Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.92 din 16.09.2013

pentru aprobarea Instrucţiunilor privind scoaterea din funcţiune şi casarea activelor fixe, precum şi declasarea şi casarea bunurilor materiale, altele decât activele fixe, în Ministerul Apărării Naţionale
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 609 din 01 octombrie 2013



SmartCity1

Având în vedere Avizul Ministerului Finanţelor Publice nr. 82.043 din 2 august 2013,luând în considerare prevederile art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 27 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale pct. 22-24 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 54/1997, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 909/1997, cu modificările şi completările ulterioare,pentru aplicarea dispoziţiilor art. 20 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, precum şi ale art. 48 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor, aprobată prin Legea nr. 25/1999,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile privind scoaterea din funcţiune şi casarea activelor fixe, precum şi declasarea şi casarea bunurilor materiale, altele decât activele fixe, în Ministerul Apărării Naţionale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului apărării nr. M.148/2007*) pentru aprobarea „Fi-11, Instrucţiuni privind scoaterea din funcţiune, declasarea şi casarea activelor fixe şi a bunurilor materiale, altele decât activele fixe, în Ministerul Apărării Naţionale“, cu modificările ulterioare. *) Ordinul nr. M.148/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa
ANEXĂINSTRUCŢIUNI privind scoaterea din funcţiune şi casarea activelor fixe, precum şi declasarea şi casarea bunurilor materiale, altele decât activele fixe, în Ministerul Apărării Naţionale Capitolul IScoaterea din funcţiune a activelor fixe Secţiunea 1Competenţe privind aprobarea scoaterii din funcţiune a activelor fixe Articolul 1(1) Scoaterea din funcţiune reprezintă operaţiunea prin care activele fixe se scot din uz, nu li se mai alocă resursele necesare funcţionării şi se pregătesc în vederea casării sau valorificării, în condiţiile legii.(2) În Ministerul Apărării Naţionale, scoaterea din funcţiune a activelor fixe corporale, necorporale şi în curs se face la propunerea ordonatorilor de credite în evidenţa cărora se află activele fixe, cu aprobarea ordonatorului de credite ierarhic superior, respectiv principal sau secundar, după caz, cu respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni.(3) Excepţie de la prevederile alin. (2) fac activele fixe corporale, necorporale şi în curs, realizate pe teritoriul naţional, prin Programul NATO de investiţii în securitate - NSIP, care se află în inventarul NATO şi pentru care activităţile privitoare la scoaterea din funcţiune şi valorificare se vor demara numai după obţinerea avizului/aprobării de la structurile de decizie ale Alianţei Nord-Atlantice. Articolul 2 (1) Ordonatorul principal de credite aprobă scoaterea din funcţiune a activelor fixe, astfel:a)pentru cele nominalizate în anexa nr. 1; b)pentru construcţiile de orice fel şi reţelele aferente acestora şi amenajările la terenuri; c)pentru activele fixe corporale/necorporale în curs; d)pentru activele fixe din contabilitatea proprie a ordonatorilor secundari de credite; e)pentru activele fixe din contabilitatea proprie a ordonatorilor terţiari de credite aflaţi în finanţarea nemijlocită a ordonatorului principal de credite. (2) Documentele prin care se propune scoaterea din funcţiune a activelor fixe prevăzute la alin. (1) se supun aprobării ordonatorului principal de credite, cu avizul de specialitate al structurilor iniţiatoare, precum şi cu:a)avizul Statului Major General, pentru activele fixe prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), cu excepţia celor aflate în evidenţa contabilă a Direcţiei generale de informaţii a apărării; b)avizul Direcţiei domenii şi infrastructuri, pentru activele fixe prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c), dacă acestea din urmă sunt de natura construcţiilor, reţelelor aferente acestora şi amenajărilor la terenuri. (3) Documentele prin care se propune scoaterea din funcţiune a activelor fixe prevăzute la alin. (1) se supun controlului financiar preventiv propriu la nivelul Direcţiei financiar-contabile, după obţinerea avizului juridic al Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică. Articolul 3 (1) Scoaterea din funcţiune a activelor fixe, altele decât cele prevăzute la art. 2, se aprobă de ordonatorii secundari de credite, pentru structurile din finanţare. (2) Documentele prin care se propune scoaterea din funcţiune a activelor fixe prevăzute la alin. (1) se avizează de comisiile de analizare şi avizare şi se supun controlului financiar preventiv propriu la nivelul ordonatorilor secundari de credite. Secţiunea a 2-aReguli generale privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe Articolul 4 (1) Propunerile privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe se fac ori de câte ori este necesar, prin proces-verbal de scoatere din funcţiune, de regulă după cunoaşterea rezultatelor inventarierii, executarea inspecţiilor tehnice anuale sau a controalelor interne.(2) Procesele-verbale de scoatere din funcţiune se întocmesc de şefii de compartimente şi se analizează şi se avizează de comisia de analiză şi avizare numită prin ordin de zi pe unitate, pe domenii/compartimente de specialitate şi distinct, potrivit competenţelor de aprobare. Articolul 5(1) Comisia de analiză şi avizare solicită documentele de evidenţă şi funcţionare şefilor compartimentelor de specialitate în responsabilitatea cărora se află activele fixe şi verifică, la faţa locului şi în prezenţa gestionarului, starea activelor fixe şi realitatea datelor cuprinse în documentaţia prezentată.(2) În urma verificărilor efectuate potrivit alin. (1), comisia de analiză şi avizare completează rubrica corespunzătoare din procesul-verbal de scoatere din funcţiune sau o anulează cu două linii în diagonală, în cazul în care apreciază că activele fixe nu pot fi scoase din funcţiune.(3) Procesul-verbal de scoatere din funcţiune cuprinzând constatările şi concluziile comisiei de analiză şi avizare, semnat de membrii acesteia, se prezintă comandantului/şefului unităţii militare, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentaţiei complete, acesta putând prelungi termenul de analiză şi verificare cu 5 zile lucrătoare, prin ordin de zi pe unitate, dacă sunt necesare unele analize/expertize tehnice suplimentare sau alte verificări.(4) Comandantul/Şeful unităţii militare semnează procesele-verbale de scoatere din funcţiune şi le înaintează pentru aprobare în condiţiile prezentelor instrucţiuni.(5) Propunerile de scoatere din funcţiune a construcţiilor de orice fel şi a reţelelor aferente acestora şi a amenajărilor la terenuri se transmit de către toate structurile Direcţiei domenii şi infrastructuri, care le verifică, le avizează şi le înaintează ordonatorului principal de credite spre aprobare, în termen de 20 de zile lucrătoare de la emiterea actului normativ prevăzut la alin. (7).(6) Documentaţiile de scoatere din funcţiune a construcţiilor cuprind, pe lângă procesul-verbal de scoatere din funcţiune şi nota de prezentare prevăzute de prezentele instrucţiuni, şi documentele justificative de ordin tehnic prevăzute de actele normative specifice pe linie de domenii şi infrastructuri, pe baza cărora sunt fundamentate oportunitatea şi necesitatea scoaterii din funcţiune a construcţiilor, evaluarea şi modul de valorificare a materialelor/deşeurilor rezultate în urma casării/demolării.(7) După avizarea documentaţiilor de scoatere din funcţiune a activelor fixe prevăzute la alin. (6), înainte de a fi aprobate pentru scoatere din funcţiune de către ordonatorul principal de credite, activele fixe de natura construcţiilor, reţelelor aferente acestora şi amenajărilor la terenuri care aparţin domeniului public al statului trec în domeniul privat al acestuia prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.(8) Activele fixe corporale propuse pentru scoatere din funcţiune se retrag din locul de folosinţă/exploatare în magazia, parcul sau depozitul unităţii militare, păstrându-se separat de celelalte bunuri, cu respectarea disciplinei din domeniul gestiunii bunurilor materiale.(9) Pentru activele fixe propuse pentru scoatere din funcţiune nu se mai asigură resurse şi nu se mai execută întreţineri periodice, revizii tehnice sau reparaţii, cu următoarele excepţii:a)pericolul iminent de scufundare a navelor; b)asigurarea hrănirii şi îngrijirii animalelor; c)efectuarea analizelor de laborator şi prin trageri a muniţiei din depozite; d)conservarea tehnicii de aviaţie; e)construcţiile a căror stare tehnică prezintă un grad avansat de uzură şi riscul dislocării ori prăbuşirii unor părţi din acestea, care ar afecta siguranţa persoanelor şi/sau a altor bunuri. Articolul 6Ordonatorii de credite care fac propuneri de scoatere din funcţiune a activelor fixe trebuie să fie în măsură ca, la cererea structurilor cu atribuţii de avizare, să trimită documentele justificative solicitate. Articolul 7(1) Aprobarea scoaterii din funcţiune a activelor fixe se solicită prin raport adresat ordonatorului de credite competent, la care se anexează:a)nota de prezentare, a cărei structură este prevăzută în anexa nr. 2; b)procesul-verbal de scoatere din funcţiune, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3. (2) În situaţia în care se solicită prin raport scoaterea din funcţiune a activelor fixe cuprinse în mai multe procese-verbale, la acestea se anexează nota de prezentare şi lista centralizatoare a activelor fixe propuse pentru scoatere din funcţiune, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4. Articolul 8(1) În cazul aprobării listei centralizatoare, structura care a promovat raportul completează coloana „Cantitatea aprobată“ şi înscrie pe fiecare proces-verbal următoarea formulă: „Scoaterea din funcţiune a activelor fixe prevăzute de la nr. crt. ... la nr. crt. ... din prezentul proces-verbal a fost aprobată conform înscrisurilor de la nr. crt. ... la nr. crt. ... din «Lista centralizatoare», anexă la Raportul nr. ... din ... al ...“; înscrierea se certifică precizându-se funcţia, gradul, numele şi prenumele persoanei care semnează şi se aplică ştampila cu stemă a unităţii. (2) Procesele-verbale de scoatere din funcţiune a activelor fixe, certificate potrivit prevederilor alin. (1), se restituie unităţilor militare de la care s-au primit, pentru definitivarea operaţiunii de scoatere din funcţiune, în condiţiile legii.(3) Procesele-verbale aprobate de ordonatorul principal de credite sunt ştampilate pe fiecare filă de Secretariatul general, Cabinetul ministrului, structura de secretariat sau echivalentă din subordinea persoanei căreia ministrul apărării naţionale i-a delegat competenţa aprobării, după caz.(4) În situaţia în care nu aprobă scoaterea din funcţiune a activelor fixe, ordonatorii de credite prevăzuţi la art. 1 alin. (2) dispun, în scris, măsurile corespunzătoare, odată cu restituirea proceselor-verbale.(5) Termenul maxim de restituire a proceselor-verbale de scoatere din funcţiune a activelor fixe, certificate potrivit prevederilor alin. (1), este de 30 de zile lucrătoare de la data primirii. Articolul 9(1) Prin excepţie de la prevederile art. 4 alin. (1), propunerile pentru scoaterea din funcţiune a activelor fixe în curs şi a activelor fixe cu durată normală de funcţionare/utilizare neîndeplinită se fac în următoarele situaţii:a)există aprobare pentru executarea unor obiective noi de investiţii, dezvoltări de capacităţi existente ori a altor lucrări de sistematizare, al căror amplasament afectează funcţionarea activelor fixe; b)activele fixe au un grad de uzură fizică avansată, iar continuarea utilizării acestora devine periculoasă ori ineficientă din punct de vedere economic; c)activele fixe au un grad de uzură morală avansată şi nu îndeplinesc parametrii funcţionali compatibili cu tehnologiile introduse ulterior; d)activele fixe sunt avariate şi nu mai corespund scopului pentru care au fost puse în funcţiune; e)activele fixe au devenit nefuncţionale şi nu pot fi reparate din lipsa pieselor de schimb ori costurile de reparare nu se justifică din punct de vedere economic; f)activele fixe aflate în gestiunea ataşaţilor militari, în situaţia desfiinţării postului, şi care nu se justifică să fie aduse în ţară din punct de vedere economic; g)activele fixe nu mai sunt necesare sau au devenit excedentare la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, nu mai sunt prevăzute în înzestrarea armatei sau nu mai corespund destinaţiei; h)activele fixe care fac obiectul înlocuirii cu altele mai performante de acelaşi tip; i)activele fixe rezultate din activitatea de cercetare, inginerie tehnologică, invenţii şi inovaţii de natura modelelor de laborator şi/sau experimentale, prototipurilor şi altor lucrări experimental-constructive ale căror parametri tehnico-funcţionali nu permit introducerea lor în înzestrarea armatei; j)activele fixe scoase din înzestrarea armatei ca urmare a punerii în aplicare a hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. i), propunerile de scoatere din funcţiune se înaintează, de regulă, după încheierea fazelor pentru care au fost executate activele fixe. Articolul 10În situaţia prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. a), la promovarea propunerii privind scoaterea din funcţiune, pe lângă documentele prevăzute la art. 7, se anexează şi o copie de pe ordinul de executare a investiţiei noi. Articolul 11În situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. b), d) şi e), propunerile de scoatere din funcţiune se fac după efectuarea cercetării administrative a pagubei produse prin neîndeplinirea duratei normale de funcţionare/utilizare, potrivit reglementărilor din domeniul răspunderii materiale a militarilor. Secţiunea a 3-aReguli specifice privind scoaterea din funcţiune a animalelor din categoria activelor fixe Articolul 12 (1) Scoaterea din funcţiune a animalelor din categoria activelor fixe se efectuează în condiţiile pierderii aptitudinilor corespunzătoare unei categorii de serviciu sau reproducere, prin depăşirea limitei de vârstă sau neîndeplinirea criteriilor zootehnice şi sanitar-veterinare stabilite pentru animalele din grupa respectivă, criterii prevăzute în anexa nr. 5.(2) Animalele de serviciu care au depăşit limita de vârstă, dar îşi păstrează capacitatea de muncă şi au o stare de sănătate bună, se menţin în aceeaşi categorie de serviciu numai în condiţiile legii. Articolul 13 (1) Propunerile de scoatere din funcţiune a animalelor se fac în condiţiile prezentelor instrucţiuni şi pe baza dosarului cu acte medico-legale, care cuprinde:a)procesul-verbal de constatare, întocmit de comisia numită prin ordin de zi pe unitate; b)certificatul sanitar-veterinar întocmit de medicul veterinar al unităţii sau, când acesta nu există, de către medicul veterinar al circumscripţiei sanitar-veterinare în raza căreia se află sau la care este arondată unitatea militară. (2) Pentru câinii care şi-au pierdut dresajul, dosarul cuprinde:a)procesul-verbal de constatare; b)referatul medicului veterinar care asigură asistenţa sau, după caz, al instructorului dresor. Articolul 14Nu se propune scoaterea din funcţiune pentru animalele din categoria activelor fixe care au murit din diferite cauze; în această situaţie se dispune efectuarea cercetării administrative, în condiţiile legii. Capitolul IIDeclasarea bunurilor materiale, altele decât activele fixe Articolul 15(1) Declasarea reprezintă operaţiunea prin care bunurile materiale, altele decât activele fixe, se scot din uz în vederea casării sau valorificării, potrivit dispoziţiilor legale.(2) Declasarea bunurilor materiale se aprobă de ordonatorul de credite în finanţarea căruia se află structura care propune declasarea, respectiv ordonatorul principal sau secundar de credite, după caz.(3) Bunurile materiale prevăzute în anexa nr. 1 se declasează cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Articolul 16 (1) Propunerile privind declasarea bunurilor materiale, altele decât activele fixe, se fac prin proces-verbal de declasare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, de regulă, în urma inventarierilor sau a controalelor, precum şi ori de câte ori se consideră necesar.(2) Procesul-verbal de declasare se întocmeşte separat de către şefii de compartiment pe domenii/compartimente de specialitate şi distinct, potrivit competenţelor de aprobare. Articolul 17În activităţile de analiză şi promovare pentru aprobare a procesului-verbal de declasare se aplică, în mod corespunzător, prevederile art. 5-9. Articolul 18Documentele prin care se propune declasarea se vizează pentru control financiar preventiv propriu de către persoanele care au dreptul să exercite acest control, astfel: a)pentru documentele care se aprobă de către ordonatorul principal de credite, la nivelul Direcţiei financiar-contabile, cu avizul juridic al Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică; b)pentru documentele care se aprobă de către ordonatorii secundari de credite, la nivelul structurilor de specialitate ale acestora. Capitolul IIICasarea bunurilor materiale Articolul 19 (1) Operaţiunea de casare a bunurilor materiale reprezintă ansamblul operaţiunilor şi acţiunilor prin care activele fixe scoase din funcţiune sau bunurile materiale declasate, altele decât activele fixe, sunt demontate, dezmembrate, demolate sau delotizate în piese/părţi componente inutilizabile pentru scopul pentru care au servit în ansamblul lor ori distruse iremediabil.(2) Casarea se efectuează de o comisie de casare numită, prin ordin de zi pe unitate, de ordonatorul de credite care a propus scoaterea din funcţiune sau declasarea bunurilor materiale, după caz. Comisia de casare este formată din cel puţin 3 persoane, din care cel puţin două trebuie să aibă cunoştinţe tehnice de specialitate.(3) În comisia de casare prevăzută la alin. (2) nu se numesc gestionarii bunurilor materiale respective.(4) Persoanele care, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, au competenţe de avizare şi/sau aprobare a proceselor-verbale de scoatere din funcţiune sau declasare pot desemna un reprezentant/delegat care să asiste la efectuarea operaţiunii de casare.(5) Comisia de casare este obligată să verifice dacă bunurile materiale supuse casării corespund, din punct de vedere cantitativ şi al caracteristicilor tehnice, cu datele înscrise în procesul-verbal de scoatere din funcţiune sau în procesul-verbal de declasare, după caz.(6) Demontarea, dezmembrarea, demolarea sau delotizarea bunurilor materiale în piese/părţi componente inutilizabile pentru scopul pentru care au servit în ansamblul lor ori distrugerea iremediabilă a acestora se execută de către echipe de lucru din unitatea militară sau, dacă este necesar, din structuri specializate, numite prin ordin de zi pe unitate, în prezenţa comisiei de casare şi a gestionarului bunurilor respective, precum şi a reprezentantului/delegatului prevăzut la alin. (4), dacă a fost desemnat.(7) Casarea construcţiilor prin demolare se execută cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la protejarea şi valorificarea materialelor, obiectelor, instalaţiilor şi altor elemente de interes artistic, istoric, documentar sau de altă natură.(8) Casarea activelor fixe scoase din funcţiune sau a bunurilor materiale declasate, altele decât activele fixe, se va executa în termen de 60 de zile lucrătoare de la data primirii documentelor aprobate. Articolul 20Casarea bunurilor materiale, altele decât activele fixe, precum şi evaluarea bunurilor rezultate în urma casării se consemnează în procesul-verbal de casare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6. Articolul 21În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni, structurile cu atribuţii în domeniul administrării bunurilor materiale emit norme/proceduri privind executarea operaţiunilor prevăzute la art. 19 alin. (6). Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 22Pentru bunurile materiale de orice fel distruse sau avariate grav şi a căror recuperare este imposibilă nu se aplică dispoziţiile prezentelor instrucţiuni. Articolul 23 (1) Prin excepţie de la prevederile art. 1, comandanţii/şefii structurilor militare participante la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, precum şi ataşaţii militari aflaţi la post au următoarele competenţe de aprobare, după caz:a)scoaterea din funcţiune a activelor fixe sau declasarea bunurilor materiale din dotarea structurii, cu avizul prealabil al ordonatorului de credite în finanţarea căruia se află structura deţinătoare sau al Direcţiei generale de informaţii a apărării, după caz; b)casarea bunurilor materiale şi a activelor fixe prevăzute la lit. a). (2) Operaţiunile prevăzute la alin. (1) se efectuează pe baza documentelor întocmite potrivit legii şi prevăzute, ca model, în prezentele instrucţiuni. Articolul 24 (1) Operaţiunea de casare a bunurilor materiale prevăzute la art. 23 alin. (1) se execută, de regulă, în zona de dispunere a structurilor participante la misiuni/operaţii în afara teritoriului statului român sau la birourile ataşaţilor militari din ţările de reşedinţă.(2) Operaţiunea prevăzută la alin. (1) se poate executa în altă zonă stabilită de comandanţii/şefii structurilor militare participante la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, precum şi de ataşaţii militari aflaţi la post, care asigură condiţiile de lucru şi siguranţă corespunzătoare, fără a fi necesar transportul bunurilor materiale în ţară. Articolul 25 (1) Componentele rezultate în urma casării care nu pot fi utilizate pentru operarea/mentenanţa echipamentelor din dotarea forţelor armate dislocate în afara teritoriului statului român pot fi valorificate ori donate autorităţilor/comunităţilor locale sau organizaţiilor neguvernamentale din zona de operaţii, în condiţiile legii. (2) Deşeurile se predau pe bază de proces-verbal la centrele de colectare a deşeurilor din locaţia respectivă, în baza memorandumurilor/acordurilor tehnice încheiate între partea română şi partenerii străini din zona de dislocare. Dacă astfel de centre nu există, deşeurile se distrug pe baza procesului-verbal de distrugere/ardere semnat de comisia unităţii, cu respectarea normelor de protecţie a mediului. Articolul 26(1) Scoaterea din funcţiune a bunurilor culturale mobile din categoria activelor fixe se efectuează în următoarele condiţii:a)bunurile culturale mobile clasate se scot din funcţiune numai după declasarea lor, efectuată conform prevederilor
art. 19 din Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 23-31 din Normele de clasare a bunurilor culturale mobile, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2008; b)bunurile culturale mobile ce pot fi propuse pentru clasare se scot din funcţiune după efectuarea procedurii de declasare.(2) Dosarul cu propuneri de scoatere din funcţiune cuprinde: actul de constatare întocmit de un restaurator acreditat, raportul de expertiză validat de un expert acreditat, copia de pe ordinul de declasare emis în condiţiile legii şi alte documente care atestă starea bunului. Articolul 27Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni. ANEXA Nr. 1la instrucţiuni ACTIVELE FIXE ŞI BUNURILE MATERIALE, altele decât activele fixe, pentru care scoaterea din funcţiune, respectiv declasarea se aprobă de ordonatorul principal de credite I. Active fixe 1. De resortul blindatelor: a)maşini de luptă ale infanteriei şi vânătorilor de munte şi derivate pe şasiul acestora; b)tancuri şi derivate pe şasiu de tanc; c)transportoare blindate şi derivate pe şasiul acestora; d)autotunuri.2. De resortul apărării antiaeriene: a)complexe de rachete antiaeriene; b)complexe (complete) de aparatură pentru automatizarea conducerii trupelor; c)complexe (staţii) de radiolocaţie; d)sisteme de apărare sol-aer şi echipamente de deservire a acestora.3. De resortul aviaţiei: a)avioane de vânătoare şi vânătoare-bombardament (inclusiv variantele de antrenament ale acestora); b)avioane de transport; c)elicoptere de luptă şi transport.4. De resortul marinei: a)nave de luptă; b)complexe/staţii de radiolocaţie; c)instalaţii mobile de lansat rachete.5. De resortul artileriei: a)aruncătoare de bombe; b)aruncătoare de proiectile reactive de calibru egal sau mai mare de 122 mm; c)instalaţii autopropulsate de lansare a rachetelor; d)instalaţii de lansare a rachetelor; e)rachete tactice şi operativ-tactice şi antitanc (din stoc); f)tunuri şi obuziere (inclusiv cele autopropulsate).6. De resortul comunicaţiilor şi informaticii: a)centre de comunicaţii fixe şi mobile, inclusiv elementele separate din compunerea acestora; b)autostaţii radio, radioreleu (şi troposferic), de recepţie şi telecomandă, de război electronic, de secretizare, de cifrare, de cercetare, de comutaţie, de management, de mentenanţă, alte autostaţii specifice, inclusiv elementele separate din compunerea acestora; c)puncte de comandă mobile (pe pneuri, blindate, pe elicopter sau avion), inclusiv elementele separate din compunerea acestora; d)echipamente de radiocomunicaţii şi război electronic, altele decât cele prevăzute la lit. a)-c); e)terminale de satelit; f)sisteme trunking; g)mijloace de radionavigaţie aeriană şi aterizare; h)mijloace de conducere şi dirijare a zborului aviaţiei; i)sisteme de automatizare a conducerii trupelor pentru eşaloanele tactice şi operative; j)reţele de calculatoare de arie largă.7. De resortul geniului: a)maşini de geniu pe şasiu de tanc sau tractor greu pe şenile; b)parcuri de pod de pontoane şi poduri mobile de asalt pe tanc.II. Bunuri materiale, altele decât activele fixe Muniţiile pentru armamentul prevăzut la pct. I poziţiile 1-5, mine şi explozivi (mai puţin muniţiile de exerciţiu, de manevră, auxiliare, de tip redus, precum şi muniţiile secţionate) ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni STRUCTURA notei de prezentare 1. Natura şi tipul activelor fixe propuse pentru a fi scoase din funcţiune 2. Structura/Structurile care le administrează 3. Condiţiile în care activele fixe au fost folosite şi au ajuns în situaţia de a fi scoase din funcţiune 4. Starea în care se află activele fixe la data înaintării propunerii de scoatere din funcţiune 5. Rezultatele cercetării administrative (dacă este cazul) ANEXA Nr. 3la instrucţiuni Model - ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE U.M. ........ .......... Nr. .........din ............... Comandantul/Şeful U.M. ........... Aprob (ordonatorul de credite) PROCES-VERBAL de scoatere din funcţiune a activelor fixe/declasare a bunurilor materiale, altele decât activele fixe Noi, comisia de analiză şi avizare constituită conform Ordinului de zi pe unitate nr. ...... din ........ ........ ..............., compusă din: preşedinte ........ ................ ........ şi membri ........ ................ ............., am procedat la examinarea propunerilor de ........ ................ ............... a ........ ........ ............ din evidenţa contabilă a U.M. nr. ........ ................ şi am constatat următoarele:

Nr. crt. Denumirea activelor fixe sau bunurilor materiale, altele decât activele fixe Seria, nr. de înmatriculare/ înregistrare, nr. de inventar, data fabricaţiei Codul de clasificare* U.M. Cantitatea propusă de şeful compartimen-tului Durata de utilizare* Constatări - cauze Cantităţi propuse de comisia unităţii militare Cantităţi propuse de comisia de analiză şi avizare a ................ Cantitatea aprobată Valoarea* Valoarea totală
Normală Îndeplinită efectiv U.M. ......... U.M. ......... U.M. .........
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
TOTAL VALOARE:

Data ............... Propun pentru ........ ............. cantităţile înscrise în col. nr. 5, care îndeplinesc condiţiile de realitate, regularitate şi legalitate. Şeful compartimentului ........ ................ .............. Data ........ ........ Verificat bunurile bucată cu bucată/piesă cu piesă. Avizăm favorabil pentru cantităţile înscrise în col. nr. 9, care îndeplinesc condiţiile de realitate, regularitate şi legalitate. COMISIA DE ANALIZĂ ŞI AVIZARE A U.M. ........ ........ ............... Preşedinte ........ ................ ................ ........ ............ Membri ........ ................ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ................ ........ ............. * Pentru activele fixe corporale şi necorporale în curs, coloanele nr. 3, 6 şi 7 nu se completează, iar la coloana nr. 14 se va înscrie valoarea activului fix înregistrată în evidenţa contabilă. Concluzii şi propuneri ale structurilor iniţiatoare şi eşaloanelor superioare

Avizăm favorabil propunerile de ........ ................ .......... înscrise în col. nr. 9-13 din procesul-verbal şi certificăm realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunii şi documentului.
Data ........ ......... Comisia de analiză şi avizare a U.M. nr. ........ ............. Data........ ......... Comisia de analiză şi avizare a U.M. nr. ........ ............ Data........ ......... Comisia de analiză şi avizare a U.M. nr. ........ ............
Comisia Gradul, numele şi prenumele Funcţia Semnătura Comisia Gradul, numele şi prenumele Funcţia Semnătura Comisia Gradul, numele şi prenumele Funcţia Semnătura
Preşedinte Preşedinte Preşedinte
Membri Membri Membri

ANEXA Nr. 4la instrucţiuni Model - ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE U.M. ........ ........ ............. Nr. .............din .............. Aprob (ordonatorul de credite) LISTA CENTRALIZATOARE activele fixe scoatere din funcţiune cu ........ ................ ................ ......... propuse pentru ........ ................ ................ .............. bunurile materiale, altele decât declasare activele fixe

Nr. crt. Denumirea activelor fixe sau bunurilor materiale, altele decât activele fixe Codul U.M. Durata de utilizare/serviciu utilă Cantitatea propusă Cantitatea aprobată Preţul unitar Valoarea totală
Normală Îndeplinită
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1.
....
n.
TOTAL VALOARE:

Comandantul/Şeful U.M. ........ ................ ............. Data ........ ................ .......... Certific realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunii şi documentelor. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... (funcţia, gradul, numele şi prenumele, semnătura persoanei care a întocmit lista) ANEXA Nr. 5la instrucţiuni CRITERII ZOOTEHNICE ŞI SANITAR-VETERINARE pentru aprecierea aptitudinilor animalelor în vederea trecerii lor în categoria animalelor de serviciu ori pentru declasarea animalelor de serviciu I. CRITERII ZOOTEHNICE Criteriile zootehnice se folosesc pentru aprecierea aptitudinilor animalelor în următoarele situaţii: la clasarea tineretului cabalin obţinut din prăsila proprie a unităţii;

la introducerea în dresaj a câinilor;

la declasarea anuală a cailor şi câinilor de serviciu;

la introducerea în unitate a cailor proveniţi de la alte unităţi militare ori alte instituţii sau persoane fizice.A. Cabaline

Nr. crt. Criterii Se clasează (declasează) în una din următoarele categorii de cabaline de serviciu
Şa, sport Coloană Samar
a) Indici antropometrici
1. Talia 150-160 cm, caii de şa peste 160 cm, caii de sport 150-160 cm 140 cm
2. Greutatea corporală 450-550 kg 500-600 kg 350-400 kg
b) Însuşiri morfologice şi fiziologice
3. Gâtul lung, drept, încordat scurt, gros scurt, gros
4. Greabănul înalt şi bine prelungit scurt şi înecat scurt şi înecat
5. Spinarea şi şalele scurte şi drepte largi şi musculoase largi şi solide
6. Pieptul musculos larg şi musculos larg şi musculos
7. Membrele uscăţive şi subţiri, cu musculatură bine reliefată groase, puternice, scurte scurte, puternice
8. Aplomburi fără defecte
9. Comportament în mers aluri normale
10. Ticuri absente
11. Temperamentul vioi limfatic, vioi, în funcţie de rasă vioi

B. Pentru câinii din rasa Ciobănesc German

Nr. crt. Criterii Se clasează (declasează) în una din următoarele categorii de câini de serviciu
1 2 3
a) Indici antropometrici
1. Talia a) la vârsta de 1 an: 55 cm masculii şi 53 cm femelele; b) la câinii adulţi: 60-65 cm masculii şi 55-60 cm femelele
2. Greutatea corporală 35-40 kg masculii şi 30-35 kg femelele
3. Raportul dintre lungimea corpului şi înălţimea la greabăn 10/9
4. Adâncimea pieptului cca 30 cm
b) Însuşiri morfologice şi fiziologice
5. Capul şi gâtul lungi, dar proporţionate cu lungimea corpului
6. Maxilarele puternice, trebuie să se închidă perfect
7. Urechile triunghiulare, purtate în sus şi orientate spre înainte
8. Pieptul dezvoltat, adânc, nu prea larg
9. Spinarea dreaptă şi musculoasă
1 2 3
10. Şalele largi şi musculoase
11. Crupa lungă, uşor teşită
12. Coada stufoasă, lungă (până la cotul de dinapoi)
13. Membrele membrele posterioare musculoase, cu direcţia oblică, antebraţ drept; coapsele largi, musculoase; jaretele puternice, scurte, aşezate jos; labele scurte, îndoite, cu degetele bine unite; unghiile scurte şi puternice
14. Culoarea părului - cu şa neagră şi extremităţi maro de diferite nuanţe; - negru, negru cu extremităţile maro de diferite nuanţe - lupie, roşcată, brun-închis, brun-fer
15. Aplomburi fără defecte
16. Temperamentul vioi; sistem nervos echilibrat
17. Simţuri bine dezvoltate

II. CRITERII SANITAR-VETERINARE Criteriile sanitar-veterinare reprezintă condiţiile de sănătate pe care animalele trebuie să le îndeplinească pentru aprecierea aptitudinilor de serviciu, în vederea declasării lor, cu ocazia examenelor sanitar-veterinare şi zootehnice ce se execută în unităţile militare, în următoarele perioade: a)pentru cabaline: la împlinirea vârstei de 6 luni, precum şi în fiecare an cu ocazia clasărilor (declasărilor) generale de toamnă; b)pentru canine: la împlinirea vârstei de 45 de zile şi de 4 luni, la intrarea în dresaj, precum şi la terminarea perioadei de dresaj.Declasarea animalelor de serviciu se poate face, de asemenea, şi în afara perioadelor stabilite, când, din cauza unor boli contactate, acestea devin improprii pentru serviciu. În situaţia morţii sau pierderii animalelor se cercetează administrativ cauzele sau împrejurările în care s-au produs evenimentele. De asemenea, se cercetează cauzele care au determinat sacrificarea animalelor. În situaţia contactării de către animalele de serviciu a unei afecţiuni din cele prezentate în tabelul de mai jos, acestea se consideră inapte pentru serviciu şi se declasează. Valoarea de inventar a animalului se reduce până la valoarea preţului de carne, în cazul cabalinelor de serviciu, iar în cazul bolilor infectocontagioase şi al câinilor de serviciu, valoarea de inventar se scade în totalitate din evidenţa contabilă a unităţii, în baza procesului-verbal de cercetare administrativă şi a documentelor medico-legale. Abrevierile din coloana nr. 3 din tabelul de mai jos corespund următoarelor grupe de animale: A = cai pentru sport şi şa; B = cai pentru coloană, samar şi tineret cabalin; C = câini de serviciu, câini de reproducţie, câini până la intrarea în dresaj, tineret canin.

Nr. crt. Denumirea bolii Inapt pentru serviciu - grupa - Observaţii
Boli interne a) Boli ale aparatului digestiv şi organelor anexe
1 Dilataţie cronică gastrică A, B, C -
2 Enterită cronică
3 Gastrită cronică
4 Hepatită cronică, ciroză
5 Litiază biliară C -
6 Paralizia esofagului A, B, C -
7 Paralizia faringelui
8 Paralizia vălului palatin
9 Stenoza (dilataţia) esofagiană
10 Stenoza (dilataţia) intestinală
b) Boli ale aparatului respirator
11 Astmul bronşic A, B, C -
12 Bronşectazia
13 Emfizemul pulmonar alveolar cronic
14 Hidrotorax
15 Microbronşita cronică
16 Obstrucţia şi stenoza marilor bronhii
Nr. crt. Denumirea bolii Inapt pentru serviciu - grupa - Observaţii
17 Paralizia laringiană A, B, C -
18 Piopneumotorax
19 Pleurita (pleurezia) cronică
20 Pneumonia interstiţială cronică
21 Rinita cronică C -
22 Supuraţii bronhopulmonare cronice A, B, C -
23 Traheită stenozantă
c) Boli ale aparatului cardio-vascular
24 Anevrisme arteriale şi venoase A, B, C -
25 Angină pectorală
26 Cardiopatii valvulare cronice
27 Dilataţie cardiacă cronică
28 Hidropericard
29 Hipertrofie cardiacă
30 Miocardită cronică
31 Pericardită cronică
d) Boli ale sângelui şi organelor hematopoietice
32 Anemii oligocitemice aplastice A, B, C -
33 Hemofilii
34 Leucoze
e) Boli ale aparatului urinar
35 Hidronefroză A, B, C -
36 Litiază urinară
37 Nefropatii degenerative
38 Nefropatii inflamatorii
f) Boli ale sistemului nervos
39 Boala fricii A, B, C -
40 Encefalopatii degenerative
41 Epilepsia esenţială
42 Meningoencefalita cronică
43 Mioclonia frenică
44 Nevrite cronice şi paralizii nervoase
45 Neuromielopatii
46 Paralizia gloso-labială
47 Retivitatea
48 Sindromul cerebelos
49 Sindromul medular total şi sistematizat
50 Sindromul protuberanţial
51 Ticul aerofagic A, B -
g) Boli ale oaselor şi muşchilor
52 Amiotrofii A, B, C -
53 Miastenia
54 Miozita eozinofilică cronică C -
55 Mioglobinuria paralitică A, B -
56 Osteodistrofii A, B, C -
h) Boli ale sistemului endocrin
57 Diabet zaharat C -
58 Endocrinoze paratiroidiene
59 Endocrinoze suprarenale
60 Nimfomania A, B -
61 Sindroame anterohipofizare C -
62 Sindroame neurohipofizare
Nr. crt. Denumirea bolii Inapt pentru serviciu - grupa - Observaţii
Boli chirurgicale a) Boli chirurgicale ale ţesuturilor
63 Cicatrici întinse sau reacţii cheloide A, B, C -
64 Corpi străini inoperabili
65 Fistule recidivante
66 Flegmoane indurate
67 Sechele după gangrene uscate sau umede
68 Tumori maligne sau tumori benigne
b) Boli chirurgicale ale pielii şi ţesutului conjunctiv
69 Botriomicoza A, B -
70 Elefantiazis
c) Boli chirurgicale ale vaselor sanguine şi limfatice
71 Anevrisme şi flebectazii A, B, C -
72 Limfagite şi limfadenite incurabile
73 Tromboflebite recidivante
d) Boli chirurgicale ale muşchilor şi aponevrozelor
74 Cicatrici, luxaţii şi hernii musculare A, B, C -
75 Retracţii ale aponevrozelor însoţite de tulburări funcţionale
e) Boli chirurgicale ale burselor seroase, tendoanelor şi tecilor sinoviale
76 Bursite cronice recidivante A, B, C -
77 Javart tendinos incurabil A, B -
78 Retracţii tendinoase cu tulburări funcţionale
79 Rupturi şi luxaţii tendinoase incurabile A, B, C -
80 Sinovite tendinoase incurabile
81 Tendinite fibroplastice A, B -
f) Boli chirurgicale ale oaselor
82 Calusuri vicioase A, B, C -
83 Deformaţii şi malformaţii ale oaselor
84 Exotoze
85 Fracturi complete incurabile
86 Fracturi parţiale consolidate vicios
87 Osteite şi osteomielite cronice
88 Pseudartroze
g) Boli chirurgicale ale articulaţiilor
89 Artrite cronice A, B, C -
90 Entorse cronice
91 Luxaţii ireductibile
92 Osteoartrite deformante, artroze şi spondilartroze incurabile
93 Poliartrite reumatismale
94 Sinovite articulare cronice
h) Boli chirurgicale ale copitei
95 Crapodul A, B -
96 Incastelura
97 Furbura cronică
98 Osificarea fibrocartilajelor complementare
99 Naviculartrita
i) Boli chirurgicale ale abdomenului
100 Hernii A, B, C -
101 Incontinenţă de materii fecale
102 Prolapsul rectal recidivant
Nr. crt. Denumirea bolii Inapt pentru serviciu - grupa - Observaţii
Boli obstreticale Boli genito-urinare şi ale glandei mamare
103 Mamită cronică supurantă A, B, C -
104 Metrită cronică supurantă
105 Polipi vaginali şi penieni când interesează mai mult de ½ din mucoasă
106 Fistule recto-vaginale, chişti perianali
107 Adenom de prostată
108 Prolaps vaginal, vezical sau uterin ireductibil
Boli ale analizatorului vizual
109 Amauroza A, B, C -
110 Cataracta
111 Iridiociclite cu cecitate oftalmie periodică
112 Leucom
113 Luxaţii ale cristalinului
114 Panoftalmii
115 Retinită
Boli ale analizatorului auditiv
116 Flegmonul cronic al conchiei auriculare C -
117 Otită internă cronică A, B, C -
118 Otită medie cronică
119 Port anormal şi malformaţii ale urechii C -
Boli infecţioase
120 Anemia infecţioasă A, B -
121 Bruceloza A, B, C -
122 Gurma A, B -
123 Limfangita epizootică
124 Meningoencefalite infecţioase
125 Morva
126 Sechele postjigodioase şi post H.I.C. C -
127 Tuberculoza A, B, C -
Boli parazitare
128 Demodecia C -

ANEXA Nr. 6la instrucţiuni Model -MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE U.M. ........ ............ Nr. ......... din .............. Aprob (ordonatorul de credite) PROCES-VERBAL DE CASARE Comisia constituită conform Ordinului de zi pe unitate nr. ...... din ........., compusă din: preşedinte ......... şi membri ........ ........ .........., asistaţi de ............... din partea U.M. nr. ......, am executat casarea bucată cu bucată/piesă cu piesă a bunurilor materiale aprobate să fie scoase din funcţiune/declasate cu procesul-verbal nr. ..... din ..............., înscrise la nr. I, din care au rezultat bunurile înscrise la nr. II: I. Bunuri materiale casate:

Nr. crt. Denumirea bunurilor materiale Seria, nr. de înmatriculare, data fabricaţiei Codul de clasificare U.M. Cantitatea aprobată Cantitatea real casată Preţul unitar Valoarea bunurilor real casate
0 1 2 3 4 5 6 7 8
TOTAL VALOARE:

II. Ansamble, subansamble, piese şi alte componente rezultate:

Nr. crt. Denumirea Codul de clasificare U.M. Cantitatea Preţul unitar Valoarea
0 1 2 3 4 5 6
TOTAL VALOARE:
Primit în gestiune bunurile înscrise la nr. II: ........ ........ ............ (grad, nume, semnătura)

Comisia propune scăderea din evidenţa contabilă a bunurilor casate şi înregistrarea bunurilor rezultate.

Data ........ ........ ........... Certificăm realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor şi documentelor.
Comisia Gradul, numele, prenumele Funcţia Semnătura
Preşedinte
Membri

Delegatul U.M. nr. ........ ................ ............ ........ ................ ................ ................ (gradul, numele şi prenumele) ........ ................ ................ ................ (semnătura)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 92/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 92 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 92/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu