Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 321 din 14 iunie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, ale art. II din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, precum si ale art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 745 din 16 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Aurelia Rusu           - procuror
    Irina Loredana Lapadat - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, ale Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, precum si ale art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Victor Truta, prin mandatar Marin Frunza, in Dosarul nr. 178/CAF/2005 al Curtii de Apel Galati - Sectia de contencios administrativ si fiscal.
    La apelul nominal lipsesc partile. Procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca ca inadmisibila, aratand ca aceste prevederi legale au fost abrogate prin Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, or, potrivit art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare. In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, precum si ale Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, solicita respingerea acesteia ca neintemeiata, invocand in acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 8 martie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 178/CAF/2005, Curtea de Apel Galati - Sectia de contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, ale Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, precum si ale art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Victor Truta, prin mandatar Marin Frunza.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine in esenta ca prevederile legale criticate "sunt neconstitutionale, discriminatorii, totalitare, dictatoriale, inchizitionale, deoarece confera competenta de solutionare a recursului unei instante locale inferioare in grad Inaltei Curti de Casatie si Justitie", fiind astfel incalcate "dreptul la aparare, dreptul privind interzicerea discriminarii, dreptul la un proces echitabil, principiul universalitatii, principiul statului de drept, dreptul la un recurs efectiv la o instanta nationala". Invoca in acest sens dispozitiile art. 1, 11, 15, 20, 21, 24, 124 si 126 din Constitutie, ale art. 6, 13, 14 si 17 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale, precum si ale art. 1, 2, 6, 7, 8, 10, 11 si 30 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului.
    Curtea de Apel Galati - Sectia de contencios administrativ si fiscal considera ca exceptia este neintemeiata. Se arata in acest sens ca exceptia are "un caracter evident formal", deoarece nu pune in discutie neconstitutionalitatea unui text de lege, ci mai degraba nemultumirea fata de faptul ca in cauza dedusa judecatii recursul nu poate fi judecat de cea mai inalta instanta din Romania. Se mai arata ca instantele judecatoresti au competenta stabilita prin lege, "astfel incat nimic nu se opune ca in anumite cauze recursul sa fie dat si in competenta altor instante in afara de instanta suprema din Romania".
    Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 din Codul de procedura civila, precum si ale Legii nr. 195/2004 este neintemeiata. In acest sens se arata ca, potrivit dispozitiilor constitutionale, "numarul gradelor de jurisdictie, precum si repartizarea competentei materiale pe niveluri de instante nu sunt stabilite prin norme de natura constitutionala, legiuitorul constituant abilitand forul legislativ sa stabileasca aceste aspecte, prin lege". Se apreciaza ca exercitarea controlului de legalitate pe calea recursului de o alta instanta decat Inalta Curte de Casatie si Justitie nu contravine dreptului la un proces echitabil, nici dreptului la un recurs efectiv si nici principiului constitutional al liberului acces la justitie, deoarece acestea nu presupun, in mod necesar, accesul la toate gradele de jurisdictie. In ceea ce priveste prevederile art. 25 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, se arata ca acestea au fost abrogate o data cu intrarea in vigoare a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 din Codul de procedura civila, precum si ale Legii nr. 195/2004 este neintemeiata. Se arata in acest sens ca prevederile legale criticate stabilesc reguli privind competenta instantelor in judecarea cailor de atac si nu este contrara principiului constitutional al egalitatii cetatenilor in fata legii. Se precizeaza ca art. 145 din Constitutie nu are incidenta in cauza, iar in ceea ce priveste prevederile art. 25 alin. (3) din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, acestea au fost abrogate prin Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, astfel incat exceptia este inadmisibila.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 3 si ale art. 299 alin. (3) din Codul de procedura civila, ale Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004, precum si ale art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    - Articolul 3 din Codul de procedura civila, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2003, si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 840 din 14 septembrie 2004, are urmatorul cuprins: "Curtile de apel judeca:
    1. in prima instanta, procesele si cererile in materie de contencios administrativ privind actele autoritatilor si institutiilor centrale;
    2. ca instante de apel, apelurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii si tribunale in prima instanta, daca prin lege nu se prevede altfel;
    2^1. ca instante de recurs, recursurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de tribunale in apel, precum si in orice alte cazuri expres prevazute de lege;
    3. in orice alte materii date prin lege in competenta lor."
    - Art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila a fost introdus prin art. I pct. 5 din Legea nr. 195/2004 si are urmatorul cuprins: In situatiile in care, potrivit dispozitiilor prezentului cod sau ale legii speciale, incheierile sau alte hotarari pronuntate de instantele judecatoresti sunt supuse numai recursului, judecarea acestei cai de atac este de competenta instantei imediat superioare celei care a pronuntat hotararea in cauza sau, dupa caz, de competenta instantei expres prevazute prin lege."
    Din motivarea exceptiei rezulta ca sunt criticate pentru motive de neconstitutionalitate dispozitiile art. II din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004, dispozitii potrivit carora: "(1) Recursurile impotriva hotararilor date fara drept de apel potrivit legii in vigoare la data pronuntarii lor si aflate pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie se trimit spre judecata instantelor imediat superioare celor care au pronuntat hotararea in prima instanta.
    (2) Recursurile aflate pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie si care au ca obiect hotarari prin care tribunalele au judecat apeluri se trimit spre judecata curtilor de apel.
    (3) Recursurile prevazute la alin. (1) si (2), a caror admisibilitate in principiu nu a fost examinata pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se scot de pe rol si se trimit, pe cale administrativa, instantelor devenite competente sa le judece, iar in cazul in care admisibilitatea in principiu a fost examinata, se trimit prin declinarea competentei, prin incheiere irevocabila, data in camera de consiliu, fara citarea partilor."
    - Art. 25. alin. 3 din Legea nr. 92/1992 prevede: "Ca instante de recurs, curtile de apel judeca recursurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de tribunale in apel, precum si in alte cauze prevazute de lege."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, prevederile legale criticate contravin dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 1 - Statul roman, art. 11 - Dreptul international si dreptul intern, art. 15 - Universalitatea, art. 20 - Tratatele internationale privind drepturile omului, art. 21 - Accesul liber la justitie, art. 24 - Dreptul la aparare, art. 124 - Infaptuirea justitiei si art. 126 - Instantele judecatoresti.
    De asemenea, autorul exceptiei considera ca prin prevederile legale criticate sunt incalcate urmatoarele dispozitii cuprinse in Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale: la art. 6, referitoare la dreptul la un proces echitabil, la art. 13, referitoare la dreptul la un recurs efectiv, la art. 14, referitoare la interzicerea discriminarii, si la art. 17, referitoare la interzicerea abuzului de drept.
    In sfarsit, sunt invocate ca fiind incalcate si dispozitiile art. 1, 2, 6, 7, 8, 10, 11 si 30 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine urmatoarele:
    I. In ceea ce priveste prevederile art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, Curtea constata ca, la data sesizarii sale prin Incheierea din 8 martie 2005, acestea erau abrogate in mod expres prin art. 133 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004, astfel incat, in temeiul prevederilor art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, exceptia de neconstitutionalitate urmeaza a fi respinsa ca inadmisibila.
    II. Prevederile art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, prin raportare la aceleasi dispozitii constitutionale si cu o motivare identica. Astfel, prin Decizia nr. 130 din 1 martie 2005, referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, ale art. II din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, ale Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, precum si a celor ale art. 57 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 468 din 2 iunie 2005, Curtea a constatat ca nu exista nici o incompatibilitate intre aceste prevederi legale si dispozitiile cuprinse in art. 1, 11, 15, 20, 21, 24, 124 si 126 din Constitutie.
    Cu privire la exercitarea cailor de atac si la concordanta Codului de procedura civila cu art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale, Curtea Constitutionala s-a pronuntat, de exemplu prin Decizia nr. 73 din 4 iunie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 255 din 22 octombrie 1996, statuand ca, "in sensul practicii europene, conceptul de <<proces echitabil>> nu implica in mod necesar existenta mai multor grade de jurisdictie, a unor cai de atac a hotararilor judecatoresti, inclusiv exercitarea acestor cai de atac de catre toate partile din proces".
    Cele statuate prin deciziile anterior mentionate isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, deoarece nu au intervenit elemente noi de natura sa justifice schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, astfel incat exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila este neintemeiata.
    De asemenea, in prezenta cauza autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine si incalcarea dispozitiilor art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale, care stipuleaza ca orice persoana ale carei drepturi si libertati recunoscute de aceasta conventie au fost incalcate are dreptul sa se adreseze efectiv unei instante nationale.
    Curtea constata ca prevederile art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila cuprind norme referitoare la competenta materiala a instantelor judecatoresti si sunt in deplina concordanta cu dispozitiile art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale, precum si cu cele ale art. 8 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului.
    In ceea ce priveste invocarea incalcarii dispozitiilor art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale, potrivit carora exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de Conventie trebuie sa fie asigurata, fara nici o deosebire bazata pe sex, rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta situatie, Curtea constata ca aceasta nu este intemeiata.
    Prevederile art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, reglementand competenta curtilor de apel, respectiv judecarea recursului impotriva incheierilor sau altor hotarari pronuntate de instantele judecatoresti ce sunt supuse numai acestei cai de atac, se aplica in mod egal tuturor persoanelor aflate in aceeasi situatie si nu creeaza discriminari intre cetateni pe criterii de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala, criterii ale egalitatii in drepturi, prevazute atat in art. 4 alin. (2) din Constitutie, cat si in art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si in art. 2 si 7 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului.
    Referitor la pretinsa contrarietate intre prevederile legale criticate si dispozitiile art. 17 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale, referitoare la interzicerea abuzului de drept, Curtea constata ca aceste dispozitii ale Conventiei nu au relevanta in cauza.
    III. In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. II din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, prin aceeasi Decizie nr. 130 din 1 martie 2005, Curtea Constitutionala, respingand exceptia ca neintemeiata, a constatat ca prevederile legale criticate nu incalca dispozitiile constitutionale invocate, deoarece sunt norme de procedura, iar stabilirea lor este atributul exclusiv al legiuitorului, potrivit dispozitiilor art. 126 alin. (2) din Constitutie.
    Cele statuate prin decizia anterior mentionata sunt valabile si in prezenta cauza, deoarece nu au intervenit elemente care sa conduca la o reconsiderare a jurisprudentei Curtii.
    In ceea ce priveste invocarea incalcarii dispozitiilor art. 1, 6, 10, 11 si 30 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, Curtea constata ca acestea nu au incidenta in cauza.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 25 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Victor Truta, prin mandatar Marin Frunza, in Dosarul nr. 178/CAF/2005 al Curtii de Apel Galati - Sectia de contencios administrativ si fiscal.
    2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si ale art. 299 alin. 3 din Codul de procedura civila, precum si ale art. II din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar al aceleiasi instante.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 iunie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Irina Loredana Lapadat



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 321/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 321 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 321/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu