Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 269 din 22 octombrie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 38 si 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata, ordonanta aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 879 din  6 decembrie 2002


SmartCity3


    Costica Bulai         - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Paula C. Pantea       - procuror
    Maria Bratu           - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 38 si 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata, ordonanta aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002, exceptie ridicata de Composesoratul AKLOS Sanmartin in Dosarul nr. 3.836/2001 al Tribunalului Harghita.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca nefondata, intrucat textele legale criticate nu contravin prevederilor Legii fundamentale. Este invocata jurisprudenta Curtii Constitutionale, care, prin Decizia nr. 173 din 12 iunie 2002, a statuat ca dispozitiile legale ce fac obiectul exceptiei sunt constitutionale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 27 noiembrie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 3.836/2001, Tribunalul Harghita a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 38 si 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata, ordonanta aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002.
    Exceptia a fost ridicata de Composesoratul AKLOS Sanmartin intr-un proces civil privind reconstituirea dreptului de proprietate.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca art. I pct. 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 contravine prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, "intrucat priveaza pe membrii formelor asociative si pe mostenitorii acestora de dreptul de proprietate asupra unor terenuri cu vegetatie forestiera asupra carora li s-a reconstituit deja dreptul de proprietate", precum si ale art. 41 din Constitutie, datorita limitarii acestor suprafete, ceea ce in opinia autorului echivaleaza cu o "renationalizare", aceasta masura fiind contrara prevederilor art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. I pct. 42 din aceeasi ordonanta de urgenta, autorul exceptiei considera ca ele ar fi contrare art. 41 din Constitutie, intrucat lipsesc pe proprietarii terenurilor redobandite de principalul atribut al dreptului de proprietate, si anume dreptul de dispozitie, precum si celor ale art. 42 din Legea fundamentala, care garanteaza dreptul la mostenire, fara a face deosebire intre mostenirea legala si cea testamentara.
    In sfarsit, autorul exceptiei critica si dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2001, pe motiv ca acestea ar incalca prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie, intrucat "au fost modificate pe calea ordonantei de urgenta unele dispozitii dintr-o lege recent adoptata de Parlament, dispozitii care au si fost aplicate, ca ulterior Guvernul sa adopte masuri restrictive de privare de drepturi (re)dobandite".
    Instanta de judecata apreciaza ca fiind nefondate criticile privind incalcarea prevederilor art. 41 si ale art. 15 alin. (2) din Constitutie, dar considera ca sunt intemeiate criticile privind incalcarea art. 114 alin. (4) din Legea fundamentala, apreciind ca "printr-un asemenea act normativ nu pot fi modificate dispozitiile Legii nr. 1/2000, adoptata cu respectarea Constitutiei".
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca modificarea alin. (2) al art. 26 din Legea nr. 1/2000 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 nu incalca principiul neretroactivitatii legii, consacrat in art. 15 alin. (2) din Constitutie, intrucat dispozitiile criticate urmeaza sa se aplice unor raporturi juridice care sunt in desfasurare. Se arata, de asemenea, ca acelasi text nu contravine nici prevederilor art. 41 alin. (1) din Constitutie, avandu-se in vedere ca, potrivit tezei a doua a aceluiasi alineat, continutul si limitele dreptului de proprietate sunt stabilite de lege. In ceea ce priveste critica privind violarea dispozitiilor art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Guvernul apreciaza ca "nu are obiect, deoarece textul art. I pct. 38 din Ordonanta de urgenta nr. 102/2001 stabileste continutul si limitele dreptului de proprietate al composesorilor si nu cuprinde dispozitii privind lipsirea de proprietate a acestora". Cu privire la neconstitutionalitatea art. I pct. 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001, prin care au fost introduse alin. (6) - (9) la art. 28 din Legea nr. 1/2000, Guvernul apreciaza criticile ca fiind neintemeiate, aratand ca indiviziunea constituie insasi modalitatea de reconstituire a drepturilor fostilor proprietari, membri asociati ai formelor asociative. Guvernul considera ca, in acest caz, nu ne aflam in prezenta unui drept subiectiv reglementat de art. 728 din Codul civil, ci "a unui drept recunoscut - in existenta lui - numai colectivitatii".
    Si, in sfarsit, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate privind incalcarea art. 114 alin. (4) din Constitutie, Guvernul apreciaza ca adoptarea ordonantei s-a facut cu respectarea cerintelor prevazute de acest text constitutional.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. I pct. 38 si 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 29 iunie 2001) privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata, ordonanta aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 9 iulie 2002.
    Textele de lege criticate au urmatorul cuprins:
    - Art. I pct. 38: "Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    <<(2) Suprafata restituita formelor asociative se compune din cota-parte indiviza a membrilor asociati, dar nu mai mult de 20 ha de fiecare titular deposedat.>>";
    - Art. I pct. 42: "La articolul 28, alineatele (1), (2), (3) si (5) se modifica si se introduc alineatele (6) - (9), astfel:
    <<Art. 28. - (1) In vederea administrarii si exploatarii terenurilor forestiere prevazute la art. 26 membrii formelor asociative de tip composesorate, obsti de mosneni, obsti de razesi, paduri graniceresti si altele sau mostenitorii acestora se vor constitui intr-o asociatie autorizata de catre judecatorie, potrivit legii.
    (2) In termen de 45 de zile de la data validarii de catre comisie, in conditiile prezentei legi, a cererilor fostilor composesori, mosneni, razesi sau, dupa caz, ale mostenitorilor acestora, un comitet ales de adunarea membrilor formei asociative sau/si mostenitorii acestora, cu majoritatea simpla, va solicita judecatoriei competente teritorial, pe baza certificarii dreptului de proprietate sau de mostenire de catre comisiile locale, autorizarea formelor asociative de administrare a terenurilor forestiere.
    (3) Comitetul va prezenta judecatoriei, o data cu cererea si cu certificatul eliberat de comisia locala, un statut autentificat de notarul public, in care se vor stabili: structura acestora si organele de conducere; modul de administrare si de exploatare a terenurilor forestiere, in conditiile legii; drepturile si obligatiile membrilor, care nu pot fi decat cetateni romani cu domiciliul efectiv in Romania la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta; raspunderi, sanctiuni, modul de dizolvare, precum si alte prevederi specifice, insotite de dovada calitatii de membru dobandite numai pe cale de mostenire legala.
................................................................................
    (5) Suprafetele forestiere aflate in proprietate comuna raman in proprietate indiviza pe toata durata existentei asociatiei.
    (6) In cazul dizolvarii formei asociative suprafetele de teren forestier respective revin in proprietatea statului si in folosinta consiliului local respectiv.
    (7) In situatia in care nu vor exista mostenitori legali ai membrilor formelor asociative infiintate in conformitate cu prevederile prezentei legi cotele aferente acestora trec in proprietatea statului si in folosinta consiliului local respectiv.
    (8) Membrii formelor asociative nu pot instraina propriile cote-parti intre ei sau unor persoane din afara acestora si nu pot transmite drepturile prin testament sau donatie, ci numai prin mostenire legala.
    (9) Pe raza localitatilor in care se reconstituie forme asociative si dupa stabilirea suprafetei totale cuvenite acestora terenurile neatribuite raman in proprietatea statului si pot fi date in folosinta consiliului local pana la limita suprafetei de 200 ha>>."
    Curtea constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 9 iulie 2002.
    Cu privire la solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a unei dispozitii legale modificate ulterior ridicarii exceptiei, prin Decizia Plenului Curtii nr. III din 31 octombrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 9 noiembrie 1995, Curtea a statuat ca in cazul in care, dupa invocarea unei exceptii de neconstitutionalitate in fata instantelor judecatoresti, prevederea legala supusa controlului a fost modificata, Curtea Constitutionala se pronunta asupra constitutionalitatii prevederii legale, in noua sa redactare, numai daca solutia legislativa din legea sau ordonanta modificata este, in principiu, aceeasi cu cea dinaintea modificarii.
    Curtea observa ca dintre textele legale criticate de autorul exceptiei numai prevederea de la art. I pct. 42 referitoare la alin. (8) al art. 28 din Legea nr. 1/2000 a suferit modificari, pastrandu-se insa solutia legislativa de principiu. Astfel, in redactarea data prin legea de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2001, acest text are urmatoarea redactare: "Membrii formelor asociative nu pot instraina propriile cote-parti unor persoane din afara acestora."
    Autorul exceptiei sustine ca textele legale criticate contravin prevederilor art. 15 alin. (2), ale art. 41 alin. (1) si ale art. 114 alin. (4) din Constitutie.
    Examinand motivele de neconstitutionalitate, Curtea constata ca acestea sunt neintemeiate, pentru cele ce urmeaza:
    1. Art. I pct. 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001, referindu-se la componenta suprafetelor restituite formelor asociative, anume cotele-parti indivize ale membrilor asociati, dar nu mai mult de 20 hectare de fiecare titular deposedat, nu contine in sine nici o dispozitie cu caracter retroactiv. De altfel principiul neretroactivitatii este valabil pentru orice lege, indiferent de domeniul de reglementare al acesteia. Singura exceptie pe care o ingaduie norma constitutionala priveste legea penala mai favorabila.
    Acest text nu contravine nici prevederilor art. 41 alin. (1) din Constitutie, prin limitarea suprafetei restituite, care, in opinia autorului exceptiei, ar echivala cu o "renationalizare". Aspectul invocat de autorul exceptiei, privind limitarea suprafetei cotei-parti indivize la 20 hectare de fiecare titular deposedat, se refera la o solutie legislativa care corespunde unei optiuni politice, ce tine de competenta legiuitorului.
    2. Cu privire la critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001, Curtea constata ca autorul exceptiei isi circumstantiaza criticile cu referire la alin. (6) - (8) ale art. 28 din Legea nr. 1/2000, sustinand ca ar contraveni prevederilor art. 41 din Constitutie, intrucat lipseste dreptul de proprietate de principala sa prerogativa, si anume dreptul de dispozitie.
    Curtea Constitutionala a statuat, prin Decizia nr. 173 din 12 iunie 2002 referitoare la constitutionalitatea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata (decizie publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 9 iulie 2002), ca aceste dispozitii sunt constitutionale.
    In considerentele acestei decizii, Curtea a retinut ca proprietatea comuna, sub toate formele pe care sistemul juridic romanesc le cunoaste, inclusiv atunci cand imbraca forma "indiviziunii fortate si perpetue" la care se refera legea supusa controlului de constitutionalitate, nu este o forma de proprietate al carei exercitiu ar fi supus unor ingradiri. Indiviziunea, ca forma a proprietatii comune, are in vedere pluralitatea subiectelor dreptului de proprietate, iar nu continutul acestuia, si anume prerogativele pe care le confera. Atunci cand exista diferente intre formele de proprietate comuna ori intre acestea si proprietatea exclusiva, in ceea ce priveste exercitarea unora dintre atributele dreptului de proprietate, aceste diferente corespund particularitatilor regimului juridic al acelei forme de proprietate, neputand fi considerate ca ingradiri ale exercitiului dreptului de proprietate, in sensul la care se refera art. 49 din Constitutie, potrivit caruia o restrangere poate fi facuta numai daca se impune, dupa caz, pentru apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor, desfasurarea instructiei penale, prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    Regimul juridic al coproprietatii fortate si perpetue presupune numai o alta modalitate de exercitare a dreptului de proprietate sau a celui de mostenire.
    In aceeasi decizie s-a mai retinut ca, in conceptia legiuitorului, reconstituirea dreptului de proprietate in cazul suprafetelor forestiere aflate, la data dobandirii lor de catre stat, in proprietatea comuna a formelor asociative enumerate nu poate fi conceputa decat tot in cadrul acelor forme; dreptul de proprietate urmeaza sa aiba configurarea, prerogativele si, in general, regimul juridic avute din epoca respectiva. In aceste conditii regimul juridic al proprietatii privind terenurile forestiere restituite fostilor proprietari, in cadrul formelor asociative mentionate, este determinat de legiuitor in mod special, in considerarea particularitatilor economice si sociale ale formelor de exploatare anterioare trecerii terenurilor in proprietatea statului.
    Aceste particularitati cuprind anumite limitari ale unor prerogative ale dreptului de proprietate, decurgand din faptul ca acest drept poarta asupra unei proprietati aflate intr-o perpetua indiviziune fortata; bunurile respective sunt administrate si exploatate exclusiv in formele asociative prevazute de lege, corespunzator situatiei existente in momentul trecerii terenurilor forestiere in proprietatea statului.
    La fel ca in cazul oricaror restituiri de bunuri, fostii proprietari urmeaza, de regula, sa fie despagubiti integral, dar nu se poate admite ca ei sa dobandeasca mai multe drepturi decat cele pe care le-au avut anterior.
    Aceste elemente definesc dreptul de proprietate comuna in indiviziune fortata si perpetua, sub conditia exploatarii terenurilor forestiere in forme asociative - subiecte de drept colective - si cu respectarea regimului silvic. Limitele si continutul acestui drept au fost stabilite in acord cu dispozitiile art. 41 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora: "Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege." Astfel, aceste reglementari nu contravin principiului ocrotirii egale a proprietatii private, indiferent de titular, consacrat la art. 41 alin. (2) din Constitutie.
    De asemenea, este nefondata si critica privind incalcarea art. 42 din Constitutie, referitor la garantarea dreptului la mostenire, deoarece legea este aceea care stabileste formele de mostenire, iar in speta reglementarea dreptului la mostenire este facuta in considerarea regimului juridic special al acestei forme asociative.
    Si, in sfarsit, in ceea ce priveste critica potrivit careia textele legale atacate ar contraveni prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, cu motivarea ca "in speta au fost modificate pe calea ordonantei de urgenta unele dispozitii dintr-o lege recent adoptata de Parlament, dispozitii care au si fost aplicate, ca ulterior Guvernul sa adopte masuri restrictive de privare de drepturi (re)dobandite", apreciem de asemenea ca este neintemeiata.
    In jurisprudenta sa, ca, de exemplu, in Decizia nr. 65/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 129 din 28 iunie 1995, Curtea Constitutionala a statuat ca interventia Guvernului pe calea ordonantei de urgenta, in temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie, este justificata de interesul public lezat de caracterul anormal si excesiv al cazurilor exceptionale. De aceea o astfel de masura se poate fundamenta numai pe necesitatea si urgenta reglementarii unei situatii care, datorita circumstantelor sale exceptionale, impune adoptarea de solutii imediate in vederea evitarii unei grave atingeri aduse interesului public.
    Considerentele, precum si solutiile adoptate prin deciziile citate isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza, neexistand elemente noi de natura a determina o reconsiderare a jurisprudentei Curtii Constitutionale.

    Fata de cele mai sus aratate, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 38 si 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata, ordonanta aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002, exceptie ridicata de Composesoratul AKLOS Sanmartin in Dosarul nr. 3.836/2001 al Tribunalului Harghita.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 octombrie 2002.

                      PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. COSTICA BULAI

                              Magistrat asistent,
                              Maria Bratu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 269/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 269 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 269/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu