Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.690 din 01.07.2021

privind aprobarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19
ACT EMIS DE: Ministerul investitiilor si proiectelor europene
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 654 din 01 iulie 2021



SmartCity1

Având în vedere:prevederile secţiunii 3.1 - Ajutoare sub formă de granturi directe, avansuri rambursabile sau avantaje fiscale din Comunicarea CE - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 112 I/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 4.04.2020, modificată prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 164/03), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 13.05.2020, Comunicarea CE - A treia modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 218/03), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 2.07.2020, Comunicarea CE - A patra modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 şi modificarea anexei la Comunicarea Comisiei către statele membre privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul asigurării creditelor la export pe termen scurt (2020/C 340 I/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 13.10.2020, Comunicarea CE - Cea de a cincea modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 şi modificarea anexei la Comunicarea Comisiei către statele membre privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul asigurării creditelor la export pe termen scurt (2021/C 34/06), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 1.02.2021;prevederile Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere în aplicare C(2014)10233, cu modificările ulterioare;Decizia Comisiei Europene C(2020) 5.949 din 27.08.2020 de aprobare a Schemei SA.58166 (2020/N) Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, modificată prin Decizia Comisiei Europene C(2020) 9.494 din 18.12.2020, cu modificările şi completările ulterioare;Regulamentul nr. 460/2020 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 şi (UE) nr. 508/2014 în ceea ce priveşte anumite măsuri specifice menite să mobilizeze investiţii în sistemele de sănătate ale statelor membre şi în alte sectoare ale economiilor acestora ca reacţie la epidemia de COVID-19 (Iniţiativa pentru investiţii ca reacţie la coronavirus);Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 220/2020, cu modificările şi completările ulterioare;Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;Avizul Consiliului Concurenţei nr. 5.570 din 28.05.2021,ţinând cont de Referatul de aprobare al Direcţiei generale programe europene Competitivitate din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene cu nr. 65.055 din 1.07.2021, în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul investiţiilor şi proiectelor europene emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Schema de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aferentă Programului operaţional Competitivitate (POC 2014-2020), axa prioritară (AP) 3 - Sprijinirea IMM-urilor ca reacţie la pandemia de COVID-19, prioritatea de investiţii 3d - Sprijinirea capacităţii IMM-urilor de a creşte pe pieţele regionale, naţionale şi internaţionale şi de a se angaja în procesele de inovare, obiectiv specific OS 3.1. - Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID-19, acţiunea 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Schema de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19 este finanţată din fonduri externe nerambursabile asigurate din Programul operaţional Competitivitate, în condiţiile legii. Articolul 3Prezenta schema de ajutor de stat intră în vigoare după obţinerea avizului Consiliului Concurenţei. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Marius-Mihai Vasiliu, secretar de stat ANEXĂSCHEMĂ DE AJUTOR DE STAT Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19 1. Dispoziţii generale 1.1. Obiectivul prezentei scheme de ajutor de stat îl reprezintă susţinerea IMM-urilor în cadrul programului de relansare economică cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, prin acordarea de ajutoare temporare cu valoare limitată acelor IMM-uri care se confruntă cu un deficit sau chiar cu indisponibilitatea lichidităţilor. 1.2. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) este furnizorul de ajutor de stat. Schema este implementată de MIPE prin Autoritatea de management a Programului operaţional Competitivitate (AM POC). 1.3. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), în parteneriat cu agenţiile pentru IMM, atragere de investiţii şi promovare a exportului (AIMMAIPE) şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (denumit în continuare parteneriat), este administratorul schemei pentru implementarea măsurilor 1-2. Ajutorul se acordă în cadrul Programului operaţional Competitivitate (POC) 2014-2020 şi din alte fonduri externe nerambursabile şi buget de stat. 2. Baza legală 2.1. Ajutoarele de stat acordate în baza prezentei scheme sunt compatibile cu piaţa comună în conformitate cu secţiunea 3.1 - Ajutoare sub formă de granturi directe, avansuri rambursabile sau avantaje fiscale din Comunicarea CE - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 112 I/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 4.04.2020, modificată prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 164/03), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 13.05.2020, Comunicarea CE - A treia modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 218/03), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 2.07.2020, Comunicarea CE - A patra modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 şi modificarea anexei la Comunicarea Comisiei către statele membre privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul asigurării creditelor la export pe termen scurt (2020/C 340 I/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 13.10.2020, Comunicarea CE - Cea de a cincea modificare a Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 şi modificarea anexei la Comunicarea Comisiei către statele membre privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul asigurării creditelor la export pe termen scurt (2021/C 34/06), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 1.02.2021.1 2.2. Ajutoarele se acordă după obţinerea deciziei de autorizare a Comisiei Europene. 2.3. Prevederile legale aplicabile pentru acordarea ajutoarelor de stat sunt: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 220/2020, cu modificările şi completările ulterioare; Regulamentul (UE) 2020/460 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 şi (UE) nr. 508/2014 în ceea ce priveşte anumite măsuri specifice menite să mobilizeze investiţii în sistemele de sănătate ale statelor membre şi în alte sectoare ale economiilor acestora ca reacţie la epidemia de COVID-19 (Iniţiativa pentru investiţii ca reacţie la coronavirus); Decizia de punere în aplicare a Comisiei din 19.12.2014 de aprobare a anumitor elemente din programul operaţional „Competitivitate" pentru sprijinul din partea Fondului european de dezvoltare regională în temeiul obiectivului referitor la investiţiile pentru creştere şi locuri de muncă în România CCI 2014RO16RFOP001, cu modificările ulterioare, aşa cum au fost aprobate de Comisie. 3. Definiţii 3.1. administrator al schemei de ajutor de stat - MEAT în parteneriat cu AIMMAIPE, în baza contractului de finanţare încheiat prin AM POC, în calitate de furnizor de ajutor de stat. Administratorul schemei este împuternicit să deruleze proceduri în legătură cu prezenta schemă de ajutor de stat, în conformitate cu prevederile contractelor de finanţare semnate cu AM POC; 3.2. beneficiarul ajutorului de stat - IMM/PFA/CMI/ONG (organizaţie neguvernamentală), cu activitate economică care primeşte ajutorul de stat, prin intermediul administratorului de schemă; 3.3. persoană fizică autorizată - PFA - întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de o persoană fizică ce foloseşte, în principal, forţa sa de muncă; 3.4. cabinet medical individual - CMI - unitatea cu sau fără personalitate juridică, furnizoare de servicii publice, de stat sau private, de asistenţă medicală umană preventivă, curativă, de recuperare şi de urgenţă. Serviciile de sănătate ale cabinetelor medicale se realizează de medici de medicină generală - medici de familie, medici stomatologi, medici specialişti şi alte categorii de personal medical autorizat. În cabinetul medical individual îşi exercită profesia medicul titular, care poate avea ca salariaţi ori colaboratori medici sau orice altă categorie de personal; 3.5. întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - întreprinderile care îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, publicat Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 187/1 din 26.06.2014; 3.6. întreprinderi în dificultate - în conformitate cu art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, modificat şi completat prin Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017, o întreprindere este considerată în dificultate în următoarele situaţii: (i) în cazul unei societăţi comerciale cu răspundere limitată (alta decât un IMM care există de mai puţin de trei ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul său social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve (şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii) conduce la un rezultat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul acestei prevederi, „societate cu răspundere limitată" se referă în special la tipurile de societăţi menţionate în anexa I la Directiva 2013/34/UE, iar „capital social" include, 1 https://ec.europa.eu/competition/state_aid/what_is_new/sa_covid19_3rd_amendment_temporary_framework_ro.pdf dacă este cazul, orice capital suplimentar; (ii) în cazul unei societăţi comerciale în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii (alta decât un IMM care există de mai puţin de trei ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu aşa cum reiese din contabilitatea societăţii a dispărut din cauza pierderilor acumulate. În sensul prezentei prevederi, „o societate comercială în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii" se referă în special la acele tipuri de societăţi menţionate în anexa II la Directiva 2013/34/UE; (iii) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi; (iv) atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutoare pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare; 3.7. contract de finanţare - actul juridic supus regulilor de drept public semnat între AM POC, pe de o parte, şi administratorul schemei în calitate de beneficiar al finanţării nerambursabile, respectiv administrator al schemei, pe de altă parte, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile corelative ale părţilor în vederea implementării operaţiunilor în cadrul POC 2014-2020; 3.8. contract de finanţare al ajutorului de stat - actul juridic supus regulilor de drept public semnat între administratorul schemei, în calitate de administrator al schemei, pe de o parte, şi întreprindere, în calitate de beneficiar al ajutorului de stat în cadrul prezentei scheme, pe de altă parte. 4. Forma ajutorului 4.1. Ajutorul de stat se acordă după cum urmează: a)microgranturi în sumă fixă pentru capital de lucru, în sensul art. 3 paragraful 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 460/2020 pentru reluarea activităţii curente sub formă de sumă forfetară, în sensul art. 67 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2014. b)granturi pentru capital de lucru, în sensul art. 3 paragraful 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 460/2020 pentru reluarea activităţii curente, sub formă de sumă forfetară în sensul art. 67 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2014;5. Durata şi bugetul schemei 5.1. Schema se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2021. 5.2. Bugetul total alocat este echivalentul în lei a sumei de 1.007.031.250 euro, din care 850.000.000 euro FEDR şi 157.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat împărţit între cele 2 măsuri după cum urmează: • Măsura 1 - Microgrant în sumă fixă, sub formă de cost unitar: echivalentul în lei al sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat; • Măsura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub formă de cost unitar: echivalentul în lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat. 5.3. Cursul de schimb euro/leu pentru calcularea plafoanelor de la pct. 6, 7 şi 8 este cursul INFOREURO valabil în luna lansării apelului de proiecte. 5.4. Bugetele celor 2 măsuri sunt indicative şi pot suferi modificări în funcţie de nevoile IMM-urilor în condiţiile încadrării în alocarea prevăzută la pct. 5.2. 6. Valoarea maximă a ajutorului de stat, beneficiarii, criteriile de eligibilitate şi cheltuieli eligibile Măsura 1 - Microgrant în sumă fixă 6.1. Valoarea maximă a ajutorului este echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro/beneficiar de ajutor de stat, acordabil o singură dată, într-o singură tranşă, sub formă de cost unitar. 6.2. Beneficiarii de ajutor de stat ai măsurii 1 sunt: a)IMM-uri care fac dovada prin situaţiile financiare depuse că nu deţin salariaţi cu contract individual de muncă la data de 31.12.2019; b)PFA/Întreprinderi individuale/Întreprinderi familiale, alţi profesionişti, astfel cum sunt reglementaţi de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, care desfăşoară profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege şi ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute; c)persoanele fizice autorizate/cabinete medicale individuale din domeniul sănătăţii, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 82/2020, cu modificările şi completările ulterioare. Dovada implicării în activităţile legate de COVID-19, dar şi pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular-anexă la cererea de finanţare emis de unitatea sanitară unde a prestat serviciul beneficiarul/direcţia de sănătate publică judeţeană, după caz.6.3. Beneficiarii ajutorului de stat îndeplinesc criteriile generale de eligibilitate de la pct. 6.10 şi următoarele criterii de eligibilitate specifice: a)au desfăşurat activitate curentă/operaţională pe perioada cel puţin a unui an calendaristic înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia PFA/cabinete medicale individuale pentru care începerea activităţii poate să aibă loc până la data de 1.02.2020; b)au obţinut o cifră de afaceri în exerciţiul financiar anterior depunerii cererii de finanţare de cel puţin echivalentul în lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuţi la pct. 6.2. lit. a), care au fost înfiinţaţi în anul 2019, cu o cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculează prin înmulţirea numărului de luni întregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro, şi a beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuţi la pct. 6.2. lit. b) şi c). c)au obţinut o cifră de afaceri în exerciţiul financiar anterior depunerii cererii de finanţare de cel puţin echivalentul în lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia beneficiarilor ajutorului de stat menţionaţi la pct. 6.2 lit. b) şi c); d)îşi menţin activitatea pe o perioadă de cel puţin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant.6.4. Beneficiarii măsurii 1 pot utiliza alocările pentru susţinerea unor cheltuieli de tipul: a)cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari; b)datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi potrivit contractelor încheiate; c)cheltuieli privind chiria pe bază de contract legal încheiat; d)cheltuieli privind achiziţia de servicii şi reparaţii necesare activităţii curente de bază, cu excepţia serviciilor de consultanţă, studiilor şi altor categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă; e)cheltuieli privind echipamentele de protecţie medicală, inclusiv materiale de dezinfecţie pentru protecţia împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2; f)cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activităţii curente; g)cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activităţii curente pentru reluarea activităţilor economice; h)cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.6.5. Numărul estimat de beneficiari ai ajutorului de stat este de maximum 50.000. Măsura 2 - Grant pentru capital de lucru 6.6. Valoarea ajutorului se stabileşte astfel: a)pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile/ONG-urile care desfăşoară activităţi în domeniul educaţiei cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 şi 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro; b)pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfăşoară activităţi în domeniul educaţiei cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 13.501 şi 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabileşte în procent de 15% din cifra de afaceri şi nu poate depăşi suma de 150.000 euro; c)pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfăşoară activităţi în domeniul educaţiei cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion euro, valoarea maximă a ajutorului este de 150.000 euro.6.7. Beneficiarii măsurii 2 sunt IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfăşoară activităţi în domeniul educaţiei, care îndeplinesc criteriile generale de eligibilitate de la pct. 6.10 şi criteriile de eligibilitate specifice: a)au obţinut certificat de situaţii de urgenţă în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare; b)au înregistrat profit operaţional din activitatea curentă, în unul dintre ultimele două exerciţii financiare înainte de depunerea cererii de finanţare pentru obţinerea grantului, potrivit situaţiilor financiare depuse conform legii; c)dispun de coparticipare la constituirea capitalului de lucru în procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru, potrivit prevederilor legale în vigoare; d)menţin sau, după caz, suplimentează numărul de salariaţi faţă de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni de la data acordării grantului.6.8. Beneficiarii pot utiliza măsura 2 pentru susţinerea unor cheltuieli de tipul: a)cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiarii prevăzuţi de prezenta schemă de ajutor de stat; b)datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate; c)cheltuieli privind chiria pe bază de contract legal încheiat; d)cheltuieli privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente, cu excepţia serviciilor de consultanţă, studii şi alte categorii de servicii indirecte; e)cheltuieli privind echipamentele de protecţie medicală, inclusiv materiale de dezinfecţie pentru protecţia împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2; f)cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente; g)cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii, tehnologii, dotări independente necesare activităţii curente în mod direct în vederea reluării activităţii curente a beneficiarului finanţării; h)cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.6.9. Numărul estimat de beneficiari este de maximum 100.500. 6.10. Criteriile de eligibilitate generale pentru beneficiarii care solicită finanţare în cadrul măsurilor prezentei scheme de ajutor de stat sunt următoarele: a)nu se află în dificultate la data de 31 decembrie 2019, în sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, modificat şi completat prin Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017, ale Regulamentului de exceptare în bloc în sectorul agricultură (ABER) şi Regulamentului de exceptare în bloc în sectorul pescuitului şi acvaculturii (FIBER), cu excepţia PFA şi CMI; b)nu există împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate şi recuperate integral, conform prevederilor legale în vigoare; c)nu sunt supuşi concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvenţă sau faliment.7. Cumulul ajutoarelor de stat 7.1. Beneficiarul ajutorului de stat poate accesa şi alte scheme de ajutor de stat elaborate în baza Comunicării Comisiei - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01), inclusiv INVESTIMM, în limita plafonului echivalent în lei al sumei de 800.000 euro. 7.2. În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea în mai multe sectoare cărora li se aplică cuantumuri maxime diferite în conformitate cu pct. 22 lit. (a) din Comunicarea Comisiei - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, furnizorul/administratorul schemei trebuie să asigure, prin mijloace adecvate, cum ar fi separarea conturilor, faptul că se respectă plafonul aferent pentru fiecare dintre aceste activităţi. 8. Domeniu de aplicare 8.1. Ajutorul de stat în cadrul acestei scheme este acordat în toate cele 8 regiuni ale României în sectoare de activitate, după cum urmează: - măsura 1 - sprijină întreprinderile mici şi mijlocii care fac dovada prin situaţiile financiare depuse că nu deţin salariaţi cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019, cu excepţia sectoarelor menţionate la pct. 9.2, PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, precum şi PFA-urile şi ONG-urile cu activitate economică în unul dintre domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1; - măsura 2 - lista sectoarelor eligibile este prezentată în anexa nr. 2. 8.2. Nu vor fi sprijinite în cadrul măsurilor descrise în prezenta schemă de ajutor de stat următoarele sectoare/tipuri de ajutoare: a)activităţi legate de fabricarea produselor din alcool, tutun, armament; b)activităţi de jocuri de noroc şi pariuri.8.3. Ajutorul acordat întreprinderilor active în prelucrarea şi comercializarea produselor agricole este condiţionat de a nu fi transmis parţial sau integral producătorilor primari şi nu este fixat pe baza preţului sau a cantităţii produselor achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de către întreprinderile în cauză. 8.4. Derogările de la pct. 23 lit. (a) din Comunicarea Comisiei - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 se vor aplica, iar valoarea brută a ajutorului înainte de deducerea impozitului sau a altor taxe nu va depăşi 120.000 euro pentru întreprinderea activă în sectorul pescuitului şi acvaculturii sau 100.000 euro pentru întreprinderea activă în producţia primară de produse agricole. 8.5. În cazul în care o întreprindere este activă în mai multe sectoare cărora li se aplică sume maxime diferite, beneficiarii se vor asigura prin mijloace adecvate, cum ar fi separarea conturilor, pentru fiecare dintre aceste activităţi, că plafonul relevant este respectat şi că suma maximă posibilă nu este depăşită în total. 8.6. Plafoanele de ajutor şi maximele de cumul stabilite în cadrul acestor măsuri se aplică indiferent dacă sprijinul pentru proiect este finanţat integral din resurse de stat sau finanţat parţial de Uniunea Europeană. 8.7. Ajutorul din cadrul sistemului de ajutor de stat nu va fi cumulat cu ajutorul prevăzut în Regulamentul nr. 702/2014 sau în Regulamentul nr. 1.388/2014. 8.8. Beneficiarii finali ai măsurii sunt toate IMM-urile din România active în sectoarele eligibile menţionate la pct. 8.1. Cu toate acestea, băncile şi alte instituţii financiare nu sunt beneficiari finali eligibili. 9. Implementarea schemei 9.1. Informaţiile referitoare la modalitatea de implementare a prezentei scheme se detaliază în ghidurile solicitantului asociate apelurilor de proiecte pe care AM POC urmează să le lanseze. 9.2. Pentru a beneficia de ajutor de stat în baza prezentei scheme, solicitantul depune o cerere de finanţare în platforma electronică, însoţită de documentaţia necesară analizei solicitării, care cuprinde: a)documentaţia juridică a beneficiarului de fonduri nerambursabile (după caz, act constitutiv, certificat de înregistrare la oficiul registrul comerţului, certificat constatator), verificată automat de sistemul informatic; b)documentaţia financiară (situaţia financiară aferentă anului 2019 depusă la administraţia financiară, ultima balanţă de verificare încheiată la data depunerii cererii sau declaraţia unică în cazul PFA), verificată automat de sistemul informatic; c)documentaţia tehnică în cazul investiţiilor în activităţi productive, respectiv plan de afaceri în format simplificat; d)declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului privind faptul că nu se află în dificultate la 31.12.2019; că nu a mai beneficiat de ajutor de stat pentru aceleaşi costuri eligibile menţionate la pct. 6.4 şi 6.8; că nu există împotriva sa decizii de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis ce nu au fost executate sau recuperate; privind încadrarea în categoria de IMM (verificarea se va face ex-post, pe bază de eşantion, de către parteneriat); privind cofinanţarea şi/sau menţinerea locurilor de muncă, după caz; e)declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului privind faptul că: (i) nu este rezident în scopuri fiscale sau este încorporat în temeiul legilor din jurisdicţiile care figurează pe lista UE a jurisdicţiilor necooperante; (ii) nu este controlat, direct sau indirect, de către acţionarii din jurisdicţiile care aparţin de lista UE a jurisdicţiilor necooperante, în funcţie de proprietarul beneficiar, astfel cum este definită în art. 3 pct. 6 din Directiva 2015/849; (iii) nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unităţile permanente proprii din jurisdicţiile care figurează pe lista UE a jurisdicţiilor necooperante; şi (iv) nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicţiile care figurează pe lista UE a jurisdicţiilor necooperante; f)dovada cofinanţării pentru măsura 2.9.3. Măsurile 1 şi 2 sunt selectate automatizat pe baza unei liste de verificare, pe baza criteriilor specifice menţionate la pct. 6.2 şi 6.3 pentru măsura 1 şi la pct. 7.2 pentru măsura 2. 9.4. În baza documentaţiei prezentate, se verifică încadrarea solicitărilor în condiţiile prezentei scheme şi se încheie contractele de finanţare a ajutorului de stat prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor, în limita bugetului alocat. 10. Dispoziţii privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea 10.1. AM POC are obligaţia să publice pe site-ul instituţiei textul integral al schemei de ajutor de stat, perioada în care se pot înregistra cereri, bugetul anual, data epuizării bugetului anual/total al schemei, precum şi forma şi conţinutul documentelor necesare pentru accesarea acesteia. Numărul şi valoarea contractelor semnate, precum şi sumele rămase disponibile în cadrul programului vor fi afişate în timp real. 10.2. AM POC, respectiv MIPE trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la toate ajutoarele acordate în cadrul schemei. Aceste înregistrări conţin toate informaţiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din reglementările europene în domeniu şi trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei. 10.3. Beneficiarii ajutorului de stat acordat în baza prezentei scheme trebuie să păstreze toate documentele aferente acesteia timp de 10 ani şi sunt obligaţi să le pună la dispoziţia autorităţii de implementare a schemei de ajutor de stat sau a Consiliului Concurenţei ori de câte ori le sunt solicitate. 10.4. MIPE, în calitate de furnizor de ajutor de stat, prin AM POC, are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, precum şi datele şi informaţiile necesare pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de stat şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene. 10.5. AM POC are obligaţia încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a prezentei scheme, iar parteneriatul, în calitate de administrator al schemei, are obligaţia încărcării contractelor de finanţare a ajutorului de stat, a plăţilor efectuate şi a eventualelor recuperări, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind registrul ajutoarelor de stat. 10.6. MIPE, în calitate de furnizor de ajutor de stat, publică informaţiile relevante cu privire la fiecare ajutor individual acordat în temeiul prezentei scheme pe site-ul web al instituţiei şi asigură furnizarea informaţiilor către Consiliul Concurenţei în vederea publicării pe site-ul dedicat ajutoarelor de stat, în termen de 12 luni de la data acordării. 10.7. MIPE, în calitate de furnizor de ajutor de stat, furnizează Consiliului Concurenţei informaţiile necesare pentru întocmirea rapoartelor anuale, pe care acesta le prezintă Comisiei Europene. 10.8. Până la 31 decembrie 2021, MIPE, în calitate de furnizor de ajutor de stat, transmite prin intermediul Consiliului Concurenţei către Comisia Europeană o listă a măsurilor instituite în baza prezentei scheme. 11. Controlul beneficiarilor schemei şi recuperarea ajutorului de stat 11.1. Monitorizarea şi controlul întreprinderilor beneficiare în cadrul celor 2 măsuri din prezenta schemă de ajutor de stat se vor face pentru AM POC de către administratorul schemei. 11.2. Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile pentru măsurile 1 şi 2 se face pe un eşantion de 1% în scopul validării metodologiei de stabilire a sumei forfetare. 11.3. În situaţia în care furnizorul de ajutor de stat constată că beneficiarii finali şi/sau beneficiarii de finanţare nerambursabilă nu au respectat prevederile schemei de ajutor de stat şi/sau pe cele ale contractului de finanţare, AM POC solicită acestora rambursarea ajutorului de stat primit, la care se adaugă dobânda aferentă, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare. 11.4. În cazul în care beneficiarul nu rambursează ajutorul de stat, inclusiv dobânda aferentă, recuperarea ajutorului de stat se realizează de către AM POC potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare. ANEXA Nr. 1 la schema de ajutor de stat DOMENII de activitate eligibile pentru PFA/ONG-uri cu activitate economică [art. 5 alin. (1) lit. b)] în cadrul măsurii 1 „Microgrant pentru capital de lucru"

16. PRELUCRAREA LEMNULUI, FABRICAREA PRODUSELOR DIN LEMN ŞI PLUTĂ, CU EXCEPŢIA MOBILEI; FABRICAREA ARTICOLELOR DIN PAIE ŞI DIN ALTE MATERIALE VEGETALE ÎMPLETITE
1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie şi alte materiale vegetale împletite
18. TIPĂRIREA ŞI REPRODUCEREA PE SUPORŢI A ÎNREGISTRĂRILOR
1811 Tipărirea ziarelor
1812 Alte activităţi de tipărire n.c.a.
1813 Servicii pregătitoare pentru pretipărire
1814 Legătorie şi servicii conexe
1820 Reproducerea înregistrărilor
23. FABRICAREA ALTOR PRODUSE DIN MINERALE NEMETALICE
2341 Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc şi ornamental
2349 Fabricarea altor produse ceramice n.c.a.
26. FABRICAREA CALCULATOARELOR ŞI A PRODUSELOR ELECTRONICE ŞI OPTICE
2680 Fabricarea suporţilor magnetici şi optici destinaţi înregistrărilor
32. ALTE ACTIVITĂŢI INDUSTRIALE n.c.a.
3212 Fabricarea bijuteriilor şi articolelor similare din metale şi pietre preţioase
3213 Fabricarea imitaţiilor de bijuterii şi articole similare
3220 Fabricarea instrumentelor muzicale
3230 Fabricarea articolelor pentru sport
3240 Fabricarea jocurilor şi jucăriilor
3250 Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale şi stomatologice
3299 Fabricarea altor produselor manufacturiere n.c.a.
47. COMERŢ CU AMĂNUNTUL, CU EXCEPŢIA AUTOVEHICULELOR ŞI MOTOCICLETELOR
4761 Comerţ cu amănuntul al cărţilor, în magazine specializate
4762 Comerţ cu amănuntul al ziarelor şi articolelor de papetărie, în magazine specializate
4763 Comerţ cu amănuntul al discurilor şi benzilor magnetice, cu sau fără înregistrări audiovideo, în magazine specializate
4778 Comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate
58. ACTIVITĂŢI DE EDITARE
5811 Activităţi de editare a cărţilor
5812 Activităţi de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese şi similare
5813 Activităţi de editare a ziarelor
5814 Activităţi de editare a revistelor şi periodicelor
5819 Alte activităţi de editare
5821 Activităţi de editare a jocurilor de calculator
5829 Activităţi de editare a altor produse software
59. ACTIVITĂŢI DE PRODUCŢIE CINEMATOGRAFICĂ, VIDEO ŞI DE PROGRAME DE TELEVIZIUNE; ÎNREGISTRĂRI AUDIO ŞI ACTIVITĂŢI DE EDITARE MUZICALĂ
5911 Activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune
5912 Activităţi postproducţie cinematografică, video şi de programe de televiziune
5913 Activităţi de distribuţie a filmelor cinematografice, video şi a programelor de televiziune
5914 Proiecţia de filme cinematografice
5920 Activităţi de realizare a înregistrărilor audio şi activităţi de editare muzicală
60. ACTIVITĂŢI DE DIFUZARE ŞI TRANSMITERE DE PROGRAME
6010 Activităţi de difuzare a programelor de radio
6020 Activităţi de difuzare a programelor de televiziune
61. TELECOMUNICAŢII
6110 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu
6120 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele fără cablu (exclusiv prin satelit)
62. ACTIVITĂŢI DE SERVICII ÎN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
6201 Activităţi de realizare a software-ului la comandă (software orientat client)
6203 Activităţi de management (gestiune şi exploatare) al mijloacelor de calcul
6209 Alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei
63. ACTIVITĂŢI DE SERVICII INFORMATICE
6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe
6312 Activităţi ale portalurilor web
6391 Activităţi ale agenţiilor de ştiri
6399 Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a.
72. CERCETARE-DEZVOLTARE
7220 Cercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste
73. PUBLICITATE ŞI ACTIVITĂŢI DE STUDIERE A PIEŢEI
7311 Activităţi ale agenţiilor de publicitate
7312 Servicii de reprezentare media
7320 Activităţi de studiere a pieţei şi de sondare a opiniei publice
74. ALTE ACTIVITĂŢI PROFESIONALE, ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE
7410 Activităţi de design specializat
7420 Activităţi fotografice
7430 Activităţi de traducere scrisă şi orală (interpreţi)
7490 Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a.
77. ACTIVITĂŢI DE ÎNCHIRIERE ŞI LEASING
7722 Închirierea de casete video şi discuri (CD-uri, DVD-uri)
85. ÎNVĂŢĂMÂNT
8510 Învăţământ preşcolar
8520 Învăţământ primar
8551 Învăţământ în domeniul sportiv şi recreaţional
8552 Învăţământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)
8553 Şcoli de conducere (pilotaj)
8559 Alte forme de învăţământ n.c.a.
90. ACTIVITĂŢI DE CREAŢIE ŞI INTERPRETARE ARTISTICĂ
9001 Activităţi de interpretare artistică (spectacole)
9002 Activităţi suport pentru interpretare artistică (spectacole)
9003 Activităţi de creaţie artistică
9004 Activităţi de gestionare a sălilor de spectacole
91. ACTIVITĂŢI ALE BIBLIOTECILOR, ARHIVELOR, MUZEELOR ŞI ALTE ACTIVITĂŢI CULTURALE
9101 Activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor
9102 Activităţi ale muzeelor
9103 Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice şi a altor obiective de interes turistic
9104 Activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale
93. ACTIVITĂŢI SPORTIVE, RECREATIVE ŞI DISTRACTIVE
9313 Activităţi ale bazelor sportive
9319 Activităţi ale cluburilor sportive
9321 Bâlciuri şi parcuri de distracţii
9329 Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.

ANEXA Nr. 2 la schema de ajutor de stat LISTA domeniilor de activitate eligibile în cadrul măsurii 2 „Grant pentru capital de lucru"

10. INDUSTRIA ALIMENTARĂ
1011 Prelucrarea şi conservarea cărnii
1012 Prelucrarea şi conservarea cărnii de pasăre
1013 Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasăre)
1020 Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor
1031 Prelucrarea şi conservarea cartofilor
1032 Fabricarea sucurilor de fructe şi legume
1039 Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor n.c.a.
1051 Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor
16. PRELUCRAREA LEMNULUI, FABRICAREA PRODUSELOR DIN LEMN ŞI PLUTĂ, CU EXCEPŢIA MOBILEI; FABRICAREA ARTICOLELOR DIN PAIE ŞI DIN ALTE MATERIALE VEGETALE ÎMPLETITE
1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie şi din alte materiale vegetale împletite
18. TIPĂRIREA ŞI REPRODUCEREA PE SUPORŢI A ÎNREGISTRĂRILOR
1811 Tipărirea ziarelor
1812 Alte activităţi de tipărire n.c.a.
1813 Servicii pregătitoare pentru pretipărire
1814 Legătorie şi servicii conexe
1820 Reproducerea înregistrărilor
23. FABRICAREA ALTOR PRODUSE DIN MINERALE NEMETALICE
2341 Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc şi ornamental
2349 Fabricarea altor produse ceramice n.c.a.
26. FABRICAREA CALCULATOARELOR ŞI A PRODUSELOR ELECTRONICE ŞI OPTICE
2680 Fabricarea suporţilor magnetici şi optici destinaţi înregistrărilor
32. ALTE ACTIVITĂŢI INDUSTRIALE n.c.a.
3212 Fabricarea bijuteriilor şi articolelor similare din metale şi pietre preţioase
3213 Fabricarea imitaţiilor de bijuterii şi articole similare
3220 Fabricarea instrumentelor muzicale
3230 Fabricarea articolelor pentru sport
3240 Fabricarea jocurilor şi jucăriilor
3250 Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale şi stomatologice
3299 Fabricarea altor produse manufacturiere n.c.a.
47. COMERŢ CU AMĂNUNTUL, CU EXCEPŢIA AUTOVEHICULELOR ŞI MOTOCICLETELOR
4761 Comerţ cu amănuntul al cărţilor, în magazine specializate
4762 Comerţ cu amănuntul al ziarelor şi articolelor de papetărie, în magazine specializate
4763 Comerţ cu amănuntul al discurilor şi benzilor magnetice cu sau fără înregistrări audiovideo, în magazinele specializate
4778 Comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate
49. TRANSPORTURI TERESTRE ŞI TRANSPORTURI PRIN CONDUCTE
4910 Transporturi interurbane de călători pe calea ferată
4920 Transporturi de marfă pe calea ferată
4931 Transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători
4932 Transporturi cu taxiuri
4939 Alte transporturi terestre de călători n.c.a.
4941 Transporturi rutiere de mărfuri
4942 Servicii de mutare
50. TRANSPORTURI PE APĂ
5010 Transporturi maritime şi costiere de pasageri
5020 Transporturi maritime şi costiere de marfă
5030 Transportul de pasageri pe căi navigabile interioare
5040 Transportul de marfă pe căi navigabile interioare
51. TRANSPORTURI AERIENE
5110 Transporturi aeriene de pasageri
5121 Transporturi aeriene de marfă
52. DEPOZITARE ŞI ACTIVITĂŢI AUXILIARE PENTRU TRANSPORTURI
5210 Depozitări
5221 Activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre
5222 Activităţi de servicii anexe transporturilor pe apă
5223 Activităţi de servicii anexe transporturilor aeriene
5224 Manipulări
5229 Alte activităţi anexe transporturilor
55. HOTELURI ŞI ALTE FACILITĂŢI DE CAZARE
5510 Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare
5520 Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată
5530 Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere
5590 Alte servicii de cazare
56. RESTAURANTE ŞI ALTE ACTIVITĂŢI DE SERVICII DE ALIMENTAŢIE
5610 Restaurante
5621 Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente
5629 Alte servicii de alimentaţie n.c.a.
5630 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor
58. ACTIVITĂŢI DE EDITARE
5811 Activităţi de editare a cărţilor
5812 Activităţi de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese şi similare
5813 Activităţi de editare a ziarelor
5814 Activităţi de editare a revistelor şi periodicelor
5819 Alte activităţi de editare
5821 Activităţi de editare a jocurilor de calculator
5829 Activităţi de editare a altor produse software
59. ACTIVITĂŢI DE PRODUCŢIE CINEMATOGRAFICĂ, VIDEO ŞI DE PROGRAME DE TELEVIZIUNE; ÎNREGISTRĂRI AUDIO ŞI ACTIVITĂŢI DE EDITARE MUZICALĂ
5911 Activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune
5912 Activităţi postproducţie cinematografică, video şi de programe de televiziune
5913 Activităţi de distribuţie a filmelor cinematografice, video şi a programelor de televiziune
5914 Proiecţia de filme cinematografice
5920 Activităţi de realizare a înregistrărilor audio şi activităţi de editare muzicală
60. ACTIVITĂŢI DE DIFUZARE ŞI TRANSMITERE DE PROGRAME
6010 Activităţi de difuzare a programelor de radio
6020 Activităţi de difuzare a programelor de televiziune
61. TELECOMUNICAŢII
6110 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu
6120 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele fără cablu (exclusiv prin satelit)
62. ACTIVITĂŢI DE SERVICII ÎN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
6201 Activităţi de realizare a software-ului la comandă (software orientat client)
6203 Activităţi de management (gestiune şi exploatare) a mijloacelor de calcul
6209 Alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei
63. ACTIVITĂŢI DE SERVICII INFORMATICE
6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe
6312 Activităţi ale portalurilor web
6391 Activităţi ale agenţiilor de ştiri
6399 Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a.
72. CERCETARE-DEZVOLTARE
7220 Cercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste
73. PUBLICITATE ŞI ACTIVITĂŢI DE STUDIERE A PIEŢEI
7311 Activităţi ale agenţiilor de publicitate
7312 Servicii de reprezentare media
7320 Activităţi de sondare a pieţei şi de sondare a opiniei publice
74. ALTE ACTIVITĂŢI PROFESIONALE, ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE
7410 Activităţi de design specializat
7420 Activităţi fotografice
7430 Activităţi de traducere scrisă şi orală (interpreţi)
7490 Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a.
77. ACTIVITĂŢI DE ÎNCHIRIERE ŞI LEASING
7711 Activităţi de închiriere şi leasing de autoturisme şi autovehicule rutiere uşoare
7722 Închirierea de casete video şi discuri (CD-uri, DVD-uri)
79. ACTIVITĂŢI ALE AGENŢIILOR TURISTICE ŞI ALE TUR-OPERATORILOR; ALTE SERVICII DE REZERVARE ŞI ASISTENŢĂ TURISTICĂ
7911 Activităţi ale agenţiilor turistice
7912 Activităţi ale tur-operatorilor
7990 Alte servicii de rezervare şi asistenţă turistică
82. ACTIVITĂŢI DE SECRETARIAT, SERVICII SUPORT ŞI ALTE ACTIVITĂŢI DE SERVICII PRESTATE ÎN PRINCIPAL ÎNTREPRINDERILOR
8230 Activităţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor
85. ÎNVĂŢĂMÂNT
8510 Învăţământ preşcolar
8520 Învăţământ primar
8531 Învăţământ secundar general
8532 Învăţământ secundar, tehnic sau profesional
8541 Învăţământ superior nonuniversitar
8542 Învăţământ superior universitar
8551 Învăţământ în domeniul sportiv şi recreaţional
8552 Învăţământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)
8553 Şcoli de conducere (pilotaj)
8559 Alte forme de învăţământ n.c.a.
8560 Activităţi de servicii suport pentru învăţământ
90. ACTIVITĂŢI DE CREAŢIE ŞI INTERPRETARE ARTISTICĂ
9001 Activităţi de interpretare artistică (spectacole)
9002 Activităţi suport pentru interpretare artistică (spectacole)
9003 Activităţi de creaţie artistică
9004 Activităţi de gestionare a sălilor de spectacole
91. ACTIVITĂŢI ALE BIBLIOTECILOR, ARHIVELOR, MUZEELOR ŞI ALTE ACTIVITĂŢI CULTURALE
9101 Activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor
9102 Activităţi ale muzeelor
9103 Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice şi altor obiective de interes turistic
9104 Activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale
93. ACTIVITĂŢI SPORTIVE, RECREATIVE ŞI DISTRACTIVE
9329 Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 690/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 690 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 690/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu