Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 35 din 29 februarie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 242 din  1 iunie 2000


SmartCity3


    Ioan Muraru            - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Maria Bratu            - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Auto Service Non Stop Bucuresti - Paris" - S.R.L. in Dosarul nr. 12.539/1998 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    La apelul nominal sunt prezente Societatea Comerciala "Auto Service Non Stop Bucuresti - Paris" - S.R.L., prin avocat Iosif Friedmann Nicolescu, Dorel Mihail Georgescu, Elisabeta Constanta Mesina, Niculina Visan, Dora Constantinescu.
    Lipsesc Vasile C. Georgescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti - DAFI si primarul municipiului Bucuresti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, avocatul Societatii Comerciale "Auto Service Non Stop Bucuresti - Paris" - S.R.L. solicita admiterea exceptiei cu precizarea ca dispozitiile art. 7 din Legea nr. 112/1995 incalca prevederile art. 16 din Constitutie, deoarece principiul egalitatii este deopotriva aplicabil atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice. Considera ca sintagma "cetatean" are acelasi inteles cu notiunea "persoana", Constitutia cuprinzand si alte texte in care se foloseste notiunea "persoane", si nu notiunea "cetateni". O alta interpretare a dispozitiilor constitutionale ar conduce la o discriminare intre persoanele fizice si persoanele juridice, ceea ce ar fi inadmisibil. Considera ca si persoanele juridice trebuie sa beneficieze de prelungirea contractelor de inchiriere, deoarece cap. III din Legea nr. 112/1995 vorbeste despre calitatea de chirias, calitate pe care o are si autorul exceptiei.
    Dorel Mihail Georgescu solicita respingerea exceptiei, intrucat nu are legatura cu litigiul la instanta de fond.
    Aceleasi concluzii de respingere sunt sustinute si de Constanta Mesina, Niculina Visan si Dora Constantinescu.
    Reprezentantul Ministerului Public precizeaza ca obiectul exceptiei priveste dispozitiile alin. 1 al art. 7 din Legea nr. 112/1995, autorul exceptiei urmarind de altfel pronuntarea de catre Curtea Constitutionala a unei decizii interpretative, solutie care ar fi contrara competentei sale. Solicita respingerea exceptiei ca fiind inadmisibila, deoarece textul a carui neconstitutionalitate a fost invocata nu are legatura cu litigiul aflat pe rolul instantelor de fond.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Tribunalul Bucuresti, prin Incheierea din 29 martie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 12.539/1998, a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Legea nr. 112/1995, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Auto Service Non Stop Bucuresti - Paris" - S.R.L.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca textul art. 7 din Legea nr. 112/1995 contravine prevederilor art. 16 din Constitutie, deoarece face o diferentiere nejustificata intre persoanele fizice si juridice, ceea ce ar incalca principiul constitutional al egalitatii in drepturi a persoanelor.
    Instanta judecatoreasca, exprimandu-si opinia, arata ca exceptia este inadmisibila.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei ridicate.
    In punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor se arata ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Legea nr. 112/1995 este neintemeiata. Se precizeaza ca art. 16 din Constitutie nu are in vedere egalitatea in drepturi intre persoanele fizice si persoanele juridice, ci egalitatea intre persoanele fizice.
    In punctul sau de vedere Guvernul arata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece art. 7 din Legea nr. 112/1995 este un text de protectie a chiriasilor persoane fizice, legea avand in vedere spatiile cu destinatia de locuinta trecute in proprietatea statului. Asa fiind, nu poate fi retinuta sustinerea ca acest text ar incalca prevederile art. 16 din Constitutie, contravenindu-se principiului, consacrat de acest text, al egalitatii persoanelor, deoarece prevederile constitutionale au in vedere numai persoanele fizice. Guvernul mai precizeaza ca, atunci cand se refera la cetatean, Constitutia nu are in vedere - astfel cum pretinde autorul exceptiei - atat persoana fizica, cat si persoana juridica.
    Presedintele Senatului nu a comunicat Curtii punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala este competenta sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Textul art. 7 din Legea nr. 112/1995, a carui neconstitutionalitate a fost ridicata, are urmatorul cuprins:
    "Contractele de inchiriere incheiate in baza Legii nr. 5/1973 privind administrarea fondului locativ si reglementarea raporturilor dintre proprietari si chiriasi, pentru apartamentele din imobilele prevazute la art. 1, se prelungesc, de drept, pe o perioada de 5 ani de la data ramanerii definitive a hotararii comisiei prevazute la art. 15 ultimul alineat.
    Chiriasii prevazuti la art. 5 alin. 3 vor beneficia, in perioada de prelungire a contractelor de inchiriere, de prevederile legale in vigoare referitoare la construirea unei locuinte proprii prin sprijinul statului sau de prioritate in atribuirea unei locuinte din fondul locativ administrat de autoritatile publice locale.
    Nu beneficiaza de prevederile alin. 1 si 2 si poate fi evacuat dupa trecerea unui an de la intrarea in vigoare a prezentei legi:
    a) chiriasul titular sau membrii familiei sale - sot, sotie, copii minori - care au dobandit ori au instrainat dupa 1 ianuarie 1990, in localitatea de domiciliu, o locuinta corespunzatoare normelor stabilite prin Legea nr. 5/1973;
    b) chiriasul care refuza sa preia in folosinta o alta locuinta corespunzatoare, potrivit Legii nr. 5/1973;
    c) chiriasul care subinchiriaza locuinta fara consimtamantul proprietarului;
    d) chiriasul care a schimbat total sau partial destinatia ori structura interioara a apartamentului, fara consimtamantul proprietarului.
    Fostii proprietari sau mostenitorii lor si rudele pana la gradul al doilea ale fostului proprietar in viata, care beneficiaza de prevederile art. 5 alin. 3, se subroga, pe data prevazuta la art. 6, in drepturile si obligatiile legal-nascute ale celor care au detinut anterior, cu chirie, apartamentul.
    Nivelul chiriilor este cel stabilit prin lege.
    Orice litigii intre proprietar si chiriasi sunt de competenta exclusiva a instantelor de judecata."
    Curtea constata ca, in speta, s-a ridicat o exceptie de neconstitutionalitate ce contravine art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit caruia "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei".
    Or, in cauza de fata, art. 7 din Legea nr. 112/1995 nu este un text de care sa depinda solutionarea cererii de evacuare dintr-un spatiu comercial, deoarece acest text se refera la spatiile de locuit, nu si la cele comerciale.
    In consecinta, constatand ca exceptia ridicata priveste neconstitutionalitatea unor dispozitii legale de care nu depinde solutionarea cauzei aflate in fata instantei judecatoresti, Curtea urmeaza sa o respinga ca fiind inadmisibila, potrivit prevederilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca fiind inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Auto Service Non Stop Bucuresti - Paris" - S.R.L. in Dosarul nr. 12.539/1998 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 29 februarie 2000.

                      PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. Ioan Muraru

                              Magistrat asistent,
                              Maria Bratu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 35/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 35 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 35/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu