Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 51 din 19 februarie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 185 din 18 martie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Paula C. Pantea       - procuror
    Doina Suliman         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Comex & Otter" - S.R.L. din Timisoara in Dosarul nr. 3.184/CA/2001 al Curtii de Apel Timisoara - Sectia comerciala si contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde Ministerul Finantelor Publice prin consilier juridic Nicoleta Negut. Lipsesc autorul exceptiei, Societatea Comerciala "Comex & Otter" - S.R.L. din Timisoara, precum si celelalte parti, Directia generala a finantelor publice a judetului Timis si Administratia financiara Timisoara, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice solicita respingerea exceptiei, deoarece dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale invocate.
    Reprezentantul Ministerului Public apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, sustinand in acest sens ca nu sunt incalcate prevederile art. 53 alin. (2) din Constitutie. De asemenea, arata ca ordonanta criticata prevede in mod expres regularizarea in conformitate cu datele din bilantul contabil, eliminandu-se astfel orice atingere injusta de natura fiscala asupra patrimoniului agentilor economici.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 15 mai 2001, pronuntata in Dosarul nr. 3.184/CA/2001, Curtea de Apel Timisoara - Sectia comerciala si contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Comex & Otter" - S.R.L. din Timisoara.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, contravin prevederilor constitutionale ale art. 53 alin. (2), "intrucat obliga agentul economic ca pentru luna decembrie 1999 sa plateasca o suma echivalenta cu impozitul calculat pentru luna noiembrie, chiar daca agentul nu a obtinut profit sau s-a inregistrat cu pierderi".
    Curtea de Apel Timisoara - Sectia comerciala si contencios administrativ, exprimandu-si opinia, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, deoarece "prin art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, se incalca dispozitiile art. 53 alin. (2) din Constitutia Romaniei, prin posibilitatea de a se calcula impuneri fiscale in mod arbitrar, fara a se tine seama de realizarile efective din activitatea economica a contribuabilului".
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, "intrucat ordonanta criticata prevede, in mod expres, regularizarea in conformitate cu datele din bilantul contabil, eliminandu-se, in acest fel, orice atingere de natura fiscala adusa patrimoniului agentilor economici".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit in cauza de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, dispozitii al caror continut este urmatorul:
    "Contribuabilii, altii decat cei prevazuti la alineatul precedent, au obligatia sa plateasca in contul impozitului pe profit pentru trimestrul IV, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator, o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pe lunile octombrie si noiembrie, iar pentru luna decembrie adauga o suma echivalenta cu impozitul calculat pentru luna noiembrie, urmand ca regularizarea pe baza datelor din bilantul contabil sa se efectueze pana la termenul prevazut pentru depunerea bilantului contabil."
    Autorul exceptiei sustine ca acest text de lege contravine art. 53 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia: "Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale."
    Cu privire la exceptia ridicata Curtea retine ca autorul exceptiei critica dispozitiile art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, retinand doar o teza a acesteia, si anume cea care se refera la obligatia agentului economic ca pentru luna decembrie a anului sa plateasca suma echivalenta cu impozitul calculat pentru luna noiembrie, chiar daca, adauga autorul exceptiei, acesta nu a obtinut profit sau a obtinut profit mai mic decat cel aferent lunii noiembrie. In aceste conditii se considera ca este infrant principiul constitutional al asezarii juste a sarcinilor fiscale, consacrat la art. 53 alin. (2) din Constitutie.
    Autorul exceptiei, redand fragmentar textul de lege criticat, omite sa se refere la teza ultima a art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, care obliga organul financiar la regularizare, pe baza datelor din bilantul contabil, pana la termenul pentru depunerea bilantului contabil (deci dupa expirarea lunii decembrie si in raport cu datele concrete din bilantul contabil). Asa fiind, Curtea constata ca modul de stabilire a impunerii respecta principiul anualitatii impozitului pe profit, astfel ca nu se poate retine un abuz de natura fiscala adus patrimoniului agentilor economici si nici inlaturarea asezarii juste a sarcinilor fiscale.
    In ceea ce priveste aspectele de fapt invocate Curtea retine ca acestea sunt de competenta instantei judecatoresti in fata careia s-a ridicat exceptia, deoarece, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, "In exercitarea controlului, Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra problemelor de drept [...]".
    In acest sens s-a pronuntat Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 129 din 26 aprilie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 466 din 15 august 2001.
    Deoarece nu au intervenit elemente noi de natura sa justifice schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, solutia din decizia sus-mentionata urmeaza sa fie mentinuta si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Comex & Otter" - S.R.L. din Timisoara in Dosarul nr. 3.184/CA/2001 al Curtii de Apel Timisoara - Sectia comerciala si contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 19 februarie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 51/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 51 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 51/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu