Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 502/5254 din  8 octombrie 2003

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              Nr. 502 din 8 octombrie 2003
              MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
              Nr. 5.254 din 16 octombrie 2003
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 769 din  3 noiembrie 2003

    In temeiul Hotararii Parlamentului Romaniei nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei Guvernului,
    avand in vedere:
    - prevederile art. 17 din Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si ale art. 12 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
    - prevederile art. 12 din Legea nr. 132/1999 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, modificata si completata prin Legea nr. 253/2003,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

              Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
                               Elena Dumitru

                 Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
                            Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                                 REGULAMENT
de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor, denumit in continuare CNFPA, infiintat in temeiul prevederilor Legii nr. 132/1999 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, modificata si completata prin Legea nr. 253/2003, este o autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, cu sediul in municipiul Bucuresti, piata Valter Maracineanu nr. 1 - 3, sectorul 1.
    Art. 2
    CNFPA se constituie si functioneaza in sistem tripartit si are in componenta reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai organizatiilor sindicale si ai organizatiilor patronale reprezentative la nivel national.
    Art. 3
    (1) CNFPA are rol consultativ in fundamentarea si promovarea politicilor si strategiilor de formare profesionala a adultilor.
    (2) CNFPA coordoneaza si controleaza la nivel national urmatoarele activitati:
    a) autorizarea furnizorilor de formare profesionala, prin comisiile de autorizare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    b) elaborarea standardelor ocupationale;
    c) evaluarea si certificarea competentelor profesionale dobandite de adulti prin formare profesionala continua.

    CAP. 2
    Structura CNFPA

    Art. 4
    (1) CNFPA este constituit din 15 membri, dupa cum urmeaza:
    a) 5 membri, reprezentanti ai administratiei publice centrale, numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si a ministrului educatiei, cercetarii si tineretului;
    b) 5 membri desemnati prin consens de organizatiile patronale reprezentative la nivel national;
    c) 5 membri desemnati prin consens de organizatiile sindicale reprezentative la nivel national.
    (2) Sunt reprezentative la nivel national organizatiile sindicale si organizatiile patronale care indeplinesc conditiile prevazute de lege.
    Art. 5
    In CNFPA poate fi desemnata persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) are cetatenie romana si domiciliul in Romania;
    b) are capacitate de exercitiu;
    c) nu a suferit condamnari pentru infractiuni savarsite cu intentie.
    Art. 6
    (1) CNFPA este condus de un presedinte, numit din randul membrilor CNFPA prin decizie a primului-ministru, la propunerea comuna a ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si a ministrului educatiei, cercetarii si tineretului.
    (2) Numirea presedintelui se face pentru un mandat de 4 ani.
    (3) Mandatul presedintelui inceteaza prin demisie, prin deces sau prin decizie de revocare emisa de primul-ministru, la propunerea comuna a ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si a ministrului educatiei, cercetarii si tineretului.
    Art. 7
    (1) Mandatul membrilor CNFPA este de 4 ani, mandat ce poate fi reinnoit.
    (2) La incheierea mandatului, procedura de numire, respectiv desemnare, se reia pentru toti membrii CNFPA, inclusiv pentru membrii inlocuiti pe parcurs.
    (3) In timpul mandatului lor, membrii CNFPA pot fi revocati de cei care i-au numit sau i-au desemnat, dupa caz.
    Art. 8
    (1) Administratia publica centrala, organizatiile patronale si sindicale reprezentate in CNFPA au obligatia sa numeasca sau sa-si desemneze noii reprezentanti cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea mandatului membrilor in activitate.
    (2) In cazul vacantarii locurilor in CNFPA, ca urmare a demisiei, revocarii sau decesului, in termen de o luna vor fi numite sau desemnate alte persoane pentru durata restanta a mandatului.
    Art. 9
    Membrii CNFPA isi pastreaza calitatea de angajati ai institutiilor sau unitatilor de la care provin, pastrandu-si drepturile si obligatiile care decurg din aceasta calitate.
    Art. 10
    Pentru exercitarea atributiilor ce ii revin, CNFPA este ajutat de un secretariat tehnic a carui structura organizatorica, cuprinzand 25 de posturi, este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul regulament.
    Art. 11
    (1) Secretariatul tehnic este condus de un director general, numit de presedintele CNFPA, pe baza de concurs organizat in conditiile legii.
    (2) Conditiile si criteriile de ocupare a postului de director general sunt stabilite de plenul CNFPA.
    Art. 12
    Personalul Secretariatului tehnic este angajat, in functie de nevoile institutiei, prin concurs organizat in conditiile legii, pe baza unor criterii stabilite de directorul general.

    CAP. 3
    Functionarea CNFPA

    Art. 13
    Plenul CNFPA se intruneste in sedinte ordinare, de regula lunar, sau in sedinte extraordinare, ori de cate ori este necesar, la cererea presedintelui sau a doua treimi din numarul membrilor sai.
    Art. 14
    (1) Sedintele CNFPA se desfasoara numai in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai, cu conditia ca fiecare parte sa fie reprezentata.
    (2) Sedintele CNFPA nu sunt publice.
    (3) La sedintele CNFPA participa directorul general al Secretariatului tehnic.
    (4) La sedintele CNFPA pot fi invitati, de catre membrii CNFPA, angajati ai Secretariatului tehnic, reprezentanti ai altor institutii, organizatii guvernamentale sau neguvernamentale, fara ca acestia sa aiba drept de vot.
    (5) Procesul-verbal al sedintei este intocmit de un angajat al Secretariatului tehnic.
    Art. 15
    (1) Hotararile CNFPA se adopta cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor prezenti, cu conditia ca fiecare parte sa fie reprezentata.
    (2) Votul se exprima in mod deschis.
    Art. 16
    (1) In vederea unor situatii de indisponibilitate a presedintelui pe perioade de cel mult 60 de zile, plenul CNFPA desemneaza un inlocuitor care indeplineste atributiile presedintelui.
    (2) Inlocuitorul va fi desemnat dintre reprezentantii partilor din care nu face parte presedintele.
    (3) Inlocuitorul are dreptul numai la indemnizatia de membru.
    Art. 17
    In caz de indisponibilitate a presedintelui pe o perioada ce depaseste 60 de zile consecutive, CNFPA initiaza procedura de inlocuire a presedintelui.
    Art. 18
    Presedintele conduce sedintele plenului CNFPA.
    Art. 19
    (1) Ordinea de zi stabilita de presedinte si materialele aferente sedintei se transmit de Secretariatul tehnic membrilor CNFPA cu cel putin 5 zile inainte de data sedintei.
    (2) In situatii deosebite convocarea sedintei CNFPA si transmiterea materialelor aferente se pot face cu 48 de ore inainte de data sedintei.
    Art. 20
    (1) Procesul-verbal intocmit cu ocazia sedintei CNFPA cuprinde: data sedintei, numele participantilor, stabilirea legalitatii sedintei, ordinea de zi aprobata de CNFPA, inscrierile la cuvant, principalele probleme dezbatute, hotararile adoptate si rezultatul voturilor. La cererea membrilor, se vor consemna in procesul-verbal diverse observatii.
    (2) Procesul-verbal se distribuie membrilor la sedinta urmatoare, iar acestia pot prezenta obiectiuni pana la viitoarea sedinta.
    (3) Procesul-verbal in forma finala, semnat de persoana care l-a intocmit si de presedinte, se indosariaza impreuna cu toate documentele aferente sedintei.
    (4) Hotararile adoptate se redacteaza si se numeroteaza pe parcursul fiecarui an calendaristic.

    CAP. 4
    Atributiile plenului CNFPA

    Art. 21
    Plenul asigura conducerea generala a CNFPA, avand urmatoarele atributii:
    1. propune Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului elemente de politici si strategii nationale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesionala a adultilor;
    2. poate participa la elaborarea unor planuri sau programe de interes national in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    3. promoveaza dialogul social si dezvoltarea unor comitete sectoriale, care sa asigure un parteneriat activ in domeniul formarii profesionale a adultilor, la nivelul sectoarelor de activitate, al domeniilor ocupationale sau pe problematici specifice formarii profesionale;
    4. avizeaza proiectele de acte normative care au ca obiect formarea profesionala a adultilor;
    5. colaboreaza, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, cu ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritati administrative autonome, cu organizatii neguvernamentale nationale si internationale, cu furnizorii de formare profesionala si cu alte institutii publice; solicita autoritatilor si institutiilor publice informatii, date statistice si studii referitoare la formarea profesionala a adultilor;
    6. promoveaza si aproba acorduri de colaborare cu institutii similare din tara si din strainatate in vederea implementarii directivelor si recomandarilor Uniunii Europene in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    7. aproba participarea si contribuie la realizarea unor programe si proiecte nationale si internationale in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    8. aproba metodologii, regulamente si instructiuni, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, in limitele prevederilor legale;
    9. aproba programele-cadru de formare profesionala in baza carora furnizorii de formare profesionala elaboreaza programele de formare profesionala;
    10. aproba propunerea de autorizare unica a programelor de formare profesionala prezentate de un furnizor de formare, care permit pregatirea in comun, in proportie de minimum 70%, pentru un grup de ocupatii;
    11. infiinteaza comisii de autorizare a furnizorilor de formare profesionala la nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti;
    12. solutioneaza problemele care apar in activitatea comisiilor de autorizare; semnaleaza Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, organizatiilor patronale si organizatiilor sindicale care au desemnat membri in comisiile de autorizare deficientele constatate in activitatea acestora;
    13. aproba modelul de stampila pentru comisiile de autorizare si modelele de timbru sec care se aplica pe certificatele de calificare si pe certificatele de competente profesionale;
    14. desemneaza specialisti si/sau membri ai CNFPA si/sau ai Secretariatului tehnic al CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate in contestatii;
    15. hotaraste admiterea sau respingerea contestatiilor depuse de furnizorii de formare profesionala in procesul de autorizare;
    16. aproba tarifele pentru serviciile de asistenta tehnica privind elaborarea, verificarea si aprobarea standardelor ocupationale si a serviciilor de formare, evaluare, asistenta tehnica si autorizare a centrelor de evaluare a competentelor profesionale, precum si pentru indemnizatiile membrilor comisiilor de autorizare si ale expertilor/specialistilor pe domenii ocupationale;
    17. aproba elaborarea de criterii specifice si proceduri unitare privind realizarea si utilizarea standardelor ocupationale;
    18. aproba noi standarde ocupationale si actualizarea celor existente, conform evolutiilor pe piata muncii;
    19. autorizeaza centrele de evaluare a competentelor profesionale si certifica evaluatorii de competente profesionale;
    20. aproba planul de lucru anual al CNFPA si al Secretariatului tehnic si actualizarea planului de lucru pentru semestrul II;
    21. analizeaza semestrial activitatea Secretariatului tehnic si aproba raportul de activitate semestrial si anual prezentat de directorul general;
    22. avizeaza si propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei proiectul bugetului de venituri si cheltuieli; aproba defalcarea bugetului de venituri si cheltuieli pe articole bugetare;
    23. avizeaza si propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei investitiile ce urmeaza a fi realizate;
    24. avizeaza propunerea de scoatere din functiune a mijloacelor fixe si obiectelor de inventar, pe care o inainteaza spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    25. aproba planul de audit public intern, precum si raportul anual;
    26. aproba anual statul de functii al Secretariatului tehnic si modificarile necesare pe parcursul anului, ce sunt inaintate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pentru a fi avizate;
    27. aproba conditiile de ocupare a postului de director general al Secretariatului tehnic;
    28. aproba scoaterea la concurs a posturilor vacante din statul de functii al Secretariatului tehnic si stabileste comisiile de concurs;
    29. aproba deplasarile in strainatate ale membrilor CNFPA si ale personalului Secretariatului tehnic, cu ocazia reprezentarii CNFPA la manifestari internationale din domeniul formarii profesionale;
    30. solutioneaza contestatiile personalului referitoare la hotararile presedintelui;
    31. in situatii exceptionale, poate mandata presedintele sau directorul general sa preia, pe o perioada limitata, o parte din atributiile plenului CNFPA;
    32. alte atributii ce rezulta din indeplinirea obiectului de activitate al CNFPA.

    CAP. 5
    Atributiile presedintelui, directorului general si directorilor

    Art. 22
    Presedintele are urmatoarele atributii:
    a) asigura conducerea CNFPA in intervalul dintre sedinte;
    b) reprezinta CNFPA in relatiile cu Guvernul, Parlamentul, cu alte persoane juridice sau fizice, precum si in justitie;
    c) asigura promovarea imaginii CNFPA;
    d) convoaca sedintele CNFPA si propune ordinea de zi;
    e) conduce sedintele CNFPA, modereaza discutiile, dand cuvantul participantilor in ordinea inscrierilor, sintetizeaza si supune la vot hotararile, comunica rezultatele votului;
    f) raspunde de indeplinirea hotararilor luate de plenul CNFPA si dispune luarea masurilor necesare in acest sens de catre Secretariatul tehnic;
    g) poate dispune controlul activitatii Secretariatului tehnic;
    h) aproba fisa postului pentru directorul general al Secretariatului tehnic;
    i) numeste directorul general al Secretariatului tehnic;
    j) aproba evaluarea anuala a performantelor profesionale ale directorului general al Secretariatului tehnic;
    k) solutioneaza contestatiile personalului referitoare la deciziile directorului general;
    l) aproba deplasarile in tara ale directorului general;
    m) indeplineste orice alte atributii stabilite in sarcina sa de plenul CNFPA.
    Art. 23
    Presedintele semneaza hotararile adoptate de CNFPA, hotararile pentru reglementarea unor masuri cu caracter administrativ, precum si alte documente rezultate din exercitarea atributiilor sale.
    Art. 24
    Directorul general al Secretariatului tehnic are urmatoarele atributii:
    a) aplica hotararile plenului CNFPA si ale presedintelui si raspunde de indeplinirea lor intocmai si la timp, raportand in acest sens plenului;
    b) participa la sedintele CNFPA;
    c) propune proiectul planului de lucru anual al CNFPA si al Secretariatului tehnic si actualizarea semestriala a acestuia;
    d) intocmeste raportul de activitate al CNFPA si al Secretariatului tehnic pe semestrul I si raportul de activitate anual;
    e) raspunde in fata plenului CNFPA si a presedintelui de intreaga activitate desfasurata de Secretariatul tehnic;
    f) organizeaza si coordoneaza activitatea Secretariatului tehnic, in conformitate cu planul de lucru anual aprobat de CNFPA;
    g) poate fi mandatat de presedinte sa reprezinte CNFPA in diverse structuri, comitete si consilii din tara si strainatate;
    h) inregistreaza si prezinta propuneri de colaborare cu organizatii interne sau internationale; propune incheierea de acorduri, conventii, protocoale si alte intelegeri de cooperare interna si externa in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    i) propune participarea CNFPA la proiecte interne si internationale in domeniul formarii profesionale;
    j) face propuneri si sustine initiativele partenerilor sociali privind promovarea dialogului social si dezvoltarea parteneriatului in domeniul formarii profesionale a adultilor, precum si colaborarea interna si internationala in domeniul formarii profesionale;
    k) coordoneaza si participa la realizarea lucrarilor de complexitate sau importanta deosebita;
    l) elaboreaza materiale de sinteza privind activitatea CNFPA si a Secretariatului tehnic;
    m) prezinta plenului CNFPA spre avizare proiectul bugetului CNFPA;
    n) are calitatea de ordonator tertiar de credite;
    o) propune anual plenului CNFPA statul de functii al Secretariatului tehnic;
    p) aproba fisele posturilor pentru personalul Secretariatului tehnic;
    q) aproba evaluarile anuale ale performantelor profesionale ale personalului Secretariatului tehnic;
    r) aproba tematicile si programul de pregatire si perfectionare profesionala pentru personalul Secretariatului tehnic;
    s) aproba incadrarea, promovarea si eliberarea din functie a personalului Secretariatului tehnic;
    t) aproba deplasarile in tara, in interes de serviciu, pentru personalul Secretariatului tehnic;
    u) propune deplasarile in strainatate, in interes de serviciu, in vederea reprezentarii CNFPA la lucrarile unor organisme internationale, participarii la schimburi de experienta, vizite de studii, cursuri de perfectionare, seminarii, conferinte sau alte manifestari din domeniul formarii profesionale, pe care le supune spre aprobare CNFPA;
    v) aproba regulamentul de ordine interioara, asigura respectarea acestuia de catre personalul Secretariatului tehnic si ia masuri de sanctionare a abaterilor;
    w) indeplineste si alte atributii stabilite de plenul CNFPA sau de presedinte.
    Art. 25
    In exercitarea conducerii operative a Secretariatului tehnic, directorul general emite decizii.
    Art. 26
    Directorii asigura organizarea si coordonarea activitatilor desfasurate de directiile de specialitate si aplicarea deciziilor directorului general.
    Art. 27
    Directorii au urmatoarele atributii:
    a) fac propuneri privind planul de activitate, organizeaza activitatea directiilor in baza planului anual aprobat, controleaza si raspund de realizarea intocmai si la timp a obiectivelor si sarcinilor ce revin directiei;
    b) raspund de incarcarea echilibrata a salariatilor;
    c) participa la sedintele CNFPA, atunci cand li se solicita acest lucru;
    d) participa la realizarea lucrarilor de complexitate sau importanta deosebita;
    e) indruma personalul din subordine in vederea rezolvarii sarcinilor curente;
    f) asigura elaborarea in termen a studiilor, sintezelor, analizelor, rapoartelor cerute de directorul general;
    g) propun deplasarile in interes de serviciu in tara si in strainatate ale personalului din subordine;
    h) intocmesc fisele posturilor pentru personalul din cadrul directiei;
    i) fac propuneri privind necesarul de personal si conditiile de angajare, evaluarea anuala a performantelor profesionale, promovarea si alte forme de motivare a personalului directiei;
    j) propun tematicile si programul de pregatire si perfectionare a personalului din subordine;
    k) asigura respectarea normelor de ordine si disciplina de catre personalul directiei si propun masuri de sanctionare a abaterilor;
    l) propun si ordonanteaza, in calitate de initiatori, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii activitatii directiei;
    m) pot fi mandatati de presedinte sau de directorul general sa reprezinte CNFPA in relatia cu alte institutii;
    n) raspund in fata presedintelui si a directorului general pentru activitatea proprie si pentru activitatea personalului directiei.

    CAP. 6
    Atributiile directiilor si compartimentelor din cadrul Secretariatului tehnic

    Art. 28
    Directia metodologie din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza studii si analize, in vederea fundamentarii elementelor de politici si strategii in domeniul dezvoltarii resurselor umane, inclusiv al formarii profesionale a adultilor;
    b) analizeaza si formuleaza observatii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;
    c) elaboreaza si actualizeaza metodologii, regulamente si instructiuni, necesare pentru coordonarea, la nivel national, a activitatii de autorizare a furnizorilor de formare profesionala sau pentru alte activitati privind formarea profesionala a adultilor, in limitele prevederilor legale;
    d) realizeaza activitati de instruire, in vederea aplicarii unitare a metodologiilor, regulamentelor si instructiunilor elaborate;
    e) participa la elaborarea Registrului national al calificarilor profesionale din Romania;
    f) propune aprobarea programelor-cadru de formare profesionala; propune aprobarea autorizarii unice a programelor de formare profesionala prezentate de un furnizor de formare, care permit pregatirea in comun, in proportie de minimum 70%, pentru un grup de ocupatii;
    g) propune tarifele pentru stabilirea indemnizatiilor membrilor comisiilor de autorizare si ale specialistilor pe domenii ocupationale;
    h) indruma metodologic, coordoneaza si controleaza activitatea comisiilor de autorizare si a secretariatelor tehnice ale acestora, centralizeaza datele privind activitatea de autorizare;
    i) colaboreaza cu organizatiile care au reprezentanti in comisiile de autorizare, in scopul asigurarii unei bune desfasurari a procesului de autorizare;
    j) participa la rezolvarea contestatiilor depuse de furnizorii de formare profesionala in legatura cu activitatea comisiilor de autorizare;
    k) coordoneaza si participa la monitorizarea furnizorilor de formare profesionala, propunand solutii pentru rezolvarea problemelor aparute in activitatea comisiilor de autorizare;
    l) colaboreaza la elaborarea metodologiei de realizare a cercetarii statistice aferente formarii profesionale a adultilor;
    m) intocmeste si actualizeaza lista profesiilor sau ocupatiilor pentru care exista cerinte speciale la organizarea pregatirii profesionale, colaborand in acest scop cu autoritatile de reglementare, in conditiile legii;
    n) intocmeste, actualizeaza si asigura accesul publicului interesat la datele cuprinse in Registrul national al furnizorilor de formare profesionala autorizati;
    o) dezvolta si gestioneaza alte baze de date care au legatura cu atributiile directiei;
    p) colaboreaza cu Directia de standarde ocupationale si atestare la elaborarea procedurii de evaluare si certificare a competentelor obtinute pe alte cai decat cele formale;
    q) acorda institutiilor si persoanelor interesate consultanta de specialitate privind formarea profesionala a adultilor;
    r) promoveaza calitatea si inovatia in domeniul formarii profesionale a adultilor;
    s) propune modalitati de implicare a partenerilor sociali si de dezvoltare a parteneriatului in domeniul formarii profesionale a adultilor si colaboreaza cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate, al domeniilor ocupationale sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formarii profesionale a adultilor, corespunzator atributiilor directiei;
    t) propune modalitati de cooperare si colaboreaza cu organizatii din tara si din strainatate, corespunzator atributiilor directiei;
    u) organizeaza conferinte, seminarii, consultari de specialitate, nationale si internationale, in scopul realizarii atributiilor directiei;
    v) propune si participa la realizarea unor programe si proiecte interne si internationale, corespunzator atributiilor directiei;
    w) asigura consilierea juridica pentru activitatea CNFPA;
    x) asigura activitatea de resurse umane a CNFPA;
    y) propune, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    z) indeplineste alte atributii si obligatii stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 29
    Directia pentru standarde ocupationale si atestare din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza studii si analize, in vederea fundamentarii elementelor de politici si strategii in domeniul dezvoltarii resurselor umane, inclusiv al formarii profesionale a adultilor;
    b) analizeaza si formuleaza observatii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;
    c) elaboreaza criterii specifice si proceduri unitare privind elaborarea standardelor ocupationale;
    d) analizeaza si avizeaza noi standarde ocupationale, modificarea si anularea, dupa caz, a celor existente;
    e) elaboreaza si actualizeaza metodologia de evaluare si certificare a competentelor profesionale pe baza standardelor ocupationale;
    f) certifica evaluatorii de competente profesionale pe baza standardelor ocupationale;
    g) verifica, in vederea autorizarii, institutiile care pot sa efectueze evaluarea si certificarea competentelor profesionale pe baza standardelor ocupationale;
    h) verifica, in vederea aprobarii, proiectele de standarde ocupationale;
    i) propune plenului CNFPA autorizarea centrelor de evaluare si certificare a competentelor profesionale si aprobarea standardelor ocupationale;
    j) monitorizeaza activitatea centrelor de evaluare si certificare a competentelor profesionale;
    k) propune tarifele pentru serviciile de asistenta tehnica privind elaborarea, verificarea si aprobarea standardelor ocupationale si a serviciilor de formare a evaluatorilor, de evaluare, asistenta tehnica si autorizare a centrelor de evaluare si certificare a competentelor profesionale;
    l) dezvolta si gestioneaza banci de date privind: standardele ocupationale, centrele de evaluare acreditate, institutiile acreditate sa elaboreze standarde ocupationale, evaluatorii certificati, certificatele personale de competente profesionale, alte entitati care au legatura cu atributiile directiei;
    m) efectueaza activitati de pregatire, transfer de cunostinte si asistenta tehnica in domeniul sau de activitate;
    n) promoveaza calitatea procesului de evaluare si certificare a competentelor profesionale;
    o) colaboreaza cu Directia metodologii la elaborarea si actualizarea metodologiilor, regulamentelor si instructiunilor privind formarea profesionala a adultilor;
    p) participa la rezolvarea contestatiilor in cadrul procesului de autorizare si la monitorizarea furnizorilor de formare, pentru aspecte referitoare la standardele ocupationale;
    q) propune modalitati de implicare a partenerilor sociali si de dezvoltare a parteneriatului in domeniul formarii profesionale a adultilor si colaboreaza cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate, al domeniilor ocupationale sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formarii profesionale a adultilor, corespunzator atributiilor directiei;
    r) propune modalitati de cooperare si colaboreaza cu organizatii din tara si din strainatate, corespunzator atributiilor directiei;
    s) organizeaza conferinte, seminarii, consultari de specialitate, nationale si internationale, in scopul realizarii atributiilor directiei;
    t) propune si participa la realizarea unor programe si proiecte interne si internationale, corespunzator atributiilor directiei;
    u) propune, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    v) indeplineste alte atributii si obligatii stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 30
    Directia economico-financiara din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza si asigura evidenta contabila si financiara a CNFPA, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    b) intocmeste proiectul de buget de venituri si cheltuieli, conform legii, pe care il supune aprobarii plenului CNFPA, dupa care il inainteaza Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    c) asigura executia bugetului propriu al CNFPA;
    d) elaboreaza lunar cererea de credite pentru nevoile proprii ale CNFPA;
    e) efectueaza platile si incasarile, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    f) intocmeste documentatia necesara in vederea achizitionarii valutei pentru deplasarile externe;
    g) intocmeste trimestrial si anual darea de seama contabila a CNFPA si o depune la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    h) asigura si tine evidenta contabila a valorilor materiale si banesti a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, precum si a operatiunilor financiare ale CNFPA;
    i) organizeaza inventarierea patrimoniului CNFPA la perioadele prevazute de legislatia in vigoare;
    j) intocmeste documentatia necesara si efectueaza achizitiile de bunuri materiale necesare desfasurarii activitatii institutiei;
    k) exercita controlul financiar preventiv propriu, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    l) organizeaza si pastreaza arhiva in cadrul CNFPA;
    m) propune scoaterea din functiune a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar;
    n) urmareste recuperarea creantelor si lichidarea arieratelor, in conditiile si termenele prevazute de reglementarile in vigoare;
    o) propune, in calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfasurarii propriei activitati;
    p) colaboreaza cu celelalte compartimente ale institutiei, pentru indeplinirea atributiilor specifice;
    q) indeplineste alte atributii si obligatii stabilite de presedinte sau de directorul general.
    Art. 31
    Compartimentul audit public intern din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiectul planului de audit public intern pe care il supune spre aprobare directorului general si plenului CNFPA;
    b) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale institutiei sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
    c) informeaza Compartimentul de audit public intern din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei despre recomandarile neinsusite de catre directorul general, precum si despre consecintele acestora;
    d) prezinta directorului general rapoarte periodice privind constatarile, concluziile si recomandarile rezultate din activitatile sale de audit;
    e) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern, care va fi avizat de catre directorul general si de plenul CNFPA;
    f) in cazul identificarii unor neregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat directorului general;
    g) indeplineste alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcini stabilite de presedinte sau de directorul general.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 32
    Toate compartimentele si personalul Secretariatului tehnic al CNFPA au obligatia:
    a) sa asigure realizarea la timp si de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea institutiei;
    b) sa manifeste fermitate in aplicarea legilor si solicitudine fata de autoritatile publice centrale sau judetene/locale cu care colaboreaza sau care cer sprijin pentru rezolvarea unor probleme din domeniul de activitate al CNFPA;
    c) sa manifeste solicitudine fata de toti cetatenii care se adreseaza CNFPA prin audiente, cereri, sesizari sau reclamatii, in vederea tratarii problemelor ridicate de catre acestia, in cadrul dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 33
    Atributiile stabilite prin prezentul regulament se detaliaza pentru fiecare post din structura organizatorica, prin fisa postului.
    Art. 34
    Incadrarea pe posturi, conform noii structuri organizatorice, se face in termen de maximum 30 de zile de la aprobarea prezentului regulament si de la avizarea statului de functii de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 35
    Membrii CNFPA care se deplaseaza, in numele CNFPA, la evenimente interne sau internationale au obligatia ca la urmatoarea sedinta a CNFPA sa prezinte, in scris, o informare care se inregistreaza si se indosariaza pentru consultare.
    Art. 36
    Prevederile prezentului regulament se completeaza cu orice alte dispozitii legale care privesc organizarea, functionarea si atributiile CNFPA.
    Art. 37
    Conducatorii tuturor compartimentelor sunt obligati sa asigure cunoasterea si respectarea de catre intregul personal din subordine a prezentului regulament.

    ANEXA 1
    la regulament

                                                       Numarul de posturi = 25

    CONSILIUL NATIONAL DE FORMARE PROFESIONALA A ADULTILOR

                          STRUCTURA ORGANIZATORICA
                          a Secretariatului tehnic

                            ______________________
                           |                      |
                           |   Director general   |
                           |______________________|
                                      |
                                      |        ______________________
                                      |_______| Compartimentul audit |
                                      |       | public intern*)      |
                                      |       |______________________|
                                      |
           ___________________________|_____________________________
          |                           |                             |
 _________|____________    ___________|_______________    __________|__________
|                      |  | Directia pentru standarde |  | Directia            |
| Directia metodologie |  | ocupationale si atestare  |  | economico-financiara|
|______________________|  |___________________________|  |_____________________|

           
    *) Pentru activitatea de audit public intern se va utiliza 1/2 post.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 502/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 502 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu