Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 100 din 29 iunie 1999

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 357 din 28 iulie 1999


SmartCity3


    Ioan Muraru            - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Claudia Miu            - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "TVS" - S.R.L. din Oradea in Dosarul nr. 414/CA/1999 al Curtii de Apel Oradea.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, pentru care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, in privinta dispozitiilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, si ca nefondata, in privinta dispozitiilor art. 77 alin. (3) din aceeasi lege.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 15 martie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 414/CA/1999, Curtea de Apel Oradea a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "TVS" - S.R.L. din Oradea intr-o cauza avand ca obiect actiunea in contencios administrativ, introdusa de autoarea exceptiei, prin care s-a solicitat anularea actelor administrative jurisdictionale pronuntate de Colegiul jurisdictional al Camerei de Conturi a judetului Bihor si de Sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi a Romaniei.
    In motivarea exceptiei se arata ca, potrivit prevederilor art. 139 alin. (1) din Constitutie, Curtea de Conturi exercita controlul asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public si nu asupra societatilor comerciale cu capital privat. Pentru acest motiv prevederile art. 19 lit. d) sunt neconstitutionale.
    Exprimandu-si opinia, Curtea de Apel Oradea considera, la randul sau, ca prevederile art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 sunt neconstitutionale, intrucat vin in contradictie cu dispozitiile art. 139 alin. (1) din Constitutie. Instanta conchide ca: "Prin extinderea competentei Curtii de Conturi de a verifica si stabili obligatii fiscale neachitate in sarcina contribuabililor, peste competenta prevazuta in Constitutie, s-a ajuns ca in aceeasi materie, si anume in modul de executare a creantelor bugetare, sa existe doua organe distincte: Curtea de Conturi si organele fiscale ale Ministerului Finantelor, cu proceduri diferite in aceeasi materie, iar Curtea de Conturi sa se transforme in organ fiscal privind executarea creantelor bugetare, cu incalcarea art. 139 din Constitutie."
    Totodata Curtea de Apel Oradea, pentru aceleasi ratiuni, extinde exceptia de neconstitutionalitate si asupra prevederilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, ridicand deci, din oficiu, exceptia privitoare la acest text legal.
    In temeiul art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, au fost solicitate punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    In punctul sau de vedere Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este intemeiata cu privire la dispozitiile art. 19 lit. d) si neintemeiata cu privire la dispozitiile art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992. "In nici un caz - se arata in punctul de vedere al Guvernului -, asupra persoanelor juridice de drept privat, prevazute la art. 19 lit. d) din legea mentionata, nu se pot indeplini obiectivele controlului Curtii de Conturi de a urmari aplicarea principiilor de economicitate, eficacitate si eficienta in gestionarea mijloacelor materiale si banesti, obiective stabilite prin art. 16 alin. (2) din aceeasi lege, fara a se incalca prevederile art. 139 alin. (1) din Constitutie."
    Presedintii Camerei Deputatilor si Senatului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere comunicat, sustinerile procurorului, raportul judecatorului-raportor si dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 19: "Curtea de Conturi poate hotari efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care: [...]
    d) nu isi indeplinesc obligatiile financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice;"
    - Art. 77 alin. (3): "In cazul in care abaterea cu caracter financiar consta in neindeplinirea de catre o persoana juridica din cele prevazute de art. 18 si art. 19 a obligatiilor financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale sau institutiile publice, colegiul jurisdictional dispune si virarea sumelor datorate de aceasta, inclusiv a dobanzilor si majorarilor de intarziere datorate."
    1. Exceptia, astfel cum a fost ridicata, este lovita de o cauza de inadmisibilitate, continuta in dispozitiile alin. (3) ale art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata. Aceste dispozitii prevad ca nu pot face obiectul exceptiei prevederile legale a caror neconstitutionalitate a fost stabilita printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale. In activitatea sa jurisdictionala Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, constatand ca sunt neconstitutionale (Decizia nr. 28 din 23 februarie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 26 aprilie 1999).
    Curtea urmeaza sa respinga, pe acest temei, exceptia ridicata. Este de remarcat insa ca exceptia a devenit inadmisibila, aflandu-se pe rolul Curtii Constitutionale, intrucat decizia mentionata anterior nu era publicata la 15 martie 1999, data pronuntarii incheierii de sesizare de catre instanta de judecata.
    2. In ceea ce priveste constitutionalitatea prevederilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 Curtea s-a pronuntat prin Decizia nr. 185 din 17 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 5 februarie 1999. Prin aceasta decizie, respingandu-se exceptia de neconstitutionalitate, s-au retinut, in esenta, urmatoarele: art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 cuprinde norme de procedura jurisdictionala referitoare la incalcarea legii fiscale si de executare a titlului de creanta al statului intocmit de organul de specialitate sau de persoanele imputernicite potrivit legii, norme ce au la baza prevederile constitutionale ale art. 139 alin. (2), ale art. 45 din Legea nr. 94/1992, precum si normele de drept material cuprinse in Legea nr. 69/1993 si in Legea nr. 27/1994. Dispozitiile art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 nu infrang prevederile art. 138 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora "Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege".
    Cele statuate prin decizia mentionata subzista si in cauza de fata, deoarece nu au intervenit elemente noi de natura sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c), al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "TVS" - S.R.L. din Oradea in Dosarul nr. 414/CA/1999 al Curtii de Apel Oradea.
    Respinge ca neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, ridicata, din oficiu, de Curtea de Apel Oradea, in acelasi dosar.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 29 iunie 1999.

                           PRESEDINTE,
                  prof. univ. dr. Ioan Muraru

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 100/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 100 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 100/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu