Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 384/306/993 din 12 iulie 2004

pentru aprobarea Procedurii de conlucrare in prevenirea si monitorizarea cazurilor de violenta in familie

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              Nr. 384 din 12 iulie 2004
              MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
              Nr. 306 din 22 iulie 2004
              MINISTERUL SANATATII
              Nr. 993 din 10 august 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 745 din 17 august 2004

    Avand in vedere prevederile art. 15 din Legea nr. 217/2003 privind prevenirea si combaterea violentei in familie, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 7 lit. l) din Hotararea Guvernului nr. 1.624/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei,
    in temeiul art. 17 din Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare, si ale art. 4 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza Referatului de aprobare nr. 172 din 8 iunie 2004 al Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei, ministrul administratiei si internelor si ministrul sanatatii emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    (1) Se aproba Procedura de conlucrare in prevenirea si monitorizarea cazurilor de violenta in familie, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    (2) Conlucrarea se realizeaza intre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Sanatatii, prin persoanele desemnate din structurile subordonate si asistentii familiali.
    Art. 2
    Inspectoratele de politie judetene, Directia generala de politie a municipiului Bucuresti, comandamentele judetene de jandarmi, respectiv Comandamentul de jandarmi al municipiului Bucuresti, directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si compartimentele cu atributii in combaterea violentei in familie din cadrul directiilor pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor duce la indeplinire prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  Ministrul muncii,
                  solidaritatii sociale si familiei,
                  Elena Dumitru

                  Ministru de stat,
                  ministrul administratiei si internelor,
                  Marian Florian Saniuta

                  Ministrul sanatatii,
                  Ovidiu Brinzan

    ANEXA 1

                               PROCEDURA
de conlucrare in prevenirea si monitorizarea cazurilor de violenta in familie

    Art. 1
    Prezenta procedura reglementeaza modul de colaborare a persoanelor desemnate de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Sanatatii, prin structurile lor teritoriale si a asistentilor familiali, in prevenirea si monitorizarea cazurilor de violenta in familie.
    Art. 2
    (1) Modul concret de conlucrare se stabileste prin protocoalele de colaborare incheiate la nivel judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, intre:
    a) inspectoratele de politie judetene, Directia generala de politie a municipiului Bucuresti;
    b) comandamentele judetene de jandarmi, respectiv Comandamentul de jandarmi al municipiului Bucuresti;
    c) directiile de sanatate publica judetene, respectiv Directia de Sanatate Publica a Municipiului Bucuresti;
    d) directiile pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, prin compartimentele cu atributii in combaterea violentei in familie;
    e) unitatile pentru prevenirea si combaterea violentei in familie de la nivelul judetului, respectiv al municipiului Bucuresti.
    (2) Protocoalele de colaborare au in vedere activitatile pe care persoanele desemnate de catre institutiile mentionate la alin. (1) le vor desfasura pentru prevenirea si monitorizarea cazurilor de violenta in familie.
    Art. 3
    Protocoalele de colaborare vor stabili:
    a) prevenirea violentei in familie prin organizarea de dezbateri publice, elaborarea si difuzarea de materiale documentare privind cauzele si consecintele violentei in familie, realizarea de programe educative pentru parinti si copii;
    b) realizarea bazei de date pentru gestionarea situatiilor de violenta in familie prin centralizarea informatiilor primite din teritoriu la nivelul compartimentelor cu atributii in combaterea violentei in familie din cadrul directiilor pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    c) monitorizarea cazurilor de violenta in familie din sectorul sau unitatea teritoriala deservita; culegerea informatiilor asupra acestora; intocmirea unei evidente separate; asigurarea accesului la informatii, la cererea organelor judiciare si a partilor sau reprezentantilor acestora;
    d) accesul si schimbul reciproc de informatii intre persoanele desemnate sa instrumenteze cazurile de violenta in familie;
    e) sesizarea compartimentelor cu atributii in combaterea violentei in familie din cadrul directiilor pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de catre medici si politisti implicati in instrumentarea cazurilor de violenta in familie;
    f) colaborarea dintre medici, politisti, jandarmi, persoanele din cadrul compartimentelor cu atributii in combaterea violentei in familie din cadrul directiilor pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a asistentilor familiali in instrumentarea propriu-zisa a cazurilor, tinand cont de specificitatea fiecarui caz;
    g) indrumarea partilor implicate in conflict, respectiv a agresorului si a victimei, spre servicii sociale si medicale de specialitate;
    h) schimbul periodic de informatii privind situatiile de risc si cazurile concrete de violenta in familie;
    i) informarea si sprijinirea politistilor si jandarmilor care, in cadrul activitatii lor specifice, se confrunta cu situatii de violenta in familie;
    j) colaborarea cu serviciile specializate pentru protectia copilului de la nivel judetean si raportarea cazurilor de violenta in familie, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    Art. 4
    (1) Protocoalele de colaborare pot fi modificate sau completate numai cu acordul partilor.
    (2) Protocoalele de colaborare vor fi incheiate pana la data de 1 octombrie 2004.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 306/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 306 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 306/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu