Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 2 din 18 ianuarie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 pentru intocmirea bilantului contabil special si regularizarea unor credite si dobanzi clasificate in categoria "pierdere" la Banca Agricola - S.A., aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 166/1998

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 90 din 29 februarie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Laurentiu Cristescu    - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 pentru intocmirea bilantului contabil special si regularizarea unor credite si dobanzi clasificate in categoria "pierdere" la Banca Agricola - S.A., aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 166/1998, exceptie ridicata de Gheorghe Apostu in Dosarul nr. 4.169/1998 al Judecatoriei Constanta.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Curtea pune in discutie cererea inaintata de Banca Agricola - S.A. - Sucursala coordonatoare Constanta de a fi scoasa din cauza, iar in locul sau sa fie introdusa, ca parte, Agentia de Valorificare a Activelor Bancare, careia i-a cesionat creanta pe care o avea fata de debitorul Gheorghe Apostu.
    Reprezentantul Ministerului Public arata ca, atata vreme cat Banca Agricola - S.A. - Sucursala coordonatoare Constanta a figurat ca parte in dosarul instantei de fond, nu este necesara citarea Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare si de aceea solicita respingerea acestei cereri.
    Curtea, avand in vedere imprejurarea ca Banca Agricola - S.A. - Sucursala coordonatoare Constanta a figurat ca parte in dosarul instantei de fond, respinge cererea privind introducerea in cauza a Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare, considerand ca problema stabilirii partilor intr-o cauza este de competenta instantelor de drept comun.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public arata ca dispozitiile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, Curtea constatand ca dispozitiile criticate sunt constitutionale, motiv pentru care solicita respingerea exceptiei ridicate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 31 martie 1999 Judecatoria Constanta sesizeaza Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997, exceptie ridicata de Gheorghe Apostu in Dosarul nr. 4.169/1998, aflat pe rolul acelei instante.
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 "incalca in mod flagrant prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutia Romaniei, precum si prevederile art. 11 alin. (2) din Constitutia Romaniei in masura in care se interpreteaza ca art. 5 din respectiva ordonanta se aplica si contractelor incheiate anterior intrarii in vigoare a ordonantei de Guvern".
    In motivarea exceptiei autorul arata ca prin prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 proprietatea Bancii Agricole - S.A. este aparata preferential, fapt ce contravine dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie, care statueaza ca "Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular"... De asemenea, arata ca prin prevederile criticate sunt incalcate si dispozitiile art. 11 alin. (2) din Constitutie, "in masura in care se interpreteaza ca art. 5 din respectiva ordonanta se aplica si contractelor incheiate anterior intrarii in vigoare a acesteia".
    In opinia instantei "dispozitiile legale ce fac obiectul exceptiei contravin dispozitiilor constitutionale" stabilite prin art. 41 alin. (2). Referindu-se la jurisprudenta Curtii Constitutionale, instanta judecatoreasca precizeaza ca asupra acestei exceptii Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat, dar numai cu privire la neconstitutionalitatea prevederilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 in raport cu dispozitiile art. 15 alin. (2) din Constitutie, dar nu si in raport cu dispozitiile art. 41 alin. (2) din legea fundamentala.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, spre a-si putea exprima punctele de vedere asupra exceptiei ridicate.
    In punctul sau de vedere presedintele Camerei Deputatilor arata ca prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, exceptia fiind ridicata de acelasi autor in acelasi dosar. Curtea Constitutionala, prin Decizia nr. 181 din 17 decembrie 1998, a constatat ca prevederile criticate sunt constitutionale atat in raport cu dispozitiile art. 15 alin. (2), cat si fata de cele ale art. 41 alin. (2) din Constitutie si de aceea considera exceptia ca inadmisibila.
    In punctul de vedere al Guvernului exceptia este considerata ca nefondata, intrucat atribuirea caracterului de titlu executoriu contractelor de credit incheiate de Banca Agricola - S.A., in calitate de creditor, nu creeaza un regim juridic preferential de ocrotire a proprietatii unitatilor bancare cu capital majoritar de stat. Aceasta masura are un caracter administrativ, scopul ei fiind doar urgentarea si usurarea procedurii de executare silita, prin evitarea recurgerii repetate la instantele judecatoresti in vederea obtinerii unui titlu executoriu si pentru descongestionarea activitatii instantelor, tinandu-se seama si de faptul ca un astfel de contract, prin forma si modalitatile in care este incheiat, prezinta suficiente garantii in sensul de a i se recunoaste imediat, ope legis, caracterul de titlu executoriu.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul judecatorului-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997, care au urmatoarea formulare: "Contractele de credit incheiate intre Banca Agricola - S.A. si imprumutatii sai pentru creditele si dobanzile ce intra sub incidenta prevederilor prezentei ordonante de urgenta constituie titluri executorii."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate considera ca aceste dispozitii legale vin in contradictie cu prevederile constitutionale cuprinse in art. 11 alin. (2) si in art. 41 alin. (2), in sensul ca, pe de o parte, este infrant principiul neretroactivitatii legii, iar pe de alta parte, prin faptul ca se creeaza un regim preferential pentru Banca Agricola - S.A., se infrange principiul ocrotirii legale a proprietatii.
    Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata mai intai ca referirea pe care o face autorul exceptiei la art. 11 alin. (2) din Constitutie, ca temei pentru motivarea acesteia, nu are legatura cu obiectul exceptiei. Art. 11 alin. (2) din Constitutie prevede: "Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern." Intrucat este pus in discutie principiul neretroactivitatii legii, raportarea trebuia facuta la textul art. 15 alin. (2) din Constitutie, la care Curtea se va referi in continuare.
    In jurisprudenta sa Curtea Constitutionala a exercitat controlul constitutionalitatii prevederilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997, sub aspectul conformitatii acestora atat cu prevederile art. 15 alin. (2), cat si cu cele ale art. 41 alin. (2) din Constitutie. Astfel, prin Decizia nr. 42 din 23 martie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 222 din 20 mai 1999, si prin Decizia nr. 59 din 20 aprilie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 9 iunie 1999, Curtea a hotarat ca prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 sunt constitutionale in raport cu prevederile din legea fundamentala mentionate.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa determine modificarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, prezenta exceptie de neconstitutionalitate urmeaza sa fie respinsa.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c.) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/1997 pentru intocmirea bilantului contabil special si regularizarea unor credite si dobanzi clasificate in categoria "pierdere" la Banca Agricola - S.A., aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 166/1998, exceptie ridicata de Gheorghe Apostu in Dosarul nr. 4.169/1998 al Judecatoriei Constanta.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2000.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Laurentiu Cristescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 2/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 2 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 2/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu