Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 105 din 22 iulie 1993

pentru aprobarea Normelor obligatorii privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu

ACT EMIS DE: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 197 din 18 august 1993


SmartCity3


    In scopul reglementarii modului de efectuare a publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu,
    in aplicarea prevederilor art. 32 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 48/1992,
    in conformitate cu dispozitiile art. 29 al Legii audiovizualului nr. 48/1992, Consiliul National al Audiovizualului

    DECIDE:

    Art. 1
    Se aproba Normele obligatorii privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu, prezentate in anexa, care face parte integranta din prezenta decizie.
    Art. 2
    Prezentele norme intra in vigoare la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Presedintele C.N.A.,
               prof. univ. dr. Titus Raveica

    ANEXA 1

                       NORME OBLIGATORII
privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu

    Art. 1
    Norme generale
    1. Orice publicitate trebuie sa fie loiala si onesta.
    2. Publicitatea nu trebuie sa fie inselatoare si nu trebuie sa dauneze intereselor consumatorilor. In spiritul concurentei loiale, publicitatea trebuie sa promoveze nu sa descurajeze.
    3. Publicitatea destinata copiilor sau facand apel la copii trebuie sa evite prejudicierea intereselor acestora si sa tina cont de sensibilitatea lor deosebita.
    4. Beneficiarul publicitatii nu trebuie sa exercite nici o influenta asupra structurii si continutului programelor in care aceasta se insereaza.
    5. Publicitatea nu trebuie sa contina manifestari obscene, contrare bunelor moravuri, sa aduca prejudicii demnitatii, onoarei si vietii particulare a persoanei sau sa incite la violenta, ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa.
    6. Realizarea si prezentarea publicitatii in programele radiodifuzate, precum si in programele proprii distribuite prin cablu se fac in limba romana.
    Art. 2
    Durata
    Timpul de transmisie consacrat publicitatii nu trebuie sa depaseasca 7% din timpul de transmisie zilnic pentru posturile publice si 15% pentru posturile private.
    Acest procent poate ajunge la 20% in programele posturilor si retelelor private, daca publicitatea cuprinde forme de reclama, cum sunt ofertele facute direct publicului pentru vanzarea, cumpararea sau inchirierea de produse si pentru furnizarea de servicii, cu conditia ca timpul spoturilor publicitare sa nu depaseasca 15 % .
    2. Timpul de transmisie consacrat publicitatii intr-un interval dat de o ora de program nu trebuie sa depaseasca 10% pentru posturile publice si 20% pentru posturile private.
    3. Formele de publicitate, cum sunt ofertele facute direct publicului pentru vanzarea, cumpararea sau inchirierea de produse si pentru furnizarea de servicii nu trebuie sa depaseasca 5% din timpul zilnic de emisie pentru posturile publice si 10% pentru posturile private.
    Art. 3
    Forma si prezentarea
    1. Publicitatea trebuie sa fie in mod clar identificabila ca atare si clar separata de alte elemente ale serviciului de programe prin mijloace optice sau acustice. In principiu, publicitatea trebuie sa fie transmisa grupat.
    2. Publicitatea mascata, in special prezentarea de produse, marci comerciale sau servicii in emisiuni, atunci cand acest lucru este facut in scop publicitar, este interzisa.
    3. Publicitatea nu trebuie sa faca apel, nici in mod vizual, nici in mod oral, la persoane care prezinta in mod regulat jurnalele de stiri televizate sau programele de actualitati.
    4. Publicitatea subliminala nu este permisa.
    Art. 4
    Inserarea publicitatii
    1. Publicitatea trebuie sa fie inserata intre emisiuni. Sub rezerva unor conditii fixate la paragrafele 2-5 ale acestui articol, publicitatea poate fi inserata si in timpul emisiunilor, astfel incat sa nu dauneze integritatii si valorii emisiunilor si in asa fel incat sa nu prejudicieze drepturile celor indreptatiti.
    2. In emisiuni compuse din parti autonome sau in emisiunile sportive si spectacole cu structura similara cuprinzand pauze, publicitatea nu poate fi inserata decat intre partile autonome sau in pauze.
    3. Transmiterea de programe audiovizuale cum ar fi lungmetrajele cinematografice si filmele concepute pentru televiziune (cu exceptia serialelor, foiletoanelor, emisiunilor de divertisment sau a documentarelor), ce au o durata care depaseste 45 minute, poate fi intrerupta o singura data in fiecare perioada completa de 45 minute.
    4. Cand emisiuni, altele decat cele la care se refera paragraful 2, sunt intrerupte de publicitate, trebuie sa se lase sa se scurga o perioada de cel putin 20 minute intre fiecare intrerupere succesiva in interiorul emisiunii.
    5. Publicitatea nu poate fi inserata in difuzarea serviciilor religioase, a jurnalelor de stiri si a programelor de actualitati, indiferent de durata acestora.
    Posturile private au dreptul sa insereze publicitate in programele de actualitati daca durata acestora este mai mare de 15 minute.
    Emisiunile cu o durata mai mica de 30 minute, care contin documentare, programe pentru copii sau programe religioase, nu pot fi intrerupte de publicitate. Cand durata unor astfel de emisiuni este mai mare de 30 minute, se aplica dispozitiile paragrafelor precedente.
    6. Transmisiunile in direct ale unor evenimente sau manifestari politice, culturale, sportive si altele, care au o desfasurare continua, nu pot fi intrerupte pentru inserare de publicitate decat cu conditia unei intelegeri prealabile scrise intre partile interesate.
    Art. 5
    Publicitatea pentru anumite produse
    1. Publicitatea pentru produsele din tutun nu este admisa.
    2. Publicitatea pentru bauturile alcoolice de orice fel este supusa urmatoarelor reguli:
    a) nu trebuie sa se adreseze in special minorilor si nici o persoana care poate fi considerata ca fiind minor nu trebuie sa fie asociata intr-o publicitate pentru consumul de bauturi alcoolice;
    b) nu trebuie sa se asocieze consumul de alcool cu performantele fizice sau conducerea automobilului;
    c) nu trebuie sa sugereze ca bauturile alcoolice sunt dotate cu proprietati terapeutice sau ca au un efect stimulativ, sedativ sau ca pot rezolva probleme personale;
    d) nu trebuie sa incurajeze consumul de bauturi alcoolice sau sa dea o imagine negativa despre abstinenta sau despre sobrietate;
    e) nu trebuie sa evidentieze intr-un mod nepotrivit continutul in alcool al bauturilor.
    3. In orele de maxima audienta (18,00-23,00) publicitatea pentru bauturi alcoolice este admisa cu conditia de a nu fi insotita de gestul bautului.
    Publicitatea pentru bauturi alcoolice nu va putea fi inserata in timpul emisiunilor destinate copiilor si al transmisiunilor sportive.
    4. Publicitatea pentru medicamente si tratamente medicale care nu se pot obtine decat prin retete medicale nu este admisa.
    5. Publicitatea pentru celelalte medicamente, tratamente si aparate medicale trebuie sa fie in mod clar identificabila ca atare, loiala, veridica si controlabila, si trebuie sa se conformeze cerintei de a nu avea efecte periculoase pentru individ, fapt care va trebui sa fie atestat de Ministerul Sanatatii sau un organism abilitat de catre Ministerul Sanatatii.
    6. Publicitatea pentru orice tip de arme, munitie, explozivi, metode si mijloace pirotehnice nu poate fi facuta decat cu aprobarea, pentru fiecare obiect al publicitatii, data de Ministerul de Interne.
    7. Publicitatea pentru filmele si spectacolele interzise minorilor, precum si pentru filmele cu scene foarte violente si socante, care pot influenta negativ sensibilitatea spectatorilor, nu este permisa in orele de maxima audienta, in timpul emisiunilor destinate copiilor si al programelor culturale, sportive sau de divertisment.
    Art. 6
    Publicitatea transfrontiera
    1. Pentru a evita distorsiunile de concurenta si afectarea sistemului propriu de radiodifuziune sonora si vizuala, mesajele publicitare radiodifuzate de posturi apartinand altor tari si care sunt retransmise in Romania nu trebuie sa contravina normelor prevazute in Conventia europeana pentru televiziunea transfrontiera.
    2. Dispozitiile paragrafului precedent nu se aplica in cazurile in care Romania a incheiat acorduri bi sau multilaterale in acest domeniu cu tarile carora le apartin posturile de emisie in cauza.
    Art. 7
    Responsabilitati
    1. Raspunderea civila pentru continutul informatiei publicitare, transmise prin mijloace de comunicare audiovizuale revine, dupa caz:
    - realizatorului;
    - autorului;
    - titularului licentei;
    - proprietarului statiei rodioelectrice si/sau retelei de distributie prin care s-a facut publicitatea.
    Aceasta raspundere cuprinde si responsabilitatea pentru respectarea reglementarilor privind drepturile de autor, protectia proprietatii intelectuale si protectia consumatorilor.
    2. Nerespectarea prezentelor norme se sanctioneaza, in functie de gravitatea faptelor, potrivit prevederilor cap. 5 din Legea audiovizualului nr. 48/1992.
    Art. 8
    Publicitatea in cadrul programelor audiovizuale distribuite prin cablu
    1. In cazul programelor audiovizuale distribuite prin cablu, prevederile prezentelor norme se vor aplica integral numai pentru difuzarea de programe de conceptie proprie.
    2. La retransmisia, in contemporaneitate, prin retele de distributie prin cablu a unor programe preluate, responsabilitatile ce decurg din aplicarea prezentelor norme nu sunt in sarcina organizatorului retransmisiei.
    3. La retransmisia prin retele de distributie prin cablu a unor programe audiovizuale furnizate din strainatate sunt obligatorii prevederile art. 6 paragrafele 1 si 2 ale prezentelor norme.
    Art. 9
    Dispozitii tranzitorii
    1. Prezentele norme intra in vigoare la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    2. Pana la data de 1 ianuarie 1994, toate posturile vor reduce treptat timpul atribuit publicitatii pentru produsele din tutun, urmand ca dupa aceasta data sa se conformeze intru totul Normelor obligatorii privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu.



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 105/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 105 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu