Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 19 din 1 februarie 2007

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind cerintele pentru aprobarea posturilor de inspectie la frontiera responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse in Comunitatea Europeana, provenind din tari terte

ACT EMIS DE: AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 130 din 22 februarie 2007



Având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 3 alin. (3) şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,

văzând Referatul de aprobare nr. 25.162 din 22 ianuarie 2007, întocmit de Direcţia generală, inspecţii şi coordonare PIF din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară veterinară privind cerinţele pentru aprobarea posturilor de inspecţie la frontieră responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse în Comunitatea Europeană, provenind din ţări terţe, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Institutele veterinare centrale şi direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 506/2003 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind aprobarea listei posturilor de inspecţie de frontieră în care sunt organizate controale sanitare veterinare, a condiţiilor de agreere a posturilor de inspecţie de frontieră responsabile pentru controalele veterinare ale animalelor vii şi produselor provenind din ţări terţe, precum şi stabilirea atribuţiilor personalului posturilor de inspecţie de frontieră, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 714 din 13 octombrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. - Prezentul ordin transpune Decizia Comisiei 2001/812/CE privind cerinţele pentru aprobarea listei posturilor de inspecţie de frontieră responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse în Comunitatea Europeană, provenind din ţări terţe, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) L 306 din 23 noiembrie 2001, p. 28.

Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Marian Avram

ANEXĂ

NORMĂ   SANITARĂ   VETERINARĂ

privind cerinţele pentru aprobarea posturilor de inspecţie la frontieră responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse în Comunitatea Europeană, provenind din ţări terţe

Art. 1. - (1) Un post de inspecţie la frontieră, denumit în continuare PIF, constă într-un grup de spaţii destinate controalelor sanitare veterinare, plasat sub responsabilitatea unui medic veterinar oficial sau, în cazul produselor din peşte, fie a unui medic veterinar oficial, fie a unui agent oficial la care se face referire în Norma sanitară veterinară care stabileşte derogări de la condiţiile de aprobare a posturilor de inspecţie de frontieră localizate în porturile în care se debarcă peşte, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 7 octombrie 2003, ce transpune în legislaţia naţională Decizia 93/352/CEE, şi este localizat astfel încât spaţiile să constituie o unitate de lucru completă. In cazul în care un PIF este alcătuit din mai mult de un grup de spaţii, dar care sunt situate în acelaşi loc, aria geografică a grupului va delimita PIF care trebuie să poarte un singur nume.

(2)   Un PIF trebuie să includă toate spaţiile menţionate la art. 4, în care produsele de origine animală din ţările terţe pot fi prezentate pentru a fi introduse în Comunitatea Europeană, spre a fi supuse controalelor documentare, de identitate şi fizice necesare.

(3)  Când localizarea geografică sau mărimea frontierei o impune ori pentru managementul eficient al controalelor de frontieră, un PIF poate fi prevăzut cu mai multe spaţii sau centre de inspecţie, în vederea efectuării, când este necesar, a controalelor pentru categoriile de produse pentru care acel PIF este aprobat.

Art. 2. - (1) Fără a aduce atingere prevederilor menţionate în anexa nr. 2 la Norma sanitară veterinară care stabileşte principiile ce reglementează organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intră în Comunitatea Europeană din ţări terţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 4 septembrie 2006, ce transpune în legislaţia naţională Directiva 97/78/CE, toate PIF la care se face referire în art. 6 al normei menţionate anterior, pentru a fi aprobate şi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pentru a-şi putea menţine aprobarea, trebuie să fie prevăzute cu spaţii, personal, echipamente şi să aplice în posturile menţionate procedurile specificate în prezenta normă sanitară veterinară şi în anexa la aceasta.

(2) Clădirile şi spaţiile utilizate ca PIF sau orice alt centru de inspecţie din cadrul PIF trebuie să se afle sub controlul efectiv al medicului veterinar oficial sau, în cazul produselor din peşte, fie al medicului veterinar oficial, fie al agentului oficial menţionat în norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003 şi trebuie să fie accesibile pentru acces ori de câte ori este necesar.

Art. 3. - (1) Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate propune ca un PIF să fie aprobat pentru inspecţia tuturor produselor sau doar a anumitor categorii de produse. In acest caz, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să arate că PIF este dotat cu spaţiile, personalul şi echipamentele necesare pentru efectuarea inspecţiei acestor produse.

(2)   In lista publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, PIF trebuie să fie menţionate ca port, aeroport, amplasare rutieră sau feroviară. Lista trebuie să precizeze categoriile de produse pentru care PIF şi, când este cazul, centrul de inspecţie sunt aprobate, incluzând detalii ale oricărei restricţii suplimentare cu privire la produsele pe care un anumit PIF le poate inspecta.

(3)   Cand un PIF este aprobat doar pentru categorii limitate de produse, spaţiile cu care este prevăzut pot fi restranse, după caz, la cele necesare pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare ale acestor categorii limitate de produse.

(4)   Totuşi, prin derogare de la prevederile alin. (3), în cazul materialului seminal şi al embrionilor congelaţi, subproduselor sau produselor din sange de origine animală care pot fi transportate pentru utilizarea în scopuri tehnice, inclusiv farmaceutice, cu condiţia ca aceste mărfuri expediate să fie transportate la temperatura mediului în cutii sau în containere sigilate cu temperatura autoreglabilă, acestea pot fi inspectate la PIF înscrise pe listă şi aprobate doar pentru a manipula produsele ambalate care sunt la temperaturi ambientale.

(5)   Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va notifica Comisiei Europene orice modificare în infrastructura sau în funcţionarea unui PIF ori a unui centru de inspecţie din cadrul acelui PIF, dacă aceasta are vreo legătură cu înscrierea lor pe listă. Completări la clasificarea oricărui PIF pot fi propuse de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor după ce a verificat dacă spaţiile sunt conforme cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, pentru aprobarea sau amendarea listei oficiale de către Comisia Europeană.

Art. 4. - (1) Spaţiile din PIF aprobate trebuie să fie construite, echipate, întreţinute şi să funcţioneze respectandu-se cerinţele stabilite în anexă şi în legislaţia comunitară. Pentru produsele care nu corespund cerinţelor legislaţiei comunitare din punctul de vedere al igienei, se pot aplica condiţii suplimentare naţionale de igienă.

(2) Infrastructura minimă pentru orice PIF aprobat trebuie să includă următoarele elemente, în funcţie de distanţa de lucru efectivă dintre ele:

a) un birou cu echipament de comunicare incluzand un telefon,  un fax,  un terminal al sistemului TRACES,  un fotocopiator, toată documentaţia necesară şi capacitate de arhivare pentru a depozita documentele referitoare la inspecţia produselor;

b)   camere speciale constand în vestiare, toalete şi chiuvete, pentru a fi utilizate de către personalul care lucrează în PIF şi care pot fi partajate doar cu alt personal implicat în controalele oficiale;

c)   o zonă pentru descărcarea mărfurilor din mijloacele de transport, care va fi închisă sau acoperită cu un acoperiş, exceptand cazul transporturilor de lană care nu se efectuează în containere, de proteină prelucrată de origine animală, în vrac, care nu este destinată consumului uman, de gunoi sau guano în vrac, de grăsimi şi uleiuri lichide în vrac, care se efectuează cu vase, pentru care cerinţa privind acoperişul poate să nu se aplice. Pentru produsele aflate sub regim de temperatură controlată şi care sunt destinate consumului uman, legătura dintre transport şi zona de descărcare trebuie să fie protejată sau izolată de mediul exterior, excepţie făcand peştele pentru care trebuie să se aplice derogările la care se face referire în art. 2 din norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr. 530/2003;

d)   o cameră de inspecţie în care urmează să fie inspectate produse şi să fie prelevate probe pentru testele ulterioare; zona de prelevare nu trebuie să fie separată de camera de inspecţie;

e)   camere sau zone de depozitare adecvate pentru a permite ca transporturile reţinute să fie păstrate la temperaturi de refrigerare, congelare sau la temperatura ambiantă şi în acelaşi timp şi sub controlul medicului veterinar oficial, în aşteptarea rezultatelor de laborator sau a altor investigaţii.

(3)   PIF aprobate să manipuleze categorii de produse refrigerate, congelate sau la temperatura ambiantă trebuie să poată depozita simultan volume adecvate de produse din fiecare categorie de temperatură. Trebuie să existe disponibilitate pentru accesul imediat la un spaţiu adecvat de depozitare, oricand consideră necesar medicul veterinar oficial. Utilizarea spaţiilor de depozitare comerciale din apropierea PIF şi din cadrul aceluiaşi port sau al aceleiaşi arii vamale este permisă sub controlul medicului veterinar oficial şi cu condiţia ca produsul reţinut să fie depozitat într-o cameră sau o magazie încuiată, separată, ori într-o zonă delimitată clar de toate celelalte tipuri de produse. Depozitarea în containere separate, independente, plasate permanent în apropierea zonei de descărcare, este permisă cu condiţia ca acestor containere să le fie asigurată legătura cu zona de descărcare, astfel încat procesul de descărcare să se desfăşoare la adăpost de aspectele vremii. Suplimentar, depozitarea, pentru fiecare categorie de produse, în mijloacele de transport în care au fost aduse la PIF este permisă, în mod excepţional, numai sub controlul medicului veterinar oficial, în PIF situate în locaţii rutiere, feroviare sau portuare.

(4)   Produsele destinate consumului uman şi produsele care nu sunt destinate consumului uman vor fi manipulate în zone de descărcare, camere de inspecţie şi facilităţi de depozitare separate. Prin derogare de la această cerinţă, în cazul PIF aprobate oficial numai pentru produsele ambalate, zonele de descărcare pot fi comune, cu condiţia ca în timpul descărcării şi după aceea să existe o separare clară a produselor destinate consumului uman de cele care nu sunt destinate consumului uman, în scopul prevenirii contaminării încrucişate.

(5)   Prin derogare de la prevederile alin. (4), pe baza unei evaluări a riscului de către autoritatea competentă, PIF care primeşte mărfuri de transport limitate din orice categorie particulară (oricare dintre produsele pentru consum  uman sau  produsele care  nu sunt destinate consumului uman) poate folosi aceleaşi spaţii asigurate pentru descărcarea, inspecţia şi depozitarea pentru toate produsele pentru care PIF este aprobat, cu condiţia practicării unei separări în timp a transporturilor şi efectuării igienizării şi dezinfecţiei adecvate a spaţiilor, între manipularea şi controlul acestora. Această derogare în baza evaluării riscului subiacent trebuie să fie notificată Comisiei Europene.

Art. 5. - (1) Centre de inspecţie suplimentare aflate în PIF deja aprobate pot fi propuse de către Romania după ce au fost controlate de autoritatea competentă şi corespund cerinţelor prezentei norme sanitare veterinare pentru publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Spaţiile oricărui centru vor fi adaptate volumului şi diferitelor tipuri de produse ce vor trece prin acel centru.

(2)   Cand un PIF este împărţit în centre de inspecţie diferite, acestea trebuie:

a)  să fie localizate în cadrul aceleiaşi zone sau al aceluiaşi sector vamal desemnat ca şi PIF sub a cărui responsabilitate se află centrele de inspecţie menţionate;

b)  să fie localizate la o distanţă de lucru rezonabilă faţă de biroul central desemnat al PIF şi să se afle, în mod evident, sub controlul medicului veterinar oficial;

c)  să deţină o înregistrare specifică a transporturilor examinate la centru.

(3)  Centrele de inspecţie nu trebuie să fie prevăzute cu:

a) amenajări pentru arhivare, terminal al sistemului TRACES sau fotocopiator;

b) toată legislaţia şi documentaţia privind efectuarea controalelor sanitare veterinare,ci doar cu documentele relevante şi necesare pentru controalele sanitare veterinare pe care le efectuează.

Art. 6. - In situaţiile la care se referă art. 6 alin. (2) lit. b) din norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, intervalele de timp rezonabile acordate de la data primirii raportului final în limba romană pentru ca Romania să aplice recomandările făcute conform rapoartelor de inspecţie, înainte ca PIF să fie retrase în totalitate sau parţial de pe listă de către Comisia Europeană, cu privire la categoriile de produse şi/sau centrele de inspecţie implicate în recomandări, vor fi după cum urmează:

a)   6 luni - pentru deficienţe privind spaţiile (numai construcţii) sau privind numărul de personal; totuşi, cand noi spaţii, în curs de a le înlocui pe cele vechi, sunt în construcţie, limitele de timp pentru definitivarea măsurilor pot fi determinate prin acord între Romania şi Comisia Europeană, pentru fiecare caz;

b)  3 luni - pentru deficienţe privind orice alte probleme pentru remediere. In cazul existenţei unui risc potenţial crescut pentru sănătatea oamenilor sau a animalelor, acest interval de timp va fi mai scurt.

Art. 7. - Anexa face parte integrantă din prezenta normă sanitară veterinară.

ANEXA la norma sanitară veterinară

CERINŢE

pentru aprobarea posturilor de inspecţie la frontieră

Pentru a fi agreate şi cuprinse în lista oficială, PIF trebuie să fie construite astfel încat să se asigure un grad adecvat de igienă şi să se evite contaminarea încrucişată, In camerele unde produsele urmează să fie descărcate, inspectate sau depozitate, PIF sau centrul de inspecţie trebuie să aibă:

a)   pereţi finisaţi cu suprafeţe netede lavabile, care împreună cu podelele trebuie să fie uşor de curăţat şi de dezinfectat şi cu drenaj adecvat;

b)  un tavan curat şi uşor de curăţat;

c)  o iluminare naturală şi artificială adecvată;

d)  o sursă adecvată cu apă caldă şi rece în toate camerele de inspecţie.

1. Echipament tehnic

1.   PIF şi centrele de inspecţie trebuie să aibă un minimum de echipamente, disponibile în orice moment, după cum urmează:

a)  echipament sau acces la echipament adecvat pentru cantărirea transporturilor supuse controalelor;

b)  orice echipament necesar pentru a deschide şi a examina transporturile prezentate pentru examinare;

c)  echipament pentru igienizare şi dezinfecţie, întreţinut adecvat şi corespunzător nevoilor PIF, sau un contract cu un agent extern specializat, autorizat pentru efectuarea operaţiunilor de igienizare şi dezinfecţie;

d)  echipament pentru menţinerea temperaturii la nivelul adecvat în camerele cu mediu controlat.

2.  In camerele de inspecţie trebuie să fie disponibile, ca un minimum de dotare, următoarele:

a)  o masă de lucru cu suprafeţe netede, lavabile, uşor de igienizat şi de dezinfectat;

b)  echipament pentru prelevare de probe - ferăstrău, cuţit, deschizător de conserve, instrumente pentru prelevare de probe din transporturi şi containere;

c)   panglică pentru sigilare şi sigilii sau etichete numerotate, marcate clar pentru a se asigura trasabilitatea;

d)   un termometru pentru a măsura temperatura la suprafaţă şi în profunzime, balanţă de cantărire şi un pH-metru pentru produsele proaspete;

e)   echipament pentru decongelare sau cuptor cu microunde;

f)  facilităţi pentru depozitarea temporară a probelor sub temperatură controlată, pană la expedierea lor la laborator. De asemenea, trebuie să fie disponibile containere adecvate pentru transportul acestor probe.

3. PIF şi centrele de inspecţie trebuie să aibă acele articole menţionate la pct. 1 şi 2, dacă este cazul, pentru produsele ce urmează să fie manipulate în acel PIF.

2. Personal

1.   PIF trebuie să funcţioneze sub responsabilitatea unui medic veterinar oficial sau, în cazul produselor din peşte, fie a unui medic veterinar oficial, fie a unui agent oficial menţionat în norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003, care trebuie să fie prezent la PIF şi în centrele de inspecţie în timpul efectuării controalelor produselor. PIF trebuie să dispună de personal suficient pentru efectuarea tuturor controalelor necesare.

2.  Medicul veterinar oficial poate să fie asistat de asistenţi instruiţi special, care să acţioneze sub autoritatea sa la:

a)  controlul documentelor;

b)  efectuarea controalelor identităţii şi a examenelor fizice, prelevarea de probe şi efectuarea analizelor generale;

c)  îndatoriri şi proceduri administrative.

3.  Medicul veterinar oficial trebuie să fie responsabil de decizia finală.

4.  Pentru personalul PIF trebuie să fie ţinut un registru în care să fie menţionate instruirile primite cu privire la controalele sanitare veterinare.

3. Documentaţia

PIF trebuie să păstreze următoarele informaţii, iar pană la implementarea sistemului Shift, medicul veterinar oficial responsabil de controale la PIF trebuie să aibă la dispoziţia sa, în biroul central desemnat, cel puţin:

1.   o listă actualizată a ţărilor terţe sau a părţilor din ţările terţe autorizate să expedieze produse în Comunitatea Europeană ori, cand este cazul, către anumite state membre ale Uniunii Europene;

2.   copii ale diverselor decizii ale Comunităţii Europene sau ale statelor membre ale Uniunii Europene, care precizează un specimen de certificat de sănătate, certificat de sănătate publică ori certificat de sănătate animală sau orice alt document care trebuie să însoţească produsele expediate din ţări terţe avand ca destinaţie Comunitatea Europeană sau, cand este cazul, către anumite state membre ale Uniunii Europene;

3.   o listă actualizată a unităţilor din ţările terţe sau a unităţilor naţionale, autorizate să exporte produse în Comunitatea Europeană, în cazul produselor nearmonizate la nivel comunitar;

4.   copii ale oricărei decizii de protecţie care interzice sau limitează importul de produse către Comunitatea Europeană;

5.   o listă actualizată cu PIF, care să ofere toate detaliile disponibile ale acestor posturi;

6.  o listă actualizată a zonelor libere, depozitelor libere şi a depozitelor vamale aprobate în condiţiile stabilite în art. 12 alin. (4) din norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, precum şi a operatorilor autorizaţi conform art. 13 din aceeaşi normă sanitară veterinară;

7.  o listă actualizată a unităţilor aprobate pentru primirea produselor destinate statelor membre ale Uniunii Europene, în conformitate cu art. 8 alin. (6) din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006;

8.  legislaţie comunitară relevantă actualizată cu privire la produsele şi procedurile acoperite de controalele sanitare veterinare.

4. Registre

Următoarele registre alternative trebuie păstrate în formă electronică sau pe suport hartie la PIF, dacă datele nu sunt introduse în sistemul TRACES:

1.   informaţii actualizate cu privire la transporturile de produse pentru care importul ori intrarea în Comunitatea Europeană a fost refuzat/refuzată şi care au fost reexpediate. Fiecare stat membru al Uniunii Europene trebuie să comunice celuilalt stat membru al Uniunii Europene şi Comisiei Europene toate informaţiile cu privire la transporturile reexpediate. Aceste informaţii trebuie să fie comunicate fiecărui PIF de către autoritatea competentă centrală;

2.   un registru în conformitate cu Norma sanitară veterinară care stabileşte informaţiile minime necesare pentru baza de date privind animalele şi produsele de origine animală introduse în Romania, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 433/2003, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 552 din 31 iulie 2003, ce transpune în legislaţia naţională Decizia Comisiei 97/394/CE;

3.   un registru cu toate transporturile, fie reexpediate conform Normei sanitare veterinare privind informaţiile ce trebuie să fie introduse în fişierul computerizat privind activităţile de transport de animale sau produse animaliere care provin din ţări terţe şi care sunt reexpediate, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 456/2003, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 561 din 5 august 2003, ce transpune în legislaţia naţională Decizia Comisiei 97/152/CE, fie distruse, fie autorizate de către medicul veterinar oficial al PIF pentru altă utilizare decat consumul uman. Acest registru trebuie să cuprindă toate cazurile în care există stabilit de medicul veterinar oficial un termen limită pentru o acţiune sau un răspuns, în cazul bunurilor respinse, trimise în tranzit sau direcţionate pentru anumite utilizări şi cand este necesară o acţiune de urmărire a acestora;

4.   un registru cu toate probele prelevate la PIF, în scopul supunerii acestora la teste de laborator, împreună cu detalii privind testul de laborator solicitat şi rezultatele, favorabile sau nefavorabile, ale acestor teste;

5.   un registru corespunzător cerinţelor Normei sanitare veterinare privind frecvenţa redusă a controalelor fizice ale activităţilor de transport al unor produse care urmează a fi importate din ţări terţe, în baza Normei sanitare veterinare care stabileşte principiile care reglementează organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animală importate din ţări terţe în Romania, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 645/2002, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 152 din 10 martie 2003, ce transpune în legislaţia naţională Decizia Comisiei 94/360/CE, dacă este cazul, în format computerizat.

5. Proceduri

1.   Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să se asigure că există o cooperare stransă între diversele servicii implicate în inspecţia produselor provenite din ţări terţe.

2.   Toate inspecţiile fizice şi controalele identităţii, cu excepţia controalelor sigiliilor, trebuie să aibă loc în cadrul unor spaţii cu facilităţi de inspecţie. Toate aceste controale trebuie să fie realizate astfel încat să se evite posibilitatea contaminării încrucişate şi, cand este cazul, trebuie să se desfăşoare ţinandu-se cont de condiţiile de temperatură controlată în care produsele sunt transportate. Cand sunt implicate produse neambalate, destinate consumului uman, toate controalele trebuie să fie efectuate la adăpost de influenţele vremii, avandu-se grijă să se asigure o manipulare igienică şi protecţia unor asemenea produse în timpul descărcării şi încărcării.

3.   Medicul veterinar oficial trebuie să aibă cunoştinţă despre măsurile privind distrugerea deşeurilor de produse de origine animală, descărcate din diferite transporturi în zona aflată sub jurisdicţia sa. In cazul în care măsurile privind distrugerea acestora se află sub responsabilitatea sa, trebuie păstrate evidenţe - registre - privind controalele efectuate în acest sens şi deficienţele constatate. Cand distrugerea se află sub responsabilitatea altei autorităţi competente, medicul veterinar oficial trebuie să ţină permanent legătura cu acest organism şi să aibă disponibile toate informaţiile relevante necesare.

4.   Medicul veterinar oficial trebuie să cunoască toate zonele libere, depozitele libere, depozitele vamale şi firmele autorizate pentru aprovizionarea navelor din zona PIF şi cele asociate cu acestea în procesul de aprovizionare. Trebuie să fie efectuate controale permanente la depozitele sau firmele menţionate mai sus, rezultatele controalelor fiind evidenţiate într-un registru ce trebuie păstrat la sediul PIF.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 19/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 19 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu