Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 18 din 10 ianuarie 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 alin. (1) teza intai din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001

ACT EMIS DE:        CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:    MONITORUL OFICIAL  NR. 120 din  8 februarie 2006



 

     Ioan Vida          - presedinte
     Aspazia Cojocaru   - judecator
     Nicolae Cochinescu - judecator
     Constantin Doldur  - judecator
     Acsinte Gaspar     - judecator
     Kozsokar Gabor     - judecator
     Petre Ninosu       - judecator
     Ion Predescu       - judecator
     Florentina Balta   - procuror
     Benke Karoly       - magistrat-asistent

     Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 alin. (1) teza intai din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, exceptie ridicata de Florentin Bocsan, Daniel Cioloca, Florentin Creanga, Petru Miculescu, Petru Peica, Maria Stoica si Mihai Visan in Dosarul nr. 6.301/2005 al Tribunalului Caras-Severin.
     La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
     Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca dispozitiile legale criticate nu contravin art. 16, 37 si 53 din Constitutie.

     CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
     Prin Incheierea din 3 noiembrie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 6.301/2005, Tribunalul Caras-Severin a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 alin. (1) teza intai din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, exceptie ridicata de Florentin Bocsan, Daniel Cioloca, Florentin Creanga, Petru Miculescu, Petru Peica, Maria Stoica si Mihai Visan intr-o cauza avand ca obiect solutionarea plangerii formulate de autorii exceptiei impotriva ordinului prefectului de constatare a dizolvarii de drept a unui consiliu local, intrucat acesta nu s-a intrunit in mod legal timp de trei luni consecutive.
     In motivarea exceptiei autorii acesteia sustin ca prevederile legale criticate contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1) si (2), precum si ale art. 37 si 53. Se apreciaza ca dizolvarea consiliului local ca urmare a neintrunirii acestuia in mod legal timp de trei luni consecutive afecteaza dreptul constitutional de a fi ales al consilierilor locali, drept care, in optica acestora, trebuie inteles si aplicat prin dreptul alesilor locali de a-si duce la indeplinire mandatul pentru care au fost alesi de electorat si validati, mandat care este de 4 ani si in care legea trebuie sa le garanteze si sa le asigure libertatea constitutionala de a si-l exercita.
     Autorii exceptiei apreciaza ca sunt incalcate si dispozitiile art. 16 alin. (1) si (2) din Constitutie, intrucat sunt discriminati fata de consilierii locali care au absentat nemotivat la convocarile consiliului local.
     Totodata, se arata ca textul de lege criticat este neconstitutional si din prisma faptului ca nu este indeajuns de cuprinzator.
     Tribunalul Caras-Severin apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
     Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
     Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
     Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

     CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, notele scrise depuse, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
     Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2) si ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
     Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 58 alin. (1) teza intai din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 23 aprilie 2001, care au urmatorul cuprins: "(1) In cazul in care consiliul local nu se intruneste timp de 3 luni consecutive [...], acesta se considera dizolvat de drept."
     Textele constitutionale invocate in sustinerea exceptiei sunt art. 16 alin. (1) si (2), privind egalitatea in drepturi, art. 37, privind dreptul de a fi ales, si art. 53, privind restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati.
     Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine urmatoarele:
     In esenta, autorii exceptiei considera ca dizolvarea de drept a consiliului local, in cazul in care acesta nu se intruneste timp de trei luni consecutive ca urmare a absentei, fara motive temeinice, a majoritatii consilierilor locali, este de natura a incalca dreptul de a fi ales al consilierilor locali care au fost prezenti la fiecare convocare a consiliului local. Totodata, in optica autorilor exceptiei, textul legal criticat impune o restrangere nejustificata a dreptului de a fi ales si incalca principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor.
     Curtea retine ca art. 58 alin. (1) teza intai din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001 priveste dizolvarea consiliului local in situatia in care acesta nu se poate intruni legal timp de 3 luni consecutive, datorita lipsei cvorumului cerut de lege, si anume majoritatea consilierilor locali alesi. In aceste conditii, este clar ca autoritatea publica in cauza nu mai poate functiona legal si nici sa isi indeplineasca atributiunile prevazute de lege in sarcina sa.
     Din acest punct de vedere, Curtea constata ca textul legal criticat se aplica fara exceptii, fiecare consiliu local aflat in ipoteza normei legale criticate dizolvandu-se. In consecinta, nu se poate pune problema existentei unei discriminari intre consilierii locali care au absentat nejustificat de la sedintele consiliului local si cei care au fost prezenti. Solutia stabilita de lege - recurgerea la un nou scrutin - este singura posibila, in conditiile in care autoritatea publica locala nu isi poate desfasura activitatea.
     Totodata, Curtea retine ca prevederile art. 37 alin. (1) din Constitutie nu au incidenta in cauza, avand in vedere ca acestea se refera exclusiv la dreptul de a fi ales si nu la modul de functionare a consiliilor locale.
     In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a autorilor exceptiei in raport cu dispozitiile art. 53 din Constitutie, Curtea constata ca nici acestea nu au incidenta in cauza, avand in vedere ca art. 58 alin. (1) teza intai din Legea nr. 215/2001 se refera la functionarea consiliilor locale si nu la drepturi ale cetatenilor.
     Referitor la critica autorilor exceptiei in sensul ca textul de lege nu este suficient de cuprinzator, Curtea constata ca, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, in exercitarea controlului de constitutionalitate a legilor si altor acte normative nu poate sa modifice sau sa completeze actele normative supuse controlului.

     Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

     CURTEA CONSTITUTIONALA
     In numele legii
     DECIDE:

     Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 alin. (1) teza intai din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, exceptie ridicata de Florentin Bocsan, Daniel Cioloca, Florentin Creanga, Petru Miculescu, Petru Peica, Maria Stoica si Mihai Visan in Dosarul nr. 6.301/2005 al Tribunalului Caras-Severin.
     Definitiva si general obligatorie.
     Pronuntata in sedinta publica din data de 10 ianuarie 2006.

     PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
     prof. univ. dr. IOAN VIDA

     Magistrat-asistent,
     Benke Karoly

    


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 18/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 18 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 18/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu