Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 564 din 31 iulie 2008

pentru aprobarea Regulamentului de functionare a comisiei de atribuire de denumiri judetene, respectiv a municipiului Bucuresti

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 594 din 7 august 2008



In temeiul art. 3 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de funcţionare a comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Liviu Radu,

secretar de stat

ANEXA

REGULAMENT

de funcţionare a comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Comisia de atribuire de denumiri judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare comisia, este înfiinţată în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Prefectul stabileşte, prin ordin, componenţa nominală a comisiei.

Art. 2. - Membrii comisiei, specialişti din domeniul istoriei, etnografiei, geografiei, lingvisticii sau al artei, desemnaţi prin ordin al prefectului, aleg dintre ei un preşedinte şi un vicepreşedinte.

Art. 3. - (1) Calitatea de membru al comisiei încetează în următoarele cazuri:

a) revocare de către cel care l-a numit;

b) demisie;

c) deces.

(2) Demisia membrilor comisiei se formulează în scris şi este irevocabilă. Demisia se depune şi se înregistrează la secretariatul comisiei, cu un preaviz de 30 de zile calendaristice.

(3)  Secretariatul comisiei înştiinţează prefectul cu privire la depunerea demisiei, în termen de 5 zile de la data înregistrării ei.

(4) In cazurile prevăzute la alin. (1), prefectul va numi alte persoane, în termen de 30 de zile calendaristice de la data vacantării.

CAPITOLUL II

Funcţionarea comisiei

Art. 4. - Comisia îndeplineşte, în principal, următoarele atribuţii:

a) analizează documentele depuse de consiliile judeţene sau locale, după caz, în vederea obţinerii avizului pentru atribuirea sau schimbarea de denumiri şi respinge documentaţia incompletă;

b) emite avizul favorabil sau nefavorabil cu privire la proiectul de hotărâre a consiliului judeţean sau local, după caz;

c) elaborează anual rapoarte privind activitatea desfăşurată, pe care le înaintează prefectului;

d) asigură liberul acces la informaţia referitoare la activitatea comisiei.

Art. 5. - Preşedintele comisiei are, în principal, următoarele atribuţii:

a)  semnează avizul privind atribuirea sau schimbarea de denumiri;

b) convoacă membrii comisiei în şedinţă de lucru;

c)  stabileşte ordinea de zi a şedinţei pe baza consultării membrilor comisiei;

d) conduce lucrările comisiei;

e) reprezintă comisia în relaţiile cu terţii.

Art. 6. - (1) Activitatea de secretariat a comisiei este asigurată   de   compartimentul juridic  din cadrul   instituţiei prefectului.

(2) Secretariatul are, în principal, următoarele atribuţii:

a) primeşte şi înregistrează dosarul depus de consiliile judeţene sau locale în vederea obţinerii avizului pentru atribuirea sau schimbarea de denumiri;

b)  verifică dosarul depus, în ceea ce priveşte existenţa tuturor documentelor prevăzute în prezentul regulament;

c) asigură întocmirea corespondenţei şi transmiterea acesteia;

d) propune data de desfăşurare a şedinţei comisiei, întocmeşte ordinea de zi, pe care o prezintă preşedintelui comisiei, şi asigură convocarea membrilor comisiei;

e) pregăteşte documentele necesare desfăşurării şedinţelor şi le transmite membrilor comisiei cu cel puţin 5 zile înainte;

f)  verifică la deschiderea şedinţei existenţa cvorumului necesar pentru luarea hotărârilor şi cvorumul necesar pentru emiterea avizelor;

g) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei comisiei şi asigură semnarea acestuia de către toţi membrii prezenţi;

h) prezintă preşedintelui comisiei spre semnare avizul şi informează solicitanţii despre rezultatele obţinute;

i) eliberează şi transmite avizul în termen de 5 zile de la data semnării lui, dar înainte de împlinirea termenului de 60 de zile prevăzut de art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

j) înregistrează şi ţine evidenţa avizelor emise;

k) asigură publicarea avizelor emise pe site-ul instituţiei prefectului;

l) păstrează, arhivează şi depune în arhiva instituţiei prefectului toate documentele depuse la comisie în vederea obţinerii avizului, pentru o perioadă de minimum 3 ani;

m) pune la dispoziţia persoanelor interesate, la cerere, dosarele de avizare;

n) aduce la cunoştinţa membrilor comisiei şi a prefectului orice modificări intervenite în componenţa comisiei;

o) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite în cadrul şedinţelor comisiei şi dispuse de către preşedintele acesteia.

(3) Activităţile desfăşurate în cadrul secretariatului comisiei sunt atribuţii de serviciu.

Art. 7. - (1) Dosarul necesar pentru obţinerea avizului de atribuire sau schimbare de denumiri trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cerere de avizare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1;

b) proiectul de hotărâre a consiliului judeţean sau local, după caz, inclusiv instrumentul de prezentare şi motivare;

c) copie de pe raportul comisiei de specialitate a consiliului;

d) copie de pe raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului sau al consiliului judeţean.

(2) Dosarul prevăzut la alin. (1) se depune la secretariatul comisiei.

Art. 8. - Dosarele incomplete nu intră în procedura de avizare şi se restituie solicitanţilor în vederea completării acestora.

Art. 9. - (1) Şedinţele comisiei se desfăşoară în prefectură şi sunt conduse de către preşedinte.

(2) In cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate de drept şi integral de către vicepreşedinte.

(3)  Convocarea membrilor comisiei se realizează, în scris, de către preşedintele acesteia sau la iniţiativa a cel puţin două treimi din numărul membrilor, prin secretariatul comisiei.

(4)  Cvorumul legal al reuniunilor este de cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor.

(5)  In cazul în care nu se îndeplineşte cvorumul sau la şedinţă nu pot fi prezenţi nici preşedintele şi nici vicepreşedintele comisiei, şedinţa va fi reprogramată la un interval de maximum 5 zile lucrătoare.

Art. 10. - (1) Hotărârile comisiei se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

(2)  Desfăşurarea lucrărilor se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.

(3) Procesul-verbal se semnează de către toţi membrii prezenţi.

(4) Hotărârile comisiei se înregistrează de către secretariat într-un registru propriu.

(5) La lucrările comisiei pot participa, în calitate de invitat, reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice ori alte persoane interesate.

Art. 11. - (1) Comisia se poate pronunţa pe loc sau la sfârşitul şedinţei dacă dosarele sunt complete.

(2) Comisia îşi finalizează activitatea, pentru fiecare caz, prin emiterea unui aviz al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 12. - (1) La emiterea avizului sunt avute în vedere, în principal, următoarele aspecte:

a) concordanţa propunerii cu tradiţiile româneşti în domeniu, precum şi cu specificul social-cultural şi cu tradiţia istorică a judeţului sau a localităţii, după caz;

b) evitarea situaţiilor confuze prin atribuirea unei denumiri ca urmare a existenţei unui obiectiv similar cu aceeaşi denumire;

c)  atribuirea unei denumiri formate din expresii indecente, ridicole ori transformate prin traducere sau în alt mod.

(2) In cazul în care comisia consideră că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), restituie propunerea solicitantului, în vederea reanalizării.

Art. 13. - (1) Avizul comisiei este consultativ şi se emite cu votul majorităţii membrilor acesteia.

(2) Avizul se eliberează solicitanţilor de către secretariatul comisiei.

(3) Avizele se eliberează în original, semnate de preşedintele comisiei şi ştampilate. O copie de pe fiecare aviz eliberat se păstrează la secretariatul comisiei şi va fi predată la arhiva instituţiei prefectului, potrivit art. 6 alin. (2) lit. I) din regulament.

(4)  Ştampila comisiei se confecţionează prin grija instituţiei prefectului şi va cuprinde informaţiile prevăzute în anexa nr. 4.

(5) Avizele nefavorabile trebuie motivate.

(6) Avizul nu poate cuprinde consideraţii cu caracter politic.

Art. 14. - Autoritatea care a solicitat avizul poate cere comisiei lămuriri suplimentare sau îl poate invita pe preşedintele acesteia ori pe reprezentantul său la dezbaterea proiectelor de hotărâri ale consiliului judeţean sau local, după caz, avizate.

Art. 15. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

CONSILIUL JUDEŢEAN/LOCAL AL ...................................................................................................................

                                                                (denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului, după caz)

-  Model -

CERERE  DE AVIZARE

Consiliul Judeţean/Local al (denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului, după caz).............................................................................., cu sediul în ........................, str..................................nr........., judeţul/sectorul ......................, telefon/fax..................., reprezentat prin (numele, prenumele şi funcţia deţinută) .............................................................................................., solicită Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului................................../municipiului Bucureşti emiterea unui aviz pentru atribuirea/schimbarea de denumire pentru.....................................................

Se anexează la prezenta cerere de avizare dosarul aferent, întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului de funcţionare a comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobat prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 564/2008.

Data......................................

(ziua, luna, anul)

.............................................

(numele şi prenumele)

.............................................

(semnătura şi ştampila)

ANEXA Nr. 2 la regulament

- Model -

PROCES-VERBAL

al şedinţei Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului..................../municipiului Bucureşti din data de..................

Comisia de atribuire de denumiri judeţeană/a municipiului Bucureşti, numită prin Ordinul prefectului judeţului   ......................../municipiului   Bucureşti   nr................/.................,   având   următoarea componenţă:

1..........................................................preşedinte;

2..........................................................vicepreşedinte;

3..........................................................membru;

4..........................................................membru;

5..........................................................membru,

a supus examinării Cererea de avizare nr.................../............... privind atribuirea/schimbarea denumirii:

.................................................., la solicitarea  ..........................................................................................................................................................

                                                                                                                   (denumirea consiliului judeţean sau local, după caz)

Examinarea s-a desfăşurat în prezenţa..........................., constând în analizarea următoarelor documente:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

şi s-a finalizat cu următoarele rezultate:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Membrii comisiei au votat după cum urmează:

Numele şi prenumele

Vot „pentru"

Vot „împotrivă"

Abţinere

Observaţii

0

1

2

3

4

In urma voturilor exprimate*), comisia de atribuire de denumiri judeţeană/a municipiului Bucureşti acordă aviz favorabil/nefavorabil proiectului de hotărâre a consiliului judeţean/local al  (denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului, după caz)................................................................................................, având ca obiect atribuirea/schimbarea denumirii...............................................................................

*) In situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 9 alin. (5), art. 10 alin. (1) şi art.13 alin. (1) din regulament (lipsa cvorumului sau a majorităţii necesare, lipsa cvorumului legal pentru emiterea avizului etc), în procesul-verbal se va face menţiunea corespunzătoare (amânarea luării hotărârii, reprogramarea şedinţei etc.)

Comisia de atribuire de denumiri a judeţului................................./municipiului Bucureşti:

Semnături:

1..................................- preşedinte;

2..................................- vicepreşedinte;

3..................................- membru;

4..................................- membru;

5..................................- membru.

ANEXA Nr. 3 la regulament

- Model -

COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI

A JUDEŢULUI................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

AVIZ

Nr.................../..................

         In temeiul art. 3 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 48/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Regulamentului de funcţionare a Comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobat prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 564/2008,

Comisia de atribuire de denumiri judeţeană/a municipiului Bucureşti

AVIZEAZĂ

Favorabil/Nefavorabil proiectul de hotărâre al:

..............................................................................................................................................................

                                  (denumirea consiliului judeţean sau local, după caz)

având ca obiect atribuirea/schimbarea denumirii.......................................................................................

Data eliberării..................

Preşedintele Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului................../municipiului Bucureşti,

..................................................................

(numele şi prenumele)

...................................................................

(semnătura şi ştampila)

ANEXA Nr. 4 la regulament

INFORMAŢIILE

ce vor fi cuprinse pe amprenta sigilară a ştampilei comisiei de atribuire de denumiri judeţene,respectiv a municipiului Bucureşti

1.  Textul inscripţionat pentru comisia judeţeană va fi: COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI A JUDETULUI    ..............................................

                                                                                                                                                                                          (denumirea judeţului)

2. Textul inscripţionat pentru comisia municipiului Bucureşti va fi: COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI A JUDETULUI MUNICIPIULUI BUCUREŞTI.

NOTĂ:

Ştampila va avea forma rotundă şi dimensiunile vor fi stabilite de instituţia prefectului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 564/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 564 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 564/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu