ORDIN Nr. 80
din 30 iulie 2009
pentru aprobarea Procedurii
de preselectie organizata de Ministerul Apararii Nationale în vederea
participarii functionarilor publici de executie la concursul anual de promovare
rapida organizat de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 555 din 10 august 2009
Pentru aplicarea prevederilor art. 131 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea
şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 33 alin. (1) din Legea
nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării
Naţionale, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedura de preselecţie organizată
de Ministerul Apărării Naţionale în vederea participării funcţionarilor publici
de execuţie la concursul anual de promovare rapidă organizat de către Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apăram naţionale,
Mihai Stănişoară
ANEXĂ
PROCEDURA DE PRESELECŢIE
organizată de Ministerul Apărării Naţionale în vederea
participării funcţionarilor publici de execuţie la concursul anual de promovare rapidă organizat de către Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Promovarea rapidă în grad profesional
reprezintă una dintre modalităţile de dezvoltare a carierei funcţionarilor
publici de execuţie din Ministerul Apărării Naţionale.
(2) Concursul de promovare rapidă a funcţionarilor
publici de execuţie în gradul profesional următor se organizează anual de către
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în limita numărului de posturi
prevăzute prin planul de ocupare a funcţiilor publice, cu încadrarea în limita
fondurilor alocate prin buget.
(3) Şefii direcţi ai funcţionarilor publici de
execuţie au obligaţia de a sprijini dezvoltarea carierei funcţionarilor publici
de execuţie din subordine prin promovare rapidă, în conformitate cu prevederile
art. 129 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru
aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor
publici, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) In vederea elaborării Planului de ocupare a
funcţiilor publice din Ministerul Apărării Naţionale, şefii structurilor
centrale transmit propuneri la Direcţia management resurse umane în primul
semestru al fiecărui an, pentru anul calendaristic următor.
Art. 2. - (1) In vederea participării funcţionarilor
publici de execuţie la concursul de promovare rapidă, Ministerul Apărării
Naţionale organizează o preselecţie anuală, în două etape, potrivit
prevederilor art. 131 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Funcţionarii publici de execuţie care promovează
testarea anuală a cunoştinţelor de specialitate participă la concursul de
promovare rapidă.
Art. 3. - (1) Pot participa la testarea cunoştinţelor
de specialitate în vederea promovării rapide funcţionarii publici de execuţie
care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la art. 70' alin. (2) din Legea
nr. 188/1999' privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Forma de perfecţionare profesională menţionată la
art. 70 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, trebuie să fi fost absolvită în anul anterior celui
în care se desfăşoară testarea şi concursul anual de promovare rapidă.
CAPITOLUL II
Comisia de testare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor
Art. 4. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării testării
cunoştinţelor de specialitate se constituie Comisia de testare a cunoştinţelor
de specialitate ale funcţionarilor publici de execuţie în vederea participării
acestora la concursul anual de promovare rapidă, denumită în continuare Comisia
de testare.
(2) Pentru soluţionarea eventualelor contestaţii
depuse de funcţionarii publici de execuţie ca urmare a testării cunoştinţelor
de specialitate în vederea participării acestora la concursul anual de
promovare rapidă se constituie Comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisiile prevăzute la alin. (1) şi (2) se
constituie prin grija Direcţiei management resurse umane, după publicarea în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a regulamentului, aprobat prin ordin
al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în vederea
organizării şi desfăşurării concursului de promovare.
(4) Comisia de testare este formată din câte un
reprezentant din cadrul următoarelor structuri:
a) Departamentul pentru politica de apărare şi
planificare;
b) Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi
informare publică;
c) Departamentul pentru armamente;
d) Statul Major General;
e) Secretariatul general;
f) Direcţia management resurse umane;
g) Direcţia financiar-contabilă;
h) Direcţia audit intern;
i) Corpul de control şi inspecţie.
(5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este
formată din câte un reprezentant din cadrul următoarelor structuri:
a) Departamentul pentru politica de apărare şi
planificare;
b) Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi
informare publică;
c) Departamentul pentru armamente;
d) Statul Major General;
e) Secretariatul general;
f) Direcţia management resurse umane;
g) Direcţia financiar-contabilă;
h) Direcţia audit intern;
i) Corpul de control şi inspecţie.
(6) Membrii comisiilor prevăzuţi la alin. (4) şi (5) se
propun de către şefii structurilor centrale respective, la solicitarea
Direcţiei management resurse umane.
(7) Preşedintele Comisiei de testare, respectiv al
Comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor
acestora, prin vot deschis.
(8) Componenţa comisiilor se aprobă de către şeful
Direcţiei management resurse umane şi se consemnează în ordinul de zi pe
unitate al acestei direcţii.
(9) In cazuri temeinic justificate, comisiile
prevăzute la alin. (1) şi (2) pot funcţiona cu un număr de minimum 7
reprezentanţi.
Art. 5. - (1) Fiecare comisie are câte un secretariat,
alcătuit din 2 membri, după cum urmează:
a) un reprezentant din cadrul Direcţiei management
resurse umane;
b) un reprezentant din cadrul celorlalte structuri
centrale prevăzute la art. 4 alin. (4) şi (5), după caz, desemnat de către
şefii acestora, prin rotaţie, la solicitarea şefului Direcţiei management
resurse umane.
(2) Secretarii sunt, de regulă, funcţionari publici
din cadrul compartimentelor de resurse umane sau care au atribuţii în acest
domeniu, prevăzute în fişa postului.
(3) Secretarii Comisiei de testare au următoarele
atribuţii principale:
a) primesc documentaţia pentru înscrierea la testare a
candidaţilor;
b) convoacă membrii Comisiei de testare;
c) întocmesc, redactează şi semnează alături de Comisia
de testare întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
d) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a testării.
(4) Secretarii Comisiei de soluţionare a
contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
a) primesc contestaţiile formulate de candidaţi;
b) convoacă membrii Comisiei de soluţionare a
contestaţiilor;
c) întocmesc, redactează şi semnează alături de Comisia
de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea
specifică a acesteia;
d) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a soluţionării contestaţiilor.
Art. 6. - (1) Pot fi desemnaţi membri în comisiile
prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2) funcţionarii publici definitivi care
îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) deţin o funcţie publică de clasa I sau o funcţie
publică de conducere;
b) au vechime în Ministerul Apărării Naţionale de cel
puţin 3 ani;
c) au o probitate morală recunoscută şi nu sunt
sancţionaţi disciplinar sau sancţiunea aplicată a fost radiată, conform legii;
d) nu deţin calitatea de şef direct al unuia dintre
funcţionarii publici de execuţie admişi la testare;
e) nu au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la
gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre funcţionarii publici de execuţie
admişi la testare sau cu ceilalţi membri din comisiile prevăzute la art.'4
alin. (1)şi (2).
(2) Cel puţin un membru din comisiile prevăzute la art.
4 alin. (1) şi (2) trebuie să aibă studii juridice şi să ocupe o funcţie
publică de consilier juridic.
(3) Calitatea de membru în Comisia de testare este
incompatibilă cu calitatea de membru în Comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(4) După constituirea comisiilor prevăzute la art. 4
alin. (1) şi (2), în cazul în care se constată că unul dintre membri nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (3), şeful structurii
centrale din care face parte acesta va dispune măsuri de înlocuire a acestuia.
Art. 7. -In funcţie de calendarul organizării şi
desfăşurării concursului de promovare rapidă de către Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici, secretariatul Comisiei de testare convoacă membrii
comisiei, care stabilesc:
a) termenul de publicitate a preselecţiei organizate
de Ministerul Apărării Naţionale;
b) data-limită de înscriere a candidaţilor;
c) data-limită de trimitere a dosarelor candidaţilor
de către structurile centrale la secretariatul Comisiei de testare;
d) termenul de verificare a dosarelor candidaţilor de
către Comisia de testare şi data de afişare a rezultatelor verificării
dosarelor;
e) data până la care pot fi contestate rezultatele
verificării dosarelor la Comisia de soluţionare a contestaţiilor;
f) termenul de verificare a dosarelor candidaţilor de
către Comisia de soluţionare a contestaţiilor şi data de afişare a rezultatelor
reverificării dosarelor;
g) data, ora şi locul organizării testării;
h) termenul de corectare a probei scrise şi data de
afişare a rezultatelor;
i) data până la care pot fi contestate rezultatele
probei scrise;
j) termenul de soluţionare a contestaţiilor
rezultatelor probei scrise de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor şi
data de afişare a rezultatelor soluţionării contestaţiilor;
k) locaţia Comisiei de testare şi a Comisiei de
soluţionarea a contestaţiilor, precum şi a secretariatului acestora, respectiv
adresă, telefon, fax.
CAPITOLUL III
Publicitatea testării
Art. 8. - (1) Informaţiile stabilite la art. 7 se
comunică de către secretariatul Comisiei de testare fiecărei structuri
centrale.
(2) Responsabilul de resurse umane al fiecărei
structuri centrale, care gestionează dosarele profesionale ale funcţionarilor
publici de execuţie, denumit în continuare responsabil, are obligaţia de
a afişa la sediul unităţii militare, cu respectarea termenului menţionat la
art. 7 lit. a), anunţul privind organizarea testării în vederea promovării
rapide, care cuprinde:
a) informaţiile stabilite la art. 7 lit. b)-k);
b) locul depunerii cererii de înscriere, respectiv
compartimentul de resurse umane al structurii centrale respective, cu
specificarea numelui responsabilului şi a numărului de telefon la care poate fi
contactat;
c) tematica şi bibliografia.
CAPITOLUL IV
Etapele preselecţiei anuale organizate în Ministerul Apărării Naţionale
Art. 9. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor
prevăzute de lege necesare pentru înscrierea la testare se realizează de către:
a) fiecare structură centrală, prin responsabilul
propriu;
b) Comisia de testare.
(2) In termenul stabilit de Comisia de testare potrivit
art. 7 lit. c), tabelul centralizator cu funcţionarii publici de execuţie care
solicită să participe la testare, în condiţiile în care responsabilul propriu
confirmă îndeplinirea condiţiilor legale de promovare rapidă, se trimite la
secretariatul Comisiei de testare, respectiv la Direcţia management resurse
umane.
(3) Tabelul centralizator al cărui model este prevăzut
în anexa nr. 1 este însoţit de următoarele documente pentru fiecare persoană
nominalizată în tabel, după cum urmează:
a) cererea de înscriere a funcţionarului public de
execuţie adresată şefului structurii centrale;
b) fotocopie a diplomei de absolvire a unui curs în
ultimul an, respectiv în anul anterior celui în care se desfăşoară testarea şi
concursul anual de promovare rapidă;
c) fotocopie a carnetului de muncă;
d) fotocopie a raportului de evaluare a performanţelor
profesionale din ultimul an;
e) adeverinţă eliberată de structura centrală în care
este încadrat funcţionarul public de execuţie respectiv privind lipsa
sancţiunilor disciplinare, inclusiv radierea acestora în condiţiile legii, sau
certificatul de cazier administrativ.
(4) Secretariatul Comisiei de testare convoacă membrii
comisiei în vederea verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la
testare.
(5) In termenul stabilit conform dispoziţiilor art. 7
lit. d), secretariatul Comisiei de testare desfăşoară următoarele activităţi:
a) afişează la sediul structurii centrale unde se
convoacă Comisia de testare lista finală cu funcţionarii publici de execuţie
care au solicitat să participe la testare, cu specificarea celor admişi şi
respinşi şi a termenului-limită până la care se pot face contestaţii;
b) transmite lista finală, cu specificarea
termenului-limită până la care se pot face contestaţii, în regim de urgenţă,
prin fax, structurilor centrale interesate, responsabilii proprii având
obligaţia de a aduce aceste informaţii la cunoştinţa funcţionarilor publici de
execuţie interesaţi, pe bază de semnătură.
(6) Candidaţii' nemulţumiţi de respingerea dosarelor
pot face contestaţie la secretariatul Comisiei de soluţionare a contestaţiilor,
în termenul stabilit potrivit art. 7 lit. e).
(7) In termenul stabilit conform prevederilor art. 7
lit. f), secretariatul Comisiei de soluţionare a contestaţiilor desfăşoară
următoarele activităţi:
a) afişează rezultatele soluţionării contestaţiilor la
sediul structurii centrale unde s-a convocat Comisia de soluţionare a
contestaţiilor;
b) trimite la structurile centrale interesate rezultatele
soluţionării contestaţiilor, prin fax, în regim de urgenţă, urmând ca
responsabilii proprii să le aducă la cunoştinţa funcţionarilor publici
interesaţi, pe bază de semnătură.
Art. 10. - Testarea anuală a cunoştinţelor de
specialitate ale funcţionarilor publici de execuţie cuprinde o probă scrisă
care constă într-un test-grilă.
Art. 11. - Testul-grilă se întocmeşte pe baza
bibliografiei şi a tematicii de testare, prevăzute în anexa nr. 2, astfel încât
sa reflecte cunoştinţele funcţionarilor publici de execuţie din domenii
generale de activitate specifice Ministerului Apărării Naţionale, precum:
atribuţiile şi responsabilităţile Ministerului Apărării Naţionale, organizarea,
funcţionarea şi domeniile de responsabilitate ale structurilor centrale, regulamentul
de ordine interioară al personalului civil din Ministerul Apărării Naţionale,
codul de conduită al funcţionarilor publici, protecţia informaţiilor
clasificate şi altele.
Art. 12. - (1) In ziua în care se desfăşoară testarea
se întruneşte Comisia de testare într-o sală în care au acces doar membrii
acesteia şi secretariatul comisiei, în vederea elaborării testelor-grilă.
(2) Fiecare membru al Comisiei de testare propune
întrebări, astfel încât să fie întocmite minimum două teste-grilă care vor fi
prezentate candidaţilor.
(3) Inainte de începerea probei scrise, Comisia de
testare stabileşte punctajul maxim pentru fiecare întrebare, care se comunică
candidaţilor odată cu subiectele, precum şi baremul detaliat de corectare a
testelor-grilă, care se afişează la locul desfăşurării testării, anterior
începerii corectării lucrărilor.
(4) Membrii Comisiei de testare răspund individual
pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
(5) Testele-grilă şi baremul de corectare se anexează
la procesul-verbal al testării, cu menţionarea membrului Comisiei de testare
care a propus fiecare întrebare.
(6) Testele-grilă se semnează de membrii Comisiei de
testare şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila structurii în care se
desfăşoară testarea.
Art. 13. - (1) Inainte de începerea probei scrise se
face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor
prealabile, respectiv verificarea identităţii, pe baza buletinului/cărţii de
identitate sau a oricărui document care atestă identitatea, potrivit legii.
(2) Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea
apelului nominal ori care nu pot face dovada identităţii sunt consideraţi
absenţi.
(3) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea
din sală a acestora atrage eliminarea din testare. Pentru necesităţi
fiziologice candidaţii pot părăsi sala de concurs numai însoţiţi de unul dintre
membrii sau secretarii Comisiei de testare, iar timpul absenţei din sală nu
prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(4) Durata probei scrise se stabileşte de Comisia de
testare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar
nu poate depăşi două ore.
(5) La ora stabilită pentru începerea probei scrise,
Comisia de testare prezintă candidaţilor plicurile cu testele-grilă sigilate şi
invită un candidat să extragă un plic.
(6) După înmânarea testelor-grilă este interzis
accesul în sală al candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în
afara membrilor sau secretarilor Comisiei de testare.
(7) In sala în care are loc testarea, pe toată perioada
derulării acesteia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare
finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea/folosirea vreunei
surse de consultare, a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare
la distanţă.
(8) Nerespectarea dispoziţiilor alin. (7) atrage
eliminarea candidatului din testare.
(9) Comisia de testare care constată încălcarea
dispoziţiilor alin. (7) înscrie menţiunea „anulat" pe lucrare şi
consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.
Art. 14. - (1) Lucrările se redactează, sub sancţiunea
anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de structura organizatoare a
testării, purtând stampila acesteia pe fiecare filă.
(2) Prima filă, după înscrierea numelui şi a
prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu
poată fi identificate şi se aplică ştampila structurii în care se desfăşoară
testarea.
(3) Candidatul are obligaţia de a preda Comisiei de
testare testul-grilă la finalizarea testării ori la expirarea timpului alocat
probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
Art. 15. - (1) Punctajul probei scrise este de maximum
100 de puncte.
(2) Testele-grilă se corectează sigilate, iar
punctajele se acordă pe baza baremului de corectare de către fiecare membru al
Comisiei de testare şi se notează în borderoul de notare.
(3) Acordarea punctajului final pentru proba scrisă se
face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru.
(4) Testele-grilă care prezintă însemnări în scopul
identificării candidaţilor se anulează, nu se mai corectează, înscriindu-se
menţiunea „anulat" pe acestea, pe borderoul de notare şi pe
centralizatorul nominal şi consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
(5) In situaţia în care pentru un test-grilă se
înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de
membrii Comisiei de testare, lucrarea se recorectează de către toţi membrii
acesteia.
(6) Procedura recorectării se reia ori de câte ori se
constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de
membrii Comisiei de testare fără a desigila testele-grilă.
(7) După acordarea punctajelor finale şi eventualele
recorectări, testele grilă se desigilează.
(8) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii
care au obţinut minimum 50 de puncte.
(9) Corectarea lucrărilor scrise de către Comisia de
testare se face în termenul stabilit potrivit art. 7 lit. h).
(10) In termenul stabilit potrivit dispoziţiilor art.
7 lit. h), secretariatul Comisiei de testare desfăşoară următoarele activităţi:
a) afişează la sediul structurii centrale organizatoare
a testării punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi, cu menţiunea
„admis" ori „respins" şi data-limită până la care se pot depune
contestaţii;
b) comunică structurilor centrale interesate prin fax,
în regim de urgenţă, punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi cu
menţiunea „admis" ori „respins", precum şi data-limită până la care
se pot depune contestaţii, iar responsabilii proprii le aduc la cunoştinţa
funcţionarilor publici interesaţi, pe bază de semnătură.
Art. 16. - (1) In termenul stabilit potrivit
dispoziţiilor art. 7 lit. i), candidaţii pot depune contestaţii la
secretariatul Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) In termenul stabilit potrivit prevederilor art. 7
lit. j), Comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţionează contestaţiile.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite
contestaţia modificând punctajul final acordat de Comisia de testare în
situaţia în care ca urmare a recorectării testului-grilă, candidatul declarat
iniţial „respins" obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea
acestei probe, respectiv 50 de puncte.
(4) In termenul stabilit potrivit prevederilor art. 7
lit. j), secretariatul Comisiei de soluţionare a contestaţiilor desfăşoară
următoarele activităţi:
a) afişează rezultatele contestaţiilor la sediul
structurii organizatoare a testării.
b) comunică structurilor centrale interesate, prin fax,
în regim de urgenţă, rezultatele contestaţiilor, iar responsabilii proprii le
aduc la cunoştinţa funcţionarilor publici interesaţi, pe bază de semnătură.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 17. - Lista cu funcţionarii publici de execuţie
declaraţi admişi se transmite de către Direcţia management resurse umane la
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în termen de maximum 20 de zile
calendaristice de la finalizarea procedurii de testare.
Art. 18. - Responsabilii vor afişa procedura la
avizierul fiecărei structuri centrale, iar şefii direcţi ai funcţionarilor
publici de execuţie, cu sprijinul responsabililor proprii, o vor aduce la
cunoştinţa prin informare directă persoanelor din subordine.
Art. 19. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta procedură de preselecţie.
ANEXA Nr. 1 la procedura de preselecţie
Aprob
Şeful structurii centrale
...................................................................................
(numele şi prenumele, funcţia deţinută, semnătura)
TABEL CENTRALIZATOR
cu funcţionarii publici de execuţie din(denumirea
structurii centrale)......................................... care vor
participa la preselecţia organizată de Ministerul Apărării Naţionale în vederea
participării la concursul anual de promovare rapidă, organizat de către Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia publică actuală1
|
Funcţia publică pentru care
candidează în vederea promovării rapide2
|
Vechime în grad profesionala
|
Denumirea cursului absolvit4
|
Calificativul la evaluare5
|
Situaţia sancţiunilor disciplinarea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data întocmirii,
........................................................................
Intocmit
Responsabilul propriu al structurii centrale,
........................................................................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
1 Se vor specifica
denumirea funcţiei actuale, clasa, gradul, treapta de salarizare şi
microstructura în care se regăseşte funcţia respectivă.
2 Se vor specifica
denumirea funcţiei rezervate promovării rapide, clasa, gradul, treapta de
salarizare şi microstructura în care se regăseşte funcţia respectivă.
3 Se va specifica
vechimea în grad profesional, precizându-se inclusiv data numirii în gradul
profesional actual.
4 Se va specifica
denumirea cursului absolvit în ultimul an, precizându-se instituţia
organizatoare a cursului, perioada de desfăşurare şi data absolvirii cursului.
5 Se va specifica
calificativul obţinut la evaluarea performanţelor profesionale individuale din
ultimul an, precizându-se data evaluării şi perioada pentru care s-a făcut
evaluarea.
6 Se va specifica
dacă funcţionarul public în cauză are sau nu sancţiuni disciplinare,
precizându-se sancţiunile disciplinare aplicate neradiate în condiţiile legii,
precum şi numărul de înregistrare al cazierului administrativ/adeverinţei
eliberate de unitatea militară angajatoare privind situaţia disciplinară a
persoanei în cauză.
ANEXA Nr. 2 la procedura de preselectie
TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA
Tematica:
1. Atribuţiile şi responsabilităţile Ministerului
Apărării Naţionale
2. Organizarea, funcţionarea şi domeniile de
responsabilitate ale structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale
3. Condiţiile de ocupare a funcţiilor de personal civil
în Ministerul Apărării Naţionale
4. Drepturile şi obligaţiile personalului civil din
Ministerul Apărării Naţionale
5. Incheierea, modificarea, suspendarea şi încetarea
raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici din Ministerul Apărării
Naţionale
6. Abaterile disciplinare şi sancţiunile disciplinare
aplicabile personalului civil din Ministerul Apărării Naţionale
7. Codul de conduită al funcţionarilor publici
8. Tipuri de concedii aplicabile personalului civil din
Ministerul Apărării Naţionale
9. Protecţia informaţiilor clasificate
Bibliografia:
1. Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare
2. Regulamentul de ordine interioară pentru personalul
civil din Ministerul Apărării Naţionale
3. Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Ministerului Apărării Naţionale
4. Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor
clasificate, cu modificările şi completările ulterioare
5. Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea
Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu
modificările şi completările ulterioare
6. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a
funcţionarilor publici, republicată