ORDIN Nr. 564
din 31 iulie 2008
pentru aprobarea
Regulamentului de functionare a comisiei de atribuire de denumiri judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 594 din 7 august 2008
In temeiul art. 3 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de
denumiri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de funcţionare a
comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
ANEXA
REGULAMENT
de funcţionare a comisiei de atribuire de denumiri
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Comisia de atribuire de denumiri
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare comisia, este înfiinţată în condiţiile
Ordonanţei Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de
denumiri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Prefectul stabileşte, prin ordin, componenţa
nominală a comisiei.
Art. 2. - Membrii comisiei, specialişti din domeniul
istoriei, etnografiei, geografiei, lingvisticii sau al artei, desemnaţi prin
ordin al prefectului, aleg dintre ei un preşedinte şi un vicepreşedinte.
Art. 3. - (1) Calitatea de membru al comisiei încetează
în următoarele cazuri:
a) revocare de către cel care l-a numit;
b) demisie;
c) deces.
(2) Demisia membrilor comisiei se formulează în scris
şi este irevocabilă. Demisia se depune şi se înregistrează la secretariatul
comisiei, cu un preaviz de 30 de zile calendaristice.
(3) Secretariatul comisiei înştiinţează prefectul cu
privire la depunerea demisiei, în termen de 5 zile de la data înregistrării ei.
(4) In cazurile prevăzute la alin. (1), prefectul va
numi alte persoane, în termen de 30 de zile calendaristice de la data vacantării.
CAPITOLUL II
Funcţionarea comisiei
Art. 4. - Comisia îndeplineşte, în principal,
următoarele atribuţii:
a) analizează documentele depuse de consiliile judeţene
sau locale, după caz, în vederea obţinerii avizului pentru atribuirea sau
schimbarea de denumiri şi respinge documentaţia incompletă;
b) emite avizul favorabil sau nefavorabil cu privire la
proiectul de hotărâre a consiliului judeţean sau local, după caz;
c) elaborează anual rapoarte privind activitatea
desfăşurată, pe care le înaintează prefectului;
d) asigură liberul acces la informaţia referitoare la
activitatea comisiei.
Art. 5. - Preşedintele comisiei are, în principal,
următoarele atribuţii:
a) semnează avizul privind atribuirea sau schimbarea
de denumiri;
b) convoacă membrii comisiei în şedinţă de lucru;
c) stabileşte ordinea de zi a şedinţei pe baza
consultării membrilor comisiei;
d) conduce lucrările comisiei;
e) reprezintă comisia în relaţiile cu terţii.
Art. 6. - (1) Activitatea de secretariat a comisiei este
asigurată de compartimentul juridic din cadrul instituţiei prefectului.
(2) Secretariatul are, în principal, următoarele
atribuţii:
a) primeşte şi înregistrează dosarul depus de consiliile judeţene sau locale în
vederea obţinerii avizului pentru atribuirea sau
schimbarea de denumiri;
b) verifică dosarul depus, în ceea ce priveşte
existenţa tuturor documentelor prevăzute în prezentul regulament;
c) asigură întocmirea corespondenţei şi transmiterea
acesteia;
d) propune data de desfăşurare a şedinţei comisiei,
întocmeşte ordinea de zi, pe care o prezintă preşedintelui comisiei, şi asigură
convocarea membrilor comisiei;
e) pregăteşte documentele necesare desfăşurării
şedinţelor şi le transmite membrilor comisiei cu cel puţin 5 zile înainte;
f) verifică la deschiderea şedinţei existenţa
cvorumului necesar pentru luarea hotărârilor şi cvorumul necesar pentru
emiterea avizelor;
g) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei comisiei şi
asigură semnarea acestuia de către toţi membrii prezenţi;
h) prezintă preşedintelui comisiei spre semnare avizul
şi informează solicitanţii despre rezultatele obţinute;
i) eliberează şi transmite avizul în termen de 5 zile
de la data semnării lui, dar înainte de împlinirea termenului de 60 de zile
prevăzut de art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
j) înregistrează şi ţine evidenţa avizelor emise;
k) asigură publicarea avizelor
emise pe site-ul instituţiei prefectului;
l) păstrează, arhivează şi
depune în arhiva instituţiei prefectului toate documentele depuse la comisie în
vederea obţinerii avizului, pentru o perioadă de minimum 3 ani;
m) pune la dispoziţia
persoanelor interesate, la cerere, dosarele de avizare;
n) aduce la cunoştinţa membrilor comisiei şi a
prefectului orice modificări intervenite în componenţa comisiei;
o) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite în cadrul
şedinţelor comisiei şi dispuse de către preşedintele acesteia.
(3) Activităţile desfăşurate în cadrul secretariatului
comisiei sunt atribuţii de serviciu.
Art. 7. - (1) Dosarul necesar pentru obţinerea avizului
de atribuire sau schimbare de denumiri trebuie să cuprindă următoarele documente:
a) cerere de avizare, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 1;
b) proiectul de hotărâre a consiliului judeţean sau
local, după caz, inclusiv instrumentul de prezentare şi motivare;
c) copie de pe raportul comisiei de specialitate a
consiliului;
d) copie de pe raportul compartimentului de resort din
cadrul aparatului de specialitate al primarului sau al consiliului judeţean.
(2) Dosarul prevăzut la alin. (1) se depune la
secretariatul comisiei.
Art. 8. - Dosarele incomplete nu intră în procedura de
avizare şi se restituie solicitanţilor în vederea completării acestora.
Art. 9. - (1) Şedinţele comisiei se desfăşoară în
prefectură şi sunt conduse de către preşedinte.
(2) In cazul în care preşedintele nu îşi poate
îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate de drept şi integral de către
vicepreşedinte.
(3) Convocarea membrilor comisiei se realizează, în
scris, de către preşedintele acesteia sau la iniţiativa a cel puţin două treimi
din numărul membrilor, prin secretariatul comisiei.
(4) Cvorumul legal al
reuniunilor este de cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
(5) In cazul în care nu se îndeplineşte cvorumul sau
la şedinţă nu pot fi prezenţi nici preşedintele şi nici vicepreşedintele
comisiei, şedinţa va fi reprogramată la un interval de maximum 5 zile
lucrătoare.
Art. 10. - (1) Hotărârile comisiei se adoptă cu votul
majorităţii membrilor prezenţi.
(2) Desfăşurarea lucrărilor se consemnează în
procesul-verbal al şedinţei, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal se semnează
de către toţi membrii prezenţi.
(4) Hotărârile comisiei se înregistrează de către
secretariat într-un registru propriu.
(5) La lucrările comisiei pot participa, în calitate de
invitat, reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei
publice ori alte persoane interesate.
Art. 11. - (1) Comisia se poate pronunţa pe loc sau la
sfârşitul şedinţei dacă dosarele sunt complete.
(2) Comisia îşi finalizează activitatea, pentru fiecare
caz, prin emiterea unui aviz al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 12. - (1) La emiterea avizului sunt avute în
vedere, în principal, următoarele aspecte:
a) concordanţa propunerii cu tradiţiile româneşti în
domeniu, precum şi cu specificul social-cultural şi cu tradiţia istorică a
judeţului sau a localităţii, după caz;
b) evitarea situaţiilor confuze prin atribuirea unei
denumiri ca urmare a existenţei unui obiectiv similar cu aceeaşi denumire;
c) atribuirea unei denumiri formate din expresii
indecente, ridicole ori transformate prin traducere sau în alt mod.
(2) In cazul în care comisia consideră că nu sunt
îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), restituie propunerea
solicitantului, în vederea reanalizării.
Art. 13. - (1) Avizul comisiei este consultativ şi se
emite cu votul majorităţii membrilor acesteia.
(2) Avizul se eliberează solicitanţilor de către
secretariatul comisiei.
(3) Avizele se eliberează în original, semnate de
preşedintele comisiei şi ştampilate. O copie de pe fiecare aviz eliberat se
păstrează la secretariatul comisiei şi va fi predată la arhiva instituţiei
prefectului, potrivit art. 6 alin. (2) lit. I) din regulament.
(4) Ştampila comisiei se confecţionează prin grija
instituţiei prefectului şi va cuprinde informaţiile prevăzute în anexa nr. 4.
(5) Avizele nefavorabile trebuie motivate.
(6) Avizul nu poate cuprinde consideraţii cu caracter
politic.
Art. 14. - Autoritatea care a solicitat avizul poate
cere comisiei lămuriri suplimentare sau îl poate
invita pe preşedintele acesteia ori pe reprezentantul său la dezbaterea
proiectelor de hotărâri ale consiliului judeţean sau local, după caz, avizate.
Art. 15. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
CONSILIUL JUDEŢEAN/LOCAL AL
...................................................................................................................
(denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului, după caz)
- Model -
CERERE DE AVIZARE
Consiliul Judeţean/Local al (denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului,
după caz)..............................................................................,
cu sediul în ........................,
str..................................nr........., judeţul/sectorul
......................, telefon/fax...................,
reprezentat prin (numele, prenumele şi funcţia
deţinută)
..............................................................................................,
solicită Comisiei de atribuire de denumiri a
judeţului................................../municipiului Bucureşti emiterea unui aviz pentru atribuirea/schimbarea de denumire
pentru.....................................................
Se anexează la prezenta cerere de avizare dosarul
aferent, întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului de funcţionare
a comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, aprobat prin Ordinul ministrului internelor şi reformei
administrative nr. 564/2008.
Data......................................
(ziua, luna, anul)
.............................................
(numele şi prenumele)
.............................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 2 la regulament
- Model -
PROCES-VERBAL
al şedinţei Comisiei de atribuire de denumiri a
judeţului..................../municipiului Bucureşti din data de..................
Comisia de atribuire de denumiri judeţeană/a
municipiului Bucureşti, numită prin Ordinul prefectului judeţului
......................../municipiului Bucureşti
nr................/................., având următoarea componenţă:
1..........................................................preşedinte;
2..........................................................vicepreşedinte;
3..........................................................membru;
4..........................................................membru;
5..........................................................membru,
a supus examinării Cererea de avizare
nr.................../............... privind atribuirea/schimbarea denumirii:
.................................................., la
solicitarea ..........................................................................................................................................................
(denumirea consiliului judeţean sau local, după caz)
Examinarea s-a desfăşurat în
prezenţa..........................., constând în analizarea următoarelor documente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
şi s-a finalizat cu următoarele rezultate:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Membrii comisiei au votat după cum urmează:
Numele şi prenumele
|
Vot „pentru"
|
Vot „împotrivă"
|
Abţinere
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In urma voturilor exprimate*), comisia de atribuire de
denumiri judeţeană/a municipiului Bucureşti acordă aviz favorabil/nefavorabil
proiectului de hotărâre a consiliului judeţean/local
al (denumirea judeţului, municipiului, oraşului,
comunei, sectorului, după caz)................................................................................................,
având ca obiect atribuirea/schimbarea
denumirii...............................................................................
*) In situaţia în care nu sunt
îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 9 alin. (5), art. 10 alin. (1) şi
art.13 alin. (1) din regulament (lipsa cvorumului sau a majorităţii necesare,
lipsa cvorumului legal pentru emiterea avizului etc), în procesul-verbal se va
face menţiunea corespunzătoare (amânarea luării hotărârii, reprogramarea
şedinţei etc.)
Comisia de atribuire de denumiri
a judeţului................................./municipiului Bucureşti:
Semnături:
1..................................- preşedinte;
2..................................- vicepreşedinte;
3..................................- membru;
4..................................- membru;
5..................................- membru.
ANEXA Nr. 3 la regulament
- Model -
COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI
A JUDEŢULUI................../MUNICIPIULUI
BUCUREŞTI
AVIZ
Nr.................../..................
In temeiul art. 3 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr.
63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al Regulamentului de funcţionare a Comisiei de atribuire de
denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobat prin Ordinul
ministrului internelor şi reformei administrative nr. 564/2008,
Comisia de atribuire de denumiri
judeţeană/a municipiului Bucureşti
AVIZEAZĂ
Favorabil/Nefavorabil proiectul de
hotărâre al:
..............................................................................................................................................................
(denumirea consiliului judeţean
sau local, după caz)
având ca obiect atribuirea/schimbarea
denumirii.......................................................................................
Data eliberării..................
Preşedintele Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului................../municipiului Bucureşti,
..................................................................
(numele şi prenumele)
...................................................................
(semnătura şi ştampila)
|
ANEXA Nr. 4 la regulament
INFORMAŢIILE
ce vor fi cuprinse pe amprenta sigilară a ştampilei
comisiei de atribuire de denumiri judeţene,respectiv a municipiului Bucureşti
1. Textul inscripţionat pentru comisia judeţeană va
fi: COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI A JUDETULUI
..............................................
(denumirea
judeţului)
2. Textul inscripţionat pentru comisia municipiului
Bucureşti va fi: COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI A
JUDETULUI MUNICIPIULUI BUCUREŞTI.
NOTĂ:
Ştampila va avea forma rotundă şi dimensiunile vor fi
stabilite de instituţia prefectului.