Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 125 din 21 mai 2010

privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului na?ional multianual pe perioada 2002-2012 de înfiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR SI PROGRAMELOR PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 386 din 10 iunie 2010



Având în vedere prevederile anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările ulterioare, şi ale art. 15 alin. (5) din Ordinul ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri nr. 658/2009 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, cu modificările ulterioare,

preşedintele Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii emite prezenta decizie.

Art. 1. - Se aprobă Procedura de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2002-2012 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 2. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,

Cristian Haiduc

 ANEXĂ

PROCEDURĂ

de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2002-2012 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri

1. Obiectivele Programului

1.1.  Programul naţional multianual pe perioada 2002-2012 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri, denumit în continuare Program, are ca obiectiv general dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) din România, prin înfiinţarea unor noi incubatoare de afaceri, precum şi prin îmbunătăţirea eficienţei incubatoarelor de afaceri deja existente.

1.2.  Politicile operaţionale majore aplicabile în derularea Programului vor fi aprobate de către preşedintele Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, denumită în continuare AIPPIMM, iar monitorizarea implementării Programului, conform obiectivelor stabilite prin prezenta procedură, se va realiza de către oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC.

1.3.  Programul constă în crearea unei reţele de incubatoare de afaceri în România, care va permite în principal:

a)  crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării şi creşterii IMM-urilor;

b)   promovarea culturii antreprenoriale şi îmbunătăţirea performanţelor manageriale;

c)  consolidarea unui sector privat dinamic, capabil să facă faţă forţelor concurenţiale şi competiţiei internaţionale;

d)  facilitarea accesului IMM-urilor la surse de finanţare, creşterea   numărului   de   activităţi   economice   competitive, întărirea climatului investiţional, precum şi reducerea ratei şomajului în zonele-ţintă;

e) dezvoltarea mediului economic local, regional, naţional şi internaţional, prin utilizarea mai eficientă a potenţialului economic şi uman existent în zonă;

f) înfiinţarea şi dezvoltarea de IMM-uri inovative, capabile să utilizeze în mod eficient resursele existente şi care, la finalul perioadei de incubare, se vor afla într-o situaţie stabilă din punct de vedere financiar;

g) crearea unei relaţii eficiente între potenţialul tehnologic şi antreprenorial al zonelor-ţintă;

h) dezvoltarea unei infrastructuri de afaceri capabile să facă faţă presiunilor concurenţiale;

i) favorizarea accesului IMM-urilor incubate la informaţii, servicii de consultanţă profesională, surse de finanţare, precum şi la servicii şi echipamente specifice;

j) creşterea numărului de locuri de muncă şi dezvoltarea economică a regiunilor-ţintă;

k) promovarea unei cooperări strânse între principalii parteneri la nivel naţional, regional şi local pentru realizarea unei dezvoltări economice susţinute;

l) corelarea activităţilor incubatoarelor de afaceri cu cele ale operatorilor economici existenţi în zonă;

m) crearea şi consolidarea unei reţele naţionale de incubatoare de afaceri.

1.4.  Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 871 şi 882 din Tratatul ajutoarelor de minimis3.

1.5.  Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006.

1.6.  Schema se aplică pe întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

1.7.  Cadrul legal

1.7.1. Programul se derulează pe perioada 2002-2012, conform:

a)  prevederilor Strategiei de stimulare a dezvoltării reţelei naţionale de incubatoare de afaceri, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 290/2006, conform căreia „Strategia va asigura crearea şi consolidarea unei reţele naţionale de incubatoare în România, prin dezvoltarea unor programe integrate de susţinere a acestora, până în 2013";

b) prevederilor anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010;

c)  prevederilor art. 4 alin. (1) lit. A pct. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, cu modificările ulterioare, conform cărora AIPPIMM „exercită calitatea de agenţie naţională de execuţie în implementarea Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare de afaceri, derulat conform Memorandumului de înţelegere încheiat cu Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare România (PNUD)";

d)  prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 482/2005 pentru aprobarea suplimentării bugetului Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri prin contribuţia obţinută de către Guvernul României din partea Guvernului Japoniei şi provenind din Fondul de contrapartidă şi a Convenţiei de utilizare a fondului de contrapartidă, încheiate între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de gestionar al fondului de contrapartidă şi PNUD, în calitate de beneficiar;

e) Memorandumului de înţelegere pentru anul 2010 încheiat între Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare privind Programul naţional multianual pe perioada 2002-2012 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri;

f)  Acordului de cofinanţare pe 2010 pentru Programul naţional multianual pe perioada 2002-2012 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri;

g) prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006.

2. Bugetul Programului

2.1.  Bugetul Programului pentru anul 2010, prevăzut în anexa nr. 3/35/26 la Legea nr. 11/2010, este în valoare de 2.400.000 lei, distribuit conform Planului de acţiuni propus de PNUD şi aprobat de preşedintele AIPPIMM.

2.2.  Contravaloarea alocaţiei de la bugetul Programului pentru reabilitarea spaţiilor fiecărei locaţii destinate desfăşurării activităţii de incubare este de maximum 500.000 lei pentru incubatoarele noi şi de maximum 200.000 lei pentru incubatoarele existente, aprobate pentru a intra în procesul de modernizare şi/sau extindere.

2.3. Prin Program sunt alocate fonduri pentru amenajarea şi utilarea spaţiilor destinate desfăşurării activităţii de incubare, în limita maximă de 130.000 lei pentru incubatoare noi, iar pentru reutilări ca urmare a uzurii fizice şi morale a dotărilor şi echipamentelor existente la incubatoarele în funcţiune, o sumă de 50.000 lei, incluzând achiziţionarea de echipamente de calcul, mobilier şi altele asemenea, necesare pentru dotarea corespunzătoare a incubatoarelor de afaceri.

2.4.  Fondurile destinate Programului vor fi distribuite cu titlu de alocaţii financiare nerambursabile, în conformitate cu prezenta procedură, după cum urmează:

a)  alocaţii financiare nerambursabile oferite fiecărei firme incubate pentru prima dată, pentru ca aceasta să îşi achiziţioneze echipamente şi servicii de consultanţă necesare activităţii, în valoare de maximum 20.000 lei, din care cel mult 30% pot să fie cheltuite pentru consultanţă;

b) alocaţii financiare nerambursabile oferite firmelor incubate pentru rambursarea parţială a costurilor cu utilităţile, servicii specializate necesare desfăşurării activităţii.

2.5.  Prin Program sunt alocate fonduri pentru activităţile specifice perioadei de preincubare, precum şi pentru administrarea incubatoarelor de afaceri.

2.6.   La cererea administratorilor de incubatoare, prin Program se pot aloca fonduri destinate susţinerii activităţilor specifice incubatoarelor de afaceri.

2.7.  Fondurile derulate prin intermediul Programului vor fi transferate prin intermediul PNUD. In calitate de agenţie de implementare, PNUD poate transfera fondurile derulate în cadrul Programului prin intermediul autorităţilor publice locale responsabile la nivel regional de implementarea Programului, precum şi prin intermediul administratorilor de incubatoare în baza unor conturi bancare cu destinaţii speciale, deschise în condiţiile legii numai cu aprobarea AIPPIMM.

2.8.   Autorităţile publice locale sau administratorii de incubatoare prevăzuţi la alin. 2.7 vor transfera fondurile către prestatorii de servicii sau beneficiarii finali numai în condiţiile prestabilite şi numai ca urmare a aprobărilor transmise în scris de către AIPPIMM.

2.9.  Bugetul poate fi suplimentat cu surse atrase de la alţi parteneri numai cu avizul PNUD si cu aprobarea preşedintelui AIPPIMM.

2.10. Alocaţiile sus-menţionate vor putea fi modificate prin decizie a preşedintelui AIPPIMM, în limita fondurilor disponibile, numai în baza unei justificări corespunzătoare prezentate de PNUDşiOTIMMC.

2.11.  In cadrul Programului, autorităţile responsabile de implementarea acestuia la nivel naţional vor acorda alocaţii financiare nerambursabile, iar autorităţile publice locale partenere vor pune la dispoziţia incubatoarelor de afaceri spaţii cu titlu gratuit şi facilităţile necesare pentru a asigura funcţionalitatea acestora în beneficiul IMM-urilor selectate.

2.12.  Pentru anul 2010, prin implementarea Programului se estimează acordarea de alocaţii financiare nerambursabile pentru un număr de 120 de operatori economici.

3. Beneficiarii eligibili

3.1. Beneficiarii Programului sunt potenţiali întreprinzători care intenţionează să înfiinţeze o întreprindere în conformitate cu legislaţia naţională sau întreprinderi deja înfiinţate, cu cel mult 2 ani de activitate, la data înregistrării cererii pentru înscrierea în incubator, care, la data solicitării, îndeplinesc cumulativ condiţiile de încadrare în categoria IMM-urilor, stabilite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare (lege care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din 20 mai 2003), precum şi criteriile de eligibilitate prevăzute în prezenta procedură.

1 Actualul art. 107 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.

2 Actualul art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.

3 Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. JO L 379 din 28 decembrie 2006.

3.2.  Prezenta schemă de minimis nu se aplică pentru:

a)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura;

b)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat;

c)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat, în următoarele cazuri:

(i) atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;

(ii) atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;

d)  ajutoarele acordate întreprinderilor aflate în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;

e) ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

f) ajutoarele subordonate folosirii mărfurilor naţionale în locul celor importate;

g)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;

h) ajutoarele pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor.

3.3.   In cadrul Programului sunt definite ca IMM-uri nou-înfiinţate acele societăţi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a)  prezintă, în termen de 30 de zile de la data selecţiei, dovada înmatriculării întreprinderii la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea;

b)  au sediul în regiunea arondată incubatorului de afaceri care face obiectul prezentei proceduri;

c) se încadrează în categoria IMM-urilorşi sunt clasificate ca întreprinderi autonome, potrivit Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

d) desfăşoară numai activităţi de producţie de bunuri şi/sau de prestări de servicii.

3.4. In cadrul Programului sunt definite ca IMM-uri cu istoric de funcţionare IMM-urile care la data depunerii cererii de participare în cadrul Programului au o perioadă de funcţionare de până la 2 ani şi îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) au sediul social în regiunea arondată incubatorului în care sunt amplasate incubatoarele de afaceri care fac obiectul prezentei proceduri;

b) se încadrează în categoria IMM-urilor şi sunt clasificate ca întreprinderi autonome, potrivit Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

c) au un număr mediu scriptic de minimum un salariat în anul fiscal anterior incubării;

d) desfăşoară numai activităţi de producţie de bunuri şi/sau prestări de servicii;

e)  nu sunt în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un judecător-sindic, nu au activităţile comerciale suspendate.

3.5. Beneficiarii Programului selectaţi în scopul incubării vor beneficia de sprijin financiar şi de asistenţă de specialitate în cadrul prezentului program, ceea ce le va permite să îşi îmbunătăţească performanţele economice şi să devină în final independenţi din punct de vedere financiar pe termen mediu şi lung, fiind în măsură în acelaşi timp să ofere produse şi servicii competitive.

3.6.  Beneficiile Programului se materializează prin punerea la dispoziţia beneficiarilor Programului de spaţii de birouri, spaţii de producţie în limita disponibilităţii acestora în cadrul incubatorului de afaceri, servicii administrative prestate prin intermediul administratorului incubatorului, asistenţă şi consultanţă de specialitate acordată contra cost, la preţuri avantajoase, de către sau prin intermediul administratorului incubatorului, precum şi alocaţii financiare nerambursabile.

3.7.  Serviciile administrative prestate de administratorul incubatorului urmăresc buna funcţionare a incubatorului de afaceri, menţinerea în condiţii optime a spaţiilor individuale puse la dispoziţia beneficiarilor Programului, precum şi a spaţiilor comune, incluzând spaţiile destinate pentru întâlniri de afaceri, expoziţii, instruiri etc, prin asigurarea acestora cu utilităţi (energie termică, electrică, apă, gaz etc), servicii de telecomunicaţii, servicii de pază, curăţenie etc. De asemenea, administratorul incubatorului va presta beneficiarilor Programului, pe întreaga perioadă de incubare, servicii comune referitoare la cooperarea dintre investitori în cadrul incubatorului, prevenirea actelor ce ar putea avea un impact negativ asupra mediului, servicii de informare, documentare şi secretariat etc.

3.8. Serviciile de asistenţă şi consultanţă de specialitate vor fi prestate de administratorul incubatorului, direct sau prin persoane specializate, la preţuri avantajoase, în funcţie de oportunitatea şi solicitarea acestor servicii de către beneficiarii Programului. Administratorii incubatoarelor vor avea un drept prioritar în raport cu alţi prestatori de servicii de asistenţă şi consultanţă de specialitate, în condiţii de preţ şi calitate egale. Aceste servicii, nelimitativ prezentate, pot fi:

a) consultanţă şi asistenţă în elaborarea planurilor de afaceri şi de marketing, a studiilor de fezabilitate şi a surselor şi metodelor de finanţare a investiţiilor în scopul contractării altor finanţări nerambursabile complementare;

b)  consultanţă şi instruire în managementul afacerilor şi managementul investiţiilor;

c)  asistenţă în procesul de dezvoltare de noi produse şi servicii;

d) asistenţă pentru dezvoltarea de parteneriate naţionale şi internaţionale;

e) servicii de training, traduceri şi publicitate;

f)  consultanţă privind protejarea drepturilor de proprietate intelectuală şi industrială;

g)   asistenţă pentru corelarea activităţilor beneficiarilor Programului cu cele ale întreprinderilor existente în zonă;

h) asistenţă în scopul diversificării capacităţii beneficiarilor Programului de a-şi comercializa produsele şi/sau serviciile în afara zonei de amplasare a incubatorului de afaceri;

i) asistenţă în desfăşurarea activităţilor de selecţie şi recrutare de personal;

j) asistenţă pentru implementarea procedurilor specifice de lucru în conformitate cu normele europene în domeniul calităţii.

3.9.  Nu beneficiază de prevederile Programului, fără a se limita la acestea: societăţile bancare, societăţile de asigurare şi reasigurare, societăţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societăţile de valori imobiliare, societăţile cu activitate principală de comerţ, activităţi de intermedieri financiare, activităţi auxiliare intermedierilor financiare, activităţi de intermedieri imobiliare şi din industria carboniferă.

3.10.  De asemenea, nu pot beneficia de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul Programului operatorii economici care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în valoare totală de 200.000 euro (100.000 euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor). Operatorii economici care vor depăşi acest prag prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali pot beneficia de finanţare numai până la atingerea plafonului de 200.000 euro (100.000 euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor).

3.11.  Responsabilităţile beneficiarilor Programului

3.11.1.  Pe întreaga perioadă de derulare a Programului, beneficiarii acestuia se obligă să respecte condiţiile contractuale asumate prin contractul-cadru de incubare încheiat cu administratorul incubatorului, precum şi toate modificările sau completările subsecvente ale acestuia.

3.11.2.     Participarea beneficiarilor la Program este condiţionată de îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:

a)  înfiinţarea până la sfârşitul celui de-al doilea an de funcţionare în incubatorul de afaceri a cel puţin două locuri de muncă şi menţinerea acestora pe întreaga perioadă de incubare;

b)  luarea tuturor măsurilor necesare, precum şi depunerea tuturor diligentelor menite să sporească performanţele economice, materializate prin creşterea cifrei de afaceri pe fiecare an fiscal;

c) încheierea de contracte comerciale cu parteneri economici şi din afara ariei geografice de amplasare a incubatorului de afaceri;

d)   îndeplinirea tuturor obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor către bugetul de stat şi/sau bugetele locale;

e)  obligaţia de a pleca din incubator după terminarea perioadei de incubare de 3 ani. Derogări în acest sens se pot obţine numai la recomandarea administratorului şi cu aprobarea AIPPIMM, însă fără continuarea sprijinului financiar.

3.11.3. Neîndeplinirea din culpă a obligaţiilor prezentate mai sus va putea atrage rezilierea contractului de incubare şi excluderea beneficiarului din cadrul Programului, precum şi aplicarea măsurilor prevăzute de prezenta procedură.

4. Tipurile ajutorului financiar

4.1.   Pe întreaga perioadă de derulare a Programului, beneficiarii acestuia vor primi sprijin financiar prin alocarea unor fonduri nerambursabile, destinate cheltuielilor eligibile exclusiv TVA, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru de incubare. Plăţile pentru utilităţi - energie electrică, energie termică, apă, canalizare, comunicaţii - vor fi acoperite din plăţi nerambursabile pe fiecare incubator de afaceri, în limita a 60.000 lei/an/incubator, exclusiv TVA.

4.2.  In limita plafoanelor menţionate anterior, beneficiarii Programului pot solicita, prin intermediul administratorului, ajutoare financiare nerambursabile destinate activităţilor de dezvoltare a afacerilor, cum ar fi participarea la târguri şi expoziţii, obţinerea certificărilor ISO specifice activităţii desfăşurate, proiectarea şi găzduirea unei pagini web etc. Eligibilitatea acestor cheltuieli, precum şi cuantumul acestora vor fi stabilite de PNUD, cu aprobarea AIPPIMM.

4.3.    Atragerea de fonduri suplimentare la bugetul Programului va putea determina majorarea plafonului fondurilor nerambursabile periodice sau diversificarea cheltuielilor eligibile ori acordarea unor ajutoare financiare separate. Cuantumul, condiţiile de transferare, precum şi destinaţia acestor fonduri nerambursabile suplimentare vor fi stabilite de PNUD, după aprobarea AIPPIMM.

5. Inscrierea în program şi solicitarea acordului de principiu pentru finanţare

5.1.  Programul se finanţează din bugetul AIPPIMM pentru anul 2010.

5.2. AIPPIMM este coordonatorul naţional al Programului.

5.3.  OTIMMC exercită atribuţiile de agenţie naţională de execuţie.

5.4.   PNUD, în calitate de agenţie de implementare, va asigura implementarea corespunzătoare a Programului în numele AIPPIMM.

5.5. AIPPIMM va încheia acorduri de finanţare cu autorităţile publice locale în scopul amenajării şi reabilitării spaţiilor destinate desfăşurării activităţii de incubare.

5.6.  In cadrul Programului, va fi constituită echipa de program, care răspunde de derularea tuturor activităţilor menţionate în prezenta procedură. Echipa de program va răspunde de elaborarea şi prezentarea rapoartelor trimestriale, semestriale şi a planurilor de lucru. Echipa de program va include consultanţi de specialitate şi personal administrativ.

5.7. Selecţia şi recrutarea personalului echipei de program se vor face de către o comisie formată din reprezentanţi PNUD, prin intermediul unui proces de interviuri structurat şi deschis, conform procedurilor PNUD.

5.8. Atribuţiile AIPPIMM sunt următoarele:

a)  aprobă modificări de procedură, actualizări de costuri, eliminarea unor deficienţe, introducerea unor noi acţiuni;

b)  aprobă planul anual de lucru întocmit de echipa de program;

c) coordonează Programul;

d)  aprobă planul de acţiuni, pe perioade scurte şi lungi, întocmit de OTIMMC, în vederea implementării Programului;

e)     supraveghează îndeplinirea tuturor obiectivelor, activităţilor şi a strategiei Programului, aşa cum sunt definite în documentul-proiect;

f)  monitorizează stadiul implementării Programului în raport cu obiectivele acestuia;

g)  colaborează în vederea asigurării sprijinului necesar pentru implementarea Programului din partea autorităţilor publice centrale şi locale;

h) asigură promovarea incubatoarelor de afaceri, pentru a contribui la gradul de conştientizare a publicului şi crearea unei imagini pozitive privind reţeaua naţională de incubatoare de afaceri, prin participarea la conferinţe de presă şi la alte evenimente mass-media;

i) acordă asistenţă pentru atragerea potenţialilor beneficiari ai Programului, care au perspective reale de dezvoltare;

j) organizează vizite de lucru şi participă la evenimentele organizate în cadrul incubatorului;

k) promovează activităţi menite să faciliteze informarea reciprocă, îmbunătăţirea nivelului de cunoştinţe manageriale pentru administratori sau firme incubate;

l) încheie contractele-cadru de administrare cu autorităţile locale şi cu administratorii de incubatoare;

m) aprobă lista necesarului de dotare a incubatoarelor, propus de PNUD;

n) aprobă cuantumul şi condiţiile de alocare a fondurilor suplimentare destinate extinderii ulterioare a spaţiilor incubatoarelor de afaceri sau susţinerii ori dezvoltării unor incubatoare de afaceri deja înfiinţate.

5.9. Atribuţiile OTIMMC sunt următoarele:

a)  propun modificări de procedură, actualizări de costuri, eliminarea unor deficienţe şi introducerea de noi acţiuni;

b) propun planul de acţiuni la nivel local pe perioade scurte şi lungi, în vederea implementării Programului;

c)   supraveghează la nivel local îndeplinirea tuturor obiectivelor, activităţilor şi a strategiei Programului, aşa cum sunt definite în documentul-proiect;

d)   monitorizează la nivel local stadiul implementării Programului în raport cu obiectivele acestuia;

e)  participă la stabilirea prevederilor contractului-cadru de administrare şi ale contractului-cadru de incubare;

f) controlează şi avizează rapoartele înaintate de echipa de program din cadrul PNUD, referitoare la bugetele şi raportările financiare, precum şi raportările privind stadiul de realizare a Programului;

g)   analizează cuantumul subvenţiilor acordate firmelor incubate şi realizarea de către acestea a indicatorilor de performanţă stabiliţi la intrarea în incubator;

h) colaborează împreună cu PNUD în vederea asigurării sprijinului necesar pentru implementarea Programului din partea autorităţilor publice centrale şi locale;

i) asigură promovarea la nivel local a incubatoarelor de afaceri, pentru a contribui la gradul de conştientizare a publicului şi crearea unei imagini pozitive privind reţeaua naţională de incubatoare de afaceri, prin participarea la conferinţe de presă şi la alte evenimente mass-media;

j) acordă asistenţă pentru atragerea potenţialilor beneficiari ai Programului, care au perspective reale de dezvoltare;

k) organizează vizite de lucru şi participă la evenimentele organizate în cadrul incubatorului;

l) promovează activităţi menite să faciliteze informarea reciprocă, îmbunătăţirea nivelului de cunoştinţe manageriale pentru administratori sau firme incubate.

5.10. Atribuţiile echipei de program

5.10.1. Echipa de program constituită în cadrul PNUD va avea următoarele responsabilităţi şi atribuţii:

a)  asigură implementarea corespunzătoare a Programului (programarea, identificarea, formularea, derularea, monitorizarea, evaluarea şi controlul acestuia);

b) întocmeşte planul anual de lucru;

c)  prezintă către AIPPIMM şi OTIMMC, după caz, rapoarte financiare documentate, precum şi rapoarte privind stadiul de realizare a Programului;

d)  stabileşte şi menţine comunicarea dintre autorităţile implicate în implementarea Programului;

e)    stabileşte contacte cu diverse autorităţi publice, organizează conferinţe de presă şi alte evenimente mass-media, în vederea atragerii de fonduri suplimentare la bugetul Programului, precum şi pentru promovarea incubatoarelor de afaceri şi crearea unei imagini pozitive privind reţeaua naţională a incubatoarelor de afaceri;

f)  evaluează şi propune spre aprobare AIPPIMM locaţiile destinate pentru înfiinţarea de noi incubatoare de afaceri sau dezvoltarea celor existente pe baza unor studii de fezabilitate;

g)  participă la stabilirea condiţiilor specifice acordurilor de finanţare, ce se vor încheia între AIPPIMM şi autorităţile publice locale în scopul amenajării şi reabilitării spaţiilor destinate desfăşurării activităţii de incubare;

h) achiziţionează conform procedurilor PNUD echipamentele necesare amenajării spaţiilor incubatoarelor de afaceri;

i) selectează şi atribuie conform procedurilor PNUD serviciul de administrare a incubatorului de afaceri;

j) participă alături de AIPPIMM, OTIMMC şi administratorul de incubator la selecţia IMM-urilor care vor fi desemnate participante în cadrul Programului;

k) stabileşte, cu aprobarea AIPPIMM, prevederile contractului-cadru de administrare şi ale contractului-cadru de incubare;

l) propune spre aprobare AIPPIMM cuantumul şi condiţiile de alocare a fondurilor suplimentare destinate extinderii ulterioare a spaţiilor incubatoarelor de afaceri sau susţinerii ori dezvoltării unor incubatoare de afaceri deja înfiinţate;

m) stabileşte destinaţia fondurilor suplimentare atrase la bugetul Programului, după o consultare prealabilă cu OTIMMC şi cu AIPPIMM;

n) stabileşte, cu aprobarea AIPPIMM, categoriile de cheltuieli eligibile cu privire la amenajarea şi reabilitarea spaţiilor destinate desfăşurării activităţii de incubare, activităţile de preincubare, decontarea costurilor referitoare la utilităţi şi a serviciilor de asistenţă şi consultanţă de specialitate;

o) monitorizează şi coordonează, prin intermediul unor instrucţiuni transmise în scris, activitatea desfăşurată de administratorii incubatoarelor şi de firmele incubate;

p) transmite AIPPIMM şi OTIMMC, trimestrial, raportarea privind indicatorii de performanţă;

q) aprobă rapoartele financiare şi de activitate întocmite de administratorii incubatoarelor si le prezintă spre aprobare AIPPIMM;

r) supun spre aprobare AIPPIMM procedura de evaluare, selecţie şi contractare a planului de afaceri, folosită pentru selectarea, admiterea şi promovarea beneficiarilor Programului în incubator, prevederile contractului-cadru de administrare, prevederile contractului-cadru de incubare, politica de preţuri sau nivelul subvenţiilor etc.

5.11.   Performanţele incubatoarelor de afaceri trebuie analizate în primul rând din perspectiva rezultatelor obţinute, dar şi prin prisma impactului pe care l-au avut în mediul de afaceri al regiunii în care funcţionează, precum şi a dezvoltării economice. Impactul Programului se reflectă în cuantificarea performanţelor incubatoarelor de afaceri obţinute pe termen mediu sau lung, precum şi în rata de ocupare a acestuia la un anumit moment dat.

5.12.  Raportul final de evaluare a Programului trebuie să conţină şi impactul activităţii incubatorului din perspectiva creării unor noi locuri de muncă.

5.13. In vederea cuantificării rezultatelor incubatoarelor de afaceri pe arii specifice de acţiune, o serie de indicatori vor trebui luaţi în considerare. Datele vor fi obţinute de la administratorii de incubatoare, care vor avea obligaţia de a monitoriza pe parcursul celor 3 ani ai incubării, dar şi după incubare încă 2 ani următorii indicatori:

a)  rata de supravieţuire a beneficiarilor Programului după terminarea perioadei de incubare, fapt care va genera o imagine generală a rezultatelor Programului;

b)  numărul de locuri de muncă nou-create în perioada de incubare (minimum două);

c) dezvoltarea economică a ariei geografice de amplasare a incubatoarelor;

d) rezultatele economice obţinute;

e) serviciile prestate şi calitatea acestora.

6. Documente necesare

6.1. Potenţialii beneficiari care au un istoric de funcţionare în condiţiile prezentei proceduri vor depune, în plus faţă de unele documente menţionate la alin. 7.3, următoarele documente:

a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului (ORC) de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul operatorul economic, în care să se menţioneze în mod obligatoriu următoarele informaţii:

1. datele de identificare;

2. codul unic de înregistrare;

3.  reprezentanţii legali ai operatorului economic;

4. domeniul de activitate principal;

5. domeniile de activitate secundare;

6. sediul social;

7.  puncte de lucru, sedii secundare;

8. filiale, sucursale, subunităţi ale societăţii;

9. structura acţionariatului;

10.  situaţia societăţii (dacă este în stare de funcţionare, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii), emis cu maximum 30 de zile înainte de data depunerii cererii de acord de principiu pentru finanţare;

11.  dacă nu există sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunităţi ale societăţii, se specifică acest lucru de către ORC în certificatul constatator;

b) copie a actului constitutiv al întreprinderii;

c) copie a bilanţului contabil pentru ultimul an fiscal, vizat şi înregistrat de organele competente, semnată pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal al întreprinderii;

d) declaraţie pe propria răspundere privind numărul mediu anual de personal în anul fiscal precedent;

e)  declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale şi numărul mediu anual de salariaţi, conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare (anexele nr. 1 şi 2 la prezenta procedură, după caz);

f)  declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat în ultimii 2 ani;

g) certificate de atestare fiscală, în termen de valabilitate, în original sau copie legalizată, emise conform prevederilor legale privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor la bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru care au cod unic de înregistrare fiscală conform prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitanţii care au datorii eşalonate, conform certificatelor de atestare fiscală, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;

h) certificate de atestare fiscală, în termen de valabilitate, în original sau copie legalizată, emise conform prevederilor legale privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru (indiferent dacă au sau nu cod unic de înregistrare fiscală). Solicitanţii care au datorii eşalonate, conform certificatelor de atestare fiscală, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul. In cazul în care firma nu este înregistrată ca fiind plătitoare în cadrul administraţiei respective, se solicită o adeverinţă;

i) cazier fiscal emis de autorităţile competente cu cel mult 15 zile înainte de data depunerii cererii;

j) copie certificată a buletinului de identitate/cărţii de identitate al/a persoanei care semnează contractul-cadru de incubare;

k) împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană decât aceasta semnează contractul-cadru de incubare;

l) după caz, alte documente solicitate de administratorul incubatorului;

m) opis cu documentele depuse pentru obţinerea acordului de principiu pentru finanţare.

7. Evaluarea şi selecţia beneficiarilor

7.1.  Procedura de selecţie a beneficiarilor Programului

7.2.  In vederea obţinerii informaţiilor şi a documentaţiei necesare pentru înscrierea în Program, precum şi pentru depunerea solicitărilor de înscriere pentru procesul de instruire, potenţialii beneficiari ai Programului se vor adresa administratorului incubatorului, la sediul acestuia sau la sediul incubatorului ori la sediul OTIMMC. Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul www.portalincubatorimm.ro şi pe paginile de internet ale autorităţilor publice locale: PNUD (www.undp.ro) şi AIPPIMM (www.aippimm.ro).

7.3.    In urma serviciilor de asistenţă prestate de administratorul incubatorului în procesul de preincubare, potenţialii beneficiari vor transmite acestuia documentaţia necesară pentru înscrierea la selecţia pentru includerea în Program. Documentaţia va cuprinde:

a) opisul documentelor depuse;

b)  cererea-tip/formular de înscriere, care se completează, prin tehnoredactare, în limba română şi poartă semnătura în original a solicitantului;

c)    copia actului de identitate al întreprinzătorului/ administratorului întreprinderii, autorizat să semneze cererea-tip şi să susţină proiectul în faţa comisiei de evaluare;

d) un proiect de dezvoltare sau planul de afaceri al firmei;

e)  o declaraţie pe propria răspundere privind intenţia de a înfiinţa o întreprindere odată cu admiterea în incubator;

f)  după caz, alte documente solicitate de administratorul incubatorului.

7.4.   Selecţia întreprinzătorilor în vederea includerii în Program se va face de o comisie de evaluare din a cărei componenţă vor face parte reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, AIPPIMM, OTIMMC, PNUD, ai administratorului incubatorului.

7.5. Selecţia beneficiarilor se va face în baza unei proceduri de evaluare, selecţie şi contractare a planului de afaceri elaborate de către administratorul incubatorului şi echipa de program, aprobată de AIPPIMM, şi va consta în evaluarea planului de afaceri depus şi în susţinerea unui interviu de către întreprinzători în faţa comisiei de evaluare. In aprecierea proiectelor, comisia de evaluare va ţine cont de criteriul de fezabilitate a acestor propuneri, evidenţiind următoarele aspecte: ideea de afaceri, capacitatea creării de locuri de muncă, planul de marketing, structura organizaţională, resursele financiare, riscurile şi oportunităţile afacerii, resursele umane necesare etc.

7.6.  Ca urmare a procesului de deliberare, comisia de evaluare va selecta întreprinzătorii care vor fi incluşi în cadrul Programului. Numărul de întreprinzători, format din IMM-uri nou-înfiinţate şi IMM-uri cu un istoric de funcţionare, va fi stabilit de AIPPIMM în baza contractului-cadru de administrare. Raportul dintre numărul de IMM-uri nou-înfiinţate şi cele cu un istoric de funcţionare, selectate pentru participarea la Program, va fi stabilit de comisia de evaluare în funcţie de documentele depuse şi de criteriile de fezabilitate a proiectelor prezentate.

7.7. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat în scris solicitanţilor în termen de 5 zile lucrătoare de la data evaluării proiectelor.

8.  Primirea şi soluţionarea contestaţiilor

8.1. Eventualele contestaţii asupra rezultatelor evaluării vor fi depuse în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor şi vor fi soluţionate de comisia de contestaţie în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acestora.

9. Contractul-cadru de incubare

9.1.   Beneficiarii Programului vor semna, individual, cu administratorul incubatorului, în condiţiile stabilite de prezenta procedură şi în concordanţă cu principiile agreate cu PNUD şi aprobate de AIPPIMM, un contract-cadru de incubare încheiat pe o perioadă de 5 ani (3 ani pentru incubare şi 2 ani pentru monitorizare).

9.2. Contractul-cadru de incubare va cuprinde, printre altele, clauze referitoare la:

a) durata de activitate a beneficiarilor Programului în cadrul incubatorului;

b) condiţiile de închiriere a spaţiilor, suprafaţa;

c) modalităţile de plată;

d)  serviciile asigurate gratuit şi serviciile asigurate contra cost, în conformitate cu prezenta procedură;

e) condiţiile de participare la servicii de informare, training şi documentare;

f) modalităţile de raportare;

g) soluţionarea eventualelor litigii;

h) condiţiile de excludere din incubatorul de afaceri şi sancţiunile aplicabile;

i) subvenţiile şi granturile asigurate de Program.

9.3. In cadrul contractului-cadru de incubare, administratorul incubatorului, care poate fi o persoană juridică, inclusiv un OTIMMC, este responsabil pentru managementul incubatorului de afaceri şi se obligă să asigure buna funcţionare a acestuia prin asigurarea cu utilităţi a spaţiilor de lucru, încheierea de contracte de prestări de servicii şi utilităţi, asigurarea serviciilor de telecomunicaţii, servicii de pază, curăţenie, personal administrativ şi consiliere/instruire, prevăzute de prezenta procedură.

9.4. In cazul în care oricare dintre beneficiarii Programului nu îşi respectă din culpă obligaţiile contractuale, precum şi în cazul în care un beneficiar vrea să se retragă sau intră în faliment, administratorul incubatorului, cu acordul prealabil al AIPPIMM şi după notificarea beneficiarului vizat, va rezilia contractul de incubare încheiat cu acesta. Rezilierea contractului de incubare va atrage excluderea beneficiarului din cadrul Programului şi va da dreptul AIPPIMM de a solicita rambursarea integrală a sumelor primite de beneficiarul exclus, cu titlu de alocaţii financiare nerambursabile, precum şi obligarea acestuia la plata de daune ce au rezultat ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale.

9.5.  Excluderea unei IMM incubate din cadrul Programului va putea atrage înlocuirea acesteia cu un potenţial beneficiar eligibil, selecţionat în condiţiile stabilite de administratorul incubatorului şi în concordanţă cu instrucţiunile PNUD.

9.6.  PNUD şi AIPPIMM îşi rezervă dreptul ca în baza unor motive temeinice să solicite părţilor semnatare modificarea sau renegocierea contractelor-cadru de incubare.

10. Administrarea incubatorului

10.1. Selectarea administratorului incubatorului Echipa de program, în conformitate cu procedurile PNUD, va selecta şi va contracta o persoană juridică, care va deveni parte asociată la contractul-cadru de administrare, denumită în continuare administratorul incubatorului, care se va ocupa de managementul incubatorului de afaceri pe plan local.

10.1.1.  La selectarea administratorului incubatorului se vor avea în vedere următoarele:

a) planul de promovare locală;

b)  numărul de personal, calificarea şi experienţa membrilor echipei manageriale responsabile de managementul Programului;

c) strategia de monitorizare a Programului şi capacitatea de elaborare a rapoartelor financiare şi a rapoartelor periodice privind stadiul de implementare a Programului.

10.1.2.  Contractul-cadru de administrare a incubatorului de afaceri va fi semnat de către: AIPPIMM, autoritatea publică locală şi administratorul incubatorului.

10.1.3.   Criterii de selecţie şi procedura de selectare a administratorului incubatorului.

Administrator al incubatorului va putea fi desemnat un operator economic juridic, o organizaţie nonprofit sau un OTIMMC, constituite în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.

In procesul de selectare a candidaţilor înscrişi pentru concursul de administrator al incubatorului, autorităţile implicate vor analiza cererile acestora, având în vedere cel puţin următoarele criterii:

a) deţinerea unui istoric de activitate cu bilanţ pozitiv în cazul firmelor private;

b) după caz, prezentarea proiectelor de consultanţă derulate în ultima perioadă şi rezultatele acestora;

c) nu se află în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar şi nu au activitatea comercială suspendată;

d)  prezintă proiecte de colaborare încheiate cu autorităţile publice locale;

e) implică personal calificat, cu experienţă în managementul afacerilor, şi au capacitatea de a atrage experţi capabili să ofere beneficiarilor Programului consultanţă şi alte servicii de susţinere a afacerilor;

f) posedă infrastructură proprie necesară asigurării serviciilor menţionate în prezenta procedură;

g) deţin cunoştinţe şi informaţii privind mediul de afaceri din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri;

h) au capacitatea de a se implica în susţinerea incubatorului de afaceri în relaţia cu autorităţile locale, unităţi bancare, institute de cercetare, institute de învăţământ superior şi unităţi economice din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri;

i) prezintă detaliat un plan de afaceri viabil pentru dezvoltarea incubatorului de afaceri pe termen mediu şi lung.

10.1.4.    Procedura de selectare a administratorului incubatorului

10.1.4.1.    Procedura de selectare a administratorului incubatorului se va desfăşura conform procedurilor de achiziţie PNUD.

10.1.4.2.  Ofertele solicitanţilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic şi financiar de către o comisie de evaluare constituită din echipa de program, reprezentanţi ai AIPPIMM, ai autorităţilor publice locale şi, după caz, ai OTIMMC, în conformitate cu procedurile de selecţie PNUD. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat în scris solicitanţilor în termen de 5 zile lucrătoare de la data evaluării ofertelor.

10.1.4.3.  Eventualele contestaţii vor fi depuse în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor şi vor fi soluţionate de comisia de contestaţie în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acestora.

10.1.5.  Contractul-cadru de administrare

10.1.5.1.   Incubatorul de afaceri se constituie printr-un contract-cadru încheiat între AIPPIMM, autorităţile publice locale şi administratorul incubatorului, responsabile la nivel local de implementarea Programului.

10.1.5.2. In cadrul acestui contract, autorităţile publice locale vor pune la dispoziţia incubatorului de afaceri, respectiv a beneficiarilor Programului, IMM incubate, pe o perioadă de minimum 10 ani, în condiţii de calitate şi de gratuitate: spaţii pentru birouri, întâlniri de afaceri, expoziţii, instruiri etc. Aceste spaţii vor avea acces direct la utilităţi, pe care autorităţile locale le vor oferi la preţuri convenabile: energie electrică, energie termică, apă, gaze, servicii de telecomunicaţii etc.

10.1.5.3.  Contractul-cadru de administrare se va încheia pe o perioadă de 5 ani (3 ani incubare + 2 ani monitorizare a firmelor ce au fost incubate) şi va prevedea, printre altele, clauze referitoare la:

a) promovarea locală a Programului de către administratorul incubatorului;

b) disponibilitatea unei echipe manageriale sau atragerea ei, care să fie responsabilă de administrarea incubatorului;

c)  elaborarea rapoartelor financiare lunare, atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru activitatea IMM-urilor incubate;

d)   elaborarea rapoartelor trimestriale privind stadiul de realizare a Programului;

e)   numărul de IMM-uri ce vor fi selectate în vederea participării în cadrul Programului, număr stabilit în funcţie de spaţiul alocat incubatorului de afaceri, precum şi de fondurile disponibile;

f) modalitatea de monitorizare a IMM-urilor incubate;

g) garanţii de bună execuţie;

h) furnizarea către PNUD a tuturor datelor necesare elaborării raportărilor financiare periodice, precum şi a celor narative.

10.1.5.4. Administratorii selectaţi care au parcurs cu succes un ciclu de incubare de 3 ani (fără perioada de monitorizare de 2 ani, după incubarea firmelor) au dreptul, la cerere, să solicite prelungirea contractului de administrare, în termenii şi condiţiile stipulate din prezenta procedură. Pentru noul ciclu de incubare din contractul prelungit pe baza unui act adiţional la primul contract, administratorii vor primi o nouă plată pentru servicii, stipulată ca valoare la alin. 10.1.9.1.

10.1.6.  In cazul în care administratorul incubatorului nu îşi respectă din culpă obligaţiile contractuale, autorităţile publice locale responsabile de implementarea la nivel local a Programului, cu acordul prealabil sau la cererea AIPPIMM, vor putea impune penalităţi sau, după caz, vor putea solicita rezilierea contractului-cadru de administrare, în conformitate cu condiţiile contractuale stabilite. Rezilierea contractului va atrage obligarea administratorului exclus la rambursarea integrală a sumelor primite conform contractului, precum şi obligarea acestuia la plata de daune ce au rezultat ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale.

10.1.7. Excluderea unui administrator de incubator din cadrul Programului va determina înlocuirea acestuia cu o persoană juridică eligibilă pentru această funcţie, selecţionată în condiţiile stabilite de prezenta procedură. Pe toată perioada de vacanţă a funcţiei, interimatul va fi asigurat în conformitate cu instrucţiunile stabilite de AIPPIMM.

10.1.8.   Pentru motive temeinice, autorităţile locale sau AIPPIMM îşi rezervă dreptul de a impune renegocierea contractului-cadru de administrare.

10.1.9.  Contravaloarea unor servicii prestate şi garanţia de bună execuţie

10.1.9.1.    Pentru toată perioada de desfăşurare a contractului-cadru de administrare, administratorul incubatorului va beneficia de o plată în avans pentru servicii, echivalentul în lei a 50.000 USD, inclusiv TVA, calculat la cursul de schimb USD/leu stabilit de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru data efectuării plăţii.

10.1.9.2.  Suma destinată administratorului incubatorului, stipulată în cadrul alin. 10.1.9.1, va putea fi alocată în cel mult 4 tranşe, condiţionate de primirea rapoartelor de activitate trimestriale. In funcţie de prestaţia administratorului incubatorului, PNUD îşi rezervă dreptul de a modifica condiţiile de transfer al sumei destinate administrării incubatorului, cu privire la numărul de tranşe sau la perioada de transfer al acestora, fără consimţământul expres al administratorului incubatorului.

10.1.9.3. Garanţia de bună execuţie a contractului-cadru de administrare se constituie prin reţineri succesive din suma destinată administrării incubatorului şi poate să ajungă până la 10% din cuantumul acestuia. Garanţia de bună execuţie va fi restituită la finalizarea contractului-cadru de administrare, după prezentarea de către administratorul incubatorului a raportului final de activitate.

10.2. Rolul şi responsabilităţile administratorului incubatorului

10.2.1. Administratorul incubatorului va fi responsabil pentru aspectele operaţionale şi de conducere ale incubatorului de afaceri, beneficiind de asistenţă financiară şi tehnică acordată prin intermediul Programului, în baza prezentei proceduri.

10.2.2.   Administratorul incubatorului are următoarele responsabilităţi şi atribuţii:

a) încheie un contract-cadru de administrare cu autorităţile locale şi AIPPIMM în vederea administrării incubatorului, pe baza  selecţiei   realizate  de   echipa  de   program   conform procedurilor PNUD;

b) încheie contracte de incubare cu beneficiarii Programului selectaţi pentru a participa la Program;

c)   este direct răspunzător pentru utilizarea fondurilor acordate de PNUD, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

d)   întocmeşte şi păstrează evidenţele contabile ale incubatorului de afaceri, pe care le pune la dispoziţia autorităţilor implicate în implementarea Programului, la solicitarea acestora;

e) îşi îndeplineşte obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor către bugetul de stat şi bugetele locale;

f) organizează promovarea locală a Programului, în perioada de iniţiere a activităţilor incubatorului, în locaţiile unde se vor înfiinţa incubatoarele de afaceri-pilot (producţie de materiale promoţionale, publicitate, organizare/participare la seminare specializate etc);

g)   propune şi realizează documentaţia tehnică privind procedura de selecţie a potenţialilor beneficiari ai Programului;

h) propune şi realizează suportul de curs pentru instruirea potenţialilor întreprinzători în vederea selectării celor mai bune idei de afaceri;

i) prestează potenţialilor beneficiari ai Programului servicii profesionale de asistenţă în procesul de preincubare;

j) organizează trimestrial seminare de instruire cu diferite teme din domenii de activitate variate, în beneficiul IMM-urilor incubate, pe toată perioada de desfăşurare a Programului;

k) asigură serviciile de administrare menţionate în prezenta procedură, pentru care încheie contracte de servicii cu beneficiarii Programului;

l) asigură utilizarea optimă a spaţiilor şi a mijloacelor fixe aflate în dotarea incubatorului în scopul declarat iniţial. Administratorul va încheia un contract de asigurare a clădirii şi a mobilierului şi echipamentelor IT&C puse la dispoziţie de către AIPPIMM prin PNUD, a cărui contravaloare va fi repartizată pe parcursul anului în taxa de administrare, care va cuprinde, printre altele, şi contravaloarea serviciilor de secretariat, reparaţii curente, pază şi curăţenie;

m) elaborează trimestrial rapoarte financiare, pe care le înaintează AIPPIMM şi PNUD spre aprobare. Pe parcursul trimestrului, administratorul va transmite documentele justificative privind utilizarea fondurilor, evidenţiind alocaţiile financiare nerambursabile pentru fiecare beneficiar incubat (contracte de servicii, facturi fiscale, chitanţe fiscale, ordine de plată, extrase de cont etc). Plata fondurilor nerambursabile destinate IMM-urilor incubate se va face după primirea documentelor justificative privind plăţile integrale realizate;

n) elaborează trimestrial rapoarte privind stadiul de realizare a Programului, pe care le înaintează AIPPIMM şi PNUD;

o) asigură monitorizarea şi evaluarea activităţilor beneficiarilor Programului pe întreaga perioadă de derulare a contractului lor;

p) desfăşoară activităţi de atragere de fonduri pentru asigurarea sustenabilitatii incubatorului de afaceri; în acest sens se va înfiinţa o asociaţie a administratorilor de incubatoare de afaceri şi clustere, care va accesa fonduri ale Uniunii Europene şi alte fonduri în general şi se va afilia la reţelele internaţionale de incubatoare de afaceri şi clustere;

q) la cerere, implică IMM-urile incubate în activităţi specifice de cercetare naţionale şi internaţionale şi în programe de inovaţii;

r) stabileşte şi menţine relaţii cu alte reţele internaţionale de incubatoare de afaceri.

11. Raportarea şi monitorizarea Programului

11.1. Activităţile Programului vor fi derulate şi monitorizate pe baza planului anual de activităţi elaborat şi actualizat de echipa de program, în conformitate cu prezenta procedură.

11.2.  Echipa de program va elabora rapoartele financiare şi cele privind stadiul de realizare a Programului, pe care le prezintă la AIPPIMM, după cum urmează:

a)  trimestrial: raport narativ privind stadiul de realizare a Programului;

b)   semestrial: raport financiar însoţit de documentele justificative (cu evidenţierea alocaţiilor financiare nerambursabile acordate IMM-urilor incubate), raport narativ (cu evidenţierea activităţii firmelor incubate, a indicatorilor de performanţă realizaţi şi a activităţii administratorilor).

11.3. Programul va fi supus unui proces de evaluare cu 6 luni înainte de data prevăzută pentru încheierea sa. Organizarea, planificarea şi termenii de referinţă se vor stabili după consultări între părţile responsabile cu implementarea Programului.

11.4.  PNUD va face un audit anual al Programului cu un auditor independent selecţionat prin competiţie, iar rapoartele anuale vor fi prezentate în copie la AIPPIMM.

11.4.1. Lunar se va ţine o şedinţă de lucru la care vor participa reprezentanţi decizionali de la AIPPIMM, PNUD, managerul echipei de program, autoritatea locală şi administratorul incubatorului. La şedinţa ultimului ciclu de incubator va fi dezbătut raportul final al Programului. Acesta va fi elaborat cu cel puţin două luni înainte de data şedinţei finale, pentru a permite evaluarea activităţilor efectuate.

11.5.  PNUD şi AIPPIMM îşi rezervă dreptul de a verifica la sediul incubatorului veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor referitoare la activităţile, serviciile şi cheltuielile efectuate în cadrul procesului de amenajare şi reabilitare a spaţiilor destinate desfăşurării activităţilor de incubare.

11.6.  Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei proceduri se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007. Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de acest regulament, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

Raportările referitoare la stadiul de realizare a Programului, precum şi cele privitoare la monitorizarea IMM-urilor incubate, întocmite de administratorul incubatorului, vor releva, printre altele, următorii indicatori:

a) criterii bazate pe rezultate (monitorizare):

- gradul de utilizare a suprafeţei incubatorului (în m2);

- numărul mediu de locuri de muncă nou-create de fiecare IMM incubată;

- numărul de IMM-uri incubate;

- obiectele de activitate ale firmelor incubate;

- numărul de IMM-uri nou-create incubate;

-  subvenţiile obţinute de fiecare IMM incubată, conform procedurii;

- numărul de IMM-uri excluse din incubatorul de afaceri;

- numărul de angajaţi ai administratorului incubatorului;

-  raportul dintre numărul de angajaţi ai incubatorului de afaceri/IMM-urilor incubate;

- serviciile livrate şi calitatea lor;

- realizări deosebite ale unor firme incubate;

b) criterii economice (evaluarea impactului):

- costuri medii de operare;

- costuri medii în investiţii de capital;

- costuri per loc de muncă (brut);

- rata de faliment al IMM-urilor incubate după terminarea perioadei de incubare;

-  ratele de supravieţuire a IMM-urilor după terminarea perioadei de incubare;

- valoarea investiţiilor în mijloacele fixe;

- valoarea investiţiilor străine atrase;

- rezultate financiare şi economice, creşterea medie a cifrei de afaceri;

- schimburi comerciale cu parteneri economici şi din afara ariei geografice de amplasare.

11.7. AIPPIMM, PNUD şi, după caz, OTIMMC, au dreptul să verifice condiţiile de realizare a instruirii şi a agendei seminarelor organizate de administratorul incubatorului.

11.8.  La terminarea întregului Program, PNUD, pe baza ultimului inventar actualizat de mijloace fixe aparţinând Programului, va face transferul către AIPPIMM pe bază de proces-verbal pe locaţiile centrelor de incubare, conform procedurilor PNUD.

11.9.   Furnizorul de ajutor de stat, respectiv AIPPIMM, păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei proceduri pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei proceduri. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

11.10. AIPPIMM are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta procedură sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă ia momentul respectiv.

11.11.  AIPPIMM are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

11.12.  AIPPIMM va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta procedură în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

11.13.  Pe baza unei cereri scrise, AIPPIMM va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

12. Dispoziţii finale

12.1. Prevederile prezentei proceduri vor putea fi modificate prin decizie a preşedintelui AIPPIMM în urma unor consultări prealabile cu PNUD.

12.2.  Evaluarea şi selecţia locaţiilor, fondurile, costurile şi administrarea incubatoarelor

12.2.1 Procedura generală pentru înfiinţarea incubatoarelor de afaceri debutează cu un studiu de fezabilitate, urmat de evaluări pe teren în vederea selectării locaţiilor, activităţi în sarcina echipei de program din cadrul PNUD. Ca urmare a procedurii de selectare a locaţiilor, AIPPIMM va încheia acorduri de finanţare cu autorităţile publice locale, în scopul demarării campaniei de amenajare şi reabilitare a spaţiilor destinate desfăşurării activităţii de incubare. In procesul de selecţie a locaţiilor se vor lua în considerare, cu precădere, locaţiile care se pot adapta cu uşurinţă pentru buna funcţionare a incubatoarelor de afaceri, precum şi locaţiile în care funcţionează deja, în baza unor parteneriate încheiate cu autorităţile publice locale, incubatoare de afaceri sau alte structuri similare cu incubatoarele de afaceri.

12.2.2. Fondurile destinate pentru amenajarea şi reabilitarea spaţiilor destinate desfăşurării activităţii de incubare vor fi alocate o singură dată în baza contractului de finanţare încheiat de AIPPIMM cu autorităţile publice locale şi provin din fonduri alocate din bugetul Programului, fonduri alocate de autorităţile publice locale sau din surse financiare private atrase la bugetul Programului. Pentru extinderea ulterioară a spaţiilor incubatoarelor de afaceri, autorităţile implicate în implementarea Programului vor putea aloca, în limita disponibilităţilor, fonduri suplimentare pentru amenajarea şi reabilitarea noilor locaţii.

12.2.3.     Costurile referitoare la reabilitarea clădirii incubatorului privesc cheltuieli specifice legate de renovarea şi amenajarea spaţiilor de producţie, a birourilor, a spaţiilor comune destinate întâlnirilor, sălilor de curs etc. Prin excepţie, cheltuielile care fac obiectul unor activităţi de reparaţii curente nu vor fi decontate, ci vor fi incluse în taxa de administrare plătită de firmele incubate.

12.2.4.  Virarea efectivă a sumelor ce au ca destinaţie amenajarea şi reabilitarea iniţială a spaţiilor în care îşi vor desfăşura activitatea incubatoarele de afaceri se face de către PNUD, după aprobarea AIPPIMM, în contul autorităţilor publice locale, în termen de 15 zile lucrătoare de la data semnării acordului de finanţare. Autorităţile publice locale vor prezenta către PNUD si AIPPIMM, în termen de 30 de zile de la efectuarea cheltuielilor, documentele justificative referitoare la distribuirea sumelor alocate. Fondurile destinate amenajării spaţiilor suplimentare vor fi alocate, în funcţie de disponibilităţile financiare, ulterior aprobării de către autorităţile implicate în implementarea Programului şi a documentaţiei tehnice întocmite în vederea atribuirii lucrărilor de amenajare şi/sau reabilitare a spaţiilor suplimentare.

12.2.5.  Dosarul privind documentaţia justificativă va conţine un opis al documentelor depuse, copie de pe documentaţia tehnică întocmită în vederea atribuirii lucrărilor de amenajare şi/sau reabilitare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, contracte de prestări de servicii, facturi fiscale, chitanţe fiscale, ordine de plată, extrase de cont etc.

12.2.6.  In termen de 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri, echipa de program trebuie să prezinte AIPPIMM Planul de acţiuni şi Planul de achiziţii pe anul 2010.

ANEXA Nr. 1 la procedură

DECLARAŢIE

privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I.  Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii....................................................................................

Adresa sediului social.........................................................................................

Codul unic de înregistrare...................................................................................

Numele şi funcţia.................................................................................................

(preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent)

II. Tipul întreprinderii

Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:

|_| Intreprindere autonomă. In acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără anexa nr. 2 la procedură.

|_| Intreprindere parteneră. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 2 la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

|_| Intreprindere legată. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 2 la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

III.  Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1

Exerciţiul financiar de referinţă2

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

Active totale

(mii lei/mii €)

Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).

|_| Nu

|_| Da (In acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior.)

Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Reprezentantul legal/Imputernicitul operatorului economic3

Numele...........................................................

Funcţia...........................................................

Semnătura.....................................................

Data semnării................................................

Ştampila

1  Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.

2  Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi, respectiv pentru anul 2009.

3 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

ANEXA Nr. 2 la procedură

CALCULUL

pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Secţiunile care trebuie incluse, după caz:

- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);

- secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referinţă - anul 2009

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă

(mii lei/mii €)

Total active (mii lei/mii €)

1.  Datele1  întreprinderii solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate

(Se vor introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2.)

2. Datele cumulate1 în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (Se vor introduce datele din secţiunea A.)

3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1 (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (Se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B.)

total:

Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din anexa nr. 1 la procedură.

SECŢIUNEA A

ÎNTREPRINDERI PARTENERE

Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată fişa de parteneriat (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

1. Date de identificare şi date financiare preliminare

Tabelul A. 1

Intreprinderea parteneră - Date de identificare

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă

(mii lei/mii €)

Active totale

(mii lei/mii €)

Numele sau denumirea întreprinderii

Adresa sediului social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele

preşedintelui consiliului

de administraţie,

directorului general

sau echivalent

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

total:

1  Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

2 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.

NOTĂ:

Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.

Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).

Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi „fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

FIŞA DE PARTENERIAT

1. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii.....................................................................................

Adresa sediului social..........................................................................................

Codul unic de înregistrare...................................................................................

Numele, prenumele şi funcţia...............................................................................

(preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent)

2. Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referinţă - anul 2009

Numărul mediu anual de salariaţi3

Cifra de afaceri anuală netă

(mii lei/mii €)

Active totale4 (mii lei/mii €)

TOTAL

NOTĂ:

Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga fişa întreprinderii legate pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.

3. Calculul proporţional

a)  Indicaţi exact proporţia deţinută5 de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră la care se referă această fişă din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată):

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2.

Tabelul de parteneriat - A.2

Procent

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă

(mii lei/mii €)

Active totale4 (mii lei/mii €)

Valoarea rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct.  1 secţiunea A.

Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.

3 In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

4 Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

5  Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.

SECŢIUNEA B

ÎNTREPRINDERI LEGATE

1.  Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:

|_|  Cazul 1: Intreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).

|_| Cazul 2: Intreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/nu întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare6.

2.  Metode de calcul pentru fiecare caz

Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.

Tabelul B1

    

Numărul mediu anual de salariaţi7

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

Active totale

(mii lei/mii €)

TOTAL:

Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare

Intreprinderea legată (denumire/date de identificare)

Adresa sediului social

Codul unic de înregistrare

Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent

A.

B.

C.

D.

E.

NOTĂ:

Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o fişă de parteneriat trebuie adăugate la secţiunea A.

Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o fişă privind legătura dintre întreprinderi şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

Tabelul B2

Intreprinderea numărul:

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

Active totale (mii lei/mii €)

1.*)

2.*)

3.*)

4.*)

5.*)

TOTAL:

6 Definiţia întreprinderii legate din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.

7 In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

*) Ataşaţi câte o fişă privind legătura dintre întreprinderi pentru fiecare întreprindere.

NOTĂ:

Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate)

Reprezentantul legal/Imputernicitul operatorului economic8

Numele...........................................................                                         

Funcţia...........................................................

Semnătura.....................................................

Data semnării.................................................

Ştampila

FIŞA

privind legătura dintre întreprinderi nr...............din tabelul B2, secţiunea B

(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)

1. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii.....................................................................................

Adresa sediului social.........................................................................................

Codul unic de înregistrare..................................................................................

Numele, prenumele şi funcţia.............................................................................

(preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent)

2. Date referitoare la întreprindere

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi9

Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €)

Active totale

(mii lei/mii €)

TOTAL

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi fişa de parteneriat trebuie introduse în secţiunea A.

Reprezentantul legal/Imputernicitul operatorului economic10

Numele...........................................................                                 

Funcţia...........................................................

Semnătura.....................................................

Data semnării................................................

Ştampila

8 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

9 In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

10 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).


SmartCity5

COMENTARII la Raport 10551/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Raport 10551 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Raport 10551/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu