Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1361 din 21 octombrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 286-288 si art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca si ale art. 164 din Codul de procedura civila

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 835 din 14 decembrie 2010



Augustin Zegrean                            - presedinte

Acsinte Gaspar                               -judecator

Petre Lazaroiu                                 -judecator

Ion Predescu                                   -judecator

Puskas Valentin Zoltan                    -judecator

Tudorel Toader                                -judecator

Fabian Niculae                                - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Catalina Gliga.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor prevederilor art. 286-288 si art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca si ale art. 164 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Societatea Comerciala „Petrom" - S.A. în Dosarul nr. 444/40/2009 al Tribunalului Botosani - Sectia civila si care formeaza obiectul Dosarului nr. 2.185D/2010 al Curtii Constitutionale.

La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal îndeplinita.

Presedintele dispune a se face apelul si în dosarele nr. 2.335D/2010, nr. 2.416D/2010, nr.  2.856D/2010, nr. 2.874D/2010, nr. 2.944D/2010, nr. 3.140D-3.149D/2010 si nr. 3.580D/2010.

La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal îndeplinita. Curtea, din oficiu, pune în discutie conexarea dosarelor nr. 2.335D/2010, nr. 2.416D/2010, nr. 2.856D/2010, nr. 2.874D/2010, nr. 2.944D/2010, nr. 3.140D-3.149D/2010si nr. 3.580D/2010 la Dosarul nr. 2.185D/2010, având în vedere ca acestea au un obiect partial identic.

Reprezentantul Ministerului Public arata ca este de acord cu conexarea cauzelor.

Curtea, în temeiul dispozitiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 2.335D/2010, nr. 2.416D/2010, nr. 2.856D/2010, nr. 2.874D/2010, nr. 2.944D/2010, nr. 3.140D-3.149D/2010si nr. 3.580D/2010 la Dosarul nr. 2.185D/2010, care este primul înregistrat.

Cauza fiind în stare de judecata, presedintele acorda cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:

Prin Incheierea din 26 mai 2010, pronuntata în Dosarul nr. 444/40/2009, Tribunalul Botosani - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 286-288 si art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca si ale art. 164 din Codul de procedura civila.

Prin încheierile din 15 februarie 2010, pronuntate în dosarele nr. 2.256/30/2009 si nr. 8.360/30/2008, Tribunalul Timis - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.

Prin încheierile din 15 aprilie 2009, pronuntate în dosarele nr. 7.402/110/2008, nr. 7.401/110/2008, nr. 511/110/2009, nr. 519/110/2009, nr. 6.464/110/2008, nr. 7.152/110/2008, nr. 7.400/110/2008, nr. 7.393/110/2008, nr. 6.465/110/2008 si nr. 6.469/110/2008, Tribunalul Bacau - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.

Prin Incheierea din 28 ianuarie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 6.514/97/2008, Tribunalul Cluj - Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.

Prin Incheierea din 15 ianuarie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 11.396/118/2008, Tribunalul Constanta - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 286-288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca si ale art. 164 din Codul de procedura civila.

Prin încheierile din 8 martie 2010, pronuntate în dosarele nr. 6.092/105/2008 si nr. 994/105/2009, Tribunalul Prahova - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 286-288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca, exceptie ridicata de Societatea Comerciala „Rafiserv Petrobrazi" - S.A., prin lichidator judiciar Extrem Insolv I.PU.R.L.

Exceptia a fost invocata de Societatea Comerciala O.M.V. Petrom - S.A. si de Societatea Comerciala „Rafiserv Petrobrazi"- S.A., prin lichidator judiciar Extrem Insolv I.PU.R.L., în dosare având ca obiect pretentii.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii sustin, în esenta, ca dispozitiile legale atacate sunt de un formalism excesiv, de natura sa afecteze grav efectivitatea exercitarii drepturilor recunoscute de lege atât pentru angajat, cât si pentru angajator si sa restrânga nejustificat dreptul la aparare al angajatorului, care este pus într-o situatie de dezechilibru fata de angajatul care are calitatea de reclamant. Autorii exceptiei invoca faptul ca intervalul de timp dintre data primirii citatiei si data termenului de judecata este prea scurt pentru ca un angajator sa îsi exercite dreptul la aparare si sa se achite de sarcina probei care îi revine. De asemenea, faptul ca prevederile art. 164 din Codul de procedura civila lasa la aprecierea instantei posibilitatea conexarii cauzelor si nu obliga la luarea unei astfel de masuri, ceea ce ar conduce la o economie de timp si de cheltuieli, precum si la o judecata unitara, este de natura sa aduca atingere dreptului la aparare.

Astfel, dispozitiile legale atacate încalca, în opinia autorilor, si principiul efectivitatii juridice.

De asemenea, se mai sustine ca obligarea angajatorului de a suporta nelimitat întreaga sarcina a probei vine în contradictie cu normele constitutionale ce configureaza alcatuirea sistemului judiciar bazat pe egalitate de tratament, impartialitate si echitate procesuala, determinându-l sa realizeze o probatiune diabolica, mai mult decât împovaratoare, cu consecinta suportarii efectelor administrarii unor probe speciale în interesul adversarilor procesuali, cum ar fi, cu titlu de exemplu, expertizele, care în cazul unor coparticipanti procesuali ajung la costuri uriase, suportate de angajator.

In ceea ce priveste prevederile art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Codul muncii, autorii exceptiei de neconstitutionalitate sustin, în esenta, ca, aceste dispozitii, care stipuleaza ca orice prevedere contrara acestui act normativ se abroga, încalca dispozitiile art. 1 alin. (4) si (5), art. 73 alin. (3) lit. p) si art. 79 alin. (1) din Constitutie, precum si prevederilor art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Astfel, considera ca textul de lege criticat, prin formularea sa imprecisa, poate ridica dificultati de interpretare si aplicare a legii. In acest sens, autorii fac referire la normele procedurale aplicabile în spetele care au ca obiect conflicte de munca, aratând ca art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Codul muncii nu este în masura sa clarifice care dintre acestea urmeaza sa se aplice. Astfel, arata ca prevederile art. 72 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca sunt diferite de cele ale art. 284 din Codul muncii, care reglementeaza aceeasi materie, respectiv instanta competenta sa solutioneze aceste conflicte. Cu toate ca, din perspectiva principiilor de aplicare a legii în timp, în speta ar trebui sa fie incidente reglementarile mai noi, respectiv cele ale Codului muncii, caracterul special pe care îl are Legea nr. 168/1999 fata de dreptul comun în materie, reglementat de Codul muncii, poate conduce la o concluzie contrara, potrivit careia incidente ar fi dispozitiile legii speciale. Toate aceste argumente sprijina concluzia pe care autorii exceptiei o considera esentiala pentru motivarea lor, anume ca prevederile art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Codul muncii încalca principiul efectivitatii juridice, consacrat de Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Acest principiu presupune ca legiuitorul are obligatia de a asigura adoptarea unor dispozitii legale eficiente care sa fie coerente (Hotarârea Unedic contra Frantei din 18 decembrie 2008), sa evite paralelismul legislativ (Hotarârea Katz contra României din 20 ianuarie 2009), sa aiba vocatia de a respecta drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor si sa aiba o aplicabilitate practica uniforma, pentru a se evita o jurisprudenta neuniforma (Hotarârea Santos Pinto contra Portugaliei din 20 mai 2008). In plus fata de acestea, autorii exceptiei amintesc faptul ca, prin dispozitiile art. 62 alin. (1) si art. 63 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, legiuitorul a impus cu caracter imperativ abrogarea expresa directa, excluzând, prin urmare, abrogarea implicita. Acest mod de abordare a fost determinat atât pentru a asigura coerenta sistemului legislativ, cât si pentru a asigura eficacitatea principiului separatiei puterilor în stat, întrucât nu permite judecatorului sa legifereze expres unde legiuitorul a tacut, respectiv sa constate abrogarea, desi legiuitorul nu a facut-o. Nerespectarea prevederilor Legii nr. 24/2000 prin reglementarea unei norme care are un efect abrogator implicit, precum textul de lege criticat, are semnificatia încalcarii art. 1 alin. (5) din Constitutie, care prevede obligativitatea respectarii Constitutiei si a legilor, obligatie careia trebuie sa i se supuna inclusiv Parlamentul, întrucât textul constitutional nu face nicio distinctie cu privire la destinatarii normei.

Instantele de judecata si-au exprimat opinia în sensul ca dispozitiile de lege criticate sunt constitutionale.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992,sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 286-288 si art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 29 noiembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 164 din Codul de procedura civila, dispozitii ce au urmatorul continut:

- Art. 286 din Codul muncii: „(1) Cererile referitoare la solutionarea conflictelor de munca se judeca în regim de urgenta.

(2)  Termenele de judecata nu pot fi mai mari de 15 zile.

(3)   Procedura de citare a partilor se considera legal îndeplinita daca se realizeaza cu cel putin 24 de ore înainte de termenul de judecata.";

- Art. 287 din Codul muncii: „Sarcina probei în conflictele de munca revine angajatorului, acesta fiind obligat sa depuna dovezile în apararea sa pâna la prima zi de înfatisare.";

-Art. 288 din Codul muncii: „Administrarea probelor se face cu respectarea regimului de urgenta, instanta fiind în drept sa decada din beneficiul probei admise partea care întârzie în mod nejustificat administrarea acesteia.";

- Art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Codul muncii: „(2) Pe data intrarii în vigoare a prezentului cod se abroga: [... ]

- orice alte dispozitii contrare.";

- Art. 74 din Legea nr. 168/1999: „(1) Cererile referitoare la solutionarea conflictelor de drepturi se judeca în regim de urgenta.

(2)  Termenele de judecata nu pot fi mai mari de 10 zile.

(3)  Partile sunt legal citate, daca citatia Ie-a fost înmânata cel putin cu o zi înaintea judecarii.";

- Art. 75 din Legea nr. 168/1999: „In cazul în care sunt contestate masuri unilaterale dispuse de unitate, aceasta are obligatia ca, pâna la prima zi de înfatisare, sa depuna dovezile în baza carora a luat masura respectiva."

-  Art. 77 din Legea nr. 168/1999: „(1) In cazul în care judecata continua, administrarea probelor se va face cu respectarea regimului de urgenta al judecarii conflictelor de drepturi.

(2) Instanta poate sa decada din beneficiul probei admise partea care întârzie nejustificat administrarea acesteia.";

- Art. 164 din Codul de procedura civila: „Partile vor putea cere întrunirea mai multor pricini ce se afla înaintea aceleiasi instante sau instante deosebite, de acelasi grad, în care sunt aceleasi parti sau chiar împreuna cu alte parti si al caror obiect si cauza au între dânsele o strânsa legatura.

Intrunirea poate fi facuta de judecator chiar daca partile nu au cerut-o.

Dosarul va fi trimis instantei mai întâi învestita, afara numai daca amândoua partile cer trimiterea lui la una din celelalte instante.

Când una din pricini este de competenta unei instante si partile nu o pot înlatura, întrunirea se va face la acea instanta."

In opinia autorilor exceptiei de neconstitutionalitate, dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 1 alin. (4) si (5) referitoare la principiul separatiei si echilibrului puterilor în stat si obligativitatea respectarii Constitutiei si a legilor, art. 73 alin. (3) lit. p) privind reglementarea prin lege organica a regimului general privind raporturile de munca, sindicatele, patronatele si protectia sociala si în art. 79 alin. (1) referitor la Consiliul Legislativ, ale art. 21 alin. (1), (2) si (3) privind accesul liber la justitie, art. 24 privind dreptul la aparare, art. 53 privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati si art. 124 privind înfaptuirea justitiei, precum si dispozitiilor art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale privind dreptul la un proces echitabil, prin raportare la art. 11 alin. (2) si art. 20 din Constitutie referitoare la raporturile dintre tratatele internationale în materia drepturilor omului si dreptul intern.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine ca s-a pronuntat asupra dispozitiilor art. 286-288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca si ale art. 164 din Codul de procedura civila prin Decizia nr. 1.015 din 7 iulie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 6 august 2009, respingând exceptia de neconstitutionalitate ridicata de acelasi autor. Cu acel prilej, Curtea a constatat ca dispozitiile art. 286-288 din Codul muncii si ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 sunt constitutionale, întrucât acestea sunt norme care stabilesc o procedura speciala, derogatorie, privind termenele de judecata si modalitatea administrarii probelor în cazul judecarii cererilor referitoare la conflictele de munca. Modalitatea în care au fost reglementate aceste dispozitii este o optiune a legiuitorului, care a avut în vedere instituirea unei proceduri simple si urgente, adaptata raporturilor de munca si exercitarii dreptului la munca. Regulile de procedura prevazute de aceste dispozitii se aplica în mod echitabil atât angajatorilor, cât si angajatilor, fara a fi favorizata o categorie sau alta.

In ceea ce priveste dispozitiile art. 164 din Codul de procedura civila, Curtea a constatat ca acestea nu contravin prevederilor constitutionale invocate, ele reglementând norme de procedura a caror interpretare si aplicare revin instantelor de judecata.

Cu privire la dispozitiile art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, Curtea retine ca s-a mai pronuntat asupra acestor dispozitii prin Decizia nr. 1.017 din 7 iulie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 567 din 14 august 2009, respingând exceptia de neconstitutionalitate. Cu acel prilej, Curtea a constatat ca întreaga motivare a acesteia se referea la modul de interpretare si aplicare în timp a doua legi organice, si anume Codul muncii si Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca. Se arata, în acest sens, ca exista o practica neunitara la nivelul instantelor de judecata, în privinta constatarii abrogarii implicite a prevederilor art. 72 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca, având drept consecinta pronuntarea unor hotarâri judecatoresti diferite asupra aceleiasi probleme de drept. De asemenea, se sustinea nerespectarea normelor de tehnica legislativa cu prilejul adoptarii Codului muncii.

Or, toate aspectele invocate, ce tin de modul de aplicare a legii si de stabilirea unei interpretari unitare a actelor normative, nu intra în competenta instantei de contencios constitutional, asa cum este reglementata aceasta de Legea fundamentala si de Legea nr. 47/1992, ci a instantelor de judecata, respectiv a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, asa cum prevad dispozitiile art. 126 alin. (1) si (3) din Constitutie, care statueaza ca: „(1) Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege", [...], „(3) Inalta Curte de Casatie si Justitie asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti, potrivit competentei sale."

De asemenea, Curtea a retinut ca atributiile sale privind analiza conformitatii unor texte de lege cu Constitutia nu se pot extinde si asupra aspectelor ce tin de respectarea normelor de tehnica legislativa, atâta timp cât aceste norme nu au relevanta în plan constitutional.

Intrucât nu au intervenit elemente noi, de natura sa modifice jurisprudenta Curtii, atât solutia, cât si considerentele deciziilor mentionate îsi pastreaza valabilitatea si în prezenta cauza.

Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

1.  Respinge, ca neîntemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 286-288 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, ale art. 74, art. 75 si art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca si ale art. 164 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Societatea Comerciala „Petrom" - S.A. în Dosarul nr. 444/40/2009 al Tribunalului Botosani - Sectia civila, în dosarele nr. 2.256/30/2009 si nr. 8.360/30/2008 ale Tribunalului Timis - Sectia civila, în dosarele nr. 7.402/110/2008, nr. 7.401/110/2008, nr. 511/110/2009, nr. 519/110/2009, nr. 6.464/110/2008, nr. 7.152/110/2008, nr. 7.400/110/2008, nr. 7.393/110/2008, nr. 6.465/110/2008 si nr. 6.469/110/2008 ale Tribunalului Bacau - Sectia civila, în Dosarul nr. 6.514/97/2008 al Tribunalului Cluj - Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale, în Dosarul nr. 11.396/118/2008 al Tribunalului Constanta - Sectia civila, precum si de Societatea Comerciala „Rafiserv Petrobrazi" - S.A., prin lichidator judiciar Extrem Insolv I.PU.R.L, în dosarele nr. 6.092/105/2008 si nr. 994/105/2009 ale Tribunalului Prahova - Sectia civila.

2.  Respinge, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 298 alin. (2) ultima liniuta din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de aceiasi autori în aceleasi dosare ale acelorasi instante.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata în sedinta publica din data de 21 octombrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,

Fabian Niculae


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1361/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1361 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1361/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu