Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 515 din 24 noiembrie 2004

asupra sesizarii de neconstitutionalitate a dispozitiilor cuprinse la articolul unic punctul 8 din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei, partea referitoare la dispozitiile art. 28 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1195 din 14 decembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 146 lit. a) din Constitutie si al art. 15 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, Presedintele Romaniei, la data de 11 noiembrie 2004, a sesizat Curtea Constitutionala pentru a se pronunta asupra constitutionalitatii "dispozitiilor art. 28 alin. (5) din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei, asa cum a fost modificat ca urmare a cererii de reexaminare din data de 14 iulie 2004".
    Sesizarea de neconstitutionalitate a fost inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr. 6.180 din 11 noiembrie 2004 si constituie obiectul Dosarului nr. 673A/2004.
    In motivarea sesizarii, se arata ca majorarea indemnizatiilor pentru procurorii care participa la judecarea infractiunilor de coruptie in complete specializate, pentru presedintele, vicepresedinte, presedintii de sectii si judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, adjunctii sai si procurorii din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin aplicarea unui spor de 40% la indemnizatia bruta lunara a acestora, s-a realizat cu incalcarea dispozitiilor art. 111 alin. (1) si celor ale art. 138 alin. (5) din Constitutie. Se arata ca aceasta prevedere este neconstitutionala, deoarece majorarea indemnizatiilor "presupune cheltuieli bugetare despre care Guvernul nu a fost informat si nu s-au precizat sursele de finantare".
    Presedintele Romaniei sustine ca aceasta majorare a fost facuta cu ocazia reluarii procesului legislativ, ca urmare a cererii de reexaminare a legii criticate, formulata la data de 14 iulie 2004. Prin cererea de reexaminare s-a cerut "mentinerea valorii salariilor politistilor din cadrul Parchetului National Anticoruptie, astfel cum a fost stabilita in cuprinsul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004", astfel incat modificarile vizate prin sesizare au excedat "limitelor cererii de reexaminare si au generat proteste vehemente ale judecatorilor de la instantele inferioare Inaltei Curti de Casatie si Justitie, inclusiv ale membrilor Consiliului Superior al Magistraturii".
    La sesizarea Presedintelui Romaniei au fost anexate o scrisoare a Consiliului Superior al Magistraturii si scrisori ale judecatorilor de la Judecatoria Zalau, Judecatoria Cluj, Tribunalul Cluj si Curtea de Apel Cluj, precum si ale procurorilor de la parchetele de pe langa instantele mentionate. Consiliul Superior al Magistraturii a semnalat, in esenta, ca reglementarile in discutie sunt de natura sa afecteze omogenitatea, echilibrul si coerenta activitatii intregului sistem judiciar. Totodata, adreseaza Presedintelui rugamintea ca, uzand de prerogativele prevazute de Constitutie, sa analizeze "oportunitatea trimiterii spre reexaminare a legii Senatului", pentru a fi completata cu art. 28 alin. (5) al Ordonantei de urgenta, "in sensul acordarii sporului de 40% la indemnizatia de incadrare bruta lunara, la intregul corp de magistrati, respectiv judecatori si procurori in functie".
    In conformitate cu dispozitiile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, sesizarea a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a prezenta punctele lor de vedere cu privire la sesizarea de neconstitutionalitate.
    Presedintele Camerei Deputatilor considera ca sesizarea de neconstitutionalitate este intemeiata. In acest sens, se arata ca art. 28 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, astfel cum a fost modificat prin Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004, cuprinde dispozitii care reglementeaza acordarea sporului de 40% si judecatorilor incadrati la Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si procurorilor din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, ceea ce excede obiectului cererii de reexaminare formulate de Presedintele Romaniei.
    Conform punctului de vedere al Presedintelui Camerei Deputatilor, "procedura legislativa de reexaminare a legii, ca urmare a cererii formulate in acest sens de Presedintele Romaniei sau ca urmare a deciziei Curtii Constitutionale, pronuntata in cadrul controlului a priori, trebuie sa se desfasoare in limitele sesizarii", cu exceptia textelor "care trebuie corelate cu cele ce au format obiectul controlului", fapt ce "rezulta din interpretarea articolului 77 din Constitutie".
    Se arata, totodata, ca Presedintele Romaniei, cu ocazia promulgarii legii, "realizeaza un control de constitutionalitate, de oportunitate, urmareste pastrarea unei armonii a legislatiei interne, a unor concordante, evitarea contradictiilor si a discriminarilor si se pronunta asupra formei finale a legii, avand dreptul sa restituie legea catre Parlament o singura data". In situatia in care Parlamentul depaseste limitele sesizarii, "Presedintele Romaniei este pus in situatia de a promulga o lege modificata asupra careia nu mai poate sa desfasoare un control de oportunitate real".
    Cu privire la critica de neconstitutionalitate vizand incalcarea dispozitiilor art. 111 alin. (1) teza a doua din Constitutie, se arata ca, "in cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor cuprinse in bugetul de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, solicitarea informarii Guvernului este obligatorie". Aceasta obligatie rezulta din prevederile art. 102 din Constitutie, potrivit carora "Guvernul asigura realizarea politicii interne a tarii si exercita conducerea generala a administratiei publice", care "se poate realiza numai cu suportul material oferit de bugetul de stat administrat de catre Guvern".
    Solicitarea informarii Guvernului, considera presedintele Camerei Deputatilor, este obligatorie si cu privire la amendamentele cu implicatii bugetare "depuse in cursul procesului legislativ", in conformitate cu prevederile regulamentelor celor doua Camere ale Parlamentului. In consecinta, se apreciaza ca dispozitiile art. 111 alin. (1) teza a doua din Constitutie au fost incalcate, intrucat "Camera Parlamentului in care s-a efectuat modificarea nu a solicitat punctul de vedere al Guvernului asupra amendamentului introdus la articolul respectiv".
    Se considera, de asemenea, ca este intemeiata si critica de neconstitutionalitate referitoare la incalcarea art. 138 alin. (5) din Constitutie, deoarece "Ministerul Finantelor Publice nu a fost autorizat printr-o norma juridica sa opereze in structura bugetului de stat, respectiv in cea a bugetelor ordonatorilor principali de credite implicati, modificarile ce ar decurge din aplicarea textului legal contestat".
    Presedintele Senatului si Guvernul nu au comunicat, pana la data pronuntarii deciziei, punctele lor de vedere.
    Potrivit dispozitiilor art. 77 din Legea nr. 47/1992, Curtea Constitutionala a solicitat secretarilor generali ai Camerei Deputatilor si Senatului ca, in vederea solutionarii sesizarii, sa trimita atat cererea Presedintelui Romaniei de reexaminare a legii criticate, care a fost adresata Parlamentului la data de 14 iulie 2004, cat si prima forma a legii de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004, precum si sa comunice daca, in cursul procedurii parlamentare, reluata ca urmare a cererii de reexaminare a legii, Comisiile sesizate in fond au cerut Guvernului informarea prevazuta de art. 111 alin. (1) teza finala din Constitutie.
    Camera Deputatilor, cu Adresa nr. 51/457/RG din 12 noiembrie 2004, inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr. 6.214 din 15 noiembrie 2004, a informat Curtea Constitutionala ca nu s-a solicitat punctul de vedere al Guvernului de catre Comisia juridica, de disciplina si imunitati, sesizata in fond. S-a precizat ca informarea nu era necesara, intrucat la Camera Deputatilor a fost eliminat punctul 7 din proiectul legii, in forma care facea obiectul cererii de reexaminare. Totodata, Camera Deputatilor a comunicat si urmatoarele documente:
    - Adresa Senatului nr. L317 din 2 septembrie 2004, insotita de cererea Presedintelui Romaniei pentru reexaminarea dispozitiilor pct. 7 din proiectul legii criticate, prin care se solicita "pastrarea dispozitiilor referitoare la salarizarea personalului din Parchetul National Anticoruptie, astfel cum au fost stabilite in cuprinsul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004". In motivarea cererii de reexaminare adresata Parlamentului se arata ca "reducerea valorii de multiplicare care se ia in calcul pentru stabilirea salariului politistilor detasati la Parchetul National Anticoruptie, de la 11, cat prevedea ordonanta, la 6, este o masura ce va afecta deosebit de negativ functionarea acestei institutii";
    - Raportul Comisiei juridice, de disciplina si imunitati a Camerei Deputatilor asupra cererii de reexaminare a proiectului de lege criticat;
    - Proiectul legii criticate, in forma adoptata de Camera Deputatilor, ca prima Camera sesizata, dupa reexaminare;
    - Proiectul legii criticate, in forma adoptata de Senat, in calitate de Camera decizionala, dupa reexaminare.
    Secretarul general al Senatului, cu Adresa nr. VII/232 din 22 noiembrie 2004, inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr. 6.417 din 22 noiembrie 2004, a transmis urmatoarele acte:
    - Raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului, inregistrat sub nr. 317 din 4 octombrie 2004, referitor la cererea formulata de Presedintele Romaniei, de reexaminare a unor dispozitii din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei.
    In raport se arata urmatoarele:
    "Cererea de reexaminare a fost dezbatuta si adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 14 septembrie 2004, in calitate de prima Camera sesizata.
    In sedinta din 28 septembrie 2004, Comisia juridica a luat in dezbatere cererea de reexaminare si, constatand ca cererea este intemeiata, a hotarat sa adopte raportul de admitere, cu amendamentele din anexa, care face parte integranta din prezentul raport.
    Analizand textele adoptate de Camera Deputatilor, precum si obiectiile formulate in cererea de reexaminare, membrii Comisiei juridice, la adoptarea amendamentelor, au avut in vedere corelarile necesare intre textele din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor si Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara si textele din Legea de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004, care modifica Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind organizarea si functionarea Parchetului National Anticoruptie, ca structura autonoma, cu personalitate juridica, si care este independent in raporturile cu instantele si parchetele de pe langa acestea.
    La dezbateri au participat reprezentantii Ministerului Justitiei, ai Ministerului Administratiei si Internelor si ai Parchetului National Anticoruptie, care au fost de acord cu amendamentele adoptate de Comisie."
    - Extrasul din stenograma sedintei Senatului din ziua de 27 octombrie 2004, in care a fost adoptat raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, din care rezulta ca la dezbateri a fost prezent si reprezentantul Guvernului, care si-a exprimat acordul cu privire la raportul prezentat de Comisie asupra cererii de reexaminare a Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004.

    CURTEA,
examinand sesizarea de neconstitutionalitate, cererea Presedintelui Romaniei de reexaminare din 14 iulie 2004, punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor, piesele existente la dosar, raportul intocmit de judecatorul-raportor, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, retine urmatoarele:
    Curtea a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. a) din Constitutie, precum si celor ale art. 1, 10, 15 si 18 din Legea nr. 47/1992, sa se pronunte asupra constitutionalitatii prevederilor legale criticate.
    In sesizarea de neconstitutionalitate se precizeaza ca aceasta are ca obiect art. 28 alin. (5) din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei, asa cum a fost modificat ca urmare a cererii de reexaminare din data de 14 iulie 2004.
    Din examinarea continutului sesizarii si a legii supuse controlului, rezulta ca, in realitate, obiectul controlului de constitutionalitate il constituie dispozitiile cuprinse la articolul unic punctul 8 din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei, partea referitoare la dispozitiile art. 28 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, cu modificarile ulterioare, astfel cum a fost adoptata de Parlament, ca urmare a cererii de reexaminare formulate de Presedintele Romaniei. Aceste dispozitii au urmatorul cuprins:
    "ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24 din 21 aprilie 2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 27 aprilie 2004, cu urmatoarele modificari si completari: [...]
    8. La titlul II, articolul IV punctul 15, articolul 28 va avea urmatorul cuprins: [...]
    (5) Personalul prevazut la alin. (1), judecatorii care compun completele de judecata specializate in infractiunile de coruptie - potrivit art. 29 din Legea nr. 78/2000, cu modificarile si completarile ulterioare -, procurorii care participa la judecarea acestor cauze, presedintele, vicepresedintele, presedintii de sectii si judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, adjunctii sai si procurorii din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie beneficiaza de un spor de 40% la indemnizatia de incadrare bruta lunara. Personalul din Parchetul National Anticoruptie prevazut la alin. (2) si (3) beneficiaza de un spor de 30% pentru activitatea specializata de combatere a infractiunilor de coruptie pe care o desfasoara."
    Dispozitiile constitutionale considerate ca fiind incalcate prin textul de lege criticat sunt art. 111 alin. (1) si art. 138 alin. (5), care au urmatorul cuprins:
    - Art. 111 alin. (1): "Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar al activitatii lor, sunt obligate sa prezinte informatiile si documentele cerute de Camera Deputatilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora. In cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, solicitarea informarii este obligatorie.";
    - Art. 138 alin. (5): "Nici o cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare."
    In critica de neconstitutionalitate referitoare la depasirea, de catre Parlament, a limitelor cererii de reexaminare nu se precizeaza, in mod expres, dispozitia constitutionala incalcata, insa din continutul motivarii rezulta ca sunt vizate dispozitiile art. 77 alin. (2), potrivit carora, "Inainte de promulgare, Presedintele poate cere Parlamentului, o singura data, reexaminarea legii."
    Prin sesizare se sustine, in esenta, ca dispozitiile cuprinse la articolul unic pct. 8 din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004, partea referitoare la dispozitiile art. 28 alin. (5) din ordonanta au fost adoptate cu incalcarea unor norme constitutionale privind procedura de legiferare.
    Prima critica de neconstitutionalitate formulata de Presedintele Romaniei consta in sustinerea ca dispozitiile legale care fac obiectul sesizarii incalca prevederile art. 111 alin. (1) si ale art. 138 alin. (5) din Constitutie, deoarece implica cheltuieli bugetare cu privire la care nu s-a solicitat informarea Guvernului si nu s-au precizat sursele de finantare.
    In legatura cu aceasta critica, Curtea retine ca, intr-adevar, potrivit dispozitiilor art. 111 alin. (1) teza finala din Constitutie, in cazul in care o initiativa legislativa implica modificari bugetare, solicitarea informarii din partea Guvernului este obligatorie. Textul constitutional cuprinde, de asemenea, si dispozitii prin care se stabilesc obligatii in sarcina Guvernului. Astfel, teza intai a art. 111 alin. (1) prevede: "Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar al activitatilor, sunt obligate sa prezinte informatiile si documentele cerute de Camera Deputatilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora. [...]". De asemenea, alineatul (2) al art. 111 stabileste ca "Membrii Guvernului au acces la lucrarile Parlamentului. Daca li se solicita prezenta, participarea lor este obligatorie".
    Din aceste dispozitii rezulta ca legiuitorul constituant a dorit sa consacre garantia constitutionala a colaborarii dintre Parlament si Guvern in procesul de legiferare, instituind obligatii reciproce in sarcina celor doua autoritati publice.
    Analizand atat raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari din cadrul Senatului, cat si stenograma sedintei Senatului din data de 27 octombrie 2004, Curtea retine ca, la dezbaterile asupra cererii de reexaminare formulate de Presedintele Romaniei, in cadrul Comisiei juridice, au participat reprezentantii Ministerului Justitiei, ai Ministerului Administratiei si Internelor, precum si ai Parchetului National Anticoruptie, iar la dezbaterile din plenul Senatului a participat reprezentantul Guvernului, care a fost de acord cu amendamentele adoptate.
    Din interpretarea sistematica a dispozitiilor art. 111 din Constitutie, Curtea retine ca participarea reprezentantului Guvernului la dezbateri si acordul exprimat, fara echivoc, fata de amendamentele adoptate sunt de natura sa angajeze Guvernul si sa acopere cerinta prevazuta de art. 111 alin. (1) teza finala din Constitutie.
    Cu privire la critica referitoare la stabilirea unor cheltuieli bugetare fara precizarea sursei de finantare, Curtea constata ca in motivarea sesizarii de neconstitutionalitate nu se precizeaza ca aplicarea noii legi ar implica modificarea cheltuielilor bugetare, respectiv ca nivelul cheltuielilor necesare pentru aplicarea acestei legi nu s-ar incadra in sumele alocate prin buget. Cat timp fondurile pentru salarizare prevazute in buget nu au fost modificate, acordarea unor sporuri de salarii nu se poate face decat in limitele aprobate prin buget pentru salarii, potrivit clasificatiei bugetare. Alocatiile bugetare prevazute in buget la nivelul diferitelor autoritati publice pot fi modificate in sensul suplimentarii acestor alocatii, fie din fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, fie, dupa caz, prin rectificare bugetara. Aceasta este consecinta faptului ca nu orice modificare a salarizarii implica, in mod necesar, modificarea alocatiei bugetare pentru salarii, astfel incat, in afara unei dovezi contrare, sursa de finantare o constituie alocatia bugetara.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate prin care se sustine ca modificarile aduse de Parlament prin dispozitiile legale criticate au depasit limitele cererii de reexaminare, Curtea constata ca dispozitiile art. 77 alin. (2) din Constitutie nu contin reglementari explicite pe baza carora sa se poata stabili ca, in cauza, Parlamentul a incalcat legea fundamentala.
    Din analiza sistematica a dispozitiilor constitutionale referitoare la exercitarea unor competente ale autoritatilor publice, Curtea retine ca limitele exercitarii lor sunt prevazute in mod expres in Legea fundamentala. Examinand conceptia legiuitorului constituant cu privire la exercitarea de catre Parlament a atributiilor sale de legiferare prevazute de dispozitiile art. 61 alin. (1) din Constitutie, se constata ca, in cazul procedurii legislative de reexaminare a legii, acolo unde acesta a dorit, a stabilit in mod expres limitele reexaminarii. Astfel, Constitutia reglementeaza procedura legislativa de reexaminare a legii prin dispozitiile cuprinse la art. 77 alin. (2) si la cele ale art. 147 alin. (2). Aceste din urma dispozitii se refera la reexaminarea unei legi sau a unor dispozitii legale a caror neconstitutionalitate a fost constatata printr-o decizie a Curtii Constitutionale, pronuntata cu ocazia controlului de constitutionalitate a priori, al carei cuprins este urmatorul: "In cazurile de neconstitutionalitate care privesc legile, inainte de promulgarea acestora, Parlamentul este obligat sa reexamineze dispozitiile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curtii Constitutionale".
    Acest text limiteaza reluarea procesului legislativ de reexaminare numai cu privire la dispozitiile constatate ca fiind neconstitutionale de catre Curtea Constitutionala. Rezulta, asadar, ca restrictiile referitoare la exercitarea competentei de sorginte constitutionala trebuie sa fie expres prevazute de Constitutie. Or, dispozitiile art. 77 alin. (2) din Constitutie nu stabilesc, in mod expres, o limita de natura sa aduca vreo restrangere a competentei Parlamentului cu privire la reluarea procesului legislativ, ca urmare a cererii de reexaminare formulata de Presedintele Romaniei. O interpretare contrara a dispozitiilor constitutionale anterior mentionate ar avea semnificatia adaugarii la normele Constitutiei, ceea ce este inadmisibil, intrucat s-ar realiza, pe aceasta cale, un act de revizuire a Legii fundamentale.
    Fata de cele de mai sus, Curtea Constitutionala constata ca sesizarea de neconstitutionalitate nu este fondata.

    Avand in vedere considerentele expuse in prezenta decizie, dispozitiile art. 74 alin. (1), art. 77 alin. (2), art. 111 alin. (1), art. 138 alin. (5), art. 146 lit. a) din Constitutie, precum si prevederile art. 11 alin. (1) lit. A.a), art. 15 si 18 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, cu majoritate de voturi,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Constata ca dispozitiile cuprinse la articolul unic punctul 8 din Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei, partea referitoare la dispozitiile art. 28 alin. (5) din ordonanta, sunt constitutionale.
    Definitiva si general obligatorie.
    Decizia se comunica Presedintelui Romaniei si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Dezbaterea a avut loc la 24 noiembrie 2004 si la ea au participat: Ioan Vida, presedinte, Nicolae Cochinescu, Aspazia Cojocaru, Constantin Doldur, Acsinte Gaspar, Kozsokar Gabor, Petre Ninosu, Ion Predescu si Serban Viorel Stanoiu, judecatori.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Prim magistrat asistent,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 515/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 515 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 515/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu