Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 90 din 20 martie 2007

pentru aprobarea Contractului-cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare*)

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 324 din 15 mai 2007



Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. I) şi ale art. 50 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 si ale Legii serviciului de alimentare cu apă si de canalizare nr. 241/2006,

în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală - A.N.R.S.C.**) nr. 373/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunala emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Contractul-cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,

Jeanina Preda

ANEXĂ

CONTRACT

de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare

nr......... din data .........

CAPITOLUL I

Părţile contractante

Art. 1. Societatea Comercială/Regia Autonomă  .............................................., cu sediul în...................., str.................... nr. ..., bl. .., sc. .., et. ........, ap. .., judeţul/sectorul ...., înmatriculată la Registrul comerţului cu nr.........., codul fiscal ..........., codul unic de înregistrare ................., contul nr......................, deschis la ............., reprezentată de ............................, având funcţia de ............., şi de .........., având funcţia de ..........., în calitate de operator, pe de o parte,

şi

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(se trece Societatea comercială/Instituţia/Asociaţia de locatari/proprietari/DI./Dna.)

cu     sediul/domiciliat)     în     localitatea     .................................................................,str......................................................, nr. ..., bl......., sc. ..., judeţul/sectorul ......................................, (înmatriculată la Registrul comerţului cu nr........................., codul fiscal....................., codul unic de înregistrare.................., contul nr................, deschis la............................)/(autorizată prin Incheierea judecătorească nr.........emisă de Judecătoria......................cod fiscal............cont...............deschis la................;

reprezentat/ă de (dacă este cazul)........................................................................................................................................................................ ...,

având calitatea de........................................................................................................................................................................ ............................,

(se trece calitatea celui care semnează valabil contractul: proprietar sau cu împuternicire dată de proprietar, caz în care se trec datele care atestă autenticitatea împuternicirii),

(pentrupersoane fizice se trece: se identifică cu C.I/B.I. seria ...... nr.........., eliberat la data de ................................. de ..............................., CNP...........................................),

în calitate de utilizator, pe de altă parte, au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii de alimentare cu apă şi de canalizare, cu respectarea următoarelor clauze:

*) Ordinul nr. 90/2007 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 din 15 mai 2007 şi este reprodus şi în acest număr bis.

**) Conform prevederilor Legii nr. 51/2006, începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală va fi Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C).

CAPITOLUL II

Obiectul contractului

Art. 2. (1) Obiectul prezentului contract îl reprezintă furnizarea/prestarea serviciilor de alimentare cu apă potabilă (şi/sau industrială) şi de canalizare, în condiţiile prevăzute de prezentul contract.

(2)   Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator şi operator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflată pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă, respectiv căminul de racord pentru sistemul de canalizare.

(3)   Punctul de delimitare între operator şi utilizator este căminul de apometru, pentru alimentarea cu apă, şi căminul de racord, pentru preluarea la canalizare. Elementele de identificare ale punctului de delimitare sunt cele din anexa nr. 1 la contract.

(4)   Prestarea altor activităţi conexe serviciului, dincolo de punctul de delimitare, vor face obiectul altor contracte de prestări servicii. Prevederile unor astfel de contracte nu pot prevala faţă de prevederile prezentului contact.

Art. 3. Prezentul contract s-a încheiat pentru un număr de persoane şi operatori economici conform anexei nr. 2.

Art. 4. In anexa nr. 3 la contract sunt menţionate standardele, normativele, condiţiile de calitate privind furnizarea apei, gradul de continuitate, presiunea de serviciu şi debitul asigurat, precum şi condiţiile de acceptare la deversarea în reţelele publice a apelor uzate, valabile la data semnării contractului.

Art. 5. (1) Contractul de furnizare/prestare a serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare se încheie între operator şi utilizator pe durată nedeterminată.

(2) Rezilierea contractului se poate face la cererea utilizatorului numai după achitarea la zi a tuturor debitelor datorate către operator.

CAPITOLUL III

Drepturile şi obligaţiile operatorului

Art. 6. Operatorul are următoarele drepturi:

6.1.  să factureze şi să încaseze lunar contravaloarea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare furnizate/prestate conform tarifelor aprobate de autoritatea publică locală;

6.2.   să aplice penalităţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, în cazul neachitării facturilor la termen;

6.3.  să asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestări servicii;

6.4.  să iniţieze modificarea şi completarea contractului de furnizare/prestare a serviciului sau a anexelor acestuia ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale;

6.5.  să aibă acces la instalaţiile de utilizare a apei aflate în folosinţa sa de pe proprietatea utilizatorului, pentru verificarea respectării prevederilor contractuale, a funcţionării, integrităţii sau pentru debranşare, în caz de neplată sau pericol de avarie a acestora, precum şi la contor, dacă se află pe proprietatea utilizatorului, în vederea citirii, verificării metrologice sau integrităţii acestuia. Accesul se va efectua în prezenţa delegatului împuternicit al utilizatorului;

6.6.   să stabilească condiţiile tehnice de branşare şi/sau de racordare a utilizatorului la instalaţiile aflate în administrarea sa, cu respectarea normativelor tehnice în vigoare şi a reglementărilor elaborate de autoritatea de reglementare competentă;

6.7.   să desfiinţeze branşamentele sau racordurile realizate fără obţinerea avizelor legale şi să sesizeze autorităţile competente, în cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradări intenţionate ale componentelor sistemului public de alimentare cu apă şi de canalizare;

6.8.   să întrerupă furnizarea apei, numai după 5 zile lucrătoare de la primirea de către utilizator a unei notificări constând în comunicarea scrisă făcută de operator şi transmisă prin curier sau prin scrisoare recomandată adresată utilizatorului, în următoarele situaţii:

a)  utilizatorul nu achită factura în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadentă;

b)  utilizatorul nu remediază defecţiunile interioare şi prin aceasta prejudiciază alimentarea cu apă a altor utilizatori;

c)   neachitarea obligaţiilor de plată pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor construcţii sau instalaţii aferente infrastructurii edilitar-urbane a localităţilor, aflate în administrarea lor;

d)  împiedicarea delegatului împuternicit al operatorului de a controla instalaţiile de utilizare, de a monta, verifica, înlocui sau citi aparatele de măsurare-înregistrare sau de a remedia defecţiunile la instalaţiile administrate de operator, când acestea se află pe proprietatea utilizatorului;

e)   branşarea sau racordarea, fără acordul operatorului, la reţele publice sau la instalaţiile altui utilizator ori schimbarea, fără acordul operatorului, în cadrul unor lucrări de reparaţii capitale, reconstruiri, modificări, modernizări sau extinderi, a caracteristicilor tehnice şi/sau a parametrilor instalaţiilor de utilizare;

f) la cererea utilizatorului;

6.9.  să verifice şi să constate starea instalaţiilor interioare ale utilizatorului, care trebuie să corespundă prescripţiilor tehnice avute în vedere la încheierea contractului de branşament;

6.10.   să aplice penalităţile prevăzute de actele normative în vigoare în cazul în care se deversează în reţeaua publică de canalizare ape uzate care depăşesc concentraţiile maxime admise pentru impurificatori;

6.11.   să suspende contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă în situaţiile în care timp de 3 luni de la data întreruperii alimentării cu apă prevăzute la pct. 6.8 lit. a) şi/sau b) nu sunt îndeplinite condiţiile de reluare a furnizării serviciului. Pentru reluarea serviciului după acest termen, operatorul va factura, pentru toată durata de întrerupere, o cotă reprezentând 30% din ultima factură emisă de operator atât pentru apă, cât şi pentru canalizare şi contravaloarea preluării apelor pluviale la canalizare pentru toată această perioadă.

6.12.   să limiteze sau să întrerupă furnizarea serviciului de alimentare cu apă, dar nu mai mult de 24 de ore, în următoarele condiţii:

a)   când este periclitată viaţa sau sănătatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;

b)   pentru prevenirea, limitarea extinderii sau remedierea avariilor în sistemul de alimentare cu apă;

c)  pentru executarea unor manevre şi lucrări care nu se pot efectua fără întreruperi;

6.13.   să stabilească lucrări de revizii, reparaţii şi de întreţinere planificate la reţelele şi la instalaţiile de distribuţie/furnizare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, realizarea lucrărilor se va programa astfel încât perioada şi numărul de utilizatori afectaţi să fie cât mai mică.

Art. 7. Operatorul are următoarele obligaţii:

7.1.  să respecte angajamentele asumate prin contractul de furnizare/prestare;

7.2.  să respecte prevederile reglementărilor emise de autorităţile de reglementare competente şi de autorităţile administraţiei publice locale;

7.3.  să respecte indicatorii de performanţă ai serviciului stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea autorităţii administraţiei publice locale de dare în administrare;

7.4.  să asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apă la parametrii fizici şi calitativi prevăzuţi de legislaţia în vigoare;

7.5.  să asigure funcţionarea reţelei de canalizare la parametrii proiectaţi;

7.6.  să preia apele uzate la parametrii prevăzuţi de normativele în vigoare;

7.7.  să efectueze analiza calitativă a apei furnizate;

7.8.  să aducă la cunoştinţa utilizatorului, cu cel puţin 24 de ore înainte, prin mass-media şi prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice, în cazul unor lucrări de modernizare, reparaţii şi întreţinere planificate;

7.9.   să ia măsuri pentru remedierea defecţiunilor apărute la instalaţiile sale. Constatarea defecţiunilor la reţeaua publică de apă şi de canalizare se efectuează în maximum 4 ore de la sesizare, intervenindu-se pentru limitarea pagubelor care se pot produce. Demararea lucrărilor pentru remedierea defecţiunilor constatate se va face în termen de maximum 48 de ore de la constatare. Odată cu demararea lucrărilor se va comunica utilizatorului durata intervenţiei. Depăşirea limitelor de timp prevăzute se poate face, în cazuri justificate, numai prin modificarea autorizaţiei de construire;

7.10.  pentru întreruperile din culpa operatorului în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice care depăşesc limitele prevăzute în contract, operatorul va suporta despăgubirile datorate utilizatorului. Pentru întreruperile care depăşesc 24 de ore, operatorul este obligat să asigure, cu mijloace tehnice proprii, nevoile de apă ale utilizatorului care solicită o astfel de prestaţie;

7.11.   să evacueze, pe cheltuiala sa, apa pătrunsă în curţi, case, subsoluri din cauza defecţiunilor la sistemul public de alimentare cu apă şi de canalizare; evacuarea apei nu exonerează operatorul de plata unor despăgubiri stabilite în condiţiile legii;

7.12.  să exploateze, să întreţină, să repare şi să verifice contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator. Verificarea periodică se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suportă de către operator. Contoarele instalate la branşamentul fiecărui utilizator, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, se demontează de operator şi se supun verificării în laboratorul metrologic autorizat. In cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice, atunci cheltuielile de verificare, montare şi demontare vor fi suportate astfel: de către operator, dacă sesizarea a fost întemeiată; de către utilizator, dacă sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiată;

7.13.   să echipeze, pe cheltuiala sa, cu contoare branşamentele utilizatorului în punctul de delimitare a instalaţiilor, în termenele stabilite de consiliile locale în conformitate cu prevederile legale, dar nu mai târziu de luna martie 2009;

7.14.  să schimbe, pe cheltuiala sa, contorul instalat la branşamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat că este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defecţiunii se face în termen de cel mult 72 de ore de la sesizare;

7.15.  să aducă la cunoştinţa utilizatorului modificările de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin adresa ataşată facturii;

7.16.   în cazul în care cu ocazia citirii se constată deteriorarea contorului sau inundarea căminului de apometru, operatorul va lua măsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv să solicite utilizatorului remedierea defecţiunilor la reţeaua interioară, în cazul în care inundarea căminului se datorează culpei acestuia;

7.17.   să nu deterioreze bunurile utilizatorului şi să aducă părţile din construcţii legal executate, care aparţin utilizatorului, la starea lor iniţială, dacă au fost deteriorate din vina sa;

7.18.   să acorde despăgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare, ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare;

7.19.  să furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul consumului şi eventualele penalităţi plătite de acesta;

7.20.   să anunţe utilizatorul în cazul în care este afectat de limitările sau întreruperile planificate în modul stabilit prin contract şi să comunice durata planificată pentru întreruperile necesare executării unor lucrări de întreţinere şi reparaţii;

7.21.  să plătească toate daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacă:

a)  nu anunţă utilizatorul din timp cu privire la limitările sau la întreruperile programate;

b)  după întreruperea furnizării apei potabile nu reia furnizarea acesteia în maximum 5 zile lucrătoare după îndeplinirea condiţiilor de reluare a furnizării;

7.22.  să acorde bonificaţii utilizatorului în cazul furnizării/prestării serviciilor sub parametrii de calitate şi cantitate prevăzuţi în contract:

a)  nu livrează apa potabilă în condiţiile stabilite în contract;

b)   nu respectă parametrii de calitate pentru apa potabilă furnizată la branşament, conform prevederilor din contract;

7.23.  în cazul în care furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare a fost întreruptă pentru neplată, reluarea acesteia se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la efectuarea plăţii; cheltuielile justificate aferente sistării, respectiv reluării furnizării/prestării serviciului se suportă de utilizator.

7.24.   1. la fiecare citire a contorului de branşament, cu excepţia cazurilor când citirea se face de la distanţă, să lase o înştiinţare scrisă din care să reiasă:

a)  data şi ora citirii;

b)  indexul contorului;

c)  numele şi prenumele cititorului;

d)  cauza care a dus la imposibilitatea citirii;

2.  în cazul în care citirea nu s-a putut efectua din cauza inundării căminului de apometru, operatorul are obligaţia ca până la data limită de emitere a facturii să:

a)  golească căminul de apă;

b)  citească contorul de apă;

c)  să remedieze defecţiunea care a făcut posibilă inundarea căminului;

d)  să emită factura pe baza citirii efectuate;

3.  în cazul în care operaţiile prevăzute la pct. 2 conduc, din motive justificate, la emiterea facturii după data de 15 a lunii, se admite emiterea acesteia pe baza unui index estimat, fapt ce va fi obligatoriu menţionat în factură, regularizarea efectuându-se în factura următoare.

CAPITOLUL IV

Drepturile şi obligaţiile utilizatorului

Art. 8. Utilizatorul are următoarele drepturi:

8.1.   să utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare în condiţiile prevăzute în contract;

8.2.  să conteste facturile când constată diferenţe între consumul facturat şi cel realizat;

8.3.  să beneficieze de reducerea valorii facturii, prin acordarea de bonificaţii în valoare de 30%/lună din valoarea facturii curente, în următoarele situaţii:

a)  nefurnizarea apei conform prevederilor art. 7 pct. 7.4;

b)  neanunţarea întreruperilor, conform prevederilor art. 7 pct. 7.8, sau depăşirea limitelor de timp comunicate;

8.4.   să primească răspuns, în termen de maximum 30 de zile calendaristice, la sesizările adresate operatorului cu privire la neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;

8.5.  să racordeze în condiţiile legii şi cu acordul scris al operatorului alţi consumatori pentru alimentarea acestora cu apă;

8.6.   să solicite operatorului remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la branşament;

8.7.  să solicite în scris verificarea contoarelor instalate pe branşamentul propriu, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, în condiţiile art. 7 pct. 7.12.

8.8.   să solicite şi să primească, în condiţiile legii, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de către operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;

8.9.   să sesizeze autorităţilor administraţiei publice locale competente orice deficienţă constatată în furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi să facă propuneri vizând înlăturarea acesteia, îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii serviciilor;

8.10.  să renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate;

8.11.   să primească şi să utilizeze informaţii privind serviciile de utilităţi publice care îl vizează;

8.12.   să se adreseze, individual sau colectiv, autorităţilor administraţiei publice locale sau centrale ori instanţelor judecătoreşti, în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct sau indirect.

Art. 9. Utilizatorul are următoarele obligaţii:

9.1.  să respecte normele de exploatare şi funcţionare a sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare prevăzute de legislaţia în vigoare;

9.2.  să accepte limitarea cantitativă sau întreruperea temporară a furnizării/prestării serviciului pentru execuţia unor lucrări prevăzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;

9.3.  să respecte în punctul de descărcare în reţeaua de canalizare condiţiile de calitate a apelor, potrivit normelor şi normativelor în vigoare;

9.4.  în cazul în care căminul de branşament şi/sau contorul de apă se află pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de măsurare, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii;

9.5.  să nu execute manevre la robinetul/vana de concesie. Izolarea instalaţiei interioare se va face prin manevrarea robinetului/vanei de după contor;

9.6.  să nu folosească în instalaţia interioară pompe cu aspiraţie din reţeaua publică, direct sau prin branşamentul de apă;

9.7.   să ia măsuri pentru prevenirea inundării subsolurilor, prin montarea de clapete de reţinere sau vane pe coloanele de scurgere din subsol;

9.8.  să aducă la cunoştinţă operatorului, în termen de 15 zile lucrătoare, orice modificare a datelor sale de identificare, a datelor cuprinse în anexa nr. 2 la contract şi a datelor de identificare a imobilului la care sunt prestate serviciile contractate, precum şi a adresei la care operatorul urmează să trimită facturile;

9.9.   să asigure pentru apele uzate şi meteorice condiţiile de descărcare prevăzute de operator în avizul de branşare/racordare;

9.10.   să asigure integritatea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor interioare de apă şi de canalizare;

9.11.  să solicite rezilierea contractului şi încetarea furnizării serviciului în termen de 15 zile de la înstrăinarea imobilului;

9.12.   să nu construiască sau să amplaseze obiective în zona de protecţie sau care nu respectă distanţele de siguranţă faţă de construcţiile şi instalaţiile operatorului aferente activităţii de distribuţie, iar pe cele construite sau amplasate ilegal să le desfiinţeze;

9.13.   să nu modifice instalaţiile de utilizare interioare aferente unui condominiu decât cu acordul operatorului.

CAPITOLUL V

Stabilirea cantităţii de apă furnizată şi a celei evacuate în reţeaua de canalizare

Art. 10. (1) Data citirii contorului este ............ Data emiterii facturii este ...........

(2) In cazul schimbării datei de citire a contoarelor, noua dată va fi comunicată utilizatorului împreună cu factura anterioară lunii în care citirea se va efectua la data modificată.

Art. 11. Stabilirea cantităţii de apă furnizată şi a celei evacuate în reţeaua publică de canalizare se va face astfel:

1.   Cantitatea de apă furnizată se stabileşte [se trece una dintre metodele de la lit. a) sau b)]

a)  pe baza înregistrărilor contorului de apă montat în căminul de branşament;

b)  în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantităţilor de apă în sistem pauşal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare.

2.   Cantitatea de apă preluată în reţeaua publică de canalizare se stabileşte: [se trece una dintre metodele de la lit. a)-e)];

a)   pentru utilizatorii casnici conform Hotărârii consiliului local nr...... din data ..........., în procent de ...... din volumul de apă potabilă şi caldă înregistrată de contorul de apă şi contorul de energie termică, după caz;

b) pentru........................................................................................................................................................................ ...........................................

                                                      (se trece denumirea agentului economic care are calitatea de utilizator)                                                        ca fiind egală cu cantitatea de apă consumată;

c)   ca fiind egală cu cantitatea de apă consumată, din care se scade cantitatea de apă rămasă înglobată în produsul finit stabilită conform breviarului de calcul din anexa nr. 4 la contract;

d)  pe baza citirii contorului/contoarelor având caracteristicile prevăzute în anexa nr. 1;

e)  pentru........................................................................................................................................................................ ..........................................

                                              (se trece denumirea operatorului economic care are calitatea de utilizator)                                                             se alimentează din surse proprii şi evacuează apă uzată în reţeaua publică de canalizare în cantităţile  stabilite  conform   (se trece: breviarului  de  calcul  din  anexa  nr.  4  sau:  citirii contorului/contoarelor având caracteristicile prevăzute în anexa nr. 1).

3. Stabilirea cantităţii de apă meteorică preluată în reţeaua de canalizare se determină prin înmulţirea cantităţii specifice de apă meteorică comunicată de A.N.M. pentru luna anterioară emiterii facturii, cu suprafeţele totale ale incintelor construite şi neconstruite, declarate de fiecare utilizator, şi cu coeficienţii de scurgere recomandaţi de SR 1846-1:2006, utilizând [se trece una dintre metodele de la lit. a) sau b)]:

a)  relaţia de calcul analitic din anexa nr. 3 la contract;

b)   norma specifică determinată analitic pe categorii de utilizatori, aprobată prin Hotărârea consiliului local nr..... din data de .....................

Art. 12. (1) In cazul defectării contorului de branşament din vina dovedită a utilizatorului cantitatea facturată va fi determinată în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantităţilor de apă în sistem pauşal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare, la care se adaugă, separat, cheltuielile justificate aferente înlocuirii acestuia.

(2) La schimbarea contorului în vederea reparării sau verificării metrologice periodice, operatorul are obligaţia de a anunţa titularii contractelor de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare despre operaţiunea respectivă, cu cel puţin 24 de ore înainte de ora la care este programată acţiunea şi vor completa un document în care sunt trecute cel puţin:

a)  datele de identificare ale operatorului;

b)  datele de identificare ale utilizatorului;

c)  datele de identificare ale contorului existent;

d)  datele de identificare ale sigiliului existent;

e)  datele de identificare ale contorului ce se montează;

f)  seria sigiliului cu serie unică de identificare;

g)  datele de identificare a persoanei care a realizat înlocuirea.

CAPITOLUL VI

Tarife, facturare şi modalităţi de plată

Art. 13. (1) Operatorii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare vor practica preţurile şi tarifele aprobate potrivit prevederilor legale în vigoare, consemnate în anexa la prezentul contract.

(2) Modificarea preţurilor şi tarifelor va fi adusă la cunoştinţa utilizatorului în scris, cu minimum 15 zile înaintea începerii perioadei de facturare la noul preţ.

Art. 14. (1) Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantităţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.

(2)   In cazul facturării unor cantităţi estimate, regularizarea consumului se realizează la

................................................................................................................................................................................................ .................................

                             (se trece perioada la care se face regularizarea stabilită de comun acord cu utilizatorul).

(3)   Factura va cuprinde elementele de identificare ale fiecărui punct de consum, cantităţile facturate, preţul/tariful aplicat, inclusiv baza legală, cantitatea de apă ce ar reveni în sistem pauşal operatorilor economici cuprinşi în anexa nr. 2, cantitatea de apă uzată şi pluvială.

Art. 15. (1) Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare se emite cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadenţă de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii şi termenul de scadenţă se înscriu pe factură.

(2)  Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la data scadenţei atrage după sine penalităţi de întârziere, după cum urmează:

a)  penalităţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare;

b)  penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadenţei;

c)  valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.

(3)   Nerespectarea de către utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de descărcare a apelor uzate în sistemele publice de canalizare, stabilite prin acordurile de preluare şi avizele de racordare eliberate de operator potrivit reglementărilor legale în vigoare, conduce la retragerea acestora şi la plata unor penalităţi şi despăgubiri pentru daunele provocate.

77 Art. 16. Facturile  şi  documentele  de  plată  se  transmit  de  operator  la  adresa..................................................................................................

Art. 17. Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin următoarele modalităţi:

a)  în numerar, la casieria operatorului;

b)  cu filă CEC;

c)  cu ordin de plată;

d)  prin internet;

e)  alte instrumente de plată convenite de părţi.

Art. 18. (1) In cazul în care pe documentul de plată nu se menţionează obiectul plăţii, se consideră achitate facturile în ordine cronologică.

(2) In funcţie de modalitatea de plată, aceasta se consideră efectuată, după caz, la una dintre următoarele date:

a)   data certificării plăţii de către unitatea bancară a utilizatorului pentru ordinele de plată;

b)   data certificată de operator pentru filele cec sau celelalte instrumente de plată legale;

c)  data înscrisă pe chitanţa emisă de casieria operatorului.

Art. 19. In cazul în care se constată că utilizatorul la care anterior a fost sistată furnizarea apei potabile a beneficiat de furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare fără acordul operatorului, se va proceda la facturarea acestora începând cu data de la care există dovada că a beneficiat de serviciu.

CAPITOLUL VII

Răspunderea contractuală

Art. 20. (1) Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract părţile răspund conform prevederilor legale.

(2) Părţile contractante pot include şi daune-interese pentru neexecutarea totală sau parţială a contractului, sub forma daunelor moratorii sau compensatorii.

Art. 21. Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plăti o factură emisă de operator va fi comunicat acestuia prin adresă scrisă care va conţine şi motivul refuzului, în termen de 10 zile de la data primirii facturii. Reclamaţiile ulterioare efectuării plăţii facturilor se conciliază între părţi în termen de 10 zile lucrătoare de la data formulării scrise a pretenţiilor de către utilizator. In cazul în care, ca urmare a unor recalculări conciliate între părţi, se reduce nivelul consumului facturat, nu se percep penalităţi.

Art. 22. In cazul în care, ca urmare a unor recalculări ale consumurilor, se reduce nivelul consumului facturat, nu se vor încasa penalităţi.

Art. 23. Operatorul este obligat să plătească despăgubiri în cazul deteriorării instalaţiilor interioare aparţinând utilizatorului sau îmbolnăvirii utilizatorilor colectivi sau individuali, în situaţia în care au apărut presiuni în punctul de delimitare mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare sau calitatea apei nu corespunde condiţiilor de potabilitate. Plata despăgubirilor se face în termen de maximum 30 de zile de la data producerii sau constatării deteriorării pe baza expertizei efectuate de un expert autorizat angajat de operator şi agreat de utilizator. In cazul în care în urma expertizei se constată că operatorul nu este în culpă, plata expertizei va fi suportată de utilizator.

Art. 24. Pentru nerespectarea de către operator a prevederilor art. 7 pct. 7.4 şi 7.6 utilizatorul beneficiază de o reducere a valorii facturii în concordanţă cu gradul de neasigurare a serviciului şi durata cât acesta nu a putut fi asigurat. Criteriile de stabilire a cuantumului reducerii vor fi aprobate de autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 25. In cazul nerespectării prevederilor art. 7 pct. 7.9, 7.10, 7.11 şi 7.12, operatorul va fi obligat la plata de despăgubiri care să acopere prejudiciul creat.

Art. 26. (1) In cazul apariţiei unor situaţii de forţă majoră partea care o invocă este exonerată de răspundere în condiţiile legii.

(2) Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termenul de 48 de ore, despre producerea evenimentului, apreciind perioada în care urmările ei încetează, cu confirmarea autorităţilor competente de la locul producerii evenimentului, şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.

CAPITOLUL VIII

Litigii

Art. 27. Părţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.

Art. 28. In cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti române competente.

CAPITOLUL IX

Alte clauze

Art. 29. (clauzele nu vor avea prevederi contrare sau care să modifice sensul dispoziţiilor din regulamentul serviciului de alimentare cu apă şi canalizare sau ale prezentului contract-cadru)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Art. 30. (clauzele introduse vor fi stabilite de comun acord între cele două părţi)

........................................................................................................................................................................ ........................................................

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

Art. 31. In toate problemele care nu sunt prevăzute în prezentul contract părţile se supun prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, ale Codului civil, Codului comercial şi ale altor acte normative incidente.

Art. 32. Prezentul contract se poate modifica cu acordul părţilor, prin acte adiţionale.

Art. 33. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul contract.

Art. 34. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intră în vigoare la data de ..............................................

Art. 35. (1) Modificarea contractelor existente se va face în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului contract-cadru, cu respectarea dispoziţiilor acestuia.

(2) Caracterele utilizate în redactarea contractului vor avea aceeaşi dimensiune şi vor fi scrise cu font de minimum 11 puncte.

Operator,

...............................

Utilizator,

...............................

Data semnării

Anexa nr. 1 la contract

DELIMITAREA

instalaţiilor de alimentare cu apă şi de canalizare

Denumire utilizator...............................................................................................................................................................

                                   (se trece denumirea utilizatorului care trebuie să fie aceeaşi cu cea din contract)

Adresa condominiului/spaţiului la care se furnizează/prestează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare este (se trec toate adresele de consum care au branşament propriu şi aparţin aceluiaşi proprietar sau fac parte din aceeaşi asociaţie de proprietari/locatari)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

A.  Alimentarea cu apă se face din (se trece denumirea staţiei de pompare, repompare, hidrofor etc. din care se face alimentarea fiecărui punct de consum).

B.   Punctul/punctele de delimitare este/sunt amplasat/amplasate conform schiţei/schiţelor (se trece numărul schiţei) din anexă (în fiecare schiţă cotată se vor figura vanele, contorul de apă, reducţiile şi materialul, diametrul exterior şi grosimea peretelui conductei).

C.   Caracteristicile contorului/contoarele de branşament sunt: (pentru fiecare contor de branşament se trece denumirea comercială, tipul, seria, clasa de precizie, termenul scadent pentru verificarea metrologică, data montării etc).

D.  Caracteristicile contorului/contoarele de racord sunt: (pentru fiecare contor de racord se trece denumirea comercială, tipul, seria, clasa de precizie, termenul scadent pentru verificarea metrologică, data montării etc).

E.  Schema de principiu a conductelor şi armăturilor în amonte şi în aval de punctul de delimitare este conform schiţei/schiţelor (se trece numărul schiţei/schiţelor) din anexă (schiţa cotată va cuprinde racordul până la prima vană de separare a reţelei de distribuţie şi partea de reţea interioară până la intrarea pe proprietatea utilizatorului).

Operator,

..............................

Utilizator,

..............................

ANEXA Nr. 2 la contract

SITUAŢIA   PERSOANELOR   Şl   A   OPERATORILOR   ECONOMICI

Nr. crt.

Adresa punctului de consum

Numărul persoanelor alimentate cu apă caldă produsă centralizat

Numărul persoanelor care îşi prepară apă caldă local

Număr de niveluri

1.

2.

...

n

Nr. crt.

Denumirea operatorului

economic/adresa punctului de consum

Activitatea desfăşurată

Număr de unităţi

Total m3/lună

robinete

elevi

locuri

copii

1.

2.

...

n

Operator,

..............................

Utilizator,

..............................

ANEXA Nr. 3 la contract

CONDIŢII   DE   CALITATE   ŞI   LEGISLAŢIA   APLICABILĂ

Presiunea apei asigurată la ultimul nivel al condominiului este de ..... (se trece valoarea presiunii ce trebuie asigurată), la un consum de apă instantaneu de ...... (se trece consumul de apă instantaneu, considerând factorul de simultaneitate din normele de proiectare).

Debitul de apă minim asigurat este de ....... l/s şi de ....... m3/zi.

Gradul de asigurare în furnizare a alimentării cu apă este de .... %/lună.

Gradul de asigurare în furnizare a serviciului de canalizare este de .... %/lună.

Cantitatea de apă meteorică preluată la canalizare lunar se calculează cu relaţia .................

Legislaţia şi normele tehnice aplicabile serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pentru care se încheie contractul este:

Nr. crt.

Indicativul actului normativ sau tehnic1

Denumirea actului normativ sau tehnic

1.

2.

...

n

1 Legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenţă, hotărâri ale Guvernului, ordine, normative, norme, standarde etc.

Apele uzate acceptate la deversarea în  reţelele publice a apelor uzate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii minime:

Nr. crt.

Indicatorul

U.M.

Valoarea maximă

Mod de determinare

1.

temperatură

°C

40

2.

pH

6,5-8,5

SR ISO 10523:97

3.

Materii în suspensie

mg/dm3

350

STAS 6953:81

4.

Substanţe extractibile cu solvenţi organici

mg/dm3

30

SR 7587:96

5.

Fenoli antrenabili cu vapori de apă (C6H5OH)

mg/dm3

30

STAS7167:92

6.

Detergenţi sintetici biodegradabili

mg/dm3

25

SR ISO 7875/1,2:96

...

alţi indicatori consideraţi esenţiali


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 90/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 90 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 90/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu