Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 37 din  6 februarie 2002

privind constitutionalitatea votului exprimat la adoptarea Hotararii nr. 33 din 12 decembrie 2001 a Parlamentului Romaniei pentru respingerea Raportului anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune pentru anul 2000

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 178 din 14 martie 2002


SmartCity3


    Prin Adresa nr. 51/1.083 din 17 decembrie 2001 - inregistrata la data de 18 decembrie 2001 - secretarul general al Camerei Deputatilor a trimis Curtii Constitutionale sesizarea grupurilor parlamentare ale Partidului Romania Mare, Partidului National Liberal si Partidului Democrat din Camera Deputatilor cu privire la neconstitutionalitatea votului exprimat in sedinta celor doua Camere ale Parlamentului Romaniei din 12 decembrie 2001, prin care s-a hotarat incetarea mandatului Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune si demiterea presedintelui acestui consiliu.
    La sesizare s-au anexat o lista cu semnaturile unui numar de 49 de deputati din Grupul parlamentar al Partidului Romania Mare, o lista semnata de 29 de deputati din Grupul parlamentar al Partidului National Liberal si o alta lista semnata de 29 de deputati ai Grupului parlamentar al Partidului Democrat.
    Prin Adresa nr. XXXII/98 din 17 decembrie 2001 - inregistrata la aceeasi data, 18 decembrie 2001 -, semnata de presedintele Grupului parlamentar din Senat al Partidului Romania Mare, Corneliu Vadim Tudor, s-a trimis direct Curtii Constitutionale o sesizare cu continut identic. La sesizare s-au anexat o lista de sustinere cu semnaturile unui numar de 36 de senatori din Grupul parlamentar al Partidului Romania Mare si o lista de sustinere semnata de 13 senatori din Grupul parlamentar al Partidului National Liberal.
    In motivarea sesizarilor, formulate in temeiul art. 144 lit. a) si al art. 145 din Constitutie, se arata ca votul exprimat in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si a Senatului din 12 decembrie 2001 pentru respingerea Raportului anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune este contrar dispozitiilor art. 64 din Constitutie, "deoarece nu a fost intrunit cvorumul de sedinta". Se arata in acest sens ca fata de 243 de deputati si senatori, cat ar fi reprezentat majoritatea parlamentarilor din cele doua Camere, in timpul votului au fost prezenti la sedinta doar 241 de deputati si senatori.
    In concluzie, autorii sesizarilor solicita sa se constate neconstitutionalitatea Hotararii plenului celor doua Camere ale Parlamentului din 12 decembrie 2001.
    In conformitate cu dispozitiile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicata, sesizarea a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, pentru a putea transmite pana la data dezbaterii punctele de vedere ale birourilor permanente.
    In punctul de vedere transmis de presedintele Senatului se apreciaza ca sesizarea "cu privire la neconstitutionalitatea votului exprimat in sedinta celor doua Camere ale Parlamentului Romaniei din data de 12 decembrie 2001, prin care s-a hotarat incetarea mandatului Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radio si demiterea presedintelui acestui consiliu, este total neintemeiata si excede competentei legale a Curtii Constitutionale". De altfel, se arata in continuare, "presedintele care a condus sedinta celor doua Camere ale Parlamentului Romaniei, din data de 12 decembrie 2001, a respectat dispozitiile Regulamentului sedintelor comune in litera si spiritul lor cu privire la intrunirea cvorumului legal de sedinta, in stricta conformitate cu prevederile art. 64 din Constitutie". Se mai arata ca hotararea contestata a fost adoptata cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutie, precum si ale art. 39 alin. (4) si ale art. 46 alin. (7) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune, republicata.

    CURTEA,
examinand sesizarile de neconstitutionalitate, punctul de vedere transmis de presedintele Senatului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, stenograma sedintei comune a Camerei Deputatilor si Senatului din 12 decembrie 2001, Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 33 din 12 decembrie 2001 pentru respingerea Raportului anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune pentru anul 2000, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, retine urmatoarele:
    Obiectul sesizarilor il constituie constitutionalitatea votului exprimat in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si a Senatului din 12 decembrie 2001, pe baza caruia s-a adoptat Hotararea nr. 33 pentru respingerea Raportului anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune pentru anul 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 809 din 17 decembrie 2001, care prevede:
    "Art. 1. - Se respinge Raportul anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune pentru anul 2000.
    Art. 2. - Potrivit dispozitiilor art. 46 alin. (7) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune, republicata, la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Consiliul de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune este demis de drept."
    Examinand temeiul juridic al sesizarilor, Curtea retine ca, desi autorii acestora si-au fondat sesizarile pe dispozitiile art. 144 lit. a) din Constitutie, potrivit carora Curtea Constitutionala decide "asupra constitutionalitatii legilor, inainte de promulgarea acestora, la sesizarea Presedintelui Romaniei, a unuia dintre presedintii celor doua Camere, a Guvernului, a Curtii Supreme de Justitie, a unui numar de cel putin 50 de deputati sau de cel putin 25 de senatori, precum si, din oficiu, asupra initiativelor de revizuire a Constitutiei;", aceasta s-ar putea intemeia numai pe dispozitiile art. 144 lit. b) din Legea fundamentala, care prevad ca ea "se pronunta asupra constitutionalitatii regulamentelor Parlamentului, la sesizarea unuia dintre presedintii celor doua Camere, a unui grup parlamentar sau a unui numar de cel putin 50 de deputati sau de cel putin 25 de senatori".
    Autorii sesizarilor de neconstitutionalitate considera ca prin votul exprimat pentru adoptarea mentionatei hotarari au fost incalcate dispozitiile art. 64 din Constitutie, potrivit carora "Camera Deputatilor si Senatul adopta legi, hotarari si motiuni, in prezenta majoritatii membrilor". Aceste dispozitii sunt preluate si in Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului, care, la art. 39 alin. 1, prevede: "In toate cazurile in care Camera Deputatilor si Senatul, in sedinte comune, adopta legi, hotarari sau motiuni, trebuie sa fie prezenti cel putin jumatate plus unu din membrii care compun cele doua Camere ale Parlamentului."
    Se constata, asadar, ca prevederile mentionate ale Regulamentului sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului sunt in deplina concordanta cu dispozitiile constitutionale.
    Curtea observa ca din categoria "regulamentelor Parlamentului", la care se refera art. 144 lit. b) din Constitutie, face parte si Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului, care, prin continutul sau si prin procedura de adoptare, ca act juridic, se incadreaza in categoria "hotararilor" Camerelor Parlamentului, in sensul art. 64 din Constitutie, potrivit caruia "Camera Deputatilor si Senatul adopta legi, hotarari si motiuni [...]". Acest regulament este un act juridic normativ continand reguli juridice cu caracter de generalitate referitoare la organizarea interna si la functionarea sedintelor comune ale Camerelor reunite ale Parlamentului.
    Este de retinut insa ca sesizarile examinate vizeaza constitutionalitatea votului exprimat la adoptarea Hotararii nr. 33 din 12 decembrie 2001, care se refera exclusiv la respingerea Raportului anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune pentru anul 2000 si la demiterea de drept a acestuia. De aceea, aceasta hotarare nu este un act juridic normativ, ci constituie un act juridic individual de aplicare a dispozitiilor art. 1 pct. 21 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului, potrivit carora aceste Camere se intrunesc in sedinte comune pentru "efectuarea altor numiri in functii, care, potrivit legii, intra in competenta Parlamentului" si in consecinta nu intra in continutul ipotezei avute in vedere de prevederile art. 144 lit. b) din Constitutie.
    Mai mult, potrivit art. 2 alin. (3) si art. 21 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, dispozitii legale care se intemeiaza pe prevederile art. 144 lit. b) din Constitutie, Curtea Constitutionala nu are competenta sa exercite controlul de constitutionalitate asupra modului de interpretare sau asupra modului de aplicare a regulamentelor Parlamentului. Acesta, prin Camerele sale reunite, este unica autoritate publica ce detine competenta ca, in virtutea principiului autonomiei regulamentare, prevazut in art. 62 alin. (1) din Constitutie, conform caruia "[...] In sedintele comune, lucrarile se desfasoara potrivit unui regulament adoptat cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor", sa interpreteze el insusi continutul normativ al regulamentului propriu si sa decida asupra modului de aplicare a acestuia, respectandu-se de fiecare data, desigur, normele constitutionale aplicabile.
    Curtea Constitutionala, in jurisprudenta sa, a statuat in mod constant in acest sens, precizand ca nerespectarea unor prevederi regulamentare se poate constata pe cai exclusiv parlamentare, cu toate consecintele ce pot surveni in cazul unor incalcari ale dispozitiilor regulamentare (spre exemplu: Decizia nr. 44 din 8 iulie 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 190 din 10 august 1993; Decizia nr. 17 din 27 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 31 ianuarie 2000, si Decizia nr. 47 din 15 martie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 153 din 13 aprilie 2000). De asemenea, prin Decizia nr. 98 din 25 octombrie 1995 privind constitutionalitatea refuzului Biroului permanent al Camerei Deputatilor de a aproba infiintarea unui grup parlamentar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 248 din 31 octombrie 1995, Curtea a retinut ca "Pentru rezolvarea contestatiilor senatorilor, deputatilor sau ale grupurilor parlamentare in legatura cu masurile concrete de aplicare a regulamentelor Parlamentului urmeaza sa se recurga la folosirea cailor si procedurilor exclusiv parlamentare".
    In consecinta, solutionarea sesizarii ce face obiectul prezentei decizii nu este de competenta Curtii Constitutionale.

    Avand in vedere considerentele expuse in prezenta decizie, dispozitiile art. 62 alin. (1), art. 64 si ale art. 144 lit. b) din Constitutie, precum si prevederile art. 2 alin. (3), art. 13 alin. (1) lit. A.b) si ale art. 21 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Constata ca solutionarea sesizarii grupurilor parlamentare din Senat ale Partidului Romania Mare si Partidului National Liberal, precum si a grupurilor parlamentare din Camera Deputatilor ale Partidului Romania Mare, Partidului National Liberal si Partidului Democrat, privind constitutionalitatea votului exprimat la adoptarea Hotararii nr. 33 din 12 decembrie 2001 a Parlamentului Romaniei pentru respingerea Raportului anual al Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune pentru anul 2000, nu este de competenta Curtii Constitutionale.
    Prezenta decizie se comunica grupurilor parlamentare din Senat ale Partidului Romania Mare si Partidului National Liberal, grupurilor parlamentare din Camera Deputatilor ale Partidului Romania Mare, Partidului National Liberal si Partidului Democrat, precum si Camerei Deputatilor si Senatului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata astazi, 6 februarie 2002.
    Dezbaterea a avut loc la data de 6 februarie 2002 si la ea au participat: Nicolae Popa, presedinte, Costica Bulai, Nicolae Cochinescu, Constantin Doldur, Kozsokar Gabor, Petre Ninosu, Serban Viorel Stanoiu, Lucian Stangu si Ioan Vida, judecatori.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 37/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 37 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 37/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu