Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 903 din 25 iulie 2006

pentru aprobarea Principiilor si ghidurilor detaliate privind buna practica in studiul clinic pentru medicamente de uz uman pentru investigatie clinica, precum si cerintele pentru fabricatia si importul acestor medicamente

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 671 din 4 august 2006



Având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul XVII „Medicamentul", şi ale  Ordonanţei  Guvernului  nr.   125/1998  privind înfiinţarea,  organizarea şi  funcţionarea Agenţiei  Naţionale a Medicamentului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 594/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare al Direcţiei farmaceutice nr. E.N. 2.400 din 25 iulie 2006,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Principiile şi ghidurile detaliate privind buna practică în studiul clinic pentru medicamente de uz uman pentru investigaţie clinică, precum şi cerinţele    pentru    fabricaţia    şi     importul    acestor medicamente, potrivit anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2.  -  Prezentul ordin intră în vigoare la data de 28 iulie 2006, dată la care se abrogă orice dispoziţie contrară.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

*

Prezentul ordin transpune Directiva Comisiei 2005/28/CE din 8 aprilie 2005 privind principiile şi ghidurile detaliate privind buna practică în studiul clinic pentru medicamente de uz uman pentru investigaţie clinică, precum şi cerinţele pentru fabricaţia şi importul acestor medicamente, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 91 din 9 aprilie 2005.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXĂ

PRINCIPIILE

şi ghidurile detaliate privind buna practică în studiul clinic pentru medicamente de uz uman pentru investigaţie clinică,precum si cerinţele pentru fabricaţia si importul acestor medicamente

CAPITOLUL I

Introducere

Art. 1. - Prezentele reglementări transpun Directiva Comisiei 2005/28/CE din 8 aprilie 2005 privind principiile şi ghidurile detaliate privind buna practică în studiul clinic pentru medicamente de uz uman pentru investigaţie clinică, precum şi cerinţele pentru fabricaţia şi importul acestor medicamente*).

CAPITOLUL II

Domeniu de aplicare

Art. 2. - Prezentele reglementări stabilesc următoarele prevederi care se aplică medicamentelor de uz uman pentru investigaţie clinică:

a)  principiile de bună practică în studiul clinic şi ghiduri detaliate conform acestor principii, astfel cum este prevăzut în art. 19 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 pentru aprobarea Normelor referitoare la implementarea Regulilor de bună practică în desfăşurarea studiilor clinice efectuate cu medicamente de uz uman, pentru proiectarea, efectuarea şi raportarea studiilor clinice cu subiecţi umani implicând asemenea medicamente;

b)   cerinţele pentru obţinerea autorizaţiei de fabricaţie sau de import pentru asemenea medicamente, astfel cum sunt prevăzute în art. 48 din anexa la ordinul prevăzut la lit. a);

c)   ghidurile detaliate, prevăzute în art. 57 din anexa la ordinul prevăzut la lit. a), referitoare la documentaţia studiilor clinice, arhivare, calificarea inspectorilor şi procedurile pentru inspecţie.

Art. 3. - In aplicarea principiilor, ghidurilor detaliate şi cerinţelor la care se referă art. 2, Agenţia Naţională a Medicamentului ia în considerare modalităţile tehnice de implementare conţinute în ghidurile detaliate publicate de Comisia Europeană în „Regulile care guvernează medicamentele în Uniunea Europeană".

Art. 4. - In aplicarea principiilor, ghidurilor detaliate şi cerinţelor la care se face referire în art. 2, la studiile clinice necomerciale conduse de cercetători fără participarea industriei farmaceutice, Agenţia Naţională a Medicamentului poate introduce modalităţi specifice pentru a ţine seama de specificitatea acestor studii, astfel cum este prevăzut şi în cap. IV şi V ale prezentelor reglementări.

Art. 5. - Agenţia Naţională a Medicamentului stabileşte modalităţi specifice de abordare a studiilor clinice a căror planificare nu necesită procese speciale de fabricaţie sau de ambalare, efectuate cu medicamente care au autorizaţie de punere pe piaţă în România, în înţelesul dat de prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul XVII „Medicamentul", fabricate sau importate în acord cu prevederile aceleiaşi legi şi efectuate la pacienţi cu aceleaşi caracteristici ca cele acoperite de indicaţiile terapeutice prevăzute în autorizaţia de punere pe piaţă pentru respectivul medicament.

Art. 6. - In România, etichetarea medicamentelor pentru investigaţie clinică în cadrul studiilor de acest tip este subiectul unor prevederi simplificate prevăzute în ghidurile de bună practică de fabricaţie pentru medicamentele pentru investigaţie clinică.

Art. 7. - Agenţia Naţională a Medicamentului informează Comisia Europeană şi statele membre asupra modalităţilor specifice implementate în acord cu prevederile art. 5 şi 6.

CAPITOLUL III

Reguli de bună practică în studiul clinic pentru proiectarea, efectuarea, înregistrarea şi raportarea studiilor clinice

III.1. Reguli de bună practică în studiul clinic

Art. 8. - Drepturile, siguranţa şi starea de bine a subiecţilor unui studiu clinic sunt puse înaintea oricărui interes ştiinţific sau al societăţii.

Art. 9. - Fiecare persoană care este implicată în efectuarea unui studiu clinic trebuie să fie calificată în ceea ce priveşte studiile, instruirea şi experienţa necesare pentru a-şi îndeplini sarcinile.

Art. 10. - Studiile clinice trebuie să fie corecte din punct de vedere ştiinţific şi să se bazeze pe principiile etice în toate aspectele lor.

Art. 11. - Trebuie să fie respectate procedurile necesare pentru a asigura calitatea fiecărui aspect al studiului clinic.

Art. 12. - Toate informaţiile nonclinice şi clinice disponibile despre un medicament pentru investigaţie clinică trebuie să fie adecvate pentru a susţine studiul clinic propus.

Art. 13. - Studiile clinice trebuie să fie efectuate în concordanţă cu Declaraţia de la Helsinki asupra principiilor etice ale cercetării care implică subiecţi umani, adoptată de Adunarea Generală a Asociaţiei Medicale Mondiale (1996).

Art. 14. - Protocolul la care se referă art. 21 lit. h) din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 trebuie să conţină definirea criteriilor de includere şi de excludere a subiecţilor care participă la un studiu clinic, monitorizarea şi politica de publicare.

*) JO nr. L 91 din 9 aprilie 2005, p. 13.

Art. 15. - Investigatorul şi sponsorul trebuie să aibă în vedere toate ghidurile relevante, privitoare la începerea şi la efectuarea unui studiu clinic.

Art. 16. - Toate informaţiile despre studiile clinice trebuie să fie înregistrate, gestionate şi depozitate în aşa fel încât să poată fi raportate, interpretate şi verificate cu acurateţe, cu respectarea în acelaşi timp a confidenţialităţii înregistrărilor subiecţilor participanţi la studiul clinic.

III.2. Comisiile de etică

Art. 17. - Fiecare comisie de etică stabilită în baza prevederilor art. 28 alin. 1 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 trebuie să adopte reguli de procedură relevante, necesare pentru implementarea cerinţelor stabilite în respectivul ordin, mai precis în cap. VIII şi IX.

Art. 18. - (1) Comisiile de etică trebuie să păstreze, în toate cazurile, documentele esenţiale referitoare la un studiu clinic, astfel cum este prevăzut în art. 57 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, o perioadă de cel puţin 3 ani după terminarea acelui studiu.

(2) Comunicarea informaţiilor între comisiile de etică, Agenţia Naţională a Medicamentului şi autorităţile competente ale statelor membre trebuie să fie asigurată prin sisteme adecvate şi eficiente.

III.3. Sponsorii

Art. 19. - (1) Un sponsor îşi poate delega unele sau chiar toate funcţiile legate de un studiu clinic unei persoane, unei companii, unei instituţii sau unei organizaţii.

(2) Totuşi, şi în asemenea cazuri sponsorul rămâne responsabil pentru a asigura că efectuarea studiului clinic şi rezultatele generate de acesta sunt conforme cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, precum şi cu cele ale prezentelor reglementări.

Art. 20. - Investigatorul şi sponsorul pot fi aceeaşi persoană.

III.4. Broşura investigatorului

Art. 21. - Informaţiile din broşura investigatorului, la care se face referire în art. 21 lit. g) din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, trebuie să fie prezentate într-o manieră concisă, simplă, obiectivă, echilibrată şi nepromoţională, care să îi permită unui clinician sau unui potenţial investigator să le înţeleagă şi să facă o evaluare obiectivă a raportului beneficiu-risc şi a corectitudinii studiului clinic propus; aceste prevederi se aplică la orice actualizare a broşurii investigatorului.

Art. 22. - Dacă medicamentul pentru investigaţie clinică are autorizaţie de punere pe piaţă în România, în locul broşurii investigatorului poate fi folosit Rezumatul caracteristicilor produsului.

Art. 23. - Broşura investigatorului trebuie să fie validată şi actualizată de sponsor cel puţin o dată pe an.

CAPITOLUL IV

Autorizaţia de fabricaţie sau de import

Art. 24. - (1) Potrivit prevederilor art. 48 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, autorizaţia este necesară atât pentru fabricaţia totală sau parţială a medicamentelor pentru investigaţie clinică, cât şi pentru variatele procese de divizare, ambalare sau prezentare.

(2)   O asemenea autorizaţie este necesară chiar dacă medicamentele respective sunt destinate exportului.

(3)   Autorizaţia este necesară, de asemenea, în cazul importurilor în România din ţări terţe.

(4) Autorizaţia, astfel cum este descrisă la art. 48 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, nu este necesară pentru reconstituirea înaintea utilizării sau ambalării, în cazurile în care aceste procese se desfăşoară în spitale, centre de sănătate sau clinici şi sunt efectuate de farmacişti ori de alte persoane autorizate legal în România să efectueze aceste procese, cu condiţia ca medicamentele pentru investigaţie clinică să fie destinate exclusiv folosirii în acele instituţii.

Art. 25. - (1) Pentru a obţine autorizaţia, solicitantul trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:

a)   să specifice în cerere tipurile de medicamente şi formele farmaceutice pe care urmează să le producă sau să le importe;

b)   să specifice în cerere operaţiile relevante de fabricaţie sau de import;

c)   să specifice în cerere procesul de fabricaţie, în cazurile în care este relevant în inactivarea virusurilor sau a agenţilor neconvenţionali;

d)   să specifice în cerere locaţia pe care o are la dispoziţie pentru fabricarea sau importul medicamentelor respective, care trebuie să fie adecvată şi suficientă pentru aceste activităţi, echipamentele tehnice şi de control care trebuie să corespundă cerinţelor Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 905/2006 pentru aprobarea Principiilor şi liniilor directoare de bună practică de fabricaţie pentru medicamentele de uz uman, inclusiv cele pentru investigaţie clinică, cu privire la fabricarea, controlul şi depozitarea medicamentelor;

e)   să aibă la dispoziţia sa în mod permanent şi continuu serviciile a cel puţin unei persoane calificate, astfel cum este prevăzut în art. 49 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006.

(2) In înţelesul alin. (1) lit. a), prin tipuri de medicamente se înţelege medicamentele derivate din sânge uman sau din plasmă umană, medicamentele imunologice, medicamentele pentru terapie celulară, pentru terapie genică, cele obţinute prin biotehnologie, medicamentele de extracţie de origine umană sau animală, medicamentele din plante medicinale cu utilizare tradiţională, homeopate, radiofarmaceutice şi medicamentele conţinând ingredienţi activi chimici.

Art. 26. - Solicitantul autorizaţiei trebuie să furnizeze, împreună cu cererea, o documentaţie prin care să facă dovada respectării cerinţelor art. 25.

Art. 27. - Agenţia Naţională a Medicamentului eliberează autorizaţia numai după ce s-a asigurat de acurateţea informaţiilor pe care solicitantul acesteia Ie-a furnizat în conformitate cu art. 25, printr-o inspecţie efectuată de inspectorii săi.

Art. 28. - Agenţia Naţională a Medicamentului ia toate măsurile adecvate pentru a se asigura că timpul necesar pentru procedura de eliberare a autorizaţiei nu depăşeşte 90 de zile de la data înregistrării unei cereri valide.

Art. 29. - Agenţia Naţională a Medicamentului poate cere de la solicitant' informaţii suplimentare, referitoare la datele furnizate conform prevederilor art. 38, incluzând în mod deosebit informaţii referitoare la persoana calificată aflată la dispoziţia solicitantului, în conformitate cu art. 25 alin.(1) lit. e).

Art. 30. - Dacă Agenţia Naţională a Medicamentului exercită acest drept, aplicarea termenului limită prevăzut la art. 28 se suspendă până când datele suplimentare solicitate sunt primite.

Art. 31. - Pentru a se asigura respectarea cerinţelor prevăzute la art. 25, acordarea autorizaţiei poate fi condiţionată de îndeplinirea unor obligaţii impuse fie la momentul eliberării autorizaţiei, fie la o dată ulterioară.

Art. 32. - Autorizaţia se eliberează numai pentru locaţiile, medicamentele şi formele farmaceutice specificate în cerere, conform art. 25 alin. (1) lit. a).

Art. 33. - Deţinătorul autorizaţiei trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:

a)   să aibă la dispoziţie personal care să corespundă cerinţelor legale existente în România atât în ceea ce priveşte fabricaţia, cât şi controlul;

b)   să dispună de medicamentele pentru investigaţie clinică, autorizate numai în concordanţă cu legislaţia din România;

c)    să anunţe în prealabil Agenţia Naţională a Medicamentului despre orice schimbare pe care doreşte să o facă la oricare dintre datele furnizate în conformitate cu art. 25 şi, în particular, să informeze Agenţia Naţională a Medicamentului imediat, dacă persoana calificată menţionată la art. 49 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 este înlocuită în mod neaşteptat;

d)   să permită inspectorilor Agenţiei Naţionale a Medicamentului accesul în locaţia sa în orice moment;

e)  să sprijine persoana calificată la care se face referire în art. 49 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 să îşi exercite îndatoririle, de exemplu, prin punerea la dispoziţia sa a tuturor facilităţilor necesare;

f)  să respecte principiile şi ghidurile de bună practică de fabricaţie pentru medicamente, astfel cum au fost reglementate de legislaţia naţională în vigoare.

Art. 34. - (1) Agenţia Naţională a Medicamentului aplică prevederile ghidurilor detaliate în concordanţă cu principiile la care se face referire în art. 33 lit. f) şi' care trebuie să fie revizuite atunci când este necesar, pentru a ţine cont de progresul ştiinţific şi tehnic.

(2) Agenţia Naţională a Medicamentului publică ghidurile prevăzute la alin. (1).

Art. 35. - Dacă deţinătorul autorizaţiei solicită o schimbare a oricărei informaţii la care se face referire la art. 25 alin. (1) lit. a) şi e), perioada necesară pentru finalizarea procedurii nu trebuie să depăşească 30 de zile; în cazuri excepţionale, această perioadă poate fi extinsă la 90 de zile.

Art 36. - Agenţia Naţională a Medicamentului suspendă sau revocă' autorizaţia, total ori parţial, dacă deţinătorul încalcă, în orice moment, cerinţele relevante.

CAPITOLUL V

Dosarul de bază al studiului clinic şi arhivarea

Art. 37. - Documentaţia denumită dosarul de bază al studiului clinic, la care se face referire în art. 57 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 este formată din documentele esenţiale care permit efectuarea unui studiu clinic şi asigură calitatea informaţiilor obţinute, care trebuie evaluate; aceste documente arată dacă investigatorul şi sponsorul au respectat principiile şi ghidurile de bună practică în studiul clinic, precum şi cerinţele aplicabile şi, în special, cerinţele din normele şi protocoalele analitice, farmacotoxicologice şi clinice referitoare la testarea medicamentelor, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.

Art. 38. - Dosarul de bază al studiului clinic constituie baza pentru auditul realizat de auditorul independent al sponsorului şi pentru inspecţiile efectuate de Agenţia Naţională a Medicamentului.

Art. 39. - Conţinutul documentelor esenţiale trebuie să fie în acord cu caracteristicile fiecărei faze a studiului clinic.

Art. 40. - (1) Agenţia Naţională a Medicamentului aplică ghidurile cu informaţii suplimentare, pentru a preciza conţinutul acestor documente, pe măsură ce aceste ghiduri sunt elaborate şi publicate de Comisia Europeană.

(2) Agenţia Naţională a Medicamentului publică ghidurile prevăzute la alin. (1).

Art. 41. - (1) Sponsorul şi investigatorul trebuie să păstreze documentele esenţiale referitoare la un studiu clinic cel puţin 5 ani de la finalizarea lui.

(2)  Sponsorul şi investigatorul păstrează documentele o perioadă mai mare, în cazul în care există o înţelegere în acest sens între aceştia.

(3)  Documentele esenţiale trebuie să fie arhivate în aşa fel încât să fie uşor accesibile, la cererea Agenţiei Naţionale a Medicamentului.

(4)   Dosarele medicale ale subiecţilor studiului clinic trebuie să fie păstrate în concordanţă cu legislaţia naţională şi în conformitate cu perioada maximă permisă de spital, de instituţia medicală sau de practica privată.

Art. 42. - Orice transfer de proprietate asupra informaţiilor sau documentelor este înregistrat; noul proprietar trebuie să îşi asume întreaga responsabilitate în păstrarea şi arhivarea datelor, în concordanţă cu prevederile art. 41.

Art. 43. - (1) Sponsorul nominalizează persoane din cadrul organizaţiei, responsabile pentru arhive.

(2) Accesul la arhive trebuie să fie restrâns la persoanele nominalizate în acest sens.

Art. 44. - Mijloacele utilizate pentru a păstra documentele esenţiale trebuie să fie de aşa natură încât aceste documente să rămână complete şi lizibile pe întreaga perioadă reglementată legal şi să fie accesibile Agenţiei Naţionale a Medicamentului de fiecare dată când sunt solicitate.

Art. 45. - Orice modificare a înregistrărilor trebuie să poată fi urmărită.

CAPITOLUL VI

Inspectorii

Art. 46. - Inspectorii numiţi de Agenţia Naţională a Medicamentului, conform art. 55 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, trebuie să păstreze confidenţialitatea de fiecare dată când au acces la informaţii confidenţiale în cadrul inspecţiilor de bună practică în studiul clinic, în concordanţă cu cerinţele comunitare aplicabile, cu legislaţia naţională sau cu acordurile internaţionale.

Art. 47. - Agenţia Naţională a Medicamentului trebuie să se asigure că inspectorii au studii la nivel universitar sau au experienţă echivalentă în medicină, farmacie, farmacologie, toxicologie sau în alte domenii relevante.

Art. 48. - Agenţia Naţională a Medicamentului trebuie să se asigure că inspectorii beneficiază de programe de instruire adecvate, că necesităţile lor de instruire sunt evaluate cu regularitate şi că se iau toate măsurile necesare pentru menţinerea şi îmbunătăţirea abilităţilor acestora.

Art. 49. - Agenţia Naţională a Medicamentului trebuie să se asigure, de asemenea, că inspectorii sunt familiarizaţi cu principiile şi cu procesele care se aplică în dezvoltarea medicamentului şi în cercetarea clinică.

Art. 50. - Inspectorii trebuie, de asemenea, să cunoască legislaţia naţională şi a Comunităţii Europene şi ghidurile aplicabile în cazul efectuării studiilor clinice şi al eliberării autorizaţiilor de punere pe piaţă.

Art. 51. - Inspectorii trebuie să fie familiarizaţi cu diferitele proceduri şi sisteme de înregistrare a informaţiilor clinice, cu organizarea şi cu reglementările sistemului medical în România, în statele membre şi, când este cazul, în ţări terţe.

Art. 52. - Agenţia Naţională a Medicamentului menţine evidenţa actualizată a calificărilor, instruirilor şi experienţei fiecărui inspector.

Art. 53. - Fiecare inspector trebuie să aibă la dispoziţie un document care să conţină procedurile standard, detaliile referitoare la sarcinile şi responsabilităţile pe care le are şi la cerinţele pentru instruire continuă; procedurile standard de operare trebuie să fie actualizate periodic.

Art. 54. - Inspectorii trebuie să aibă la îndemână mijloace adecvate de identificare.

Art. 55. - Fiecare inspector semnează o declaraţie în care specifică relaţiile financiare sau de altă natură pe care le are cu părţile pe care urmează să le inspecteze; aceste declaraţii sunt luate în considerare atunci când inspectorii sunt desemnaţi pentru o anumită inspecţie.

Art. 56. - Pentru asigurarea calităţilor necesare pentru efectuarea unor inspecţii specifice, Agenţia Naţională a Medicamentului poate desemna echipe de inspectori şi experţi cu calificări adecvate şi experienţă.

CAPITOLUL VII

Proceduri de inspecţie

Art. 57. - Inspecţiile de bună practică în studiul clinic se pot face în oricare dintre următoarele ocazii:

a)  înainte, în timpul şi după efectuarea studiilor clinice;

b)  ca parte a verificării cererilor de autorizare de punere pe piaţă;

c)  ulterior acordării autorizaţiei.

Art. 58. - In concordanţă cu art. 55 şi 56 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, inspecţiile pot fi cerute şi coordonate de Agenţia Europeana a Medicamentului (EMEA), conform Regulamentului nr. 726/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului, în special în cazul studiilor clinice legate de cererile de autorizare prin procedura stabilită de acest regulament.

Art. 59. - Inspecţiile trebuie să fie efectuate în concordanţă cu ghidurile referitoare la inspecţie, elaborate special pentru a sprijini recunoaşterea mutuală a rezultatelor inspecţiilor în cadrul Comunităţii Europene.

Art. 60. - Agenţia Naţională a Medicamentului contribuie la îmbunătăţirea şi armonizarea ghidurilor pentru inspecţie prin inspecţii comune, proceduri şi procese convenite împreună cu organismele europene şi cu autorităţile omoloage prin împărtăşirea experienţei şi prin instruire.

Art. 61. - (1) Agenţia Naţională a Medicamentului face publice în România documentele privind adoptarea regulilor de bună practică în studiul clinic.

(2) Aceste documente stabilesc cadrul legal şi administrativ în care operează inspecţiile privind regulile de bună practică în studiul clinic, cu definirea exactă a prerogativelor inspectorilor de a avea acces la locaţia şi la informaţiile studiului clinic; în acest fel, Agenţia Naţională a Medicamentului se asigură că, la cerere şi atunci când este oportun, inspectorii proprii, precum şi inspectorii celorlalte autorităţi competente din statele membre au acces la locaţia şi la informaţiile stocate ale studiului clinic.

Art. 62. - Agenţia Naţională a Medicamentului trebuie să asigure suficiente resurse şi să aloce un număr adecvat de inspectori pentru a asigura verificarea respectării regulilor de bună practică în studiul clinic.

Art. 63. - (1) Agenţia Naţională a Medicamentului stabileşte procedurile relevante pentru verificarea respectării regulilor de bună practică în studiul clinic.

(2) Procedurile trebuie să includă modalităţi pentru examinarea atât a procedurilor de conducere a studiului, cât şi a condiţiilor în care studiile clinice sunt planificate, efectuate, monitorizate şi înregistrate, precum şi măsurile de urmărire a acestora.

Art. 64. - Agenţia Naţională a Medicamentului trebuie să stabilească proceduri relevante pentru:

a)  numirea experţilor care însoţesc inspectorii în caz de nevoie;

b)   solicitarea de inspecţii/asistenţă de la alte state membre, în concordanţă cu art. 15 alin. (1) din Directiva 2001/20/CE, şi pentru cooperarea în inspecţii în alt stat membru al Uniunii Europene;

c)  organizarea inspecţiilor în ţări terţe.

Art. 65. - Agenţia Naţională a Medicamentului păstrează înregistrări ale inspecţiilor naţionale şi, dacă este cazul, internaţionale, precizând nivelul de respectare a regulilor de bună practică în studiul clinic şi a măsurilor de urmărire.

Art. 66. - (1) In vederea armonizării inspecţiilor efectuate de către inspectorii Agenţiei Naţionale a Medicamentului cu cele efectuate de inspectorii autorităţilor competente ale diferitelor state membre ale Uniunii Europene, Agenţia Naţională a Medicamentului participă la consultări organizate de Comisia Europeană; Agenţia Naţională a Medicamentului aplică ghidurile publicate de Comisia Europeană, care conţin prevederi comune referitoare la efectuarea acestor inspecţii.

(2)   Agenţia Naţională a Medicamentului se asigură că procedurile naţionale de inspecţie sunt conforme cu ghidurile la care se face referire în alin. (1).

(3)   Ghidurile la care se face referire în alin. (1) pot fi actualizate periodic, în concordanţă cu dezvoltarea ştiinţifică şi tehnologică.

(4)  Agenţia Naţională a Medicamentului publică ghidurile prevăzute la alin. (1).

Art. 67. - Agenţia Naţională a Medicamentului elaborează toate reglementările necesare pentru a se asigura că inspectorii şi experţii respectă confidenţialitatea.

Art. 68. - Referitor la datele personale, trebuie să fie respectate prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările ulterioare.

Art. 69. - Agenţia Naţională a Medicamentului asigură accesul la rapoartele de inspecţie numai persoanelor la care se face referire în art. 56 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, în concordanţă cu reglementările naţionale, care fac obiectul oricăror acorduri dintre Comunitatea Europeană şi ţările terţe.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 903/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 903 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 903/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu