Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 3284 din 13 noiembrie 2007

pentru modificarea si completarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii nr. 1.074/EN/2004 privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 798 din 23 noiembrie 2007



In temeiul prevederilor art. 6 alin. (2) şi ale art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, precum şi ale art. 4 alin. (4) şi ale art. 23 alin. (2) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politică şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, modificat prin Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 318/2005,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.

Art. I. - Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.074/EN/2004 privind imple­mentarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 750 din 18 august 2004, modificată şi completată prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale ' de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.188/EN/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 843 din 15 septembrie 2004, şi prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii'nr. 1.298/EN/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 822 din 12 septembrie 2005, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  La articolul 2 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:

,,c) serviciul de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţie a registrelor abonaţilor."

2.  La articolul 2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:

„(31) Dreptul de acces la serviciile prevăzute la alin. (1) lit. c) este asigurat prin punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a unui serviciu de informaţii privind abonaţii şi a unui registru al abonaţilor, în condiţiile secţiunii a 3-a a cap. II."

3.  La articolul 2 alineatul (4), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:

,,c) pentru serviciul prevăzut la alin. (1) lit. c), furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului."

4.  La articolul 3 alineatul (1), după litera d) se introduc două noi litere, literele e) şi f), cu următorul cuprins:

,,e) registru al abonaţilor- structura organizată de date de identificare ale abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului, accesibilă publicului în formă electronică sau tipărită, după caz;

f) serviciu de informaţii privind abonaţii - structura organizată de date de identificare ale abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului, în formă electronică, accesibilă publicului printr-un serviciu de consultare prin formarea unui număr naţional scurt de forma 118(xyz) din Planul naţional de numerotaţie, alocat furnizorului de serviciu universal, conform procedurii stabilite de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumită în continuare ANRCTI, care furnizează utilizatorului acestui serviciu informaţii privind numărul sau, după caz, numerele de telefon sau de fax al/ale abonatului."

5. La articolul 3, alineatul (4) va avea următorul cuprins:

„(4) In cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 3 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora,'aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 304/2003, cu modificările şi completările ulterioare."

6. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins:

„Art. 31. - (1) In domeniul de reglementare al prezentei decizii sunt aplicabile, în mod corespunzător, dispoziţiile legale privind compensarea serviciilor de interes economic general.

(2) Prevederile alin. (1) nu aduc atingere obligaţiilor ce pot fi impuse de ANRCTI în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice desemnaţi ca având putere semnificativă pe piaţă, în conformitate cu legislaţia specială din domeniul comunicaţiilor electronice."

7. La articolul 6, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - (1) In localităţile alese în conformitate cu prevederile art. 5, ANRCTI va desemna prin licitaţie sau, ca excepţie, din oficiu furnizorii de serviciu universal care vor avea obligaţia de a asigura furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor."

8.  La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) In vederea asigurării accesului la telefoane publice cu plată, ANRCTI va desemna furnizorii de serviciu universal prin licitaţie sau din oficiu, în localităţile identificate în conformitate cu prevederile art. 5."

9. La articolul 7, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) In cazul desemnării din oficiu, diferenţa negativă dintre beneficiile comerciale, atât tangibile, cât şi intangibile, şi costurile determinate de furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau a accesului la telefoanele publice cu plată, în condiţiile stabilite de ANRCTI, calculată anual pe perioada de desemnare, pe baza unei metodologii stabilite în avans de ANRCTI prin decizia de desemnare a furnizorului de serviciu universal, constituie costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, urmând a fi virată, la cerere, furnizorului de serviciu universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRCTI."

10. La articolul 8, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - (1) In vederea îndeplinirii obiectivului privind asigurarea accesibilităţii serviciilor de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix sau la un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, pentru anumite categorii defavorizate de utilizatori, ANRCTI poate impune furnizorilor de serviciu universal desemnaţi în condiţiile art. 9 alin. (1) obligaţia de a acorda o subvenţie pentru serviciul de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, precum şi obligaţia de a oferi facilităţile prevăzute la alin. (2), aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice, familiilor care, din cauza veniturilor reduse, necesită o protecţie suplimentară."

11. La articolul 9, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 9. - (1) ANRCTI poate desemna din oficiu ca furnizori de serviciu universal care vor avea obligaţia să acorde utilizatorilor finali subvenţii pentru serviciile de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, şi facilităţi aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice toţi furnizorii de servicii de acces la reţeaua publică de telefonie, la  un punct fix, indiferent de tipul reţelei şi de tehnologia utilizată."

12.  La capitolul II, după secţiunea a 2-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 3-a, cuprinzând articolele 161- 167, cu următorul cuprins:

„SECŢIUNEA a 3-a

Punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a unui serviciu de informaţii privind abonaţii şi a registrului abonaţilor

Art. 161. - (1) In vederea îndeplinirii obiectivului privind asigurarea disponibilităţii, calităţii şi accesibilităţii serviciilor de informaţii privind abonaţii şi a registrelor abonaţilor, ANRCTI va impune în sarcina furnizorilor de serviciu universal desemnaţi în condiţiile alin. (2) obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali de pe întregul teritoriu al ţării un serviciu de informaţii privind abonaţii şi un registru al abonaţilor, la tarife accesibile şi la un anumit nivel de calitate.

(2)  ANRCTI va desemna prin licitaţie publică sau, ca excepţie, din oficiu, pentru o perioadă de cel puţin 2 ani, unul sau mai mulţi furnizori de serviciu universal care vor avea obligaţia de apune la dispoziţia utilizatorilor finali un serviciu de informaţii privind abonaţii şi un registru al abonaţilor.

(3)  Registrul abonaţilor şi serviciul de informaţii privind abonaţii vor conţine informaţii privind abonaţii serviciilor de telefonie destinate publicului,' furnizate la puncte fixe sau la puncte mobile, indiferent dacă plata pentru serviciile de telefonie destinate publicului se realizează în avans sau ulterior furnizării serviciilor.

Art. 162. - (1) Furnizorii de serviciu universal desemnaţi conform prevederilor art. 161 alin. (2) vor avea următoarele obligaţii:

a) de a realiza şi a administra o bază de date completă, care să includă numerele de telefon şi anumite date de identificare ale tuturor abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului, în formatul prevăzut la art. 163, în vederea respectării obligaţiilor prevăzute la lit. b) şi c);

b)  de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali un registru al abonaţilor pe o pagină de internet;

c) de a pune la dispoziţia tuturor utilizatorilor finali conectaţi la o reţea publică de telefonie, indiferent de tipul reţelei şi de tehnologia utilizată, inclusiv a utilizatorilor de telefoane publice cu plată, în permanenţă, un serviciu de informaţii privind abonaţii;

d) de a actualiza, până la data de 15 a fiecărei luni, baza de date prevăzută la lit. a).

(2)   Serviciul de informaţii privind abonaţii şi registrul abonaţilor puse la dispoziţie de furnizorii de serviciu universal, în condiţiile prezentei decizii, vor permite exclusiv căutarea numerelor de telefon şi de fax ale abonaţilor, pe baza parametrilor prevăzuţi la alin. (3). Utilizarea serviciului de informaţii privind abonaţii şi a registrului abonaţilor în alte scopuri se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu completările ulterioare, şi a altor dispoziţii legale relevante.

(3)  Pentru căutarea numărului sau, după caz, a numerelor de telefon sau de fax al/ale abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului, utilizatorii serviciului de informaţii privind abonaţii şi ai registrului abonaţilor puse la dispoziţie de furnizorii de serviciu universal, în condiţiile prezentei decizii, vor utiliza următorii parametri:

a) numele abonatului persoană fizică, respectiv denumirea abonatului persoană juridică, după caz;

b) prenumele abonatului persoană fizică;

c) denumirea filialei sau, după caz, a sucursalei abonatului persoană juridică;

d)  domiciliul abonatului persoană fizică, respectiv sediul social al abonatului persoană juridică, după caz, cu respectarea prevederilor alin. (5).

(4) Registrul abonaţilor pus la dispoziţie de către furnizorii de serviciu universal, în condiţiile prezentei decizii, va furniza utilizatorilor acestui serviciu următoarele informaţii:

a)  numele abonatului persoană fizică, respectiv denumirea abonatului persoană juridică, după caz;

b) prenumele abonatului persoană fizică;

c) denumirea filialei sau, după caz, a sucursalei abonatului persoană juridică;

d)  domiciliul abonatului persoană fizică, respectiv sediul social al abonatului persoană juridică, după caz, cu respectarea prevederilor alin. (5);

e)  numărul sau, după caz, numerele de telefon ori de fax al/ale abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului.

(5) Informaţiile prevăzute la alin. (3) lit. d) şi la alin. (4) lit. d) vor cuprinde:

a) strada;

b) numărul străzii;

c) localitatea: satul, oraşul sau municipiul;

d)  unitatea administrativ-teritorială de bază: comuna sau oraşul;

e) sectorul;

f) judeţul.

Art. 163. - (1) Câmpurile bazei de date complete prevăzute la art. 162 alin. (1) lit. a) vor cuprinde următoarele informaţii cu privire la abonaţii serviciilor de telefonie destinate publicului, cu respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei datelor cu caracter personal:

a)  numele abonatului persoană fizică, respectiv denumirea abonatului persoană juridică, după caz (un câmp alfanumeric de maximum 256 de caractere);

b) prenumele abonatului persoană fizică (un câmp alfanumeric de maximum 256 de caractere);

c)  domiciliul abonatului persoană fizică, respectiv sediul social al abonatului persoană juridică, după caz, cu respectarea alin. (2);

d) codul unic de înregistrare al abonatului persoană juridică (un câmp numeric de maximum 13 caractere sau, după caz, conform formatului codului unic de înregistrare în vigoare);

e) denumirea filialei sau, după caz, a sucursalei abonatului persoană juridică (un câmp alfanumeric de maximum 256 de caractere);

f)  numărul sau numerele de telefon al/ale abonatului, după caz (câte un câmp numeric de maximum 13 caractere pentru fiecare element);

g) numărul sau numerele de fax al/ale abonatului, după caz (câte un câmp numeric de maximum 11 caractere pentru fiecare element).

(2) Informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. c) vor cuprinde:

a)   strada (un câmp alfanumeric de maximum 50 de caractere);

b)  numărul străzii, blocul, scara, apartamentul (un câmp alfanumeric de maximum 60 de caractere);

c)   localitatea: satul, oraşul sau municipiul (un câmp alfanumeric de maximum 25 de caractere);

d)  unitatea administrativ-teritorială de bază: comuna sau oraşul (un câmp alfanumeric de maximum 25 de caractere);

e) sectorul (un câmp alfanumeric de maximum 12 caractere);

f)   judeţul (un câmp alfanumeric de maximum 25 de caractere).

Art. 164. - (1) In vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la art. 162 alin. (1), în termen de 14 zile de la data comunicării deciziei de desemnare, furnizorii de serviciu universal vor solicita furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor, transmiterea tuturor informaţiilor relevante necesare în vederea realizării bazei de date complete prevăzute la art. 162 alin. (1) lit. a).

(2) ANRCTI va transmite furnizorilor de serviciu universal lista furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului, titulari de licenţe de utilizare a resurselor de numerotaţie, care atribuie numere de telefon abonaţilor, pentru asigurarea respectării obligaţiei prevăzute la alin. (1).

(3)  Furnizorii de serviciu universal pot pune la dispoziţia utilizatorilor finali un registru al abonaţilor, în formă tipărită, pe baza utilizării, în condiţiile stabilite între părţi, a informaţiilor relevante puse la dispoziţie de furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care'atribuie numere de telefon abonaţilor conform prevederilor art. 165 alin. (1)-(6).

Art. 165. - (1) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor, au obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorilor de serviciu universal, în termen de 6 luni de la primirea unei solicitări, conform art. 164 alin. (1), în condiţii echitabile, obiective, nediscriminatorii şi la tarife orientate către costuri, toate informaţiile relevante în vederea realizării bazei de date complete prevăzute la art. 162 alin. (1) lit. a) şi de a actualiza, până la data de 10 a fiecărei luni, informaţiile transmise.

(2) In vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1), furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor, realizează şi administrează, în format TXT, utilizând ca separator de câmpuri simbolul „pipe", baze de date cuprinzând informaţii cu privire la abonaţii proprii, în formatul prevăzut la art. 163.

(3) In vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1), furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor, încheie cu furnizorii de serviciu universal acorduri prin care se stabilesc condiţiile în care se realizează transmiterea informaţiilor relevante prevăzute la alin. (1).

(4) Acordurile prevăzute la alin. (3) vor cuprinde cel puţin următoarele aspecte:

a) condiţiile de interoperabilitate a bazelor de date transmise în formatul şi în termenele stabilite conform prezentei decizii;

b)  procedura de transmitere si, respectiv, de actualizare a informaţiilor relevante prevăzute fa alin. (1);

c) tarifele pentru punerea la dispoziţia furnizorilor de serviciu universal a informaţiilor relevante prevăzute la alin. (1);

d)  răspunderea asupra corectitudinii informaţiilor relevante transmise de furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor;

e)   măsurile tehnice şi organizatorice necesare pentru protecţia datelor de identificare ale abonaţilor incluşi în bazele de date împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, precum şi împotriva oricărei forme de prelucrare ilegală, în condiţiile Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

(5)  Prin derogare de la prevederile alin. (1) şi ale art. 164 alin. (1), furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, nou-intraţi pe piaţă, care atribuie numere de telefon abonaţilor, au următoarele obligaţii:

a) de a solicita furnizorilor de serviciu universal, în termen de 45 de zile de la data începerii atribuirii numerelor de telefon către abonaţi, încheierea acordurilor prevăzute la alin. (3);

b) de a pune la dispoziţia furnizorilor de serviciu universal, în condiţii echitabile, obiective, nediscriminatorii şi la tarife orientate'către costuri, informaţiile relevante în vederea realizării bazei de date complete prevăzute la art. 162 alin. (1) lit. a), în termen de 6 luni de la data începerii atribuirii numerelor de telefon către abonaţi;

c) de a actualiza informaţiile transmise furnizorilor de serviciu universal conform lit. b), până la data de 10 a fiecărei luni.

(6)  Furnizorii de serviciu universal au obligaţia să aplice principiul nediscriminării în tratamentul informaţiilor care le-au fost puse la dispoziţie de furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor.

(7) Furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a transmite ANRCTI o copie de pe fiecare dintre acordurile prevăzute la alin. (3), în termen de 10 zile de la data încheierii acestora. De asemenea, furnizorii de serviciu universal vor transmite ANRCTI toate informaţiile referitoare la modificarea sau la încetarea acestor acorduri, însoţite de actele doveditoare, după caz, în termen de 10 zile de la data la care a survenit modificarea sau încetarea.

Art. 166. - (1) La stabilirea tarifelor pentru punerea la dispoziţia furnizorilor de serviciu universal, de către furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor, a informaţiilor relevante în vederea realizării bazei de date complete prevăzute la art. 162 alin. (1) lit. a), vor fi luate în calcul următoarele elemente de cost:

a) costurile aferente creării şi transmiterii către furnizorii de serviciu universal a bazei de date în formatul prevăzut la art. 163;

b) costurile aferente actualizării şi transmiterii către furnizorii de serviciu universal a bazei de date actualizate.

(2) La determinarea costurilor prevăzute la alin. (1) lit. a) vor fi avute în vedere costurile cu:

a)  crearea procedurii de export al bazei de date în format TXT, utilizând ca separator de câmpuri simbolul „pipe";

b)  utilizarea software-ului şi hardware-ului necesare pentru gestiunea bazei de date;

c)  utilizarea serverului de comunicaţii, în cazul transmiterii on-line a bazei de date;

d) suportul, în căzui transmiterii pe suport optic a bazei de date;

e) manopera;

f) transmiterea efectivă a bazei de date.

(3) La determinarea costurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) vor fi avute în vedere costurile cu:

a)  utilizarea software-ului şi hardware-ului necesare pentru gestiunea bazei de date;

b) manopera;

c)  utilizarea serverului de comunicaţii, în cazul transmiterii on-line a bazei de date actualizate;

d) suportul, în cazul transmiterii pe suport optic a bazei de date actualizate;

e) transmiterea efectivă a bazei de date actualizate.

(4) în vederea asigurării respectării obligaţiei de orientare către costuri a tarifelor pentru punerea la dispoziţia furnizorilor de serviciu universal a informaţiilor relevante în vederea realizării bazei de date complete, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonaţilor, au obligaţia de a transmite ANRCTI justificarea fundamentării în funcţie de costuri a acestor tarife, pe baza elementelor de cost prevăzute la alin. (1)-(3), în termen de 30 de zile de la data încheierii acordurilor prevăzute la art. 165 alin. (3) şi, acolo unde este cazul, de la data modificării tarifelor prevăzute în aceste acorduri.

Art. 167. - (1) In cazul desemnării prin licitaţie, costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciuiui universal, rezultat în urma aplicării acestei proceduri, va fi virat, la cerere, furnizorului de serviciu universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRCTI.

(2) In cazul desemnării din oficiu, diferenţa negativă dintre beneficiile comerciale, atât tangibile, cât şi intangibile, şi costurile determinate de furnizarea serviciului de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a registrului abonaţilor, în condiţiile stabilite de ANRCTI, calculată anual pe perioada de desemnare, pe baza unei metodologii stabilite în avans de ANRCTI prin decizia de desemnare a furnizorului de serviciu universal, constituie costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, urmând a fi virată, la cerere, furnizorului de serviciu universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRCTI."

13. La articolul 17, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 17. - (1) Desemnarea prin licitaţie publică a furnizorilor de serviciu universal, în conformitate cu prevederile prezentei decizii, se organizează cu respectarea principiilor liberei concurenţe, transparenţei, nediscriminării, confidenţialităţii, eficienţei şi obiectivitătii."

14. La articolul 19 alineatul (2), litera a) va avea următorul cuprins:

,,a) serviciile din sfera serviciului universal, precum şi, în cazul serviciilor prevăzute la art. 4, localităţile pentru care se intenţionează desemnarea unor furnizori de serviciu universal;".

15.  La articolul 21, literele a) şi c) vor avea următorul cuprins:

,,a) certificat constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntara, judiciară sau ca urmare a aplicării procedurilor de insolvenţă;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

c) copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai mică de 3 ani, depuse la organele competente la care se înregistrează, potrivit legislaţiei în vigoare;".

16. La articolul 28, partea introductivă şi literele d), f) şi g) ale alineatului (2) vor avea următorul cuprins:

„(2) In vederea stabilirii ofertei câştigătoare, comisia de licitaţie va lua în considerare, în principal, criteriul propunerii celei'mai avantajoase din punct de vedere financiar, precum şi, acolo unde este cazul, următoarele criterii suplimentare:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

d)  gradul de extindere şi densitatea reţelei, precum şi capacitatea ofertantului de a dezvolta sau de a avea acces la reţele de comunicaţii electronice în vederea furnizării serviciilor de telefonie destinate publicului în localităţile avute în vedere pentru licitaţie, în cazul serviciilor prevăzute la art. 4;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

f) tarifele cu amănuntul ce vor fi practicate pentru serviciile prevăzute la art. 4;

g) costurile pentru realizarea şi administrarea bazei de date complete a abonaţilor, pentru serviciile prevăzute la art. 161 alin. (1);".

17. La articolul 28 alineatul (2), după litera g) se introduc două noi litere, literele h) şi i), cu următorul cuprins:

,,h) tarifele pentru serviciile de interconectare în vederea terminării apelurilor practicate pentru accesul la serviciul de informaţii privind abonaţii;

i) alte criterii prevăzute în caietul de sarcini."

18.   La articolul 28, alineatul (8) va avea următorul cuprins:

„(8) In termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiilor, o comisie desemnată de preşedintele ANRCTI prin decizie, formată din alte persoane decât cele care au făcut parte din comisia de licitaţie, va soluţiona contestaţiile şi va încheia un proces-verbal, aprobat de preşedintele ANRCTI. Rezultatul va fi comunicat în scris contestata'rilor."

19.   La articolul 30, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 30. - (1) ANRCTI poate desemna din oficiu un furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ca furnizor de serviciu universal în vederea asigurării accesului la telefoane publice cu plată în localităţile identificate în conformitate cu prevederile art. 5, precum si în cazurile si în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (3), art. 9 alin! (1)şi la art. 27 şi 29."'

20. Articolul 31 va avea următorul cuprins:

„Art. 31. - (1) In vederea desemnării din oficiu a furnizorului de serviciu universal pentru asigurarea accesului la telefoane publice cu plată în localităţile identificate în conformitate cu prevederile art. 5, precum şi fn cazurile prevăzute la art. 27 şi 29, preşedintele ANRCTI va' stabili, prin decizie, o comisie de evaluare care are componenţa prevăzută la art. 18 alin. (2).

(2) Comisia de evaluare va propune desemnarea unui furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ca furnizor de serviciu universal pe baza unuia sau a mai multor criterii dintre cele prevăzute la art. 28 alin. (2), precum şi, dacă este cazul, pe baza altor criterii relevante, cu respectarea principiului eficienţei, în special din punctul de vedere al costurilor, al obiectivitătii, transparenţei şi nediscriminării."

21. Articolul 35 va avea următorul cuprins:

„Art. 35. - (1) In cazul desemnării prin licitaţie, furnizorii de serviciu universal desemnaţi să furnizeze serviciile prevăzute la art. 4 sau, după caz, la art. 161 alin. (1), vor primi suma ce constituie costul net al furnizării serviciilor respective, în termen de 30 de zile de la data primirii de către ANRCTI a unei solicitări în acest sens, depusă după instalarea telecentrelor ori a telefoanelor publice cu plată sau, respectiv, după punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a serviciilor de informaţii privind abonaţii şi a registrelor abonaţilor, în condiţiile prevăzute în decizia de desemnare.

(2) In cazul desemnării din oficiu în vederea asigurării accesului la telefoane publice cu plată în localităţile identificate în conformitate cu prevederile art. 5, precum şi în cazurile prevăzute la art. 27 şi 29, furnizorii de serviciu universal vor primi suma ce constituie costul net al furnizării serviciilor incluse în sfera serviciului universal pentru care au fost desemnaţi, în termen de 60 de zile de la data primirii de către ANRCTI a unei solicitări în acest sens. Solicitarea va putea fi depusă anual, în condiţiile prevăzute în decizia de desemnare."

22.  La articolul 38, literele a)-c) vor avea următorul cuprins:

,,a) ca urmare a încetării existenţei furnizorului de serviciu universal, cu excepţia cazurilor de fuziune sau divizare în care activitatea de furnizare de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice se transmite altor persoane;

b) ca urmare a declanşării împotriva furnizorului de serviciu universal a procedurii insolvenţei, în condiţiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare;

c)  ca urmare a retragerii dreptului de a furniza reţele sau servicii de comunicaţii electronice pe baza autorizaţiei generale, a licenţei de utilizare a frecvenţelor radio sau a licenţei de utilizare a resurselor de numerotaţie, în condiţiile art. 59 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare;".

23.  La articolul 38, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:

,,f) în cazul în care furnizorul de serviciu universal se află în imposibilitate obiectivă de a furniza serviciile pentru care a fost desemnat, din motive neimputabile acestuia, pentru o perioadă mai lungă de 90 de zile de la primirea unei notificări din partea ANRCTI cu privire la limitarea parţială sau totală a accesului utilizatorilor finali la serviciile furnizate şi la cauzele care determină limitarea."

24. La articolul 38 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) In cazurile de fuziune sau divizare prevăzute la alin. (1) lit. a), persoana care preia activitatea de furnizare de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice a furnizorului de serviciu universal va fi ţinută de obligaţiile şi va avea drepturile stabilite prin decizia de desemnare a furnizorului de serviciu universal."

Art. II. -Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

Art. III. - Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 3 zile de la publicare.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei,

Dan Cristian Georgescu

ANEXĂ*) (Anexa nr. 3 la Decizia nr. 1.074/EN/2004)

CERERE

de desemnare ca furnizor de serviciu universal

A. Date necesare identificării solicitantului şi comunicării eficiente cu acesta:

Denumirea/Numele solicitantului;

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Sediul/Domiciliul solicitantului:

Strada:                                                       Nr.          Bl.               Sc.            Apt.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|      |_|_|_|      |_|_|_|_|        |_|_|_|       |_|_|_|_|

Localitatea:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţ/Sector:                                                 Telefon:      Fax:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|          |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

E-mail:                                                             Pagina de Internet:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|             |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Solicitantul este înregistrat în registrul comerţului:

Judeţ/Sector:                                               Cod unic de înregistrare:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|         |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Reprezentantul solicitantului - date de identificare şi date de contact:

Nume:                                              Prenume:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|           |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

CNP:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Strada:                                        Nr.             Bl.            Sc.              Apt.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|     |_|_|_|_|       |_|_|_|       |_|_|_|_|       |_|_|_|_|

Localitatea:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţ/Sector:                                             Telefon:                       Fax:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

E-mail:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Adresa de corespondenţă a solicitantului:

Strada:                                       Nr.             Bl.            Sc.              Apt.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|     |_|_|_|_|       |_|_|_|       |_|_|_|_|       |_|_|_|_|

Localitatea:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţ/Sector:                                             Telefon:         Fax:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Persoana de contact a solicitantului:

Nume:                                              Prenume:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|           |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Telefon:                      Fax:                       E-mail:

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|            |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

B.  Descrierea serviciilor din sfera serviciului universal pe care solicitantul intenţionează să le furnizeze în calitate de furnizor de serviciu universal:

|_| B.1. Furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix;

|_| B.2. Accesul la telefoanele publice cu plată;

|_| B.3. Serviciul de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţie a registrelor abonaţilor.

C. Localitatea/localităţile pentru care se solicită desemnarea ca furnizor de serviciu universal, pentru furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor sau pentru furnizarea accesului la telefoane publice cu plată (în cazul în care spaţiul nu este suficient se va prezenta o anexă la cererea de desemnare):

D. La prezenta cerere de desemnare ca furnizor de serviciu universal sunt anexate următoarele documente:

|_| certificat constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntară, judiciară sau ca urmare a aplicării procedurilor de insolvenţă;

|_| copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai mică de 3 ani, depuse la organele competente la care se înregistrează, potrivit legislaţiei în vigoare;

|_| propunerea tehnică împreună cu descrierea detaliată a mijloacelor tehnologice, materiale şi umane pe baza cărora solicitantul va asigura furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea;

|_| propunerea financiară împreună cu justificarea eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea;

|_| alte documente solicitate prin documentaţia licitaţiei.

E.  Subsemnatul,..............................................., reprezentant legal al solicitantului, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, că toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere şi în documentele anexate sunt corecte şi complete.

Data completării:

Ştampila solicitantului:

Semnătura reprezentantului legal al solicitantului:


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 3284/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 3284 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 3284/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu