E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 896 din 20 iulie 2006

privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli al spitalului public

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 676 din 7 august 2006



Având în vedere prevederile art. 191 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, ale art. 62 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,

văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. 2.276 din 20 iulie 2006,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă Normele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2)   Normele metodologice prevăzute la alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi pentru celelalte instituţii sanitare publice finanţate integral din venituri proprii, din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice.

(3)   Pentru ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, normele metodologice de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli se aprobă prin ordin sau decizie de conducătorul acestora, cu avizul Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la  1   ianuarie 2007,  dată  la care se  abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 755/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru instituţiile sanitare publice finanţate integral din venituri proprii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 645 din 16 iulie 2004, cu modificările ulterioare.

Art. 3. - Direcţiile din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică, precum şi unităţile sanitare publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA

NORME   METODOLOGICE

pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public

1. Norme cu caracter general

(1)   Spitalul public este unitatea sanitară cu paturi, de utilitate publică, cu personalitate juridică, ce furnizează servicii medicale. Spitalul public este instituţie publică finanţată integral din venituri proprii şi funcţionează pe principiul autonomiei financiare, care presupune următoarele:

a)  organizarea activităţii spitalului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, pe total unitate, precum şi pe fiecare secţie sau compartiment, astfel încât cheltuielile necesare pentru realizarea serviciilor medicale să fie acoperite din veniturile realizate;

b)  evaluarea corectă a veniturilor proprii, fundamentarea cheltuielilor pe baza propunerilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, în raport cu obiectivele programate, şi elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.  1.954/2005, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli de către managerul spitalului şi cu acordul organului ierarhic superior, respectiv conducătorul autorităţii de sănătate publică sau ministrul sănătăţii publice, după caz;

d)  repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pe secţii şi compartimente din structura spitalului;

e)  modificarea bugetului de venituri şi cheltuieli de către structurile care l-au aprobat;

f)   executarea bugetului de venituri şi cheltuieli printr-o bună gestiune economico-financiară, realizarea serviciilor medicale contractate, precum şi a celorlalte prestaţii şi activităţi ale spitalului, în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.

(2)   Spitalul public este condus de un manager, persoană fizică sau juridică, ce îndeplineşte atribuţiile ordonatorului terţiar de credite, în condiţiile legii. Managerul încheie contract de management cu Ministerul Sănătăţii Publice, în care se cuprind şi obligaţii legate de realizarea indicatorilor economico-financiari rezultaţi din modul de elaborare şi execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli. (3) Responsabilităţile managerului, ca ordonator terţiar de credite, sunt:

a)   angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita bugetului aprobat numai pentru realizarea sarcinilor instituţiei pe care o conduce şi în condiţiile stabilite prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale. Managerii vor stabili prin decizie internă:

-   persoanele angajate care au atribuţii şi responsabilităţi în cadrul compartimentelor de specialitate pentru operaţiunile de angajare, lichidare şi ordonanţare;

-   persoanele autorizate care efectuează plăţile pe baza documentelor ordonanţate de către ordonatorul de credite;

-   persoanele desemnate pentru executarea controlului financiar preventiv;

b)   realizarea serviciilor medicale contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi a celor prevăzute în celelalte contracte;

c)  asigurarea, în condiţiile legii, a drepturilor pacienţilor;

d)   realizarea veniturilor contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi cu terţe persoane fizice şi juridice;

e)   angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare;

f)  asigurarea integrităţii bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce;

g) organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi execuţiei bugetare;

h) organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de investiţii publice;

i) organizarea evidenţei programelor naţionale de sănătate şi realizarea indicatorilor aferenţi acestora;

j) organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform reglementărilor legale;

k) analizarea periodică, cel puţin lunar, a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabilirea de măsuri operative pentru remedierea deficienţelor;

l) asigurarea monitorizării cheltuielilor de personal şi a execuţiei bugetare pe structura bugetului aprobat;

m) organizarea eliberării decontului de cheltuieli pe pacient;

n) asigurarea codificării DRG.

2. Structura, elaborarea şi fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli

2.1. Structura bugetului de venituri şi cheltuieli

(1)   Bugetul de venituri şi cheltuieli cuprinde resursele financiare şi cheltuielile din cadrul unui exerciţiu financiar, de regulă un an, necesare în vederea asigurării condiţiilor de desfăşurare normală a activităţii spitalelor publice, de furnizare a serviciilor medicale contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi a altor servicii, în condiţiile legii. Veniturile şi cheltuielile se cuprind în macheta de buget din structura Clasificaţiei indicatorilor financiari, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.954/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului se compune din:

a)   bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, conform modelului din anexa nr. 1;

b)   bugetele de venituri şi cheltuieli ale secţiilor/ compartimentelor, conform modelului din anexa nr. 2;

c)   situaţia privind numărul de posturi şi structura acestora, conform modelului din anexa nr. 3;

d)   bugetul fondului de dezvoltare al spitalului, conform modelului din anexa nr. 4.

(2)  Veniturile proprii ale spitalelor se cuprind în macheta de buget pe capitole, subcapitole şi paragrafe şi evidenţiază:

a)  valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale încheiate de spitale cu casele de asigurări sociale de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, în calitate de furnizor de servicii medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi din alte prestaţii şi activităţi;

b)  valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale cu case de asigurări de sănătate private sau cu agenţi economici;

c)   valoarea contractelor privind furnizarea de servicii medicale solicitate de alte unităţi spitaliceşti, farmaceutice,de cabinete medicale sau de alte unităţi sanitare publice ori private acreditate, care nu au specialişti pentru unele activităţi sau manopere medicale;

d)   sume realizate din editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical;

e)  sume realizate din servicii medicale, hoteliere sau de altă natură, furnizate la cererea unor terţi, atât în structurile cu paturi, cât şi în cele ambulatorii;

f)   sume realizate din servicii de asistenţă medicală la domiciliu, furnizate la cererea pacienţilor;

g)  valoarea contractelor de cercetare şi alte surse;

h) valoarea contractelor reprezentând asocieri investiţionale în domenii medicale ori de cercetare medicală şi farmaceutică;

i) sume din închirierea unor spaţii medicale, echipamente sau aparatură medicală către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii;

j) sume din închirierea bunurilor care aparţin spitalului;

k) sume din donaţii şi sponsorizări;

l) sume din legate;

m) sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale;

n) sume din bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice;

o) contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice primite prin programele de sănătate, finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

(3)  Veniturile proprii evidenţiate şi realizate de spital se depersonalizează în cadrul bugetului, respectiv sumele încasate nu au o anumită destinaţie şi pot fi utilizate pentru cheltuieli curente şi de capital. Fac excepţie veniturile din sumele alocate de la bugetul local, bugetul de stat, Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice.

(4)   Veniturile spitalelor, care provin de la bugetele locale, de la bugetul de stat, de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi de la bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice, se utilizează numai pentru destinaţiile pentru care au fost alocate, după cum urmează:

a) De la bugetul de stat se asigură:

-   realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în programele naţionale de sănătate;

-   dotarea cu echipamente medicale, în condiţiile legii;

-   investiţii legate de construirea de noi spitale, inclusiv pentru finalizarea celor aflate în execuţie;

-     expertizarea, transformarea şi consolidarea construcţiilor grav afectate de seisme şi de alte cazuri de forţă majoră;

-     modernizarea, transformarea şi extinderea construcţiilor existente, precum şi efectuarea de reparaţii capitale;

activităţi didactice şi de cercetare;

-  alte cheltuieli curente şi de capital.

b)  De la bugetele locale, respectiv de la bugetul propriu al judeţelor, pentru spitalele judeţene, şi de la celelalte bugete locale, pentru spitalele de interes judeţean sau local, se finanţează cheltuieli de întreţinere, gospodărire, reparaţii, consolidare, extindere şi modernizare a unităţilor sanitare publice şi dotări independente, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetele locale respective.

c)   Din bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice se finanţează investiţii în infrastructura sistemului sanitar public şi unele programe naţionale de sănătate care se repartizează de Ministerul Sănătăţii Publice ordonatorilor secundari şi terţiari de la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice."

d)   Spitalele pot primi cu titlu gratuit medicamente prin programele naţionale de sănătate finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi alte bunuri din fonduri de la bugetul de stat, fonduri externe nerambursabile şi rambursabile, precum şi din donaţii şi sponsorizări.

(5) Cheltuielile spitalului se evidenţiază în macheta de buget pe total, din care cheltuieli pentru activitatea finanţată din venituri proprii şi, separat, cheltuieli pentru activităţi finanţate din sume de la bugetele locale, bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice, precum şi, după caz, din alte surse de venituri a căror utilizare este stabilită de lege.

Cheltuielile spitalului se prevăd în macheta de buget pe structura clasificaţiei economice pe titluri, articole şi alineate, precum şi pe clasificaţia funcţională pe capitole, subcapitole şi paragrafe. Cheltuielile, în structura economică, cuprind:

a)   titlul I „Cheltuieli de personal" se desfăşoară pe articole, respectiv „Cheltuieli salariale în bani" (articolul 10.01) şi „Cheltuieli salariale în natură" (articolul 10.02); articolele au subdiviziuni denumite alineate, care detaliază tipurile de cheltuieli de personal (de exemplu, 10.01.01 „Salarii de bază" etc);

b)   titlul II „Bunuri şi servicii, structurat pe articole în „Bunuri şi servicii" (articolul 20.01), „Reparaţii curente" (articolul 20.02), „Hrana" (articolul 20.03), „Medicamente şi materiale sanitare" (articolul 20.04), „Bunuri de natura obiectelor de inventar" (articolul 20.05), „Deplasări, detaşări, transferări" (articolul 20.06) etc; articolele se desfăşoară pe alineate, în funcţie de tipurile de cheltuieli (de exemplu, 20.04.01 „Medicamente");

c)   cheltuielie de capital se desfăşoară pe titlul 71, respectiv titlul X „Active nefinanciare", care cuprinde articolul 71.01 „Active fixe", structurat pe alineate, în funcţie de categoria de cheltuieli pe care o evidenţiază: „Construcţii" (71.01.01); „Maşini, echipamente şi mijloace de transport" (71.01.02); „Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale" (71.01.03); „Alte active fixe" (71.01.30);

d)   cheltuielile se prevăd în macheta de buget şi pe clasificaţia funcţională pe capitole, subcapitole şi paragrafe, în funcţie de activitatea spitalului, astfel: „Produse farmaceutice, materiale sanitare şi dispozitive medicale", „Asistenţa medicală în ambulatoriu", „Asistenţa de urgenţă prespitalicească", „Asistenţa în unităţile sanitare cu paturi", „Ingrijiri la domiciliu", „Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală în sănătate", „Alte cheltuieli"; subcapitolele se defalcă pe paragrafe, de exemplu, „Spitale generale" (66.06.01);

e)   cheltuielile ce se înscriu în macheta de buget din sumele alocate de la bugetele locale, bugetul de stat, Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice se defalcă pe clasificaţia indicatorilor financiari, în funcţie de sursele de venituri şi de tipurile de cheltuieli.

(6) Excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli se stabileşte ca diferenţă între totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor. Bugetul spitalelor publice poate fi încheiat numai cu excedent sau cu excedent zero, când veniturile sunt egale cu cheltuielile. Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.

In situaţia în care spitalul public a rămas cu excedent de casă la finele anului precedent, pentru utilizarea acestuia în noul exerciţiu bugetar se procedează astfel:

a)  cheltuielile pentru exerciţiul curent se măresc în limita excedentului înregistrat la finele anului precedent şi care se află sub formă de disponibilităţi în contul curent deschis la Trezoreria Statului. In această situaţie cheltuielile activităţii curente vor fi mai mari decât veniturile curente şi se echilibrează prin poziţia „Excedent din anul precedent pentru echilibrarea cheltuielilor în anul curent". Ca urmare, în acest caz, se va completa la finele machetei rubrica „Deficit";

b)   este interzisă cuprinderea excedentului din anul precedent în categoria „Venituri", deoarece acestea nu aparţin anului curent.

2.2. Elaborarea şi fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli

(1) In etapa de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli comitetul director trebuie să analizeze resursele posibile şi cheltuielile necesare, reflectate într-un proiect de buget fundamentat pe principalii indicatori fizici: volumul serviciilor medicale ce urmează a fi furnizate, alte resurse, dezvoltarea sau restructurarea unor activităţi.

(2)   Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se elaborează de comitetul director pe baza centralizării de către compartimentul financiar-contabil a propunerilor prezentate de conducătorii secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, având în vedere:

a)   estimarea veniturilor ce urmează a se realiza din activitatea de furnizare a serviciilor medicale, alte prestaţii şi activităţi;

b)   cheltuielile necesare şi priorităţile stabilite pentru activitatea de acordare a asistenţei medicale şi alte activităţi;

c)   realizarea echilibrului financiar între veniturile şi cheltuielile cuprinse în proiectul de buget.

(3)   Fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli reprezintă un complex de analize şi decizii prin care managerul evaluează nivelul surselor de venituri şi dimensionează categoriile de cheltuieli pe o bază reală, care să susţină realizarea în anul curent a volumului de activitate a spitalului public pe care îl conduce.

(4)   Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli are la bază principiul specializării bugetare, potrivit căruia veniturile şi cheltuielile se înscriu pe surse de provenienţă şi pe categorii de cheltuieli, grupate după natura lor economică şi destinaţia acestora, potrivit clasificaţiei bugetare.

(5)   Fundamentarea veniturilor spitalului se face pentru fiecare sursă de venit, prin indicatori care conduc la stabilirea corectă a nivelului acestora. De asemenea, analiza cuprinde şi realizările din ultimii 1-2 ani.

(6)   Estimarea veniturilor are în vedere atât sursele de venituri rezultate din contracte cu persoane fizice sau juridice, precum şi măsurile de redimensionare a unor activităţi de furnizare de servicii, de restructurare a unităţii şi personalului şi de eficientizare a activităţii spitalului pe termen scurt, mediu şi lung.

(7)   Fundamentarea veniturilor diferă de la unitate la unitate, dar în general ar trebui să se ţină cont de aspectele ce reglementează sursele de venituri şi condiţiile specifice fiecărei unităţi de furnizare a serviciilor medicale, după cum urmează:

a) la estimarea veniturilor din contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizarea serviciilor medicale se iau în consideraţie:

-   condiţiile de contractare prevăzute anual prin Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, normele de aplicare ale acestuia, precum şi celelalte reglementări în domeniu;

-   numărul de servicii pe structură (spitalizare continuă, de zi etc.) estimat a se realiza şi finanţa;

-   modalitatea de plată (DRG, plata pe caz externat, plata pe serviciu, plata pe zi de spitalizare, cronici, UPU etc);

-  inflaţia prognozată;

-   analiza valorii serviciilor în anul curent faţă de anul precedent şi identificarea cauzelor plusurilor şi minusurilor constatate;

b)  veniturile de la persoane fizice pentru plata serviciilor solicitate se calculează în funcţie de:

-   numărul estimat al persoanelor solicitante;

-  volumul şi natura serviciilor medicale cerute;

-  venituri medii pe o persoană;

-   analiza comparativă a estimărilor din anul curent cu realizările din anul precedent;

c)  veniturile din asocieri investiţionale:

-   se estimează pe baza contractelor în curs şi care rămân valabile şi în anul curent sau pe baza noilor contracte;

d)  alte venituri, în concordanţă cu volumul prestărilor de servicii medicale, inclusiv actele adiţionale, având ca nivel de referinţă realizările din anul anterior, creşterea sau reducerea capacităţii unităţii de a presta servicii medicale, indicele de inflaţie prognozat de către instituţiile abilitate, noi surse de venituri etc.

(8)   Fundamentarea cheltuielilor se efectuează de comitetul director împreună cu şefii de secţii şi compartimente, urmărindu-se:

a)   utilizarea resurselor materiale şi băneşti pentru cheltuieli oportune şi strict necesare;

b)  reducerea cheltuielilor pentru utilităţi prin stabilirea de norme proprii de consum;

c)   aprovizionarea cu materiale, medicamente în limita cerinţelor actelor medicale, evitându-se formarea de stocuri;

d)   stabilirea la nivelul spitalului de proceduri pentru actele medicale furnizate de fiecare secţie, de liste proprii de medicamente, materiale sanitare şi reactivi, aprobate de comitetul director;

e)   stabilirea necesarului de lucrări de întreţinere pe bază de studii de fundamentare şi documentaţii tehnice în cadrul unor strategii de îmbunătăţire a calităţii actului medical;

f)   evaluarea produselor din gestiuni şi eliberarea acestora în funcţie de cerinţele actelor medicale şi de respectarea scopului pentru care au fost achiziţionate;

g)  întărirea controlului intern asupra consumurilor pe secţii şi compartimente;

h) reducerea cheltuielilor ca urmare a externalizării unor servicii şi activităţi, potrivit normelor legale.

(9)   Cheltuielile se desfăşoară pe structura clasificaţiei bugetare şi reflectă consumul de valori materiale şi băneşti necesare pentru îndeplinirea obiectivelor activităţii spitalului.

(10)  La fundamentarea cheltuielilor se au în vedere:

a) indicatorii fizici cu ajutorul cărora se poate aprecia efortul financiar (număr de salariaţi, număr de cazuri externate, număr de paturi, număr de zile de spitalizare etc);

b)   evoluţia cheltuielilor pe ultimii 2-3 ani, pentru a constata tendinţa de creştere sau de reducere a cheltuielilor;

c)    evaluarea cheltuielilor pe fiecare secţie sau compartiment şi stabilirea responsabilităţilor conducătorilor acestor structuri;

d)    normele şi reglementările privind efectuarea cheltuielilor (alocaţii de hrană, salarii etc);

e)   eliminarea sau reducerea practicilor anterioare care au condus la cheltuieli neeconomicoase.

(11) Estimarea cheltuielilor necesită efectuarea calculelor pentru stabilirea consumului real de resurse umane, materiale şi de capital şi, separat, stabilirea cheltuielilor directe, indirecte şi generale necesare pentru realizarea serviciilor medicale. La stabilirea principalelor niveluri de cheltuieli se au în vedere prevederile legale ce reglementează fiecare natură de cheltuieli, precum şi alte elemente de calcul, după cum urmează:

a)  cheltuieli de personal (titlul 10):

-   în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice managerul stabileşte şi aprobă numărul de personal pe categorii şi locuri de muncă, propune structura organizatorică şi reorganizarea unităţii. La stabilirea numărului de posturi se are în vedere realizarea furnizării serviciilor medicale contractate pe principii de eficienţă în realizarea cheltuielilor, concomitent cu îmbunătăţirea calităţii la acordarea actului medical;

-   calculul numărului de personal şi al necesarului de cheltuieli de personal se face pe baza statului de funcţii aprobat, prin evalularea drepturilor de personal, în detaliu, pe structura clasificaţiei, pentru întregul personal, pe baza organigramei unităţii, pe fiecare secţie şi compartiment ale spitalului;

-   numărul de posturi, structura acestora şi cheltuielile cu salariile se aprobă ca anexă la bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecărei unităţi sanitare publice;

-   numărul de posturi aprobat prin bugetul fiecărei unităţi sanitare publice nu poate fi depăşit;

-   cuantumul cheltuielilor de personal, de regulă, nu trebuie să depăşească 60% din totalul cheltuielilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli;

b)  bunuri şi servicii (titlul 20)

Evaluarea   cheltuielilor   pentru   bunuri   şi   servicii   se fundamentează pe fiecare alineat, avându-se în vedere:

-  necesarul calculat pe baza propunerilor primite de la fiecare secţie şi compartiment, stocul normat stabilit de unitate, stocul la finele anului precedent;

-  numărul de cazuri externate;

-  alocaţiile legale de hrană pe tipuri de secţii;

-   note de fundamentare pentru reparaţii curente şi capitale;

-  alte activităţi şi consumuri necesare;

c)   cheltuielile de capital se estimează ţinându-se cont de propunerile justificate ale secţiilor şi compartimentelor pe

bază de documentaţii tehnice, în condiţiile legii. Cheltuielile de capital se înscriu în lista de investiţii ce constituie anexă la bugetul de venituri şi cheltuieli, conform Ordinului ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor metodologice privind aplicarea de către trezoreriile statului a mecanismului de finanţare a investiţiilor instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare. In cadrul cheltuielilor de capital se evidenţiază fondul de dezvoltare a spitalului, în condiţiile prezentelor norme metodologice;

d) cheltuielile ce se înscriu în buget se reevaluează prin estimarea sumelor ce se pot obţine pentru serviciile medicale furnizate conform metodologiei de calcul al decontării serviciilor medicale aprobate prin normele metodologice de aplicare a contractului-cadru în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate (DRG, tarif pe caz ponderat, plata pe serviciu medical, tarif pe zi de spitalizare, UPU etc).

(12) In cazul în care spitalul primeşte sume pentru programe naţionale de sănătate, calculul necesarului se face în funcţie de prevederile privind normele de organizare şi finanţare a programelor naţionale de sănătate.

3. Negocierea contractului de furnizare de servicii medicale şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli

(1)   Contractul de furnizare de servicii medicale se negociază de către manager cu conducerea casei de asigurări de sănătate, în funcţie de indicatorii stabiliţi în contractul-cadru şi normele de aplicare a acestuia şi necesarul estimat al unităţii pentru furnizarea serviciilor medicale ce urmează a se contracta.

(2)   Reprezentanţii autorităţii de sănătate publică sau ai Ministerului Sănătăţii Publice, după caz, în funcţie de subordonare, au rol de supraveghere a procesului de negociere, urmărind ca aceasta să se realizeze pe baza prevederilor legale, colaborând în acest sens cu reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi ai caselor de asigurări de sănătate, după caz.

(3)   In cazul refuzului uneia dintre părţi de a semna contractul de furnizare de servicii medicale, se constituie o comisie de mediere formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, care în termen de maximum 10 zile soluţionează divergenţele.

(4)   Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli   se definitivează şi se aprobă după semnarea contractului   de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări   de sănătate.

(5)   Proiectul bugetului spitalului public, precum şi bugetele secţiilor şi compartimentelor spitalului se prezintă consiliului consultativ pentru analiză şi propuneri de îmbunătăţire.

(6)  Managerul spitalului definitivează şi aprobă proiectul bugetului pe total şi îl înaintează organului ierarhic superior, pentru obţinerea acordului. Pentru obţinerea acordului organului ierarhic superior, spitalul prezintă următoarele documente:

-   bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, conform modelului din anexa nr. 1;

-   situaţia privind numărul de posturi şi structura acestora, conform modelului din anexa nr. 3;

-   bugetul fondului de dezvoltare a spitalului, conform modelului din anexa nr. 4;

-  nota de prezentare a bugetului aprobat.

(7)  Nota de prezentare a bugetului spitalului va cuprinde enumerarea surselor de venituri şi a sumelor corespunzătoare fiecărei surse de venit, precum şi măsurile preconizate de spital pentru încadrarea cheltuielilor în nivelul veniturilor prevăzute în bugetul aprobat.

(8)    După obţinerea acordului, bugetul total se reanalizează cu conducătorii secţiilor şi compartimentelor şi se aprobă pe secţiile şi compartimentele din structura spitalului, conform machetei prevăzute în anexa nr. 2. Bugetele pe secţii şi compartimente se comunică acestora şi intră în execuţie odată cu încheierea contractului între manager şi şefii structurilor în cauză, cu încadrarea în termenul prevăzut de lege.

(9)   Un exemplar al bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat (în copie) se prezintă unităţii Trezoreriei Statului la care unitatea sanitară are conturile deschise.

4. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli

(1)   Veniturile unităţii sanitare publice se încasează, se administrează, se utilizează şi se contabilizează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile unităţilor finanţate integral din venituri proprii. Veniturile se înregistrează în contabilitatea spitalului în conturile corespunzătoare de venituri în momentul creării lor şi înscrise în documente (facturi) şi nu atunci când se încasează.

(2)  Prevederile de la cheltuieli stabilite pe titluri, articole şi alineate reprezintă limita maximă a plăţilor de casă şi se efectuează în exerciţiul bugetar curent.

(3)  Cheltuielile înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli au destinaţie precisă şi limitată şi nu pot fi efectuate dacă nu au temei legal.

(4)    Documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea pentru propunerile privind cheltuielile cu procurarea medicamentelor şi a materialelor sanitare se emit de secţiile din spital, care reprezintă compartimentele de specialitate, şi se semnează de şeful de secţie sau de înlocuitorul acestuia, în calitate de conducător al compartimentului de specialitate.

(5)  Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se efectuează pe parcursul exerciţiului financiar, în limita disponibilului de prevederi la cheltuieli pe subdiviziuni (subcapitol, titlu, articol şi alineat) la care se încadrează plata respectivă şi a disponibilului din cont.

(6)   Plăţile se efectuează de către persoanele care îndeplinesc funcţia de contabil, stabilite de către conducătorul instituţiei sanitare publice, în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002. Obligaţiile de plată către furnizori se înregistrează în contabilitatea spitalului pe baza documentelor justificative care reflectă crearea obligaţiei de plată şi nu când are loc plata.

(7)   Sumele rămase neutilizate la finele anului se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.

(8)  Sumele ce se decontează în luna ianuarie, aferente serviciilor medicale acordate în luna decembrie în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate, inclusiv regularizările aferente anului precedent, se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli şi reprezintă venituri ale anului curent.

(9)  Sumele reprezentând drepturile de personal aferente lunii decembrie a anului curent se înregistrează pe cheltuiala acestui an.

(10)   Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se derulează prin conturile deschise la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe seama spitalului public, iar operaţiunile respective sunt înregistrate în contabilitatea proprie, potrivit normelor şi procedurilor aprobate pentru instituţiile publice.

Pentru veniturile încasate şi plăţile dispuse în limita bugetului de venituri şi cheltuieli (pe subdiviziunile acestuia), instituţia sanitară publică are deschise la Trezoreria Statului următoarele conturi:

• contul 5041 „Disponibil din activitatea sanitară conform Legii nr. 145/1997", în care se înregistrează:

-   veniturile proprii încasate din activitatea de prestări de servicii medicale pe bază de contracte încheiate cu casa de asigurări de sănătate, acte adiţionale la contracte, venituri din servicii medicale la cerere;

-   venituri din închirieri, asociaţii investiţionale în domeniul medical ori de cercetare ştiinţifică medicală şi farmaceutică, editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical, donaţii şi sponsorizări, alte surse;

-   plăţile dispuse în limita prevederilor din bugetul de venituri şi cheltuieli.

(10.1) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de mai sus se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în conturile următoare:

-   560 „Disponibil al instituţiilor finanţate integral din venituri proprii";

-  706 „Venituri din închirieri", cod 30.10;

-    701 „Venituri din vânzarea produselor finite", cod 33.10.16;

-   704 „Venituri din lucrări executate şi servicii prestate", cod 33.10 (mai puţin 33.10.16);

-  779 „Alte venituri operaţionale", cod 37.10;

-   791 „Venituri excepţionale din operaţiuni cu active fixe", cod 39.10;

•   contul 5047 „Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială", deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului şi a municipiului Bucureşti, în care se înregistrează:

a)   sumele primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării, după caz;

b)   sumele primite din bugetul constituit din contribuţii asupra producerii, comercializării şi publicităţii asupra produselor din tutun şi alcool;

c)  sumele primite de la bugetele locale;

d)   plăţile dispuse de instituţiile publice sanitare pentru îndeplinirea acţiunilor respective.

(10.2) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de mai sus se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în conturile:

a)   pentru sumele primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării se utilizează:

-   contul 551.1 „Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat";

-   contul 773.1 „Venituri din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat" (36.10.50.02);

•  conturile 551.1 şi 773.1 se dezvoltă pe analitice, după caz;

b)   pentru sumele primite din bugetul constituit din contribuţii instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi alcool se utilizează:

-   contul 551.2 „Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - contribuţii instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi alcool";

-   contul 773.2 „Venituri din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - contribuţii asupra producerii, comercializării şi publicităţii pentru produse din tutun şi alcool" (36.10.50.03);

c)   pentru sumele primite de la bugetele locale se utilizează:

-   contul 551.3 „Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget local";

-   contul 773.3 „Venituri din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget local" (36.10.50.01).

(11) In conformitate cu pct. 5 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, managerii spitalelor, în baza atribuţiilor pe care le îndeplinesc ca ordonatori terţiari de credite, au obligaţia organizării evidenţei creditelor bugetare aprobate, a angajamentelor bugetare şi legale, folosindu-se în acest scop conturile în afara bilanţului:

-  contul 8060 „Credite bugetare aprobate";

-  contul 8066 „Angajamente bugetare";

-  contul 8067 „Angajamente legale".

Conturile menţionate mai sus se desfăşoară în evidenţa analitică   conform   reglementărilor  în   vigoare,   pentru activitatea realizată din venituri proprii şi pentru cheltuielile efectuate din sumele primite din alocaţii cu destinaţie specială, pe capitole şi în cadrul acestora pe titluri, articole şi alineate. Pentru cheltuielile din bugetul de stat conturile respective se desfăşoară pe fiecare acţiune şi program, pe titluri, articole şi alineate.

(12) Managerii spitalelor au obligaţia analizării şi raportării execuţiei bugetului de venituri şi cheltueili lunar, trimestrial şi anual ordonatorului de credite ierarhic superior. Analiza se efectuează de către manager, de la nivelul bugetelor secţiilor şi compartimentelor, pentru a se identifica aspectele care influenţează negativ execuţia bugetară şi implicit realizarea contractului de administrare.

5.  Fondul de dezvoltare a spitalului

(1)  Fondul de dezvoltare a spitalului se utilizează pentru dotarea spitalului şi se constituie din următoarele surse:

a)  sume rezultate  din valorificarea bunurilor disponibile, precum şi din cele   casate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;

b)  sponsorizări cu  destinaţia „dezvoltare";

c)  o cotă de 20% din excedentul bugetului de venituri şi cheltueili înregistrat la finele exerciţiului financiar;

d)  sume rezultate din închirieri, în condiţiile legii;

e)   o cotă-parte din amortizarea calculată lunar şi cuprinsă în bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, cu condiţia păstrării echilibrului financiar între venituri şi cheltuieli; această sursă se ia în calcul pe baza unor precizări suplimentare ce se vor transmite ulterior.

(2)   Evidenţierea fondului de dezvoltare se face pe subdiviziunile titlului 70 „Cheltuieli de capital" al Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005, şi se înregistrează în contabilitate prin contul 1391 „Fond de dezvoltare a spitalului."

(3)   Spitalele vor solicita unităţilor de trezorerie la care au deschise conturile deschiderea unui cont de disponibil pentru fondul de dezvoltare.

(4)  Soldul fondului de dezvoltare rămas la finele anului se reportează în anul următor, fiind utilizat potrivit legii.

6.  Dispoziţii finale

Serviciile medicale realizate de spitale peste valoarea contractată se facturează distinct. Contravaloarea acestor servicii se prevede în bugetul unităţii, atât la venituri, cât şi la cheltuieli.

ANEXA Nr. 11)

INSTITUŢIA SANITARA PUBLICA

DE ACORD,

ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR,

APROBAT,

CONDUCEREA INSTITUŢIEI PUBLICE SANITARE

Norme metodologice Legea 95/2006

BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI

pentru anul........

                                                                                                                                                                                          mii lei

Nr.

crt.

Capitol

Subcap.

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Prevederi anuale

Trim I

Trim II

Trim III

Trim IV

1

TOTAL VENITURI PROPRII

2

I. VENITURI CURENTE

3

C. VENITURI NEFISCALE

4

30.10

C1 VENITURI DIN PROPRIETATE

5

05

Venituri din concesiuni şi închirieri

6

50

Alte venituri din proprietate

7

C2 VÂNZĂRI DE BUNURI Şl SERVICII

8

33,10

VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII Şl ALTE ACTIVITĂŢI

9

08

Venituri din prestări de servicii

10

16

Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexă

11

20

Venituri din cercetare

12

21

Venituri din contractele cu casele de asigurări de sănătate *)

13

50

Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi **)

14

37.10

TRANSFERURI VOLUNTARE ALTELE DECÂT SUBVENŢIILE

15

01

Donaţii şi sponsorizări

16

50

Alte transferuri voluntare

17

01

Venituri din bunuri primite cu titlu gratuit prin programe de sănătate

18

02

Venituri din aparatura medicală primită din fonduri nerambursabile

19

03

Venituri din aparatură medicală primită din fonduri rambursabile

20

04

Venituri din aparatură medicală primită din fonduri de la bugetul de stat

21

05

Alte transferuri voluntare

22

II. VENITURI DIN CAPITAL

23

39.10

VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI

24

01

Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice

25

04

Venituri din privatizare

26

50

Alte venituri din valorificarea unor bunuri

27

IV SUBVENŢII

28

42.10

Subvenţii de la bugetul de stat

29

11

Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale

30

Programe naţionale de sănătate

31

Investiţii, in condiţiile legii

32

Reparaţii capitale

33

Acţiuni sanitare

34

Aparatură medicală de inaltă performantă

35

Alte cheltuieli

36

43.10

Subvenţii de la alte administraţii

37

10

Subvenţii de la bugetele locale pentru spitale

1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

38

44.10

Sume alocate din bugetul constituit din contribuţiile pentru producerea, importul si publicitatea pentru produse din tutun si alcool

39

Infrastructură sanitară

40

Programe naţionale de sănătate

41

Din total Venituri, VENITURI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE

42

Cota parte din amortizarea lunară

43

Sume din valorificarea bunurilor disponibile si casate

44

Sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare"

45

O cota de 20% din excedentul bugetului inregistrat la finele exerciţiului financiar

46

Sume rezultate din inchirieri

47

Titlu

Articol

Aliniat

Denumirea indicatorilor

48

II. TOTAL CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII

49

01. CHELTUIELI CURENTE

50

10.00

10    TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

51

01

Cheltuieli salariale in bani

52

01

Salarii de bază

53

02

Salarii de merit

54

03

Indemnizaţii de conducere

55

04

Spor de vechime

56

05

Sporuri pentru condiţii de munca

57

06

Alte sporuri

58

07

Ore suplimentare

59

08

Fond de premii

60

09

Prima de vacanta

61

10

Fond pentru posturi ocupate prin cumul

62

11

Fond aferent plaţii cu ora

63

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara unităţii

64

13

Indemnizaţii de delegare

65

14

Indemnizaţii de detaşare

66

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de muncă

67

16

Alocaţii pentru locuinţe

68

30

Alte drepturi salariale in bani

69

02

Cheltuieli salariale in natură

70

01

Tichete de masă

71

02

Norme de hrană

72

03

Uniforme si echipament obligatoriu

73

04

Locuinţa de serviciu folosită de salariat şi familia sa

74

05

Transportul la şi de la locul de munca

75

30

Alte drepturi salariale in natură

76

03

Contribuţii

77

01

Contribuţii pentru asigurări sociale de stat

78

02

Contribuţii pentru asigurările de şomaj

79

03

Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate

80

04

Contribuţii de asigurari pt accidente de munca si boli profes.

81

05

Prime de asigurare viaţă platite de angajator pentru angajaţi

82

06

Contribuţii pentru concedii si indemnizaţii

83

20.00

20   TITLUL II BUNURI Şl SERVICII

84

01

Bunuri şi servicii

                                                                                                                                                                                          mii lei

Nr.

crt

Capitol

Subcap.

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Prevederi anuale

Trim I

Trim II

Trim III

Trim IV

85

01

Furnituri de birou

86

02

Materiale pentru curăţenie

87

03

Iluminat, incălzit şi forţă motrică

88

04

Apă, canal si salubritate

89

05

Carburanţi si lubrifianti

90

06

Piese de schimb

91

07

Transport

92

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

93

09

Materiale si prestări de servicii cu caracter funcţional

94

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere si funcţionare

95

02

Reparaţii curente

96

03

Hrană

97

01

Hrană pentru oameni

98

02

Hrană pentru animale

99

04

Medicamente şi materiale sanitare

100

01

Medicamente

101

02

Materiale sanitare

102

03

Reactivi

103

04

Dezinfectanti

104

05

Bunuri de natura obiectelor de inventar

105

01

Uniforme si echipament

106

03

Lenjerie si accesorii de pat

107

30

Alte obiecte de inventar

108

06

Deplasări, detaşări, transferări

109

01

Deplasări interne, detaşări, transferări

110

02

Deplasări in străinătate

111

09

Materiale de laborator

112

10

Cercetare-dezvoltare

113

11

Cărţi, publicaţii si materiale documentare

114

12

Consultanţa si expertiză

115

13

Pregătire profesională

116

14

Protecţia muncii

117

25

Cheltuieli judiciare si extrajudiciare pentru interesele statului

118

30

Alte cheltuieli

119

04

Chirii

120

09

Executarea silită a creanţelor bugetare

121

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

122

70.00

70. CHELTUIELI DE CAPITAL

123

71.00

71. TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE

124

01

Active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

125

01

Construcţii

126

02

Maşini, echipamente si mijloace de transport

127

03

Mobilier, aparatură birotica si alte active corporale

128

30

Alte active fixe

129

din Total Cheltuieli de capital,  CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE

130

01

Construcţii

131

02

Maşini, echipamente si mijloace de transport

132

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

133

30

Alte active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

134

Din cheltuieli totale:

135

Capitol

Subcap

Paragraf

136

66.10

SĂNĂTATE

137

04

Servicii medicale ambulator

138

02

Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice

139

05

Asistenta medicală in centre multifuncţionale

140

50

Alte servicii medicale ambulatorii

141

06

Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi

142

01

Spitale generale

143

06

Sanatorii balneare şi de recuperare

144

10

Cercetare aplicativă si dezvoltare experimentală in sănătate

145

50

Alte cheltuieli in domeniul sănătăţii

146

01

Activităţi de ergaterapie in unităţi sanitare

147

50

Alte instituţii si acţiuni sanitare

148

II.1. CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII

149

Titlu

Articol

Aliniat

Denumirea indicatorilor

150

I. CHELTUIELI CURENTE

151

10.00

10    TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

152

01

Cheltuieli salariale in bani

153

01

Salarii de bază

154

02

Salarii de merit

155

03

Indemnizaţii de conducere

156

04

Spor de vechime

157

05

Sporuri pentru condiţii de munca

158

06

Alte sporuri

159

07

Ore suplimentare

160

08

Fond de premii

161

09

Prima de vacantă

162

10

Fond pentru posturi ocupate prin cumul

163

11

Fond aferent plaţii cu ora

164

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara unităţii

165

13

Indemnizaţii de delegare

166

14

Indemnizaţii de detaşare

167

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de muncă

168

16

Alocaţii pentru locuinţe

169

30

Alte drepturi salariale in bani

170

02

Cheltuieli salariale in natură

171

01

Tichete de masa

172

02

Norme de hrana

173

03

Uniforme si echipament obligatoriu

174

04

Locuinţă de serviciu folosită de salariat si familia sa

175

05

Transportul la şi de la locul de muncă

176

30

Alte drepturi salariale in natură

177

03

Contribuţii

178

01

Contribuţii pentru asigurări sociale de stat

179

02

Contribuţii pentru asigurările de şomaj

180

03

Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate

181

04

Contribuţii de asigurări pt accidente de munca şi boli profes.

182

05

Prime de asigurare viaţă platite de angajator pentru angajaţi

                                                                                                                                                                                          mii lei

Nr.

crt

Capitol

Subcap.

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Prevederi anuale

Trim I

Trim II

Trim III

Trim IV

183

06

Contribuţii pentru concedii si indemnizaţii

184

20.00

20   TITLUL II BUNURI Şl SERVICII

185

01

Bunuri şi servicii

186

01

Furnituri de birou

187

02

Materiale pentru curăţenie

188

03

Iluminat, incălzit şi forţă motrică

189

04

Apă, canal si salubritate

190

05

Carburanţi si lubrifianti

191

06

Piese de schimb

192

07

Transport

193

08

Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet

194

09

Materiale si prestări de servicii cu caracter funcţional

195

30

Alte bunuri si servicii pentru întreţinere si funcţionare

196

02

Reparaţii curente

197

03

Hrană

198

01

Hrană pentru oameni

199

02

Hrană pentru animale

200

04

Medicamente şi materiale sanitare

201

01

Medicamente

202

02

Materiale sanitare

203

03

Reactivi

204

04

Dezinfectanti

205

05

Bunuri de natura obiectelor de inventar

206

01

Uniforme si echipament

207

02

Lenjerie si accesorii de pat

208

03

Alte obiecte de inventar

209

06

Deplasări, detaşări, transferări

210

01

Deplasări interne, detaşari, transferări

211

02

Deplasări in străinătate

212

09

Materiale de laborator

213

10

Cercetare-dezvoltare

214

11

Cărţi, publicaţii si materiale documentare

215

12

Consultanţă si expertiză

216

13

Pregătire profesională

217

14

Protecţia muncii

218

25

Cheltuieli judiciare si extrajudiciare pentru interesele statului

219

30

Alte cheltuieli

220

04

Chirii

221

09

Executarea silită a creanţelor bugetare

222

30

Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

223

70.00

70. CHELTUIELI DE CAPITAL

224

71.00

71. TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE

225

01

Active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

226

01

Construcţii

227

02

Maşini, echipamente si mijloace de transport

228

03

Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale

229

30

Alte active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

230

din care, CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE

231

01

Construcţii

232

02

Maşini, echipamente si mijloace de transport

233

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale

234

30

Alte active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

235

DIN CHELTUIELI TOTALE:

236

Capitol

Subcap

Paragraf

237

66.10

SĂNĂTATE

238

04

Servicii medicale ambulator

239

02

Asistenţa medicală pentru specialităţi clinice

240

05

Asistentă medicală in centre multifuncţionale

241

50

Alte servicii medicale ambulatorii

242

06

Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi

243

01

Spitale generale

244

06

Sanatorii balneare şi de recuperare

245

10

Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală in sănătate

246

50

Alte cheltuieli in domeniul sănătăţii

247

01

Activităţi de ergoterapie in unităţi medico-sanitare

248

50

Alte instituţii şi acţiuni sanitare

249

II.2. CHELTUIELI DIN ALTE VENITURI PROPRII ***

250

Titlu

Articol

Aliniat

Denumirea indicatorilor

251

I. CHELTUIELI CURENTE

252

10.00

TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

253

20.00

TITLUL II BUNURI Şl SERVICII

254

70.00

TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL

255

DIN CHELTUIELI TOTALE:

256

Capitol

Subcap

Paragraf

257

66.10

SĂNĂTATE

258

04

Servicii medicale ambulator

259

02

Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice

260

05

Asistenta medicală in centre multifuncţionale

261

50

Alte servicii medicale ambulatorii

262

06

Asistenţa medicală in unităţi sanitare cu paturi

263

01

Spitale generale

264

06

Sanatorii balneare şi de recuperare

265

Cheltuieli din subvenţiile de la bugetul de stat***

266

Titlu

Articol

Aliniat

267

01.  CHELTUIELI CURENTE

268

10.00

TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

269

20.00

TITLUL II BUNURI Şl SERVICII

270

70.00

TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL

271

Capitol

Subcap

Paragraf

272

DIN CHELTUIELI TOTALE:

273

66.10

SĂNĂTATE

274

04

Servicii medicale ambulator

275

02

Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice

276

05

Asistentă medicală in centre multifuncţionale

277

50

Alte servicii medicale ambulatorii

                                                                                                                                                                                          mii lei

Nr.

Crt.

Capitol

Subcap.

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Prevederi anuale

Trim I

Trim II

Trim III

Trim IV

278

06

Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi

279

01

Spitale generale

280

06

Sanatorii balneare şi de recuperare

281

Cheltuieli din subvenţiile de la bugetul local, total ***

282

Titlu

Articol

Aliniat

283

01. CHELTUIELI CURENTE

284

10

TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

285

20

TITLUL II BUNURI Şl SERVICII

286

71

TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL

287

Din cheltuieli totale:

288

Capitol

Subcap

Paragraf

289

66.10

SĂNĂTATE

290

04

Servicii medicale ambulator

291

02

Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice

292

05

Asistentă medicală in centre multifuncţionale

293

50

Alte servicii medicale ambulatorii

294

06

Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi

295

01

Spitale generale

296

06

Sanatorii balneare si de recuperare

297

Cheltuieli din sumele alocate din bugetul constituit din contribuţiile cu producerea, importul şi publicitatea pentru produse din tutun si alcool ***

298

01. CHELTUIELI CURENTE

299

10

TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

300

20

TITLUL II BUNURI SI SERVICII

301

71

TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL

302

Din cheltuieli totale:

303

Capitol

Subcap

Paragraf

304

66.10

SĂNĂTATE

305

04

Servicii medicale ambulator

306

02

Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice

307

05

Asistentă medicală in centre multifuncţionale

308

50

Alte servicii medicale ambulatorii

309

06

Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi

310

01

Spitale generale

311

06

Sanatorii balneare si de recuperare

312

Cheltuieli pentru medicamente şi materiale sanitare specifice, furnizate fără plată de CNAS***

313

Titlu

Articol

Aliniat

314

01. CHELTUIELI CURENTE

315

20.00

TITLUL II BUNURI Şl SERVICII

316

Din cheltuieli totale:

317

Capitol

Subcap

Paragraf

318

66.10

SĂNĂTATE

319

06

Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi

320

01

Spitale generale

321

CHELTUIELI TOTALE

322

a) Excedent

323

b) Deficit

324

c) Excedent din anul precedent pentru echilibrarea bugetului in anul curent

*) se includ si actele adiţionale la contractele incheiate cu casele de asigurări de sănătate

**) se detaliază pe surse

***) se detaliază pe structura clasificatiei bugetare

Nota

Veniturile realizate din bunuri primite cu titlu gratuit cuprind sumele aferente medicamentelor si materialelor sanitare contractate si distribuite de CNAS, fara plata prin programe de sănătate (37.10. 50. 01);

Veniturile din cercetare sunt cele prevăzute in contracte cu terţe persoane fizice si juridice, conform legii;

Sumele aferente programelor de sănătate se defalca pe fiecare program, subprogram sau acţiune sanitara conform clasificatiei bugetare;

ANEXA Nr. 21)

SPITALUL...................

SECŢIA/ COMPARTIMENTUL

APROBAT,

MANAGER

BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIEI PE ANUL...... )*

                                                                                                                                                                                          mii lei

Nr.

crt.

Capitol

Subcap.

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Prevederi anuale

Trim I

Trim II

Trim III

Trim IV

1

TOTAL VENITURI

2

33.10

VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII SI ALTE ACTIVITĂŢI

3

08

Venituri din prestări de servicii

4

16

Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexa

5

20

Venituri din cercetare

6

21

Venituri din contractele cu casele de asigurări de sănătate

7

Titlu

Articol

Aliniat

Denumirea indicatorilor

8

II. TOTAL CHELTUIELI

9

10

10    TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL

10

20

20   TITLUL II BUNURI SI SERVICII

11

70

70. CHELTUIELI DE CAPITAL

12

71

71. TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE

13

01

Active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

14

01

Construcţii

15

02

Maşini, echipamente şi mijloace de transport

16

03

Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale

17

30

Alte active fixe

*) Modelul se poate simplifica sau detalia la nivelul unităţii sanitare

1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3*)

UNITATEA SANITARA_____________

SE APROBA,

CONDUCEREA INSTITUŢIEI

SANITARE PUBLICE

DE ACORD,

ORDONATOR DE CREDITE

IERARHIC SUPERIOR

NUMĂRUL DE POSTURI SI STRUCTURA ACESTORA

CONFORM STAT DE FUNCŢII APROBAT

PE ANUL_______

Nr. crt.

STRUCTURA POSTURILOR

NUMĂRUL DE POSTURI

1.

Numărul de posturi, total, din care,

2.

Personal sanitar, total, din care,

2.1

Medici

2.2

Alt personal superior

2.3

Personal mediu

3.

Personal auxiliar sanitar tehnic, economic, administrativ, muncitori

4.

Număr mediu persoane remunerate

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 4*)

INSTITUŢIA SANITARA PUBLICA

DE ACORD,

ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR,

APROBAT,

CONDUCEREA INSTITUŢIEI PUBLICE SANITARE

Norme metodologice Legea 95/2006

BUGETUL FONDULUI DE DEZVOLTARE

pentru anul........................

                                                                           mii lei

Nr.

Capitol

Subcap

Paragraf

Denumirea indicatorilor

Prevederi anuale

Trim 1

Trim II

Trim III

Trim IV

1

TOTAL VENITURI

2

30 10

05

Sume rezultate din inchirieri

3

37 10

01

Sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare"

4

37 10

50

Cota parte din amortizarea lunara

5

37 10

50

O cotă de 20% din excedentul bugetului

6

39 10

50

Sume din valorificarea bunurilor disponibile si casate

7

Titlu

Articol

Aliniat

Denumirea indicatorilor

8

II. TOTAL CHELTUIELI

9

70.00

CHELTUIELI DE CAPITAL

71.00

ACTIVE NEFINANCIARE

71.00

01

Active fixe( inclusiv reparaţii capitale)

10

01

Construcţii

11

02

Maşini, echipamente si mijloace de transport

12

03

Mobilier, aparatura birotică si alte active corporale

13

30

Alte active fixe (inclusiv reparaţii capitale)

*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 896/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 896 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu