Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 158 din 15 mai 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 55/1999 privind executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, modificata

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 458 din 10 august 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Constantin Doldur      - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Marioara Prodan        - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 55/1999 privind executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, exceptie ridicata de Neculai Scortanu si Maria Scortanu in Dosarul nr. 3.213/2000 al Curtii de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei, ca fiind neintemeiata, mentionand ca asupra constitutionalitatii Ordonantei Guvernului nr. 55/1999 Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat, prin mai multe decizii, stabilind ca aceasta nu incalca dispozitiile constitutionale ale art. 16 alin. (1), ale art. 21 si ale art. 24, invocate de autorii exceptiilor. Se mai arata ca, in speta, autorii exceptiei invoca insa si alte texte constitutionale in raport cu care, de asemenea, exceptia este neintemeiata. Astfel se apreciaza ca art. 107 alin. (3) din Constitutie nu este incalcat, deoarece ordonanta criticata a fost emisa cu respectarea limitelor legii de abilitare nr. 140/1999. Se arata ca autorii exceptiei confunda domeniul de organizare si functionare a instantelor judecatoresti, care este de nivelul legii organice, cu cel al competentei si al procedurii de judecata, care, conform art. 125 alin. (3) din Constitutie, este de nivelul legii ordinare. Referitor la pretinsa incalcare a art. 41 alin. (2) teza intai din Legea fundamentala se considera ca nici acest text constitutional nu este incalcat, deoarece procedura speciala instituita prin ordonanta, cu privire la executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, are la baza stransa legatura dintre datoria publica interna si bugetul de stat, ceea ce constituie o justificare suficienta pentru diferenta de tratament juridic in privinta procedurii executionale a acestor creante. De altfel, o procedura speciala a fost instituita si prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, procedura considerata constitutionala in jurisprudenta Curtii. Cu privire la invocarea incalcarii, prin ordonanta, a art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie se apreciaza ca acest text constitutional nu are legatura cu obiectul ordonantei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 24 octombrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 3.213/2000, Curtea de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 55/1999 privind executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, exceptie ridicata de Maria Scortanu si Neculai Scortanu in contradictoriu cu Agentia de Valorificare a Activelor Bancare.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca ordonanta criticata a fost emisa cu incalcarea dispozitiilor art. 107 alin. (3) din Constitutie, intrucat desi, potrivit art. 1 lit. D pct. 29 din Legea nr. 140/1999, Guvernul a fost abilitat sa emita ordonanta cu privire la "Masuri pe linia restructurarii unor banci cu capital de stat", ordonanta respectiva nu se incadreaza in limitele acestui domeniu de activitate, ci "reglementeaza executarea silita a creantelor preluate de Agentia de Valorificare a Activelor Bancare (AVAB), stabilind o procedura speciala de executare, reguli privind solutionarea litigiilor ce se aplica numai litigiilor in care figureaza ca parte AVAB". De asemenea, se sustine ca Ordonanta Guvernului nr. 55/1999 incalca si dispozitiile art. 125 alin. (3) din Constitutie, deoarece reglementarea procedurii de judecata si a competentei instantelor de judecata sunt date in atributia exclusiva a Parlamentului, ceea ce exclude posibilitatea ca aceste domenii sa fie reglementate prin ordonanta emisa de Guvern. Totodata, se considera ca ordonanta incalca si dispozitiile art. 72 alin. (3) lit. h) din Constitutie, care prevad ca organizarea si functionarea instantelor de judecata se fac prin lege organica, or, in conceptia autorului exceptiei, "prin legile de organizare a instantelor de judecata se stabilesc competenta si procedura de judecata". In consecinta, se apreciaza ca Ordonanta Guvernului nr. 55/1999, emisa in baza unei legi de abilitare, incalca si dispozitiile art. 114 alin. (1) din Constitutie, conform carora, in baza unei legi de abilitare, Guvernul nu poate emite ordonante decat "in domenii care nu fac obiectul legilor organice".
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate invoca, de asemenea, si faptul ca Ordonanta Guvernului nr. 55/1999 modifica, in mod implicit, si art. 1391 - 1398 din Codul civil privind cesiunea de creanta fara sa existe o asemenea abilitare legala in acest sens prin Legea nr. 140/1999. Se arata ca prin ordonanta criticata "se tinde a se schimba natura creantei din creanta de natura comerciala in <<creanta de natura publica>>, se stabileste o procedura speciala de judecata si de executare fata de cea initiala si care era in vigoare la data la care s-a nascut raportul juridic de drept comercial, incalcandu-se principiul <<tempus regit actum>>, se schimba termenele de prescriptie a creantei fata de termenele existente la momentul nasterii ei, se creeaza pentru detinatorul actual (AVAB) al creantei mai multe drepturi decat vrea cedentul". Prin acest mod de reglementare "Ordonanta Guvernului nr. 55/1999 elimina unul dintre efectele cesiunii de creanta, debitorul cedat fiind astfel in imposibilitate juridica de a mai invoca aceleasi exceptii si aparari pe care le putea invoca fata de cedent". Se considera, de asemenea, ca Ordonanta "creeaza un regim discriminatoriu intre actiunile indreptate impotriva AVAB si cele formulate si intentate de AVAB, desi ambele sunt bunuri proprietate privata".
    Un alt motiv de neconstitutionalitate il constituie, in opinia autorului exceptiei, incalcarea, prin dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 55/1999, a prevederilor art. 41 alin. (2) din Constitutie care consacra ocrotirea egala a proprietatii private, indiferent de titular, intrucat "se reinstaureaza o protectie speciala asupra unor bunuri (in speta creante) detinute de stat si apartinand domeniului privat al statului, fata de creantele detinute de catre celelalte persoane private". Prin procedura speciala de urmarire si executare silita a creantelor detinute de Agentia de Valorificare a Activelor Bancare prin introducerea unor conditii noi pe care partile nu au putut sa le prevada la incheierea contractului, prin crearea unor drepturi mai mari pentru Agentia de Valorificare a Activelor Bancare se incalca si prevederile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie.
    Instanta de judecata, contrar prevederilor art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata, nu si-a exprimat opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, apreciind ca "exceptia fiind invocata de reclamanti, nu are obligatia sa-si exprime punctul de vedere cu privire la exceptia respectiva".
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate, invocand Decizia Curtii Constitutionale nr. 126 din 4 iulie 2000 prin care "s-a statuat asupra constitutionalitatii dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 55/1999, in ansamblul lor".
    Presedintele Senatului si cel al Camerei Deputatilor nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 55 din 11 noiembrie 1999 privind executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 27 august 1999, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25 din 30 martie 2000 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 3 aprilie 2000), precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 166 din 13 octombrie 2000 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 24 octombrie 2000).
    Textele constitutionale a caror incalcare este invocata de autorul exceptiei sunt urmatoarele:
    Art. 41 alin. (2) teza intai
    "Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular;"
    Art. 72 alin. (3) lit. h)
    "(3) Prin lege organica se reglementeaza: [...] h) organizarea si functionarea [...] instantelor judecatoresti [...];"
    Art. 107 alin. (3)
    "Ordonantele se emit in temeiul unei legi speciale de abilitare, "in limitele si in conditiile prevazute de aceasta;"
    Art. 114 alin. (1)
    "Parlamentul poate adopta o lege speciala de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice;"
    Art. 125 alin. (3)
    "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege;"
    Art. 134 alin. (2) lit. a)
    "Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie [...];"
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, prin Ordonanta Guvernului nr. 55/1999, adoptata in baza Legii nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, se reglementeaza o procedura speciala pentru realizarea creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna de Agentia de Valorificare a Activelor Bancare, precum si o procedura de solutionare a litigiilor si cererilor de orice natura in legatura cu aceste creante. Aceasta procedura derogatorie de la dreptul comun (Codul de procedura civila) vizeaza, in esenta, titlurile executorii, comunicarea si punerea in executare a acestora, blocarea conturilor debitorilor, sechestrarea actiunilor si instituirea administrarii speciale a societatilor comerciale debitoare, reguli speciale privind solutionarea de catre instantele judecatoresti a litigiilor privind creantele bancare neperformante preluate la datoria publica, in care parte este Agentia de Valorificare a Activelor Bancare; organele de executare si competenta acestora; comunicarea titlului executoriu si sechestrul; vanzarea bunurilor urmarite silit.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate privind incalcarea dispozitiilor art. 107 alin. (3) din Constitutie, Curtea constata ca prin Legea nr. 140 din 22 iulie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 346 din 22 iulie 1999, Guvernul a fost abilitat, intre altele, sa emita ordonante si in domeniul "Finante, contabilitate, taxe, accize, impozite, tarife si amenzi cu caracter administrativ" cu privire la "Masuri pe linia restructurarii unor banci cu capital de stat", domeniu prevazut la art. 1 lit. D pct. 29 al legii. De altfel, in preambulul Ordonantei Guvernului nr. 55/1999 acesta este temeiul invocat pentru reglementarea ce formeaza obiectul ordonantei: "executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna", reprezentand o parte a unui ansamblu de masuri privind restructurarea unor banci. Totodata, art. 42 din ordonanta prevede expres: "Bancile cedente ale creantelor neperformante preluate la datoria publica raspund patrimonial pentru toate pagubele cauzate prin necomunicarea documentelor sau informatiilor catre Agentia de Valorificare a Activelor Bancare, daca, datorita acestui fapt, nu s-a putut valorifica respectiva creanta". Rezulta deci ca ordonanta a fost emisa in limitele si in conditiile prevazute prin legea de abilitare si, prin urmare, nu au fost incalcate dispozitiile art. 107 alin. (3) din Constitutie.
    Curtea mai constata, de asemenea, ca ordonanta nu contravine nici dispozitiilor art. 72 alin. (3) lit. h), potrivit carora "Prin lege organica se reglementeaza: [...] h) organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, a instantelor judecatoresti, a Ministerului Public si a Curtii de Conturi", deoarece Ordonanta Guvernului nr. 55/1999 nu are acest obiect de reglementare, ci, conform titlului sau, priveste "executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna". Totodata, din aceeasi perspectiva, Curtea constata ca nu sunt incalcate nici prevederile art. 114 alin. (1) din Constitutie, in conformitate cu care "Parlamentul poate adopta o lege speciala de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice", deoarece aceasta ordonanta nu cuprinde reglementari intr-un domeniu care face obiectul legilor organice, domeniu prevazut la art. 72 alin. (3) lit. h) din Constitutie. In realitate autorul exceptiei confunda domeniul legii de organizare si functionare a instantelor judecatoresti, care, intr-adevar, este de nivelul legii organice, conform art. 72 alin. (3) lit. h) din Constitutie, cu cel al reglementarii competentei si procedurii de judecata, care, conform art. 125 alin. (3) din Constitutie, este de nivelul legii ordinare.
    Sustinerea autorului exceptiei referitoare la modificarea implicita, prin Ordonanta Guvernului nr. 55/1999, a art. 1391 - 1398 din Codul civil privind cesiunea de creanta, fara existenta unei abilitari legale in acest sens, prin Legea nr. 140/1999, este lipsita de relevanta, intrucat, prin obiectul sau, ordonanta se inscrie in cadrul general stabilit prin legea de abilitare, iar "o modificare implicita" a unor texte din Codul civil, care nu se refera la regimul general al proprietatii, este posibila prin ordonanta a Guvernului.
    Curtea constata ca aceasta ordonanta nu contine dispozitii prin care sa se instituie inegalitatea in ceea ce priveste ocrotirea proprietatii private si astfel sa fie incalcate prevederile art. 41 alin. (2) teza intai din Legea fundamentala. Procedura speciala de executare silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, instituita prin ordonanta, are la baza legatura indisolubila dintre aceasta datorie si bugetul de stat, ceea ce, asa cum s-a retinut si prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 126 din 4 iulie 2000 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 447 din 11 septembrie 2000), constituie o justificare suficienta pentru diferenta de tratament juridic in ceea ce priveste procedura executionala a acestei categorii de creante. O procedura speciala a fost instituita si in cazul executarii creantelor bugetare prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, a carei constitutionalitate a fost constatata prin mai multe decizii ale Curtii Constitutionale. Prin urmare, este vorba de ocrotirea veniturilor publice (bugetul, a carui componenta este si datoria publica interna), iar nu de ocrotirea diferita a proprietatii private in raport cu calitatea titularilor, asa cum s-a considerat de catre autorii exceptiei.
    Referitor la incalcarea dispozitiilor art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, invocata, de asemenea, de autorul exceptiei, Curtea constata ca acest text nu are legatura cu obiectul Ordonantei Guvernului nr. 55/1999, deoarece, prin instituirea unei proceduri speciale de realizare a creantelor bancare statul nu isi incalca in nici un fel obligatiile generale ce ii revin pentru asigurarea libertatii comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie, astfel cum prevede textul constitutional invocat.
    De altfel, asupra unor exceptii de neconstitutionalitate privind dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 55/1999, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat, de exemplu, prin: Decizia nr. 126 din 4 iulie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 447 din 11 septembrie 2000; Decizia nr. 155 din 19 septembrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 36 din 19 ianuarie 2001; Decizia nr. 182 din 10 octombrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 60 din 5 februarie 2001. In acele cauze Curtea a respins exceptiile de neconstitutionalitate, stabilind ca Ordonanta Guvernului nr. 55/1999 este constitutionala. Solutiile pronuntate de Curte au avut in vedere examinarea exceptiilor de neconstitutionalitate in raport cu dispozitiile art. 16, 21, 24, 125 si 128 din Constitutie, dintre care dispozitiile art. 21 si ale art. 125 alin. (3) au fost invocate si in sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate care formeaza obiectul dosarului de fata.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi, care sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii, solutiile si considerentele cuprinse in deciziile mentionate isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 55/1999 privind executarea silita a creantelor bancare neperformante preluate la datoria publica interna, modificata, exceptie ridicata de Neculai Scortanu si Maria Scortanu in Dosarul nr. 3.213/2000 al Curtii de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 15 mai 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Marioara Prodan



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 158/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 158 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 158/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu