelia, Albu
Mariana, Radulet Vionela, Hasfalean Magdalena, Petrescu Camelia, Neagu Creola,
Dicu Razvan Cosmin, Borcoman Catalin, Cor Alexandru, Coman Luminita, Drilea
Marian, Neagu Cristina Paula, Glica Ioan, Teleky Lucretia, Toroiman Alen,
Campeanu Cristiana, Mates Daniela Sanda, Caciula (Bogdan) Ioana, Diaconu
Ramona, Scutea Gabriela, Bica Alina, Sulu Marius, Dobrescu Cristina, Fenehciu
Elisabeta, Orghidan Liliana, Craciun Camelia, Cucu Simona, Gigea Calboreanu,
Volosciuc Maria, Barbalata Ana Roxana, Saramet Adrian, Simion Eugeniu, Handrea
Ovidiu, Orzea Ilie, Popeneciu Ionel, Bancila Madalina, Coliban Irina,
Panaitescu Andreea, Benga Sorin, Vasilescu Nicolae, Carlan Ioan, Juravschi
Constantin, Vasilache Sorin, Stoica Gabriel Doru, Selaru Valentin, Enescu
Cristina, Popa Maria, Negulici Victoria, Livadaru Marcela, Haidet Cristina,
Moraru Emilia, Codruz (Stanbeca) Carmen, Barbalata Ana si Dragomir Marilena in
Dosarul nr. 4.166/M/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia civila.
La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este
legal indeplinita.
Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune
concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata.
In acest sens arata ca drepturile reglementate de dispozitiile criticate nu se
regasesc printre drepturile fundamentale reglementate de Constitutie,
prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente in cauza dedusa
judecatii.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
Prin Incheierea din 26 octombrie 2004, pronuntata in Dosarul nr.
4.166/M/2004, Tribunalul Brasov - Sectia civila a sesizat Curtea
Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III
alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele
masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii
de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe
anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe
anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul
2004 nr. 507/2003.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca
art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996, introdus prin Ordonanta Guvernului
nr. 83/2000, dispune ca magistratii si celelalte categorii de personal salariat,
potrivit acestei legi, pe perioada concediului de odihna au dreptul, pe langa
indemnizatia de concediu, si la o prima egala cu indemnizatia bruta sau cu
salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu. Acest drept
legal nu a fost acordat in practica datorita faptului ca aplicarea art. 41^1
din Legea nr. 50/1996 a fost suspendata pana la 1 ianuarie 2002 prin art. III
alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, iar prin art. 12
alin. (4) din Legea nr. 743/2001, aceasta suspendare a fost prelungita pana la
31 decembrie 2002, prin art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 pana la 31
decembrie 2003 si prin art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 pana la 31
decembrie 2004. Considera ca prin dispozitiile legale criticate a fost restrans
exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista vreuna din
situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie, in care, prin lege, se poate
restrange exercitiul unor drepturi. De asemenea, sustin ca sunt incalcate si
prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul la
concediu de odihna platit, care include si dreptul la prima de vacanta.
Tribunalul Brasov - Sectia civila considera ca exceptia de
neconstitutionalitate este intemeiata, textele de lege criticate contravenind
atat dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie, cat si dispozitiilor art.
53 din Constitutie. In acest sens arata ca suspendarea aplicarii dispozitiilor
care prevad acordarea unei prime de vacanta prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 33/2001 si prelungirea termenului de suspendare echivaleaza cu
restrangerea exercitiului dreptului de a beneficia de prima de vacanta, aducand
atingere existentei acestui drept, fara a fi incidente vreuna din situatiile
prevazute de dispozitiile art. 53 din Constitutie.
In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale
Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele
de vedere cu privire la exceptia ridicata.
Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
Arata ca este atributia legiuitorului sa dispuna suspendarea aplicarii unui act
normativ sau a unei dispozitii dintr-un act normativ, acest eveniment
legislativ fiind expres reglementat de lege tocmai pentru a nu aduce atingere
drepturilor sau libertatilor persoanelor. Dispozitiile criticate nu privesc
drepturi fundamentale ale cetatenilor statuate de Constitutie. De asemenea,
arata ca prima de concediu este un drept salarial suplimentar, care nu este
prevazut de Constitutie, ci a fost reglementat cu scopul imbunatatirii
calitatii vietii salariatilor, in masura in care resursele financiare ale
bugetului permit aceasta, dispozitiile art. 53 din Constitutie nefiind
relevante in cauza dedusa judecatii.
Avocatul Poporului, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 si a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 fata de art.
41 alin. (2) din Constitutie, arata ca aceasta este neintemeiata, textele de
lege criticate instituie o masura temporara, motivata de faptul ca in bugetul
de stat pe anul 2004 nu sunt prevazute sume cu aceasta destinatie, stabilirea
cuantumului si a principalelor destinatii ale alocatiilor bugetare constituind
atributul exclusiv al legiuitorului. De asemenea, arata ca dispozitiile art.
III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si cele ale
art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 nu pun in discutie restrangeri ale
exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale, neputandu-se astfel
retine nici incalcarea prevederilor art. 53 din Constitutie. In ceea ce
priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (4) din
Legea nr. 743/2001 si a celor ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002,
apreciaza ca, potrivit principiului anualitatii bugetului, aceste legi au fost
in vigoare in cursul anului 2002, respectiv 2003. In consecinta, ele nu mai
erau in vigoare la data sesizarii Curtii Constitutionale, fiind incidente
prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora Curtea
Constitutionala se pronunta numai asupra exceptiilor de neconstitutionalitate
ce au ca obiect dispozitii legale in vigoare.
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere al Guvernului si al Avocatului
Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art.
2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.
III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele
masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii
de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 108 din 2 martie 2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat
pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de
stat pe anul 2003 nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, precum si ale art. 9 alin. (7) din
Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003.
Textele de lege criticate au urmatorul continut:
- Art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001:
"De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea
prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la
acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1)
referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata
normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999,
modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum
si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia
plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea
spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614
din 29 noiembrie 2000.";
- Art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001: "Termenele prevazute la
art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se
prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002.";
- Art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002: "Termenele prevazute la
art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001, cu
modificarile ulterioare, se prelungesc pana la data de 31 decembrie
2003.";
- Art. (9) alin. (7) din Legea nr. 507/2003:
(7) Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la
primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a
celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda
pana la data de 31 decembrie 2004."
Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca
prevederile constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (2) si art. 53 alin. (1),
care au urmatorul continut:
- Art. 41 alin. (2): "Salariatii au dreptul la masuri de protectie
sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de
munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara,
repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii
deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii
specifice, stabilite prin lege.";
- Art. 53 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati
poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru:
apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale
unui sinistru deosebit de grav."
Prin art. I pct. 38 din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 50/1996 a fost introdus articolul 41^1, care dispune
ca magistratii si celelalte categorii de personal salarizate in baza acestei
legi au dreptul pe perioada concediului de odihna, pe langa indemnizatia de
concediu, la o prima egala cu indemnizatia bruta sau, dupa caz, salariul de
baza brut, din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza
separat. Prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 a fost suspendata aplicarea acestor prevederi pana la data de 1
ianuarie 2002, acest termen fiind prelungit, succesiv, prin Legea bugetului de
stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat
pe anul 2002 nr. 744/2001, Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si
Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, Legea
bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si Legea bugetului asigurarilor
sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003 si prin Legea bugetului de stat pe
anul 2005 nr. 511/2004, pana la 31 decembrie 2002, 31 decembrie 2003, 31
decembrie 2004, respectiv 31 decembrie 2005.
Curtea retine ca, potrivit dispozitiilor art. 138 alin. (2) din
Constitutie, care consacra principiul anualitatii bugetului de stat, legile nr.
743/2001 si nr. 631/2002 au fost in vigoare in cursul anului 2002, respectiv
2003, perioade pentru care s-a aprobat bugetul de stat. In consecinta, legile
criticate nemaifiind in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate este
contrara dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora
Curtea Constitutionala decide numai asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor
judecatoresti sau de arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei
legi sau ordonante in vigoare. In acest sens este si jurisprudenta Curtii
Constitutionale, care prin Decizia nr. 61 din 26 februarie 2002, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 23 aprilie 2002, a retinut
ca principiul anualitatii bugetului de stat este de natura constitutionala.
Acest principiu se aplica atat actului legislativ denumit buget, cat si
componentelor sale, care, subsumandu-se intregului, adica bugetului in
ansamblul lui, nu pot fi separate de el.
De asemenea, Curtea constata ca si dispozitiile art. III alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 au avut o aplicabilitate
temporara, ele fiind in vigoare intre 2 martie 2001, data publicarii ordonantei
in Monitorul Oficial al Romaniei, si 1 ianuarie 2002. In consecinta, nemaifiind
in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate este contrara dispozitiilor art.
29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Curtea urmand a respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ca inadmisibila.
Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin.
(7) din Legea nr. 507/2003, Curtea constata ca textul art. 53 din Constitutie
stabileste conditiile si limitele restrangerii exercitiului unor drepturi sau
al unor libertati. El are in vedere insa drepturile si libertatile fundamentale
inscrise in capitolul II al titlului II din Constitutia Romaniei, nu si alte
drepturi. Or, cele cuprinse in dispozitiile de lege criticate se refera la
beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu,
ceea ce nu constituie un drept constitutional fundamental, prevederile art. 53
din Constitutie nefiind incidente in cauza. Astfel, legiuitorul este in drept
sa acorde aceste drepturi, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum
si sa stabileasca perioada in care le acorda.
Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al
art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin.
(1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALA
In numele legii
DECIDE:
1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea
bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea
bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, exceptie ridicata de Hach Elena,
Benedek Andreea, Arama Ionel, Gherta Constantin, Chindea Codruta, Darabana
Dragos, Romanescu Adriana, Deneanu Alina, Fleckhammer Robert, Dumitrescu
Camelia, Steff Mihaela, Chichernea Oana, Cardasol Cristina, Campean Daniela,
Arsenescu Nadia, Parlog Bogdan Ciprian, Dinu Irina, Corca Gabriela Sanda, Morar
Angela, Gavrila Eugenia, Narinescu Cornelia, Ferentz Gabriela, Stroie Livia,
Jalea (Voicu) Angelica, Paraschiv Simona Manuela, Neagu Mihaela, Moarcas
Alexandra, Lacan-Rus Elena Mihaela, Nistor Nela Marcela, Radutoiu Ioan Florin,
Comaniciu Anca, Druga Vasile, Achim Gheorghe, Fulop Eugenia, Matei Maria, Ichim
Cristian, Lazar Ioan, Ungureanu Elena, Ceapa Mihaela, Petrisor Carmen, Chirciu
Gabriela, Serbanuca Mihaela, Banucu Ana, Sandru Camelia Adriana, Godan Dumitru
Ionel, Pielaru Ion, Roncea Elena Mirela, Sofletea Elena Marcela, Opris Steluta
Camelia, Albu Mariana, Radulet Vionela, Hasfalean Magdalena, Petrescu Camelia,
Neagu Creola, Dicu Razvan Cosmin, Borcoman Catalin, Cor Alexandru, Coman
Luminita, Drilea Marian, Neagu Cristina Paula, Glica Ioan, Teleky Lucretia,
Toroiman Alen, Campeanu Cristiana, Mates Daniela Sanda, Caciula (Bogdan) Ioana,
Diaconu Ramona, Scutea Gabriela, Bica Alina, Sulu Marius, Dobrescu Cristina,
Fenehciu Elisabeta, Orghidan Liliana, Craciun Camelia, Cucu Simona, Gigea
Calboreanu, Volosciuc Maria, Barbalata Ana Roxana, Saramet Adrian, Simion
Eugeniu, Handrea Ovidiu, Orzea Ilie, Popeneciu Ionel, Bancila Madalina, Coliban
Irina, Panaitescu Andreea, Benga Sorin, Vasilescu Nicolae, Carlan Ioan,
Juravschi Constantin, Vasilache Sorin, Stoica Gabriel Doru, Selaru Valentin,
Enescu Cristina, Popa Maria, Negulici Victoria, Livadaru Marcela, Haidet
Cristina, Moraru Emilia, Codruz (Stanbeca) Carmen, Barbalata Ana si Dragomir
Marilena in Dosarul nr. 4.166/M/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia civila.
2. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003, exceptie ridicata de aceiasi autori, in acelasi dosar al aceleiasi
instante.
Definitiva si general obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 16 decembrie 2004.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat asistent,
Daniela Ramona Maritiu