ORDIN Nr. 207
din 14 martie 2007
privind aprobarea
Procedurilor de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de
munca aflate in pastrarea titularilor, in vederea aplicarii prevederilor art.
160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi
de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 205 din 27 martie 2007
In vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6)
din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de
asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 16 din Hotărarea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi
familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedurile de predare-primire la
casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în păstrarea
titularilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Persoanele care au în păstrare propriul
carnet de muncă, în care sunt consemnate înscrisuri anterioare datei de 1
aprilie 2001, au obligaţia de a pune carnetul de muncă la dispoziţia caselor
teritoriale de pensii în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau
reşedinţa.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1)
persoanele ale căror carnete de muncă au fost prelucrate deja, precum şi
persoanele care au calitatea de beneficiar al unei
categorii de pensie din sistemul public de pensii.
(3) Termenul recomandat pentru depunerea carnetelor
de muncă, în cazul persoanelor prevăzute la alin. (1), este pană la 31 decembrie 2007.
Art. 3. - Procedura tehnică de prelucrare a datelor,
utilizată de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale în vederea culegerii
din carnetele de muncă a datelor necesare pentru determinarea stagiului de
cotizare şi a punctajului mediu anual, precum şi procedura de scanare şi de
arhivare electronică a carnetelor de muncă se stabilesc prin decizie a
preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
Art. 4. - Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale şi
casele teritoriale de pensii vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXA
PROCEDURI
de predare-primire la casele teritoriale de pensii a
carnetelor de muncă aflate în păstrarea titularilor,în vederea aplicării
prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public
de pensii şi
alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare
Prezentele proceduri reglementează modul de organizare
şi desfăşurare a activităţii de predare-primire la casele teritoriale de pensii
a carnetelor de muncă aflate în păstrarea titularilor acestora, în vederea
desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de
stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1
aprilie 2001, precum şi la salariile aferente acestor perioade.
1. In temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărarea Guvernului nr. 1.768/2005 privind
preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu
de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie
2001, persoanele care au în păstrare propriul carnet de muncă urmează să pună
aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază
teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa, dacă datele din aceste carnete nu
au fost preluate deja sau dacă persoanele în cauză nu au calitatea de
beneficiar al unei categorii de pensie.
2. Carnetele de muncă ale acestor persoane se pot
prelua de către casele teritoriale de pensii numai dacă sunt completate conform
dispoziţiilor legale în vigoare şi dacă toate înregistrările pană la data de 1 aprilie 2001 sunt certificate potrivit legii.
3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale
actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte şi codul numeric
personal. Copiile actelor de identitate se vor prinde cu capse de prima pagină
a carnetului de muncă.
4. In scopul prelucrării carnetelor de muncă şi a
copiilor actelor de identitate, casele teritoriale de pensii vor comunica prin
mass-media perioada de preluare a acestora şi categoria de persoane titulare de
la care se preiau, în funcţie de criteriile şi de ordinea de prioritate a
prelucrării acestora, stabilite de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale.
5. La preluarea carnetelor de muncă de la titulari
sau de la reprezentanţii acestora, se va încheia un proces-verbal, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 1, iar personalul desemnat pentru această acţiune
din cadrul caselor teritoriale de pensii va verifica îndeplinirea condiţiilor
prevăzute la pct. 2 şi 3.
6. Casele teritoriale de pensii vor depozita carnetele
de muncă preluate de la titulari, însoţite de copii ale actelor de identitate
ale acestora, în cutii de carton confecţionate în acest scop.
Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă
vor avea aplicată o etichetă conţinand codul casei teritoriale de pensii care le-a preluat şi care
urmează a efectua prelucrarea datelor din ele, precum şi numărul cutiei.
Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii şi va fi
acordat intercalat cu numărul celorlalte cutii distribuite angajatorilor,
agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă şi inspectoratelor
teritoriale de muncă.
7. In scopul realizării
acestei activităţi, casele teritoriale de pensii vor înfiinţa un compartiment
de predare-primire şi expediere a carnetelor de muncă de la, respectiv către
titulari, denumit în continuare CPPE.
8. In vederea transmiterii spre prelucrare a carnetelor de muncă preluate de la titulari, CPPE va
centraliza carnetele de muncă şi va întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul
unui program informatic, un formular conţinand două procese-verbale de predare-primire, întocmit potrivit
modelului prezentat în anexa nr. 2, în cate două exemplare, pe hartie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine
seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul
numeric personal al titularului, adresa titularului, numele şi prenumele
persoanei care a depus carnetul de muncă şi adresa acestei persoane, pentru
cazurile în care carnetul de muncă a fost predat de altă persoană decat titularul.
9. Cutiile conţinand carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de
fişierele corespunzătoare, vor fi predate zilnic sau în acele zile în care se
completează cel puţin o cutie de 50 de carnete de muncă, de către
reprezentanţii CPPE, reprezentanţilor Compartimentului pentru recepţionare,
evidenţa distribuirii şi înapoierea carnetelor de muncă (CREDI) din casa teritorială de pensii.
Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor
înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale,
pentru obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să
fie identic cu cel înscris în procesele-verbale, mai puţin adresa titularului
şi datele despre persoana care a predat carnetul de muncă, unde este cazul.
Predarea-primirea carnetelor de muncă se va face
ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea procesului-verbal de
către reprezentanţii desemnaţi ai celor două compartimente (CPPE şi CREDI) din
casa teritorială de pensii.
In cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea
unor carnete de muncă, corecturi ori ştersături în măsură să producă
incertitudini legate de corectitudinea datelor, acest lucru va fi consemnat în
rubrica „1. Observaţii la primirea carnetelor de muncă la CREDI" şi va fi
sesizată conducerea casei teritoriale de pensii în vederea luării măsurilor ce
se impun, potrivit legii.
10. După încheierea operaţiunilor de preluare şi
înregistrare a datelor, reprezentantul CREDI va preda reprezentantului CPPE din
casa teritorială de pensii cutiile conţinand carnetele de muncă. Modelul procesului-verbal de predare-primire
este prevăzut în anexa nr. 2. Predarea-primirea carnetelor de muncă se va face
ulterior verificării conţinutului cutiilor. In cazul în care se constată lipsa
sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în rubrica
„2. Observaţii la predarea carnetelor de muncă către compartimentul CPPE"
şi va fi sesizată conducerea casei teritoriale de pensii în vederea luării
măsurilor ce se impun, potrivit legii.
11. In termen de 3 zile lucrătoare de la primire, CPPE
va proceda la expedierea prin poştă, cu confirmare de primire, către titulari,
respectiv către persoanele care le-au predat, a carnetelor de muncă din care au
fost preluate datele referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat
în sistemul public de pensii anterior datei de 1
aprilie 2001.
12. Pentru persoanele care se prezintă la sediul
casei teritoriale de pensii pentru preluarea carnetelor de muncă prelucrate,
restituirea acestora se va face în baza unui proces-verbal de predare-primire
şi se va încheia în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
13. Activitatea de predare-primire la şi de la CREDI
din casele teritoriale de pensii şi activitatea de primire, respectiv predare
sau expediere de la şi către titularii carnetelor de muncă ce le au în păstrare
proprie se efectuează de către personalul CPPE din cadrul caselor teritoriale
de pensii care va fi desemnat prin decizie a directorului executiv.
14. Activitatea de predare-primire la şi de la CREDI
din cadrul caselor teritoriale de pensii se efectuează de către personalul
desemnat prin decizie a directorului executiv.
15. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor
de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 13 şi 14 se sancţionează
potrivit legii.
16. Anexele nr. 1-3 fac parte
integrantă din prezentele proceduri.
ANEXA Nr. 1 la proceduri
CASA TERITORIALĂ DE PENSII
.........................................................
Cutia nr............................................
Poziţia nr.........................................
PROCES-VERBAL
de predare-primire a Carnetului de muncă
seria..........nr...............,
titular........................................,CNP........................, în
vederea preluării datelor potrivit prevederilor Hotărarii Guvernului nr. 1.768/2005 privind
preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu
de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie
2001
Subsemnatul .........................................................,
reprezentant al Casei teritoriale de pensii
.................................,am procedat la preluarea carnetului de muncă
sus-menţionat de la domnul/doamna .........................................................., avand calitatea declarată de *)
.......................................... şi următoarele date de identificare:
1. act de identitate: BI/CI seria .........
nr.........., eliberat/eliberată de ........................ la data de
..........................;
2. adresa declarată pentru expedierea carnetului de
muncă după preluarea datelor: localitatea
..........................,str...................................................
nr............., bl......, sc......, et..........., ap...........,
judeţul/sectorul
............................................................................................................................................
Carnetul de muncă este însoţit
de copia actului de identitate al titularului: BI/CI seria ................
nr...................
Ultima linie completată a carnetului de muncă poartă
numărul curent ....................., iar numărul paginilor completate din cap. IX (date privind
activitatea în muncă) este de ........................................
Se fac următoarele menţiuni referitoare la starea
fizică şi/sau la modul de completare a acestuia:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
*) Se completează, după caz, titular sau calitatea în
care reprezintă titularul.
Data predării/primirii: .........................
Pentru predare
Pentru primire
Titularul/reprezentantul
titularului, Reprezentantul casei
teritoriale de pensii,
.......................................
.............................................
ANEXA Nr. 2 la proceduri
Judeţul ......................................................
Casa teritorială de pensii cod .................... CREDI .................... *)
Nr............... din
.............../............200..... CPPE
......................**)
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PR I M I RE 1
Subsemnatul
........................................................., împuternicit al CREDI, am primit de la
..................................,împuternicit al CPPE, cutia cu numărul
............................., conţinand un număr de ..................................... carnete de muncă, după cum urmează:
Nr. crt.
|
Seria/Nr. carnetului
|
Codul numeric personal
|
Numele şi prenumele beneficiarului
|
Nr. de pagini
|
01
|
|
|
|
|
02
|
|
|
|
|
03
|
|
|
|
|
04
|
|
|
|
|
05
|
|
|
|
|
06
|
|
|
|
|
07
|
|
|
|
|
08
|
|
|
|
|
09
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
13
|
|
|
|
|
14
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
16
|
|
|
|
|
17
|
|
|
|
|
*) CREDI - Compartimentul pentru recepţionare, evidenţa distribuirii şi înapoierea carnetelor de
muncă.
**) CPPE - Compartimentul primire, predarea şi
expedierea carnetelor de muncă de la şi către titularii deţinători.
Nr. crt.
|
Seria/Nr. carnetului
|
Codul numeric personal
|
Numele şi prenumele beneficiarului
|
Nr. de pagini
|
18
|
|
|
|
|
19
|
|
|
|
|
20
|
|
|
|
|
21
|
|
|
|
|
22
|
|
|
|
|
23
|
|
|
|
|
24
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
26
|
|
|
|
|
27
|
|
|
|
|
28
|
|
|
|
|
29
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
31
|
|
|
|
|
32
|
|
|
|
|
33
|
|
|
|
|
34
|
|
|
|
|
35
|
|
|
|
|
36
|
|
|
|
|
37
|
|
|
|
|
38
|
|
|
|
|
39
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
41
|
|
|
|
|
42
|
|
|
|
|
43
|
|
|
|
|
44
|
|
|
|
|
45
|
|
|
|
|
46
|
|
|
|
|
47
|
|
|
|
|
48
|
|
|
|
|
49
|
|
|
|
|
50
|
|
|
|
|
1. observaţii la primirea
carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii:
Incheiat astăzi,
................./.................200....., între:
Împuternicitul
CREDI,
.....................................
Imputernicitul CPPE,
.....................................
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PR I M I RE 2
Subsemnatul .....................................,
împuternicit al CPPE, am primit de la .....................................,
împuternicit al CREDI, cutia cu numărul
................................., conţinand un număr de ..... carnete de muncă.
2. Observaţii la predarea
carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii:
Incheiat astăzi,
................./.................200....., între:
Împuternicitul
CREDI,
.....................................
Imputernicitul CPPE,
.....................................
ANEXA Nr. 3 la proceduri
CASA TERITORIALĂ DE PENSII
..........................................................
PROCES-VERBAL
de restituire către titular (reprezentantul
acestuia) a Carnetului de muncă seria ......nr................,titular.................., CNP.................
După preluarea datelor din carnetul de muncă sus-menţionat,
subsemnatul, ......................, reprezentant al CPPE din Casa Teritorială de Pensii
...................., am procedat la restituirea acestuia către domnul/doamna
.................................,avand calitatea declarată de*) .......................................,
posedand BI/CI seria
........... nr....................., eliberat/eliberată de ..........................la data de
...................................
Prin semnarea de primire a prezentului proces-verbal se
recunoaşte restituirea carnetului de muncă sus-menţionat în original, în starea
fizică în care a fost preluat, fără deteriorări sau modificări ale acestuia.
*) Se completează, după caz,
titular sau calitatea în care reprezintă titularul.
Data .............................
Pentru predare
Pentru primire
Reprezentantul casei teritoriale de
pensii, Titularul/Reprezentantul
titularului,
...................................
............................................