ORDIN
Nr. 397 din 25 septembrie 1995
privind infiintarea Comisiei de coordonare a miscarii navelor in porturile
maritime romanesti
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 232 din 9 octombrie 1995
Avand in vedere prevederile Decretului nr. 443/1972 privind navigatia
civila,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor, republicata,
ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:
Art. 1
In scopul imbunatatirii traficului navelor destinate transportului de
marfuri in porturile Constanta, Midia si Mangalia si in vederea coordonarii
acestei activitati, se infiinteaza Comisia de coordonare a miscarii navelor in
porturile maritime romanesti, care isi va desfasura activitatea in Portul
Constanta.
ART 2
Componenta Comisiei de coordonare a miscarii navelor in porturile maritime
romanesti este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 3
Comisia de coordonare a miscarii navelor in porturile maritime romanesti se
intruneste zilnic si stabileste, pentru urmatoarele 24 de ore, programul de
intrare si de iesire a navelor, de manevrare a navelor de la o dana la alta in
functie de disponibilitatea danelor, de asigurare a conditiilor de siguranta a
navigatiei, de operare portuara, de pilotaj si remorcaj.
Art. 4
Masurile stabilite de Comisia de coordonare a miscarii navelor in porturile
maritime romanesti sunt obligatorii pentru toti agentii economici din porturile
Constanta, Midia si Mangalia.
Art. 5
Operatorii portuari - societatile comerciale care asigura incarcarea,
descarcarea si transbordarea navelor in porturi - vor stabili zilnic, impreuna
cu reprezentantii Regiei Autonome "Societatea Nationala a Cailor Ferate
Romane", programul de incarcare - descarcare a vagoanelor. Programul
astfel stabilit va fi prezentat in cadrul sedintelor zilnice ale Comisiei de
coordonare a miscarii navelor in porturile maritime romanesti.
Art. 6
(1) Operatorii portuari vor comunica zilnic Serviciului functiuni portuare
din cadrul Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta", care
asigura secretariatul Comisiei de coordonare a miscarii navelor in porturile
maritime romanesti, datele operative privind operarea navelor.
(2) Regia Autonoma "Administratia Portului Constanta" va edita
Buletinul informativ zilnic, care va cuprinde date de identificare a navelor
(denumirea, pavilionul, lungimea, pescajul, tara de provenienta, tara de
destinatie, data sosirii, data intrarii la operare, data estimata a terminarii,
pozitia in port, operatorul portuar, agentul navei) si date de identificare a
marfurilor (denumirea, cantitatea totala a marfii, felul operarii, cantitatea
operata in ultimele 24 de ore, restul de operat).
Art. 7
(1) Pentru efectuarea manevrelor navelor de intrare, iesire, schimbare a
danei, agentii navelor vor intocmi in mod obligatoriu un buletin de pilotaj, in
trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 2 la prezentul ordin.
(2) In cadrul sedintelor Comisiei de coordonare a miscarii navelor in
porturile maritime romanesti, buletinele de pilotaj vor fi avizate de catre
reprezentantul Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta" si
vor fi aprobate de reprezentantul capitaniei portului.
(3) Nerespectarea acestui mod de lucru va conduce la neprogramarea
manevrelor solicitate.
Art. 8
(1) In situatia in care este necesar, capitanul sef al portului, dupa
consultarea cu reprezentantii Regiei Autonome "Administratia Portului
Constanta", poate modifica sau completa programul de miscare a navelor.
(2) In cazul in care, in timpul derularii programului stabilit, se constata
ca sunt puse in pericol ordinea, disciplina si siguranta navigatiei, capitania
portului poate lua orice masura care sa conduca la prevenirea evenimentelor de
navigatie sau a altor situatii deosebite, in conformitate cu reglementarile in
vigoare.
Art. 9
Trimestrial, presedintele Comisiei de coordonare a miscarii navelor in
porturile maritime romanesti va intocmi si va inainta Ministerului
Transporturilor - Inspectoratul navigatiei civile si Directia porturilor si
navigatiei maritime - un raport asupra activitatii comisiei si propuneri de
imbunatatire a activitatii acesteia.
Art. 10
Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul
Oficial al Romaniei, data la care isi inceteaza valabilitatea ordinele
ministrului transporturilor nr. 80/1994 si nr. 326/1994.
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
ANEXA 1
COMPONENTA
Comisiei de coordonare a miscarii navelor in Porturile maritime romanesti
1. Capitanul sef al Capitaniei Zonale Constanta sau reprezentantul
acestuia, in calitate de presedinte.
2. Directorul Directiei domenii si servicii portuare din cadrul Regiei
Autonome "Administratia Portului Constanta".
3. Directorul Directiei cai ferate Constanta sau reprezentantul acestuia.
4. Reprezentantii societatilor de exploatare portuara si expeditii de
marfuri.
5. Reprezentantii societatilor de remorcaj si pilotaj.
6. Reprezentantii agentilor de nave.
7. Reprezentantii altor agenti economici care isi desfasoara activitatea in
porturile maritime romanesti.
De asemenea, in functie de necesitati, presedintele Comisiei de coordonare
a miscarii navelor in porturile maritime romanesti va solicita organelor de
vama si ale politiei de frontiera participarea si a unui reprezentant al
acestora.
ANEXA 2
De acord,
CAPITANIA ZONALA CONSTANTA
AGENTUL MARITIM Avizat alocare / eliberare
........................ DANA NR. ..................
REGIA AUTONOMA
"ADMINISTRATIA PORTULUI CONSTANTA"
BULETIN DE PILOTAJ
Prin prezentul, solicitam Companiei de pilotaj .............
efectuarea manevrei de intrare/plecare/mutare a navei ..........
in data de ..........., la ora ......., de la dana .............
la dana .....
Datele de identificare a navei sunt:
- pavilion ...................................................
- lungime ....................................................
- pescaj .....................................................
- TRN ........................................................
- TRB ........................................................
- marfa la bord (denumire, cantitate etc.) ...................
............................................................
Plata prestatiei se va face de catre .........................
Data si ora depunerii Semnatura si stampila
................... .............