Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 16 din  9 februarie 1999

privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 136 din  1 aprilie 1999


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Ion Bonini             - procuror
    Claudia Miu            - magistrat-asistent sef

    Pe rol, solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Mariana Stoian si de Rodica-Maria Stanescu in Dosarul nr. 2.048/1997 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 21 ianuarie 1999, in prezenta avocatilor Ilie-Iordanescu Ion si Andrei Dumitru, reprezentanti ai autoarei exceptiei Mariana Stoian, si in lipsa celeilalte autoare a exceptiei, Rodica-Maria Stanescu. Dezbaterile au fost consemnate in incheierea din acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru data de 26 ianuarie 1999, apoi pentru data de 4 februarie 1999 si, respectiv, pentru data de 9 februarie 1999.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 8 mai 1998 a Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala, pronuntata in Dosarul nr. 2.048/1997 al acestei instante, Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala, exceptie ridicata in cadrul unui proces penal de Mariana Stoian, fost judecator, si de Rodica-Maria Stanescu, fost avocat. Obiectul cauzei il constituie recursurile declarate de inculpate si de Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti impotriva Deciziei penale nr. 1 din 9 aprilie 1997 a Curtii de Apel Bucuresti, Sectia I penala, prin care inculpatele au fost condamnate pentru savarsirea unor infractiuni in legatura cu exercitarea profesiei lor. Curtea de Apel Bucuresti a judecat procesul penal in prima instanta.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, in esenta, ca decizia mentionata a Curtii de Apel Bucuresti, potrivit prevederilor art. 29 pct. 2 lit. a) din Codul de procedura penala, nu poate fi atacata cu apel, ci numai cu recurs, "in timp ce, pentru alte persoane, in cazul comiterii acelorasi infractiuni, retinute in sarcina lor, aceasta cale de atac nu este exclusa". Codul de procedura penala, se sustine in continuare, asa cum a fost modificat prin Legea nr. 45/1993, instituie unele derogari de la regula potrivit careia sentintele prin care cauza a fost solutionata in fond la prima instanta sunt supuse numai recursului, nu si apelului, cu doua justificari: gradul redus de pericol social al unor infractiuni, prevazute la art. 279 alin. 2 din Codul de procedura penala: "gradul de pregatire profesionala si competenta judecatorilor ce functioneaza in cadrul instantelor care au solutionat cauza in prima instanta", situatie ce se reflecta in art. 361 lit. c) si in art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala. Se mai sustine ca, pe langa aceste derogari, apare si "un alt criteriu legal de determinare a competentei, si anume dupa calitatea pe care a avut-o faptuitorul, dar nici acesta nu poate incalca egalitatea in drepturi a cetatenilor si nici accesul liber la justitie, drepturi prevazute la art. 16 si 21 din Constitutie. Accesul liber la justitie, arata autoarele exceptiei, este in deplina concordanta cu prevederile art. 128 din Constitutie, potrivit carora "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii". Este neconstitutional, in opinia acelorasi autoare, si "criteriul legal" referitor la "competenta personala", care incalca egalitatea in drepturi a cetatenilor prevazuta la art. 16 si 21, raportate la dispozitiile art. 125 si 128 din Constitutie. Principiul unicitatii si egalitatii justitiei pentru toti, consacrat in "dispozitiile" art. 125 in stransa legatura cu art. 16 din Constitutie, este in concordanta cu prevederile art. 6 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, ratificata prin Legea nr. 30/1994.
    Tot in motivarea exceptiei este invocata practica jurisdictionala a Curtii Constitutionale, care ar putea fi interpretata in sensul ca "se respinge ideea unei discriminari in ce priveste folosirea cailor de atac, deoarece si prin asemenea restrictii se poate ajunge la incalcarea principiului egalitatii cetatenilor in fata legii si la o discriminare in privinta accesului acestora la folosirea drepturilor lor legitime".
    Dispozitiile legale atacate contravin si prevederilor unor documente juridice internationale, cum este conventia mentionata anterior, referitoare la posibilitatea unor restrangeri, prin legea nationala, a drepturilor si libertatilor universale, insa asemenea restrictii trebuie sa fie compatibile cu cerintele unei societati democratice. Prin art. 49 din Constitutie este reglementata posibilitatea restrangerii exercitiului unor drepturi, insa numai atunci cand se impune pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav. Or, afirma autoarele exceptiei, "in reglementarile mentionate nu se regaseste posibilitatea restrangerii dreptului de acces la justitie".
    Potrivit art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata, instanta de judecata si-a exprimat opinia in sensul ca exceptia este intemeiata, fiindca reglementarea accesului partial la justitie nu respecta principiul potrivit caruia "justitia este unica si egala pentru toti", trebuind sa se respinga existenta oricaror privilegii si discriminari, astfel incat cetatenii sa poata beneficia de aceleasi cai de atac si de aceeasi procedura in cauze similare. Astfel, este greu de sustinut, potrivit opiniei instantei, ca legea asigura "egalitatea sanselor" justitiabililor, "atata timp cat o categorie dintre acestia este exclusa de la posibilitatea folosirii acelorasi cai de atac impotriva hotararilor pronuntate de instanta de fond, pe care le au toti ceilalti". In sprijinul opiniei sale instanta de judecata invoca Decizia nr. 60/1993 a Curtii Constitutionale, care "respinge ideea unei discriminari in folosirea cailor de atac, aducandu-se atingere dispozitiilor art. 16 din Constitutie". In final, se conchide ca "se impune o analiza a continutului legii sub aspectul principiilor si libertatilor invocate, pentru a se vedea daca modul de organizare a competentei instantelor de judecata dupa calitatea inculpatului este compatibil sau nu cu principiile unei societati democratice si cu cele constitutionale referitoare la egalitatea cetatenilor, la tratarea lor nediscriminatorie in fata legii".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, au fost solicitate puncte de vedere presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca sustinerile autoarelor exceptiilor nu sunt intemeiate pentru urmatoarele motive:
    1. Cu privire la critica adusa prevederilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala, in sensul ca se deroga de la regula ca justitia se infaptuieste in trei grade de jurisdictie, stabilind ca hotararile penale pot fi atacate numai cu recurs atunci cand ele sunt pronuntate in prima instanta de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel, incalcandu-se dispozitiile art. 16 din Constitutie, se sustine ca aceasta critica nu este fondata. In sprijinul sustinerii sale, apreciaza ca autoarele exceptiei au dat o interpretare eronata principiului egalitatii consacrat in art. 16 din Constitutie, interpretare care este in vadita contradictie cu modul in care a statuat Curtea Constitutionala in jurisprudenta sa.
    2. Referitor la sustinerea potrivit careia dispozitiile legale atacate ar contraveni prevederilor art. 21, 125 si 128 din Constitutie, se invoca practica jurisdictionala a Curtii Constitutionale, care a statuat in mod constant ca accesul liber la justitie nu presupune ca in toate cazurile trebuie sa fie asigurat accesul la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac prevazute de lege, intrucat competenta de judecata si procedura sunt stabilite de legiuitor, care poate prevedea reguli deosebite, asigurand partilor posibilitatea de a ajunge in fata instantelor judecatoresti.
    3. Dispozitiile legale atacate indeplinesc conditiile prevazute de art. 2 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si sunt, asadar, compatibile cu prevederile acesteia.
    4. Critica vizand neconstitutionalitatea acelorasi prevederi legale, intrucat ele se bazeaza pe ideea excluderii pentru anumite categorii de cetateni a caii de atac a apelului, tinandu-se seama de calitatea lor in procesele penale, este inexacta. Si aceasta intrucat textele de lege mentionate privesc, in parte, infractiuni savarsite de anumite categorii de persoane, iar, in rest, se refera la anumite categorii de infractiuni.
    5. In legislatia tuturor statelor este concretizata necesitatea stabilirii de competente speciale in raport cu calitatea unor categorii de persoane; argumentul determinant in aceasta privinta il constituie dispozitiile constitutionale care stabilesc competente speciale pentru anumite categorii de demnitari.
    6. "Neprevederea caii de atac a apelului in cazul sentintelor pronuntate, in prima instanta, de Curtea de apel si de Curtea Militara de Apel nu inseamna ca in acele situatii nu sunt garantate drepturile procesuale prevazute pentru cazurile in care exista posibilitatea exercitarii, in afara de recurs, si a apelului."
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecatorului-raportor, sustinerile aparatorilor, concluziile procurorului si dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    In temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala este competenta sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Prin Incheierea din 8 mai 1998 a Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala. Atat din cuprinsul cererii pentru motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, cat si din cuprinsul citativului incheierii de sesizare, se constata ca a fost atacata dispozitia legala cuprinsa in art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala, potrivit careia sentintele pronuntate de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel Bucuresti pot fi atacate numai cu recurs, care se judeca de Curtea Suprema de Justitie.
    Desi instanta de judecata a luat in discutie aceasta norma legala, totusi, savarsind o eroare materiala, prin dispozitivul incheierii a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala, care reglementeaza limitele rejudecarii. Prin urmare, Curtea urmeaza sa examineze constitutionalitatea art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala.
    Dispozitiile legale atacate care fac obiectul controlului de constitutionalitate au urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Curtea Suprema de Justitie:
..............................................................................
    2. ca instanta de recurs, judeca:
    a) recursurile impotriva hotararilor penale pronuntate, in prima instanta, de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel;"
    "Art. 361
    Sentintele pot fi atacate cu apel. Nu pot fi atacate cu apel:
..............................................................................
    c) sentintele pronuntate de curtile de apel si Curtea Militara de Apel;"
    "Art. 385^1
    Pot fi atacate cu recurs:
..............................................................................
    c) sentintele pronuntate de curtile de apel si Curtea Militara de Apel;"
    Autoarele exceptiei, si anume Mariana Stoian si Maria-Rodica Stanescu, fost judecator si, respectiv, fost avocat, au fost judecate in prima instanta de Curtea de Apel Bucuresti in temeiul dispozitiilor art. 28^1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedura penala, conform carora Curtea de apel este competenta sa judece in prima instanta, intre altele, infractiunile savarsite de judecatorii de la judecatorii si tribunale.
    Coroborand dispozitiile legale procesuale penale, atacate pe calea exceptiei de neconstitutionalitate, se retine ca hotararile pronuntate in prima instanta de curtile de apel pot fi atacate numai cu recurs, nu si cu apel.
    Se pretinde ca dispozitiile legale atacate sunt neconstitutionale pentru ca, prin ingradirea accesului unei categorii de justitiabili la calea de atac a apelului, se limiteaza liberul acces la justitie si se incalca principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor, contravenind astfel prevederilor art. 16, 21, 125 si 128 din Constitutie, precum si prevederilor art. 6 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    In activitatea sa jurisdictionala anterioara Curtea Constitutionala a examinat daca liberul acces la justitie este compatibil cu instituirea unor proceduri speciale pentru situatii deosebite sau daca el implica existenta unor proceduri unice chiar si pentru situatii deosebite, inclusiv in ceea ce priveste exercitarea cailor de atac. De asemenea, Curtea a analizat in ce conditii existenta unor particularitati procedurale, in special referitoare la exercitarea cailor de atac, este in concordanta cu principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, prevazut la art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    Prin Decizia Plenului nr. 1 din 8 februarie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, Curtea a statuat ca liberul acces la justitie presupune si accesul la mijloacele procedurale prin care se infaptuieste justitia. Instituirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului. Aceasta solutie decurge din dispozitiile constitutionale ale art. 125 alin. (3), potrivit carora "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege", precum si din cele ale art. 128, in conformitate cu care: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii".
    In considerentele aceleiasi decizii se retine ca semnificatia art. 21 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia accesul la justitie nu poate fi ingradit prin lege, este aceea ca nici o categorie sau grup social nu se poate exclude de la exercitiul drepturilor procesuale pe care le-a instituit. Insa legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, precum si modalitati de exercitare a drepturilor procedurale, astfel incat accesul liber la justitie nu inseamna accesul, in toate cazurile, la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac. In acest sens Curtea Constitutionala s-a pronuntat si prin Decizia nr. 92 din 11 septembrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 297 din 20 noiembrie 1996.
    In legatura cu argumentul ca s-a incalcat principiul egalitatii cetatenilor in fata legilor si a autoritatilor publice, consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea Constitutionala a decis ca nu este contrar acestui principiu "instituirea unor reguli speciale, inclusiv in ceea ce priveste caile de atac, atata timp cat ele asigura egalitatea juridica a cetatenilor in utilizarea lor". Principiul egalitatii nu inseamna uniformitate, asa incat, daca la situatii egale trebuie sa corespunda un tratament egal, la situatii diferite tratamentul nu poate fi decat diferit. In acest sens s-a statuat prin deciziile nr. 70/1993, nr. 74/1994 si nr. 85/1994, in concordanta cu practica constitutionala din alte tari, precum si cu jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, iar prin Decizia nr. 44/1996 Curtea Constitutionala a statuat ca nu constituie o discriminare, incalcandu-se astfel un principiu constitutional, faptul ca prin aplicarea unor prevederi legale anumite persoane pot ajunge in situatii defavorabile, apreciate ca atare prin prisma propriilor lor interese subiective.
    Curtea retine, de asemenea, ca legiuitorul constituant sau cel ordinar, prin dispozitii constitutionale ori prin dispozitii legale, a stabilit regimuri diferite in raport cu natura unor autoritati si cu atributiile acestora. Acest tratament priveste chiar exercitarea unei singure cai de atac (recursul). Este cazul sentintelor care privesc infractiunile savarsite de senatori, deputati, membrii Guvernului, judecatorii Curtii Constitutionale, consilierii de conturi, judecatorii, procurorii si controlorii financiari ai Curtii de Conturi, presedintele Consiliului Legislativ, maresalii, amiralii si generalii, sefii cultelor religioase organizate potrivit legii si ceilalti membri ai Inaltului Cler care au cel putin rangul de arhiereu sau echivalentul acestuia, judecatorii si magistratii-asistenti de la Curtea Suprema de Justitie, judecatorii de la curtile de apel si de la Curtea Militara de Apel si de procurorii de pe langa aceste instante etc.
    Cu privire la exercitarea cailor de atac si la concordanta legii procesuale romanesti cu art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care consacra dreptul persoanei la un proces echitabil, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr. 73 din 4 iunie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 255 din 22 octombrie 1996, statuand ca, in sensul practicii europene, conceptul de "proces echitabil" nu implica in mod necesar "existenta mai multor grade de jurisdictie, a unor cai de atac al hotararilor judecatoresti, inclusiv exercitarea acestor cai de atac de catre toate partile din proces".
    Intrucat nu au survenit elemente noi care sa determine schimbarea practicii Curtii, urmeaza ca exceptia de neconstitutionalitate sa fie respinsa.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 2 alin. (3), al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala, ridicata de Mariana Stoian si de Rodica-Maria Stanescu in Dosarul nr. 2.048/1997 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 9 februarie 1999.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                      LUCIAN MIHAI

                             Magistrat asistent sef,
                                  Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 16/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 16 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 16/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu