Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 389 din 30 septembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 18 si ale art. 20 alin. (4) si (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1077 din 19 noiembrie 2004


SmartCity3


    Ion Predescu          - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Florentina Balta      - procuror
    Valentina Barbateanu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 18 si ale art. 20 alin. (4) si (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptie ridicata de Jin Junping in Dosarul nr. 4.345/2004 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Magistratul-asistent aduce la cunostinta Curtii faptul ca, la data de 24 septembrie 2004, partea Oficiul National pentru Refugiati a depus note scrise prin care solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate. In cadrul acestora, Oficiul National pentru Refugiati sustine ca procedura accelerata de solutionare a cererilor pentru acordarea statutului de refugiat a fost introdusa ca o exceptie de la procedura ordinara de solutionare a cererilor de azil, in stransa legatura cu conceptul de cerere evident nefondata, reglementat de Rezolutia cu privire la cererile evident nefondate, adoptata la Londra in 1992. Afirma, de asemenea, ca termenul de 10 zile prevazut de art. 20 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 nu aduce atingere dreptului la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil si "nici nu limiteaza dreptul instantei de a efectua o cercetare judecatoreasca completa in vederea pronuntarii unor hotarari legale si temeinice". In ceea ce priveste caracterul definitiv si irevocabil al hotararii pronuntate in prima instanta, considera ca legiuitorul este indrituit, in anumite situatii speciale, asa cum este si cea de fata, sa limiteze accesul la dublul grad de jurisdictie, amintind, in acest sens, si faptul ca nici din interpretarea art. 6 pct. 1 si a art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale nu rezulta dreptul la dublul grad de jurisdictie in materie civila.
    Cauza fiind in stare de judecata, presedintele completului acorda cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si solicita respingerea acesteia. In acest sens, arata ca, prin numeroase decizii, ca de exemplu, Decizia Curtii Constitutionale nr. 288 din 3 iulie 2003 si Decizia nr. 389 din 16 octombrie 2003, Curtea a constatat conformitatea textelor de lege criticate cu prevederile Constitutiei. Considera ca in cauza nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine schimbarea acestei jurisprudente.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 24 mai 2004, pronuntata in Dosarul nr. 4.345/2004, Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 18 si ale art. 20 alin. (4) si (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001. Exceptia a fost ridicata de Jin Junping intr-o cauza civila avand ca obiect plangerea formulata impotriva unei hotarari a Oficiului National pentru Refugiati privind respingerea cererii acestuia de acordare a statutului de refugiat.
    In motivarea exceptiei, se sustine ca textele de lege criticate contravin prevederilor art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata, care garanteaza dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil. Intrucat plangerea impotriva hotararii prin care Oficiul National pentru Refugiati respinge cererea de acordare a statutului de refugiat se solutioneaza conform unei proceduri accelerate, autorul exceptiei de neconstitutionalitate considera ca in acest fel "se incalca in mod flagrant dreptul judecatorului de a hotari in mod suveran asupra modului si timpului alocat cercetarii judecatoresti". De asemenea, pretinde ca termenul de 10 zile, in care, potrivit art. 20 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, urmeaza sa fie solutionata plangerea, "este departe de a fi unul rezonabil", nedandu-i posibilitatea sa-si pregateasca apararea si lipsindu-l, din acest motiv, de dreptul la un proces echitabil. Lipsa caracterului echitabil al procesului mai rezulta, in opinia autorului, si din faptul ca hotararea instantei de fond este definitiva si irevocabila, nemaiputand fi cenzurata de o instanta superioara.
    Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece textul de lege criticat nu aduce atingere principiului constitutional potrivit caruia partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil. In acest sens, sustine ca termenul de 10 zile este un termen de recomandare, care "nu poate retine instanta in a efectua o cercetare judecatoreasca completa". De asemenea, considera ca nu este intemeiata nici critica privind lipsirea petentilor de dreptul la un recurs efectiv, intrucat "textul legal da petentului posibilitatea de a formula plangere in fata instantelor judecatoresti cu privire la hotararea pronuntata de Oficiul National pentru Refugiati si de a beneficia pe tot parcursul acestei proceduri de toate garantiile necesare asigurarii unui proces echitabil". Totodata, arata ca, din interpretarea art. 6 pct. 1 si a art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, nu rezulta, nici expres, nici implicit, dreptul la dublul grad de jurisdictie in materie civila, ci doar posibilitatea "de a supune judecatii unei instante nationale cazul violarii unui drept consacrat de Conventie". In continuare, apreciaza ca, pe calea procedurii reglementate de art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, "solicitantului statutului de refugiat ii este respectat dreptul la aparare, neexistand o restrangere a exercitiului unor drepturi sau libertati si nici o incalcare a dreptului la un proces echitabil".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, modificata si completata prin Legea nr. 232/2004, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si institutiei Avocatul Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, prin punctul sau de vedere comunicat la data de 26 iunie 2004, cu Adresa nr. 5/6.535/A.N., considera ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata. In acest sens, in ceea ce priveste dispozitiile art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, care enumera si dezvolta cazurile in care cererea pentru acordarea statutului de refugiat este evident nefondata, apreciaza ca acestea prevad "expres posibilitatea solicitantului de a fi asistat de un avocat sau de un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale in domeniul drepturilor omului, de a beneficia de un interpret, precum si de a contesta hotararea pronuntata in faza administrativa, in fata unei instante judecatoresti independente", astfel ca nu infrang dispozitiile art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata. In legatura cu critica privind caracterul definitiv si obligatoriu al hotararii judecatoresti prin care se solutioneaza plangerea, arata ca, in lumina dispozitiilor art. 129 din Constitutie, republicata, "legiuitorul, in considerarea unor situatii speciale, asa cum este situatia refugiatilor in afara tarii de origine, este liber sa stabileasca reguli speciale de procedura privind exercitarea cailor de atac". In sprijinul acestor aprecieri invoca jurisprudenta Curtii Constitutionale, respectiv Decizia nr. 389 din 16 octombrie 2003 si Decizia nr. 288 din 3 iulie 2003.
    Avocatul Poporului a comunicat punctul sau de vedere cu Adresa nr. 517 din 29 iunie 2004, prin care considera ca textele de lege criticate sunt constitutionale, intrucat nu incalca prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata, "dat fiind ca elementul esential al acestei proceduri este urgenta". Arata, de asemenea, ca, "in sensul practicii Curtii Europene a Drepturilor Omului, conceptul de <<proces echitabil>> nu implica imperios <<existenta mai multor grade de jurisdictie, a unor cai de atac a hotararilor judecatoresti>>".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului si cel al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 18 si ale art. 20 alin. (4) si (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001. Ulterior, prevederile alin. (4) al art. 20 din ordonanta criticata au fost modificate prin dispozitiile art. I pct. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 92 din 31 ianuarie 2004, aprobata prin Legea nr. 176/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 467 din 25 mai 2004. In actuala reglementare, continutul acestor prevederi este urmatorul:
    - Art. 18: "(1) Cererea pentru acordarea statutului de refugiat este considerata evident nefondata daca se constata:
    a) lipsa de fundament a invocarii unei temeri de persecutie in tara de origine, in conditiile art. 2 alin. (1);
    b) inducerea in eroare, in mod deliberat, a organelor cu competente in materie de refugiati ori recurgerea in mod abuziv, cu rea-credinta, la procedura de acordare a statutului de refugiat.
    (2) Lipsa de fundament a invocarii unei temeri de persecutie in tara de origine exista in urmatoarele cazuri:
    a) solicitantul nu invoca nici o temere de persecutie in sensul art. 2 alin. (1);
    b) solicitantul nu ofera date sau informatii in sensul ca ar fi expus unei temeri de persecutie ori relatarile sale nu contin detalii circumstantiale sau personale;
    c) cererea este evident lipsita de credibilitate, in sensul ca relatarea solicitantului este incoerenta, contradictorie sau flagrant neadevarata fata de situatia din tara sa de origine;
    d) solicitantul avea posibilitatea refugiului intern, recunoscuta si de Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati.
    (3) Inducerea in eroare, in mod deliberat, a organelor cu competente in materie de refugiati ori recurgerea abuziva la procedura de acordare a statutului de refugiat exista in toate cazurile in care solicitantul, fara a oferi o explicatie plauzibila, se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) a depus cererea sub o identitate falsa sau a prezentat documente false ori falsificate, sustinand ca sunt autentice;
    b) dupa depunerea cererii, in mod deliberat a prezentat elemente false in legatura cu aceasta;
    c) cu rea-credinta a distrus, a deteriorat, a aruncat sau a instrainat documentul pentru trecerea frontierei sau un document relevant pentru cererea sa, fie pentru a-si stabili o identitate falsa in scopul solicitarii si acordarii statutului de refugiat, fie pentru a ingreuna solutionarea cererii sale;
    d) in mod deliberat a ascuns faptul ca a mai depus anterior o cerere pentru acordarea statutului de refugiat in una sau mai multe tari, in special atunci cand s-a folosit de o identitate falsa;
    e) a depus o cerere pentru acordarea statutului de refugiat, cu scopul evident de a impiedica punerea iminenta in executare a unei masuri dispuse de autoritatile competente, de scoatere din tara sau de expulzare, desi anterior dispunerii unei astfel de masuri a avut posibilitatea sa depuna o asemenea cerere;
    f) a incalcat in mod flagrant obligatiile prevazute la art. 13;
    g) a depus cererea pentru acordarea statutului de refugiat dupa ce anterior unei examinari, care contine garantiile procedurale adecvate si in conformitate cu prevederile Conventiei privind statutul refugiatilor, incheiata la Geneva la 28 iulie 1951, i s-a respins o astfel de cerere intr-o tara terta sigura.
    (4) Motivele enumerate la alin. (1) nu pot sa prevaleze temerii bine intemeiate de persecutie conform art. 2 alin. (1)."
    - Art. 20 alin. (4) si (5): "(4) Instanta solutioneaza plangerea in termen de 10 zile si pronunta o hotarare motivata, prin care:
    a) respinge plangerea pentru cel putin unul dintre motivele prevazute la art. 18 alin. (1);
    b) admite plangerea si dispune ca structura competenta a Oficiului National pentru Refugiati care a emis hotararea sa analizeze cererea in procedura ordinara.
    (5) Hotararea instantei este definitiva si irevocabila."
    In opinia autorului exceptiei, aceste prevederi contravin art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata, care statueaza ca "Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil." Din motivarea exceptiei, rezulta ca autorul acesteia isi intemeiaza criticile si pe dispozitiile art. 124 alin. (3) teza intai din Constitutie, republicata, privind Infaptuirea justitiei, conform carora "Judecatorii sunt independenti (...)".
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine urmatoarele:
    In legatura cu dispozitiile art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, autorul exceptiei nu formuleaza nici un argument din care sa rezulte neconstitutionalitatea acestora, toate motivele invocate privind dispozitiile art. 20 alin. (4) si (5) din ordonanta. De altfel, art. 18 enumera si detaliaza situatiile in care cererea pentru acordarea statutului de refugiat urmeaza sa fie considerata evident nefondata de catre instanta de judecata.
    Cu privire la prevederile art. 20 alin. (4) si (5) din ordonanta criticata, Curtea Constitutionala a constatat prin numeroase decizii concordanta acestora cu textele si principiile Constitutiei. Dintre acestea, mentionam, de exemplu, Decizia nr. 288 din 3 iulie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 560 din 5 august 2003, si Decizia nr. 389 din 16 octombrie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 745 din 24 octombrie 2003. Astfel, prin Decizia nr. 389 din 16 octombrie 2003, Curtea a statuat ca "textele legale dau petentului posibilitatea de a formula plangere in fata instantelor judecatoresti cu privire la hotararea pronuntata de Oficiul National pentru Refugiati si de a beneficia pe tot parcursul acestei proceduri de toate garantiile necesare asigurarii unui proces echitabil". De asemenea, in motivarea deciziilor mentionate, Curtea a retinut ca stabilirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului, care poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, atat in ceea ce priveste termenele de solutionare a cererilor, cat si relativ la posibilitatea exercitarii cailor de atac impotriva hotararilor pronuntate.
    Cele statuate prin deciziile mentionate isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, chiar daca, asa cum s-a aratat, prevederile alin. (4) al art. 20 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 au fost modificate prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, intrucat si in redactarea anterioara acest alineat continea prevederea referitoare la solutionarea de catre instanta de judecata in termen de 10 zile a plangerii impotriva hotararii de respingere a cererii de acordare a statutului de refugiat si pronuntarea unei hotarari motivate, aspect sub care, si in acest dosar, textul de lege este criticat.
    Cat priveste sustinerile referitoare la termenul de 10 zile care, in opinia autorului exceptiei, "este departe de a fi unul rezonabil", Curtea retine ca stabilirea acestui termen nu este de natura sa impieteze asupra independentei judecatorilor si nu reprezinta un impediment in deplina exercitare a drepturilor de care pot beneficia strainii care urmeaza procedura de acordare a unei forme de protectie din partea statului roman. Aceasta protectie consta in dreptul strainului de a fi asistat de un avocat sau de un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale in domeniul drepturilor omului, de a beneficia de serviciile unui interpret, precum si de toate celelalte garantii procesuale care dau continut conceptului de proces echitabil.
    In legatura cu invocarea incalcarii art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata, privind dreptul la proces echitabil, constand in imposibilitatea de a ataca la o instanta superioara hotararea definitiva si irevocabila a instantei de judecata care solutioneaza plangerea, Curtea constata ca si aceasta sustinere este neintemeiata. Nici textul constitutional mentionat si nici art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitor la dreptul la un proces echitabil, nu consacra expres sau implicit dreptul la dublul grad de jurisdictie, drept ce este recunoscut doar in materie penala. De asemenea, asa cum s-a statuat, de exemplu, prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 288 din 3 iulie 2003, nici art. 13 din conventie, care se refera la dreptul la un "recurs efectiv", nu are semnificatia asigurarii dreptului la un dublu grad de jurisdictie, ci doar a posibilitatii de a supune judecatii unei instante nationale cazul violarii unui drept consacrat de conventie.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 18 si ale art. 20 alin. (4) si (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptie ridicata de Jin Junping in Dosarul nr. 4.345/2004 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 30 septembrie 2004.

                          PRESEDINTE,
                          ION PREDESCU

                              Magistrat asistent,
                              Valentina Barbateanu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 389/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 389 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 389/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu