Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 390 din 16 octombrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 45 alin. (1) lit. b), art. 46 alin. (1) si art. 48 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 126 din 12 februarie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa              - presedinte
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Constantin Doldur         - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Lucian Stangu             - judecator
    Ioan Vida                 - judecator
    Paula C. Pantea           - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 45 alin. (1) lit. b), art. 46 alin. (1) si art. 48 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Adina Neagu in Dosarul nr. 2.128/2002 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei, prin avocat Neagu Simona, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei solicita admiterea exceptiei ridicate. Arata ca prevederile art. 44 din Legea nr. 64/1995, care permit anularea unui contract de vanzare-cumparare incheiat cu 3 ani inainte de deschiderea procedurii falimentului, contravin art. 15 alin. (2) din Constitutie, avand efecte retroactive. Art. 45 din Legea nr. 64/1995, care prevede posibilitatea anularii operatiunilor comerciale in care prestatia debitorului o depaseste vadit pe cea primita, pune la indemana administratorului sau lichidatorului unei societati comerciale o actiune in resciziune, recunoscuta de legislatie numai minorilor care au implinit varsta de 14 ani, ceea ce creeaza o discriminare evidenta, in defavoarea persoanelor fizice sau juridice care au incheiat acte juridice translative de proprietate cu societatea comerciala aflata in procedura de faliment. De asemenea, textele legale criticate contravin si art. 41 din Constitutie, prin aceea ca nici unul dintre aceste texte nu face distinctia intre actele juridice incheiate cu buna-credinta si cele incheiate cu rea-credinta, obligandu-i la restituire pe toti cei care au contractat, in perioada de pana la 3 ani inainte de deschiderea procedurii falimentului, cu societatea comerciala respectiva. Aceasta ignorare a bunei sau relei-credinte a cocontractantului, urmata de obligatia generala de restituire, echivaleaza cu o confiscare a averii dobandite in mod licit. In plus, legea nu face diferenta intre consecintele pentru parti ale falimentului fraudulos si cele ale falimentului nefraudulos. In sfarsit, termenul de prescriptie fixat pentru introducerea acestor actiuni in anulare este stabilit in considerarea unei anumite persoane, cea aflata in procedura de faliment, iar nu in considerarea unui anumit tip de act juridic, cum este firesc si cum prevede intreaga legislatie.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ridicate ca fiind neintemeiata. Arata ca, in privinta art. 44 si 45 din Legea nr. 64/1995, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat, prin Decizia nr. 106/2002, constatand ca aceste texte de lege sunt constitutionale. Cu privire la art. 46 alin. (1) din Legea nr. 64/1995, considera ca termenul de un an in care poate fi introdusa actiunea pentru anulare a unui transfer cu caracter patrimonial, efectuata potrivit art. 44 sau 45, nu contravine principiului egalitatii, deoarece legiuitorul a avut in vedere situatia speciala in care se gasesc societatile comerciale aflate in procedura de faliment, pentru care a instituit, in conformitate cu principiul egalitatii, un tratament juridic special. In ceea ce priveste art. 48 alin. (1) din Legea nr. 64/1995, considera ca obligatia de a restitui bunurile care au constituit obiectul actului juridic anulat ori contravaloarea acestora nu incalca prevederile constitutionale referitoare la ocrotirea proprietatii private, la interdictia confiscarii averii licit dobandite sau la prezumtia dobandirii licite a averii, ci reprezinta o consecinta fireasca a anularii actului juridic incheiat in mod fraudulos. Dispozitiile legale criticate nu ingradesc, ci, dimpotriva, asigura libertatea comertului, avand in vedere ca exercitarea unui drept trebuie realizata cu buna-credinta si fara a incalca drepturile si libertatile altor persoane.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 7 martie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 2.128/2002, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (1), art. 46 alin. (1) si art. 48 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Adina Neagu intr-o cauza avand ca obiect anularea unui contract de schimb incheiat cu debitorul dintr-un proces de declarare a falimentului.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca, "in esenta, textele legale criticate sunt neconstitutionale pentru ca ofera posibilitatea anularii unui act juridic pe deplin valabil la data incheierii lui, incalcandu-se astfel, in primul rand, dreptul de proprietate, prezumtia de buna-credinta instituita prin Constitutie in privinta averii si a modului de dobandire, creandu-se o situatie mai grea dobanditorului cu titlu oneros fata de cel cu titlu gratuit, oferindu-se pozitii privilegiate, constand in mijloace si termene suplimentare de actiune, unei anumite categorii de persoane". Astfel, considera ca dispozitiile art. 45 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 64/1995 au caracter retroactiv, contrar prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, art. 46 alin. (1) este discriminatoriu, instituind privilegii pentru debitor prin stabilirea unui termen de prescriptie pentru introducerea actiunii in anulare, mai mare decat termenul general de prescriptie, contrar prevederilor art. 16 alin. (1) din Legea fundamentala, iar art. 48 alin. (1) din lege contravine dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (2), (3) si (7), intrucat anularea actului juridic legal incheiat echivaleaza cu confiscarea averii. Autorul mai arata ca dispozitiile legale criticate incalca si principiile constitutionale inscrise in art. 134 alin. (1) si (2) lit. a), referitoare la economia de piata si libertatea comertului, avand in vedere ca "aprecierea oportunitatii si a valorii unei operatiuni comerciale revine exclusiv persoanei in cauza".
    Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala apreciaza ca exceptia ridicata nu este intemeiata, intrucat dispozitiile art. 45 alin. (1) lit. b) si ale art. 46 alin. (1) din Legea nr. 64/1995, republicata, astfel cum a fost modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, nu aduc atingere principiului neretroactivitatii legii, "legiuitorul stabilind doar limita de timp in care respectivele operatiuni comerciale intra sub incidenta acestor dispozitii". Se considera ca nu este incalcat nici principiul egalitatii in drepturi, "legiuitorul stabilind doar o serie de situatii speciale aplicabile in materia falimentului si, totodata, termene speciale, derogatorii de la dreptul comun". Cat priveste art. 48 alin. (1), in opinia instantei, acesta "nu instituie o cauza de expropriere si nici nu cuprinde norme care sa incalce principiul potrivit caruia averea se prezuma a fi dobandita in mod licit, dimpotriva, cuprinzand referiri exprese cu privire la buna-credinta a tertului dobanditor".
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata. De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul considera ca exceptia ridicata este neintemeiata, aratand in acest sens ca dispozitiile art. 45 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 64/1995 nu au caracter retroactiv, respectiv ca acestea "nu sunt norme de drept substantial (...), ci norme de drept procesual, intrucat prevad conditiile de exercitare a dreptului material la actiunea in nulitate, in aceasta materie, in temeiul unei cauze de nulitate de aplicatie generala", in conformitate cu dispozitiile art. 948 si 966 din Codul civil, potrivit carora cauza, in intelesul de scop, constituie una dintre conditiile de validitate a actului juridic. Cat priveste dispozitiile art. 46 alin. (1) din Legea nr. 64/1995, acestea nu sunt contrare principiului egalitatii in drepturi, intrucat stabilirea termenului de un an de la data deschiderii procedurii, pentru introducerea actiunii in anulare a actelor frauduloase, corespunde "unei situatii cu totul speciale, atipice, si anume incetarea dreptului de administrare a debitorului de la data deschiderii procedurii". Referitor la critica art. 48 alin. (1), se considera ca acesta prevede obligatia restituirii bunurilor ca efect al anularii actului fraudulos, ceea ce inseamna desfiintarea titlului in baza caruia bunurile respective fusesera dobandite, nefiind contrare principiilor ocrotirii proprietatii private; dispozitiile legale criticate nu ingradesc, ci, dimpotriva, asigura libertatea comertului, avand in vedere ca "exercitarea unui drept sau a unei libertati trebuie realizata cu buna-credinta si fara a incalca drepturile si libertatile celorlalti participanti".
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile art. 45 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 64/1995 nu incalca prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie, intrucat aceste dispozitii se refera la "conditiile de exercitare a dreptului material la actiunea in nulitate in materia reorganizarii judiciare si a falimentului. Astfel, actul incheiat cu incalcarea conditiei esentiale a cauzei licite si morale este lipsita de eficienta juridica, prin efectul nulitatii". In ceea ce priveste dispozitiile art. 46 alin. (1), se apreciaza ca acestea sunt constitutionale in raport cu prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat o lege poate stabili reguli diferite in functie de situatiile in care se gasesc anumite persoane. Se mai arata ca este nefondata si critica privind incalcarea prevederilor constitutionale referitoare la ocrotirea proprietatii private. In concluzie, dispozitiile legale criticate sunt norme procedurale care sunt conforme cu litera si spiritul Constitutiei.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului si cel al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 45 alin. (1) lit. b), art. 46 alin. (1) si art. 48 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, cu modificarile ulterioare, care au urmatorul continut:
    - Art. 45: "(1) Administratorul/lichidatorul poate introduce la tribunal actiuni pentru anularea constituirilor sau transferurilor de drepturi patrimoniale catre terti si pentru restituirea de catre acestia a bunurilor transmise si a valorii altor prestatii executate, realizate de debitor prin urmatoarele acte: [...]
    b) operatiuni comerciale in care prestatia debitorului depaseste vadit pe cea primita, efectuate in cei 3 ani anteriori deschiderii procedurii;";
    - Art. 46: "(1) Actiunea pentru anularea unui transfer cu caracter patrimonial, potrivit art. 44 sau 45, poate fi introdusa de administrator/lichidator in termen de un an de la deschiderea procedurii.";
    - Art. 48: "(1) Tertul dobanditor in cadrul unui transfer patrimonial, anulat conform art. 46, va trebui sa restituie averii debitorului bunul transferat sau, daca bunul nu mai exista, valoarea acestuia de la data transferului efectuat de catre debitor."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste dispozitii legale contravin prevederilor constitutionale ale art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 41 alin. (2), (3) si (7) si art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Constitutie. Aceste dispozitii constitutionale au urmatorul continut:
    - Art. 15 alin. (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 41 alin. (2), (3) si (7): "(2) Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular."[...]
    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire. [...]
    (7) Averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al dobandirii se prezuma. [...]";
    - Art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a): "(1) Economia Romaniei este economie de piata.
    (2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie; [...]"
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea constata ca prevederile art. 44 si 45 din Legea nr. 64/1995, referitoare la dreptul administratorului ori al lichidatorului de a introduce actiuni pentru anularea anumitor operatiuni comerciale incheiate de catre debitor anterior deschiderii procedurii falimentului au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, prin raportare la art. 15 alin. (2) si art. 134 din Constitutie.
    Astfel, prin Decizia nr. 106 din 2 aprilie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 7 iunie 2002, Curtea Constitutionala a statuat ca textele de lege criticate sunt constitutionale, retinand ca acestea "nu sunt norme de drept substantial, deoarece, prin intermediul lor, nu s-a instituit <<o cauza de nulitate>> cu intelesul de motiv (...), ci norme de drept procesual, intrucat prevad conditiile de exercitare a dreptului material la actiune in nulitate, in aceasta materie, in temeiul unei cauze de nulitate de aplicatie generala. Este vorba de art. 948 si 966 din Codul civil, potrivit carora cauza, in intelesul de scop, constituie una dintre conditiile de validitate ale actului juridic, iar ilicitatea acesteia antreneaza nulitatea sa". Cauza de nulitate existand inca la data incheierii actului juridic, reglementarea procedurii de anulare nu are caracter retroactiv si nu este contrara prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie.
    Prin aceeasi decizie Curtea a mai constatat ca dispozitiile art. 44 si 45 au existat, in esenta, si in redactarea initiala a legii (art. 39 si 40), adoptata in anul 1995, deci anterior datei incheierii actului juridic a carui anulare se solicita in cauza.
    Solutia si considerentele acestei decizii isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza, deoarece nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine modificarea jurisprudentei Curtii.
    In legatura cu critica textului art. 46 din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, in sensul ca acesta ar incalca art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea retine ca prevederea termenului de un an, socotit de la data deschiderii procedurii falimentului, pentru introducerea actiunii in anularea actelor juridice frauduloase constituie, de asemenea, o norma de procedura care, potrivit prevederilor art. 125 alin. (3) din Constitutie, se stabileste prin lege. Aceasta norma nu instituie nici un privilegiu si nici o discriminare, chiar daca deroga de la dreptul comun, ea aplicandu-se deopotriva in toate situatiile identice. Actiunile in anulare, reglementate de Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, sunt diferite de celelalte actiuni si pentru faptul ca acestea sunt introduse de administrator sau de lichidator, care a intrat in exercitarea atributiilor sale speciale la data deschiderii procedurii falimentului, fiind necesara stabilirea unui termen socotit de la aceasta data.
    Cu privire la pretinsa incalcare de catre normele criticate a dispozitiilor art. 44 din Constitutie, Curtea retine ca anularea actului juridic constatat a fi fost incheiat in mod fraudulos, cu consecinta restituirii de catre tertul dobanditor a bunurilor care au constituit obiectul actului juridic anulat ori a contravalorii acestora, nu incalca prevederile constitutionale referitoare la ocrotirea proprietatii private, la interdictia confiscarii averii licit dobandite sau la prezumtia dobandirii licite a averii. Prezumtia dobandirii licite a averii opereaza fara nici o ingradire. In cadrul actiunii in anulare introduse la tribunal urmeaza a se dovedi tocmai caracterul ilicit al transferului de proprietate, instanta judecatoreasca dispunand anularea numai cu privire la actele juridice incheiate in mod fraudulos, respectiv, cu o cauza ilicita. Anularea unor asemenea acte juridice nu are drept consecinta confiscarea, ci restabilirea situatiei anterioare incheierii actului juridic fraudulos.
    Curtea retine, de asemenea, ca obligarea tertului dobanditor la restituirea bunurilor dobandite pe baza unui titlu ilicit ori a contravalorii acestora nu este contrara principiilor economiei de piata, consacrate de art. 135 din Constitutie, ci, dimpotriva, asigura functionarea eficienta a acestora prin crearea conditiilor pentru satisfacerea creantelor celorlalti comercianti, creditori in cadrul procedurii falimentului. De altfel, potrivit dispozitiilor art. 48 alin. (2) din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, tertul dobanditor, care a restituit debitorului valoarea bunului ce-i fusese transferat, va avea impotriva averii debitorului o creanta de aceeasi valoare, cu conditia ca acest tert sa fi acceptat transferul cu buna-credinta si fara intentia de a impiedica, intarzia ori insela pe creditorii debitorului.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 45 alin. (1) lit. b), art. 46 alin. (1) si art. 48 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Adina Neagu in Dosarul nr. 2.128/2002 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 16 octombrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat-asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu

    Intrucat domnisoara Madalina Stefania Diaconu se afla in concediu fara plata, in locul ei semneaza, in baza art. 261 alin. 2 din Codul de procedura civila,

                              Prim magistrat asistent,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 390/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 390 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 390/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu