Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2285/106118 din  6 decembrie 2001

pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE


SmartCity3

              Nr. 2.285 din 6 decembrie 2001
              MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
              Nr. 106.118 din 10 decembrie 2001
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 808 din 17 decembrie 2001

    Ministrul finantelor publice si ministrul industriei si resurselor,
    in temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor si avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 privind unele masuri pentru redresarea economico-financiara a Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A.,
    emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A., denumita in continuare S.C. "Termoelectrica" - S.A., si societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                      Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                   Ministrul industriei si resurselor,
                             Dan Ioan Popescu

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001

    In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 privind unele masuri pentru redresarea economico-financiara a Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. se emit urmatoarele norme metodologice:

    A. Stingerea obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si sucursalele acesteia, conform art. 1 lit. a) si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001

    1. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum si de scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente, Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A., denumita in continuare S.C. "Termoelectrica" - S.A., pentru activitatea proprie si sucursalele acesteia sunt obligate sa intocmeasca, pe propria raspundere, Situatia obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, stinse prin anulare, a majorarilor de intarziere si penalitatilor aferente, scutite la plata, conform modelului nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    In vederea stingerii obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va intocmi situatia prevazuta in modelul nr. 1 in 3 exemplare, iar sucursalele o vor intocmi in 4 exemplare, completand suma reprezentand obligatiile datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, majorarile de intarziere si penalitatile aferente debitelor ce se sting prin anulare, pe fiecare fel de impozit, taxa sau contributie.
    Pierderea pe 9 luni din anul 2001 este cea realizata in limita prevazuta in bugetele de venituri si cheltuieli, defalcate pe trimestre si aprobate de Ministerul Industriei si Resurselor.
    Majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel ce se scutesc la plata sunt cele calculate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
    2. Sucursalele vor transmite situatia prevazuta in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice la S.C. "Termoelectrica" - S.A. pentru avizare, centralizare si verificare in vederea incadrarii in pierderile realizate in limita prevederilor din bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001.
    3. S.C. "Termoelectrica" - S.A. va transmite Ministerului Industriei si Resurselor situatia centralizatoare, impreuna cu situatiile prevazute in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, intocmite de sucursale, si cea aferenta activitatii proprii, in vederea avizarii si incadrarii in pierderile realizate in limita prevederilor din bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001 a sumelor aferente obligatiilor care se vor stinge prin anulare.
    4. Dupa avizarea de catre Ministerul Industriei si Resurselor, S.C. "Termoelectrica" - S.A., in ziua lucratoare imediat urmatoare, va preda fiecarei sucursale situatia respectiva, pentru a fi depusa in regim de urgenta la organul fiscal in a carui evidenta acestea sunt inregistrate ca platitoare de impozite si taxe.
    5. Situatiile prevazute in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, avizate de Ministerul Industriei si Resurselor si de S.C. "Termoelectrica" - S.A., reprezinta documente pe baza carora se vor efectua inregistrarile in evidenta contabila a S.C. "Termoelectrica" - S.A. si a sucursalelor acesteia.
    6. Stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel se efectueaza prin efectul legii.
    Obligatiile datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri, care fac obiectul stingerii prin anulare, sunt cele actualizate cu eventualele plati efectuate in contul acestora pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
    Operatiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza situatiilor prevazute in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, avizate, in limita sumelor inscrise in evidenta analitica pe platitori, conform prevederilor aplicabile in materie.
    7. Eventualele diferente de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, precum si majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel aferente acestora, constatate ulterior de organele de control competente, vor fi achitate de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si de sucursalele acesteia, dupa caz, conform legii.
    8. Operatiunile de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum si de scutire la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor aferente vor fi incheiate pana la data de 21 decembrie 2001, urmand sa fie evidentiate in bilantul contabil incheiat la data de 31 decembrie 2001.

    B. Stingerea obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 de catre societatile comerciale furnizoare fata de care S.C. "Termoelectrica" - S.A. are debite exigibile la data de 30 septembrie 2001, conform prevederilor art. 2 si 3 din ordonanta de urgenta mentionata

    1. Pentru a beneficia de prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la aceasta vor intocmi pe propria raspundere, in 3 exemplare, situatia prevazuta in modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, pentru activitatea proprie, si pentru sucursale, in 4 exemplare, completand la cap. A nivelul obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, respectiv data de 28 noiembrie 2001, al majorarilor de intarziere si penalitatilor aferente, iar la cap. B creantele acestora fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    Aceste situatii vor fi depuse la S.C. "Termoelectrica" - S.A. in vederea confirmarii obligatiilor catre furnizorul respectiv si inscrierea la cap. C a sumelor posibile de stins prin anulare.
    Stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat de catre societatile comerciale furnizoare se face in limita pierderilor prevazute la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001. In cazul in care obligatiile datorate bugetului de stat de catre societatile comerciale furnizoare sunt mai mari decat diferenta pierderilor ramase dupa acoperirea obligatiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, stingerea se face proportional cu nivelul debitelor exigibile la data de 30 septembrie 2001 ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. fata de acestea.
    In functie de obligatiile stinse prin anulare se vor scuti majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel aferente, calculate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
    2. Situatiile vor fi transmise Ministerului Industriei si Resurselor in vederea confirmarii incadrarii in pierderile realizate in limita bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001 si avizarea stingerii prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat.
    3. Dupa avizare S.C. "Termoelectrica" - S.A. va restitui situatiile furnizorilor in ziua lucratoare imediat urmatoare, in vederea depunerii acestora, in regim de urgenta, la organul fiscal in a carui evidenta societatile comerciale furnizoare sunt inregistrate ca platitoare de impozite si taxe.
    4. Situatiile prevazute in modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, avizate de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si de Ministerul Industriei si Resurselor, reprezinta documente pe baza carora se va inregistra in evidenta contabila a S.C. "Termoelectrica" - S.A. stingerea debitelor acesteia fata de societatile comerciale furnizoare, iar in evidenta contabila a societatilor comerciale furnizoare se va inregistra stingerea obligatiilor datorate bugetului de stat si a creantelor fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    Operatiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza situatiilor prevazute in modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, avizate, in limita sumelor inscrise in evidenta analitica pe platitori, conform prevederilor aplicabile in materie.
    Stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel se efectueaza prin efectul legii.
    5. Dispozitiile pct. 7 si 8 ale lit. A se aplica in mod corespunzator.

    C. Reflectarea in contabilitate a operatiunilor de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 si de scutire la plata a majorarilor de intarziere si penalitatilor de orice fel aferente

    1. In contabilitatea S.C. "Termoelectrica" S.A.
    a) stingerea obligatiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:
  168 "Dobanzi aferente imprumuturilor
                     %                      =   7718 "Alte venituri exceptionale
                                                     din operatii de gestiune"
     441 "Impozitul pe profit"
    4423 "T.V.A. de plata"
     444 "Impozitul pe salarii"
     446 "Alte impozite, taxe
         si varsaminte asimilate"
     447 "Fonduri speciale - taxe
         si varsaminte asimilate"
     448 "Alte datorii si creante
         cu bugetul statului"
     162 "Credite bancare pe
         termen lung si mediu"
     168 "Dobanzi aferente imprumuturilor
         si datoriilor asimilate"

    b) stingerea obligatiilor catre societatile comerciale furnizoare, conform prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:
  401 "Furnizori" = 7718 "Alte venituri exceptionale din operatii de gestiune"*)
------------
    *) Societatile comerciale care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele aferente anilor anteriori.

    2. In contabilitatea societatilor comerciale furnizoare
    Stingerea creantelor fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A., potrivit prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, se inregistreaza astfel:
                   %                      =     411 "Clienti"/analitic
     441 "Impozitul pe profit"                  S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    4423 "T.V.A. de plata"
     444 "Impozitul pe salarii"
     446 "Alte impozite, taxe si
          varsaminte asimilate"
     447 "Fonduri speciale - taxe
          si varsaminte asimilate"
     448 "Alte datorii si creante
          cu bugetul statului"

    3. Scutirea la plata a obligatiilor prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
    a) pentru obligatiile aferente anilor anteriori:

                   %                     = 7718 "Alte venituri exceptionale
                                                 din operatii de gestiune"*)
     447 "Fonduri speciale - taxe
          si varsaminte asimilate"
     448 "Alte datorii si creante
          cu bugetul statului"

    b) pentru obligatiile aferente anului curent:
    6718 "Alte cheltuieli exceptionale   =                   %
          din operatii de gestiune"*)       447 "Fonduri speciale - taxe
                                                  si varsaminte asimilate"
                                             448 "Alte datorii si creante
                                                  cu bugetul statului"
    cu sumele in rosu sau cu semnul minus.
------------
    *) Societatile comerciale care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele aferente anilor anteriori.
    *) Societatile comerciale care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate utilizeaza contul 658 "Alte cheltuieli de exploatare".

    D. Stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, reprezentand rate de capital, dobanzi, comisioane, calculate la data de 30 septembrie 2001

    1. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligatiilor fata de stat, datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A., pentru sumele platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, aceasta este obligata sa intocmeasca pe propria raspundere Situatia obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, conform modelului nr. 3 la prezentele norme metodologice.
    Obligatiile fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A., constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, reprezinta ratele de capital, dobanzile si comisioanele, calculate la data de 30 septembrie 2001.
    2. Pentru scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente debitelor prevazute la art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va intocmi Situatia majorarilor de intarziere si penalitatilor aferente obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, conform modelului nr. 4 la prezentele norme metodologice.
    Majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel vor fi calculate, pe propria raspundere, pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
    3. Stingerea prin anulare a obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente acestora se fac pe baza Situatiei privind stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si penalitatilor de orice fel aferente, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, conform modelului nr. 5 la prezentele norme metodologice.
    4. Situatia prevazuta in modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice se intocmeste de S.C. "Termoelectrica" - S.A. in 3 exemplare, completand la pct. 1.1 suma reprezentand pierderile realizate in limita prevederilor din bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001, la pct. 1.2 obligatiile fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, iar la pct. 1.3 majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel aferente, dupa care se transmite Ministerului Industriei si Resurselor pentru confirmarea sumelor inscrise la pct. 1.1. Dupa confirmare, aceasta impreuna cu situatiile prevazute in modelele nr. 3 si 4, mentionate la pct. 1 si 2, se depun la Ministerul Finantelor Publice - Directia generala a finantelor publice externe, pentru confirmarea sumelor inscrise la pct. 1.2 si 1.3.
    5. Situatia prevazuta in modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice, confirmata potrivit pct. 4, va fi inaintata secretarilor de stat coordonatori ai Directiei generale a finantelor publice externe si Directiei contabilitatii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice, pentru aprobarea stingerii obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, prevazute la pct. 4.1, si a scutirii la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente, prevazute la pct. 4.2.
    6. Operatiunile de stingere prin anulare a obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum si de scutire la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente debitelor stinse vor fi incheiate pana la data de 21 decembrie 2001, urmand a fi evidentiate in bilantul contabil incheiat la data de 31 decembrie 2001.

    E. Reflectarea in contabilitatea Ministerului Finantelor Publice - Directia contabilitatii publice a operatiunilor de stingere prin anulare a obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 si de scutire la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente

    1. Stingerea obligatiilor reprezentand rate de capital, dobanzi si alte costuri platite din fondul de risc de Ministerul Finantelor Publice, in calitate de garant/imprumutat, bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate/subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:

                36.20.02.11                                %
                                                     27.20.02.0920
    <Sume utilizate din fondul de risc      <Debitori din rate de capital si
      din garantii acordate la extern        dobanzi aferente garantiilor la
        agentilor economici pentru        extern - S.C. "Termoelectrica" - S.A.>
       S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

                                                     27.20.03.09200
                                         <Dobanzi la fond de risc din imprumut
                                       BIRD 3363 - S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

                                                     27.20.03.09201
                                         <Debitori la fond de risc din imprumut
                                           BEI - S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

    2. Stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, reprezentand rate de capital, dobanzi si alte costuri platite bancilor imprumutatoare de la bugetul de stat de Ministerul Finantelor Publice, in calitate de imprumutat, in contul imprumuturilor subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:

            54.08                                        %
                                                  27.30.01.17.01
  <Venituri de realizat din              <Debitori din dobanzi, comisioane
   recuperarea debitelor                    pentru import combustibil -
 pentru import combustibil>                S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

                                                  27.30.00.17.01
                                         <Debitori rate de capital pentru
                                                import combustibil
                                          - S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

    3. Scutirea la plata a obligatiilor reprezentand penalizarile aferente debitelor prevazute la art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:
    a) penalizari datorate pentru imprumuturi garantate de stat:

             54.03                                27.21.02.092.03
  <Venituri de realizat din             <Debitori din neplata majorarilor
   comisioane si penalitati             calculate pentru nerestituirea la
  cuvenite fondului de risc>             scadenta a ratelor de capital si
                                        dobanzilor aferente acestora - S.C.
                                              "Termoelectrica" - S.A.>

    b) penalizari datorate pentru imprumuturi contractate de stat:

         43.03.01.092                               27.01.02.092
  <Penalizari de incasat la              <Penalizari la beneficiari imprumut
  imprumut BIRD - RO 3363 - S.C.                   BIRD 3363 - S.C.
    "Termoelectrica" - S.A.>                  "Termoelectrica" - S.A.>

         43.06.01.092                               27.03.02.092
  <Penalizari de incasat de la           <Debitor din penalizari la imprumut
   Termoelectrica BEI RENEL>                         BEI RENEL>

    F. Formele si procedurile controlului exercitat de Ministerul Finantelor Publice la S.C. "Termoelectrica" - S.A.

    In temeiul prevederilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, Ministerul Finantelor Publice instituie la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central, precum si la toate sucursalele sale teritoriale controlul asupra operatiunilor privind angajamentele, platile si incasarile, conform prezentelor norme metodologice.

    I. Numirea controlorilor
    Controlul instituit de Ministerul Finantelor Publice este exercitat de controlori numiti din randul personalului de specialitate al ministerului, prin ordin al ministrului finantelor publice.
    In situatia absentei temporare - concedii de odihna, de boala, deplasari etc. - a controlorilor numiti prin ordin al ministrului finantelor publice, i se deleaga directorului general al Directiei generale de indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice competenta numirii inlocuitorilor acestora.

    II. Obiectul controlului
    Fac obiectul controlului instituit de Ministerul Finantelor Publice operatiunile si documentele privind constituirea veniturilor si utilizarea fondurilor (surse proprii, credite interne si externe, alocatii bugetare, Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic etc.), precum si cele care afecteaza patrimoniul societatii, dupa cum urmeaza:
    1. operatiunea de achizitie de combustibili pe seama creditelor externe garantate de Ministerul Finantelor Publice, care cuprinde documentele:
    - contractul privind achizitia de combustibil;
    - acordul de imprumut extern;
    - notificarea de tragere;
    - dispozitia valutara externa;
    - bilet la ordin in vederea obtinerii de credite;
    - cerere de deschidere de acreditiv pentru plati externe;
    2. operatiunea de incheiere a contractelor cu partenerii externi, care cuprinde documentele:
    - contract economic de livrare de produse, executari de lucrari sau prestari de servicii la export;
    - contract extern (import-export);
    - contract economic de comision;
    - contract de credite;
    3. operatiunile de gajare, inchiriere, concesionare, casare si valorificare a bunurilor subunitatilor sau unitatilor, precum si transferuri de capital social intre subunitatile S.C. "Termoelectrica" - S.A., care genereaza urmatoarele documente:
    - contractul de inchiriere, concesionare sau gajare a bunurilor subunitatilor ori unitatilor S.C. "Termoelectrica" - S.A.;
    - cererea de transfer al mijloacelor fixe;
    - decizia de transfer;
    - bonul de miscare a mijloacelor fixe;
    - decizia de casare si/sau de valorificare;
    - documente referitoare la incasarea contravalorii rezultate din inchiriere, concesionare, casare si/sau valorificare (facturi, cecuri, ordine de plata);
    4. operatiunea de incheiere a contractelor cu partenerii interni, care cuprinde documentele:
    - contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de productie;
    - contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de investitii;
    - contract-comanda pentru executarea de lucrari si prestari de servicii pentru activitatea de productie;
    - contract-comanda pentru executarea de lucrari de constructii-montaj pentru investitii;
    - contract privind livrarea de produse, executarea de lucrari sau prestarea de servicii;
    - contract (conventie) privind decontarile prin plati planificate;
    5. operatiunile de trecere pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau capitalului social, cu urmatoarele documente:
    - referate sau procese-verbale privind trecerea pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau a capitalului social cu aprobarea consiliului de administratie;
    - referate privind constituirea unor fonduri cu aprobarea consiliului de administratie;
    6. operatiuni privind incasarile si platile in lei si in valuta de orice natura, in numerar si prin operatiuni cu persoane juridice sau fizice, care genereaza urmatoarele documente:
    - cerere de deschidere sau scrisori de garantie, prelungiri ori anulari ale unor clauze prevazute in acreditive si mentinerea sau ridicarea rezervelor formulate de banca finantatoare pentru operatiunile de import contractate in aceste conditii de plata;
    - note, referate, tabele-deconturi pentru deplasari in strainatate;
    7. operatiuni privind incasarile si platile in lei si in valuta de orice natura, in numerar si prin operatiuni cu persoane juridice sau fizice, care genereaza urmatoarele documente:
    - cecul de decontare din carnet, cu si fara limita de suma;
    - ordin de plata;
    - conventii, ordine de compensare de datorii reciproce;
    - lista de plata a ajutoarelor materiale;
    - lista de indemnizatii pentru concedii de odihna;
    - lista de indemnizatii platite in contul asigurarilor sociale;
    - lista de plata a premiilor si gratificatiilor de orice fel;
    - statul de plata a salariilor;
    - declaratia pentru eliberarea salariilor;
    - cecurile de numerar;
    - documente privind aprovizionarea (factura);
    8. ordin de deplasare - detasare - decont de cheltuieli.

    III. Continutul controlului
    Controlul consta in verificarea sistematica a proiectelor operatiunilor/documentelor care fac obiectul controlului potrivit pct. 2, in ceea ce priveste:
    a) legalitatea, respectiv caracteristica unei operatiuni de a respecta toate prevederile legale care ii sunt aplicabile, in vigoare la data efectuarii sale;
    b) regularitatea, respectiv caracteristica unei operatiuni de a respecta ansamblul principiilor si regulilor procedurale si metodologice care sunt aplicabile categoriei de operatiuni din care face parte;
    c) incadrarea in limitele prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. si ale sucursalelor sale, aprobate in conditiile legii.

    IV. Viza de control
    Controlul exercitat in conditiile prezentelor norme metodologice este de tip preventiv si se exercita prin viza, pe documentele corespunzatoare, inainte ca acestea sa fie supuse aprobarii conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducatorilor sucursalelor acesteia.
    Se vor supune controlului numai proiectele operatiunilor/documentelor a caror valoare depaseste limitele ce vor fi stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, prin care se desemneaza specialistii care exercita controlul la S.C. "Termoelectrica" - S.A. si la sucursalele sale.
    Controlorii desemnati de Ministerul Finantelor Publice exercita viza numai asupra proiectelor operatiunilor/documentelor care:
    - sunt certificate in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii de catre compartimentele de specialitate;
    - sunt vizate in prealabil de catre controlul financiar preventiv al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor teritoriale.
    Viza se acorda pe exemplarul documentului aferent operatiunii supuse vizei, prin semnatura si prin aplicarea sigiliului, document care se arhiveaza la S.C. "Termoelectrica" - S.A. si la sucursalele acesteia. Sigiliul va avea urmatorul continut:
                      _________________________________
                     |                                 |
                     |         Vizat de M.F.P.         |
                     |  In baza Ordonantei de urgenta  |
                     |    a Guvernului nr. 152/2001    |
                     |  Semnatura ...................  |
                     |     Data ..................     |
                     |_________________________________|

    Acordarea vizei de catre controlorul desemnat de Ministerul Finantelor Publice pe documentele care cuprind operatiuni ce se dovedesc ulterior nereale sau nelegale nu exonereaza de raspundere juridica pe cei care le-au intocmit, vizat si aprobat.

    V. Refuzul de viza
    Persoana desemnata sa exercite controlul are dreptul si obligatia de a refuza viza de control financiar in toate cazurile in care, in urma verificarilor, apreciaza ca proiectul de operatiune care face obiectul controlului financiar exercitat de Ministerul Finantelor Publice nu indeplineste conditiile de legalitate, regularitate si incadrare in limitele prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli, aprobate in conditiile legii.
    Refuzul de viza trebuie sa fie in toate cazurile motivat in scris, conform modelului nr. 6 la prezentele norme metodologice.
    Acesta va fi transmis conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalei teritoriale, precum si Directiei generale de indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

    VI. Autorizarea efectuarii operatiunilor refuzate la viza
    O operatiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar de catre controlorul desemnat poate fi efectuata numai in baza unui act de decizie interna prin care conducatorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau conducatorii sucursalelor acesteia dispun, pe propria raspundere, efectuarea operatiunii, numai cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
    In toate cazurile in care, ca urmare a unui refuz al vizei, operatiunea s-a efectuat in conditiile prevazute la alineatul precedent, directorul economic/contabilul-sef al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor acesteia, va informa secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor, precum si Directia generala de control si audit intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice, respectiv serviciile de control si audit intern din cadrul directiilor finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care vor dispune efectuarea de inspectii de audit.
    Controlorii desemnati la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central - si la sucursalele acesteia vor informa, in scris, Ministerul Finantelor Publice - Directia generala de indrumare si control fiscal asupra tuturor operatiunilor refuzate la viza si efectuate prin autorizare in conditiile prezentului articol.

    VII. Durata controlului
    Controlul financiar exercitat de controlorii desemnati se efectueaza in termenul cel mai scurt permis de durata efectiva a verificarilor necesare, astfel incat sa nu afecteze desfasurarea in bune conditii si in termen a operatiunii al carei proiect s-a supus controlului.
    Perioada maxima pentru acordarea sau, dupa caz, pentru refuzul vizei de control financiar este de 3 zile lucratoare de la prezentarea proiectului unei operatiuni, insotit de toate documentele justificative.
    In cazuri exceptionale controlorul desemnat are dreptul sa prelungeasca perioada prevazuta la alineatul precedent cu maximum 5 zile lucratoare, pe baza unui referat de justificare prezentat conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducatorilor sucursalelor acesteia, precum si directorului general al Directiei generale de indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

    VIII. Alte atributii ale controlorilor
    Controlorii desemnati in conditiile prezentelor norme metodologice mai exercita urmatoarele atributii:
    a) monitorizeaza zilnic, pe baza extraselor de cont bancare, situatia incasarilor, platilor si disponibilitatilor din conturile S.C. "Termoelectrica" - S.A. si ale sucursalelor sale, raportand saptamanal situatia privind conturile Directiei generale de indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice, conform modelului nr. 7 la prezentele norme metodologice;
    b) analizeaza din punct de vedere al oportunitatii, eficientei si economicitatii proiectele de operatiuni ce le sunt supuse la viza.
    In situatia in care, ca urmare a analizei efectuate, se constata elemente ce caracterizeaza o operatiune ca fiind neoportuna, ineficienta, ineficace si/sau neeconomica, controlorul desemnat va intocmi un aviz consultativ pe care il va prezenta conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducatorilor sucursalelor acesteia, precum si ministrului finantelor publice si ministrului industriei si resurselor prin intermediul Directiei generale de indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
    Daca se insista in executarea operatiunii, aceasta va putea fi vizata, dispusa si efectuata numai dupa obtinerea unui aviz scris din partea secretarului de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor, ca urmare a solicitarii exprese formulate de conducatorul S.C. "Termoelectrica" - S.A., atat pentru operatiunile proprii, cat si pentru cele initiate de sucursalele acesteia;
    c) elaboreaza propuneri privind completari si modificari ale cadrului legislativ sau ale normelor interne de functionare a S.C. "Termoelectrica" - S.A., prin care se au in vedere lichidarea unor canale de risipa a resurselor financiare ale societatii si/sau depistarea unor mecanisme si proceduri prin care sa se maximizeze incasarile acesteia.

    IX. Alte dispozitii
    Controlorii desemnati sa exercite controlul financiar la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central - si la sucursalele acesteia trebuie sa faca parte din structura Ministerului Finantelor Publice sau din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Activitatea de control se va evidentia sistematic in Registrul proiectelor de operatiuni, prevazut in modelul nr. 9 la prezentele norme metodologice, si se va raporta lunar, conform modelului nr. 8, Directiei generale de indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
    Controlorul desemnat are obligatia sa pastreze confidentialitatea asupra faptelor, informatiilor sau documentelor de care ia cunostinta in exercitarea functiei.
    Conducatorii S.C. "Termoelectrica" - S.A. si ai sucursalelor acesteia au urmatoarele obligatii:
    - sa asigure prezentarea la viza a tuturor operatiunilor/documentelor care, potrivit prezentelor norme metodologice, se supun controlului financiar exercitat de Ministerul Finantelor Publice;
    - sa puna la dispozitie controlorilor desemnati toata baza legala si documentele justificative care, potrivit legii, fundamenteaza operatiunea supusa vizei;
    - sa puna la dispozitie controlorilor desemnati orice alte documente sau informatii solicitate de acestia in vederea aprofundarii verificarii asupra operatiunilor pentru care se solicita viza;
    - sa asigure controlorilor delegati spatiu distinct si birotica necesara bunei desfasurari a activitatii de control.

    MODELUL Nr. 1
    la normele metodologice

    S.C. "Termoelectrica" - S.A./Sucursala .................
    Sediul .................................................
    Codul fiscal ...........................................

                               SITUATIA
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, a majorarilor de intarziere si a penalitatilor aferente, scutite la plata

                                                                       - lei -
 ______________________________________________________________________________
| Codul       | Denumirea impozitelor,      | Obligatii datorate | Majorari de |
| impozitului,| taxelor si contributiilor*) | si neachitate      | intarziere  |
| taxei,      |                             | la data de         |si penalitati|
| contributiei|                             | 30 septembrie 2001 | aferente    |
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|      1      |              2              |          3         |       4     |
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|             |            TOTAL:           |                    |             |
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|

                        S.C. "Termoelectrica" - S.A.

              Director,                       Conducatorul compartimentului
       .........................                    financiar-contabil,
                L.S.                        ..................................

              Avizat
 Ministerul Industriei si Resurselor             Sucursala ...............

          Director,               Director,      Conducatorul compartimentului
    ......................    ................        financiar-contabil,
             L.S.                    L.S.           .........................

------------
    *) Cu exceptia cotei din impozitul pe salarii, aferenta bugetului local.

    MODELUL Nr. 2
    la normele metodologice

    S.C./C.N./S.N./Sucursala ...............
    Sediul .................................
    Codul fiscal ...........................

                                SITUATIA
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate pana la data de 28 noiembrie 2001, stinse prin anulare, a majorarilor de intarziere si penalitatilor de orice fel aferente, scutite la plata
                                                                   - lei -
 _________________________________________________________________________
| Cap. A - Obligatii datorate bugetului de stat si neachitate pana la     |
|          data de 28 noiembrie 2001                                      |
|_________________________________________________________________________|
|Codul       |Denumirea impozitelor,     |Obligatii datorate|Majorari de  |
|impozitului,|taxelor si contributiilor*)|si neachitate     |intarziere   |
|taxei,      |                           |la data de        |si penalitati|
|contributiei|                           |28 noiembrie 2001 |aferente     |
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|            |     TOTAL: |                  |             |
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|                                                                         |
|         Director,                     Conducatorul compartimentului     |
|  ........................                  financiar-contabil,          |
|            L.S.                     ................................    |
|                                                                         |
|         Confirmat                                                       |
|       S.C./C.N./S.N.                                                    |
|                                                                         |
|         Director,                     Conducatorul compartimentului     |
| .........................                  financiar-contabil,          |
|           L.S.                      .................................   |
|                                                                         |
|_________________________________________________________________________|

                                                                   - lei -
 _________________________________________________________________________
| Cap. B - Creante fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.                   |
|_________________________________________________________________________|
|                                                                         |
|    Datoria S.C. "Termoelectrica" - S.A. la data de 30 septembrie 2001   |
| catre ..........................*) in suma totala de ............. lei |
|                                                                         |
|         Director,                     Conducatorul compartimentului     |
|  ....................                      financiar-contabil,          |
|           L.S.                        ................................  |
|                                                                         |
|                                Confirmat                                |
|                                                                         |
|       S.C./C.N./S.N.                   S.C. "Termoelectrica" - S.A.     |
|                                                                         |
|    Director,       Conducatorul        Director,       Conducatorul     |
| ..............   compartimentului    .............    compartimentului  |
|                 financiar-contabil,                  financiar-contabil,|
|                 ..................                   .................. |
|                                                                         |
|_________________________________________________________________________|

                                                                   - lei -
 ___________________________________________________________________________
| Cap. C - Obligatii datorate bugetului de stat si neachitate pana la       |
|          data de 28 noiembrie 2001, stinse prin anulare, majorari de      |
|          intarziere si penalitati aferente, scutite la plata              |
|___________________________________________________________________________|
|Codul       |Denumirea impozitelor,     |Obligatii stinse|Majorari de      |
|impozitului,|taxelor si contributiilor*)|prin anulare    |intarziere       |
|taxei,      |                           |                |si penalitati    |
|contributiei|                           |                |aferente, scutite|
|            |                           |                |la  plata        |
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|            |    TOTAL:  |                |                 |
|____________|___________________________|________________|_________________|
|                                                                           |
|           Avizat                                                          |
|         Ministerul                   S.C. "Termoelectrica" - S.A.         |
| Industriei si Resurselor                                                  |
|                                                                           |
|        Director,          Director,       Conducatorul compartimentului   |
| ...................   .................         financiar-contabil,       |
|           L.S.                               ........................     |
|___________________________________________________________________________|

------------
    *) Cu exceptia cotei din impozitul pe salarii, aferenta bugetului local.
    *) Societatea comerciala furnizoare.

    MODELUL Nr. 3
    la normele metodologice

    S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    Sediul ...............................
    Codul fiscal .........................

                               SITUATIA
obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat
                                                                     - lei -
 ______________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea imprumutului/garantiei | Scadenta debitului | Suma datorata |
| crt.|                                  |                    |               |
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|     |  TOTAL:                          |                    |               |
|_____|__________________________________|____________________|_______________|

                Director,                 Conducatorul compartimentului
       .............................           financiar-contabil,
                  L.S.                      .........................

    MODELUL Nr. 4
    la normele metodologice

    S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    Sediul .................................
    Codul fiscal ...........................

                                SITUATIA
majorarilor de intarziere si a penalitatilor aferente obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat
                                                                       - lei -
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea imprumutului/garantiei |   Majorari    | Penalitati |  TOTAL  |
|crt.|                                  | de intarziere |            |         |
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|    |  TOTAL:                          |               |            |         |
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|

               Director,                Conducatorul compartimentului
        ......................              financiar-contabil,
                 L.S.                  ...............................

    MODELUL Nr. 5
    la normele metodologice

    S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    Sediul ................................
    Codul fiscal ..........................

                                SITUATIA
privind stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
 ______________________________________________________________________________
|                                                                    |  Suma   |
|                         Explicatii                                 | - lei - |
|____________________________________________________________________|_________|
|   1. S.C. "Termoelectrica" - S.A.                                  |         |
|   1.1. Suma reprezentand pierderile realizate in limita            |         |
| prevederilor din bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pe    |         |
| anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001                               |         |
|   1.2. Obligatiile fata de stat datorate si neachitate la data de  |         |
| 30 septembrie 2001 de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A., in suma  |         |
| totala de .............................,                           |         |
|      din care:                                                     |         |
|   - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice .........  |         |
|   - garantate ...................................................  |         |
|   1.3. Majorarile de intarziere si penalitatile aferente debitelor |         |
| inscrise la pct. 1.2, in suma totala de ........................., |         |
|   din care pentru:                                                 |         |
|   - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice .......... |         |
|   - garantate .................................................... |         |
|                                                                    |         |
|          Director,                Conducatorul compartimentului    |         |
|   .......................               financiar-contabil,        |         |
|                                      ........................      |         |
|                                                                    |         |
|   2. Ministerul Industriei si Resurselor                           |         |
| Confirmam pe propria raspundere realitatea sumelor inscrise la     |         |
| punctul 1.1.                                                       |         |
|                                                                    |         |
|          Director,                                                 |         |
|  ........................                                          |         |
|            L.S.                                                    |         |
|                                                                    |         |
|   3. Ministerul Finantelor Publice                                 |         |
|   Confirmam pe propria raspundere realitatea sumelor inscrise la   |         |
| pct. 1.2. si 1.3.                                                  |         |
|   Directia generala a finantelor publice externe                   |         |
|                                                                    |         |
|          Director,                                                 |         |
|  ........................                                          |         |
|            L.S.                                                    |         |
|                                                                    |         |
|   4. Ministerul Finantelor Publice                                 |         |
|   4.1. Se sting obligatiile fata de stat datorate si neachitate la |         |
| data de 30 septembrie 2001, in suma totala de ..................,  |         |
|   din care:                                                        |         |
|   - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice .........  |         |
|   - garantate ...................................................  |         |
|                                                                    |         |
| Aprobat stingerea,                                                 |         |
|                                                                    |         |
|      Secretar de stat,                  Secretar de stat,          |         |
|   ......................              .....................        |         |
|             L.S.                               L.S.                |         |
|                                                                    |         |
| 4.2. Se scutesc la plata majorarile de intarziere si penalitatile  |         |
| aferente debitelor stinse ale S.C. "Termoelectrica" - S.A., in     |         |
| suma totala de .................................................,  |         |
| din care:                                                          |         |
| - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice ...........  |         |
| - garantate .....................................................  |         |
|                                                                    |         |
| Aprobat scutirea,                                                  |         |
|                                                                    |         |
|      Secretar de stat,                  Secretar de stat,          |         |
|   ......................              ......................       |         |
|             L.S.                                 L.S.              |         |
|____________________________________________________________________|_________|

    MODELUL Nr. 6
    la normele metodologice

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    Nr. ...................................

                   Domnului (Doamnei) ....................
    (conducatorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau al Sucursalei .........)

    In conformitate cu prevederile cap. F pct. V din prezentele norme metodologice, va aduc la cunostinta refuzul vizei de control pentru ............
................................................................................
        (tipul documentului, nr. si data emiterii, compartimentul emitent)
din urmatoarele motive:
    - ........................................................................ .
        (se vor preciza actele normative si conditiile prevazute de acestea
         care se considera a fi nerespectate daca s-ar efectua operatiunea
                              inscrisa in documente)

    In situatia in care dispuneti, in conditiile cap. F pct. VI din normele metodologice, efectuarea operatiunii pe raspunderea dumneavoastra, aceasta se poate efectua numai cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
    In acest caz directorul economic/contabil-sef va informa, in scris, secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor, precum si Directia generala control si audit intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice, respectiv serviciile de control si audit intern din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

                                                    Controlor,
                                          ...........................

    MODELUL Nr. 7
    la normele metodologice

    Cont nr. ............................
    Banca ...............................

                               SITUATIA*)
incasarilor, platilor si disponibilitatilor S.C. "Termoelectrica" - S.A. (Sucursala ...................) in perioada ...............................
 ______________________________________________________________________________
|          Ziua (data)         | Incasari | Plati | Disponibil la finele zilei |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ |          |       |                            |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ |          |       |                            |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ |          |       |                            |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ |          |       |                            |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
|              Total           |          |       |              X             |
|            saptamana         |          |       |                            |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
    *) Situatia se va intocmi pentru fiecare cont in lei sau in valuta si va fi prezentata zilnic controlorului Ministerului Finantelor Publice de catre compartimentul de specialitate, cu avizul conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A. (sucursalei). Controlorul Ministerului Finantelor Publice este in drept sa verifice situatia pe baza extraselor de cont.

    MODELUL Nr. 8
    la normele metodologice

                         SITUATIA SINTETICA
    a activitatii controlului Ministerului Finantelor Publice
                  la ..............................
                  in luna .........................
 ______________________________________________________________________________
|                                             |      U.M.       | Luna| Cumulat|
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
| 1. Numarul documentelor supuse controlului  |       nr.       |     |        |
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
| 2. Valoarea documentelor supuse controlului |  milioane lei   |     |        |
|                                             |mii dolari S.U.A.|     |        |
|                                             |     mii euro    |     |        |
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
| 3. Refuzuri de viza,                        |       nr.       |     |        |
| din care:                                   |  milioane lei   |     |        |
|                                             |mii dolari S.U.A.|     |        |
|                                             |     mii euro    |     |        |
| - insusite de conducatorul                  |       nr.       |     |        |
|   societatii/sucursalei                     |  milioane lei   |     |        |
|                                             |mii dolari S.U.A.|     |        |
|                                             |     mii euro    |     |        |
| - efectuate pe raspunderea conducatorului   |       nr.       |     |        |
|   societatii/sucursalei                     |  milioane lei   |     |        |
|                                             |mii dolari S.U.A.|     |        |
|                                             |     mii euro    |     |        |
|_____________________________________________|_________________|_____|________|

    MODELUL Nr. 9

                                 REGISTRUL
proiectelor de operatiuni prevazute a fi prezentate la viza de control

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Compartimentul emitent si persoana autorizata sa prezinte documentul
    B - Valoarea inscrisa in document
    C - Data prezentarii documentului la viza si semnatura de predare
    D - Valoarea operatiunilor pentru care s-a acordat viza
    E - Valoarea operatiunilor pentru care s-a respins viza
    F - Data, numele si semnatura persoanei careia i s-au remis documentele
    G - Motivatia refuzului de viza
    H - Observatii
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea  | Numarul si | Continutul  |   |   |   |   |   |   |    |    |
|crt.|documentului|    data    |operatiunilor| A | B | C | D | E | F | G  | H  |
|    |            |  emiterii  | inscrise in |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |documentului|   document  |   |   |   |   |   |   |    |    |
|____|____________|____________|_____________|___|___|___|___|___|___|____|____|
|  0 |     1      |      2     |     3       | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
|____|____________|____________|_____________|___|___|___|___|___|___|____|____|
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|    |            |            |             |   |   |   |   |   |   |    |    |
|____|____________|____________|_____________|___|___|___|___|___|___|____|____|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2285/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2285 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2285/2001
Ordin 301402 2002
pentru modificarea unor prevederi din Normele metodologice privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice si al ministrului industriei si resurselor nr. 2.285/106.118/2001
Ordin 318 2002
pentru modificarea unor prevederi din Normele metodologice privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice si ministrului industriei si resurselor nr. 2.285/106.118/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu