Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 0 din 27 noiembrie 2006

intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului sectorial de sprijinire a transporturilor*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 450 din 3 iulie 2007



Acord Nr. 4.842 RO

Acord din data de 27 noiembrie 2006 între România (Imprumutatul) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca)

Imprumutatul şi Banca convin asupra următoarelor:

ARTICOLUL I

Condiţii generale, definiţii

1.01. Condiţiile generale (definite în apendicele la prezentul acord) constituie parte integrantă a prezentului acord.

1.02. In afară de cazul în care contextul impune altfel, termenii scrişi cu majuscule, utilizaţi în prezentul acord, au sensurile stabilite în Condiţiile generale sau în apendicele la prezentul acord.

*) Traducere.

ARTICOLUL II

Împrumutul

2.01. Banca este de acord să împrumute Imprumutatului, în termenii şi condiţiile stabilite în prezentul acord sau la care se face referire în el, suma de una sută optzeci de milioane de dolari S.U.A. (180.000.000) (împrumutul), pentru a asista finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 la prezentul acord (Proiectul).

2.02. Imprumutatul poate trage sumele împrumutului în conformitate cu secţiunea a IV-a din anexa nr. 2 la prezentul acord.

2.03. Comisionul de angajament plătibil de către Imprumutat va fi egal cu trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an la soldul netras al împrumutului, acesta fiind subiect al oricărei reduceri aşa cum poate stabili Banca la un moment dat.

2.04. Comisionul iniţial plătibil de către Imprumutat va fi egal cu un procent (1%) din suma împrumutului, acesta fiind subiect al oricărei reduceri aşa cum poate stabili Banca la un moment dat. Imprumutatul va plăti comisionul iniţial nu mai târziu de şaizeci (60) de zile de la data intrării în vigoare.

2.05. Dobânda plătibilă de Imprumutat pentru fiecare perioadă de dobândă va fi la o rată egală cu LIBOR pentru moneda împrumutului, plus marja variabilă, şi poate fi subiect al oricărei reduceri aşa cum poate stabili Banca la un moment dat.

2.06. Datele de plată sunt 15 mai şi 15 noiembrie ale fiecărui an.

2.07. Suma împrumutului va fi rambursată în conformitate cu Graficul de amortizare prezentat în anexa nr. 3 la prezentul acord.

ARTICOLUL III

Proiectul

3.01.   Imprumutatul îşi declară angajamentul faţă de obiectivele Proiectului şi ale programului. In acest scop, Imprumutatul, prin MTCT: (i) va asigura executarea părţii 1 a Proiectului de către C.N. A.D.N.R. - S.A.; şi (ii) va asigura executarea părţii a 2-a a Proiectului de către C.N. C.F.R. - Ş.A., ambele în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale.

3.02.    Fără a limita prevederile secţiunii 3.01 a prezentului acord şi în afară de cazul în care Imprumutatul şi Banca convin în alt fel, Imprumutatul, prin MTCT, va asigura executarea Proiectului în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la prezentul acord.

ARTICOLUL IV

Compensaţiile Băncii

4.01. Cazurile suplimentare de suspendare sunt următoarele:

a)   o situaţie apărută, care ar putea face improbabilă executarea Proiectului sau a unei părţi a acestuia;

b)   amendarea, suspendarea, abrogarea, abandonarea sau retragerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţională a Drumurilor din România", aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, ceea ce ar putea afecta din punct de vedere material şi nefavorabil capacitatea C.N. A.D.N.R. - S.A. de a-şi îndeplini oricare dintre obligaţiile asumate prin Acordul de proiect al C.N. A.D.N.R. - S.A.;

c)   amendarea, suspendarea, abrogarea, abandonarea sau retragerea Hotărârii Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale a Căilor Ferate „C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, ceea ce ar putea afecta din punct de vedere material şi nefavorabil capacitatea C.N. C.F.R. - S.A. de a-şi îndeplini oricare dintre obligaţiile asumate prin Acordul de proiect al C.N. C.F.R. - S.A.; şi

d)   amendarea, suspendarea, abrogarea, abandonarea sau retragerea legislaţiei de mediu în aşa fel încât, după părerea Băncii, să fie afectată în mod material şi nefavorabil implementarea Proiectului ori realizarea obiectivelor acestuia.

4.02. Cazurile suplimentare de accelerare sunt următoarele: apariţia oricăruia dintre evenimentele specificate la lit. b), c) sau d) din secţiunea 4.01 a prezentului acord.

ARTICOLUL V

Intrarea în vigoare

5.01.   Condiţiile suplimentare de intrare în vigoare sunt următoarele:

a)   Acordul de împrumut subsidiar al C.N. A.D.N.R. - S.A. a fost semnat în numele Imprumutatului si al C.N. A.D.N.R. - S.A.

b)   Acordul de împrumut subsidiar al C.N. C.F.R. - S.A. a fost semnat în numele Imprumutatului si al C.N. C.F.R. - S.A.

c)  C.N. A.D.N.R. - S.A. a predat Băncii situaţiile sale financiare pentru anul 2004, auditate satisfăcător din punctul de vedere al Băncii.

5.02.   Condiţiile juridice suplimentare sunt următoarele:

a)   Acordul de împrumut subsidiar al C.N. A.D.N.R. - S.A. este autorizat corespunzător de către Imprumutat şi de C.N. A.D.N.R. - S.A. şi creează obligaţii legale pentru Imprumutat şi pentru C.N. A.D.N.R. - S.A., în conformitate cu termenii săi.

b)   Acordul de împrumut subsidiar al C.N. C.F.R. - S.A. este autorizat corespunzător de către Imprumutat şi de C.N. C.F.R. - S.A. şi creează obligaţii legale pentru Imprumutat şi pentru C.N. C.F.R. - S.A., în conformitate cu termenii săi.

5.03.  Termenul-limită pentru intrarea în vigoare este la o sută cincizeci (150) de zile de la data semnării prezentului acord.

ARTICOLUL VI

Reprezentanţi, adrese

6.01.   Reprezentantul Imprumutatului este ministrul finanţelor publice.

6.02.  Adresa Imprumutatului este:

Ministerul Finanţelor Publice

Str. Apolodor nr. 17

Bucureşti

România

Telex: 11239

Fax: (4021) 312 6792

6.03. Adresa Băncii este:

Banca Internaţională pentru Reconstrucţie si Dezvoltare

1818 H Street, N.W.

Washington, DC 20433

Statele Unite ale Americii

Adresă cablu:

INTBAFRAD

Washington, DC

Telex: (MCI)

248423 (MCI) sau

64145

Fax:

(1202) 477 6391

Convenit la Bucureşti, România, la data şi anul înscrise mai sus.

Pentru România,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,

ministrul finanţelor publice,

reprezentant autorizat

Pentru Banca Internaţională pentru

Reconstrucţie şi Dezvoltare,

Benoit Blarel,

director,

reprezentant autorizat

ANEXA Nr. 1

DESCRIEREA  PROIECTULUI

Obiectivul Proiectului este de a asista Imprumutatul în vederea reducerii costurilor de transport prin îmbunătăţirea calităţii generale a reţelelor de drumuri naţionale şi căi ferate, în primii ani de la aderarea la Uniunea Europeană.

Proiectul are următoarele părţi:

Partea 1 Sprijin pentru sectorul rutier

Sprijinirea C.N. A.D.N.R. - S.A. pentru implementarea unui program pentru întreţinerea infrastructurii drumurilor naţionale şi modernizarea practicilor sale de întreţinere prin: (i) implementarea unui program pentru întreţinerea periodică şi reparaţiile curente ale drumurilor naţionale; (ii) furnizarea de servicii de asistenţă tehnică în vederea modernizării C.N. A.D.N.R. - S.A. ca organizaţie, a îmbunătăţirii practicilor de administrare a drumurilor şi de proiectare a lucrărilor de întreţinere a drumurilor,  inclusiv formarea personalului corespunzător.

Partea a 2-a Sprijin pentru sectorul feroviar

Sprijinirea C.N. C.F.R. - S.A. pentru implementarea unui program pentru întreţinerea infrastructurii de căi ferate şi modernizarea practicilor sale de întreţinere prin: (i) implementarea unui program pentru întreţinere, reparaţii periodice şi curente şi revizii ale liniilor interoperabile de căi ferate, în vederea eliminării restricţiilor temporare de viteză şi îmbunătăţirii siguranţei traficului; şi (ii) furnizarea de servicii de asistenţă tehnică pentru C.N. C.F.R. - Ş.A. în vederea îmbunătăţirii practicilor de administrare a căilor ferate şi de proiectare şi inspectare a lucrărilor de întreţinere a căilor ferate, inclusiv formarea personalului corespunzător.

ANEXA Nr. 2

EXECUŢIA   PROIECTULUI

SECŢIUNEA I

Finanţarea subsidiară; aranjamente instituţionale şi alte aranjamente

A. Acorduri subsidiare

1.   Pentru a facilita implementarea părţii I a Proiectului de către C.N. A.D.N.R. - S.A., Imprumutatul va pune la dispoziţia C.N. A.D.N.R. - S.A. o parte din sumele împrumutului, în cadrul unui acord subsidiar încheiat între Ministerul Finanţelor Publice, MTCT şi C.N. A.D.N.R. - S.A. (Acordul Subsidiar al C.N. A.D.N.R. - S.A), în termenii şi în condiţiile aprobate de Bancă.

2.   Pentru a facilita implementarea părţii a II-a a Proiectului de către C.N. C.F.R. - Ş.A., Imprumutatul va pune la dispoziţia C.N. C.F.R. - S.A. o parte din sumele împrumutului, în cadrul unui acord subsidiar stabilit între Ministerul Finanţelor Publice şi MTCT ale Imprumutatului, precum şi C.N. C.F.R. - S.A. (Acordul Subsidiar al C.N. C.F.R. - S.A), în termenii şi în condiţiile aprobate de Bancă.

3. Imprumutatul îşi va exercita drepturile în cadrul acordurilor subsidiare într-o manieră care să protejeze interesele Imprumutatului şi ale Băncii şi să realizeze scopurile împrumutului. In afară de cazul în care Banca va conveni altfel, Imprumutatul nu va aloca, modifica, abroga sau renunţa la niciunul dintre acordurile subsidiare ori la vreuna dintre prevederile acestora.

B. Aranjamente instituţionale şi alte aranjamente

1. In perioada de implementare a Proiectului, Imprumutatul, prin MTCT, se va asigura de faptul că C.N. A.D.N.R. - S.A. şi C.N. C.F.R. - S.A. vor fi menţinute cu structuri organizatorice şi de management, cu personal şi resurse suficiente, pentru a le permite să implementeze cu eficacitate partea I şi partea a II-a din Proiect, ceea ce va fi acceptabil pentru Bancă.

2.   Imprumutatul, prin MTCT, C.N. A.D.N.R. - S.A. şi C.N. C.F.R. - S.A., va lua toate măsurile necesare implementării Proiectului în conformitate cu programele anuale de întreţinere a infrastructurii şi nu va modifica, suspenda, abroga, abandona sau retrage vreuna dintre prevederile programelor anuale de întreţinere a infrastructurii fără aprobarea prealabilă a Băncii.

3.   Imprumutatul, prin MTCT, va asigura următoarele:

a)   execuţia Proiectului în conformitate cu prevederile legislaţiei privind mediul înconjurător;

b)   informarea promptă a Băncii cu privire la orice evoluţii apărute în domeniul legislaţiei, regulilor sau procedurilor Imprumutatului, C.N. A.D.N.R. - S.A. sau C.N. C.F.R. - S.A., care ar putea afecta implementarea Proiectului; şi

c)  transmiterea către Bancă a primelor trei (3) rapoarte de evaluare a impactului asupra mediului, precum şi a primelor trei (3) permise/licenţe de mediu necesare pentru îndeplinirea Proiectului.

4.   Imprumutatul, prin C.N. A.D.N.R. - S.A. si C.N. C.F.R. - S.A.:

a)  va înştiinţa Banca cu privire la orice intenţie de a achiziţiona terenuri în scopurile Proiectului, în totalitate sau parţial, cu privire la următoarele: reşedinţe, proprietăţi agricole, structuri comerciale şi de afaceri şi/sau terenuri folosite de persoane fără revendicarea unui titlu legal;

b)  va prezenta cadrul de achiziţionare a terenurilor şi broşura informativă într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă, cu cel puţin şaizeci (60) de zile înainte de efectuarea oricărei activităţi de achiziţie de terenuri în cadrul Proiectului;

c)   va asigura că achiziţiile de terenuri efectuate în cadrul Proiectului vor fi realizate în concordanţă cu cadrul de achiziţionare a terenurilor, iar broşura informativă va fi transmisă tuturor persoanelor afectate, la începerea respectivelor achiziţii, odată cu notificarea de expropriere.

SECŢIUNEA a II-a

Monitorizarea Proiectului; raportare; evaluare

A. Programele anuale de întreţinere a infrastructurii şi rapoartele Proiectului

1. Imprumutatul, prin MTCT şi C.N. A.D.N.R.  - S.A.:

a)   va transmite către Bancă, cel târziu în data de 30   noiembrie a fiecărui an, pe parcursul implementării Proiectului, sau cel târziu la o altă dată agreată de Bancă, începând cu data de 30 noiembrie 2006, un program anual de întreţinere a infrastructurii pentru următorul an calendaristic, prezentat într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă, din punctul de vedere al părţii I a Proiectului; programul va cuprinde activităţile convenite şi costurile aferente pentru finanţare din veniturile împrumutului pentru respectivul an;

b)   va monitoriza şi evalua evoluţia Proiectului şi va întocmi rapoarte de proiect pentru partea I a Proiectului, în conformitate cu prevederile secţiunii 5.08 din Condiţiile generale şi pe baza indicatorilor conveniţi cu Banca; fiecare raport de proiect va (i) acoperi perioada calendaristică a unui trimestru; (ii) va fi predat Băncii nu mai târziu de patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea perioadei pe care o acoperă raportul respectiv; şi (iii) va indica evoluţia, rezultatele şi produsele realizate prin implementarea programelor anuale de întreţinere a infrastructurii pe perioada anterioară unui astfel de raport;

c)  va analiza împreună cu Banca, cel târziu la data de 31decembrie a fiecărui an, pe parcursul implementării Proiectului, sau cel târziu la o altă dată agreată de Bancă, începând cu data de 31 decembrie 2006, activităţile, rezultatele şi produsele, pe baza rapoartelor Proiectului la care se face referire la lit. b), iar dacă astfel de analize sunt satisfăcătoare pentru Bancă, va conveni împreună cu Banca asupra programului anual de întreţinere a infrastructurii pentru următorul an calendaristic; şi

d) va analiza împreună cu Banca, cel târziu la data de 30 aprilie a fiecărui an, pe parcursul implementării Proiectului, sau cel târziu la o altă dată agreată de Bancă, începând cu data de 30 aprilie 2007, activităţile, rezultatele şi produsele, pe baza rapoartelor Proiectului la care se face referire la lit. b), şi va conveni împreună cu Banca asupra modificărilor ce vor fi aplicate programului anual de întreţinere a infrastructurii pentru perioada rămasă din următorul an calendaristic.

2. Imprumutatul, prin MTCT şi prin C.N. C.F.R. - S.A.:

a)  va transmite către Bancă, pentru analiză şi aprobare, cel târziu în data de 15 noiembrie a fiecărui an, pe parcursul implementării Proiectului, sau cel târziu la o altă dată agreată de Bancă, începând cu data de 15 noiembrie 2006, un program anual de întreţinere a infrastructurii pentru următorul an calendaristic, într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă, din punctul de vedere al părţii a II-a a Proiectului; programul va cuprinde activităţile convenite şi costurile aferente pentru finanţare din veniturile împrumutului pentru respectivul an şi un program actualizat pentru o perioadă de 5 ani referitor la activităţile de întreţinere, reparaţii periodice şi curente, verificare şi investiţii;

b)   va monitoriza şi evalua evoluţia Proiectului şi va pregăti rapoarte de proiect pentru partea a II-a a Proiectului, în conformitate cu prevederile secţiunii 5.08 din Condiţiile generale şi pe baza indicatorilor conveniţi cu Banca; fiecare raport de proiect va (i) acoperi perioada calendaristică a unui trimestru; (ii) va fi predat Băncii nu mai târziu de patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea perioadei pe care o acoperă raportul respectiv; şi (iii) va indica evoluţia, rezultatele şi produsele realizate prin implementarea programelor anuale de întreţinere a infrastructurii pe perioada anterioară unui astfel de raport;

c)  va analiza împreună cu Banca, cel târziu la data de 15 decembrie a fiecărui an, pe parcursul implementării Proiectului, sau cel târziu la o altă dată agreată de Bancă, începând cu data de 15 decembrie, activităţile, rezultatele şi produsele, pe baza rapoartelor Proiectului la care se face referire la lit. b), iar dacă astfel de analize sunt satisfăcătoare pentru Bancă, va conveni împreună cu Banca asupra programului anual de întreţinere a infrastructurii pentru următorul an calendaristic şi un program actualizat pentru o perioadă de 5 ani referitor la activităţile de întreţinere, reparaţii periodice şi curente, verificare şi investiţii; şi

d)  va analiza împreună cu Banca, cel târziu la data de 15 februarie a fiecărui an, pe parcursul implementării Proiectului, sau cel târziu la o altă dată agreată de Bancă, începând cu data de 15 februarie 2007, activităţile, rezultatele şi produsele, pe baza rapoartelor Proiectului la care se face referire la lit. b), şi va conveni împreună cu Banca asupra modificărilor ce vor fi aplicate programului anual de întreţinere a infrastructurii pentru perioada rămasă din următorul an calendaristic.

B. Managementul financiar; rapoarte financiare şi audituri

1.  Imprumutatul va determina C.N. A.D.N.R. - S.A. şi C.N. C.F.R. - S.A. să menţină un sistem de management financiar, în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 din Condiţiile generale.

2.  Imprumutatul va determina C.N. A.D.N.R. - S.A. şi C.N. C.F.R. - S.A. să întocmească şi să transmită Băncii, nu mai târziu de patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui trimestru calendaristic, rapoarte financiare intermediare, neauditate, pentru Proiect, care acoperă trimestrul respectiv, satisfăcătoare ca formă şi conţinut pentru Bancă.

3. Imprumutatul va determina C.N. A.D.N.R. - S.A. şi C.N. C.F.R. - S.A. să aibă situaţiile financiare auditate în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 b) din Condiţiile generale. Fiecare audit al situaţiilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Imprumutatului.

Situaţiile financiare auditate pentru fiecare astfel de perioadă vor fi predate Băncii nu mai târziu de şase (6) luni de la încheierea perioadei respective.

SECŢIUNEA a III-a

Achiziţii

A. Generale

1. Bunuri şi lucrări. Toate bunurile şi lucrările necesare pentru Proiect şi care urmează să fie finanţate din veniturile împrumutului vor fi achiziţionate în conformitate cu condiţiile prevăzute în secţiunea I a liniilor directoare pentru achiziţii sau la care se face referire în această secţiune şi în conformitate cu prevederile Programului.

2. Serviciile consultanţilor. Toate serviciile de consultanţă necesare pentru Proiect şi care urmează să fie finanţate din veniturile împrumutului vor fi achiziţionate în conformitate cu condiţiile prevăzute în secţiunea I a liniilor directoare pentru consultanţi sau la care se face referire în această secţiune şi în conformitate cu prevederile prezentei anexe.

3. Definiţii. Termenii scrişi cu majuscule, utilizaţi în prezenta secţiune pentru a descrie anumite metode de achiziţii sau metode prin care Banca va verifica anumite contracte se referă la metoda corespunzătoare descrisă în liniile directoare pentru achiziţii sau în liniile directoare pentru consultanţi, după caz.

B. Metode specifice de achiziţii de bunuri şi lucrări

1.  Licitaţie competitivă internaţională. In afară de cazul în care se prevede altfel în paragraful 2 de mai jos, bunurile şi lucrările se vor achiziţiona în cadrul unor contracte acordate pe baza procedurilor de licitaţie competitivă internaţională.

2.   Alte metode de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor.

Tabelul de mai jos specifică metodele de achiziţie, altele decât licitaţia competitivă internaţională, care pot fi folosite pentru bunuri şi lucrări. Planul de achiziţii va specifica circumstanţele în care se pot folosi aceste metode.

Metoda de achiziţie

a) Licitaţie naţională competitivă: contracte pentru lucrări estimate la costuri mai mici de 5.000.000 dolari S.U.A. şi bunuri estimate la costuri mai mici decât 500.000 dolari S.U.A. pe contract pot fi achiziţionate în conformitate cu legile naţionale şi cu reglementările Imprumutatului, în măsura în care ele au fost anterior considerate acceptabile de Bancă.

b) Cumpărare

C. Metode specifice de achiziţii pentru serviciile de consultanţă

1. Selecţie pe bază de calitate şi cost. In afară de cazul în care se prevede altfel în paragraful 2 de mai jos, serviciile de consultanţă vor fi achiziţionate în cadrul unor contracte acordate pe baza selecţiei pe bază de calitate şi cost.

2. Alte metode de achiziţii pentru serviciile de consultanţă. Tabelul de mai jos specifică metodele de achiziţii, altele decât selecţia pe bază de calitate şi cost, care pot fi folosite pentru serviciile de consultanţă. Planul de achiziţii va specifica circumstanţele în care se pot folosi aceste metode.

Metoda de achiziţie

a) Selecţie pe baza calităţii

b) Selecţie a costului celui mai scăzut

c) Selecţie pe baza calificărilor consultanţilor

d) Selecţie din sursă unică

D. Verificarea de către Bancă a deciziilor de achiziţie

Planul de achiziţii va prevedea contractele care vor fi supuse unei verificări prealabile a Băncii. Toate celelalte contracte vor face subiectul unei verificări ulterioare a Băncii.

SECŢIUNEA a IV-a

Tragerea sumelor împrumutului

A. Prevederi generale

1. Imprumutatul poate trage sumele împrumutului în conformitate cu prevederile  prezentei secţiuni şi cu instrucţiunile suplimentare pe care Banca le va specifica prin înştiinţare Imprumutatului, pentru a finanţa cheltuielile eligibile prezentate în tabelul din paragraful 2 de mai jos. 2. Tabelul următor specifică acele categorii de cheltuieli eligibile ce ar putea fi finanţate din sumele împrumutului (categorie), alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie, precum şi procentul de cheltuieli ce va fi finanţat pentru cheltuielile eligibile în fiecare categorie.

Categorie

Sumă alocată din împrumut (exprimată în dolari S.U.A.)

Procent din cheltuieli ce se vor finanţa

(1) Bunuri, lucrări şi servicii de consultanţă pentru partea I

90.000.000 dolari S.U.A.

80%

a Proiectului, aşa cum au fost ele identificate

în programele anuale de întreţinere a infrastructurii

pentru partea I a Proiectului

(2) Bunuri, lucrări şi servicii de consultanţă pentru partea a II-a a Proiectului, aşa cum au fost ele identificate în programele anuale de întreţinere a infrastructurii pentru partea a II-a a Proiectului

90.000.000 dolari S.U.A.

80%

SUMA TOTALĂ:

180.000.000 dolari S.U.A.

B. Condiţii de tragere, perioada de tragere

1.  Fără a contraveni prevederilor părţii A a prezentei secţiuni, nu se va face nicio tragere:

a)  din contul împrumutului, până ce Banca nu a primit plata comisionului iniţial, în sumă completă; sau

b)   pentru plăţi efectuate înainte de data prezentului acord, exceptând faptul că se pot face trageri până la o sumă agregată care nu depăşeşte echivalentul a 36.000.000 dolari S.U.A. pentru plăţi efectuate anterior acestei date, dar numai pe data de 1 ianuarie 2006, sau ulterior acestei date, pentru cheltuieli eligibile din categoria (1) şi (2).

2. Data-limită de tragere este data de 31  decembrie 2008.

ANEXA Nr. 3

GRAFICUL  DE  AMORTIZARE

Data de plată pentru ratele de capital

Suma plătibilă din împrumut

(exprimată în dolari S.U.A.)*)

La fiecare 15 mai şi 15 noiembrie, începând cu 15 mai 2012 până la 15 noiembrie 2023

7.500.000

*) Cifrele din această coloană reprezintă suma în dolari S.U.A, ce trebuie rambursată, cu excepţiile incluse în prevederile secţiunii 3.10 din Condiţiile generale.

APENDICE

Definiţii

1.  Programul anual de întreţinere a infrastructurii - fiecare dintre cele două documente (i) întocmite de C.N. A.D.N.R. - Ş.A. şi C.N. C.F.R. - Ş.A. în legătură cu partea I şi, respectiv, partea a II-a a Proiectului şi care includ lista activităţilor ce se vor realiza în fiecare an în conformitate cu respectiva parte a Proiectului, precum şi planul de implementare, de achiziţii şi de monitorizare şi bugetul referitor la astfel de activităţi; şi (ii) convenite de către Imprumutat şi Bancă, ca urmare a părţii A a secţiunii a II-a a anexei nr. 2 la prezentul acord.

2.   Categorie - o categorie aşa cum se stabileşte în tabelul din secţiunea a IV-a a anexei nr. 2 la prezentul acord.

3.   C.N. C.F.R. - S.A. - Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare.

4. Liniile directoare pentru consultanţi - Linii directoare: selecţia şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale, publicate de Bancă în mai 2004.

5.   Legislaţia de mediu - unul sau mai multe dintre următoarele acte normative: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului; Hotărârea Guvernului nr. 918/2002*) privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului şi pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private supuse acestei proceduri, modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2004 pentru modificarea art. 5 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului şi pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private supuse acestei proceduri; şi toată legislaţia secundară referitoare la aceasta.

6.   UE - Uniunea Europeană.

7.    Condiţii generale - Condiţiile generale pentru împrumuturi ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datate 1 iulie 2005.

8.   Broşura informativă - documentul entităţilor de implementare a Proiectului, la care se face referire în paragraful 4 al secţiunii I partea B a anexei nr. 2 la prezentul acord şi care, într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă, explică diferitele etape şi cerinţe procedurale în cadrul procedurii de expropriere, precum şi drepturile proprietarilor şi ale altor persoane afectate la fiecare etapă, inclusiv, în special, documentarea pretenţiilor şi drepturile de apel.

9.   Cadrul de achiziţionare a terenurilor - documentul satisfăcător pentru Bancă şi care a fost adoptat de către Imprumutat şi care stabileşte legile şi procedurile administrative, precum şi un proces de prezentare (inclusiv broşura informativă) ce prevede procesele şi compensaţiile adecvate pentru strămutări, pierderi de venituri generate de acestea, pentru persoane fizice sau ale companiilor, datorită terenurilor ce vor fi achiziţionate pentru obiective publice, inclusiv pentru implementarea Proiectului.

10.   MTCT - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului al Imprumutatului sau oricare succesor al acestuia.

11.   Programul de întreţinere a infrastructurii drumurilor naţionale - programul de activităţi de întreţinere periodică şi reparaţii curente pentru perioada 2006-2007, aşa cum a fost el stabilit în Program, care va fi aplicat reţelei de drumuri naţionale a Imprumutatului şi care este proiectat să îmbunătăţească infrastructura drumurilor.

12.   Liniile directoare pentru achiziţii - Liniile directoare privind achiziţiile în cadrul împrumuturilor BIRD şi al creditelor IDA, publicate de Bancă în mai 2004.

13.   Planul de achiziţii - planul de achiziţii al entităţilor de implementare a Proiectului, din data de 25 mai 2006, la care se face referire în paragraful 1.16 din Liniile directoare pentru achiziţii şi în paragraful 1.24 din Liniile directoare pentru consultanţi, care va fi actualizat periodic în conformitate cu prevederile paragrafelor menţionate.

14.   Program - programul de activităţi pentru perioada 2006-2013 pentru sectorul de transporturi al Imprumutatului şi care are menirea să îmbunătăţească infrastructura drumurilor şi a căilor ferate.

15.  Programul de întreţinere a infrastructurii căilor ferate - programul de activităţi de întreţinere, reparaţii periodice şi curente şi activităţi de revizii pentru perioada 2006-2007, stabilite în Program, ce va fi aplicat liniilor de cale ferată interoperabile, definite în Hotărârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, cu modificările şi completările ulterioare.

16.   C.N. A.D.N.R. -S.A. - Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., înfiinţată conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004.

17.   Acordurile subsidiare - Acordul subsidiar al C.N. A.D.N.R. - S.A. şi Acordul subsidiar al C.N. C.F.R. -S.A. la care se face referire la punctele A.1 şi, respectiv, A.2 ale părţii A a secţiunii I a anexei nr. 2 la prezentul acord, conform cărora Imprumutatul va pune la dispoziţia C.N. A.D.N.R. - S.A. şi, respectiv, a C.N. C.F.R. - S.A. o parte din sumele împrumutului.

*) Hotărârea Guvernului nr. 918/2002 a fost abrogată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2006 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice şi private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 802 din 25 septembrie 2006.


SmartCity5

COMENTARII la Acord 0/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 0 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu