Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3188 din 12.01.2012

privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea şi implementarea operaţiunii „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional - Poli de competitivitate“ din cadrul domeniului major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului“ al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“
ACT EMIS DE: Ministerul Economiei,Comertului si Mediului de Afaceri
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 54 din 23 ianuarie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea şi implementarea operaţiunii „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional - Poli de competitivitate“ din cadrul domeniului major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului“ al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Borbély Károly, secretar de stat ANEXĂSCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS pentru sprijinirea şi implementarea operaţiunii „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional - Poli de competitivitate“ din cadrul domeniului major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului“ al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“ I. Obiectivele schemei Articolul 1Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constă în acordarea de sprijin financiar pentru implementarea coordonată şi coerentă a proiectelor şi realizarea strategiilor de dezvoltare la nivelul polilor de competitivitate existenţi sau potenţiali. Articolul 2În cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, sprijinul financiar se acordă pentru proiectele de tip „soft“ pentru: a)finanţarea cheltuielilor pentru achiziţia de servicii de consultanţă cu condiţia ca serviciul de consultanţă respectiv să nu se constituie într-o activitate continuă sau periodică şi să nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activităţii beneficiarului; b)finanţarea cheltuielilor de management ale polului de competitivitate; c)finanţarea cheltuielilor pentru participarea întreprinderilor mici şi mijlocii, denumite în continuare IMM, la târguri. Articolul 3Prezenta schemă de ajutor de minimis vizează în principal întărirea capacităţii instituţionale a polilor de competitivitate, îmbunătăţirea coerenţei proiectelor şi strategiilor de dezvoltare a polilor de competitivitate şi crearea premiselor pentru ca aceste structuri să se dezvolte în cadrul climatului economic european. II. Baza legală Articolul 4(1) Prezenta schemă de ajutor de minimis este elaborată în conformitate cu prevederile următoarelor acte normative:a)Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 379 din 28 decembrie 2006; b)Regulamentul (CE) nr. 364/2004 al Comisiei din 25 februarie 2004 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 70/2001 privind extinderea sferei de aplicare a acestuia la ajutoarele pentru cercetare şi dezvoltare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 63 din 28 februarie 2004; c)Legea 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; d)Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare; e)Recomandarea Comisiei Europene 361 din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 124 din 20 mai 2003; f)Programul operaţional sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice“ (POS CCE), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007. Articolul 5Prezenta schemă de ajutor de minimis este exceptată de la obligaţia de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006. III. Domeniul de aplicare Articolul 6Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică pe întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare. Articolul 7În cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se acordă sprijin financiar beneficiarilor care activează în toate sectoarele, cu excepţia: a)întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuit şi acvacultură, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000; b)întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţilor Europene (Tratatul CE); c)întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea (procesarea) şi comercializarea produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în următoarele cazuri:• când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari ori introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză; • când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari; d)activităţilor legate de export către ţări terţe sau către state membre, de exemplu, ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; e)activităţilor care favorizează folosirea mărfurilor naţionale în locul celor importate; f)întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui; g)achiziţiei de vehicule de transport rutier de mărfuri de către întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor; h)întreprinderilor în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004; i)întreprinderilor care activează în sectorul construcţiei de nave; j)întreprinderilor care activează în industria siderurgică; k)întreprinderilor care activează în sectorul fibre sintetice.IV. Definiţii Articolul 8În sensul prezentei scheme de ajutor de minimis, următorii termeni se definesc astfel: a)asociaţie - entitate cu personalitate juridică ce reprezintă mediul de afaceri, constituită în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, formată din membrii polului de competitivitate conform unui contract de parteneriat încheiat special pentru apelul de propuneri de proiecte; b)asociere - act voluntar ce are la bază un acord de parteneriat între două sau mai multe entităţi juridice din cadrul unui pol de competitivitate pentru realizarea în comun a unui proiect; c)beneficiar - entitate juridică ce primeşte ajutor de stat în cadrul acestei scheme de ajutor de minimis în baza unui contract de finanţare cu administratorul/furnizorul schemei; d)catalizator - entitate juridică membră a unui pol de competitivitate de tipul: agenţie de dezvoltare regională, cameră de comerţ, asociaţie de ramură, patronat, alt tip de organizaţie neguvernamentală, societate comercială de instruire sau consultanţă, bancă, orice altă formă juridică de structură de sprijinire a afacerilor în conformitate cu legislaţia în vigoare, dacă aceasta desfăşoară activităţi în sprijinul înfiinţării şi dezvoltării polilor de competitivitate; e)cerere de finanţare - formular completat de către solicitant, pentru a obţine finanţare în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis; f)cheltuieli eligibile - cheltuieli realizate de către un beneficiar, aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, care pot fi finanţate atât din instrumente structurale, cât şi din bugetul de stat şi/sau contribuţia proprie a beneficiarului, conform reglementărilor legale comunitare şi naţionale în vigoare; g)cheltuieli neeligibile - cheltuieli inerente realizării proiectelor finanţate din instrumentele structurale în cadrul programelor operaţionale, care nu pot fi finanţate din fonduri structurale sau de stat, conform reglementărilor comunitare şi naţionale; h)cheltuieli salariale - valoarea totală care trebuie plătită efectiv de beneficiarul ajutorului pentru locurile de muncă create prin proiect sau în legătură directă cu acesta; i)comercializarea produselor agricole - deţinerea ori expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrare sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări, de către un producător primar către revânzători sau operatori a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi; j)furnizorul şi administratorul schemei de ajutor de minimis - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“ (AM POS CCE); k)întreprinderi mici şi mijlocii sau IMM - întreprinderi aşa cum sunt definite în anexa nr. 1 la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare); l)întreprinderi mari - întreprinderi care nu se încadrează în definiţia IMM-urilor; m)întreprindere mică - întreprindere care are sub 50 de angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală şi/sau al cărei total al bilanţului anual nu depăşeşte 10 milioane euro, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 800/2008 - anexa I; n)microîntreprindere - întreprinderea care are sub 10 angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală şi/sau al cărei total al bilanţului anual nu depăşeşte 2 milioane euro, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 800/2008 - anexa I; o)IMM aflată în dificultate - întreprinderea mică sau mijlocie care îndeplineşte următoarele condiţii:1. în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau 2. în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi răspunde nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, aşa cum reiese din contabilitatea societăţii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau 3. indiferent de tipul societăţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevăzute de legislaţia naţională privind procedura insolvenţei; 4. o IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani nu se consideră a fi în dificultate în această perioadă în sensul prezentei scheme de ajutor de minimis, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile prevăzute la pct. 3; p)întreprindere mare aflată în dificultate - întreprinderea care fie se regăseşte în una dintre situaţiile prevăzute la lit. o) pct. 1, 2 sau 3, fie prezintă simultan simptome obişnuite ale unei întreprinderi aflate în dificultate, cum ar fi: creşterea pierderilor, scăderea cifrei de afaceri, creşterea volumului stocurilor, supracapacitate, scăderea fluxului de numerar, îndatorare crescută, creşterea sarcinilor financiare şi scăderea sau dispariţia valorii activului net; q)organism/organizaţie de cercetare - o entitate, precum o universitate sau un institut de cercetare, indiferent de statutul său juridic (organizată conform dreptului public sau privat) ori de modul său de finanţare, al cărei scop principal este de a realiza cercetare fundamentală, cercetare industrială sau dezvoltare experimentală şi de a-şi face cunoscute rezultatele prin predare, publicare ori transfer de tehnologie; toate profiturile trebuie reinvestite în aceste activităţi, în difuzarea rezultatelor sau în predare; întreprinderile care pot exercita influenţă asupra unui astfel de organism, de exemplu, prin calitatea lor de acţionari sau membri ai organismului, nu se bucură de acces preferenţial la capacităţile de cercetare ale organismului în cauză sau la rezultatele cercetărilor acestuia. Organismele/Organizaţiile de cercetare care desfăşoară atât activităţi economice, cât şi activităţi noneconomice sunt calificate drept întreprinderi în cazul în care nu ţin contabilitate separată pentru cele două activităţi; r)pol de competitivitate - asociere, într-un spaţiu geografic definit, între întreprinderi, centre de cercetare, universităţi, autorităţi publice locale şi catalizatori care au la bază o strategie comună de dezvoltare cu scopul de a genera sinergii în jurul unor proiecte inovative orientate spre una sau mai multe pieţe. Un astfel de pol nu are o localizare impusă, astfel încât, din punct de vedere teritorial, un pol de competitivitate poate fi plasat atât într-o singură locaţie zonală, cât şi în zone ce aparţin mai multor regiuni de dezvoltare din România. Un pol de competitivitate poate fi constituit într-o entitate juridică sau poate funcţiona pe baza unor acorduri de parteneriat între membrii săi. Calitatea de pol de competitivitate este dovedită de 3 elemente: componenţa (existenţa în pol a celor 3 tipuri de entităţi, respectiv întreprinderi, organisme/organizaţii de cercetare/universităţi şi catalizatori), asocierea (având ca rezultat fie o persoană juridică, fie o entitate care funcţionează pe baza unui acord formal de asociere semnat de membrii polului) şi strategia de dezvoltare a polului care este un document însuşit formal (adică semnat) de toţi membrii polului; s)produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, cu excepţia produselor pescăreşti; t)proiecte de tip „soft“ - proiecte de interes comun pentru membrii polului care prevăd activităţi, altele decât cele de investiţii şi de cercetare-dezvoltare-inovare; u)rata de actualizare - rata calculată conform Comunicării Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C14 din 19 ianuarie 2008; v)transformarea (procesarea) produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare.V. Beneficiari eligibili Articolul 9Potenţialii beneficiari ai schemei de ajutor de minimis pot fi numai membrii polilor de competitivitate (inclusiv entitatea de reprezentare a polului şi orice asociere a membrilor polului) organizaţi astfel: a)societăţi comerciale înregistrate conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv entitatea de reprezentare a polului; b)organizaţii neguvernamentale care au activităţi economice şi/sau reprezintă mediul de afaceri, constituite în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare; c)entităţi înfiinţate în baza Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regională în România, abrogată şi înlocuită prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare; d)universităţi; e)organisme/organizaţii de cercetare.VI. Solicitanţi Articolul 10Pentru a beneficia de finanţare în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, solicitantul trebuie să respecte următoarele condiţii: 1. să solicite finanţare/finanţări pentru proiect/proiecte cu impact asupra întregului pol de competitivitate al cărui membru este; 2. indiferent de forma juridică de organizare, să nu se afle în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare, administrare specială şi să nu aibă activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege; 3. indiferent de forma juridică de organizare, să îndeplinească condiţiile de eligibilitate stabilite prin Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene în art. 93, respectiv:nu se află în stare de faliment sau nu face obiectul unei proceduri de lichidare ori de administrare specială, nu a încheiat concordate, nu şi-a suspendat activitatea economică sau nu face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii ori nu se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale;nu a fost condamnat printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesională;nu a comis în conduita sa profesională greşeli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractantă le poate justifica;şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a contribuţiilor la fondul asigurărilor sociale sau de achitare a impozitelor în conformitate cu prevederile legale ale ţării în care este stabilit ori ale ţării autorităţii contractante sau ale ţării unde se execută contractul;nu a fost condamnat printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor Europene;în urma altei proceduri de achiziţionare sau în urma unei proceduri de alocare a unei subvenţii finanţate de la bugetul comunitar, nu a fost găsit vinovat de încălcarea gravă a contractului datorită nerespectării obligaţiilor contractuale;reprezentantul legal şi/sau reprezentanţii partenerilor asociaţi nu a/au fost subiectul unei judecăţi în cadrul căreia o instanţă judecătorească a pronunţat o hotărâre definitivă şi irevocabilă de condamnare pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;în urma unei proceduri de acordare a unei finanţări nerambursabile din fonduri publice comunitare şi/sau naţionale, nu a fost găsit vinovat printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de încălcarea contractului din cauza nerespectării obligaţiilor contractuale;solicitantul găsit vinovat printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de încălcarea unuia sau mai multor contracte finanţate din fonduri publice comunitare şi/sau naţionale din cauza nerespectării obligaţiilor contractuale sau care a recunoscut debitul stabilit în sarcina sa de către autoritatea contractantă va putea să depună cerere pentru a fi finanţat în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, cu condiţia achitării acestui debit, precum şi a penalităţilor aferente şi să facă dovada achitării acestora, precum şi a îndeplinirii, la momentul depunerii proiectului, a oricăror măsuri stabilite în sarcina sa de către instanţa judecătorească şi/sau de către autoritatea contractantă;4. la data depunerii cererii de finanţare, să îşi fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România. Pentru solicitanţii asociaţi, condiţia se aplică fiecărui partener de proiect; 5. să fie înregistraţi în România; 6. solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în ghidul solicitantului, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis. VII. Necesitatea implementării schemei Articolul 11În România conceptul „poli de competitivitate“ este un concept nou şi se bazează pe experienţa internaţională şi, în special, pe cea europeană. În ultimii ani diferite iniţiative la nivel local şi naţional au dus la apariţia şi dezvoltarea unor aglomerări industriale (de tipul clusterelor inovative) care au un rol din ce în ce mai mare în progresul economic. Polii de competitivitate reprezintă motoare ale dezvoltării economice prin coagularea operatorilor economici pe lanţuri tehnologice (de la proiectarea tehnologiilor/proceselor, bunurilor şi serviciilor până la utilizatorii finali) în diferite sectoare industriale. Articolul 12O schemă de ajutor de stat a fost elaborată pentru finanţarea proiectelor polilor de competitivitate cu reprezentare naţională şi europeană. Această schemă de ajutor de minimis este complementară schemei de ajutor de stat în sensul că oferă finanţare polilor de competitivitate pentru o implementare coordonată şi coerentă a proiectelor la nivelul întregii structuri. Schema de ajutor de minimis urmăreşte întărirea structurilor de poli de competitivitate care se află în faza incipientă în România şi apropierea lor de parteneri europeni cu experienţă şi tradiţie în diferite sectoare industriale. Articolul 13Schema de ajutor de minimis va finanţa acele activităţi eligibile în favoarea polilor de competitivitate care nu au mai fost finanţate în ultimii 3 ani din alte surse publice naţionale sau comunitare. VIII. Plafon maxim Articolul 14a)Valoarea totală a ajutorului de minimis acordat unui beneficiar individual nu va depăşi 200.000 euro pe o perioadă de 3 ani fiscali. Valoarea totală a ajutorului de minimis acordat unei întreprinderi care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transportului rutier nu va depăşi 100.000 euro pe o perioadă de 3 ani fiscali. Aceste plafoane se vor aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul acordat de statul membru este finanţat parţial sau total din resurse comunitare. b)Plafonul stabilit va fi exprimat în numerar, ca valoare brută, înainte de deducerea taxelor sau a altor obligaţii fiscale. Articolul 15La nivelul unui pol de competitivitate suma totală a cererilor de finanţare care vor beneficia de ajutor de minimis nu poate depăşi valoarea de 2.000.000 euro, pe toată perioada de implementare a prezentei scheme de ajutor de minimis. Articolul 16În cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, ajutorul de minimis se va acorda sub formă de finanţare nerambursabilă, eşalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizată folosindu-se o rată egală cu rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană la momentul acordării ajutorului de minimis. Articolul 17Solicitantul va acoperi valoarea cheltuielilor neeligibile şi a celor conexe. Articolul 18În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui beneficiar pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi (indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale ori comunitare), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, depăşeşte pragul de minimis menţionat la art. 14, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei de ajutor de minimis nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte aceste plafoane. IX. Activităţi eligibile Articolul 19Activităţile eligibile pentru această schemă de ajutor de minimis se încadrează în următoarele tipuri: a)activităţi de coordonare, monitorizare şi raportare privind implementarea coordonată şi coerentă a proiectelor şi realizarea strategiilor de dezvoltare a polilor de competitivitate; b)activităţi privind funcţionarea polilor de competitivitate; c)activităţi de instruire, consultanţă, pregătirea proiectelor, asistenţă de specialitate, participarea la reuniuni - târguri - conferinţe - simpozioane în ţară şi în Europa; d)activităţi ce contribuie la optimizarea implementării proiectelor şi, respectiv, a strategiilor de dezvoltare la nivelul polilor de competitivitate, cum ar fi: comunicare, construire de imagine (branding) la nivel naţional şi european, mediatizarea proiectelor şi a rezultatelor, întărirea cooperării cu parteneri interni şi europeni; e)activităţi de marketing. X. Cheltuieli eligibile Articolul 20Beneficiarii de finanţări prin prezenta schemă de ajutor de minimis pot implementa prin resurse proprii proiectele aprobate spre finanţare sau pot contracta implementarea proiectelor prin procedura de achiziţie publică a bunurilor şi serviciilor prevăzute de respectivele proiecte. În orice situaţie responsabilitatea juridică privind finanţările primite în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis rămâne în sarcina beneficiarului care semnează contractul cu furnizorul schemei. Articolul 21Cheltuielile eligibile pentru prezenta schemă de ajutor de minimis se încadrează în următoarele tipuri: a)cheltuieli pentru achiziţia de servicii de consultanţă, cu condiţia ca serviciul de consultanţă respectiv să nu se constituie într-o activitate continuă sau periodică şi să nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activităţii beneficiarului; b)cheltuielile de management ale polului de competitivitate; c)cheltuieli pentru participarea IMM-urilor la târguri.XI. Criterii de eligibilitate generale pentru beneficiari şi proiecte Articolul 22În baza contractului de finanţare încheiat cu furnizorul schemei de ajutor de minimis, beneficiarii pot deconta cheltuieli eligibile definite la art. 21 şi efectuate începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei scheme de ajutor de minimis. Articolul 23La acordarea finanţărilor se vor urmări următoarele criterii generale: a)beneficiarii sunt membrii polului de competitivitate; b)proiectele finanţate prin prezenta schemă de ajutor de minimis vizează activităţi desfăşurate în beneficiul polului de competitivitate în ansamblu; c)activităţile propuse prin proiecte să nu fi fost finanţate din fonduri publice în ultimii 3 ani şi să nu beneficieze de fonduri publice sau alte surse de finanţare; d)durata proiectelor nu trebuie să depăşească 24 de luni de la data semnării contractului; e)proiectele trebuie să respecte legislaţia comunitară aplicabilă în domeniul ajutorului de minimis, egalităţii de şanse, protecţiei mediului şi eficienţei energetice. XII. Durata de aplicare a schemei Articolul 24Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2013. XIII. Bugetul schemei de ajutor de minimis Articolul 25Valoarea maximă estimată a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de 24 milioane euro, finanţat din POS CCE. Repartizarea anuală, orientativă, a sumelor alocate se prezintă astfel:
Anul Sume alocate din POS CCE (euro)
2012 18.000.000
2013 6.000.000

Articolul 26Numărul estimat al beneficiarilor prezentei scheme de ajutor de minimis este de 120, corespunzător unui număr orientativ de 12 poli de competitivitate. Articolul 27Finanţarea proiectelor în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se face în sistem ajutor financiar nerambursabil în proporţie de 100%. XIV. Regula de cumul Articolul 28Regulile privind cumulul ajutoarelor se aplică în cazul în care se acordă măsuri de natura ajutorului de minimis aceluiaşi beneficiar, indiferent de sursa de provenienţă a acestora, respectiv surse locale, regionale, naţionale sau comunitare, pentru finanţarea aceloraşi costuri eligibile. Articolul 29(1) Ajutorul de minimis nu se cumulează cu ajutorul de stat pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul ar duce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul stabilit pentru circumstanţele specifice fiecărui caz de un regulament de exceptare pe categorii sau de o decizie adoptată de către Comisia Europeană.(2) Valoarea maximă a ajutorului de minimis de care poate beneficia un beneficiar se calculează cumulând ajutoarele de minimis primite în anul fiscal în curs cu ajutoarele de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali consecutivi; aceasta nu poate depăşi echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru societăţile care activează în sectorul transportului rutier.(3) Pentru respectarea regulilor de cumul, beneficiarul ajutorului de minimis va prezenta o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă dacă a mai solicitat sau este în curs de a solicita alte ajutoare de stat sau ajutoare de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile. Administratorul schemei de ajutor de minimis va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului, că prin acordarea finanţării nerambursabile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu se depăşeşte pragul de minimis. XV. Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis Articolul 30Furnizorul schemei de ajutor de minimis asigură respectarea procedurilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. Articolul 31 Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemă de ajutor de minimis, solicitantul va depune la furnizorul schemei o cerere de finanţare, însoţită de documentele specificate în ghidul solicitantului. Articolul 32Depunerea, evaluarea şi selecţia proiectelor se face în două etape, conform prevederilor din ghidul solicitantului. Etapa 1 constă în evaluarea şi selecţia strategiilor depuse, însoţite de fişele de proiecte. Etapa 2 constă în depunerea, evaluarea şi selecţia proiectelor individuale. Procedura de implementare a schemei referitoare la etapa a doua este următoarea: a)lansarea apelului de proiecte; b)primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare; c)verificarea administrativă (verificarea conformităţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai cererile de finanţare care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare; d)verificarea eligibilităţii beneficiarilor - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare; e)verificarea eligibilităţii proiectelor - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare; f)evaluarea tehnică şi financiară şi selecţia proiectelor; g)întocmirea şi semnarea contractului de finanţare; h)acordarea prefinanţării; i)depunerea cererii de rambursare însoţită de documentele justificative; j)acordarea finanţării nerambursabile - se face de către Unitatea de plată a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“, numai pe bază de documente justificative şi după verificarea cheltuielilor; k)monitorizarea implementării proiectelor conform prevederilor contractuale. Articolul 33Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanţă cu criteriile prevăzute în ghidul solicitantului. Criteriile de evaluare pentru proiectele finanţate prin prezenta schemă de ajutor de minimis vizează: relevanţa şi impactul economic al proiectului asupra polului de competitivitate; calitatea şi maturitatea proiectului; sustenabilitatea şi capacitatea de operare a solicitanţilor. Articolul 34Furnizorul schemei de ajutor de minimis va încheia contracte de finanţare în limita bugetului alocat schemei, doar cu solicitanţii ale căror proiecte au obţinut la evaluare un punctaj peste pragul de calitate stabilit în ghidul solicitantului. Articolul 35Înainte de acordarea ajutorului, beneficiarii de ajutor de minimis vor depune la furnizorul schemei de ajutor de minimis şi următoarele documente, care să ateste îndeplinirea tuturor condiţiilor menţionate în prezenta schemă de ajutor de minimis:declaraţie pe propria răspundere a beneficiarului de ajutor de minimis, scrisă, despre orice alt ajutor de minimis primit pe perioada ultimilor 2 ani fiscali şi a anului fiscal curent;declaraţie pe propria răspundere a beneficiarului de ajutor de minimis cu privire la valoarea, obiectivul, momentul acordării şi furnizorul ajutoarelor de stat care i-au fost acordate pentru acoperirea aceloraşi costuri eligibile finanţate şi în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis. Articolul 36Furnizorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris beneficiarii schemei cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme de ajutor de minimis şi caracterul de minimis al acestuia1. Articolul 37Furnizorul schemei de ajutor de minimis va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului, că prin acordarea finanţării nerambursabile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu se depăşeşte pragul de minimis. Articolul 38Furnizorul schemei de ajutor de minimis îşi rezervă dreptul de a nu achita ajutorul de minimis sau de a solicita recuperarea ajutorului de minimis deja acordat, în cazul în care documentele şi informaţiile furnizate de către beneficiar în documentele depuse se dovedesc a fi incorecte sau false. XVI. Reguli privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea Articolul 39(1) Furnizorul schemei de ajutor de minimis are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă de ajutor de minimis ori prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.(2) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizorul schemei de ajutor de minimis, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.(3) În cazul în care furnizorul schemei de ajutor de minimis nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.(4) Erorile constatate de furnizorul schemei de ajutor de minimis şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.(5) Furnizorul schemei de ajutor de minimis va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă de minimis în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. Articolul 40Pe baza unei cereri scrise, furnizorul schemei de ajutor de minimis va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen mai lung stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a evalua dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006, în special valoarea totală a ajutorului de minimis primit de o întreprindere. Articolul 41În vederea asigurării monitorizării ajutoarelor de stat la nivel european şi naţional, furnizorul schemei de ajutor de minimis are obligaţia să păstreze evidenţe detaliate referitoare la alocările individuale acordate către beneficiari, pe o perioadă de minimum 10 ani de la acordarea ultimului ajutor în cadrul schemei. Aceste evidenţe trebuie să includă toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat. 1 Aşa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 379 din 28 decembrie 2006. Articolul 42Fiecare beneficiar va păstra timp de 10 ani evidenţele privind ajutoarele de minimis primite în cadrul prezentei scheme de minimis de la data semnării contractului de finanţare. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de minimis. XVII. Dispoziţii finale Articolul 43Textul prezentei scheme de ajutor de minimis, precum şi ghidul solicitantului vor fi publicate integral pe site-ul MECMA, la adresa www.minind.ro



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3188/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3188 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3188/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu